*

Ψηφοφορία

Ποια Διδακτική επιλέξατε;

Αρχαία
64 (41.8%)
Νέα
47 (30.7%)
Ιστορία
42 (27.5%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 153

Αποστολέας Θέμα: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων  (Αναγνώστηκε 60259 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος morgan

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1203
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #42 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 01:40:03 μμ »
Νομίζω 2 ήταν επεξήγηση. Αντικείμενο δεν βρήκα καμια. Ήταν πονηρά θέματα γιατί είχε απρόσωπες εκφράσεις και μπερδευόσουν εύκολα. Δεν θυμάμαι καλά, όμως.
ἔστι δίκης ὀφθαλμός ὅς τὰ πάνθ' ὁρᾷ

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:59:30 »

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #43 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 01:50:18 μμ »
μάλλον έχεις δίκιο morgan. τώρα που τα κοιτάω με ψυχραιμία, αυτή που είχα βρει ως αντικείμενο είναι 2η επεξήγηση (αυτή με την "εντύπωση ότι..")

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #44 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 01:53:34 μμ »

έχω την εντύπωση ότι οι περισσότεροι νέοι είναι «δίγλωσσοι»...

από την άλλη μπορεί να είναι και υποκείμενο η ειδική της φράσης?? τώρα μπερδεύτηκα περισσότερο  ???

Αποσυνδεδεμένος Iaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 301
  • Φύλο: Γυναίκα
  • docendo discimus
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #45 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 02:22:06 μμ »
ποιά ήταν η επεξήγηση γιατί δεν κατάλαβα. το έχω την εντύπωση ότι οι περισσότεροι νέοι είναι δίγλωσσοι;;; γιατί να είναι επεξήγηση αυτο;;;
Επίσης να ρωτήσω κάτι. Αυτό το "με την έννοια ότι..." που είχε τι το βάλατε;; το αναφέρατε καθόλου;;
dum vita est, spes est ... ;)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:59:30 »

Αποσυνδεδεμένος morgan

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1203
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #46 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 02:53:37 μμ »
ποιά ήταν η επεξήγηση γιατί δεν κατάλαβα. το έχω την εντύπωση ότι οι περισσότεροι νέοι είναι δίγλωσσοι;;; γιατί να είναι επεξήγηση αυτο;;;
Επίσης να ρωτήσω κάτι. Αυτό το "με την έννοια ότι..." που είχε τι το βάλατε;; το αναφέρατε καθόλου;;

Ρήμα=έχω, Υποκείμενο=εγώ, Αντικείμενο=την εντύπωση. Η επεξήγηση "ότι οι περισσότεροι νέοι είναι δίγλωσσοι" διασαφηνίζει κάποιον όρο της κ. πρότασης, ουσιαστικό κυρίως, εδώ το "εντύπωση".

Τουλάχιστον αυτό έβαλα εγώ. Δεν είμαι κι ο Τριανταφυλλίδης... 

Αυτό το "με την έννοια ότι..." που είχε τι το βάλατε;; το αναφέρατε καθόλου;;

Η δευτερεύουσα ξεκινάει από το "ότι" και την έβαλα κι αυτή επεξήγηση στο "έννοια".
ἔστι δίκης ὀφθαλμός ὅς τὰ πάνθ' ὁρᾷ

Αποσυνδεδεμένος nebula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ουφ...
    • Προφίλ
    • Φωτεινή Παντογνώστρα
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #47 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 03:27:58 μμ »
ποιά ήταν η επεξήγηση γιατί δεν κατάλαβα. το έχω την εντύπωση ότι οι περισσότεροι νέοι είναι δίγλωσσοι;;; γιατί να είναι επεξήγηση αυτο;;;
Επίσης να ρωτήσω κάτι. Αυτό το "με την έννοια ότι..." που είχε τι το βάλατε;; το αναφέρατε καθόλου;;

Ρήμα=έχω, Υποκείμενο=εγώ, Αντικείμενο=την εντύπωση. Η επεξήγηση "ότι οι περισσότεροι νέοι είναι δίγλωσσοι" διασαφηνίζει κάποιον όρο της κ. πρότασης, ουσιαστικό κυρίως, εδώ το "εντύπωση".

Τουλάχιστον αυτό έβαλα εγώ. Δεν είμαι κι ο Τριανταφυλλίδης... 

Αυτό το "με την έννοια ότι..." που είχε τι το βάλατε;; το αναφέρατε καθόλου;;

Η δευτερεύουσα ξεκινάει από το "ότι" και την έβαλα κι αυτή επεξήγηση στο "έννοια".

Να δώσω και γω όμως μία εναλλακτική σύνταξη;

Θα μπορούσαμε το "έχω την εντύπωση" να το εκλάβουμε ως ρήμα, καθώς αποτελεί μία αυτοτελή σημασία "νομίζω, πιστεύω".
Δηλαδή αν ρωτούσαμε για να βρούμε τους όρους, δε θα λέγαμε "τί έχω;", απάντηση "την εντύπωση", αλλά "τί έχω εντύπωση;" (τί πιστεύω; ), απάντηση "ότι....".

Νομίζω πως ο Μπαμπινιώτης-Κλαίρης στη γραμματική τους κανουν λόγο για τα φραστικά ρήματα (κάπως έτσι πρέπει να λέγονται). Προσωπικά θα επεσήμανα και τις δύο συντάξεις. Απλά η δεύτερη είναι πιο λειτουργική-επικοινωνιακή ίσως...

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #48 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 03:32:45 μμ »

ναι αυτό εννοούσα και εγώ...ή υποκείμενο ή επεξήγηση. Για αυτό με την έννοια είμαι πιο σίγουρη ότι είναι επεξήγηση (ότι δηλαδη..)

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #49 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 03:33:39 μμ »
Τουλάχιστον αυτό έβαλα εγώ. Δεν είμαι κι ο Τριανταφυλλίδης... 

Δυστυχώς ο Τριανταφυλλιδης μας τελείωσε. Απο δω και περα πρέπει να λέμε Μπαμπινιώτης.  :(

Μοργκαν εσύ που διάβασες πολύ καλά νέα, πως πήγες στο γνωστικό νέων;
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος nebula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ουφ...
    • Προφίλ
    • Φωτεινή Παντογνώστρα
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #50 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 04:01:01 μμ »

ναι αυτό εννοούσα και εγώ...ή υποκείμενο ή επεξήγηση. Για αυτό με την έννοια είμαι πιο σίγουρη ότι είναι επεξήγηση (ότι δηλαδη..)

Αντικείμενο μάλλον εννοείς!  :)

Τί να πω... Οσο το διαβάζω πάντως, γιατί έχει σχέση και με το περικείμενο, τόσο μου κάνει ότι είναι φραστικό ρήμα. Και τα δύο όμως δεν παύουν να είναι τυπικά σωστά. Προσωπικά θα έκανα αυτή τη διευκρίνηση και στους μαθητές.  :)

Αποσυνδεδεμένος Iaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 301
  • Φύλο: Γυναίκα
  • docendo discimus
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #51 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 04:04:18 μμ »
και εγώ αυτό έβαλα, δηλαδή ότι είναι ως αντικείμενο στην έκφραση "έχω την εντύπωση". Αν ο γράφων ήθελε να επεξηγήσει θα χρησιμοποιούσε αυτή τη δομή : έχω αυτήν την εντύπωση, ότι δηλαδή...
Δεν ξέρω, πάντως αυτό νομίζω..
Τελικά αυτό το " με την έννοια ότι" τί το κάνατε;;; Το αναφέρατε;;;
dum vita est, spes est ... ;)

Αποσυνδεδεμένος Iaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 301
  • Φύλο: Γυναίκα
  • docendo discimus
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #52 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 04:12:30 μμ »
Τώρα που το σκέφτομαι πιο καθαρά...Κάποιος πριν ανέφερε το "με την έννοια ότι" ως επεξήγηση..
Και αυτό πρέπει να είναι το σωστό.. Δεν το είχα σκεφτεί έτσι..:(
Άντε τι να πώ...Καλά αποτελέσματα σε όλους!
dum vita est, spes est ... ;)

Αποσυνδεδεμένος nebula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ουφ...
    • Προφίλ
    • Φωτεινή Παντογνώστρα
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #53 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 04:17:28 μμ »
και εγώ αυτό έβαλα, δηλαδή ότι είναι ως αντικείμενο στην έκφραση "έχω την εντύπωση". Αν ο γράφων ήθελε να επεξηγήσει θα χρησιμοποιούσε αυτή τη δομή : έχω αυτήν την εντύπωση, ότι δηλαδή...
Δεν ξέρω, πάντως αυτό νομίζω..
Τελικά αυτό το " με την έννοια ότι" τί το κάνατε;;; Το αναφέρατε;;;

Χμ... ενδιαφέρουσα περίπτωση και αυτή πάντως!

Κοίτα τώρα τί γίνεται... το "με την έννοια ότι" είναι καθαρά επεξηγητική φράση, θα μπορούσε δηλαδή ο Mackridge να παραλείψει αυτή τη φράση και να βάλει απλά ένα δηλαδή, γιατί επεξηγεί το "δίγλωσσοι", δεν προσθέτει κάποια πληροφορία ... Χαλαρά μπορεί να εξαρτηθεί από το "έχω την εντύπωση ότι", να θεωρηθεί αντικείμενό της φράσης και ταυτόχρονη επεξήγηση στην πρώτη ειδική...

Τί λέω η γλωσσολόγα πάλι....;;  ;D ;D

Αποσυνδεδεμένος Iaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 301
  • Φύλο: Γυναίκα
  • docendo discimus
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #54 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 04:22:59 μμ »
nebula γλωσσολόγα μου δεν καταλαβα τίποτα από την απάντηση... Μόνο, αυτό που είπες για την αντικατάσταση του "με την έννοια ότι"  με ένα δηλαδή. Σωστό, πολύ σωστό, αλλά δεν το σκέφτηκα. Δεν έχω και το κείμενο μπροστά μου και μπερδεύτηκα..
Θα το κοιτάξω κάποια στιγμή και θα επανέλθω...
dum vita est, spes est ... ;)

Αποσυνδεδεμένος MANNI

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 609
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #55 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 04:47:13 μμ »
Εγώ στο πρώτο ερώτημα Αρχαία έκανα πλήρες Σχέδιο και ως ιδές ανέφερα :1 Την αξία της ομηρικής φιλοξενίας και της φιλίας  2 Το αντιπολεμικό κλίμα μέσα στη δίνη του πολέμου 3 Τη γενναιοδωρία του Γλαύκωνα που έδωσε τα χρυσά άρματά του και την αμεροληψία του Ομήρου που αναφέρεται με αγάπη στο πρόσωπο του εχθρού 4Τους ισχυρούς οικογενειακούς δεσμούς που ένωναν τους αρχαίους καθώς τηρούν τις αξίες των παππούδων τους 5 Τη μονομαχία ως ένα είδος μάχης εκείνη την εποχή και 6 Στοιχεία υλικού πολιτισμού όπως τα όπλα το δόρυ τη ζώνη την κούπα .Το 2 ερώτημα δεν ξέρω αν είναι σωστο .Είπαστο α  ότι το χωρίου του Ομήρου είναι στη Νέκυα της Οδύσσειας ότι γίνεται αναφορά στον Αχιλλέα που θα προτιμούσε να είναι ένας ταπεινός άνθρωπος στον πάνω κόσμο παρά να τιμάται στον Άδη και ότι έχουμε άρνηση ηρωικού ιδεώδους όπου ο ένδοξος θάνατος είναι οτιμημένος θάνατος στο πεδίο της μάχης και στο β έκανα μια εισαγωγή για τους δεσμώτες που ήταν αλυσσοδεμένοι και έβλεπαν μόνο σκιές και ΄βρίσκοντανσε νοητική συσκότιση .Ανέφερα μετά ότι αν κάποιος δεσμώτης που είχε καταφέρει να βγει από τη σπηλιά και να αποχτήσει αυτοσυνειδησία δε θα δεχόταν τιμές στον κάτω κόσμο και ότι εδώ  έγκειται και ο παραλληλισμός με τον Αχιλλέα ότι όπως ο Αχιλλέας δε δεχόταν τις τιμές στον Άδη έτσι και ό πρώην δεσμώτης δε δεχόταν αξιώματα στον κόσμο της σπηλιάς που αντιπροσωβπεύει τον αισθητό κόσμο της νοητικής συσκότισης

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162164
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 735
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 720
Σύνολο: 722

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.08 δευτερόλεπτα. 38 ερωτήματα.