Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: BELLISSIMA στις Οκτωβρίου 20, 2022, 06:40:57 pm
-
Παιδιά, καλησπέρα! Σε αναλφάβητο μαθητή Γυμνασίου, Ρομά ετών 14, τι προτείνεται και τι προβλέπεται ;; Τμήμα Υποδοχής; Ξανά Δημοτικό (αν και πρακτικά θα είναι δύσκολο).......Υποτίθεται πως έχει πάρει το απολυτήριο δημοτικού....Κάθε πρόταση ευπρόσδεκτη...
-
Ούτε ανάγνωση;;;;
-
Ούτε τα γράμματα δεν αναγνωρίζει.....Τίποτα εντελώς αναλφάβητος....Είναι στο Τμήμα Ένταξης για κάποιες ώρες και εννοείται καταχρηστικά....
-
https://www.keda.uoa.gr/roma/index.php/material/a (https://www.keda.uoa.gr/roma/index.php/material/a)
Δίνε του ασκήσεις από εδώ, για να μην αισθάνεται παραγκωνισμένος, να τον βάζεις να μιλάει και πολύ λιγότερο να γράφει, να συνεργάζεται με τους συμμαθητές του, να τραγουδάει κανένα άσμα δικό τους και να εξηγεί τα λόγια. Καλή τύχη!
-
Ούτε τα γράμματα δεν αναγνωρίζει.....Τίποτα εντελώς αναλφάβητος....Είναι στο Τμήμα Ένταξης για κάποιες ώρες και εννοείται καταχρηστικά....
γεια σας, εχετε υποψην σας το μεταπτυχιακο της Κυπρου σε συνεργασια με την Πατρα για την Διαπολιτισμικη Εκπαιδευση και Διαμεσολαβηση εχει κ 200 ωρες πρακτικης- οποιος το παρακολουθησει μετα απο 2 χρονια φοιτησης θα μπει σε ΤΥΠ/
ΖΕΠ/ΔΥΕΠ? Σας ευχαριστω πολυ.
-
Ούτε τα γράμματα δεν αναγνωρίζει.....Τίποτα εντελώς αναλφάβητος....Είναι στο Τμήμα Ένταξης για κάποιες ώρες και εννοείται καταχρηστικά....
θα το πω αλλά ας γίνω κακός (λόγω γήρατος το ακαταλόγιστο) :
-απαράδεκτο να βγαίνουν από το δημοτικό παιδιά και να αγνοούν τα στοιχειώδη ! βοήθεια εκεί κι ας χάσουν κανένα βιωματικό, δεν πειράζει
-απαράδεκτο να μην υπάρχει ΣΟ
-
Αυτό που φεύγουν από το δημοτικό αναλφάβητα, κι εμένα με ξεπερνάει. Ειδικά όταν απο το ίδιο τμήμα έχουν βγει παιδιά που γνωρίζουν όλη την ορολογία της γραμματικής που είναι ύλη γυμνασίου. Όταν από τη βασική εκπαίδευση το άνοιγμα της ψαλίδας είναι τόσο μεγάλο, τι μπορεί να γίνει μετά; Να κόψουμε τον αναλφάβητο επειδή δεν έμαθε τους κανόνες τονισμού στα αρχαία; Τόσες φωτοτυπίες, τόσα τεστ, τόσα επαναληπτικά στα δημοτικά, και το 1/4 των μαθητών έχει σταματήσει σε επίπεδο δευτέρας τάξης; Είναι τεράστιο ζήτημα αυτό, που σε βάθος χρόνου λειτουργεί εις βάρος όλων των μαθητών.
Επι του πρακτέου, αν ένα σχολείο έχει μαθητες πολύ ειδικές περιπτώσεις, καλό είναι να βρίσκεται μια κοινή γραμμή για να κάνουν όλοι κάτι. Είναι τρελό να κάνει ο ένας εξατομικευμένη παρέμβαση και ο άλλος να κόβει. (στο σχολείο μου γίνεται αυτό, δεν κάνω την έξυπνη, ποτέ δεν έχουμε καταφέρει να συνεννοηθούμε και οι μεν κατηγορούν τους δε).
-
Μην κάμετε έτσι. Κι ο Μακρυγιάννης παππούς έμαθε ανάγνωση. Υγειά να 'χει το παιδί καλόψυχο και καλότυχο να 'ναι.
-
θα το πω αλλά ας γίνω κακός (λόγω γήρατος το ακαταλόγιστο) :
-απαράδεκτο να βγαίνουν από το δημοτικό παιδιά και να αγνοούν τα στοιχειώδη ! βοήθεια εκεί κι ας χάσουν κανένα βιωματικό, δεν πειράζει
-απαράδεκτο να μην υπάρχει ΣΟ
-
Παρακολουθούσε το Δημοτικό; Θα παρακολουθεί το Γυμνάσιο δηλ; Την πρώτη ερώτηση την κάνουμε στο Δημοτικό που αποφοίτησε και τη δεύτερη στο ίδιο και τους γονείς του. Ξεκινάμε από εκεί και μετά ενημερώνουμε όσους πρέπει, αναφέρουμε -αν βεβαιωθούμε πως φέρουν ευθύνη- όποιους πρέπει σε αυτούς που πρέπει και τελευταία και μόνο σκεφτόμαστε εμείς να κάνουμε μίξη Α Γυμνασίου και Α Δημοτικού. Αυτό σημαίνει "ασχολούμαι" για μένα.
-
Αρα απο το δημοτικο ηταν σχεδον υποχρεωμενοι να τον αποφοιτησουν. Θα μπορουσαν να τον κρατησουν για ακομα λιγο……
Τωρα, το γιατι δεν εμαθε τιποτα…. Αυτο ειναι αλλη πολυ μεγαλη κουβεντα και ειναι πολιτική κουβεντα (οχι κομματικη)
δε είπε κανείς να μένει στο δημοτικό ισοβίως, αλλά ότι 6 χρόνια είναι ΠΟΛΛΑ για να μην έχεις κατακτήσει βασικές δεξιότητες , αν δεν υπάρχει μαθησιακό ζήτημα. τόσο απλό. γίνεται με άλλη οργάνωση του δημοτικού
-
Μην κάμετε έτσι. Κι ο Μακρυγιάννης παππούς έμαθε ανάγνωση. Υγειά να 'χει το παιδί καλόψυχο και καλότυχο να 'ναι.
Προφανώς και μπορεί να μάθει ανάγνωση. Και είναι καλό που είναι στο σχολείο. Είναι δουλειά μας να κρατάμε αυτά τα παιδιά στο σχολείο. Δουλειά μας όμως είναι και να ενταχτούν κάπως και να μάθουν και κάτι. Από κει και πέρα όμως ο καθεία το ερμηνεύει αλλιώς. Άλλος λέει, δεν είναι τιμωρία να κοπεί, αφού θα τα μάθει. Πώς θα τα μάθει ρε φίλε; Αν εχεις ιδέα πώς θα τα μάθει, γιατί δεν του τ έμαθες εσυ πριν τον κόψεις; Άλλος λέει, να περάσει να φύγει από εμάς. Άλλος θα κάνει μόνος του μια απέλπιδα προσπάθεια σταγόνα στον ωκεανό. Ε δεν γίνεται δουλειά έτσι. Καθόμαστε κάτω σαν ενήλικες και φτιάχνουμε ένα πλάνο. Η δουλειά μας είναι να διδάσκουμε μαθητες, όχι να βγάζουμε ύλη. Κι είμαστε εκεί για όλους τους μαθητες, όχι για να επιδεικνύουμε τον ακδημοαϊσμο μας για να ευχαριστιούνται οι γονείς των «άριστων».
-
δε είπε κανείς να μένει στο δημοτικό ισοβίως, αλλά ότι 6 χρόνια είναι ΠΟΛΛΑ για να μην έχεις κατακτήσει βασικές δεξιότητες , αν δεν υπάρχει μαθησιακό ζήτημα. τόσο απλό. γίνεται με άλλη οργάνωση του δημοτικού
Καλά αυτό είναι άλλη μεγάλη πονεμένη ιστορία που δυστυχώς φοβόμαστε να κάνουμε γιατί είναι και στα όρια τιυ αντισυναδελφικού, χωρίς να θέλω να πω ότι ευθύνονται μόνο οι δάσκαλοι επειδή υποκύπτουν σε πιέσεις για μάθημα τρελών ταχυτήτων.
-
Ένα και ένα κάνουν δυο. Αν το παιδί πήγαινε σχολείο τακτικά, όσοι δάσκαλοι συνάντησε ήταν άχρηστοι και να με συγχωρείτε. Δεν υπάρχει αριστεία και διάκριση στο Δημοτικό καμάρια, είναι η μόνη βαθμίδα που δεν εξετάζεται πουθενά στον κόσμο και έχει τους πιο σαφείς στόχους.Πήγαινε σχολείο και δεν έμαθε να διαβάζει; Άχρηστοι. Δεν πήγαινε σχολείο, σημαίνει δεν θα έρθει και Γυμνάσιο, δεν περνάει δηλ. από το χέρι μας. Σε κάθε περίπτωση ισχύει ο νόμος που έβαλε η συνάδελφος. Αν είσαι σωστός, εξαντλείς το περιθώριο του νόμου για το Δημοτικό, τα άλλα 2-3 χρόνια (τόσο διαρκεί και το Γυμνάσιο, δεν το λες και λίγο) και φροντίζεις να μάθει γραφή και ανάγνωση στον χώρο που μαθαίνει κάποιος γραφή και ανάγνωση. Δεν κάνεις αποθήκη καμία βαθμίδα για να σβήσεις την ευθύνη μιας άλλης.
-
Ένα και ένα κάνουν δυο. Αν το παιδί πήγαινε σχολείο τακτικά, όσοι δάσκαλοι συνάντησε ήταν άχρηστοι και να με συγχωρείτε.
μην είσαι τόσο αφοριστικός , δεν είναι τόσο απλό . και οι δάσκαλοι πρέπει να προχωράνε με την τάξη. το ζήτημα είναι η γελοία σε πολλά (όχι όλα και στην ουσία) συμπερίληψη ! ε, δε γίνεται η τάξη κολυμπήθρα του σιλωάμ , τέρμα τα θαύματα. δεν είναι και για μαθησιακές δυσκολίες και για αλλόγλωσσους και για διάφορα. πρέπει να λειτουργούν αποτελεσματικά παράλληλες ενισχυτικές δομές στο δημοτικό, αποτελεσματικές όμως (όχι σαν τις 3-4 παράλληλες που διαλύουν το σύμπαν). παράλληλα σημαίνει για μένα : ΕΝΤΟΣ σχολείου, ΕΚΤΟΣ τάξης για ένα διάστημα ή και παράλληλα καλύπτεις κενά και επανέρχεσαι στην τάξη. αλλά ουσιαστικά πράγματα και χωρίς ανάμιξη γονέων ! όταν λεω - και σε άλλες περιπτώσεις- ότι υπάρχει στρεβλό πλαίσιο θεσμικό ... δεν είναι θέμα ούτε των δασκάλων πια . τώρα δε με την αξιολόγηση , τους ομίλους , τα ευρωπαϊκά και άλλα...
-
Ο δασκαλος μπορει να κανει χ πραγματα. Ακομα και να μην πατουσε στο σχολειο ο μαθητης ή να εκανε εγγραφη τωρα στα 14 του (ναι! Υπαρχουν παιδια που μεχρι τα 14 και ακομα πιο πολυ δεν εχουν περασει ουτε εξω απο το σχολειο) για τον οποιονδηποτε λογο (αυτο που περναει απο το δικο μου φτωχο μυαλο ειναι οτι «ανακαλυψε» το παιδι καποια υπηρεσια και απειλησε τον πατερα με εισαγγελεα), ειχε αλλα 2 χρονια που μπορουσε να μεινει στο δημοτικο. Σε αυτα τα 2 χρονια θεωρω οτι κατι θα «τσιμπησει» αν ο δασκαλος δεν τον αντιμετωπιζει ως τον Αλλο, ως αυτον που …..»αστον μωρε, δεν κανει»….
Κρατω μια επιφυλαξη για το οριο ηλικιας πρωτης εγγραφης σε δημοτικο…. Ξερω, και παρεθεσα το νομο, οτι το οριο φοιτησης ειναι τα 16. Μηπως ομως η πρωτη εγγραφη πρεπει να γινει ως τα 14;
-
@emmaki
συμφωνώ σε όσα λες και πρέπει να σε ευχαριστήσουμε για τις τόσες πληροφορίες που έδωσες ήδη.
@asta napane
δεν θες να πεις αφοριστική αλλά αντισυναδελφική μάλλον, γιατί πίνω νερό που ίσως κάποτε το ποτήρι του να είχε κρασί... Στην πραγματική λοιπόν κατηγορία, θα πω πως ίσως είμαι. Δεν μιλάμε για παιδί με μαθησιακές δυσκολίες, δεν μιλάμε για μετανάστη που δεν ξέρει τη γλώσσα, μιλάμε για παιδί που πήρε απολυτήριο Δημοτικού και δεν έμαθε τα 24 γράμματα. Διευθυντή δεν είχε το σχολείο, αν ο δάσκαλος δεν είχε χρόνο και έπρεπε και καλά να προχωρήσει το υπόλοιπο τμήμα του Δημοτικού στις εκθέσεις ιδεών; Αυτός ο χριστιανός δεν μπορούσε να τον στείλει μερικές ώρες να φτιάχνει στην πρώτη με πλαστελίνες τα γράμματα; μέχρι τα Χριστούγεννα ξέρουν όλα τα 6χρονα ανάγνωση. Δεν μπορεσαν να βρεθούν στα τόσα χρόνια μερικοί μήνες; να βάλει τα παιδιά να του μάθουν σαν να ήταν αλληλοδιδακτικό, αν είχε τόσο απασχολημένους δασκάλους. Δεν ντράπηκε να υπογράψει απολυτήριο; Το έστειλε να κάνει τι στο Γυμνάσιο; Να μην ξεχωρίζει μήπως; Δεν ξεχωρίζει τώρα δηλ; Ας είμαι λοιπόν αντισυναδελφική, ας πάει το παλιάμπελο. Καλός άνθρωπος να είμαι τουλάχιστον.
-
δεν θες να πεις αφοριστική αλλά αντισυναδελφική μάλλον
Δεν ντράπηκε να υπογράψει απολυτήριο; Το έστειλε να κάνει τι στο Γυμνάσιο;
αντισυναδελφική θεωρώ μόνο τη συμπεριφορά κρυπτοναρκισσιστών και άρρωστα εξουσιομανών που κάνουν ό,τι μπορούν για να ανελιχθούν ως στελέχη εκτός τάξης χωρίς ίχνος φιλεκπαιδευτικής διάθεσης (τα βλέπουμε).
όταν λέω ήπια το "αφοριστικά" αυτό εννοώ :) . στα λοιπά δεν έχεις άδικο, το πρόβλημα κατ'εμέ είναι αλλού και αυτό είπα. αντί για χαζοδεξιότητες εντός προγράμματος ας υπήρχε ένα ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ δίωρο και να προβλέπονται όλες οι δεξιότητες και ενισχύσεις με επιλογή ή/και με την κρίση των συλλόγων σε περιπτώσεις που υπάρχει θέμα. τόσο απλό και ξεκάθαρο : άλλη οργάνωση λέμε.
το πόσοι ντρέπονται και υπογράφουν, άστο... ντρέπονται στα γυμνάσια, λύκεια, ΕΠΑΛ, ΣΔΕ, ΙΕΚ όλοι;;;;;; είναι βαθιά η σαπίλα λέμε. και δεν φταίνε μόνο οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν και πολλά περιθώρια . και όταν αυτά τους εγκλωβίζουν δεν θα πεθάνουν κιόλας να σώσουν την παρτίδα που δεν σώζεται έτσι.
-
Κρατω μια επιφυλαξη για το οριο ηλικιας πρωτης εγγραφης σε δημοτικο…. Ξερω, και παρεθεσα το νομο, οτι το οριο φοιτησης ειναι τα 16. Μηπως ομως η πρωτη εγγραφη πρεπει να γινει ως τα 14;
ο 1566/85 αναφέρει ως όριο της υποχρεωτικής τα 16 , υποχρεωτική είναι ΚΑΙ το γυμνάιο, γι' αυτό και στο γυμνάσιο ΑΥΤΕΠΑΓΓΕΛΤΑ εγγράφεις μαθητές μέχρι ΜΟΝΟ τα 16 . στο δημοτικό δεν έχω δει 15χρονο πχ... πουθενά.
-
ο 1566/85 αναφέρει ως όριο της υποχρεωτικής τα 16 , υποχρεωτική είναι ΚΑΙ το γυμνάιο, γι' αυτό και στο γυμνάσιο ΑΥΤΕΠΑΓΓΕΛΤΑ εγγράφεις μαθητές μέχρι ΜΟΝΟ τα 16 . στο δημοτικό δεν έχω δει 15χρονο πχ... πουθενά.
16 ειναι η υποχρεωτικη αποφοιτηση!!!!
Ξαναλεω, ισως υπαρχει και ηλικιακο οριο πρωτης εγγραφης… δεν εχω χρονο να το ψαξω
Εχω δει Ρομα 15χρονα, οπως και παιδια με αναπηρια που «ξαφνικα» οι γονεις στα 14 τους αποφασισαν να τα στεικουν στο σχολειο και τα βαζουμε για μια χρονια στο ειδικο δημοτικο ή στο σχολειο του χωριου τους (συνηθως ειναι σε χωρια μακρια απο ειδικο σχολειο και δεν ειναι δυνατη η μετακινηση) και τους δινουμε απολυτηριο….
-
Παιδιά το ζήτημα δεν είναι αμιγώς εκπαιδευτικό. Αλλά κοινωνικό. Έχει να κάμει με την περιθωριοποίηση ολάκερων κοινωνικών ομάδων. Και το σχολειό σ' αυτήν την κοινωνία εντάσσεται και λειτουργεί. Όχι ξέχωρα απ' αυτήν.
-
16 ειναι η υποχρεωτικη αποφοιτηση!!!
γράφω άλλο πράγμα για το γυμνάσιο
μεχρι 16 εγγράφεται αυτεπάγγελτα στο γυμνάσιο στην τάξη που πρέπει να είναι. και έχει εμπλοκές άλλες , αν δεν εμφανιστεί. τον νόμο ή την εγκύκλιο για το δημοτικό δεν τον/την έχω δει, δεν ξέρω ακριβώς (δεν μου χρειάστηκε).
προφανώς θα συμβαίνει για να το λες αλλά σε μεγάλη πολη με τα 7χρονα πχ να εμφανιστεί 15χρονο δεν παίζει από τους γονείς (και σωστά από μια άποψη).
-
γράφω άλλο πράγμα για το γυμνάσιο
μεχρι 16 εγγράφεται αυτεπάγγελτα στο γυμνάσιο στην τάξη που πρέπει να είναι. και έχει εμπλοκές άλλες , αν δεν εμφανιστεί. τον νόμο ή την εγκύκλιο για το δημοτικό δεν τον/την έχω δει, δεν ξέρω ακριβώς (δεν μου χρειάστηκε).
προφανώς θα συμβαίνει για να το λες αλλά σε μεγάλη πολη με τα 7χρονα πχ να εμφανιστεί 15χρονο δεν παίζει από τους γονείς (και σωστά από μια άποψη).
Συνηθως δεν εμφανιζονται σε σχολεια πολεων, αλλα στις παρυφες…..
Επισης, ξερω οτι για το νηπιαγωγειο ειναι μεχρι 7 χρονων η πρωτη εγγραφη και 8 η αποφοιτηση….. Εκει να δεις διαφοροποιησεις….. Τα 3,5 με το 7…..
-
Επειδή πολλοί καθηγητές δεν έχετε "περάσει" από δημοτικά επιτρέψτε μου να προσθέσω μερικές πληροφορίες σε αυτές της emmaki.
Υπάρχουν ρομά παιδιά που έρχονται στο σχολείο ως "τουρίστες". Μια μέρα εδώ, μια εκεί, 3 παραπέρα. Όταν ανοίγει ο καιρός δε και οι οικογένειές τους αλλάζουν τόσο κατοικίας ή πάνε σε αγροτικές δουλειές, τα χάνεις τελείως. Στο δημοτικό δεν μετριούνται οι απουσίες όπως στην
-
Η αλήθεια είναι ότι από τις πληροφορίες του ερωτήματος, δεν καταλαβαίνουμε πολλά. Αναλφάβητος στην Α γυμνασίου σημαίνει τι; Κυριολεκτικά αναλφάβητος ή οριακά συλλαβιζει και γράφει; Έχει φοιτήσει τακτικά στο δημοτικό; Φαντάζομαι ότι δεν φοιτούσε, οπότε δεν θα φοιτήσει ούτε τώρα, άρα το θέμα θα γίνει περίπλοκο και λόγω των απουσιών, πέρα από το μαθησιακό κομμάτι. Σίγουρα είναι αρκετά σοβαρό θέμα για να λύνεται με ατομικές πρωτοβουλίες ή συμβουλές από ένα φόρουμ. Γενικα όμως, ακριβώς επειδή δεν υπάρχουν κοινωνικές υπηρεσίες ούτε προβλέψεις στα σχολεία, πέρα από τους Ρομα που είναι χρόνιο πρόβλημα, τα τελευταία χρόνια είχαμε πρόσφυγες που στέλνονται τυχαία σε σχολεία βάσει ηλικίας χωρίς άλλες υποστηρικτικές δομές, αλλοδαπούς που έρχονται χωρίς να ξέρουν τη γλώσσα (σ εμάς πχ ήρθαν πολλοί από Αλβανία μετά τον σεισμό του 2020, στα μισά της χρονιάς), και φοβάμαι βλέποντας και τις τελευταίες ειδήσεις, ότι θα αυξηθούν και περιστατικά κοινωνικής εξαθλίωσης και παραμέλησης. Αυτά θέλουν σοβαρή αντιμετώπιση και λυπάμαι που τα λέω, στα περισσότερα σχολεία της χώρας δεν υπάρχει σοβαρή διάθεση για να γίνουν σωστές συνεργασίες, να ζητηθεί η συνδρομή ειδικών, να ξεπεράσει ο καθένας τις ιδεολογικές του αγκυλώσεις, τον αντικοινωνισμο του ή τη μεγαλομανία του, να καταδεχτεί να «ρίξει το επιπεδό του» και να ασχοληθεί με τον αληθινό κόσμο και όχι τις φαντασιώσεις του ιδεατου μαθητικού πληθυσμού που θεωρεί ότι θα έπρεπε να υπάρχει.
-
είναι βαθιά η σαπίλα λέμε. και δεν φταίνε μόνο οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν και πολλά περιθώρια . και όταν αυτά τους εγκλωβίζουν δεν θα πεθάνουν κιόλας να σώσουν την παρτίδα που δεν σώζεται έτσι.
Συμφωνώ, όπως συμφωνώ πως το ζήτημα δεν είναι αμιγώς εκπαιδευτικό. Αλλά θα μου επιτρέψετε όλοι να πω πως τα παιδιά των Ρομά είναι τα μόνα παιδιά που επιδοτούνται για την φοίτησή τους στο σχολείο και τα λεφτά φροντίζουν να τα λαμβάνουν με τις επισκέψεις τους στα σχολεία (γι' αυτό ρώτησα αν παρακολουθούσε στο Δημοτικό ή ερχόταν μόνο μέχρι να δοθεί το επίδομα). Σε κάθε περίπτωση όμως, το δικό μας μερίδιο ευθύνης δεν το κάνουμε. Δεν ενδιαφέρθηκε ο Διευθυντής του Δημοτικού (και αν γι αυτό έχει χίλιες δικαιολογίες, έχω χίλιες ενστάσεις για την ευαισθησία του) αφού έστειλε παιδί που δεν αναγνωρίζει την αλφαβήτα στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ενώ μπορούσε να μην το στείλει ακόμη. Όταν είσαι ευθυνόφοβος φυσικά δεν τον αναφέρεις όμως και να πώς όλα είναι ένας φαύλος κύκλος. Θέλουμε για να δράσουμε κάλυψη από παντού, αλλά κάπου ώπα. Μετά οι γονείς τα βάζουν μαζί μας και παρόλο που οι περισσότεροι είναι ένα πρόβλημα από μόνοι τους, ναι είναι λογικό να μην θεωρούν πως γίνεται μάθημα στο σχολείο. Δεν είδα να έχουν την ίδια στάση στο φροντιστήριο.
-
Συμφωνώ, όπως συμφωνώ πως το ζήτημα δεν είναι αμιγώς εκπαιδευτικό. Αλλά θα μου επιτρέψετε όλοι να πω πως τα παιδιά των Ρομά είναι τα μόνα παιδιά που επιδοτούνται για την φοίτησή τους στο σχολείο και τα λεφτά φροντίζουν να τα λαμβάνουν με τις επισκέψεις τους στα σχολεία (γι' αυτό ρώτησα αν παρακολουθούσε στο Δημοτικό ή ερχόταν μόνο μέχρι να δοθεί το επίδομα). Σε κάθε περίπτωση όμως, το δικό μας μερίδιο ευθύνης δεν το κάνουμε. Δεν ενδιαφέρθηκε ο Διευθυντής του Δημοτικού (και αν γι αυτό έχει χίλιες δικαιολογίες, έχω χίλιες ενστάσεις για την ευαισθησία του) αφού έστειλε παιδί που δεν αναγνωρίζει την αλφαβήτα στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ενώ μπορούσε να μην το στείλει ακόμη. Όταν είσαι ευθυνόφοβος φυσικά δεν τον αναφέρεις όμως και να πώς όλα είναι ένας φαύλος κύκλος. Θέλουμε για να δράσουμε κάλυψη από παντού, αλλά κάπου ώπα. Μετά οι γονείς τα βάζουν μαζί μας και παρόλο που οι περισσότεροι είναι ένα πρόβλημα από μόνοι τους, ναι είναι λογικό να μην θεωρούν πως γίνεται μάθημα στο σχολείο. Δεν είδα να έχουν την ίδια στάση στο φροντιστήριο.
Νομιζω δεν υπαρχει πλεον επιδομα Ρομα για τη φοιτηση….
Γι αυτο εχει αυξηθει και η σχολικη διαρροη
-
Νομιζω δεν υπαρχει πλεον επιδομα Ρομα για τη φοιτηση….
Γι αυτο εχει αυξηθει και η σχολικη διαρροη
Οι Ρομα δυστυχώς έχουν αποδειχτεί πολύ αρνητικοί σε μια υποτυπώδη ενσωμάτωση τους έστω στην εκπαιδευτική διαδικασια.
Ο ρόλος του σχολείου στην περίπτωση αυτή (και όχι μόνο) είναι κοινωνικός. Το τι θα μάθει, είναι δευτερεύον. Μακάρι να φοιτήσει και να ενταχθεί κάπως σε κάποιες παρέες και κάποια ρουτίνα και να υπάρξει διάθεση για βοήθεια.
-
Οι Ρομα δυστυχώς έχουν αποδειχτεί πολύ αρνητικοί σε μια υποτυπώδη ενσωμάτωση τους έστω στην εκπαιδευτική διαδικασια.
Ο ρόλος του σχολείου στην περίπτωση αυτή (και όχι μόνο) είναι κοινωνικός. Το τι θα μάθει, είναι δευτερεύον. Μακάρι να φοιτήσει και να ενταχθεί κάπως σε κάποιες παρέες και κάποια ρουτίνα και να υπάρξει διάθεση για βοήθεια.
Αυτη η αρνηση πρεπει να ερευνηθει και να δουλευτει…..
Μετα παμε στο επομενο επιπεδο
-
Αυτη η αρνηση πρεπει να ερευνηθει και να δουλευτει…..
Μετα παμε στο επομενο επιπεδο
-
Η ένταξη στο σχολείο κανονικά θα ήταν ένα βήμα.
-
Τα κορίτσια 20 χρόνων ήταν δηλαδή πλέον γεροντοκόρες; Θα τρελαθώ! Δηλαδή ήταν κοινωνικό πείραμα; Μήπως ξέρεις πού θα βρούμε αυτή την έρευνα;
-
Όταν συμφωνούσα πως το θέμα είναι πρωτίστως κοινωνικό, εννοούσα πως δεν νομίζω πως τα επιδόματα δίνονται με σκοπό να ενταχθούν τα παιδιά αυτά στα σχολεία(που, όπως φαίνεται, δίνονται ακόμη και δεν αφορούν μόνο στη φοίτηση φυσικά σε αυτή την κοινωνική ομάδα). Αν είχαν τέτοιο σκοπό, τόσα χρόνια τώρα, ο σκοπός θα είχε επιτευχθεί. Δεν απαιτούσαν καν την επιβεβαίωση της φοίτησης, δινόταν νωρίς στη σχολική χρονιά και κανένας δάσκαλος ή διευθυντής δεν έψαχνε μαθητές που δεν ήθελε κιόλας. Τέτοιου είδους επιδόματα πάντα έχουν σκοπό την κοινή γνώμη, που συνήθως λέει: έχουν λεφτά οι περιθωριακοί, μαζεύουν από παντού, το κράτος τους φροντίζει και αυτοί είναι απροσάρμοστοι κλπ. Το κράτος όμως τους θέλει τέτοιους. Τους θέλει να ασχολούνται με πρέζα, με αλητεία, το βολεύει. Όταν δεν κάνει σχολεία μόνο γι αυτούς.... ναι, κάποιες εξαιρέσεις από το "ένα παιδί μετράει τα άστρα" μπορεί να υπάρχουν, αλλά δεν μπορεί κύριοι ένα κορίτσι που παντρεύεται αιμομικτικά στα 12 να περιμένεις να σπουδάσει, ούτε να πλυθεί αν δεν έχει μάθει να πλένεται παρά μια φορά το χρόνο. Οι κοινωνικές αλλαγές δεν λύνονται με επιδοματική πολιτική, αλλά ας δούμε εμείς πού είμαστε σε όλο αυτό. Έρχεται ένα παιδί στα τόσα σχολείο και αντί να πούμε ας μάθει να διαβάζει τουλάχιστον σε δέκα μαθήματα, μαθηματικά τα απαραίτητα τα ξέρει, μπα...Είχε λίγες μέρες που ερχόταν (λες και θέλεις χρόνια να συλλαβίσεις ή το πήρε κανείς από το χέρι κ είπε όχι), έχω και την άλλη τάξη και χίλια δυο. Κάνε μωρέ ένα καλό, κάπου θα σου χρειαστεί να ξεπληρώσεις καμία αμαρτία. Πες στις χιονονιφάδες (πολύ μου άρεσε Έσπερος) να γίνουν καλύτερα παιδιά, να μην πειράζουν αυτόν που δεν 'ήθελαν να είναι ούτε ψύλλος στον κόρφο του, δεν θα πάθεις τίποτα να πεις πως θα έχουν να κάνουν με σένα.
Στο "καλού επιπέδου" Γυμνάσιο που πήγαινα (το λες και άριστο σήμερα οϊμέ) είχαμε από σπόντα ένα τέτοιο παιδί. Έφτυνε τους πάντες για πληρωμή σε όσα του έλεγαν. Εγώ σαν κοριτσάκι τότε, δεν έκανα και παρέα, ήταν εποχές άλλες. Αλλά δεν με έφτυσε ποτέ και ένα φτωχό "εισαι καλή" που είπε πριν φύγει είναι ίσως η μεγαλύτερη φιλοφρόνηση που πήρα. Επειδή τα παιδιά, όπου και να μεγαλώνουν μπορεί να έχουν φιλότιμο που άλλοι μεγάλοι δεν έχουν. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη λέξη από τη λέξη Δάσκαλος και λυπάμαι όταν βλέπω πως έχουν λιγοστέψει οι πραγματικοί.
-
Τα κορίτσια 20 χρόνων ήταν δηλαδή πλέον γεροντοκόρες; Θα τρελαθώ! Δηλαδή ήταν κοινωνικό πείραμα; Μήπως ξέρεις πού θα βρούμε αυτή την έρευνα;
Ηταν στα πλαισια ενος απο τα πολλα προγραμματα για την εκπαιδευση των Ρομα:….
Δεν ξερω παρα πανω λεπτομεριες
-
Τα κορίτσια 20 χρόνων ήταν δηλαδή πλέον γεροντοκόρες; Θα τρελαθώ! Δηλαδή ήταν κοινωνικό πείραμα; Μήπως ξέρεις πού θα βρούμε αυτή την έρευνα;
Μα γιατί σου κάνει εντύπωση; Αφού στα 20 είναι παντρεμένα και τα αγόρια Ρομά και έχουν ήδη 1-2 παιδιά. Όποιος έχει κάνει μάθημα σε περιοχές δυτικών προαστίων με Ρομα, ξέρει πόσες μαθήτριες εξαφανίζονται γύρω στα 13-14 γιατί παντρεύτηκαν.
@emmaki αυτά ακριβώς εννοώ. Οι καλές προθέσεις δεν αρκούν για να πετύχει η συμπερίληψη, είναι σαν τα αυτιστικά παιδιά που αφήνουν σε τμήματα γενικής χωρίς παράλληλη στήριξη και αυτά δεν μπορούν να σταθούν, και η εικόνα που μένει στα άλλα είναι ότι τα παιδθα αυτά είναι επιθετικά ή δεν κάθονται ησυχα στην τάξη κλπ, πράγματα που δεν θα συνέβαιναν αν υπήρχε άτομο να τα φροντίζει. Έτσι κι οι Ρομα, από τη στιγμή που έχουν έναν ιδιαίτερο τρόπο ζωής, δεν θα τα βγάλεις με το ζόρι να τα πας σε άλλο περιβάλλον, στο οποίο είναι σίγουρο πώς δεν θα ενταχθούν, πρέπει μα προσαρμόσεις το σχολείο στα δικά τους δεδομένα, και να δώσεις ευκαιρίες για μόρφωση ασχέτως ηλικίας.