15
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιουνίου 07, 2019, 06:48:56 pm »
Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας!
Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση. 15
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου« στις: Ιουνίου 07, 2019, 06:48:56 pm »
Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας!
16
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου« στις: Ιουνίου 07, 2019, 06:26:41 pm »
Δεν έχει να κάνει με το επικοινωνιακο πλαίσιο αλλά με το περιεχόμενο. Ο μαθητής μου απαντά στο τι πρέπει να γίνεται ενώ το θέμα αφορά στο τι γίνεται, πως ο πολίτης κάνει πράξη τη δημοκρατία στην καθημερινή του ζωή. Θεωρείς ότι έχουμε δηλαδή ελπίδες;;
17
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου« στις: Ιουνίου 07, 2019, 05:57:25 pm »
Καλησπέρα σας, από τις απαντήσεις μαθητή μου στο α ζητούμενο της έκθεσης κατάλαβα ότι δυστυχώς το ύφος του είναι μάλλον δεοντολογικο π.χ ο πολίτης χρειάζεται να ασκεί πίεση στην κυβέρνηση για θεσμικες αλλαγές / να συμμετέχει σε ειρηνικες πορείες διαμαρτυρίας κοκ. Υπάρχουν ελπίδες να μην εκληφθει όλο το α σκέλος ως "εκτός θέματος" ;
18
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου« στις: Ιανουαρίου 01, 2013, 08:23:43 pm »
Καλή χρονιά σε όλους! Μια ερώτηση: Ποιους θεματικούς κύκλους έχετε ολοκληρώσει μέχρι τώρα; Ανησυχώ μήπως πάω αργά και θα ήθελα να κάνω μια σύγκριση με τη δική σας πορεία. Ευχαριστώ!
19
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου« στις: Νοεμβρίου 18, 2012, 04:53:30 pm »Συμφωνώ με constansn.Τελείωνω το βασικό κορμό των θεμάτων της Γ' Λυκείου λιγό πριν το τέλος της χρονιάς, γιατί παράλληλα κάνουμε επανάληψη και σε ενότητες των προηγούμενων τάξεων ή κάνουμε κάνενα άλλο θέμα συνδυαστικό ή κάτι πιο γενικό (πχ. στη θανατική ποινή κάνουμε και την ενότητα δικαιοσύνη- νόμοι και λύνουμε και έναν εκθεσιότιτλο γενικά για την αξιοκρατία/ αναξιοκρατία κλπ.) Σας ευχαριστώ και τους δυο! 20
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου« στις: Νοεμβρίου 18, 2012, 11:58:47 am »
Καλημέρα σε όλους!
Πείτε μου, αν θέλετε, τη γνώμη σας. Μέχρι πότε πιστεύετε ότι πρέπει οπωσδήποτε να έχει βγει η ύλη και να ξεκινούν οι επαναλήψεις; Ευχαριστώ. 21
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου« στις: Νοεμβρίου 08, 2012, 12:06:07 pm »Καλημέρα! Ξέρω ότι έχω κουράσει με το ίδιο παράδειγμα κάθε φορά, αλλά σπάω το κεφάλι μου. Η επαγωγική ισχύς ενός (επαγωγικού) επιχειρήματος, σε αντίθεση με την ορθότητα του παραγωγικού επιχειρήματος, είναι σχετικό και όχι απόλυτο μέγεθος. Αυτό σημαίνει ότι μερικά επαγωγικά επιχειρήματα είναι ισχυρότερα από άλλα. Εδώ, το συμπέρασμα "το κύριο θέμα είναι η διαρκώς βαθύτερη και απ' όλες τις κατευθύνσεις εδραίωση της υπεύθυνης και σταθερής λειτουργίας της δημοκρατίας" μου φαίνεται αρκετά πιθανό, γιατί, πράγματι, μόνο τότε θα σταματήσουν να παραβιάζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα και οι ελευθερίες. Κατάφερε, λοιπόν, να ανατρέψει το επιχείρημα ότι ο βασικός "εχθρός" των ανθρωπίνων δικαιωμάτων είναι "η ηλεκτρονική συγκέντρωση και επεξεργασία πληροφοριών", αφού και χωρίς αυτές η παραβίαση υφίσταται. Πιστεύω ότι το επιχείρημα έχει πειστική αξία. Εχω επηρεαστεί και από το βοήθημά μου που λέει σχετικά με τους επαγωγικούς συλλογισμούς ότι "όσο πιο πιθανό είναι ένα συμπέρασμα, τόσο πιο ισχυρό είναι το επιχείρημα". Επειδή ασχολούμαι με αυτό το μάθημα πρώτη φορά καλό είναι να περιμένεις τις απόψεις εμπειρότερων συναδέλφων. 22
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου« στις: Νοεμβρίου 07, 2012, 12:37:18 pm »Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για εγκυρότητα και αλήθεια σε επαγωγικό συλλογισμό, παρά μόνο σε παραγωγικό. Ομαδοποίηση, λοιπόν, αιτίων/συνεπειών/... .Συμφωνώ. Έτσι, το κείμενο θα έχει επαρκή (σχετικά) επιχειρηματολογία χωρίς να διαταραχθεί η ενότητα (συνεκτικότητα) της παραγράφου. Απορώ, όμως, γιατί αρκετοί κατηγορούν τα παιδιά για τυποποίηση στα γραπτά τους. Όταν έχεις να αναλύσεις δύο σκέλη σε τόσο λίγες λέξεις, νιώθεις εξαρχής δεσμευμένος να περιοριστείς στα βασικά. Δεν υπάρχει η πολυτέλεια της πλήρους ελευθερίας που έδιναν οι παλαιάς μορφής εκθέσεις με θέματα τύπου "φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι"... Ευχαριστώ 23
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου« στις: Νοεμβρίου 07, 2012, 12:36:56 am »Kαλησπέρα σας. Ευχαριστώ πολύ. Για οποιαδήποτε άλλη παρατήρηση βάσει της εμπειρίας σας θα ήμουν ευγνώμων 24
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου« στις: Νοεμβρίου 05, 2012, 08:07:07 pm »
Kαλησπέρα σας.
Χρειάζομαι επειγόντως βοήθεια. Διαβάζω ότι καλό είναι κάθε παράγραφος να έχει μία μόνο κατευθυντήρια ιδέα. Άρα, όταν μας ζητούν π.χ τα αίτια ενός φαινομένου, θα πρέπει να αναλύεται ένα μόνο αίτιο στα σχόλια κάθε παραγράφου. Με αυτόν τον τρόπο όμως, δεδομένου του περιορισμού των λέξεων και του ότι κάθε θέμα έχει συνήθως δύο σκέλη, σε ένα γραπτό 600 λέξεων θα αναλυθούν μόνο 2-3 αίτια. Τα ερωτήματά μου είναι: Μήπως είναι λίγα τα "αίτια"; Μήπως είναι προτιμότερη η παράθεση περισσότερων αιτίων αλλά λιγότερο αναλυμένων; Ευχαριστώ. 25
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου« στις: Ιανουαρίου 04, 2012, 11:03:14 am »
Αν εργάζεστε στο δημόσιο, προτείνω να συνεργαστείτε με τους συναδέλφους του σχολείου σας. Εγώ, που εργάζομαι στον ιδιωτικό τομέα, συνεννοούμαι με τα παιδια. Τα ρωτάω τι ακριβώς κάνουν στην τάξη κ τι ενημέρωση έχουν λάβει από το σχολείο και φροντίζω να κινούμαι στο ίδιο πλαίσιο, για να μη βρεθούν εκτεθειμένα. Για παράδειγμα, αντίθετα από ό,τι λέει το ΦΕΚ, κάποιοι καθηγητές επέμεναν στην περίληψη, κ στο διαγώνισμα τετραμήνου ζητήθηκε πράγματι περίληψη.. Εν ολίγοις, τα θέματα συνολικά ήταν: περίληψη, τρόποι ανάπτυξης παραγράφων, δομή παραγράφου, διαρθρωτικές λέξεις κ σημασία αυτών, συνώνυμα, μία ερώτηση κατανόησης του κειμένου που τους δόθηκε και μία έκθεση ενταγμένη σε επικοινωνιακό πλαίσιο.
26
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου« στις: Ιανουαρίου 03, 2012, 06:26:52 pm »Επίσης δεν έχουν ορίσει πόσο θα παίρνει τώρα το περιεχόμενο , η έκφραση και η δομή...αν και φαντάζομαι θα κάνουμε τις αναλογίες! περιεχόμενο 30, εκφραση 18 και δομή 12, σωστά;; 27
Γυμνάσιο / Απ: Σχολικά« στις: Αυγούστου 29, 2011, 03:46:53 pm »Διάβαζα το πρόγραμμα σπουδών για τα αρχαία της Α' Λυκείου (ΦΕΚ 1562/2011) και κάνει λόγο για "ανάγνωση του πρωτότυπου κειμένου, η οποία θα γίνεται εφικτή με τη βοήθεια των μεταφράσεων, ώστε μέσα από τη σύγκριση και την κριτική των μεταφραστικών επιλογών να αναδεικνύεται η σύνδεση μετάφρασης κ ερμηνείας. Επίσης οι διαφορετικές μεταφράσεις προσφέρονται για συγκριτική μελέτη του λεξιλογίου και των δομών της α.ε και ν.ε γλώσσας.." Απ΄ ό,τι κατάλαβα το φυλλάδιο θα περιέχει διαφορετικές μεταφραστικές προσπάθειες. Προκύπτει, επίσης, από άλλα που λέει παρακάτω ότι η μετάφραση στην Α' Λυκ. δε θα εξετάζεται. Αν έχω μπερδευτεί κάπου, βοηθείστε με, γιατί είναι κ η ώρα προχωρημένη. . Ευχαριστώ!! 28
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου« στις: Αυγούστου 29, 2011, 03:32:48 pm »--------------------Δεν ξέρω αν είδατε και το νέο αναλυτικό πρόγραμμα της λογοτεχνίας. Κι εκεί υπάρχει μεγάλη αλλαγή, προς το καλύτερο κατά τη γνώμη μου. Σκεφτόμουν τώρα τα παιδιά που ανέλαβα πέρυσι στην Α' Λυκ. (φροντ.). Η πρώτη τους κουβέντα ήταν μαζικά "σιχαίνομαι τα αρχαία!". Αφιερώναμε 3 μαθήματα για την ίδια ενότητα, προκειμένου να μάθουν τη μτφρ. κ.λπ., γιατί απλά δε διάβαζαν. Αν ίσχυε από τότε αυτό το σύστημα -σαν να τ' ακούω- θα τσίριζαν "μα κυρίαααα, αφού δε θα μας το ζητήσουν, γιατί το κάνουμε;" Κι όμως. κ τη μετάφραση έμαθαν κ βασικές αρχές σύνταξης κ το κείμενο κατανόησαν κ στην πορεία το μάθημα αγάπησαν (εκτός από γραμματική, την οποία ακόμα θεωρούν ανώφελη), μέχρι που αποφάσισαν να ακολουθήσουν φέτος τη θεωρητική έχοντας πλέον κάποια εφόδια. Αυτό δλδ. που ξεκίνησε ως καταναγκαστικό έγινε πια επιθυμία τους για τη νέα χρονιά. Μήπως αυτή η δυνατότητα χαθεί για τα καινούρια παιδιά;;Θεωρητικά, το σκεπτικό κ μένα με αγγίζει αλλά δεν είμαι σίγουρη για τα αποτελέσματά του. . |