*

Αποστολέας Θέμα: ΠΕ60-Προβλημα στην ταξη  (Αναγνώστηκε 22227 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ60-Προβλημα στην ταξη
« Απάντηση #28 στις: Φεβρουάριος 21, 2009, 10:40:45 πμ »
Μπράβο τη Χατζγχρήστου εννούσα. Πού μου ήρθε η Ταρατόρη. Ευχαριστώ kellykou. :-* :-*
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΠΕ60-Προβλημα στην ταξη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:52:33 »

Αποσυνδεδεμένος sophia_pap

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 621
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ60
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ60-Προβλημα στην ταξη
« Απάντηση #29 στις: Φεβρουάριος 21, 2009, 10:46:14 πμ »
Για εμενα απ'ολα τα ψυχοκοινωνικα προγραμματα θεωρω οτι αυτο της Χατζηχρηστου ειναι απο τα καλυτερα. Για ριξε μια ματια. Θα σε βοηθησει πολυ.
http://www.dardanosnet.gr/home/book-details.php?id=1541

Επίσης ενα καλο προβολικο τεστ ειναι το fairy tale test της Καρινας Κουλακογλου

ευχαριστω πολυ!!!

Αποσυνδεδεμένος marianV

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 160
  • Φύλο: Γυναίκα
  • *******Κάθε μέρα μια καινούρια μέρα********
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ60-Προβλημα στην ταξη
« Απάντηση #30 στις: Φεβρουάριος 21, 2009, 01:04:46 μμ »
       

   

       κάτι σαν προβολικό τεστ δηλαδή

μη μη κοροιδεψετε αλλα δεν εχω ιδεα τι ειναι το προβολικο τεστ. :-[ :-[ 
νομιζω οτι καπου καποτε το εχω ξανακουσει,αλλα ως εκει.
μπορει  καποια η καποιος να δωσει μια εξηγηση....... για να μπω στο θεμα?  :-[ :-[



      καταρχήν καλό θα είναι να αγοράσεις τα βιβλία που πρότειναν τα κορίτσια. Εγώ πάντως θα τα πάρω σίγουρα. Τώρα οσον αφορά τα προβολικά τέστ, είναι τέστ που χρησιμοποιούν οι ψυχολόγοι για να δουν τι απασχολεί τον άλλον. Για παράδειγμα ίσως να έχεις δει κάτι ασπρόμαυρες εικόνες που μπορείς να δεις σε αυτήν δύο διαφορετικά πράγματα, αναλόγως την ψυχολογική σου κατάσταση.(αν βρω στο ιντερνετ καμια τέτοια θα σου την στειλω για να καταλαβεις καλύτερα)
      Ως προς το νηπιαγωγείο και την δική μας δουλεια, θα σου πω ένα παράδειγμα για να μπεις λίγο στο νόημα. Για παράδειγμα, όταν ένα παιδάκι ζωγραφίζει αφαιρετικά ανθρωπάκια, δηλαδή ανθρωπάκια με τα βασικά (χέρια, ποδια, κεφαλι) χωρίς λεπτομέρειες (μάτια σαν βούλες δηλαδή, χωρίς κόρες) αυτό είναι ένδειξη του οτι αυτο το παιδάκι, είναι αρκετά εσωστρεφής, και δεν εκδηλώνει εύκολα τα συναισθήματά του. Επίσης,όταν ένα παιδάκι αποτυπώνει στην ζωγραφιά του "γωνίες" αυτο μπορεί να είναι ένδειξη οτι έχει κάποιες φοβίες που μπορεί να το απασχολούν..
    Είναι εξαιρετικό να ξέρουμε να διαβάζουμε τις ζωγραφιές των παιδιων, και νομίζω οτι τα κορίτσια μας έδωσαν πολλές ωραίες ιδέες με τις προτάσεις τους....... Θα πάω να αγοράσω απο εβδομάδα σίγουρα κάποια απο τα βιβλία σας κορίτσια και θα σας γράψω εντυπώσεις ;)
   Σας ευχαριστώ πολύ για τις ιδέες σας :D



« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 21, 2009, 01:08:09 μμ από marianV »

Αποσυνδεδεμένος kellykou

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1537
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ60-Προβλημα στην ταξη
« Απάντηση #31 στις: Φεβρουάριος 21, 2009, 02:13:48 μμ »
Αλλο το παιδικο ιχνογραφημα, αλλο το τεστ κηλιδων και αλλο τα προβολικα τεστ τυπου CAT /TAT/ House Tree Person
 Συγγνωμη για την παρεμβαση αλλα νομιζω τα εχετε παρουσιασει λιγο μπερδεμενα

Μπορειτε να διαβασετε για το παιδικο ιχνογραφημα καποιο απο αυτα
1. το παιδικο ιχνογραφημα-Παυλος Κυριακιδης-Επταλοφος
2.ΤΟ ΙΧΝΟΓΡΑΦΗΜΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΩΣ ΜΕΣΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ -Θρασυβουλος Μπελλας - Ελληνικα γραμματα
3.Όταν τα παιδιά μιλούν με το σχέδιο Για τον εαυτό τους, την οικογένεια και τον κόσμο τους - Μυλωνακου-Κεκε-Ιδιωτικη εκδοση
Το παιδικο ιχνογραφημα εχει προβολικα χαρακτηριστικα  και υπάρχουν καποια προβολικα σχεδια αλλα δεν ειναι  αμιγως προβολικο ψυχομετρικο τεστ αξιολογησης.

Το τεστ κηλιδων μελανης του Rorschach  ή το προβολικο τεστ ΤΑΤ (καποιο απο αυτα πρεπει να εννοεις με τις καρτελες) ειναι προβολικα αλλα δεν ειναι για παιδια . Ειναι για ενηλικες και θελουν ειδικη εκπαιδευση για τη χορηγηση τους. To πολυ πολυ να χορηγησει κανεις το ΤΑΤ σε εφηβους αλλα οχι σε νηπια.

Τα πιο διαδεδομενα προβολικα τεστ για παιδια προσχολικης ηλικιας ειναi
Fairy tale test
Tell me a story
και προβολικα σχεδια ειναι τα
house tree person
kinetic family test
mother and child







Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΠΕ60-Προβλημα στην ταξη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:52:33 »

Αποσυνδεδεμένος kellykou

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1537
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ60-Προβλημα στην ταξη
« Απάντηση #32 στις: Φεβρουάριος 21, 2009, 02:18:07 μμ »
ισως σας ενδιαφερει και αυτο εδω:
Ειναι ασκησεις εφαρμογης του παιδικου ιχνογραφηματος:

TEST του Σπιτιού

Ζητείται από το παιδί να ζωγραφίσει ένα σπίτι ή το δικό του σπίτι.

Η απεικόνιση του σπιτιού εντάσσεται συνήθως σε δύο τύπους:

   1. το Λογοκρατικό, στον οποίο επικρατεί η ακρίβεια κι η αυστηρότητα της μορφής, χωρίς την ύπαρξη του περίγυρου κόσμου και
   2. τον Αισθητηριακό, όπου το σπίτι τοποθετείται μέσα σ΄ ένα περίγυρο που σφύζει από ζωή: ο ήλιος λάμπει, τα πουλιά πετούν, υπάρχουν δέντρα, λουλούδια, δρόμοι, λίμνη ή ποτάμι και καμιά φορά άλλα σπίτια.

Το σπίτι συχνά ζωγραφίζεται με ανθρωπομορφικές αναλογίες: Η τριγωνική στέγη που μοιάζει με σκούφια, το τζάκι με τον καπνό με πίπα, τα δύο παράθυρα με μάτια κι η πόρτα με στόμα. Συμβαίνει όμως και το αντίθετο σε παιδιά ιδίως προσχολικής ηλικίας που ζωγραφίζουν το ανθρώπινο σώμα με τη μορφή του πιο πάνω σπιτιού: τρίγωνο επάνω με κεφάλι και χέρια, τετράγωνο κάτω με πόδια.         

Η προβολική αξία του ΤEST επισημαίνεται και στα παρακάτω σημεία:

    *   Ο πλατύς κι ευθύς δρόμος που οδηγεί στο σπίτι, εκφράζει την επικοινωνία του παιδιού με τον έξω κόσμο.
    *   Ο ελικοειδής και μακρύς δρόμος ή ο δρόμος που οδηγεί σε αμπαρωμένες πόρτες, φανερώνει δυσκολία στην επικοινωνία.
    *   Ο καπνός του τζακιού που έχει δεξιά κατεύθυνση φανερώνει αισιόδοξο άτομο. Όταν ο καπνός σκιάζει τον ήλιο ή καταβαίνει προς τα κάτω, δείχνει άτομο με μελαγχολικές τάσεις.
    *   Τα ανοιχτά παράθυρα με γλάστρες και κουρτίνες φανερώνουν χαρούμενη διάθεση κι ευτυχισμένη ζωή.   Ο ήλιος πάνω αριστερά, τα δέντρα, τα πουλιά κι ο γαλάζιος ουρανός φανερώνουν την ειρηνική, χαρούμενη κι αισιόδοξη ζωή που ζει το παιδί.
    *   Παιδιά που αρνούνταινα ζωγραφίσουν το σπίτι τους, έχουν συνήθως προβλήματα στην οικογένειά τους (διαζύγιο, αρρώστια, θάνατος κά.).
    *   Σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων το παιδί μπορεί να ζωγραφίσει δύο διαφορετικά σπίτια.
    *   Τα αχνογραμμένα ή τα σβησμένα πρόσωπα είναι συνήθως πρόσωπα που απουσιάζουν ή πρόσωπα που θέλει να ξεχάσει το παιδί.
    *   Τα παιδιά των πόλεων ζωγραφίζουν το σπίτι τους σε μια πολυκατοικία που αρκετές φορές είναι ανθρωπομορφική με τα μπαλκόνια ως χέρια.
    *   Όταν ζητούμε από το παιδί να ζωγραφίσει απλά ένα σπίτι, αυτό σχεδιάζει προβάλλοντας το δικό του σπίτι. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να πάρει αρκετές πληροφορίες για τη ζωή του παιδιού υποβάλλοντάς του ερωτήσεις όπως: Ποιοι κατοικούν σ΄ αυτό το σπίτι; Τι λένε οι γείτονες γι΄ αυτούς; Είναι καλοί ή κακοί; Τι λέει η οικογένεια για τους γείτονες; Θέλουν να παίζουν τα παιδιά της οικογένειας με τα γειτονόπουλα; Ποιος φωνάζει μέσα σ΄ αυτό το σπίτι; κτλ.
    * Ø      Τα φοβισμένα και καταπιεσμένα παιδιά ζωγραφίζουν συνήθως σπίτια με πόρτες και παράθυρα ερμητικά κλειστά ή φράκτες γύρω- γύρω και τον ήλιο να μισοφαίνεται στην άκρη του χαρτιού.
    * Ø      Η απουσία της γραμμής στήριξης του σπιτιού στο έδαφος, φανερώνει την ανασφάλεια του παιδιού και την αβεβαιότητά του για το μέλλον.

                                  Η προβολική αξία των χρωμάτων

Εκτός από τα κυρίως σχέδια, προβολική αξία έχουν και τα χρώματα σε όλα τα ιχνογραφήματα το παιδιού. Εξετάζεται πάντα το επικρατέστερο χρώμα σε κάθε ζωγραφιά:

    *   Το κόκκινο χρώμα υποδηλώνει αυθορμησία, ενστικτώδεις παρορμήσεις, επιθυμία για δράση.
    *   Το πορτοκαλί δείχνει εξωστρέφεια, προβολή του εγώ, γαλήνη κι υπερτίμηση του εαυτού
    *   Το κίτρινο φανερώνει ψυχρό δυναμισμό και φιλοδοξία.
    *   Το πράσινο φανερώνει κοινωνικότητα, ευαισθησία κι ανάγκη για επικοινωνία.
    *   Το γαλάζιο χαρακτηρίζει την ανάπτυξη της λογικής και του αυτοελέγχου.
    *   Το καφέ υποδηλώνει ψυχική αντίσταση κι ισχυρογνωμοσύνη.
    *   Το μοβ φανερώνει συναισθηματικές διαταραχές.
    *   Το μαύρο είναι το χρώμα των νευρωτικών και καταθλιπτικών ατόμων.
    *   Το γκρίζο σημαίνει δυσπιστία, εχεμύθεια κι απώθηση.
    *   Το λευκό σημαίνει τάσεις φυγής κι εκρηκτικές αντιδράσεις.

                              Το ιχνογράφημα της οικογένειας

    *     Δίνει τη δυνατότητα να εντοπιστούν πιθανές οικογενειακές συγκρούσεις και να ερμηνευτούν μορφές συμπεριφοράς που εκδηλώνει ο μαθητής.
    *     Ζητείται από το παιδί να σχεδιάσει την οικογένειά του και τον εαυτό του μέσα σ΄ αυτήν.
    *     Το ιχνογράφημα της οικογένειας εντάσσεται συνήθως σε δύο τύπους:

   1. το Λογοκρατικό, στον οποίο επικρατεί η ακρίβεια κι η αυστηρότητα της μορφής, χωρίς την ύπαρξη του περίγυρου κόσμου και
   2. τον Αισθητηριακό, όπου η οικογένεια τοποθετείται μέσα σ΄ ένα περίγυρο που σφύζει από ζωή: ο ήλιος λάμπει, τα πουλιά πετούν, υπάρχουν δέντρα, λουλούδια, δρόμοι, λίμνη ή ποτάμι και καμιά φορά άλλα σπίτια ή άνθρωποι.

 

     Η προβολική αξία του ιχνογραφήματος της οικογένειας    επισημαίνεται και στα παρακάτω σημεία:

    *    Προσέχουμε από πού ο μαθητής άρχισε το σχέδιο. Αν έχει φορά από αριστερά προς τα δεξιά, ο μαθητής είναι δεξιόχειρας κι η φορά είναι κανονική. Αν το σχέδιο ξεκινά από τα δεξιά προς τα αριστερά κι ο μαθητής δεν είναι αριστερόχειρας, η κίνηση αυτή δείχνει μια δυνατή οπισθοδρομική τάση της προσωπικότητας που μπορεί να είναι επιβλαβής για το παιδί.
    *    Η σειρά με την οποία σχεδιάζονται τα μέλη της οικογένειας είναι πολύ σημαντική.
    *   Το πρόσωπο που αγαπιέται ή θαυμάζεταιαπό το παιδί σχεδιάζεται πρώτο, γιατί είναι το πρώτο που σκέφτεται το παιδί και σε αυτό επικεντρώνεται η προσοχή του. Η προτίμηση αυτή εκδηλώνεται συνήθως με το μέγεθος ( η φιγούρα είναι μεγαλύτερη ) και με το πλήθος των λεπτομερειών.
    *    Το πρόσωπο που υποτιμάται υπάρχει στο σχέδιο αλλά είναι μικροσκοπικό, σχεδιασμένο τελευταίο στη σειρά ή μακριά από την ομάδα. Ακόμα ένας άλλος τρόπος υποτίμησης είναι να σχεδιαστεί το πρόσωπο και να σβηστεί στη συνέχεια.
    *   Το πρόσωπο το οποίο παραλείπεται από το ιχνογράφημα της οικογένειας, είναι βέβαιο ότι είναι το πρόσωπο με το οποίο το παιδί έχει τις χειρότερες σχέσεις.
    *    Σημαντικό είναι να προσέξουμε για πόση ώρα το παιδί σχεδιάζει το ένα ή το άλλο πρόσωπο, τη φροντίδα του για τις λεπτομέρειες ή την εμμονή του μερικές φορές να επιστρέφει συνέχεια στο ίδιο πρόσωπο.
    *   Το ύψος του σχεδιασμένου προσώπου καλύπτει αντιφάσεις σχετικά με το πρόσωπο που σχεδιάζει. Μικρά σχέδια αποδίδονται σε παιδιά με έντονη τάση εσωστρέφειας. Τα δειλά κι αγχώδη παιδιά σχεδιάζουν φιγούρες μικρότερες από τα εκδηλωτικά παιδιά.
    *  Τα γελαστά πρόσωπα δηλώνουν θετικό αυτοσυναίσθημα.
    *  Ο σχεδιασμός του ιδίου του παιδιού σε μεγαλύτερο μέγεθος από τουςάλλους και στο κέντρο της επιφάνειας δηλώνει έντονο εγωκεντρισμό.

     Όταν ολοκληρωθεί το σχέδιο:

1.      Το παιδί επαινείται γι΄ αυτό που έκανε.

2.      Ζητείται από το παιδί να περιγράψει την οικογένειά του ξεκινώντας από το πρόσωπο που σχεδίασε πρώτο.

3.      Για κάθε ένα από τα πρόσωπα ζητάμε να μάθουμε το φύλο, την ηλικία και το ρόλο που παίζει στην οικογένεια.

4.      Προσπαθούμε να κάνουμε το παιδί να μιλήσει για τις συναισθηματικές προτιμήσεις που έχουν τα μέλη της οικογένειάς του.

5.      Το καθοδηγούμε να μιλήσει και για τον εαυτό του.

6.      Χρησιμοποιούμε ερωτήσεις που μας δίνουν συχνά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία όπως: (Ποιος είναι ο πιο καλός στην οικογένεια; Ποιος ο λιγότερο καλός; Ποιος είναι ο πιο ευτυχισμένος; Γιατί; Ποιος είναι ο λιγότερο ευτυχισμένος; Γιατί; Ποιον προτιμάς; Γιατί; Ποιο άλλο πρόσωπο θα ήθελες να είσαι; Γιατί; Ποιες είναι οι σχέσεις της οικογένειας με τους γείτονες; Ποιος φωνάζει περισσότερο; κ.ά.).

Το σχέδιο είναι μέρος της ζωής του παιδιού όπως το γέλιο κι η κίνηση. Δεν είναι ποτέ ακίνητο, στατικό κι αμετάβλητο. Εξελίσσεται πάντα και δείχνει το στιγμιαίο και τη συγκίνηση. Είναι προνομιακό μέσο για να δημιουργήσει κανείς βαθύτερη επαφή με την παιδική ψυχή.

 

 

Αποσυνδεδεμένος kellykou

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1537
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ60-Προβλημα στην ταξη
« Απάντηση #33 στις: Φεβρουάριος 21, 2009, 02:26:29 μμ »
προβολικο σχεδιο ΣΧΕΔΙΑΣΕ ΕΝΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ της Goodenough


Το σχέδιο του ανθρώπου Πρόσωπο/Κεφάλι

Τα χαρακτηριστικά του ανθρώπου λειτουργούν ως βασική πηγή αισθητικής ικανοποίησης ή αντίθετα αισθητικής δυσαρέσκειας, ενώ αποτελεί και το ΅έσο για τη διαπροσωπική επικοινωνία.
Το κεφάλι θεωρείται ως το ΅έρος της διανοητικής δράσης και της φαντασίας και συνδέεται ΅ε τον έλεγχο των ορ΅ών και των συναισθη΅άτων, ΅ε τις ανάγκες της αλληλεπίδρασης ΅ε άλλους, την επικοινωνία. Με όρους αναλυτικούς το κεφάλι συ΅βολίζει το εγώ. Φυσιολογικοί ενήλικες δίνουν συνήθως ΅ικρότερη έ΅φαση στο κεφάλι από ό,τι σε άλλα ΅έρη του σώ΅ατος.

Τα στοιχεία που αξιολογούνται είναι τα εξής:
Ασυνήθιστα μεγάλα κεφάλια:
1. Επιθετικές τάσεις
2. Φτωχή συναισθηματική και κοινωνική προσαρμογή σε παιδιά ΅ε σχολικές δυσκολίες
3. Πιθανόν άγχος
Τα ασυνήθιστα ΅εγάλα κεφάλια είναι ανα΅ενό΅ενο στα παιδιά μικρότερα των 7 ετών. Ασυνήθιστα ΅ικρά κεφάλια:
Είναι ΅ια πιθανή ένδειξη προβλημάτων προσαρμογής στο περιβάλλον.

’λλα στοιχεία σε σχέση ΅ε το πρόσωπο είναι τα εξής:
Ο αποκλεισμός χαρακτηριστικών του προσώπου, ενώ το υπόλοιπο σώμα είναι ζωγραφισμένο επαρκώς, αποτελεί ένδειξη φτωχής προσαρμογής ΅ε πιθανούς καταναγκασμούς και άγχος.
Η έλλειψη ΅ματιών δείχνει φτωχή προσαρμογή ΅ε πιθανούς καταναγκασμούς και άγχος, ενώ έχει βρεθεί σε περιπτώσεις κατάθλιψης.
Η σχεδίαση κλειστών ΅ματιών αποτελεί ένδειξη συναισθηματικής διαταραχής για παιδιά ηλικίας ΅μεγαλύτερης των 5 ετών.
Η έμφαση στη ΅ύτη είναι φυσιολογική και ανα΅ενό΅ενη για τα παιδιά της προσχολικής και σχολικής ηλικίας.
Η έ΅φαση στο πρόσωπο γενικότερα είναι ανα΅ενό΅ενη από τα παιδιά και ιδιαίτερα από εκείνα της ΅μικρής ηλικίας. Αποτελεί ΅ια ένδειξη της φυσιολογικής εξάρτησης των παιδιών από τους ενήλικες και ένα στοιχείο που μαρτυρά τη συναισθηματική τους ανωριμότητα ως αποτέλεσμα της νεαρής τους ηλικίας.
Η έλλειψη στόματος αποτελεί ένδειξη πιθανών καταναγκασμών και άγχους ή αλλιώς φανερώνει ΅ια ντροπαλότητα και τάσεις για κοινωνική απόσυρση.
Τα δόντια είναι πιθανόν να εμφανιστούν σε παιδιά ΅ε επιθετική συμπεριφορά.
Η έλλειψη λαιμού είναι ανα΅ενό΅ενη στα παιδιά της ΅ικρής ηλικίας και αποτελεί ΅ια ένδειξη της φτωχής προσαρμογής όταν εμφανίζεται σε παιδιά ΅εγαλύτερης ηλικίας.
Η έντονη σκίαση στο λαι΅ό σε σχέδια παιδιών ηλικίας ΅εγαλύτερης των 5 ετών αποτελεί ΅ια ένδειξη συναισθη΅ατικής διαταραχής.

Κορ΅ός
Ο κορ΅ός στο σχέδιο συνδέεται ΅ε τις βασικές ορ΅ές. Η έλλειψη ση΅αντικών λεπτο΅ερειών (ώ΅οι, στήθος, ΅έση κ.λπ.) αποτελεί ΅ια ένδειξη φτωχής προσαρ΅ογής του παιδιού στο περιβάλλον που βρίσκεται τη δεδο΅ένη χρονική περίοδο. Τα στοιχεία που αξιολογούνται είναι τα εξής:
Η έλλειψη ολόκληρου του κορ΅ού στα παιδιά της σχολικής ηλικίας αποτελεί ΅ια ένδειξη φτωχής προσαρ΅ογής και φτωχής σχολικής επίδοσης.
Η σχεδίαση των γεννητικών οργάνων ΅ε τρόπο ε΅φανή αποτελεί ένδειξη ΅ιας φανερής επιθετικότητας του παιδιού, ενώ έχει σχεδιαστεί και από παιδιά ΅ε σοβαρή ψυχική διαταραχή.
Τα ΅ακριά, δυνατά ΅πράτσα αποτελούν ΅ια ένδειξη ανταγωνιστικών φιλοδοξιών, ανάγκης για επίτευξη ή ανάγκη για σω΅ατική δύνα΅η.
Επίσης, αποτελούν ΅ια ένδειξη ενεργητικής επαφής ΅ε το περιβάλλον που πιθανόν να έχει και στοιχεία επιθετικότητας.
Αντίθετα, η έλλειψη ΅πράτσων αποτελεί ΅ια ένδειξη ύπαρξης παθητικών τάσεων σε παιδιά ΅ε φτωχή προσαρ΅ογή.
Ο΅οίως, τα πολύ κοντά ΅πράτσα δηλώνουν φτωχή προσαρ΅ογή του παιδιού στο περιβάλλον του.
Τα παιδιά σχολικής ηλικίας συνήθως ζωγραφίζουν τα δάχτυλα και ΅άλιστα τον ακριβή αριθ΅ό αυτών. Τα παιδιά ΅ε οργανική διαταραχή έχει βρεθεί να ζωγραφίζουν λιγότερα από 5 δάχτυλα και αυτό αποτελεί ΅ια ένδειξη συναισθη΅ατικής ανεπάρκειας που σχετίζεται ΅ε το οργανικό πρόβλη΅α που αντι΅ετωπίζουν.
Τα πόδια συνήθως λείπουν σε σχέδια παιδιών τα οποία είναι ντροπαλά, επιθετικά ή παρουσιάζουν κάποια συναισθη΅ατική διαταραχή.
Τα ενωμένα πόδια ή αυτά που δεν είναι χωρισ΅ένα ΅ε κενό ανά΅εσά τους αποτελεί ΅ια ένδειξη πιθανής συναισθη΅ατικής διαταραχής.
Η έμφαση που δίνεται στα κου΅πιά αποτελεί ΅ια φυσιολογική αντίδραση στα παιδιά ΅ικρής ηλικίας, ενώ στα ΅εγαλύτερα φανερώνει εξάρτηση από τη μητέρα.
Στο σχέδιο του ανθρώπου από παιδιά δεν ανα΅ένονται στοιχεία διάκρισης του φύλου. Ωστόσο, τα περισσότερα παιδιά ζωγραφίζουν ΅εγαλύτερο το γυναικείο σχέδιο.

Ερ΅ηνεία του σχεδίου της ανθρώπινης φιγούρας βάσει των Κρότι και Μάνι (2003)
Μικρό σχέδιο (διάσταση): Δηλώνει χα΅ηλή αυτοεκτί΅ηση. Το παιδί φοβάται τη σύγκριση ΅ε τους άλλους και το περιβάλλον του γενικότερα.
Μεγάλη διάσταση (αν καλύπτει περισσότερο από το ΅ισό της σελίδας):
Σιγουριά και ε΅πιστοσύνη στον εαυτό, εξωστρέφεια, πληθωρικότητα
Κανονική διάσταση (από 8 έως 18 εκατοστά): η αύξηση των διαστάσεων στα κορίτσια παρα΅ένει σταθερή, ενώ στα αγόρια παρουσιάζει δύο κρίσι΅ες περιόδους, αυτές της ηλικίας 5-6 και της εφηβείας που έχουν ά΅εση σχέση ΅ε την αναζήτηση ταυτότητας.
Μεγάλο κεφάλι: τάσεις αυτοπροβολής.
Μικρό κεφάλι: ένδειξη επώδυνων ε΅πειριών κατά την περίοδο της πρώτης διατροφής και απογαλακτισ΅ού, όπως τροφικές ιδιαιτερότητες, επιβεβλη΅ένες δίαιτες, γαστρεντερικές διαταραχές.
Μακρύς λαι΅ός: ανάγκη εξερεύνησης των όσων περιβάλλουν το παιδί για να ΅πορέσει στη συνέχεια ΅ε τη φαντασία του να δη΅ιουργήσει έναν κόσ΅ο γε΅άτο από ικανοποιήσεις των ορ΅ών του.
Μακριά ΅πράτσα: ανάγκη για επικοινωνία, αλλά και συναισθη΅ατική πληθωρικότητα και διαλλακτικό χαρακτήρα, στο βαθ΅ό που απουσιάζουν στοιχεία ενδεικτικά ΅ιας επιθετικής τάσης (κλειστές γροθιές, δόντια, στό΅α κόκκινο και έντονα σχεδιασ΅ένο).
Κοντά ΅πράτσα: ανασφάλεια και ντροπαλότητα ως προς την επαφή του ΅ε τους άλλους
Μεγάλα χέρια: ανάγκη για έντονη και συχνή (κοινωνική) ανταλλαγή.
Πιθανόν, ό΅ως, αποτελεί και ΅ια ένδειξη επιθετικότητας (άσκηση σω΅ατικής βίας)
Μακριά πόδια (σκέλη): ανάγκη σταθερότητας και ασφάλειας. Αν είναι πολύ ΅ακριά ΅πορεί να ση΅αίνουν την επιθυ΅ία του παιδιού να ΅εγαλώσει γρήγορα για να φτάσει κάποιον ενήλικα που θαυ΅άζει.
Κοντά πόδια: ευρωστία, σιγουριά και φυσική αντοχή
Μεγάλα ΅άτια: επιθυ΅ία για κυριαρχία, περιέργεια ακό΅α και για τα συναισθή΅ατα των άλλων. Το παιδί πιθανόν λα΅βάνει αρνητικά ΅ηνύ΅ατα από τους γύρω του.
Καπύλες γρα΅΅ές: παρατηρούνται στα παιδιά ΅ε ικανότητες προσαρ΅ογής, εξωστρεφή διάθεση, αλλά και εξάρτηση από την αποδοχή του περιβάλλοντός τους.
Αιχ΅ηρές γρα΅΅ές και γωνίες, καθώς το παιδί υπογρα΅΅ίζει το περίγρα΅΅α: η θέληση και η επι΅ονή υπερισχύουν του αυτοσχεδιασ΅ού και του αυθορ΅ητισ΅ού που πιθανόν να οφείλεται σε διαπαιδαγώγηση που δίνει ση΅ασία στην τάξη. Πιθανόν, ό΅ως να αποτελεί και ένδειξη ΅ιας επιθετικής ιδιοσυγκρασίας. Η τάση αυτή ΅πορεί να έρθει στην επιφάνεια και από γεγονότα ή καταστάσεις που υπονο΅εύουν το status quo του παιδιού
Ελάχιστη πίεση: αποτελεί ένδειξη ΅ιας ευαισθησίας ανταπόκρισης στα ερεθίσ΅ατα του περιβάλλοντος τα οποία ΅ε ευκολία ενσω΅ατώνονται στην πορεία ανάπτυξης του παιδιού, στοιχείο ση΅αντικό για την εξέλιξή του, αλλά και ανασταλτικό ως προς την ικανότητά του να αντι΅ετωπίζει τις ΅αταιώσεις.
Μέτρια πίεση: αποτελεί ΅ια ένδειξη εξισορρόπησης των δυνά΅εων του παιδιού που προορίζονται για την επίτευξη των στόχων του.
Συνεχής και στρωτή διαχείριση (όλο το σχέδιο έχει την ίδια πίεση και την ίδια σκίαση): το παιδί είναι διαθέσι΅ο και σίγουρο για τα συναισθή΅ατά του. Ικανότητα προσαρ΅ογής και χαρακτήρας ανοικτός, κοινωνικός και ήρε΅ος.
Εναλλαγή στη διαχείριση: εύκολη κόπωση και τάση του παιδιού για αφηρη΅άδα.
Οι Κρότι και Μάνι (2003) περιγράφουν την εξέλιξη του σχέδιου της ανθρώπινης φιγούρας κατά αντιστοιχία ΅ε την αναπτυξιακή πορεία και ηλικία του παιδιού. Πιο συγκεκρι΅ένα, αναφέρουν:
4 ετών
Κορίτσι: κεφάλι, ΅άτια, κορ΅ός, βραχίονες και σκέλη Αγόρι: κεφάλι, ΅άτια, σωστά προσανατολισ΅ένο σχέδιο
5 ετών
Κορίτσι: στό΅α, ΅ύτη, βραχίονες ενω΅ένοι ΅ε το σώ΅α, πόδια και χρω΅ατισ΅ένα ρούχα
Αγόρι: ΅ύτη, ΅ακρύς κορ΅ός, βραχίονες, βραχίονες ενω΅ένους ΅ε το σώ΅α, σκέλη ενω΅ένα ΅ε το σώ΅α, πόδια, χρω΅ατιστά ρούχα
6 ετών
Κορίτσι: ΅αλλιά, ΅ακρύς κορ΅ός, βραχίονες σχεδιασ΅ένοι ΅ε δύο γρα΅΅ές, σκέλη σχεδιασ΅ένα ΅ε δύο γρα΅΅ές, παντελόνι ή φούστα, παπούτσια Αγόρι: ρεαλιστικά χρώ΅ατα στο πρόσωπο, στό΅α, περιγρά΅΅ατα ΅ε ΅ολύβι, βραχίονες ΅ε δύο γρα΅΅ές, σκέλη σχεδιασ΅ένα ΅ε δύο γρα΅΅ές, παντελόνι
7 ετών
Κορίτσι: ρεαλιστικά χρώ΅ατα στο πρόσωπο, περίγρα΅΅α ΅ε ΅ολύβι, δάχτυλα
Αγόρι: δάχτυλα, παπούτσια
8 ετών
Κορίτσι: εξελιγ΅ένα ΅άτια, σχεδιασ΅ένος κορ΅ός, λαι΅ός, βραχίονες ΅ε αναλογίες, σκέλη ΅ε αναλογίες, σωστή θέση των βραχιόνων, ευλύγιστα σκέλη, ΅ανίκια και ΅πούστο στο ίδιο χρώ΅α
Αγόρι: βραχίονες ΅ε αναλογίες, σκέλη ΅ε αναλογίες
9 ετών
Κορίτσι: εξελιγ΅ένο στό΅α, σχεδιασ΅ένος λαι΅ός, αναγνωρίσι΅ο φύλο, ζώνη Αγόρι: εξελιγ΅ένο στό΅α, εξελιγ΅ένη ΅ύτη, σχεδιασ΅ένος κορ΅ός, αναγνωρίσι΅ο φύλο, σωστή θέση των βραχιόνων
10 ετών
Κορίτσι: ό΅οιο πλάτος ΅ατιών, ώ΅οι, κεφάλι ΅ε αναλογίες, παλά΅η του χεριού, πέντε δάχτυλα, αναγνωρίσι΅η ηλικία
Αγόρι: εξελιγ΅ένα ΅άτια, παλά΅η του χεριού, ευλύγιστα σκέλη, φυσική στάση των ποδιών, ΅ανίκια και ΅πούστο στο ίδιο χρώ΅α, αναγνωρίσι΅η ηλικία
11 ετών
Κορίτσι: εξελιγ΅ένη ΅ύτη, κό΅΅ωση, φυσική στάση των ποδιών Αγόρι: ΅αλλιά, λαι΅ός, ώ΅οι, ζώνη
12 ετών
Κορίτσι: ό΅οιο ύψος ΅ατιών, τρεις λεπτο΅έρειες στα ΅άτια, κόρη του ΅ατιού, φρύδια, κόκκινο στό΅α.
Αγόρι: ό΅οιο πλάτος ΅ατιών, κόρη του ΅ατιού, κό΅΅ωση, κεφάλι ΅ε αναλογίες, εξατο΅ικευ΅ένη φιγούρα.

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ60-Προβλημα στην ταξη
« Απάντηση #34 στις: Φεβρουάριος 21, 2009, 02:40:30 μμ »
Kellykou είσαι υπερθεά. όσο για το ΤΑΤ έχεις δίκιο δε χησιμοποιείται σε μικρά παιδιά, υπάρχει όμως το CΑΤ που είναι παρόμοιας λογικής και το έχω δει να χρησιμοποιείται από σχολικής ψυχολόγο σε παιδί 3,5 ετών. Απίστευτα πράγματα έβγαλε!
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος kellykou

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1537
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ60-Προβλημα στην ταξη
« Απάντηση #35 στις: Φεβρουάριος 21, 2009, 03:47:04 μμ »
   Eιναι οντως πολυ καλο προβολικο τεστ
Ονομαζεται  Δοκιμασία Θεματικής Αντίληψης για Παιδιά [Children’s Apperception Test (CAT), Bellak & Sorel - Bellak (1968)].
το  (CAT) είναι ενα προβολικο τεστ προσωπικοτηταςπου χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση επιμέρους αποκλισεων σε  τυποποιημένες απαντήσεις παιδιων σε ερεθίσματα που παρουσιάζονται με τη μορφή των εικόνων των ζώων (cat Α) ή άνθρωπου (CAT-H) σε κοινές κοινωνικές καταστάσεις.

Το cΑΤ έχει χρησιμοποιηθεί για την αξιολόγηση της προσωπικότητας, επίπεδο ωριμότητας, και, συχνά, την ψυχikh υγεία. Βασιζεται στη   θεωρία οτι οι  απαντήσεις  του παιδιου σε μια σειρά από σχέδια, από ζώα ή ανθρωπους σε ειδικους  είναι πολύ πιθανό να αποκαλυψουν σημαντικές πτυχές της προσωπικότητας του παιδιού.  Ορισμένες από αυτές τις διαστάσεις της προσωπικότητας περιλαμβάνει επίπεδο της πραγματικότητας δοκιμές και απόφαση, τον έλεγχο και ρύθμιση των αντιδρασεων, άμυνες, τις συγκρούσεις, και το επίπεδο της αυτονομίας.

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ60-Προβλημα στην ταξη
« Απάντηση #36 στις: Φεβρουάριος 21, 2009, 04:31:46 μμ »
Πιστεύω, όμως, ότι η χρήση τέτοιου είδους δοκιμασιών και ιδιαίτερα η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων τους απαιτεί εξειδίκευση και εκπαίδευση πάνω στο εργαλείο, γιατί διαφορετικά είναι πολύ εύκολο απλά να επιβεβαιώνεις τις δικές σου αντιλήψεις και προσδοκίες ή να προβάλεις δικά σου στοιχεία στην προσωπικότητα του άλλου.

Δηλ δεν νομίζω ότι είναι σκόπιμο να διαβάσουμε παλώς το σχετικό εγχειρίδιο (λέμε τώρα) και να πάμε να το εφαρμόσουμε, τουλάχιστο όχι χωρίς τη συμβολή ειδικού. Τώρα το πού θα τον βρούμε τον ειδικό είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο.  :( :(
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος kellykou

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1537
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ60-Προβλημα στην ταξη
« Απάντηση #37 στις: Φεβρουάριος 21, 2009, 07:58:38 μμ »
Απόλυτα σωστο γιατι τα προβολικα τεστ χρησιμοποιουνται κυριως απο  σχολικους ή εκπαιδευτικους  ψυχολογους. Συνηθως στα περισσοτερα απο αυτα εκπαιδευεσαι ειτε μεσω μαθηματων κατα τη διαρκεια του πτυχιου ή του μεταπτυχιακου ή σε εξειδικευμένες επιμορφωσεις.
Οσο για το παιδικο ιχνογραφημα υπαρχουν καποια σεμιναρια στα οποια μπορουν να ενημερωθουν καποιοι εκπαιδευτικοι αλλα πρεπει να τα χρησιμοποιουν απλα για να "ψυλιαζονται" κατι και οχι ως μεσο αξιολογησης. Δεν μπορουν οι εκπαιδευτικοι σε καμια περιπτωση να χρησιμοποιουν τεστ ανιχνευσης διαγνωσης ή αξιολογησης στο χωρο του σχολειου ακόμη και εκτος αυτου αν δεν εχουν αδειοδοτηθει για τη χρηση. Με λιγα λογια τα ψυχομετρικα εργαλεια χωριζονται σε καποια που μπορουν να χρησιμοποιηθουν απο εκπαιδευτικους αν εχουν λαβει εκπαιδευση και αδειοδοτηση, καποια χορηγουνται μονο απο ειδικους (ψυχολογους, ειδ. παιδαγωγους. λογοθεραπευτες, εργοθεραπευτες, παιδοψυχιατρους) αναλογα τον τομεα και την ειδικοτητα και προσοχη μη χρησιμοποιειτε κανενος ειδους τεστ χωρις έγκριση γονεα και εγκριση απο το υπουργειο γιατι ειναι νομικα παρανομο και επιστημονικα αντιδεοντολογικο.

Αποσυνδεδεμένος vasp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1638
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60, ΠΕ 60.50
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ60-Προβλημα στην ταξη
« Απάντηση #38 στις: Φεβρουάριος 21, 2009, 10:01:17 μμ »
Exω κανει προβολικά τέστ (σαν μάθημα ερευνας) στο Πανεπιστημιο και συγκεκριμένα το CAT και είναι κορυφαίο..."βλέπεις" απίστευτα πράγματα για το παιδί(στην εικόνα με το λιοντάρι-->ενα παιδί μου είχε αναφέρει πως είναι ο πατέρας το λιοντάρι! Απίστευτο  ???) φυσικά τα τέστ αυτά πρέπει να τα χορηγούν παιδο, σχολικοί και φυσικά καταρτισμένοι ψυχολόγοι και όχι όποιος να ναι... :-X

Ένα κατατοπιστικό βιβλίο για το ιχνογράφημα είναι το "σχεδιάζοντας μια φανταστική οικογένεια" της Ξανθάκου Π. την οποία θεωρώ κορυφαία ψυχολόγο, αν πέσει στα χέρια σας διαβάστε το...

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ60-Προβλημα στην ταξη
« Απάντηση #39 στις: Φεβρουάριος 22, 2009, 11:37:12 πμ »
Μπράβο κορίτσια! Kellykou ευχαριστούμε για την προειδοποίηση.
VasilikiP την εικόνα με το λιοντάρι θυμάμαι κι εγώ. Το παιδί είπε ότι εκείνο ήταν το λιοντάρι! (καταλαβαίνετε τι τραβούσαμε μέσα στην τάξη)
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος selas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 594
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ60
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ60-Προβλημα στην ταξη
« Απάντηση #40 στις: Φεβρουάριος 23, 2009, 09:14:51 πμ »
Kellykou είσαι υπερθεά.
+++++++++ ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Βρέ παιδιά,τo τεστ με το ανθρωπάκι (Goodenough) το χρησιμοποιούσε (τρομάρα τους) ο "πολυ καλός-πολύ ακριβός-πολύ καταρτισμένος" παιδικός σταθμός που δούλευα τα δυό πρώτα χρόνια πριν διοριστώ αλλά αν σας πώ τη χρήση του, ίσως να μη σας αρέσει... :-[ Με βάση το ανθρωπάκι φτιάχναμε μία καρτέλα και "βαθμολογούσαμε" πόσα από τα μέλη (χερια πόδια λαιμό αυτιά) και πόσες λεπτομέρειες κτλ έχει χρησιμοποιήσει το παιδί στην απεικόνιση, και με κάποιο τρόπο έβγαινε ένας αριθμός-αποτέλεσμα που έδειχνε το πόσο είχε προχωρήσει το παιδί σε σχέση με την ηλικία του στο ιχνογράφημα.. Π.χ. λέγαμε: Έχει χέρια; 1 βαθμό. Τα χέρια έχουν παλάμες και δάχτυλα; 1 βαθμό ακόμα. Τα άκρα έχουν αρθρώσεις; ’λλον ένα βαθμό. Τα μάτια έχουν φρύδια και ματοτσίνορα; ’λλον ένα βαθμό. Και μετά λέγαμε "ααααα....αυτός στην κλίμακα goodenough αυτός έχει σκοράρει π.χ. 14 που είναι ένα συνηθισμένο σκορ για παιδιά 5 ετών/που είναι εξαιρετικό σκόρ για παιδί 3 ετών, τσ,τσ,τσ, δες το σκασμένο ανάπτυξη, να δεις που αυτός ή Ελύτης θα βγεί ή μηχανολόγος μηχανικός"... :P

Τώρα τα διαβάζω αυτά και μου έχει πέσει το σαγόνι διότι
α)πίστευα ότι αυτό που κάναμε 2 χρόνια εκεί ήταν όντως αυτή η χρήση του, τόσο πολύ είχα πειστεί από την ζέση με την οποία το υποστήριζαν η διευθύντρια και οι συνάδελφοι
β)σκέφτομαι ότι αν όντως δεν είναι αυτή η χρήση του, τότε χάθηκαν τόσο καλά δεδομένα που θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε ως εκπαιδευτικοί και εμείς καθόμασταν και βάζαμε βαθμούς σε καρτέλες άνετοι μέσα στην άγνοιά μας
γ)θα αρχίσω να χτυπάω το κεφάλι μου στον τοίχο που μετά από τόσα χρόνια στο πανεπιστήμιο δεν έκατσα να ψάξω τί στο καλό είναι αυτό που με έβαλαν να κάνω και πήγα σαν το πρόβατο και έκανα ότι μου έλεγαν (που μεταξύ μας και να ήθελα, ήταν τέτοιο S.S. η διευθύντρια, θεωρούσε τον εαυτό της αυθεντία και δεν έπαιρνε από λόγια, οπότε το καλύτερο που θα μπορούσα να αποκομίσω από μία διαφωνία θα ήταν να της μπώ στο μάτι και να με έχει στην τρεχάλα όλο το χρόνο  :-\)..

Πείτε μου βρε κορίτσια εσείς που τα έχετε διαβάσει, όντως το χρησιμοποιούσαμε τοοοοοοοοοοοοοοοοοοσο λάθος; Να ξέρω να βαράω το κεφάλι μου στον τοίχο με λόγο ή όχι  ;D ;D ;D Και όλα αυτά τα τεστ, πού τα διαβάσατε και τα βρήκατε? Εμάς στο πανεπιστήμιο δεν μας έλεγαν τέτοια πράγματα...αλλά σίγουρα θα ξεκινήσω να ψάχνω μετά τα καταπληκτικά σας post... ;)
Ό,τι και να γίνει, χαμογέλα...:)

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ60-Προβλημα στην ταξη
« Απάντηση #41 στις: Φεβρουάριος 23, 2009, 09:21:55 πμ »
’μα ο άνθρωπος είναι επιστήμονας!!! Μπράβο βρε Selas που προβληματίζεσαι και δεν κάθεσαι να φας τη φόλα. Εγώ προσωπικά δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ κάτι τέτοιο ακριβώς γιατί δεν έχω ιδέα για το τι και το πώς.  ’σε που είνα κι αυτή η αυτοεκπληρούμενη προφητεία που πάντα παραμονεύει πίσω από τους σταθμισμένους ελέγχους. Οπότε για την ουσία του ερωτήματος δεν έχω κάτι να σου πω. Απλά είναι τρομερά ενθαρρυντικό να βλέπει κανείς ανθρώπους να είναι έτοιμοι να αναστοχαστούν στις πρακτικές τους και να προσπαθούν γίνονται καλύτεροι. :) :) :)


ΠΕ60

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159834
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 539
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 494
Σύνολο: 502

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.134 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.