1
Σχολική ζώνη / Όρια εμπλοκής εκπαιδευτικών στη διαχείριση αρμοδιοτήτων των μαθητικών συμβουλίων
« στις: Ιούνιος 17, 2024, 12:19:20 μμ »
Το παρακάτω case study, ας πούμε ότι φέρεται να έχει διαδραματιστεί σε πολυπληθές δημοτικό σχολείο μεγάλης πόλης στην περιφέρεια.
Κατά την επίδοση των τίτλων απόλυσης σε τμήμα της έκτης τάξης, προσέρχεται για να παραλάβει το απολυτήριό του ο ταμίας του μαθητικού συμβουλίου του τμήματος, συνοδευόμενος από τον γονέα/κηδεμόνα του. Ο ταμίας, άμα τη εκλογή του στο αξίωμα στις αρχές του σχολικού έτους, είχε ζητήσει από τους γονείς/κηδεμόνες του να αγοράσει ένα μεταλλικό χρηματοκιβώτιο για να ανταποκρίνεται καλύτερα (κατά την άποψή του) στα καθήκοντά του, κάτι που τελικά έπραξε με χρήματα από το χαρτζηλίκι του. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς το χρηματοκιβώτιο παρέμενε εντός της σχολικής αίθουσας και το κλειδί είχε πάρει ο/η δάσκαλος/-α του τμήματος, με τη συναίνεση βεβαίως του ταμία, "για καλύτερη φύλαξη". Όποτε κάποιος μαθητής/-τρια ήθελε να συνεισφέρει κάποιο ποσό στο ταμείο, ο/η δάσκαλος/-α έδινε το κλειδί στον ταμία και εκείνος με της σειρά του επέστρεφε το κλειδί μέχρι την επόμενη συνεισφορά.
Fast forward στην ημέρα επίδοσης των απολυτηρίων, και ο ταμίας με τον γονέα/κηδεμόνα του παραλαμβάνει μαζί με το απολυτήριο και το μεταλλικό χρηματοκιβώτιο, παραβιασμένο με λοστό ή χοντρό κατσαβίδι και κενό περιεχομένου. Μαζί παραλαμβάνει, όπως όλα τα παιδάκια του τμήματος, από τον/την δάσκαλο/-α, ένα ευτελούς αξίας συμβολικό αναμνηστικό δωράκι. Φυσικά, ούτε λόγος για αποζημίωση από τον/την δάσκαλο/-α, έστω για τα μάτια του κόσμου, ενώ και το "συγγνώμη" για την καταστροφή του μετά δυσκολίας βγήκε από έρκους οδόντων και απεναντίας δόθηκε έμφαση στο... μικρό μέγεθος του κλειδιού για την απώλειά του, κάτι που παραπέμπει στο γνωστό δικολαβίστικο "τα ήθελε, κύριε πρόεδρε, φορούσε μίνι φούστα". Επίσης, ουδεμία εξήγηση δίνεται για την τύχη του ποσού που είχε συγκεντρωθεί.
Ερωτήσεις:
1) Σε ποιες κείμενες διατάξεις εδράζεται η κατοχή του κλειδιού του ταμείου από εκπαιδευτικό; Πόθεν αποκτά αυτή την αρμοδιότητα, και γιατί δεν την αποποιείται; Γιατί φαλκιδεύεται αντί να ενισχύεται η υπευθυνότητα των μαθητών για τους ρόλους που αναλαμβάνουν, όπως οφείλει να κάνει το σχολείο;
2) Γιατί παραβιάζεται αυθαίρετα το χρηματοκιβώτιο, αντί να αναφερθεί στον ταμία η απώλεια του κλειδιού και να αναζητηθούν τυχόν εναλλακτικές (π.χ. προσφυγή σε κλειδαρά);
3) Γιατί τα παιδιά του τμήματος δεν είχαν κληθεί να αποφασίσουν τα ίδια, ως μόνα αρμόδια, για την τύχη του ποσού που είχε συγκεντρωθεί, και τι απέγινε το ποσό αυτό; (Κάντε εσείς τις συνάψεις -μακράν εμού οιαδήποτε μομφή.)
4) Ποιο ήταν το τελευταίο μάθημα/δίδαγμα που έλαβε ο ταμίας από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, βλέποντας να του επιστρέφεται το χρηματοκιβώτιο κατεστραμμένο και κενό περιεχομένου;
5) Πώς θα αποκατασταθεί η υπόληψη του ταμία από ενδεχόμενες κακόβουλες αιτιάσεις συμμαθητών του επειδή παραμέλησε τα καθήκοντα της θέσης του και δεν απαίτησε επιτακτικά την επιστροφή του κλειδωμένου χρηματοκιβωτίου;
6) Τι δικαιούνται (και οφείλουν) να πράξουν οι γονείς/κηδεμόνες του ταμία κατόπιν όλων αυτών;
Ο απαντήσας κερδίζει χρυσούν ωρολόγιον. Πάσα ομοιότης με πρόσωπα και καταστάσεις είναι εντελώς συμπτωματική...
Κατά την επίδοση των τίτλων απόλυσης σε τμήμα της έκτης τάξης, προσέρχεται για να παραλάβει το απολυτήριό του ο ταμίας του μαθητικού συμβουλίου του τμήματος, συνοδευόμενος από τον γονέα/κηδεμόνα του. Ο ταμίας, άμα τη εκλογή του στο αξίωμα στις αρχές του σχολικού έτους, είχε ζητήσει από τους γονείς/κηδεμόνες του να αγοράσει ένα μεταλλικό χρηματοκιβώτιο για να ανταποκρίνεται καλύτερα (κατά την άποψή του) στα καθήκοντά του, κάτι που τελικά έπραξε με χρήματα από το χαρτζηλίκι του. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς το χρηματοκιβώτιο παρέμενε εντός της σχολικής αίθουσας και το κλειδί είχε πάρει ο/η δάσκαλος/-α του τμήματος, με τη συναίνεση βεβαίως του ταμία, "για καλύτερη φύλαξη". Όποτε κάποιος μαθητής/-τρια ήθελε να συνεισφέρει κάποιο ποσό στο ταμείο, ο/η δάσκαλος/-α έδινε το κλειδί στον ταμία και εκείνος με της σειρά του επέστρεφε το κλειδί μέχρι την επόμενη συνεισφορά.
Fast forward στην ημέρα επίδοσης των απολυτηρίων, και ο ταμίας με τον γονέα/κηδεμόνα του παραλαμβάνει μαζί με το απολυτήριο και το μεταλλικό χρηματοκιβώτιο, παραβιασμένο με λοστό ή χοντρό κατσαβίδι και κενό περιεχομένου. Μαζί παραλαμβάνει, όπως όλα τα παιδάκια του τμήματος, από τον/την δάσκαλο/-α, ένα ευτελούς αξίας συμβολικό αναμνηστικό δωράκι. Φυσικά, ούτε λόγος για αποζημίωση από τον/την δάσκαλο/-α, έστω για τα μάτια του κόσμου, ενώ και το "συγγνώμη" για την καταστροφή του μετά δυσκολίας βγήκε από έρκους οδόντων και απεναντίας δόθηκε έμφαση στο... μικρό μέγεθος του κλειδιού για την απώλειά του, κάτι που παραπέμπει στο γνωστό δικολαβίστικο "τα ήθελε, κύριε πρόεδρε, φορούσε μίνι φούστα". Επίσης, ουδεμία εξήγηση δίνεται για την τύχη του ποσού που είχε συγκεντρωθεί.
Ερωτήσεις:
1) Σε ποιες κείμενες διατάξεις εδράζεται η κατοχή του κλειδιού του ταμείου από εκπαιδευτικό; Πόθεν αποκτά αυτή την αρμοδιότητα, και γιατί δεν την αποποιείται; Γιατί φαλκιδεύεται αντί να ενισχύεται η υπευθυνότητα των μαθητών για τους ρόλους που αναλαμβάνουν, όπως οφείλει να κάνει το σχολείο;
2) Γιατί παραβιάζεται αυθαίρετα το χρηματοκιβώτιο, αντί να αναφερθεί στον ταμία η απώλεια του κλειδιού και να αναζητηθούν τυχόν εναλλακτικές (π.χ. προσφυγή σε κλειδαρά);
3) Γιατί τα παιδιά του τμήματος δεν είχαν κληθεί να αποφασίσουν τα ίδια, ως μόνα αρμόδια, για την τύχη του ποσού που είχε συγκεντρωθεί, και τι απέγινε το ποσό αυτό; (Κάντε εσείς τις συνάψεις -μακράν εμού οιαδήποτε μομφή.)
4) Ποιο ήταν το τελευταίο μάθημα/δίδαγμα που έλαβε ο ταμίας από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, βλέποντας να του επιστρέφεται το χρηματοκιβώτιο κατεστραμμένο και κενό περιεχομένου;
5) Πώς θα αποκατασταθεί η υπόληψη του ταμία από ενδεχόμενες κακόβουλες αιτιάσεις συμμαθητών του επειδή παραμέλησε τα καθήκοντα της θέσης του και δεν απαίτησε επιτακτικά την επιστροφή του κλειδωμένου χρηματοκιβωτίου;
6) Τι δικαιούνται (και οφείλουν) να πράξουν οι γονείς/κηδεμόνες του ταμία κατόπιν όλων αυτών;
Ο απαντήσας κερδίζει χρυσούν ωρολόγιον. Πάσα ομοιότης με πρόσωπα και καταστάσεις είναι εντελώς συμπτωματική...