0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παράθεση από: mac190604 στις Ιανουαρίου 28, 2009, 02:09:21 amΠαράθεση από: shide στις Ιανουαρίου 27, 2009, 09:53:51 pmΑν και θεωρώ έλασσον το θέμα σε σχέση με σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης εντούτοις δε μπορώ να μην παρατηρήσω ότι έχουμε ψιλοξεφύγει αν συζητάμε τη δυνατότητα μαθητή να τρώει κατα τη διαρκεια του μαθήματος! Άλλο η τάξη άλλο το γωνιακό "φαγάδικο¨. Επιτελούν άλλη λειτουργία! Πώς να γίνει δηλαδή, είναι δυνατόν να τα ισοπεδώνουμε όλα? Έλεος με την κακώς εννοούμενη παιδοκεντρικότητα και τα τοιαύτα! Αν δεν τεθούν όρια ο κατήφορος είναι εύκολος...Ο shide γράφει: Φαγάδικο, ισοπεδώνουμε, έλεος, όρια και κατήφορος... νομίζω ότι αυτά πρέπει να αποφύγουμε τις υπερβολές! Πίστεψε μας συνάδελφοι εμείς που τα επιτρέπουμε ούτε φαγάδικο έγινε η τάξη μας, ούτε ισοπεδώσαμε την εκπαίδευση και τον κατήφορο δεν τον είδαμε ακόμα.... αυτό που δεχτήκαμε όλοι οι συνάδελφοι είναι ότι πρέπει να πειραματιστούμε, ιδίως με αυτά τα soft ζητήματα της παιδείας... και φαντάσου και σε αυτά και δεν μπορούμε να συγκλίνουμε. Άρα οι παραπάνω εκφράσεις δεν έχουν χώρο στην εκπαίδευση, οι απόψεις σου είναι σεβαστές αλλά όχι έλεος σε κάτι που το έχουμε εφαρμόσει και έχει λειτουργήσει, τουλάχιστον στο δικό μου σχολείο... απαξιώνει τακτικές που μάλλον ούτε να τις ακούσεις δεν μπορείς Αλήθεια διδάσκεις φίλε shide σε κάποιο σχολείο; Αν και ως αναπληρωτής διδάσκω συνάδελφε δεύτερη χρονιά σε ΕΠΑΛ. Οπότε η μια απάντηση είναι αυτή. Κατά δεύτερον αυτές είναι οι απόψεις μου και ποσώς με ενδιαφέρει το πως θα με κρίνεις. Άλλωστε εγώ δεν απευθύνθηκα προσωπικά σε σένα με ψευτοπροσφωνήσεις του τύπου "φίλε" που μου προκαλούν αναγούλα αν είναι χωρίς περιεχόμενο. Και στο αν η τάξη σου είναι "φαγάδικο" αν οι μαθητές σου με λαδωμένα χέρια τρώνε την τυρόπιτα τους και πίνουν το αναψυκτικό τους νομίζω ότι δεν τίθεται θέμα. Εκτός αν προτιμάς τον όρο κουζίνα. Συγγνώμη που φαίνομαι εριστικός αλλά με προκάλεσες....
Παράθεση από: shide στις Ιανουαρίου 27, 2009, 09:53:51 pmΑν και θεωρώ έλασσον το θέμα σε σχέση με σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης εντούτοις δε μπορώ να μην παρατηρήσω ότι έχουμε ψιλοξεφύγει αν συζητάμε τη δυνατότητα μαθητή να τρώει κατα τη διαρκεια του μαθήματος! Άλλο η τάξη άλλο το γωνιακό "φαγάδικο¨. Επιτελούν άλλη λειτουργία! Πώς να γίνει δηλαδή, είναι δυνατόν να τα ισοπεδώνουμε όλα? Έλεος με την κακώς εννοούμενη παιδοκεντρικότητα και τα τοιαύτα! Αν δεν τεθούν όρια ο κατήφορος είναι εύκολος...Ο shide γράφει: Φαγάδικο, ισοπεδώνουμε, έλεος, όρια και κατήφορος... νομίζω ότι αυτά πρέπει να αποφύγουμε τις υπερβολές! Πίστεψε μας συνάδελφοι εμείς που τα επιτρέπουμε ούτε φαγάδικο έγινε η τάξη μας, ούτε ισοπεδώσαμε την εκπαίδευση και τον κατήφορο δεν τον είδαμε ακόμα.... αυτό που δεχτήκαμε όλοι οι συνάδελφοι είναι ότι πρέπει να πειραματιστούμε, ιδίως με αυτά τα soft ζητήματα της παιδείας... και φαντάσου και σε αυτά και δεν μπορούμε να συγκλίνουμε. Άρα οι παραπάνω εκφράσεις δεν έχουν χώρο στην εκπαίδευση, οι απόψεις σου είναι σεβαστές αλλά όχι έλεος σε κάτι που το έχουμε εφαρμόσει και έχει λειτουργήσει, τουλάχιστον στο δικό μου σχολείο... απαξιώνει τακτικές που μάλλον ούτε να τις ακούσεις δεν μπορείς Αλήθεια διδάσκεις φίλε shide σε κάποιο σχολείο;
Αν και θεωρώ έλασσον το θέμα σε σχέση με σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης εντούτοις δε μπορώ να μην παρατηρήσω ότι έχουμε ψιλοξεφύγει αν συζητάμε τη δυνατότητα μαθητή να τρώει κατα τη διαρκεια του μαθήματος! Άλλο η τάξη άλλο το γωνιακό "φαγάδικο¨. Επιτελούν άλλη λειτουργία! Πώς να γίνει δηλαδή, είναι δυνατόν να τα ισοπεδώνουμε όλα? Έλεος με την κακώς εννοούμενη παιδοκεντρικότητα και τα τοιαύτα! Αν δεν τεθούν όρια ο κατήφορος είναι εύκολος...
Από τη στιγμή, όμως που υπάρχει απόφαση του συλλόγου σχετικά με το θέμα, θεωρώ ότι το σωστό είναι να ακολουθηθεί από όλους. Γιατί σκέψου να ληφθεί μια απόφαση κάποια στιγμή που να εξυπηρετεί τις δικές σου συνήθειες απόψεις και πρακτικές, αλλά κάποιος άλλος συνάδελφος να μην την ακολουθεί. Δε θα νιώσεις ότι σε σαμποτάρει; Κι ας μην έχει αυτή την πρόθεση, οπως κι εσύ άλλωστε δε διαφωνείς επειδή θέλεις να βάλεις τρικλοποδια στους συναδέλφους σου. Μήπως θα ήταν σκόπιμο να το ξανασυζητήσετε; Μπας και ανατρέψεις την απόφαση με τα επιχειρήματά σου; Γιατί διαφορετικά υπονομεύεις την αξία των αποφάσεων του συλλόγου και αυτό δεν είναι και πολύ ωραίο, ούτε και πολύ δημοκρατικό.
χωρίς να θέλω να πάρω θέση επι του θέματος, θέλω μόνο να παρατηρήσω το εξής: Για άλλη μια φορά η πρόθεση ενός νέου μέλους να συζητήσει ένα θέμα κ να ακούσει κ άλλες αποψεις απο τη δική του, μετατράπηκε σε: κρίσεις προσωπικές κ ειρωνικές που φέρνουν τον άλλον σε κατάσταση άμυνας κ αντεπίθεσηςθεωρώ πως τέτοια συμπεριφορά κ δεν μας τιμά ως εκπαιδευτικούς κ αποθαρρύνει νέα μέλη να διατυπώνουν θέματα για συζήτηση κ ειδικά όταν αυτά είναι αμφιλεγόμενα..μπορούμε να διαφωνούμε χωρίς να προσβάλει ο ένας τον άλλο, νομίζω.....
Θα ήθελα να προσθέσω και κάτι άλλο συνοψίζοντας ταυτόχρονα αυτά που είπα παραπάνω.Η χρησιμότητα τέτοιων κανόνων συμπεριφοράς μέσα στην τάξη (π.χ δεν τρώμε, δεν πίνουμε, δεν μιλάμε με τον διπλανό κλπ) είναι πολλαπλή:1. Πρακτική: Διαφυλάσσουν τεταμένη την προσοχή τόσο του ομιλητή όσο και των ακροατών.2. Παιδαγωγική: Μαθαίνουν τα παιδιά να ακολουθούν κανόνες και να κινούνται μέσα σε κάποια όρια, στοιχείο απαραίτητο για να μπορέσει να λειτουργήσει οποιαδήποτε κοινωνική ομάδα επιλέξουν, για να ενταχθούν στη ζωή τους. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα παιδιά είναι στη φάση που ακόμα μαθαίνουν την έννοια του κανόνα και του ορίου συμπεριφοράς.3. Συμβολική-Ηθική: Σταματώντας κάθε δραστηριότητα μπροστά σε κάποιον που απευθύνεται σε εσένα διδάσκοντας, τραγουδώντας, ερμηνεύοντας έναν ρόλο κλπ. του δείχνεις συμβολικά ότι εκτιμάς και σέβεσαι αυτό που κάνει εκείνη τη στιγμή. Δεν είναι ο μοναδικός τρόπος, αλλά είναι και αυτός ένας τρόπος. Γι' αυτό και καμιά φορά ακούς καλλιτέχνες που λένε πόσο ενοχλούνται, όταν εκείνοι τραγουδάνε και κάποιοι μπροστά τους τρώνε μπριζόλες...
Αυτά που περιέγραψα σαφώς και αφορούν το πώς πρέπει να λειτουργεί το εκπαιδευτικό σύστημα και όχι το πώς λειτουργεί στην πράξη. Δεν έχουμε να κάνουμε με στρατιωτάκια ούτε όλοι οι μαθητές έχουν την ίδια αγωγή, καλλιέργεια κλπ. Γι' αυτό όμως και τίθενται κανόνες που θα πρέπει σιγά σιγά να μάθουν να σέβονται. Να το πω κι αλλιώς: Αν όλοι οι άνθρωποι μπορούσαν από μόνοι τους να αυτοπεριορίζονται, τότε δεν θα υπήρχαν και οι νόμοι. Επειδή δεν είναι όλοι άγγελοι, δεν θα έπρεπε να εφαρμόζονται οι νόμοι; Δεν ζούμε σε ιδανική κοινωνία, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να την έχουμε ως πρότυπο.Γι'αυτό ακριβώς υπάρχει και το σχολείο, για να προσπαθήσει σιγά-σιγά να μάθει στα παιδιά αυτά που ενδεχομένως δεν έμαθαν από το σπίτι τους. Ναι είναι δύσκολο. Όμως, αν δεν έχουν μάθει, όπως λες, την έννοια του σχολείου, δεν πρέπει να τη μάθουν ποτέ; Σκέψου ότι εσύ είσαι ίσως η τελευταία τους ελπίδα. Είναι σημαντικό να διδάξεις πέντε πράγματα του αντικειμένου σου και πολυτέλεια να ασχοληθείς με τη συμπεριφορά τους; Δεν είναι πιο πολύτιμος ο ρόλος σου σε θέματα αγωγής;Και σαφώς δεν μιλάω για επιβολή και για συνεχή πόλεμο. Εννοείται ότι δεν μπορείς ταυτόχρονα να λύσεις όλα τους τα προβλήματα. Είναι άλλο όμως πράγμα να μου λες ότι ξεκινάς από τα βασικά και σταδιακά προσπαθείς να λύσεις τέτοια ζητήματα και άλλο να λες ότι απλώς τα αποδέχεσαι σηκώνοντας τα χέρια ψηλά.Αντιλαμβάνομαι ότι η κατάσταση που περνάς μπορεί να είναι δραματική. Δεν αξίζει όμως να προσπαθήσεις λίγο γι' αυτά τα παιδιά; Ακόμα και ένα να αλλάξει συμπεριφορά, δεν θα είναι κέρδος;
Όταν ήμουν εγώ στο σχολείο, πριν από αρκετά χρόνια, υπήρχε μία καθηγήτρια στο μάθημα της οποίας κάναμεκανονικό τσιμπούσι. Και αυτό συνέβαινε γιατί και αυτή πίστευε ότι το φαγητό μέσα στην τάξη ήταν το λιγότερο που την ενοχλούσε. Όμως, η δική μας άποψη ήταν ότι το φαγητό είχε ακριβώς την αντίθετη σημασία. Δηλαδή, τρώγαμε γιατί αυτή ήταν ανεπαρκής ως καθηγήτρια. Αυτή δεν μπορούσε να 'επιβληθηεί' σε παιδιά 16 χρονών. Και φυσικλα βαθμούς όλοι είχαμε 19!!!!Τα συμπεράσματα δικά σας!
mac190604, εφόσον συμφωνείς ότι τα φαγητά στην τάξη αποτελούν όντως πρόβλημα και μακρυπρόθεσμα κάνει κακό και στα ίδια τα παιδιά, αυτό που μένει είναι να προσπαθήσεις σταδιακά να το αναιρέσεις χωρίς να χάσεις ταυτόχρονα τα "καλά" που σου πρόσφερε. Εάν λοιπόν στο τέλος της χρονιάς έχεις καταφέρει να μην έρχεται κανένας με φαγητό στην τάξη και επιπλέον να μην τους "χάνεις' στην αρχή του μαθήματος....θα γίνεις φωτεινό παράδειγμα για όλους μας