Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Θέματα - Patreas

Σελίδες: 123
1
Ανοίγω αυτό το θέμα ώστε ο καθένας να καταθέσει τις εμπειρίες του από τη λειτουργία του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και τις προτάσεις του για τη βελτίωση των δικτυακών (και γενικά IT) υποδομών στην ελληνική εκπαίδευση.

Αφορμή για να ανοίξω αυτό το θέμα στάθηκε η σημερινή ανάρτηση στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας για Άμεση αναβάθμιση των ευρυζωνικών συνδέσεων των σχολείων της χώρας και η σπουδή κάποιων να κόψουν κορδέλες και να μας παρουσιάσουν μια εικονική … κανονικότητα.

Προσπερνώντας τα αριθμητικά στοιχεία της ανάρτησης που παρατίθενται για να εντυπωσιάσουν ως προς τον αριθμό των τελικών ωφελούμενων και το γεγονός ότι δεν αναφέρεται καμία συγκεκριμένη ημερομηνία των ενεργειών, θα εστιάσω τον προβληματισμό μου στο πώς όλα αυτά (που -πράγματι- καλά είναι) θα μπορέσουν να υποστηριχθούν τόσο σε κεντρικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και (κυρίως) σχολικών μονάδων.

Η υποστήριξη είναι πλέον (το λιγότερο) ανεπαρκής. Σε αυτό συνέτεινε έτι περαιτέρω η κατάργηση του επιτυχημένου θεσμού των ΚΕΠΛΗΝΕΤ και η αντικατάστασή τους από το μονοπρόσωπο θεσμό του Υπευθύνου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, θέση με 3ετή θητεία που έμεινε ορφανή σε αρκετές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Η εμπειρία μου από τη λειτουργία του ΠΣΔ τα τελευταία χρόνια είναι απογοητευτική. Τραγικά υποστελεχωμένο (π.χ. για μια αίτηση ανοίγματος λογαριασμού ή αλλαγής κωδικού επειδή ξεχάστηκε ο τρέχων κωδικός μπορεί να περάσουν κάμποσες ημέρες, αφού η υποστήριξη από Πανεπιστημιακούς Φορείς έχει σταματήσει και φαίνεται όλα να καταλήγουν στο ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ στην Πάτρα) και με διαρκώς αυξανόμενα χρονικά διαστήματα downtime (μη διαθεσιμότητας υπηρεσιών, οι οποίες επηρεάζουν και τη λειτουργία άλλων συστημάτων, π.χ. SSO για login στο myschool).

Όσο για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα 10.000 εργαστήρια πληροφορικής που αναφέρει η ανάρτηση, μάλλον αυτοί που την συνέταξαν την αγνοούν. Πεπαλαιωμένος εξοπλισμός που με ηρωικές προσπάθειες των εκπαιδευτικών Πληροφορικής και λύσεις τύπου Ubuntu LTSP έχει λάβει παράταση ζωής ( για πόσο ακόμα; )

Φρονώ ότι πολύ πιο χρήσιμη για τον τελικό χρήστη θα ήταν μια είδηση ότι στο ΠΣΔ προσλήφθηκαν 10 Μηχανικοί Δικτύων και 10 άτομα για το helpdesk. Βέβαια, κάτι τέτοιο δεν είναι επικοινωνιακά «πιασάρικο», οπότε…

Ας καταθέσει, όμως, ο καθένας τις δικές του εμπειρίες και προτάσεις γύρω από αυτό το θέμα.

2
Μεταθέσεις / Νέες Περιοχές Μετάθεσης
« στις: Ιούλιος 24, 2018, 10:13:09 μμ »
Εδώ ο κόσμος καίγεται και στο Υπουργείο ετοιμάζονται καλοκαιριάτικα και στα μουλωχτά να αλλάξουν πάλι Περιοχές Μετάθεσης (είχαν αλλάξει και στα τέλη του 2012). Μη φανταστείτε, βέβαια, κοσμογονικές αλλαγές: Κυκλάδες, Δωδεκάνησα και Εύβοια θα σπάσουν στην Πρωτοβάθμια (θα συμπέσουν με τις Περιοχές της Δευτεροβάθμιας), ενώ θα επανέλθουν ως ξεχωριστές Περιοχές Μετάθεσης 5-6 νησιά (π.χ. Σαμοθράκη, Θάσος κ.ά.)
Έτσι εξηγείται η καθυστέρηση στη δήλωση Περιοχών Μετάθεσης των Αναπληρωτών. Βέβαια, ως προς τους Αναπληρωτές, η αλλαγή αυτή είναι θετική, καθώς θα μπορούν να επιλέξουν πιο διακριτά τις Περιοχές Μετάθεσης που επιθυμούν.
Το θέμα, όμως, είναι με τους μόνιμους οι οποίοι βρίσκονται στη διάθεση των ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ στις Περιοχές Μετάθεσης που θα σπάσουν. Το 2012 η υπαγωγή των ευρισκόμενων στη διάθεση στις νέες Περιοχές Μετάθεσης έγινε βάσει του σχολείου προσωρινής τοποθέτησής τους. Έτσι εξηγείται και η επιμονή του Υπουργείου να γίνουν λειτουργικές τοποθετήσεις μες στον Ιούλιο.
Τελικό αποτέλεσμα θα είναι οι Περιοχές Μετάθεσης των 2 βαθμίδων να έχουν απόλυτη ταύτιση, με ό,τι αυτό προοιωνίζεται για το μέλλον.

3
ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ / Εγγραφές στα ΕΠΑΛ
« στις: Ιούνιος 10, 2017, 08:41:58 μμ »
http://www.ipaideia.gr/paideia/eggrafes-sta-epal-me-to-logisti-sas-parakalo

http://makpress.blogspot.gr/2017/06/blog-post_84.html

http://www.thessnews.gr/article/38897/stous-%E2%80%A6logistes-gia-tis-eggrafes-sta-epal

Όπου σύμβουλος Υπουργού Θ.Κ. = Θεόδωρος Καρούνος και όπου ηλεκτρονική πλατφόρμα e-epal: https://git.minedu.gov.gr/itminedu/e-epal

Το Ανοικτό Λογισμικό μας μάρανε...


4
Πανελλήνιες / Μετάδοση Θεμάτων Πανελλαδικών
« στις: Απρίλιος 02, 2017, 10:18:13 μμ »
Αν οι αυτοαποκαλούμενες ενημερωτικές εκπαιδευτικές ιστοσελίδες έκαναν σοβαρό ρεπορτάζ, θα είχαν διαπιστώσει ότι η λειτουργία, συντήρηση και υποστήριξη του ασύρματου συστήματος μετάδοσης δεδομένων (VBI) και όλες οι συσκευές που αποτελούν το σύστημα λήψης δεδομένων VBI καλύπτονταν από εγγύηση που παρείχε η εταιρεία ALTEC: http://dide.sam.sch.gr/keplinet/images/newsletters/vbi_leitourgia_syntirisi_2015_2016.doc

Όμως, η εταιρεία ALTEC πτώχευσε το 2016 και βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης: http://www.capital.gr/epixeiriseis/3158648/oristika-se-eidiki-ekkatharisi-i-altec

Διάδοχη κατάσταση ΔΕΝ έχει υπάρξει και η τεχνική υποστήριξη της μετάδοσης των θεμάτων των Πανελλαδικών είναι εντελώς στον «αέρα». Αυτό εξηγεί και την καθυστέρηση στις προκαταρκτικές ενέργειες των Πανελλαδικών, όπως οι δοκιμαστικές εκπομπές μετάδοσης θεμάτων κ.ά. (Σ.Σ. σήμερα ξύπνησε ο Τομέας Παιδείας κάποιου κόμματος και το ανέφερε, αλλά απλώς διαπιστωτικά, ούτε κι αυτοί φαίνεται να γνωρίζουν το θέμα).

Μετά τους Διευθυντές, νέο μπάχαλο εν όψει…

5
Μου προξενεί εντύπωση το γεγονός ότι κανείς δεν ασχολείται με τη διαφαινόμενη κατάρρευση βασικών υποδομών του Υπουργείου Παιδείας:

α) το ΠΣΔ είτε υπολειτουργεί είτε κάποιες βασικές υπηρεσίες του (e-mail, Single-Sign-On που δίνει πρόσβαση σε κεντρικά πληροφοριακά συστήματα όπως e-DataCenter και myshcool) δεν λειτουργούν καθόλου για αρκετές ώρες καθημερινώς.
β) με τη λήξη του ΣΤΗΡΙΖΩ, οι συνεργαζόμενοι με το ΠΣΔ φορείς διέκοψαν την υποστήριξη των χρηστών και πλέον η εξυπηρέτηση γίνεται μόνο για ελάχιστα πράγματα από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ στην Πάτρα (χωρίς γραμμή 801 αλλά με μια απλή σταθερή τηλεφωνική γραμμή!)
γ) κάτι έγινε με τα ρεύματα στο Υπουργείο κατά την περίοδο των εορτών και ακόμα να βγάλουν άκρη. Το e-DataCenter κάθε μέρα διακόπτει για αρκετές ώρες τη λειτουργία του.
δ) αρκετές τηλεφωνικές γραμμές στο Υπουργείο δεν απαντούν σχεδόν ποτέ (δηλ. χαλαρά έως σβηστά οι μηχανές). Εντελώς απαράδεκτο.

Και θα μπορούσα να προσθέσω και αρκετά άλλα.

Παρόλα αυτά και την ταλαιπωρία που καθημερινώς υφιστάμεθα, όλοι φαίνεται να λειτουργούν και να συμπεριφέρονται ωσάν να μη συμβαίνει τίποτα. Θα μου φαίνεται μόνο εμένα μάλλον…

6
Επαγγελματικές Αθλητικές Ομάδες έχουν αρχίσει να ζητάνε ΑΜΚΑ μαθητών από Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Σχολικές Μονάδες.

Α.Μ.Κ.Α., Κάρτα Φιλάθλου και Ηλεκτρονικό Ονομαστικό/Αριθμημένο Εισιτήριο

(Σ.Σ. Έχει διαλείψεις το Ε.Τ., οπότε μπορεί να μην δουλεύει το ανωτέρω URL του ΦΕΚ 1801/τ.Β'/20-08-2015)

"3. Μέχρι την 01-01-2016, όσοι δεν επιθυμούν να ασκήσουν το δικαίωμα έκδοσης υπέρ αυτών Κάρτας Φιλάθλου, μπορούν να αγοράζουν ονομαστικό και αριθμημένο εισιτήριο και να εισέρχονται στους αγωνιστικούς χώρους με τη επίδειξη του δελτίου της αστυνομικής τους ταυτότητας ή του διαβατηρίου ή της άδειας διαμονής, και την υποχρεωτική αναγραφή του Α.Μ.Κ.Α. στο σώμα του εισιτηρίου. Η επίδειξη των ανωτέρω εγγράφων είναι υποχρεωτική, τόσο κατά την αγορά του εισιτηρίου, όσο και κατά την είσοδο στην αθλητική εγκατάσταση (οπότε μπορεί να ζητείται η εν λόγω επίδειξη στο πλαίσιο δειγματοληπτικών ελέγχων)."

"Για την έκδοση Κάρτας Φιλάθλου κατατίθεται έγγραφη αίτηση του ενδιαφερομένου φιλάθλου σε οποιαδήποτε Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α. ή σε εξουσιοδοτημένα από αυτές πρόσωπα, η οποία συνοδεύεται με την κατάθεση: α) φωτογραφίας τύπου διαβατηρίου, β) φωτοαντιγράφου της αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου ή άδειας διαμονής γ) του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.). Οι υπάλληλοι των ως άνω φορέων, οι οποίοι καταχωρούν τα στοιχεία της αίτησης στην Κεντρική Βάση Δεδομένων πρέπει να είναι ειδικώς εξουσιοδοτημένοι από τους φορείς αυτούς."

"4. Στην αίτηση για την έκδοση Κάρτας Φιλάθλου, αναγράφονται, υποχρεωτικώς, με ποινή απαραδέκτου, τα ακόλουθα στοιχεία, η ακρίβεια των οποίων επιβεβαιώνεται από τον υπάλληλο που την παραλαμβάνει, με ειδική σημείωση επί της αιτήσεως και ύστερα από έλεγχο των αναγραφομένων στο δελτίο της αστυνομικής ταυτότητας ή στο διαβατήριο ή στην άδεια παραμονής, στοιχείων της αίτησης: (α) ονοματεπώνυμο, (β) όνομα πατρός και μητρός, (γ) ημερομηνία γέννησης, (δ) διεύθυνση κατοικίας, (ε) αριθμός τηλεφώνου (σταθερού και κινητού εάν υπάρχει), (στ) ο αριθμός της αστυνομικής ταυτότητας ή του διαβατηρίου ή της άδειας παραμονής, η ημερομηνία έκδοσης και η εκδούσα αρχή, ζ) ο Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.)."

"8. Η Κάρτα Φιλάθλου είναι έντυπη και φέρει υποχρεωτικά την ένδειξη «Εθνική Κάρτα Φιλάθλου», φέρει την Ελληνική σημαία, τον ειδικό αριθμό σήμανσης, το ονοματεπώνυμο του κατόχου της και τον αριθμό Α.Μ.Κ.Α."

"3. Το εκδιδόμενο ονομαστικό εισιτήριο φέρει, απαραιτήτως, ονοματεπώνυμο του φιλάθλου υπέρ του οποίου εκδίδεται και τον αριθμό Α.Μ.Κ.Α."

Η ΚΥΑ, όπως φαίνεται και από τον Αριθμό Πρωτοκόλλου, έχει υπογραφεί και από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας (περιελάμβανε και το Αθλητισμού πριν τις εκλογές).

Δεν είδα βέβαια να συγκινείται η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ούτε κάποιος Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων...

7
Σχολική ζώνη / Κλειστά Σχολεία (συνεχής ενημέρωση)
« στις: Σεπτέμβριος 16, 2015, 04:51:06 μμ »
Επειδή στα ΜΜΕ αλλά και από το αγαπητό Υπουργείο μας, που έπρεπε να δίνει καθημερινώς με υπευθυνότητα επίσημα στοιχεία, έχει πέσει μούγκα για τις σχολικές μονάδες που δεν έχουν ανοίξει καθόλου, ανοίγω αυτό το νήμα ώστε να γίνεται αναφορά-καταγραφή των κλειστών σχολικών μονάδων.

8
Εργασιακά / Συνταξιοδοτήσεις 2015
« στις: Απρίλιος 30, 2015, 09:52:30 μμ »
Τελευταία ημέρα υποβολής των φετινών αιτήσεων παραίτησης (Σ.Σ. πάντα θα παίζουν και τα κρατημένα πρωτόκολλα…) και οι πρώτες πληροφορίες (από κάποιες ΔΔΕ) κάνουν λόγο για μειωμένο (σε σχέση με πέρυσι) τελικό αριθμό συνταξιοδοτήσεων.

Κοινό χαρακτηριστικό με όσες πηγές μίλησα είναι ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι προσέρχονται περισσότερο διστακτικοί από τους συνταξιοδοτηθέντες παλαιοτέρων ετών, περιμένοντας να δουν και τις εξελίξεις στο οικονομικό και στο ασφαλιστικό. Περισσότεροι -απ’ ότι συνήθως- αναφέρουν ότι είναι πιθανό να κάνουν αίτηση ανάκλησης μέχρι τέλη Μαΐου. Φυσικά πάντα υπάρχουν και οι αποφασιστικοί που το … «καρφώνουν» και δεν θα κοιτάξουν πίσω.

Είναι πολύ νωρίς για εκτίμηση αριθμού ανά κλάδο, πάντως δύσκολα κάποιος κλάδος θα προσεγγίσει αριθμητικά τον αντίστοιχο περυσινό αριθμό. Οι πληροφορίες μου συγκλίνουν μόνο για τον ΠΕ03 (φαίνεται να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα), ενώ στις άλλες ειδικότητες (ειδικά τις ολιγομελείς) δεν μπορεί να βγει συμπέρασμα, αφού το δείγμα είναι πολύ μικρό. Από Πρωτοβάθμια δεν έχω κάποια πληροφορία.

9
Στο Σχέδιο Νόμου Κατρούγκαλου προβλέπεται (ανάμεσα στα άλλα) ότι καταργούνται οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 69 του ν. 4310/2014 (ΦΕΚ Α' 258/08.12.2014), σύμφωνα με τις οποίες:

1. Στο τέλος της περίπτωσης γ' της παρ. 1 του άρθρου 103 του ν. 3528/2007 προστίθεται εδάφιο ως ακολούθως:
«Ο εκπαιδευτικός ή υπάλληλος που υπηρετεί σε σχολείο εις βάρος του οποίου ασκήθηκε ποινική δίωξη για οποιοδήποτε έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή για οποιοδήποτε έγκλημα οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής.» (Σ.Σ. ετίθετο σε αυτοδίκαιη αργία)

2. Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 103 του ν. 3528/2007 προστίθενται εδάφια ως ακολούθως:
«Στην περίπτωση κατά την οποία επιβληθεί σε εκπαιδευτικό ή υπάλληλο που υπηρετεί σε σχολείο οποιαδήποτε ποινή με απόφαση πρωτοβάθμιου ή δευτεροβάθμιου πειθαρχικού οργάνου, πλην της ποινής της οριστικής παύσης, για παραβίαση της γενετήσιας ελευθερίας ή παραβίαση της οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, αυτός μετατάσσεται υποχρεωτικά σε υπηρεσία εκτός σχολείου και της διοίκησης αυτού με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Στην απόφαση αυτή θα ορίζεται, ότι η μετάταξη θα γίνεται σε συσταθείσα προσωποπαγή θέση και η οργανική του θέση δεν θα καταργείται. Μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία της μετάταξης, ο εκπαιδευτικός ή υπάλληλος του σχολείου θα διατίθεται με απόφαση του οικείου περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης στο γραφείο της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης.»

Δέχομαι ότι είχε συμβεί μια υπέρμετρη αυστηροποίηση του πειθαρχικού δικαίου σε κάποια θέματα: π.χ. αστική υπόθεση εκτός υπηρεσίας είχε επιπτώσεις στην υπηρεσιακή κατάσταση του εκπαιδευτικού. Εδώ, όμως, πρόκειται για κάτι πολύ πολύ συγκεκριμένο που θεωρώ ότι καλώς είχε νομοθετηθεί. Και ας πούμε ΟΚ για το 1 (γιατί συμβαίνουν και πονηρές καταγγελίες), αλλά για το 2; Ποιους εξυπηρετεί η κατάργησή του και τι μήνυμα στέλνει;

10
http://www.esos.gr/uploads/kcfinder/file/organismos-ypoyrgeioy-paideias.pdf

Φαίνεται να έπιασαν τόπο οι πιέσεις όλον αυτό το χρόνο της διοικητικής νομενκλατούρας του Υπουργείου Παιδείας (Σ.Σ. αυτό ήταν εξάλλου το βασικό θέμα ενασχόλησής τους και όχι η Παιδεία) και τελικά η μείωση σε Διευθύνσεις και Τμήματα είναι σαφώς μικρότερη από την περυσινή πρόταση:

http://www.alfavita.gr/sites/default/files/attachments/organogramma-upoyrgeiou_paideias.pdf

Έτσι, με μια πρώτη ματιά βλέπω ότι για την Πληροφορική έχουμε πάλι 2 Διευθύνσεις (για να ικανοποιηθεί και ο ένας και η άλλη...), διασώζονται οι Διευθύνσεις (και οι προϊστάμενοί αυτών) Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Φυσικής Αγωγής (Σ.Σ. τους βάζουν και 2 τμηματάκια από κάτω για να δικαιολογείται η ύπαρξή τους, παρότι υπάρχει ένας άγραφος κανόνας για 3 μέχρι 7 υποκείμενες οργανικές μονάδες για να δικαιολογείται η ύπαρξη υπερκείμενου επιπέδου), αλλά καταργείται το Τμήμα Ολοημέρων στην Διεύθυνση Σπουδών της Πρωτοβάθμιας όπως και το Τμήμα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και Ενισχυτικής Διδασκαλίας (χμμμ...)

11
Ενδεικτικώς πριν μόλις 2 μήνες (όταν είχε αναλάβει φουριόζος):

http://minedu.gov.gr/grafeio-typoy-kai-dimosion-sxeseon-main/deltia-typoy-main/11395-25-06-14.html

"...έχω δυο νομοσχέδια για τα οποία λόγω των αρμοδιοτήτων έχω εγώ την ευθύνη. Αφορούν το νομοσχέδιο της έρευνας και τεχνολογίας το οποίο είναι σε ένα πολύ ώριμο στάδιο, εκτιμούμε ότι στις 10 Ιουλίου θα είμαστε στη θέση να έχει εισαχθεί στη Βουλή από εκεί και πέρα βέβαια είναι θέμα του προγραμματισμού της Βουλής για το πότε θα συζητηθεί."

Ακόμα να κατατεθεί. Θα παρα-ωρίμασε.

"Το δεύτερο νομοσχέδιο πάλι δικής μου αρμοδιότητας αφορά την ειδική αγωγή, το οποίο έχει περάσει από διαβούλευση. Ήταν ένα νομοσχέδιο από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία, το επεξεργαζόμαστε, αλλά αυτό βέβαια θα πάει περίπου ένα δεκαπενθήμερο θα είναι έτοιμο για να κατατεθεί στη Βουλή που σημαίνει περί τα μέσα προς τέλος Ιουλίου,..."

Χάθηκε στην πορεία και αυτό.

Τι έχουν άραγε να πουν γι' αυτά τα 2 νομικά "παλτά" (http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wEc63YDhn5AeXdtvSoClrL8E2J_-M8XZqF5MXD0LzQTLWPU9yLzB8V6PZKHBUSqIM6CiBSQOpYnTy36MacmUFCx2ppFvBej56Mmc8Qdb8ZfRJqZnsIAdk8Lv_e6czmhEembNmZCMxLMtT-TElimljV0pv-xzSyGQt2lpV_tb-f4ubXtUSFI4DEY) που έχει διορίσει στο πολιτικό του γραφείο;

12
Σε λίγες μέρες ξεκινάει η πιο δύσκολη (μέχρι την επόμενη) σχολική χρονιά, στο όχι ιδιαίτερα δύσκολο (σύμφωνα με τον κ. Λοβέρδο) Υπουργείο Παιδείας.

Τα προβλήματα πολλά, αλλά επικεντρώνομαι στο θέμα των κενών και των αναπληρωτών που θα κληθούν να τα καλύψουν σε διάφορες φάσεις.

Όλο αυτό τον καιρό ακούμε για διάφορα νούμερα χιλιάδων αναπληρωτών: 24000, 22500, 19500, τόσοι από Τακτικό Προϋπολογισμό, τόσοι από Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, τόσοι από ΕΣΠΑ κ.ο.κ.

Είναι πραγματικά εξοργιστικό το γεγονός ότι οι αναφερόμενοι αριθμοί στην πλειοψηφία τους δεν προκύπτουν απο πουθενά και δεν υπάρχει κάποιο τεκμηριωτικό για αυτούς στοιχείο (και δεν αναφέρομαι σε αναρτήσεις ιστοσελίδων ή συνεντεύξεις της πολιτικής ηγεσίας). Επίσης, θα ήταν προτιμότερο να γίνεται αναφορά σε Εκατομμύρια ΕΥΡΩ, διότι αυτά απαιτούνται για την πρόσληψη των αναπληρωτών.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Σύμφωνα με την Κατανοµή πιστώσεων Τακτικού Προϋπολογισµού οικονοµικού έτους 2014 του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευµάτων (ΑΔΑ: ΒΛΓ69-ΝΕΓ) έχουμε για αμοιβές αναπληρωτών εκπαιδευτικών:

Κωδικός 344-210 - Πρωτοβάθμια - 15.000.000
Κωδικός 344-220 - Δευτεροβάθμια - 10.000.000
(οι εργοδοτικές εισφορές αυτών έχουν ξεχωριστό κωδικό)

Στο Υπουργείο προ-ϋπολογίζουν με 1250Ε μικτά τον μέσο μισθό αναπληρωτή (κάτι σαν Ε-2 ας πούμε), οπότε έχουμε:

Πρωτοβάθμια: 12000 ανθρωπομήνες -> 1200 δεκάμηνοι αναπληρωτές
Δευτεροβάθμια: 8000 ανθρωπομήνες -> 800 δεκάμηνοι αναπληρωτές

Να λοιπόν οι 2000 αναπληρωτές από τον Τακτικό Προϋπολογισμό.

Μετά από κλάψα προς το ΥΔιΜΗΔ, έγιναν περικοπές στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και βρέθηκαν άλλα 37,5 εκ. Ευρώ που αντιστοιχούν σε 3000 ακόμα αναπληρωτές:

http://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/6-000-apo-2-000-anaplhrvtes-ejasfalise-to-ypoyrgeio-paideias

(προσέξτε και την αλλαγή από το URL στο κείμενο: από 6000 στο URL, 5000 στο κείμενο)

Κάπου εδώ τελειώνουμε με λεφτά για αναπληρωτές από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και πάμε στο ΕΣΠΑ. Πριν αναφερθώ στον αριθμό των αναπληρωτών από ΕΣΠΑ, να στηλιτεύσω το ότι κανείς δεν ενοχλεί τον Υπουργό στις συνεντεύξεις που δίνει αφειδώς για το γεγονός ότι ΠΑΓΙΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ της εκπαίδευσης καλύπτονται από κονδύλια ΕΣΠΑ, τα οποία θα περίμενε κάποιος να έχουν έναν διαφορετικό χαρακτήρα.

Όσον αφορά, λοιπόν, τον αριθμό των αναπληρωτών από ΕΣΠΑ, η κατάσταση ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ είναι τραγική. Τι εννοώ;

- Υπάρχουν ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ τα λεφτά για τον αριθμό αναπληρωτών που ακούγεται;
- ΟΧΙ
- Θα υπάρξουν κάποια στιγμή;
- Ίσως.
- Πότε;
- Από Οκτώβριο (και βλέπουμε σταδιακά).

Για να βρεθούν τα λεφτά από ΕΣΠΑ για αναπληρωτές έχουν γίνει κατά το καλοκαίρι διεργασίες για περικοπές σε άλλα έργα ΕΣΠΑ του Υπουργείου Παιδείας (στο πλαίσιο της λεγόμενης εξυγίανσης λόγω overbooking κτλ.). Από εκεί αναζητούν περίπου 120 εκ. Ευρώ για τον Οκτώβριο και άλλα περίπου 40 εκ. Ευρώ μέχρι τέλη του χρόνου. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να συμβεί αυτό, όλοι όμως παίρνουν τον χρόνο τους, διότι χρειάζεται Πρόταση, Συγγραφή ΤΔΕ, Προσχέδιο-Διορθώσεις, Απόφαση Ένταξης, Αυτεπιστασία κ.ά. Αυτά, βέβαια, είναι γνωστά στους γνωρίζοντες τις διαδικασίες ΕΣΠΑ, αλλά απ' ότι φαίνεται δεν ήταν γνωστά στην πολιτική ηγεσία. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η (αποδιδόμενη στον Υφυπουργό) δήλωση:

http://www.news.gr/ellada/ekpaidefsh/article/168063/pistoseis-gia-thn-proslhpsh-19500-anaplhroton.html

"Όσον αφορά τις πιστώσεις μέσω ΕΣΠΑ αυτές αναμένεται να αξιοποιηθούν τέλη Σεπτεμβρίου αρχές Οκτωβρίου καθώς απαιτείται να ετοιμαστούν τα τεχνικά δελτία και οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες."

Ανακεφαλαίωση: τα λεφτά για αναπληρωτές από ΕΣΠΑ δεν ζητούνται από το ΥΔιΜΗΔ, αλλά πρέπει να εξοικονομηθούν από περικοπές σε έργα ΕΣΠΑ του Υπουργείου Παιδείας. Συνεπώς πρόκειται για ΧΟΝΔΡΟΕΙΔΕΣΤΑΤΑ ΨΕΜΑΤΑ όσα αναφέρονται περί εξασφάλισης από Μητσοτάκη, Σταϊκούρα, Κωνσταντινόπουλο και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις αριθμού αναπληρωτών (λες και τους έχουν σε κάποιο συρτάρι και τους διαθέτουν, ούτε που έχουν σχέση με τα λεφτά για αναπληρωτές από ΕΣΠΑ, περισσότερη σχέση έχει ο Ειδικός Γραμματέας Ζαχαράκης). Γι' αυτό και δεν πρόκειται να δείτε πουθενά σχετική αλληλογραφία και έγγραφα, μιας και δεν υπάρχούν (ούτε μπορεί να υπάρξουν).

Ακολουθούν προσωπικές εκτιμήσεις για τις φάσεις προσλήψεων Αναπληρωτών, βάσει των ανωτέρω στοιχείων:

1) Μία Α΄ Φάση 5000 αναπληρωτών στις 5 Σεπτεμβρίου με όλα τα λεφτά από Κρατικό Προϋπολογισμό και με αναλογία Πρωτοβάθμια:Δευτεροβάθμια περίπου 4:1
http://www.pde.gr/index.php?page=7562 - "...ειδικά στα δημοτικά σχολεία είναι τραγικό να βλέπουν οι γονείς τα παιδιά τους να μην έχουν και που να πάνε έτσι; Σε ορισμένα σχολεία δηλαδή που δε θα πάει Δάσκαλος τα παιδιά είναι στο δρόμο."
http://www.news.gr/ellada/ekpaidefsh/article/168063/pistoseis-gia-thn-proslhpsh-19500-anaplhroton.html - "Προτεραιότητα αναμένεται να έχει  για ακόμη μια φορά η πρωτοβάθμια εκπαίδευση."
Ακόμα κι έτσι, τα κενά θα είναι ΠΟΛΛΑ.

2) Μία Β΄ Φάση στις αρχές Οκτωβρίου, όσο το δυνατόν πιο πλούσια, γιατί θα έχει πέσει πολύ κράξιμο μέχρι τότε.

3) Επόμενες φάσεις καθώς θα εξασφαλίζονται οι σχετικές πιστώσεις με την διαδικασία που προαναφέρθηκε.

13
Ποια θέματα θα έχουν λυθεί τη Δευτέρα:

1) Δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να διδάσκουν μαθήματα και πέρα από το γνωστικό τους αντικείμενο:
http://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/a-loberdos-oi-ekpaideytikoi-na-didaskoyn-mauhmata-kai-peran-toys-gnvstikoy-toys-antikeimenoy-o-dialogos-me-toys-dieyuyntes-ekpaideyshs
"Πρέπει τη Δευτέρα να το κάνουμε αυτό κι ας δυσαρεστήσουμε ορισμένους εκπαιδευτικούς."

2) Λύση στο θέμα των μαθητικών κατασκηνώσεων στον Άγιο Ανδρέα:
http://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/ypoyrgos-den-ua-s-afhsv-na-pas-fylakh-th-deytera-ua-dvsv-lysh
"Δεν θα σ' αφήσω να πας φυλακή. Κινδυνεύεις προσωπικά χωρίς να φταίς. Τη Δευτέρα θα δώσω λύση."
"Να τελειώσει το θέμα τη Δευτέρα. Να το λύσουμε με κάποια τροπολογία εάν χρειαστεί. Αν δεν το λύσω και συμβεί κάτι θα το έχω βάρος."

3) Λύση για τα πρόστιμα του ΙΚΑ στους Διευθυντές Εκπαίδευσης:
http://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/epitopia-lysh-apo-a-loberdo-gia-ta-prostima-toy-ika-stoys-dieyuyntes-ekpaideyshs
"Αυτά τα πρόστιμα δεν θα τα πάρει ποτέ το ΙΚΑ. Είμαστε ένα παράλογο κράτος. Τη Δευτέρα το πρωί να μιλήσουνε για να δώσουμε λύση."

Όλα αυτά τη Δευτέρα.

14
Κι ενώ η υποβολή των αιτήσεων είναι εν εξελίξει (>20.000 αιτήσεις τις 3 πρώτες ημέρες λένε οι πληροφορίες), στο σκοτάδι βρίσκονται οι συνάδελφοι αναπληρωτές σχετικά με τις προθέσεις του Υπουργείου για το θέμα των δυσπροσίτων και το "άνοιγμα" των πινάκων. Ούτε από την πολυαναμενόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων προέκυψε κάποια συγκεκριμένη πληροφορία.

Δεν είναι, βέβαια, η έλλειψη αξιόπιστων πληροφοριών για το θέμα η μοναδική δυσκολία για την πρόβλεψη του τι θα γίνει. Είναι και το γεγονός ότι ειδικά τα 4 τελευταία χρόνια έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να νομοθετηθεί το οτιδήποτε, όσο απίθανο κι αν φαντάζει. Η δε αρχή της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη έναντι του κράτους έχει πάει περίπατο.

Στην προσπάθεια να μαντέψω τι σκέφτονται οι συμβουλάτορες της πολιτικής ηγεσίας (συνταξιούχοι και μη) ξαναδιάβασα προσεχτικά όλα τα μηνύματα του παρόντος νήματος, προσπαθώντας να συνδυάσω πληροφορίες από διάφορους χρήστες.

Κρατάω το ότι:
α) αν διπλασιασμός ΜΣΔ αυτό αφορά μετά τον μόνιμο διορισμό (ζήσε Μάη μου...)
β) αν διπλασιασμός προϋπηρεσίας αυτό είναι δώρο-άδωρο με κλειδωμένους πίνακες.

Και κάπου εμφανίζεται ένας χρήστης με ελάχιστα μηνύματα που έχει να γράψει 2 χρόνια και λέει:

και τι είναι λογικό σε αυτό το υπουργείο; Απλά λέω ότι αν δεν θέλει να μην έχει προβλήματα με προσφυγές από άτομα που πατώντας στο παρον νόμο δεν επέλεξαν να πάνε μακρυά γιατί δεν μετρούσαν τα μόρια τώρα να ανοίξει τους πίνακες και με 2πλασια μόρια για δυσπρ. αλλά όπως λες να "σβήσει" 4 χρόνια προυπηρεσίας 2010-2014 τα οποία θα μετρήσει όταν γίνει ασεπ...

Η πρώτη σκέψη είναι αυτή που απάντησε ο thrileontas: Αυτά δεν γίνονται!

Χμ... για να το δούμε από μια άλλη σκοπιά. Το κράτος νομοθέτησε και είπε ότι προϋπηρεσία για τον πίνακα αναπληρωτών μετράει μέχρι και 30/6/2010. Το να σου πει τώρα ότι την προϋπηρεσία 1/9/2010-4/7/2014 θα στην προσμετρήσω ή αν είναι σε δυπρόσιτο θα στην μετρήσω εις διπλούν για τους πίνακες αναπληρωτών του 2014-2015 θίγει την εύλογη και δικαιολογημένη πεποίθηση των αναπληρωτών ότι η δημιουργηθείσα από δημόσια εξουσία νομική κατάσταση θα συνεχίσει να ισχύει (εκτός κι αν γίνει επίκληση επιτακτικού λόγου δημοσίου συμφέροντος - δεν θα είναι η πρώτη φορά).
ΠΡΟΣΟΧΗ: η προαναφερθείσα πεποίθηση θίγεται και από το ότι περιμέναμε από το 2010 και μετά να γίνεται ΑΣΕΠ κάθε 2 χρόνια (και δεν έχει γίνει κανένας) και από πολλά άλλα πράγματα.
Με αυτούς, λοιπόν, τους κανόνες έκαναν αιτήσεις τόσες χιλιάδες αναπληρωτές τα περασμένα 4 χρόνια. Ήξερες εκ των προτέρων ότι η προϋπηρεσία δεν μετράει στον ετήσια συντασσόμενο πίνακα αναπληρωτών και ήξερες ότι η υπηρέτησή σου σε δυσπρόσιτο δεν μέτραγε εις διπλούν στον πίνακα αναπληρωτών.

Αν, λοιπόν, τώρα σου πω από πριν ότι από το σχολικό έτος 2014-2015 η προϋπηρεσία ΑΠΟ 1/9/2014 και μετά θα μετράει στον ετήσια συντασσόμενο πίνακα αναπληρωτών και ότι η υπηρέτησή σου σε δυσπρόσιτο θα μετράει εις διπλούν στον συγκεκριμένο πίνακα:
α) ανατρέπεται η διαμορφωθείσα σειρά των πινάκων; (με εξαίρεση το γνωστό θέμα της παιδαγωγικής επάρκειας)
β) "ανοίγουν" οι πίνακες;
γ) θα ληφθεί υπόψη στον αμέσως επόμενο πίνακα αναπληρωτών η πριμοδοτούμενη υπηρέτηση σε δυπρόσιτο, ώστε να αποτελεί κίνητρο να πάει κάποιος φέτος κιόλας;
δ) σε έχω ενημερώσει εκ των προτέρων;
ε) είναι έγκυρη η αίτηση που παραλαμβάνεις (ή έχεις ήδη παραλάβει) από το πληροφοριακό σύστημα, στην οποία αναγράφεται το σύνολο των μορίων της προϋπηρεσίας σου μέχρι τις 30/6/2010; (αν θες βέβαια να δηλώσεις δυσπρόσιτα, δεν γλιτώνεις την εκ νέου επίσκεψη σε Διεύθυνση).
Τα δε μόρια της προϋπηρεσίας 2010-2014 να ληφθούν υπόψη για τον υπολογισμό της προϋπηρεσίας όταν γίνει ΑΣΕΠ (και με τον τρόπο που ο 3848 υπολογίζει συνολικά τα μόρια της προϋπηρεσίας).

Τα ανωτέρω δεν αποτελούν προϊόν καμίας συγκεκριμένης πληροφορίας, αλλά προσωπικές σκέψεις που θέλησα να μοιραστώ.

Σελίδες: 123

Pde.gr, © 2005 - 2020

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1012183
  • Σύνολο θεμάτων: 17427
  • Σε σύνδεση σήμερα: 255
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
  • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 83
Σύνολο: 86

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.076 δευτερόλεπτα. 25 ερωτήματα.