*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 957964 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: ’ντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1008 στις: Μάρτιος 28, 2011, 09:36:19 πμ »
στην περιληψη βαζουμε και "αγαπητοι ταδε"? Μα, στην περιληψη μεταφερουμε το νοημα των λογων καποιου. Ετσι δεν ειναι? (ειχες δεν ειχες με μπερδεψες πρωι πρωι, αλλαξε και η ωρα και με επιασες στον υπνο  ;D)

μηπως μιλας για εκθεση?
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:01:58 »

Αποσυνδεδεμένος chryssoulaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 206
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1009 στις: Μάρτιος 28, 2011, 09:47:41 πμ »
Όχι Μάρκο δε μιλάω για έκθεση αλλά για περίληψη. Τι να σου πω τα ψειρίζουμε πια όλα τόσο πολύ που μπερδευόμαστε και οι ίδιοι, ειδικά δε αν είναι πρωί και η είμαστε και μία ώρα μπροστά :)! Όταν το κείμενο προς περίληψη είναι ομιλία, χρειάζεται ο μαθητής να ξεκινήσει με το Αγαπητοί Συμμαθητές κτλ. Απλώς στο τέλος λογικά θα χρειάζεται και το : Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας..ή μήπως όχι ; ???

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: ’ντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1010 στις: Μάρτιος 28, 2011, 09:55:23 πμ »
περιληψη θα κανει και θα μεταφερει σε γ΄προσωπο το περιεχομενο της ομιλιας. Νομιζω δεν  χρειαζονται.
Ισως, θα μπορουσε να πει σε πλαγιο λογο πως "κλεινοντας την ομιλια τους ευχαριστησε για το χρονο τους"

Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος chryssoulaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 206
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1011 στις: Μάρτιος 28, 2011, 10:12:08 πμ »
Απόλυτα λογικό αυτό που λες και θα συμφωνούσα και εγώ, όμως ξέρω ότι χρειάζεται στην περίληψη και η προσφώνηση σίγουρα, διαφορετικά μάλιστα αφαιρούνται κάποιες μονάδες (μου έχει πει με στόμφο καθηγήτρια έκθεσης με πολύχρονη εμπειρία). Ας μας διαφωτίσει κάποιος, ειδικά αν είναι και διορθωτής γραπτών...Όλα αυτά φαίνονται τόσο ασήμαντα, αλλά όταν έχεις να κάνεις με αγχωμένους μαθητές Λυκείου, αναγκαστικά καταπιάνεσαι και και εσύ με τέτοιες λεπτομέρειες ??? 8)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:01:58 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: ’ντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1012 στις: Μάρτιος 28, 2011, 10:18:37 πμ »
"ξεκινώντας την ομιλια του, αφου τους ευχαριστησε για την παρουσια τους.....κλπ κλπ "....
Ειχα μπερδευτει με το "αγαπητοί τάδε".

απ οσο γνωριζω δεν δινουν τοσο αναλυτικες οδηγιες στους διορθωτες. Τη γλωσσα, ευτυχως το καταλαβαν επιτελους, δεν τη βαζουν σε "καλουπια" :)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος dora2008

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 166
  • .."μην κλέβεις κλέφτη, μην κλέβεις κλέφτη.."
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1013 στις: Μάρτιος 28, 2011, 10:22:25 πμ »
από αυτά που προς το παρόν γνωρίζω: αναφέρεστε στο θέμα του "επικοινωνιακού πλαισίου" της περίληψης. Οπότε χρησιμοποιούμε προσφώνηση ανάλογα με την περίπτωση, π.χ. 'αγαπητοί συμμαθητές". Αποφωνηση δεν τους βάζω να γράψουν.
υγ: ΔΕΝ είμαι διορθώτρια. στηριχθηκα μόνο εν προκειμένω στις οδηγίες της καθηγήτριας του σχολείου τους, η οποία 'παίζει" να είναι και διορθώτρια.
τρεις λαλούν κι οι υπόλοιποι χορεύουν

Αποσυνδεδεμένος chryssoulaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 206
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1014 στις: Μάρτιος 28, 2011, 10:23:18 πμ »
Μάρκο με συγχωρείς, δεν ήμουν σαφής. Εννοούσα την περίληψη του κειμένου που μας ζητούν να την παρουσιάσουμε εμείς σε κάποιο κοινό. Φταίει η ώρα που λέγαμε...

Αποσυνδεδεμένος dora2008

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 166
  • .."μην κλέβεις κλέφτη, μην κλέβεις κλέφτη.."
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1015 στις: Μάρτιος 28, 2011, 10:24:47 πμ »
από αυτά που προς το παρόν γνωρίζω: αναφέρεστε στο θέμα του "επικοινωνιακού πλαισίου" της περίληψης. Οπότε χρησιμοποιούμε προσφώνηση ανάλογα με την περίπτωση, π.χ. 'αγαπητοί συμμαθητές". Αποφωνηση δεν τους βάζω να γράψουν.
υγ: ΔΕΝ είμαι διορθώτρια. στηριχθηκα μόνο εν προκειμένω στις οδηγίες της καθηγήτριας του σχολείου τους, η οποία 'παίζει" να είναι και διορθώτρια.

κι όλα αυτά, ΕΑΝ ζητηθεί. Αν δηλ. η διατύπωση είναι "αναφέρετε στους συμμαθητές σας..."
τρεις λαλούν κι οι υπόλοιποι χορεύουν

Αποσυνδεδεμένος chryssoulaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 206
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1016 στις: Μάρτιος 28, 2011, 10:35:14 πμ »
Ευχαριστώ Δώρα, λέω να μην το διορθώσω σε όσους μου βάζουν και αποφώνηση (εννοείται σε περίληψη κειμένου που θα εκφωνηθεί). Ελπίζω να μην επιβαρύνει αυτό την περίληψη με επιπλέον λέξεις! Τέλος πάντων, σας ζ'αλισα με αυτό το ανούσιο θέμα, να σαι καλά!

Αποσυνδεδεμένος Faidra_

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 96
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1017 στις: Μάρτιος 28, 2011, 10:38:07 πμ »
Στα περσινα θέματα του οεφε της Γ λυκείου, στο απαντητικό δίνει μόνο προσφώνηση. Τώρα και εγώ δε γνωρίζω για την αποφώνηση.

Αποσυνδεδεμένος thanphis

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 47
  • Φύλο: ’ντρας
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1018 στις: Μάρτιος 28, 2011, 11:54:27 πμ »
Πανελλήνιες 2001:
Α.   Για την προετοι΅ασία ΅ιας ο΅αδικής εργασίας στο ΅άθη΅α της Νεοελληνικής Γλώσσας, διάβασες το παραπάνω κεί΅ενο. Να γράψεις ΅ια περίληψη του κει΅ένου αυτού, ΅ε την οποία θα ενη΅ερώσεις τα άλλα ΅έλη της ο΅άδας σου για το περιεχό΅ενό του (80-100 λέξεις).

Υποθέτω πως μια εισαγωγή της μορφής: "Φίλες και φίλοι, διάβασα ένα κείμενο με θέμα τη δράση των διανοούμενων στην εποχή μας. Αρχικά, ...." θα ήταν χρήσιμη. Επίλογος; Λίγο δύσκολο να εντάξεις στο επικοινωνιακό πλαίσιο την περίληψη, εξαιτίας του περιορισμού στις λέξεις. Πάντως, δώδεκα χρόνια μετά την καθιέρωση του επικοινωνιακού πλαισίου, πολλοί είναι οι συνάδελφοι, συνήθως οι ηλικιωμένοι, που πεισματικά αγνοούν την προσαρμογή στα δεδομένα του, για να μην πω ότι "τιμωρούν" τη χρήση άλλου ρηματικού προσώπου πλην του γ΄, και γενικότερα δε δέχονται το οικείο και χαλαρό ύφος. Σκεφτείτε να βάλουν τους μαθητές να γράψουν κανένα e-mail σε φίλο τους. Εκεί θα γίνει χαμός...

Αποσυνδεδεμένος desperino

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 313
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1019 στις: Μάρτιος 28, 2011, 12:30:08 μμ »

Αποσυνδεδεμένος chryssoulaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 206
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1020 στις: Μάρτιος 28, 2011, 12:49:41 μμ »
Ευχαριστώ! Thanphis αυτό που λες για το επικοινωνιακό πλαίσιο με έχει προβληματίσει και εμένα. Παρ' όλο που στο φροντιστήριο όπου δουλεύω, έχω δει πεισματικά φιλολόγους να διορθώνουν το α και β ενικό σε ομιλία πχ, εγώ αντίθετα επιμένω ότι τέτοιοι ''δείκτες προφορικότητας'' είναι απαραίτητοι. Εκνευρίζομαι πραγματικά με αυτούς τους ''περιορισμούς'' που επικρατούν στην έκθεση και δεν σου επιτρέπουν να δεις το θέμα με λογικό τρόπο και φυσικότητα. Δηλ. αν η ομιλία απευθύνεται στους συμμαθητές είναι λογικό να χρησιμοποιείς παντού γ ενικό και να ε ίναι ο λόγος απρόσωπος και πολύ επίσημος; Τέλος πάντων...Αν '' έπεφτε'' mail τότε οι ηλικιωμένοι διορθωτές θα έφριτταν με τα γκρικλις, τις φατσούλες και τα lol, αλλά θα έπρεπε να :-X :-X :-X

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1021 στις: Μάρτιος 28, 2011, 02:18:52 μμ »
Ευχαριστώ! Thanphis αυτό που λες για το επικοινωνιακό πλαίσιο με έχει προβληματίσει και εμένα. Παρ' όλο που στο φροντιστήριο όπου δουλεύω, έχω δει πεισματικά φιλολόγους να διορθώνουν το α και β ενικό σε ομιλία πχ, εγώ αντίθετα επιμένω ότι τέτοιοι ''δείκτες προφορικότητας'' είναι απαραίτητοι. Εκνευρίζομαι πραγματικά με αυτούς τους ''περιορισμούς'' που επικρατούν στην έκθεση και δεν σου επιτρέπουν να δεις το θέμα με λογικό τρόπο και φυσικότητα. Δηλ. αν η ομιλία απευθύνεται στους συμμαθητές είναι λογικό να χρησιμοποιείς παντού γ ενικό και να ε ίναι ο λόγος απρόσωπος και πολύ επίσημος; Τέλος πάντων...Αν '' έπεφτε'' mail τότε οι ηλικιωμένοι διορθωτές θα έφριτταν με τα γκρικλις, τις φατσούλες και τα lol, αλλά θα έπρεπε να :-X :-X :-X



Γι'αυτό το λόγο προτρέπω τα παιδιά να χρησιμοποιούν το α' και β' πρόσωπο μόνο στον πρόλογο και στον επίλογο ως δείκτες της επικοινωνιακής συνθήκης και αυστηρά τα ζητούμενα να τα απαντούν σε γ' πρόσωπο.
Είναι μία μέση λύση.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159746
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 443
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 5
Επισκέπτες: 414
Σύνολο: 419

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.075 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.