Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Άρια 25

Σελίδες: 123
1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούλιος 14, 2020, 07:50:54 μμ »
Λογικό είναι να αυξηθούν οι αριστούχοι όταν μειώνεται η ύλη κατά 1/3. Θεωρώ ότι θα έπρεπε να είναι ακόμα περισσότεροι, ειδικά σε μαθήματα με εύκολα θέματα.

Δεν απορώ καθόλου γιατί μαθητές με υψηλή βαθμολογία έγραψαν χαμηλούς βαθμούς στη Γλώσσα/Λογοτεχνία. Δεν είναι πρωτοφανές, εγώ τουλάχιστον το έχω συναντήσει αρκετές φορές, ήδη από τις εποχές των δεσμών. :P

Για μένα, η φετινή αποτυχία στη Γλώσσα/Λογοτεχνία είναι ένας συνδυασμός παραγόντων. Σίγουρα, οι καθηγητές -κυρίως στα φροντιστήρια, αλλά και στα σχολεία- απέτυχαν να προετοιμάσουν επαρκώς τους μαθητές/τριες (προφανώς όχι όλοι, μην παρεξηγηθώ κιόλας). Φαινόταν όμως από τις οδηγίες που έρχονταν τμηματικά καθ'όλη τη διάρκεια της χρονιάς -και εδώ έχει ευθύνη το υπουργείο, γιατί άργησαν πάρα πολύ να τις στείλουν- ότι η παραδοσιακή προετοιμασία "μάθε απέξω το σχεδιάγραμμα, παιδάκι μου, και γράψε ό,τι θυμηθείς εκείνη την ώρα" δεν θα κάλυπτε την παραγωγή λόγου, μάλλον ζημιά θα έκανε, όπως και έγινε. Οι ψυλλιασμένοι το είχαν ήδη δει αυτό από τα θέματα των ΕΠΑΛ, τα οποία κινούνται εδώ και 2 χρόνια σε αυτή την λογική. Δυστυχώς όμως, πολλά παιδιά πήγαν με τον τυφλοσούρτη του σχεδιαγράμματος -τι προσφέρει το βιβλίο-, γεγονός που τους οδήγησε εκτός θέματος και εκτός επικοινωνιακού πλαισίου. Δεν θέλω να συζητήσω το ότι δεν υπήρξε καμία σοβαρή προετοιμασία κατά τη διάρκεια της χρονιάς για το πώς πρέπει να γίνει η διόρθωση. Πέταξαν τους βαθμολογητές στα βαθιά χωρίς σοβαρές οδηγίες, οπότε είναι αναμενόμενο να υπάρξουν τόσες αναβαθμολογήσεις.

Δεύτερη σημαντική παράμετρος για μένα είναι ότι τα παιδιά, λόγω της καραντίνας, δεν είχαν εμπειρία στις δια ζώσης προσομοιώσεις εξετάσεων. Ό,τι και να κάναμε διαδικτυακά, σχολεία και φροντιστήρια, δεν μπορούσε με τίποτα να αντικαταστήσει τη χρονομετρημένη 3ωρη προσομοίωση με επιτηρητή πάνω από το κεφάλι τους. Είχα μαθητές που όταν γυρίσαμε στο σχολείο το Μάιο έπρεπε να ξαναδούμε από την αρχή πόσες μονάδες παίρνει κάθε άσκηση στην ιστορία, γιατί ό,τι και να τους είχα στείλει 2 μήνες καραντίνα, το κοιτούσαν επιφανειακά και τι να πρωτοκάνεις μέσω κάμερας; Ένας αριθμός μαθητών, πήγε λοιπόν, απροπόνητος στις εξετάσεις. 

Η ασάφεια των θεμάτων, για μένα, ήταν το λιγότερο. Υπήρξε παρόμοιο πρόβλημα και στα θέματα της Χημείας. Η αστοχία των απαντήσεων της ΚΕΕ στη Γλώσσα/Λογοτεχνία, από την άλλη, και το ότι ήρθαν επιπλέον οδηγίες αφού είχε αρχίσει η διόρθωση, νομίζω ότι έπαιξαν σημαντικό ρόλο στον αριθμό των αναβαθμολογήσεων. Παίζει δηλαδή κάποια γραπτά να διορθώθηκαν με τις πρώτες οδηγίες από τον κόκκινο και με άλλες οδηγίες από τον πράσινο.

Γενικά, οι φετινές πανελλήνιες ήταν ιδιαίτερες. Ίσως χρειάζεται και χρονική απόσταση για να δούμε κάποια πράγματα πιο σφαιρικά. Πάντως, ό,τι και να γίνει, οι βάσεις φαίνεται ότι θα πέσουν αρκετά, οπότε ίσως τελικά να μην κοστίσουν και πολύ κάποιοι χαμηλοί βαθμοί.

ΥΓ. Πρέπει επίσης να δούμε πόσο θα επηρεάσει η απουσία συντελεστών φέτος. Η Γλώσσα/Λογοτεχνία θα παίξει μεγαλύτερο ρόλο από άλλες χρονιές.
Σε κάθε περίπτωση η αποστηθιση σχεδιαγραμματων ήταν ακαρπη, ποσω μάλλον φέτος. Σκέφτομαι, επιπλέον,  πως δεν φτάνει απλώς να μυησεις τον μαθητή στο νέο τρόπο επεξεργασίας των θεμάτων, αλλά και να "ξεριζωσεις" από μέσα του την παλιά λογική την οποία είχε συνηθίσει - ο φετινός τουλάχιστον υποψήφιος -  από την Α και Β λυκείου. Αυτό το τελευταίο αποδείχτηκε δύσκολο. Αντί να σκυψουμε στο κείμενο, για να καταλάβουμε τι δηλώνει ένα σχήμα λόγου, πετάμε ένα "ζωντάνια και παραστατικοτητα" και ξεμπερδευουμε. Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις!

2
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούλιος 14, 2020, 05:35:39 μμ »
Η καραντίνα οδήγησε σε βαθμούς ή του ύψους ή του βάθους (σε κάποια μαθήματα αυξήθηκαν οι αριστουχοι). Απορίας,  λοιπόν, άξιον είναι πώς μαθητές με υψηλή βαθμολογία έγραψαν τόσο χαμηλους, αν και πάνω από τη βάση, βαθμούς στη γλώσσα. Αποδίδεται στην ασαφεια των θεμάτων, στην αστοχια των απαντήσεων της ΚΕΕ ή στην αδυναμία των καθηγητών να εξοικειωσουν τους μαθητές με τον νέο τρόπο εξέτασης;  Προσωπικά είμαι υπέρ της συνεξετασης. Αναφέρομαι μόνο στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας λόγω του topic και επειδή με ενδιαφέρει το συγκεκριμένο μάθημα.

3
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούλιος 14, 2020, 04:04:42 μμ »
Πράγματι, το 15.4 είναι καλό. Ωστόσο, υπήρξαν πολλοί φέτος με βαθμολογία π.χ 20, 20, 19.8 και έκθεση... 11-13, με συνέπεια να χάσουν άδικα, όπως φαίνεται, τις σχολές πρώτης προτίμησης τους.

5
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούλιος 14, 2020, 03:28:27 μμ »
Ο βαθμολογητης κάνει λόγο για αστοχες απαντήσεις από την ΚΕΕ, τις οποίες η ίδια αναιρεσε μετά από μια εβδομάδα αφότου ξεκίνησε η βαθμολόγηση...

6
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούλιος 14, 2020, 01:40:30 μμ »
Καλησπέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω όποιον γνωρίζει :Παρατηρήθηκε όντως αυτό το φαινόμενο φέτος στα βαθμολογικα;

8
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούλιος 11, 2019, 12:01:28 πμ »
Καλησπέρα, ποσο ώρα διδάσκετε το μάθημα πλεον?
Στο φροντιστήριο στο οποίο εργάζομαι, το μάθημα έγινε 4ωρο...

9
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούλιος 10, 2019, 01:07:21 πμ »
Dimitra 28, επειδή ζητούνται τα μέσα με τα οποία ο συγγραφέας επιχειρεί να αποδείξει τον ισχυρισμο του, πρέπει να αναφερθούμε μόνο στα μέσα που έχουν αποδεικτικη ισχύ (επιχειρήματα, τεκμήρια).

10
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 23, 2019, 10:09:56 μμ »
Δυσκολία στην καταγραφή δεν βρίσκω, δεν βρίσκω όμως και ουσία σε αυτό. Δυσκολία θα αισθανθεί ο μαθητής που τελείωσε τη β λυκείου και είχε συνηθίσει αλλιώς, να μην παρουσιάζει τίποτα χωρίς πλήρη τεκμηρίωση. Αναφέρομαι κυρίως στους δυνατούς μαθητές.

11
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 23, 2019, 09:11:59 μμ »
Στο συγκεκριμένο κριτήριο οι συγγραφείς μόνο τα βασικά εφόδια παρουσιάζουν. Θεωρώ ότι δεν θα έπρεπε να απορριφθουν κάποια ως επουσιωδη και να γίνει αναφορά σε όλα. Στην πράξη όμως είναι δύσκολο να παρουσιαστουν χωρίς υπέρβαση ορίου..

12
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 23, 2019, 08:25:10 μμ »
Και να συμπληρώσω:Εφόσον οι απαντήσεις είναι ουσιαστικά δοσμενες, το ζητούμενο, πέρα από την αξιολόγηση της έκφρασης, είναι η σωστή τεκμηρίωση, που ωστόσο είναι αδύνατη λόγω του συγκεκριμένου ορίου λέξεων. Τελικά, τι ακριβώς ζητείται να κάνουν οι μαθητές; Δεν έχω καταλάβει...

13
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 23, 2019, 07:43:40 μμ »
Καλησπέρα σας! Έχω την εξής απορία: Γίνεται σε 100 λέξεις να απαντήσεις πλήρως και τεκμηριωμενα σε θέματα έκθεσης π.χ "τα εφόδια που πρέπει να διαθέτει ένας νέος στο σύγχρονο κοσμο"; (κριτήριο 4). Τα εφόδια που αναφέρονται στα κείμενα και πρέπει να αξιοποιηθουν είναι τουλάχιστον 8! Είναι εφικτό αυτό που ζητείται;

14
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 20, 2019, 12:28:00 πμ »
Iw, δες τα ζητούμενα των τεσσάρων κριτηριων αξιολόγησης που εμπεριεχονται στον φάκελο υλικού "εμείς και οι άλλοι". Εμένα με βοήθησαν να προσδιορισω τις αλλαγές που συντελουνται. Βλέπουμε ότι προστίθενται θέματα νέου τύπου, ποικιλία κειμενικων ειδών π.χ συνέντευξη, ιστοριογραφια, αφίσα με λεζάντα, σκίτσα, σύγκριση κειμένων διαφορετικού είδους . Σίγουρα, πρέπει να δοθεί έμφαση στις γλωσσικές επιλογές του συγγραφέα και πώς αυτές σχετίζονται με το νόημα και το ύφος του κειμένου. Όλα αυτά απαιτούν μια πιο ουσιαστική επαφή με το κείμενο από ότι για να βρεις π.χ την υποτακτικη σύνδεση προτασεων. Βοηθημα που να είναι 100% μέσα δεν ξέρω αν υπάρχει. Θα πρότεινα εκδόσεις Χατζηθωμα.

Σελίδες: 123

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159560
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 331
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 10
Επισκέπτες: 293
Σύνολο: 303

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.088 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.