Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: mariliak στις Σεπτεμβρίου 29, 2024, 10:08:29 pm
-
Καλησπέρα!
Θα ήθελα να παραθέσετε μερικές πρακτικές συμβουλές για τη διαχείριση της τάξης ώστε να υπάρχει πειθαρχία και να ελέγχονται οι τυχόν παραβατικές συμπεριφορές.
Για να το κάνω πιο συγκεκριμένο, αναφέρομαι στη δευτεροβάθμια και σε μάθημα ειδικότητας που έχει το τμήμα μία ή το πολύ 2 ώρες...
Στα περισσότερα τμήματα πάνε όλα καλά αλλά υπάρχουν δύο που με δυσκολεύουν...
-
Αν εννοείς ΕΠΑΛ, δεν μπορώ να βοηθήσω... η διεύθυνση του σχολείου κωφεύει ή αδιαφορεί, να υποθέσω...
-
Καλησπέρα!
Θα ήθελα να παραθέσετε μερικές πρακτικές συμβουλές για τη διαχείριση της τάξης ώστε να υπάρχει πειθαρχία και να ελέγχονται οι τυχόν παραβατικές συμπεριφορές.
Για να το κάνω πιο συγκεκριμένο, αναφέρομαι στη δευτεροβάθμια και σε μάθημα ειδικότητας που έχει το τμήμα μία ή το πολύ 2 ώρες...
Στα περισσότερα τμήματα πάνε όλα καλά αλλά υπάρχουν δύο που με δυσκολεύουν...
Παραβατικότητα μέσα στην τάξη δεν είναι η παρενόχληση του μαθήματος, έτσι; Να τα ξεκαθαρίζουμε αυτά. Δεν υπαρχοτν συμβουλές για διαχείριση. Κάποια τμήματα είναι πάντα άτακτα και κάποιοι καθηγητές έχουν vibes που κάνουν τα παιδιά να τους φοβούνται. Δεν ξέρω πώς γίνεται αυτό, γιατί εγω δεν το έχω. Επίσης κάποιοι περνάνε πολύ καλά στις τάξεις κάνοντας τους μαθητοπατερες και υπονομεύοντας τους άλλους. Αυτό έχω καταλάβει πώς το πετυχαίνουν αλλά δεν το αποκαλύπτω…
Πρακτικά τώρα. Τους κρατάς απασχολημένους με γράψιμο. Καλό θα ήταν να είναι πιο δημιουργικο γράψιμο (φύλλα εργασιασ) αλλά στη χειρότερη ας είναι αντιγραφή από τον πίνακα. Περιορίζεις τον μονόλογο. Αφήνεις κάποιες ελεγχόμενες στιγμές εκτόνωσης. Κανεις συμφωνίες με τους πολύ αδιάφορους ότι αν κάνουν ένα χ ψ από προσπάθεια, θα τους βοηθήσεις.
Συμβουλές όχι πάντα εφικτές: δεν δείχνεις ότι στενοχωριέσαι με τη φασαρία. Δεν αρχίζεις να τσιρίζεις. Γενικα δεν κανεις πράγματα που θα τους φανούν τόσο αστεία, ώστε να επαναλαμβάνουν τις συμπεριφορές για να απολαύσουν το σόου.
Δεν πιστεύεις κανέναν που λέει «εμένα δεν μου κάνουν τίποτα».
Δεν πιστεύεις κανέναν εξυπνάκια που θα σου πει να πάρεις τηλ τους γονείς. Αν υπάρχει γενικό θέμα συμπεριφοράς, θα το λύσει το σχολείο, θα πάρει τηλ έστω ο υπεύθυνος αν το παιδί είναι έτσι σε όλους. Αν είναι έτσι μόνο σε εσένα επειδή έχουν καταλάβει ότι είσαι νέος, το να πάρεις τηλ είναι απλα εξευτελισμός.
Αν το σχολείο ενθαρρύνει τις ωριαίες, τους πετάς έξω μέχρι να ανησυχήσουν για τις απουσίες, τσέκαρε όμως αν εφαρμόζουν τη συνέλευση μετά τις 3 ωριαίες στον ίδιο καθηγητη ή τις 5 στο σύνολο. Αν δεν το εφαρμόζουν δεν έχει νόημα, θα μαζεύει απουσίες και αν πάει να μείνει θα τα ρίξουν σε εσένα. Γενικα προσπάθησε την κακή συμπεριφορά απέναντι σου να την κανεις πρόβλημα του σχολείου και όχι δικό σου.
-
Κάνεις υπομονή μέχρι την σύνταξη. Μερικοί μαθητές δεν μαζεύονται με τίποτα γιατί τους ενθαρύνει το σπίτι. Αυτοι που διαλύουν την τάξη έχουν την πλήρη υποστήριξη του σπιτιού, ανεξάρτητα με το λένε οι γονείς στο σχολείο.
-
Προσπάθησε να διακρίνεις αυτούς οι οποίοι διαταράσσουν το κλίμα. Αποκλείεται να είναι όλα τα παιδιά. Συνήθως είναι δυο τρεις. Εντόπισε τους και προσπάθησε να τους μιλήσεις. Σε ένα διάλλειμα ή σε ένα κενό σου κάλεσε τους και κάνε τους μια συζήτηση...αν τους πετύχεις το φιλότιμο θα πετύχεις πολλά...
Υ.Γ... Δοκιμασμένη συμβουλή. Θέλουν να είναι το επίκεντρο... δώσε τους ρόλους.
-
Καλησπέρα!
Θα ήθελα να παραθέσετε μερικές πρακτικές συμβουλές για τη διαχείριση της τάξης ώστε να υπάρχει πειθαρχία και να ελέγχονται οι τυχόν παραβατικές συμπεριφορές.
Για να το κάνω πιο συγκεκριμένο, αναφέρομαι στη δευτεροβάθμια και σε μάθημα ειδικότητας που έχει το τμήμα μία ή το πολύ 2 ώρες...
Στα περισσότερα τμήματα πάνε όλα καλά αλλά υπάρχουν δύο που με δυσκολεύουν...
Πρόσεχε πολύ και να μην τους αφήνεις από τα μάτια σου ούτε δευτερόλεπτο.. Τώρα, τελευταία είναι "της μόδας" να κάνει κάποιος για ελάχιστα δευτερόλεπτα τον καραγκιόζη, την ώρα του μαθήματος, να τον βιντεοσκοπούν (εννοείται κρυφά) και να το ανεβάζουν στο διαδίκτυο.
-
Θα συμφωνήσω με όσα έγραψαν οι συνάδελφοι πιο πάνω ( το να περιμένεις στωικά τη σύνταξη το εκλαμβάνω μόνο ως τρολαρισμα) κ θα προσεθετα το εξής ( κι ας φανεί κάπως):
Να μην θεωρούν δεδομένο τον βαθμό που θα πάρουν στο τετράμηνο. Συνήθως αυτοί που κάνουν φασαρία, έχουν κ προσδοκίες που δε συνάδουν με το γνωστικό τους επίπεδο.
Εννοείται εάν η κατάσταση ξεφεύγει κ υπάρχει μεγάλο θέμα, τότε πρέπει να τεθεί στον Σύλλογο για να ληφθούν από κοινού μέτρα. Δεν υπάρχει περίπτωση να κάνουν φασαρία μόνο σε ένα μάθημα.
-
Προσπάθησε να διακρίνεις αυτούς οι οποίοι διαταράσσουν το κλίμα. Αποκλείεται να είναι όλα τα παιδιά. Συνήθως είναι δυο τρεις. Εντόπισε τους και προσπάθησε να τους μιλήσεις. Σε ένα διάλλειμα ή σε ένα κενό σου κάλεσε τους και κάνε τους μια συζήτηση...αν τους πετύχεις το φιλότιμο θα πετύχεις πολλά...
Υ.Γ... Δοκιμασμένη συμβουλή. Θέλουν να είναι το επίκεντρο... δώσε τους ρόλους.
-
Λίγες φορές συνάδερφοι παίρνουν την πρωτοβουλία να μιλήσουν για κάποιο παιδί που δημιουργεί πρόβλημα.
Εγώ είμαι μάλλον αφελής και το κάνω συχνά, και τότε προκύπτει ξαφνικά ότι όλοι ξέρουν και σχεδόν όλοι έχουν θέμα, αλλά σχεδόν κανείς δεν μιλάει....
-
Άμα δε θέτε προβλήματα (ούτε σε συμπεριφορικό ούτε σε γνωστικό επίπεδο) πηγαίνετε σε ΓΕΛ κι αναλάβετε θεωρητικό-θετικό-υγείας προσανατολισμό. Όχι οικονομικό. Σ' όλες τις άλλες περιπτώσεις (ΕΠΑΛ, Γυμνάσιο, μαθήματα κορμού κι οικονομικός προσανατολισμός σε ΓΕΛ) δε μπορείτε να κάνετε τίποτα.
ΥΓ: Τα σχολειά έχουν τιγκάρει με χρυσαυγίτες. Αυτοί δημιουργούν το πρόβλημα παντού.
-
Το υπομονη μεχρι την σύνταξη δεν αποτελεί τρολάρισμα (άλλωστε δεν ξερω τι σημαίνει ο όρος). Αποτελεί την προσδοκία ανθρώπων με 15 χρονια σε φροντιστήρια και 21 χρόνια στο δημόσιο, με τεραστιες ποσότητες φύλλων εργασίας , 500 περίπου εκπαιδευτικών βίντεο στο youtube και πολλές παρουσιάσεις σε διάφορα σεμινάρια και συνέδρια. Αποτελεί προσδοκία αυτών που 2-3 σε κάθε τάξη , έχωντας την πλήρη υποστήριξη των κηδεμόνων διαλύουν κάθε προσπάθεια να γίνει σωστό μάθημα. Και είναι πολλοι αυτοί. Γι αυτό οι νέοι να είναι περισσότερο προσεκτικοί στο πως χρησιμοποιούν τους όρους του σήμερα...
-
Τους κρατάς απασχολημένους με γράψιμο.
Αν και προφανώς μιλάμε για
-
Αν και προφανώς μιλάμε για
-
Το υπομονη μεχρι την σύνταξη δεν αποτελεί τρολάρισμα (άλλωστε δεν ξερω τι σημαίνει ο όρος). Αποτελεί την προσδοκία ανθρώπων με 15 χρονια σε φροντιστήρια και 21 χρόνια στο δημόσιο, με τεραστιες ποσότητες φύλλων εργασίας , 500 περίπου εκπαιδευτικών βίντεο στο youtube και πολλές παρουσιάσεις σε διάφορα σεμινάρια και συνέδρια. Αποτελεί προσδοκία αυτών που 2-3 σε κάθε τάξη , έχωντας την πλήρη υποστήριξη των κηδεμόνων διαλύουν κάθε προσπάθεια να γίνει σωστό μάθημα. Και είναι πολλοι αυτοί. Γι αυτό οι νέοι να είναι περισσότερο προσεκτικοί στο πως χρησιμοποιούν τους όρους του σήμερα...
Μάλιστα...
Εάν κάποιος/α φτάνει σε σημείο να περιμένει απλώς στωικά τη λυτρωτική για εκείνον/η στιγμή της συνταξιοδότησης, σημαίνει ότι έχει κάνει κάτι λάθος με τις επαγγελματικές του/της επιλογές κ ίσως θα έπρεπε να αναθεωρήσει.
Όταν η εργασία που καταλαμβάνει τον μισό περίπου ημερήσιο χρόνο, γίνεται βάσανος, μακροπρόθεσμα θα έχει άλλες επιπτώσεις.
Just saying.
-
Εάν κάποιος/α φτάνει σε σημείο να περιμένει απλώς στωικά τη λυτρωτική για εκείνον/η στιγμή της συνταξιοδότησης, σημαίνει ότι έχει κάνει κάτι λάθος με τις επαγγελματικές του/της επιλογές κ ίσως θα έπρεπε να αναθεωρήσει.
Πάντως, από το παρακάτω απόσπασμα που είναι ενδεικτικό της πορείας κάποιων στην εκπαίδευση:
Αποτελεί την προσδοκία ανθρώπων με 15 χρονια σε φροντιστήρια και 21 χρόνια στο δημόσιο, με τεραστιες ποσότητες φύλλων εργασίας , 500 περίπου εκπαιδευτικών βίντεο στο youtube και πολλές παρουσιάσεις σε διάφορα σεμινάρια και συνέδρια.
θεωρώ ότι δεν τεκμαίρεται κάποια "λάθος επαγγελματική επιλογή", αλλά ένα περιβάλλον πολυεπίπεδης αδιαφορίας (μαθητές, γονείς, διευθύνσεις σχολείων, πολύ πιθανόν και συνάδελφοι) που προκαλεί ασφυξία.
-
τότε ίσως να σκεφτείτε σοβαρά για μετάταξη ή απόσπαση σε κάποιο γραφείο (εφ όσον η αλλαγή σχολείου δε βελτιώνει την κατάσταση) ως εναλλακτική επιλογή. Ειδάλλως θα υποφέρετε μέχρι τη σύνταξη. Το burn out μπορεί να έχει επιπτώσεις σε πολλαπλά επίπεδα. Η διαφυλαξη της ψυχικής μας υγείας είναι πολύ σημαντική.
-
Το μάθημα είναι ό,τι πιο όμορφο στη ζωή. Τουλάχιστον έτσι το βλέπω εγώ. Αλλά χρειάζεται ν' αγαπάς το δασκαλίκι. Αλλιώς δε γίνεται τίποτις και καλύτερα μετάταξη σε γραφειοκρατική υπηρεσία. Όμως η διδασκαλία σε ΕΠΑΛ-Γυμνάσια και στον κορμό των ΓΕΛ (όπως και στο οικονομικό τους τμήμα) είναι, συχνά συχνότατα, ανέφικτη. Θεωρώ πως όποιος γουστάρει τη δουλειά του και δε βαριέται να διαβάζει τ' αντικείμενό του και να διδάσκει θα πρέπει να επιδιώξει να πάει σε ΓΕΛ και να κάνει προσανατολισμό. Δυστυχώς οπουδήποτε αλλού θα παλεύει δίχως νόημα. Κι είναι μεγάλο κρίμα γιατί δείχνει όχι μόνον το κατάντημα της εκπαίδευσης αλλά καθρεφτίζει και την παρακμή του τόπου.
-
Scout, τότε ίσως να σκεφτείτε σοβαρά για μετάταξη ή απόσπαση σε κάποιο γραφείο (εφ όσον η αλλαγή σχολείου δε βελτιώνει την κατάσταση) ως εναλλακτική επιλογή. Ειδάλλως θα υποφέρετε μέχρι τη σύνταξη. Το burn out μπορεί να έχει επιπτώσεις σε πολλαπλά επίπεδα. Η διαφυλαξη της ψυχικής μας υγείας είναι πολύ σημαντική.
Ο,τι κι αν κάνετε παντως, εύχομαι να βελτιωθούν για εσάς οι συνθήκες.
Έχω την εντύπωση ότι μάλλον δεν έγινα κατανοητός, ίσως με ευθύνη μου. Δεν εξέφρασα κανενός είδους προσωπική δυσφορία που (δεν) υφίσταμαι εξαιτίας τέτοιων φαινομένων, αλλά ερμήνευσα το απόσπασμα του gismix το οποίο επικαλέστηκα. Και επ' αυτού επανέρχομαι για να πω ότι το να δυσφορεί κάποιος εξαιτίας αυτών δεν συνιστά αναγκαστικά "λάθος επαγγελματική επιλογή", πολλώ δε μάλλον όταν ο πρότερος επαγγελματικός του βίος (απόσπασμα gismix) μαρτυρά ότι μόνο "λάθος επιλογές" δεν είχε κάνει.
Μολονότι δεν συμφωνώ με τις μανιχαϊστικές αιτιάσεις ("καλά τμήματα προσανατολισμού ΓΕΛ, κακά ΕΠΑΛ/Γυμνάσια/τμήματα κορμού ΓΕΛ") του leon στο αμέσως επόμενο από το δικό σας μήνυμα, θα συμφωνήσω με την αποστροφή του "είναι μεγάλο κρίμα γιατί δείχνει όχι μόνον το κατάντημα της εκπαίδευσης αλλά καθρεφτίζει και την παρακμή του τόπου". Αυτό είναι που θα πρέπει να μας προβληματίσει, αντί να καταφεύγουμε σε εύκολες ερμηνείες ότι δήθεν "κάποιοι έκαναν λάθος επαγγελματικές επιλογές".
Υ.Γ. Ούτως ή άλλως, μετατάξεις και αποσπάσεις σε φορείς οσονούπω γιοκ, οπότε πλέον "δεν υπάρχει εναλλακτική", αγγλιστί ΤΙΝΑ.
-
Εάν κάποιος/α φτάνει σε σημείο να περιμένει απλώς στωικά τη λυτρωτική για εκείνον/η στιγμή της συνταξιοδότησης, σημαίνει ότι έχει κάνει κάτι λάθος με τις επαγγελματικές του/της επιλογές κ ίσως θα έπρεπε να αναθεωρήσει.
δεν σχολιάζω. Μάλλον δεν έχεις καταλάβει τίποτα και απλά θέλεις να δίνεις ανούσιες και άσχετες συμβουλές. Καλύτερα ασχολήσου με το μάθημα που κάνεις. Είσαι απάραδεκτος γιατί πρώτος έκανες επίθεση σε κάτι που είπα λέγοντας τρολάρισμα. Και όταν σου απάντησα συνέχισες με ότι ανοησία μπορεί να πει κάποιος . Λυπάμαι. Μάλλον αλλος χρειάζεται να αναθεωρήσει.
Τελικά με μερικούς δεν πάμε καλά εδω μέσα.
-
Για τις συνθήκες μαθήματος δεν έχει πολύ άδικο ο leon, όμως αν οποίος έχει όρεξη φύγει από τα σχολεία που έχουν ανάγκη, δρν θα μείνει τίποτα. Κι εκεί μαθητες φοιτούν. Εμένα με λυπεί να ακούω μαθητες μου να λενε ότι περιμένουν να τελειώσει το Γυμνάσιο για να φύγουν για το ΕΠΑΛ οι μισοί συμμαθητές τους. Με λυπεί να προσπαθώ να καλυψω μορφωτικές ανάγκες από τη μια και κοινωνικές ανάγκες από την άλλη και τελικά ούτε ισορροπία μεταξύ των δυο να βρίσκω, ούτε ευχαριστημένοι να είναι όλοι τους. Με λυπεί και ως γονέα το ότι αυτό θα το υποστεί και το παιδί μου ως μαθητής.
Εγω προσωπικά δεν νιώθω burnout αλλά είναι φορές που αγκομαχώ για να μπω στην τάξη και έχω νιώσει κιόλας αρκετές φορές ότι δεν μου αξίζει να μου φέρονται έτσι. Αντιθετα με αναζωογονεί να κάνω εργασίες που έχουν κάποιο άμεσο αντίκρυσμα, μια σχολική γιορτή, μια δράση, έναν όμιλο, ή
ακόμα και να βοηθήσω να οργανωθεί κάτι στο διοικητικό κομμάτι.
Γενικα πάντως καταλαβαίνω ότι τα σχολεία αυτή τη στιγμή είναι ένας πολύ άσχημος χώρος, παντελώς ακατάλληλος για τα προσεγμένα παιδιά και αυτό ισχύει από τα νηπιαγωγεία ήδη.
-
Η μπαχαλοποίηση όπως έχει αποδειχθεί σε Αγγλία και ειδικά Αμερική σε ένα πράγμα στοχεύει... σπρώξιμο αε ιδιωτικα σχολεία και ιδιωτικα Πανεπιστήμια.... Όπως συμβαινει και στην υγεία... αν δεν το φυσάς το χρήμα θα είσαι παιδί κατώτερου Θεου... τι δεν καταλάβατε με την κυβέρνηση Μητσοτακη και τις Τιτάνιες μεταρρυθμίσεις της!!!
υ.γ... ειδατε με την ΔΕΗ; Προσπαθούμε να σώσουμε το νερό από τις υπέρογκες τιμές...
-
Προσπάθησε να διακρίνεις αυτούς οι οποίοι διαταράσσουν το κλίμα. Αποκλείεται να είναι όλα τα παιδιά. Συνήθως είναι δυο τρεις. Εντόπισε τους και προσπάθησε να τους μιλήσεις. Σε ένα διάλλειμα ή σε ένα κενό σου κάλεσε τους και κάνε τους μια συζήτηση...αν τους πετύχεις το φιλότιμο θα πετύχεις πολλά...
Υ.Γ... Δοκιμασμένη συμβουλή. Θέλουν να είναι το επίκεντρο... δώσε τους ρόλους.
-
Αυτοι που διαλύουν την τάξη έχουν την πλήρη υποστήριξη του σπιτιού, ανεξάρτητα με το λένε οι γονείς στο σχολείο.
Ισχύει αυτό δυστυχώς...
-
Θα συμφωνήσω με όσα έγραψαν οι συνάδελφοι πιο πάνω ( το να περιμένεις στωικά τη σύνταξη το εκλαμβάνω μόνο ως τρολαρισμα) κ θα
Εννοείται εάν η κατάσταση ξεφεύγει κ υπάρχει μεγάλο θέμα, τότε πρέπει να τεθεί στον Σύλλογο για να ληφθούν από κοινού μέτρα. Δεν υπάρχει περίπτωση να κάνουν φασαρία μόνο σε ένα μάθημα.
Δεν είναι μόνο σε ένα μάθημα αλλά δεν είναι και σε όλα... Υπάρχει γενικότερο πρόβλημα με τα τμήματα αυτά.
-
Δεν είναι μόνο σε ένα μάθημα αλλά δεν είναι και σε όλα... Υπάρχει γενικότερο πρόβλημα με τα τμήματα αυτά.
Και πάλι, μπορείτε κ κατά τη γνώμη μου πρέπει να θέσετε το θέμα στον Διευθυντή/μύρια κ στον Σύλλογο Διδασκόντων. Είναι ένα θέμα σοβαρό κ έχει να κάνει με την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
Επίσης, σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να ζητήσετε κ τη βοήθεια/ συμβουλή του συμβούλου.
-
Δεν είναι μόνο σε ένα μάθημα αλλά δεν είναι και σε όλα... Υπάρχει γενικότερο πρόβλημα με τα τμήματα αυτά.
Αφού υπάρχει γενικότερο θέμα, μην το πάρεις πάνω σου. Θα εκτεθείς. Να το λύσει το σχολείο. Αν κάνουν ότι δεν ξέρουν, ακολουθείς ίδια τακτική γιατί μόνο εσυ χάνεις. Δεν στρώνουν τα τμήματα αν αρχίσουν άσχημα. Μην εκτεθείς σε σύμβουλο. Αν υπάρχει γενικό θέμα ας εκτεθεί ο διευθυντής.
-
Εμένα με λυπεί να ακούω μαθητες μου να λενε ότι περιμένουν να τελειώσει το Γυμνάσιο για να φύγουν για το ΕΠΑΛ οι μισοί συμμαθητές τους.
Πάντα έτσι ήταν. Τη δεκαετία του '90 που πήγα ΓΕΛ ξεκαθαρίσαμε από πολύ βούρκο που πήγε ΤΕΛ.
-
Πάντα έτσι ήταν. Τη δεκαετία του '90 που πήγα ΓΕΛ ξεκαθαρίσαμε από πολύ βούρκο που πήγε ΤΕΛ.
Στο Γυμνάσιο ππυ πήγαινα εγω, ένα απλό Γυμνάσιο γειτονιάς, δεν ένιωθε κανένας έτσι. Αντιθετα είχαν κάκιστη φήμη τα γειτονικά λύκεια, αυτά στα οποία ανήκαμε και πολλοί κοιτούσαν να τα αποφύγουν και να γραφτούν σε εξίσου κοντινά λύκεια των γειτονικών δήμων που δεν ήταν έτσι.
-
Υπαρχει και η λυση των Εσπερινων Γενικων Λυκειων/Επαλ και φυσικα τα ΣΔΕ.Εκει κάνεις τελεια το μαθημα σου και δεν σε ενοχλουν καθολου.Γιετι δεν τα επιλεγετε;
-
πάντως εγω που ειμαι φέτος σε πειραματικό και υποτίθεται από τα πιο καλά ...μάπα το καρπούζι...αντιμιλάνε, βιβλία τετράδια δεν φέρνουν αδιαφορία πλήρης
-
Γυμνάσιο ή Λύκειο;
-
Γυμνάσιο ή Λύκειο;
και τα δυο
-
Η μπαχαλοποίηση όπως έχει αποδειχθεί σε Αγγλία και ειδικά Αμερική σε ένα πράγμα στοχεύει... σπρώξιμο αε ιδιωτικα σχολεία και ιδιωτικα Πανεπιστήμια.... Όπως συμβαινει και στην υγεία... αν δεν το φυσάς το χρήμα θα είσαι παιδί κατώτερου Θεου... τι δεν καταλάβατε με την κυβέρνηση Μητσοτακη και τις Τιτάνιες μεταρρυθμίσεις της!!!
υ.γ... ειδατε με την ΔΕΗ; Προσπαθούμε να σώσουμε το νερό από τις υπέρογκες τιμές...
Και στα ιδιωτικά σχολεία υπάρχουν τάξεις με προβλήματα και με μαθητες τσογλανια που δεν τους αγγίζει κανένας είτε γιατί είναι παιδιά κάποιου «σημαντικού» προσώπου είτε γόνοι μαφίας ελληνικής, αλβανικής, ρωσικής. Τουλάχιστον στο δημόσιο σχολείο αποβολή παίρνει ο μαθητής και όχι ο καθηγητής που απολυεται από το ιδιωτικό αν θίξει κάποιο καλοπαιδο
-
Υπαρχει και η λυση των Εσπερινων Γενικων Λυκειων/Επαλ και φυσικα τα ΣΔΕ.Εκει κάνεις τελεια το μαθημα σου και δεν σε ενοχλουν καθολου.Γιετι δεν τα επιλεγετε;
Ήσυχα είναι, αλλά χαμηλό γνωστικό επίπεδο. Ξεχνάς κι αυτά που ξέρεις εκεί.
-
Στο Γυμνάσιο ππυ πήγαινα εγω, ένα απλό Γυμνάσιο γειτονιάς, δεν ένιωθε κανένας έτσι. Αντιθετα είχαν κάκιστη φήμη τα γειτονικά λύκεια, αυτά στα οποία ανήκαμε και πολλοί κοιτούσαν να τα αποφύγουν και να γραφτούν σε εξίσου κοντινά λύκεια των γειτονικών δήμων που δεν ήταν έτσι.
Μέσα δεκαετίας '90 στο γυμνάσιό μου σε προάστιο των Αθηνών έλυνε κι έδενε η ΧΑ. Όλο το δεκαπενταμελές εκεί ανήκε. Χάρντκορ εποχές. Φανερός νεοναζισμός σβάστικες κτλ. Αυτοί πήγαν (σχεδόν) όλοι ΤΕΛ και ΤΕΣ.
-
Το μάθημα είναι ό,τι πιο όμορφο στη ζωή. Τουλάχιστον έτσι το βλέπω εγώ. Αλλά χρειάζεται ν' αγαπάς το δασκαλίκι. Αλλιώς δε γίνεται τίποτις και καλύτερα μετάταξη σε γραφειοκρατική υπηρεσία. Όμως η διδασκαλία σε ΕΠΑΛ-Γυμνάσια και στον κορμό των ΓΕΛ (όπως και στο οικονομικό τους τμήμα) είναι, συχνά συχνότατα, ανέφικτη. Θεωρώ πως όποιος γουστάρει τη δουλειά του και δε βαριέται να διαβάζει τ' αντικείμενό του και να διδάσκει θα πρέπει να επιδιώξει να πάει σε ΓΕΛ και να κάνει προσανατολισμό. Δυστυχώς οπουδήποτε αλλού θα παλεύει δίχως νόημα. Κι είναι μεγάλο κρίμα γιατί δείχνει όχι μόνον το κατάντημα της εκπαίδευσης αλλά καθρεφτίζει και την παρακμή του τόπου.
Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει όσα λέει το σχόλιο αυτό; Κανείς πάντως που δίδαξε και στην κατώτερη και στην ανώτερη δευτεροβάθμια. Άλλο μάθημα κάνεις στον μαθητή που θέλει να μάθει και σε βλέπει ως δάσκαλο και άλλο στον υποχρεωμένο απλά να μπαίνει μέσα σε μια αίθουσα και σε βλέπει σαν ανθρωποφύλακα.
Είμαι στο Γυμνάσιο μόνο και μόνο επειδή έχω ακόμη τη δύναμη να θέλω και να μπορώ να αλλάξω κάποιους από αυτούς που με βλέπουν έτσι. Όχι κάποιους τυχαίους βέβαια, κάποιους που απλά θα αργούσαν να εκτιμήσουν το αντικείμενο που διδάσκω. Που θα το εκτιμούσαν οπωσδήποτε, αλλά πολύ αργότερα στη ζωή τους.
Η συμβουλή που μπορώ να δώσω είναι πως, όπως και σε όλα στη ζωή, πρέπει τα λόγια μας να είναι και έργα. Αν πεις "βγες έξω" σε μαθητή δεν μπορείς να το πάρεις πίσω. Καλό είναι επίσης να μην διαπραγματεύεσαι και να μην είσαι φίλος, αλλά να ακούς και να φέρεσαι φιλικά. Τα υπόλοιπα περισσεύουν
-
Ήσυχα είναι, αλλά χαμηλό γνωστικό επίπεδο. Ξεχνάς κι αυτά που ξέρεις εκεί.
σε ποιο εσπερινο επαλ ειναι καλα; ειχα δουλεψει σε ενα και ένας μαθητής χαπακωμένος γρονθοκόπησε δυο καθηγητες
-
Στα επαρχιακα ειναι πολυ καλα
-
Ήσυχα είναι, αλλά χαμηλό γνωστικό επίπεδο. Ξεχνάς κι αυτά που ξέρεις εκεί.
[/quote
Εγω ημουν 4 χρονια σε Εσπερινο Επαλ και απο το 2012 και μετα σε ΣΔΕ.Το βρισκω τελειο.Ουδεποτε ειχα προβλημα με φασαρια και ας εχουν χαμηλο επιπεδο
-
Εγώ πάλι είχα πολύ καλή εμπειρία σε διαχείριση τάξης, για μια σχολική χρονιά συμπληρώνοντας ωράριο σε ΔΥΕΠ (Δημοτικό και Γυμνάσιο). Αν και το μάθημα είχε αρκετές ιδιαιτερότητες εξ αιτίας θεμάτων κατανόησης της γλώσσας, οι μαθητές/-ήτριες ήταν πολύ πιο ήρεμοι/ες από το πρωινό, συμμετείχαν με περισσότερη διάθεση και ενδιαφέρον. Ίσως, όμως και να ήταν και θέμα τύχης, καθώς τα παιδιά εκεί φεύγουν συχνά κατά τη διάρκεια της χρονιάς και έρχονται άλλα.
-
σε ποιο εσπερινο επαλ ειναι καλα; ειχα δουλεψει σε ενα και ένας μαθητής χαπακωμένος γρονθοκόπησε δυο καθηγητες
Συμβαίνουν κι αυτά...
-
Μέσα δεκαετίας '90 στο γυμνάσιό μου σε προάστιο των Αθηνών έλυνε κι έδενε η ΧΑ. Όλο το δεκαπενταμελές εκεί ανήκε. Χάρντκορ εποχές. Φανερός νεοναζισμός σβάστικες κτλ. Αυτοί πήγαν (σχεδόν) όλοι ΤΕΛ και ΤΕΣ.
Έχετε (διαχρονικά, όπως έχω παρατηρήσει) ένα «κάτι» με αυτή την εγκληματική οργάνωση, και τη μνημονεύετε με κάθε ευκαιρία ως αρχή και ρίζα κάθε κακού στα σχολεία; Θα μου επιτρέψετε πάντως να μη συμμερίζομαι αυτή σας την επισήμανση (ή ανησυχία, πείτε το όπως θέλετε), γιατί αν τη συμμεριστούμε όλοι, τότε μάλλον δίνουμε αξία σε μια ήδη απαξιωμένη, στη συνείδηση της νεολαίας, γκρούπας μαχαιροβγαλτών και λοιπών παραβατών του κοινού ποινικού δικαίου. Επίσης, δεν ξέρω σε ποιο σχολείο ή περιοχή αναφέρεστε, αλλά στη δεκαετία του ‘90 η εν λόγω οργάνωση ήταν γνωστή μόνο στους ρέκτες ή σε ελάχιστους πολύ παρατηρητικούς που πρόσεχαν κάποια σποραδικά συνθήματα σε τοίχους. Ο μέσος πολίτης αγνοούσε παντελώς την ύπαρξή της, η οποία άλλωστε περιοριζόταν σε ποσοστά… δεκάκις χιλιοστών τότε.
-
Τα τελευταία 3-4 χρόνια πάντως η οργάνωση έχει απήχηση στα παιδιά, κι αν όχι η οργάνωση, έστω η «αισθητική» της.
-
Έχετε (διαχρονικά, όπως έχω παρατηρήσει) ένα «κάτι» με αυτή την εγκληματική οργάνωση, και τη μνημονεύετε με κάθε ευκαιρία ως αρχή και ρίζα κάθε κακού στα σχολεία; Θα μου επιτρέψετε πάντως να μη συμμερίζομαι αυτή σας την επισήμανση (ή ανησυχία, πείτε το όπως θέλετε), γιατί αν τη συμμεριστούμε όλοι, τότε μάλλον δίνουμε αξία σε μια ήδη απαξιωμένη, στη συνείδηση της νεολαίας, γκρούπας μαχαιροβγαλτών και λοιπών παραβατών του κοινού ποινικού δικαίου. Επίσης, δεν ξέρω σε ποιο σχολείο ή περιοχή αναφέρεστε, αλλά στη δεκαετία του ‘90 η εν λόγω οργάνωση ήταν γνωστή μόνο στους ρέκτες ή σε ελάχιστους πολύ παρατηρητικούς που πρόσεχαν κάποια σποραδικά συνθήματα σε τοίχους. Ο μέσος πολίτης αγνοούσε παντελώς την ύπαρξή της, η οποία άλλωστε περιοριζόταν σε ποσοστά… δεκάκις χιλιοστών τότε.
Επιβεβαιώνω το συνάδελφο που το έγραψε. Και στο σχολείο μου (Αμπελοgarden/ Αμπελοcity και σας..... - όποιος κατάλαβε, κατάλαβε) είχαμε πολλούς τη δεκαετία του 90 αλλά ήταν πλήρως ταυτισμένοι με τους νεοναζιστές, ξυρισμένα κεφάλια, σβάστικες και έξω οι "ξένοι". Δεν τους πλησιάζαμε καν. Πώς κατάφεραν και το "γύρισαν" να εμφανίζονται ως κόμμα και μάλιστα πατριωτικό, ούτε ο Γκεμπελς δεν θα το είχε πετύχει. Να τους ψηφίζει κόσμος, που είχαν θύματα στην οικογένειά τους από τις ναζιστικές θηριωδίες.
Σήμερα μετά από τη δίκη και το πραγματικό πρόσωπο της Χ.Α. θέλω να πιστεύω ότι έχουν απαξιωθεί από τη νεολαία.
Η "αισθητική" στα ρούχα και τα μαλλιά που περιγράφεις, Έσπερε, νομίζω ότι έχει να κάνει και με την trap μουσική.
-
Επιβεβαιώνω το συνάδελφο που το έγραψε. Και στο σχολείο μου (Αμπελοgarden/ Αμπελοcity και σας..... - όποιος κατάλαβε, κατάλαβε) είχαμε πολλούς τη δεκαετία του 90 αλλά ήταν πλήρως ταυτισμένοι με τους νεοναζιστές, ξυρισμένα κεφάλια, σβάστικες και έξω οι "ξένοι". Δεν τους πλησιάζαμε καν. Πώς κατάφεραν και το "γύρισαν" να εμφανίζονται ως κόμμα και μάλιστα πατριωτικό, ούτε ο Γκεμπελς δεν θα το είχε πετύχει. Να τους ψηφίζει κόσμος, που είχαν θύματα στην οικογένειά τους από τις ναζιστικές θηριωδίες.
Σήμερα μετά από τη δίκη και το πραγματικό πρόσωπο της Χ.Α. θέλω να πιστεύω ότι έχουν απαξιωθεί από τη νεολαία.
Η "αισθητική" στα ρούχα και τα μαλλιά που περιγράφεις, Έσπερε, νομίζω ότι έχει να κάνει και με την trap μουσική.
-
"Εγω απορώ αυτοί οι γονείς δεν αναρωτιούνται γιατί το παιδί τους μέρα μεσημέρι κυκλοφορεί σαν μπράβος; "
Η απάντηση είναι απλή. Τα παιδιά αυτά έχουν την πλήρη υποστηριξη και καθοδήγηση από τους γονείς..... Γιατί σημασία δεν έχει τι λένε οι γονείς με τα λόγια (αν λένε....) αλλά τι παράδειγμα δίνουν με τις πράξεις...
-
Πολύ ανησυχητικά αυτά που περιγράφεις.
Στα κοντινά μου γυμνάσια είναι περισσότερο θέμα μόδας/ μουσικής, για την ώρα τουλάχιστον.
-
Επανέρχομαι γιατί το θέμα συνεχίζει και πλέον με καταβάλλει πολύ ψυχολογικά. :(
Υπάρχει λοιπόν ένα συγκεκριμένο τμήμα στο οποίο δεν μπορώ να επιβάλλω την πειθαρχία με τίποτα σε κάποιους ζωηρούς μαθητές οι οποίοι κάνουν ό, τι μπορούν για να διαλύσουν το μάθημα. Μιλάμε για Λύκειο, σε μάθημα γενικής παιδείας.
Δεν έχω μόνο εγώ πρόβλημα αλλά το παίρνω πλέον προσωπικά γιατί έχω προσπαθήσει να τους προσεγγίσω χωρίς αποτέλεσμα.
Επειδή όπως προανέφερα έχουν κι άλλες καθηγήτριες πρόβλημα ( αναφέρω το φύλο γιατί ενδεχομένως έχει σημασία, στους άνδρες είναι πιο μαζεμένοι χωρίς όμως να έχουν πάντα σεβασμό) , έχουν γίνει συζητήσεις με το τμήμα, σύλλογοι κλπ χωρίς όμως μόνιμο αποτέλεσμα.
Δε θέλω να κάνω υπομονή μέχρι να τελειώσει η χρονιά, θέλω να μπορώ να κάνω ανθρώπινα το μάθημά μου.
-
Με τις ωριαίες αποβολές από όλους τους καθηγητές και καθηγήτριες, που διδάσκουν στο τμήμα, θα προσεγγίσουν σύντομα το όριο των 50 αδικαιολόγητων απουσιών. Ούτε αυτό τους πτοεί; Συντονιστείτε όλοι οι διδάσκοντες ώστε να παίρνει ο καθένας 2-3 ωριαίες αποβολές την ημέρα. Να δείτε πώς αλλάζουν συμπεριφορά. Αυτοί οι μαθητές είναι θρασύδειλοι. Όταν καταλάβουν ότι θα χάσουν τη χρονιά τους ή θα σταματήσουν να διαλύουν το μάθημα ή θα σταματήσουν τη φοίτηση. Το Λύκειο δεν είναι υποχρεωτικό. Δεν χρειάζεται να το τελειώνουν και αυτοί που δίνουν παράσταση μέσα στην τάξη, για να μην μπορούν οι πραγματικοί μαθητές να προοδεύσουν!
-
Δεν θα συντονιστούν όλοι οι καθηγητές. Αυτό είναι το θέμα και η αιτία του προβλήματος. Έχουμε κι εμείς τέτοιο τμήμα. Ο διευθυντής έχει πει να δίνουμε ωριαίες για να πάρουν το μήνυμα. Ε δεν δίνουν ούτε το 1/4 των καθηγητών και πιστέψτε με, σε όλους γίνεται χαμός εκτός από τον αγαπημένο τους μσθητοπατερα που τους κάνει τα χατίρια, δεν του χαλάνε την καρδιά και θεωρούν εμάς κακούς. Δεν δίνουν αποβολές οι συνάδελφοι. Τους αφήνουν να κάθονται όπου θέλουν, να πάνε τουαλέτα, να φάνε.. να περιφέρονται στην τάξη, να κοιμούνται. Έτσι όντως κάνουν υποτυπωδώς μάθημα με τα 4-5 παιδιά που ενδιαφέρονται. Μετά πας εσυ να κανεις κανονικό μάθημα με κανόνες και αντιδρουν γιατί τους χαλάς τη βόλεψη. Είσαι ο κακός και σου βγάζουν την ψυχή γι αυτό. Δίνεις ωριαίες και γίνεσαι απλα ο στριμμένος. Οι γονείς θεωρούν ότι όλα είναι οκ εκτός απο λίγους περίεργους καθηγητές. Και απλα περιμένεις να περάσει η χρονιά.
-
ή θα σταματήσουν τη φοίτηση. Το Λύκειο δεν είναι υποχρεωτικό. Δεν χρειάζεται να το τελειώνουν και αυτοί που δίνουν παράσταση μέσα στην τάξη,
Κασσαβέτεια likes this post.
-
Κασσαβέτεια likes this post.
Ξανασκέψου τι ασχήμια έγραψες και διόρθωσέ το.
-
Ξανασκέψου τι ασχήμια έγραψες και διόρθωσέ το.
Πολύ ευχαρίστως να ανακαλέσω αν με πείσετε σε τι συνίσταται η ασχήμια. Είναι δυνατόν να προτείνουμε ελαφρά τη καρδία ότι «δεν είναι υποχρεωτικό το λύκειο, ας το παρατήσουν»; Αν δεν μπορούμε να καταλάβουμε πού θα καταλήξουν, αργά ή γρήγορα αλλά νομοτελειακά, τότε κάτι πάει στραβά.
-
Με τις ωριαίες αποβολές από όλους τους καθηγητές και καθηγήτριες, που διδάσκουν στο τμήμα, θα προσεγγίσουν σύντομα το όριο των 50 αδικαιολόγητων απουσιών. Ούτε αυτό τους πτοεί; Συντονιστείτε όλοι οι διδάσκοντες ώστε να παίρνει ο καθένας 2-3 ωριαίες αποβολές την ημέρα. Να δείτε πώς αλλάζουν συμπεριφορά. Αυτοί οι μαθητές είναι θρασύδειλοι. Όταν καταλάβουν ότι θα χάσουν τη χρονιά τους ή θα σταματήσουν να διαλύουν το μάθημα ή θα σταματήσουν τη φοίτηση. Το Λύκειο δεν είναι υποχρεωτικό. Δεν χρειάζεται να το τελειώνουν και αυτοί που δίνουν παράσταση μέσα στην τάξη, για να μην μπορούν οι πραγματικοί μαθητές να προοδεύσουν!
Φυσικά συμφωνώ με όλα τα παραπάνω. Όπως είπε και η Έσπερος όμως δε θα συντονιστούν όλοι οι καθηγητές. Τι κάνεις όμως όταν ο διευθυντής του σχολείου ουσιαστικά σου έχει πάρει το απουσιολόγιο για συγκεκριμένο μαθητή με τρομερα συμπεριφορικα λέγοντας σου να μη του βάζεις απουσίες γιατί μένει; Ακόμα χειρότερα, τι κάνεις όταν ο Διευθυντής Εκπαίδευσης δίνει γραμμή στους διευθυντές των σχολείων, οι οποίοι μας ανακοινώνουν σε σύλλογο τα εξής: Όταν ένας μαθητής μένει από απουσίες κοιτάμε τις ωριαίες και αν είναι πολλές από κάποιον καθηγητή, θεωρείται στοχοποιηση του μαθητή. Αυτό συνέβη σε δύο σχολεία, οπότε θεωρώ απίθανο να ήταν τυχαίο γεγονός. Επιπλέον, γονείς που καλούν το Διευθυντή Εκπαίδευσης για να καταγγειλουν συναδέλφους για ωριαίες και σε κατηγορούν για χαμηλό επίπεδο διδασκαλίας (ο μαθητής ήταν άριστος στο γνωστικό, σε ένα αδύναμο τμήμα). Όλα αυτά συνέβησαν περισυ και αρκετοί συνάδελφοι, τουλάχιστον όσοι σεβόμαστε το μάθημά μας, περάσαμε πολύ δύσκολα.
-
Φυσικά συμφωνώ με όλα τα παραπάνω. Όπως είπε και η Έσπερος όμως δε θα συντονιστούν όλοι οι καθηγητές. Τι κάνεις όμως όταν ο διευθυντής του σχολείου ουσιαστικά σου έχει πάρει το απουσιολόγιο για συγκεκριμένο μαθητή με τρομερα συμπεριφορικα λέγοντας σου να μη του βάζεις απουσίες γιατί μένει; Ακόμα χειρότερα, τι κάνεις όταν ο Διευθυντής Εκπαίδευσης δίνει γραμμή στους διευθυντές των σχολείων, οι οποίοι μας ανακοινώνουν σε σύλλογο τα εξής: Όταν ένας μαθητής μένει από απουσίες κοιτάμε τις ωριαίες και αν είναι πολλές από κάποιον καθηγητή, θεωρείται στοχοποιηση του μαθητή. Αυτό συνέβη σε δύο σχολεία, οπότε θεωρώ απίθανο να ήταν τυχαίο γεγονός. Επιπλέον, γονείς που καλούν το Διευθυντή Εκπαίδευσης για να καταγγειλουν συναδέλφους για ωριαίες και σε κατηγορούν για χαμηλό επίπεδο διδασκαλίας (ο μαθητής ήταν άριστος στο γνωστικό, σε ένα αδύναμο τμήμα). Όλα αυτά συνέβησαν περισυ και αρκετοί συνάδελφοι, τουλάχιστον όσοι σεβόμαστε το μάθημά μας, περάσαμε πολύ δύσκολα.
Δεν χρειάζεται να συντονιστούν όλοι οι καθηγητές. Αν ενοχλούν συστηματικά, δε θα βρεθούν 2-3 καθηγητές στις 7 ώρες διδασκαλίας να τους βάλουν ωριαία; Οι ταραξίες θα το πάρουν το μήνυμα σίγουρα. Έτσι, οι ωριαίες αποβολές δε θα είναι από λίγους συναδέλφους που θα στοχοποιούνται.
Αν είναι αυτή η γραμμή από τον ΔΔΕ, που σας μεταφέρεται από τον Διευθυντή του σχολείου σας, δεν μπορείτε να κάνετε και πολλά.
Όταν είναι απαραίτητο, βάλτε την ωριαία αποβολή, για να μπορέσετε να κάνετε το μάθημά σας και εκείνοι ας τη σβήνουν αργότερα.
Τουλάχιστον εσείς θα προχωράτε στην ύλη και δεν θα σας σπάνε τα νεύρα οι αδιάφοροι μαθητές. Φροντίστε να πάρετε μετάθεση σύντομα!
Όσο μένετε εκεί, πάντα χαμένοι θα βγαίνετε. Να πάτε σε μια ΔΔΕ που λειτουργεί κανονικά, για να κάνετε το μάθημά σας όπως πρέπει.
-
Πολύ ευχαρίστως να ανακαλέσω αν με πείσετε σε τι συνίσταται η ασχήμια. Είναι δυνατόν να προτείνουμε ελαφρά τη καρδία ότι «δεν είναι υποχρεωτικό το λύκειο, ας το παρατήσουν»; Αν δεν μπορούμε να καταλάβουμε πού θα καταλήξουν, αργά ή γρήγορα αλλά νομοτελειακά, τότε κάτι πάει στραβά.
Δηλαδή αν διαταράσσουν το μάθημα ή ακόμα χειρότερα δεν επιτρέπουν να γίνει μάθημα, θα έχουν καλύτερο μέλλον;
Τι διδάσκονται παραμένοντας στο σχολείο, ότι κάνουμε ό,τι θέλουμε αλλά περνάμε την τάξη; Αυτό θα κάνουν και στην κοινωνία;
Όταν πηγαίνουν στο στρατό καταλαβαίνουν ότι δεν μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν. Οι μαθητές που επιθυμούν να μάθουν τι χρωστάνε;
Αν δεν το έχουν με τα γράμματα, ας πάνε να μάθουν μια τέχνη σε ΕΠΑΣ. Καλό μεροκάματο θα βγάζουν. Καμιά φυλακή δε θα τους περιμένει.
Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να έχουν και απολυτήριο Λυκείου έστω με 10, αυτοί που δεν επιτρέπουν να γίνεται μάθημα.
Αν κάποτε χρειαστούν το απολυτήριο Λυκείου θα πάνε σε Εσπερινό Λύκειο, αλλά θα είναι μεγαλύτεροι και θα το κάνουν συνειδητά.
-
Δεν χρειάζεται να συντονιστούν όλοι οι καθηγητές. Αν ενοχλούν συστηματικά, δε θα βρεθούν 2-3 καθηγητές στις 7 ώρες διδασκαλίας να τους βάλουν ωριαία; Οι ταραξίες θα το πάρουν το μήνυμα σίγουρα. Έτσι, οι ωριαίες αποβολές δε θα είναι από λίγους συναδέλφους που θα στοχοποιούνται.
Μην
το λες. Στο σχολείο μου ο διευθυντής κάθε άλλο παρα αποθαρρύνει τις ωριαίες, και υπάρχει και υποστήριξη μετά για ημερήσια και λήψη αλλλων μέτρων. Κάθε μερα υπάρχει μια ωριαία στο τμήμα, σε ένα τμήμα που οι 7-8 θα μπορούσαν να παίρνουν κάθε ώρα. Είναι όμως μέχρι εκεί. Δεν ξέρω γιατί δεν δίνουν όλοι. Και τελικά αν το κανεις είσαι εσυ ο κακός. Τα παιδιά επιτίθενται και οι γονείς σε αμφισβητούν γιατί θεωρούν ότι οι άλλοι τους κάνουν καλά χωρίς αποβολές, επομένως όταν πέσουν οι μεγαλύτερες ποινές θα στοχοποιηθούν οι 2-3 μόνο. Το βιώνω φέτος με ένα δύσκολο τμήμα. Από τη μια νιώθω ότι είμαι το θύμα, από την άλλη κατακαβαινω ότι καποιοο βρίσκουν άλλα τεχνάσματα επιβίωσης. Βλέπω πχ ότι επι όλη την ώρα οι μαθητες μπαινοβγαινουν για τουαλέτα. Ή κάθονται με όποιον θέλουν, εκτός πλάνου ( ππυ και πάλι μπορεί να κάνουν φασαρία, αλλά αυτός που τους αφήνει να κάτσουν όπου θέλουν είναι καλός ενώ εμένα με μισούν, παρολο που με κάνουν να υποφέρω που δεν μπορώ να κάνω τη δουλειά μου. Στις συνεδριάσεις όμως οι μισοί γκρινιάζουν, χωρίς να τιμωρούν, οι άλλοι μισοί μούγκα. Και ο υπεύθυνος του τμήματος είπε (σε ιδιωτική συζητηςη) ότι δεν μπορεί να ασχολείται εκείνος με τις ωριαίες που δίνουν άλλοι, σαν να λέει ότι εμείς φταίμε.
-
Το θέμα με τις ωριαιες δεν τραβαει για διαφορους λογους. Χιλιοσυζητημενο στα σχολεία που εχω υπαρξει. Γιατι στο τελος αν ειναι να μεινει απο τις ωριαιες παλι γινονται συζητησεις επι συζητησεων πως θα περασει, γιατι οι γονεις εχουν γινει πολυ πιεστικοι, γιατι τα παιδια που εχει τυχει να παρουν ωριαιες κανουν πολλε φορες χειροτερα εκτροπα μετα κτλ. κτλ (σε σχολείο που ήμουν εκοψε με μαχαιρι το λαστιχο καθηγητριας στο αυτοκινητο της που φευγοντας παραλίγο να σκοτωθει οπως ηταν στο σημειο που ειχε παρκαρει, και μαλιστα μαθητης υπερανω υποψιας και οχι σε σχολείο κακοφημο κτλ σε καλη περιπτωση σχολειου).
Τελικα εχω καταληξει οτι δεν μπαινουν πολλες ωριαιες για ενα και μοναδικο λογο: γιατι ο ιδιος ο νομος αφηνει ακαλυπτο τον εκπαιδευτικο και το σχολειο γενικοτερα. Αναζητηστε και δειτε αποφασεις που διεκδικησαν γονεις (που δεν ειχαν καν πολλες ωριαιες τα παιδια τους σε καποιες περιπτωσεις) και τελικα δικαιωθηκαν για διαφορα παραθυρακια του νομου. Που κατα κύριο λογο ειναι θέμα αγνοιας των διευθυντων η σωστη διαδικασία και τηρηση του νομου στο θεμα ωριαιων αποβολων. Ο νομος δεν ειναι ξεκαθαρος και ειναι θολος και ετσι εφαρμοζεται θολα ή καθ΄εμπειρια, ομως αυτο καταπεφτει αν οι γονεις προσφύγουν. Σε όλες τις αποφασεις που εχω διαβασει δικαιωσαν τους γονεις.
-
Δεν χρειάζεται να συντονιστούν όλοι οι καθηγητές. Αν ενοχλούν συστηματικά, δε θα βρεθούν 2-3 καθηγητές στις 7 ώρες διδασκαλίας να τους βάλουν ωριαία; Οι ταραξίες θα το πάρουν το μήνυμα σίγουρα. Έτσι, οι ωριαίες αποβολές δε θα είναι από λίγους συναδέλφους που θα στοχοποιούνται.
Αν είναι αυτή η γραμμή από τον ΔΔΕ, που σας μεταφέρεται από τον Διευθυντή του σχολείου σας, δεν μπορείτε να κάνετε και πολλά.
Όταν είναι απαραίτητο, βάλτε την ωριαία αποβολή, για να μπορέσετε να κάνετε το μάθημά σας και εκείνοι ας τη σβήνουν αργότερα.
Τουλάχιστον εσείς θα προχωράτε στην ύλη και δεν θα σας σπάνε τα νεύρα οι αδιάφοροι μαθητές. Φροντίστε να πάρετε μετάθεση σύντομα!
Όσο μένετε εκεί, πάντα χαμένοι θα βγαίνετε. Να πάτε σε μια ΔΔΕ που λειτουργεί κανονικά, για να κάνετε το μάθημά σας όπως πρέπει.
Δυστυχώς είναι η ΔΔΕ της μόνιμης κατοικίας μου.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν το παιδί "καποιων", κάθε χρονιά "τύχαινε " το τμήμα που φοιτούσε ο συγκεκριμένος μαθητής να το αναλαμβάνει κάποιος αναπληρωτής ή αποσπασμένος και ποτέ κάποιος που είχε οργανική στο σχολείο. Εγώ είχα στο συγκεκριμένο σχολείο μόνο αυτό το τμήμα. Ελάχιστες οι ωριαίες από συναδέλφους, μετά από τηλέφωνα από γονείς στη Διεύθυνση. Η κατάσταση στο τμήμα τραγική...Το παιδί έλεγε δημόσια στο τμήμα ότι εμένα με φοβούνται, δε θα μου κάνουν τίποτα, δεν μπορούν να μου κάνουν αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Και το χειρότερο είναι ότι είχε δίκιο. Ντρέπομαι που πέρασα από αυτό το σχολείο.
-
Δυστυχώς είναι η ΔΔΕ της μόνιμης κατοικίας μου.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν το παιδί "καποιων", κάθε χρονιά "τύχαινε " το τμήμα που φοιτούσε ο συγκεκριμένος μαθητής να το αναλαμβάνει κάποιος αναπληρωτής ή αποσπασμένος και ποτέ κάποιος που είχε οργανική στο σχολείο. Εγώ είχα στο συγκεκριμένο σχολείο μόνο αυτό το τμήμα. Ελάχιστες οι ωριαίες από συναδέλφους, μετά από τηλέφωνα από γονείς στη Διεύθυνση. Η κατάσταση στο τμήμα τραγική...Το παιδί έλεγε δημόσια στο τμήμα ότι εμένα με φοβούνται, δε θα μου κάνουν τίποτα, δεν μπορούν να μου κάνουν αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Και το χειρότερο είναι ότι είχε δίκιο. Ντρέπομαι που πέρασα από αυτό το σχολείο.
Ιδιαίτερες καταστάσεις που συμβαίνουν κυρίως σε μικρά μέρη! Μπορεί τα σχολεία στις μεγάλες πόλεις να έχουν τα μειονεκτήματά τους, αλλά αυτές οι πιέσεις στις μικρές κοινωνίες είναι επίσης δύσκολα διαχειρίσιμες. Αν δεν μπορείς να αλλάξεις ΔΔΕ, άλλαξε τουλάχιστον σχολείο.
-
Ιδιαίτερες καταστάσεις που συμβαίνουν κυρίως σε μικρά μέρη! Μπορεί τα σχολεία στις μεγάλες πόλεις να έχουν τα μειονεκτήματά τους, αλλά αυτές οι πιέσεις στις μικρές κοινωνίες είναι επίσης δύσκολα διαχειρίσιμες. Αν δεν μπορείς να αλλάξεις ΔΔΕ, άλλαξε τουλάχιστον σχολείο.
Συνέβη σε σχολείο μεγάλης πόλης, σε περιοχή όμως εκτός που θυμίζει επαρχία! Δεν είμαι σε αυτό το σχολείο φέτος, και ελπίζω να μη βρεθώ σε κανένα της περιοχής γιατί αυτή είναι η κατάσταση σχεδόν παντού.
-
Το θέμα με τις ωριαιες δεν τραβαει για διαφορους λογους. Χιλιοσυζητημενο στα σχολεία που εχω υπαρξει. Γιατι στο τελος αν ειναι να μεινει απο τις ωριαιες παλι γινονται συζητησεις επι συζητησεων πως θα περασει, γιατι οι γονεις εχουν γινει πολυ πιεστικοι, γιατι τα παιδια που εχει τυχει να παρουν ωριαιες κανουν πολλε φορες χειροτερα εκτροπα μετα κτλ. κτλ (σε σχολείο που ήμουν εκοψε με μαχαιρι το λαστιχο καθηγητριας στο αυτοκινητο της που φευγοντας παραλίγο να σκοτωθει οπως ηταν στο σημειο που ειχε παρκαρει, και μαλιστα μαθητης υπερανω υποψιας και οχι σε σχολείο κακοφημο κτλ σε καλη περιπτωση σχολειου).
Τελικα εχω καταληξει οτι δεν μπαινουν πολλες ωριαιες για ενα και μοναδικο λογο: γιατι ο ιδιος ο νομος αφηνει ακαλυπτο τον εκπαιδευτικο και το σχολειο γενικοτερα. Αναζητηστε και δειτε αποφασεις που διεκδικησαν γονεις (που δεν ειχαν καν πολλες ωριαιες τα παιδια τους σε καποιες περιπτωσεις) και τελικα δικαιωθηκαν για διαφορα παραθυρακια του νομου. Που κατα κύριο λογο ειναι θέμα αγνοιας των διευθυντων η σωστη διαδικασία και τηρηση του νομου στο θεμα ωριαιων αποβολων. Ο νομος δεν ειναι ξεκαθαρος και ειναι θολος και ετσι εφαρμοζεται θολα ή καθ΄εμπειρια, ομως αυτο καταπεφτει αν οι γονεις προσφύγουν. Σε όλες τις αποφασεις που εχω διαβασει δικαιωσαν τους γονεις.
Δικαίωσαν τους γονείς με την
έννοια ότι ακύρωσαν τους λόγους των αποβολών, ή τους δικαίωσαν γιατί το σχολείο δεν τηρούσε σωστές διαδικασίες; Πχ καταγραφή στο βιβλίο ενεργειών εύρυθμης λειτουργίας; Ή δικαίωσαν τους γονείς επειδή ισχυρίστηκαν ότι το σχολείο απλώς απέβαλε χωρίς να λΒει άλλα μέτρα υποστήριξης?
-
Δικαίωσαν τους γονείς με την
έννοια ότι ακύρωσαν τους λόγους των αποβολών, ή τους δικαίωσαν γιατί το σχολείο δεν τηρούσε σωστές διαδικασίες; Πχ καταγραφή στο βιβλίο ενεργειών εύρυθμης λειτουργίας; Ή δικαίωσαν τους γονείς επειδή ισχυρίστηκαν ότι το σχολείο απλώς απέβαλε χωρίς να λΒει άλλα μέτρα υποστήριξης?
Οι περιπτώσεις που έχουν πεσει στην δικιά μου αντίληψη αφορούσε α) δικαιωση λόγω ακυρωσης των λογων αποβολης, ενω οι λογοι ξεκαθαρα αναφερονταν στην αντιστοιχη νομοθεσια, αλλά η ερμηνεια παντα ειναι ενα θεμα β) δικαιωση γιατι η διαδικασια δεν ειχε τηρηθει οπως προβλεπονταν (και ναι ειχε γραφτει και στο βιβλιο ευρυθμης και ειχε περαστει στο αντιστοιχο "βιβλιο" στο myschool και πριν ειχαν γινει αλλες ενεργειες (επιπληξεις, ψυχολογος, κοινωνικος λειτουργος κτλ)), αλλιως καταλαβαινουμε οι εκπαιδευτικοι οτι εφαρμοζεται σωστα η διαδικασια αλλιως το καταλαβαινουν οσοι ασχολουνται με νομικα ζητηματα. Βασικά βρισκουν παραθυρακια. Διαβαζα μια περιπτωση που δικαιωθηκαν γιατι δεν υπήρχε η σωστη αλληλουχια με το πρωτοκολλο των μετρων, διαβασα μια αλλη περιπτωση που δικαιωθηκαν γιατι δεν ειχε δοθει στο μαθητη η ευκαιρια να απολογηθει και καλα (που ειχε δοθει αλλα προφανως δεν υπηρχε η απολογια του γραμμενη και υπογεγγραμμμενη απο τον ιδιο), μια αλλη περιπτωση παλι οτι δεν ειχε γινει γραπτως η εισηγηση απο τον εκπαιδευτικο στον διευθυντη για μαθητη που τον πηγε στο γραφειο του ενω ολα τα επομενα βηματα ειχαν τηρηθει κανονικα και γ) εχω δει και δικαιωση γιατι το παιδι δεν ελειπε γενικα σχεδον καθολου και ολες οι απουσιες που εχασε την ταξη ηταν απο ωριαιες και απο αποβολες και ειχαν γινει πριν ενα σωρο ενεργειες .
Γενικα το θεμα ωριαιων και αποβολων γενικοτερα δεν ειναι τοσο απλο. Εσκεμμενα κατα την γνωμη μου δεν ειναι ξεκαθαρο.
-
Τα διαβάζω αυτά και με πιανει πανικός. Λεω πάλι καλά που είμαστε επαρχία και οι γονείς είναι χαμηλού επιπέδου και δεν λειτουργούν έτσι γιατί δεν έχουν μάθει να σκέφτονται θεσμικά και κάνουν μόνο φασαρία και γκρίνια.
Εμείς έχουμε μαθητες που μπορεί να χάσουν τη χρόνια λόγω απουσιών έχοντας και πολλές αποβολές (όχι ωριαίες, της ημέρας και πολυήμερες). Επειδή δίνονται από τον σύλλογο υπάρχει λεπτομερής καταγραφή στα πρακτικά, παράλληλα με όσες ενέργειες κάνουν οι σύμβουλοι σχολικής ζωής που είναι στα δικά τους ημερολόγια, όμως γι στους φοβάμαι πολύ μήπως μας τρέχουν ότι δεν έχουμε στηρίξει όπως θα έπρεπε τα παιδιά τους (παιδιά με ανοιχτές παρτίδες με τη δικαιοσύνη, όχι παιδιά που απλώς κάνουν φασαρία).
-
Τα διαβάζω αυτά και με πιανει πανικός. Λεω πάλι καλά που είμαστε επαρχία και οι γονείς είναι χαμηλού επιπέδου και δεν λειτουργούν έτσι γιατί δεν έχουν μάθει να σκέφτονται θεσμικά και κάνουν μόνο φασαρία και γκρίνια.
Εμείς έχουμε μαθητες που μπορεί να χάσουν τη χρόνια λόγω απουσιών έχοντας και πολλές αποβολές (όχι ωριαίες, της ημέρας και πολυήμερες). Επειδή δίνονται από τον σύλλογο υπάρχει λεπτομερής καταγραφή στα πρακτικά, παράλληλα με όσες ενέργειες κάνουν οι σύμβουλοι σχολικής ζωής που είναι στα δικά τους ημερολόγια, όμως γι στους φοβάμαι πολύ μήπως μας τρέχουν ότι δεν έχουμε στηρίξει όπως θα έπρεπε τα παιδιά τους (παιδιά με ανοιχτές παρτίδες με τη δικαιοσύνη, όχι παιδιά που απλώς κάνουν φασαρία).
Αυτες οι περιπτωσεις που εχουν πεσει στην δικια μου αντιληψη και εγραψα παραπανω δεν ειναι μονο απο μεγαλουπολεις. Οι γονεις παντου τωρα ψαχνονται για beef που λενε και οι μαθητες μας.
Για αυτο το λογο που αναφερεις οι Διευθυντες φερνουν τα θεματα στο Συλλογο και ακομη και αν ειναι μεχρι τρεις μερες η αποβολη ενω μπορουν να την δωσουν μονοι τους την φερνουν στο Συλλογο γιατι θελουν να επιμεριστει η ευθυνη και να γινουν αυτα τα παραπανω που αναφερεις.
Εχω δει και περιπτωση που δικαιωθηκαν οι γονεις σε ιδιωτικο σχολειο γιατι δεν τηρηθηκε το θεμα προσωπικων δεδομενων του μαθητη, οτι εμαθαν οι συμμαθητες του οτι πηρε ωριαια προτου ανακοινωθει στους γονεις κτλ κτλ.
-
Οι αποβολές από τον σύλλογο δεν είναι μόνο θέμα επιμερισμού ευθύνης. Πρώτα απ όλα δεσμεύεται όλος ο σύλλογος για να μην μπορούν κάποιοι να το παίζουν μαθητοπατερες εκ του ασφαλούς, καλυπτόμενοι όμως πίσω από ποινές που επιβάλουν άλλοι. Έχουν δικαίωμα ψήφου και καταγραφής της αντιρρησής τους, αν επιθυμούν. Έτσι, ας κάνουν όσο θέλουν δημόσιες σχέσεις και ας λενε όσες φορές θέλουν «εγω έχω άψογη συνεργασία με το παιδί». Αν έρθει η ώρα της κρισεως, θα φανεί: ήταν ομόφωνες οι αποφάσεις; αν ναι, γιατί εκείνοι δεν είχαν ενστάσεις; γιατί δεν ζήτησαν να καταγράφουν, αν είχαν; και αν δεν είχαν, γιατί κάτι ίδιαν λενε άλλα; (προβλήματα επαρχίας αυτά…)
Επίσης τα παιδιά δεν γίνεται να φοβούνται μόνο τον διευθυντή. Έτσι ακυρώνονται οι εκπαιδευτικοί. Πρέπει να γνωρίζουν ότι οι καθηγητές έχουν δύναμη, και όλοι μαζί έχουν τη μεγαλύτερη δύναμη απέναντι στους μαθητες. Αν πειράξουν έναν, θα τους έχουν όλους αντιμέτωπους.
Οι γονείς σε εμάς πιέζονται πολύ από τις συνεδριάσεις και τα συμβούλια τμήματος. Γιατί ξέρουν ότι είναι αδιαμφισβήτητα. Τον διευθυντή μπορείς να τον πεις υπερβολικό, αυστηρό, τρελό, ο,τι θες. Σε δημόσιες συνεδριάσεις όμως και παρουσία μαθητών, φαίνεται ποια ειναι η στάση όλων των καθηγητών και πώς στηρίζουν τους συναδέλφους τους (έστω και για τα μάτια του κόσμου). Γι αυτό μας έχουν κάνει παρα πολλές φορές επεισόδια επειδή «τολμήσαμε» να ζορίσουμε τα βλαστάρια τους μέσα σε συνεδρίαση.
-
Σε μας οι μαθητές την περνάνε "ζάχαρη" ελέω Διεύθυνσης.