*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 955198 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3349
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2926 στις: Ιούνιος 08, 2019, 08:36:20 πμ »
theodora7, τα θέματα θα αποδειχτούν δύσκολα για τα παιδιά, όχι για εμάς. Για τους λόγους που προανέφερε ο Μάρκος πιο πάνω.... Εννοώ δύσκολα, σε σχέση με κάποια άλλα προηγούμενων ετών, π.χ. φιλία. Πάντως, υφολογικά χαρακτηριστικά του δοκιμίου έπεσαν και φέτος, αυτό σχολιάσαμε.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:14:24 »

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2927 στις: Ιούνιος 08, 2019, 10:17:07 πμ »
Θα αντιλέξω σθεναρά. Οι καλοί μαθητές πάντα θα γράψουν και οι κακοί ή μέτριοι θα τα βρουν δύσκολα. Επειδή διδάσκω και κυκλοφορώ όλη μέρα στους δρόμους βλέπω τι γίνεται. Μια χαρά τους φάνηκαν όσους διάβασαν. Τώρα για το θέμα ότι τα παιδιά δεν διαβάζουν πια και είναι με το pc ή το κινητό. .....μμμμ.....Εδώ είμαστε εμείς. Στο φβ, ίσταγκραμ όλο γέρους βλέπω 55 και άνω να την πέφτουν τρομάρα τους παντού. Άρα ούτε οι μεγαλύτεροι διαβάζουν. Αυτά εν ολίγοις, προσωπική άποψη.
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2608
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2928 στις: Ιούνιος 08, 2019, 12:08:34 μμ »
Ας αφήσουμε τον άριστο μαθητή (αν και γι αυτούς αμφιβάλω), αλλά ο μέσος μαθητής θέλετε να μου πείτε ότι κατανόησε πλήρως το κείμενο, ώστε να κάνει περίληψη και ότι ήξερε τι σημαίνει υποτακτικός λόγος ή στοιχεία προφορικότητας; Μιλάμε για το μέσο μαθητή. Στην περίληψη πάω στοίχημα ότι τα περισσότερα γραπτά έχουν κινηθεί κάτω από 15. Έχω περάσει από δεκάδες σχολεία (ακόμα και από πρότυπα) και έχω δει χιλιάδες μαθητές. Εντάξει, πώς να το κάνουμε, τα θέματα είχαν μια σχετική δυσκολία. Τώρα, οι μαθητές μπορεί να λένε ότι έχουν γράψει πολύ καλά, αλλά αυτή είναι η μόνιμη επωδός, όταν εξετάζονται στο μάθημα της Γλώσσας. Οι μαθητές αυτό που εννοούν είναι ότι γέμισα κόλλες. Εκτίμηση ότι φέτος λίγα γραπτά θα υπερβούν το 15.

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2608
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2929 στις: Ιούνιος 08, 2019, 12:18:26 μμ »
Και κάτι άλλο, το οποίο συχνά ξεχνάμε: Ο υποτακτικό λόγος διδάσκεται αναλυτικά στη γ΄ γυμνασίου. Εγώ έφτυσα αίμα για να καταλάβει ο γιος μου τι εστί τρόπος σύνδεσης προτάσεων, δευτερεύουσες προτάσεις, πώς τις διακρίνουμε κτλ. Πιστεύετε ότι στο λύκειο έχει τη δυνατότητα ένας εκπαιδευτικός να επιμείνει τόσο πολύ σε κάτι που διδάχτηκε μια ολόκληρη χρονιά κάποιος; Τι να πρωτοκάνεις, δηλαδή, να διδάξεις θέματα, περίληψη, μεθοδολογία συγγραφής έκθεσης, να καλύψεις κενά; Τι από όλα αυτά; Δηλαδή, με το που θα θυμίσεις στους μαθητές του λυκείου τα είδη της σύνδεσης των προτάσεων, νομίζετε ότι αυτά είναι ικανά να εντοπίζουν και τον υποτακτικό λόγο; Ο ΟΕΦΕ δε χαρακτηρίσε, πιστεύω, αδίκως τα θέματα απαιτητικά.

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:14:24 »

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2930 στις: Ιούνιος 08, 2019, 01:55:33 μμ »
Και κάτι άλλο, το οποίο συχνά ξεχνάμε: Ο υποτακτικό λόγος διδάσκεται αναλυτικά στη γ΄ γυμνασίου. Εγώ έφτυσα αίμα για να καταλάβει ο γιος μου τι εστί τρόπος σύνδεσης προτάσεων, δευτερεύουσες προτάσεις, πώς τις διακρίνουμε κτλ. Πιστεύετε ότι στο λύκειο έχει τη δυνατότητα ένας εκπαιδευτικός να επιμείνει τόσο πολύ σε κάτι που διδάχτηκε μια ολόκληρη χρονιά κάποιος; Τι να πρωτοκάνεις, δηλαδή, να διδάξεις θέματα, περίληψη, μεθοδολογία συγγραφής έκθεσης, να καλύψεις κενά; Τι από όλα αυτά; Δηλαδή, με το που θα θυμίσεις στους μαθητές του λυκείου τα είδη της σύνδεσης των προτάσεων, νομίζετε ότι αυτά είναι ικανά να εντοπίζουν και τον υποτακτικό λόγο; Ο ΟΕΦΕ δε χαρακτηρίσε, πιστεύω, αδίκως τα θέματα απαιτητικά.

Θα συμφωνήσω απόλυτα ότι υπάρχει μια αναντιστοιχία στο πόσος χρόνος αφιερώνεται σε κάποια θέματα σε σχέση με τη βαρύτητά τους στο συγκεκριμένο είδος εξέτασης. Και αναφέρομαι συγκεκριμένα στο εξής: η προφορικότητα και ο υποτακτικός λόγος είναι βασικά στοιχεία και για το επικοινωνιακό πλαίσιο ενός κειμένου. Το πρόβλημά που εντοπίζω εγώ γενικότερα είναι ότι δεν υπάρχει οργανική σχέση ανάμεσα στα τεχνικά σημεία ενός κειμένου και το ίδιο το κείμενο στον τρόπο που οργανώνεται η διδασκαλία του μαθήματος. Ίσως η αλλαγή, με την συνεξέταση γλώσσας και λογοτεχνίας, βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση.


Αποσυνδεδεμένος JURE

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1017
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2931 στις: Ιούνιος 08, 2019, 02:13:54 μμ »
Και γιατί πρέπει να ναι πολλοί αυτοί που ξεπερνούν το 15; Μια χαρά ήταν τα θέματα για απόφοιτους Λυκείου που διεκδικούν θέση σε Πανεπιστήμιο. Εξέταζαν τη Γλώσσα όντως. Στην "έκθεση" άφηνε περιθώρια για πρωτοτυπία. Απαιτούσε ενεργοποίηση της σκέψης κι όχι απλώς να θυμηθούν έτοιμες ιδέες. Οι ασκήσεις βοηθούσαν κ στην πρόσληψη του κειμένου άρα και στην περίληψη.

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2932 στις: Ιούνιος 08, 2019, 02:20:15 μμ »
Επιτέλους και ένας νορμάλ. Οι υπόλοιποι συνελθετε. Μεταξύ μας υπάρχουν μαθητές που διαβάζουν και πολλοί που δεν το πραττουν. Μια ζωή αυτό συμβαίνει.
Άλλωστε οι καθηγητές- εμείς, στόχο πρέπει να έχουμε την απελευθερωτικη και όχι συντηρητική μάθηση. Δηλαδή ο μαθητής να μας ξεπεράσει και να αυτονομηθει. Αν δεν το πραξαμε μην ζητάμε ευθύνες. Και για την υποτακτικη και παρατακτικη...... μαθητής μου της γ λυκείου θετική ήθελε το άριστα και ζήτησε κάθε λεπτομέρεια.... Και μια χαρά τα δίδαξα. Το θέμα είναι του μαθητή σε συνδυασμό με τον καθηγητή. Αν του πει ότι αυτό είναι σημαντικό ακόμα και ο μετριος θα το μάθει. Μην λέμε αερολογιες.Εκτος και αν όλοι που μιλάτε,συγγνώμη κιόλας, είστε του δημοσίου και κάποιοι που δεν έχετε διδάξει χρόνια. Δύο κατηγορίες βλέπω. Και κάτι ξέρω.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 08, 2019, 02:26:32 μμ από theodora7 »
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2608
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2933 στις: Ιούνιος 08, 2019, 03:19:15 μμ »
Επιτέλους και ένας νορμάλ. Οι υπόλοιποι συνελθετε. Μεταξύ μας υπάρχουν μαθητές που διαβάζουν και πολλοί που δεν το πραττουν. Μια ζωή αυτό συμβαίνει.
Άλλωστε οι καθηγητές- εμείς, στόχο πρέπει να έχουμε την απελευθερωτικη και όχι συντηρητική μάθηση. Δηλαδή ο μαθητής να μας ξεπεράσει και να αυτονομηθει. Αν δεν το πραξαμε μην ζητάμε ευθύνες. Και για την υποτακτικη και παρατακτικη...... μαθητής μου της γ λυκείου θετική ήθελε το άριστα και ζήτησε κάθε λεπτομέρεια.... Και μια χαρά τα δίδαξα. Το θέμα είναι του μαθητή σε συνδυασμό με τον καθηγητή. Αν του πει ότι αυτό είναι σημαντικό ακόμα και ο μετριος θα το μάθει. Μην λέμε αερολογιες.Εκτος και αν όλοι που μιλάτε,συγγνώμη κιόλας, είστε του δημοσίου και κάποιοι που δεν έχετε διδάξει χρόνια. Δύο κατηγορίες βλέπω. Και κάτι ξέρω.
Καλά, εντάξει, ηρέμησε!  :o Απόψεις λέμε εδώ μέσα, δεν αξιολογούμαστε κιόλας. Είναι πολύ διαφορετικό να λες το έχω διδάξει από γνωρίζω ότι ο μαθητής το έχει εμπεδώσει. Πώς να το κάνουμε, δηλαδή. Και κάτι άλλο, εγώ διδάσκω σε δημόσιο σχολείο τόσα χρόνια όσα δίδασκα σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα. Δεν κατάλαβα την απαξίωση για τους καθηγητές των δημόσιων σχολείων. Μπορώ κι εγώ να σου πω για μεγάλα φροντιστήρια της Αθήνας, για το πώς διδάσκουν και τι διδάσκουν. Επίσης, εδώ μιλάμε για το μέσο μαθητή. Τα θέματα κρίνονται ως εύκολα ή δύσκολα, σύμφωνα με τις δυνατότητες του μέσου μαθητή, όχι του αριστούχου της Ιωνιδείου. Και αν δεν απατώμαι, ο ΟΕΦΕ δεν έχει καμία σχέση με  δημόσια σχολεία που τα χαρακτήρισε απαιτητικά. Δηλαδή, δεν παρατηρήσατε σημεία στο κείμενο που δόθηκε, θολά νοηματικά, για ν' αφήσουμε την υποτακτική σύνδεση;

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2608
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2934 στις: Ιούνιος 08, 2019, 03:23:21 μμ »
Γενικά, σε σχέση με την περασμένη χρονιά και στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ φαίνεται ως τώρα μια τάση αύξησης της δυσκολίας των θεμάτων. Στα ΕΠΑΛ μάλλον είναι πολύ πιο έντονο.

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος JURE

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1017
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2935 στις: Ιούνιος 08, 2019, 03:46:48 μμ »
Μα οι πρώτοι που έσπευσαν να δικαιολογηθούν ήταν οι του φροντιστηρίου και των ιδιαίτερων. Γιος φίλου τα διάβασε μόνος του και αυτά και άλλα που παρέλειψαν οι καθηγητάδες του στο φροντιστήριο όπου φοιτούσε παράλληλα με το σχολείο, μετά από παρακίνηση του φιλολόγου τους στο σχολείο. Ιδού ένα λάθος των μαθητών...όσοι έχουν αξιώσεις ακόμη κι αν νομίζουν ότι μόνοι τους δεν θα τα καταφέρουν κ ζητούν την επιπλέον βοήθεια από τον ιδιωτικό τομέα (θεμιτό πώς θα ζήσουμε εξάλλου) να φροντίζουν να κερδίζουν και να μαθαίνουν από κάθε διδασκαλία...όχι στο σχολείο χαβαλέ και το απόγευμα (δήθεν...γιατί ο καλός παρακολουθεί πιστά κ στα δύο) με ανοιχτά τα αυτιά στον ιδιώτη.
Επιστρέφω στα της γλώσσας. Όπως συμβαίνει και με κάθε μάθημα, ανταποκρίνεται κανείς όταν μελετά διαχρονικά. Δεν μαθαίνονται όλα σε 1 με 2 χρόνια.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3349
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2936 στις: Ιούνιος 08, 2019, 06:39:20 μμ »
Συμφωνώ με LK και JURE. Άλλο πράγμα το ιδιαίτερο σε πολύ καλό και ευλόγως απαιτητικό μαθητή και άλλη περίπτωση η διδασκαλία σε υποβαθμισμένες γειτονιές, σε μαθητές που έχουν την ελληνική ως δεύτερη γλώσσα και για διάφορους λόγους απαξιώνουν το δημόσιο σχολείο. Και ναι, καμιά φορά το φροντιστήριο μπορεί να μην ανταποκριθεί στις απαιτήσεις... Άριστη μαθήτρια πριν δύο χρόνια έχασε την Ιατρική Αθήνας, γιατί το  φροντιστήριο στο οποίο πήγαινε δεν είχε δώσει ικανοποιητικές σημειώσεις στο θέμα της επιστήμης και της ευθύνης του επιστήμονα. Κι ας φώναζε ο καθηγητής του δημόσιου σχολείου... ποιος τον άκουγε...

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1832
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2937 στις: Ιούνιος 08, 2019, 09:00:55 μμ »
Θα ήθελα να κάνω ένα σχόλιο αναφορικά με την παρατήρηση Β4γ. Δεν νομίζω ότι επιλέχθηκε το κατάλληλο παράδειγμα ενεργητικής σύνταξης για μετατροπή της σε παθητική. Και τούτο, γιατί το ρ. επιτρέπει νομίζω πως ανήκει στην κατηγορία των αιτιακών (causative) ρημάτων,* δεν εκφράζει δηλαδή δράση· γι' αυτό και η λέξη δημοκρατία δεν μπορεί να είναι ο δράστης, ώστε να μετατραπεί σε ποιητικό αίτιο. Η δημοκρατία στο παράδειγμα αυτό είναι μόνο το ιδεώδες πλαίσιο μέσα στο οποίο κάποιοι διαμορφώνουν και διευρύνουν τις ειρηνικές επαναστάσεις· επομένως, ο πραγματικός δράστης υποκρύπτεται στη σημασία των ρηματικών ουσιαστικών διαμόρφωση και εξάπλωση. Γι' αυτό, και το εμπρόθετο "από τη δημοκρατία" κατά την "παθητικοποίηση", αν και είναι κάπως άκομψο (θα προτιμούσα το "χάρη στη δημοκρατία"), ωστόσο το αποδέχομαι όχι ως ποιητικό αλλά ως αναγκαστικό αίτιο.

*Δείτε το λεξικό Τριανταφυλλίδη εδώ:

http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%84%CF%81%CE%AD%CF%80%CF%89&dq=

Τα ίδια λέει και το λεξικό του Μπαμπινιώτη. Η βασική σημασία του ρ. επιτρέπω είναι: "δίνω σε κάποιον την άδεια/τη δυνατότητα/το δικαίωμα να κάνει κάτι", επομένως: "γίνομαι αιτία για να κάνει κάποιος (ο πραγματικός δράστης) κάτι". Προσέξτε και τα παραδείγματα με το ρήμα αυτό στην παθητική φωνή· σε κανένα δεν υπάρχει ποιητικό αίτιο.

Ακόμη, στη Γραμματική της Νέας Ελληνικής των Κλαίρη-Μπαμπινιώτη, 751, ανάμεσα στα ρήματα αιτιακής δήλωσης αναφέρονται τα κάνω, αφήνω, επιτρέπω, ανέχομαι. Στη Γραμματική της ελληνικής γλώσσας της Φιλιππάκη δεν βρήκα κάτι σχετικό.

Θα ήθελα οι εκλεκτοί συνάδελφοι να πουν τη γνώμη τους.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3349
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2938 στις: Ιούνιος 08, 2019, 09:17:57 μμ »
Sali, κι εγώ προβληματίστηκα με την ατυχή επιλογή του ρήματος αυτού. Δυστυχώς, δεν έχω μαζί μου βιβλιογραφία ώστε να παραθέσω κι εγώ κάτι. Τι να πω γι'  αυτούς που έβαλαν τα θέματα, δεν είδαν το πρόβλημα; Προβλημάτισε σαφώς και μαθητές. Είδα σε γραπτό "με την δημοκρατία". Τι να πω και πάλι, να θεωρήσουμε ότι έχουμε προσωποποίηση της δημακρατίας;
Είναι όντως περίπτωση άξια προσοχής. Π.χ. Μου επιτρέπετε να μιλήσω; Πώς θα μετατραπεί σε παθητική σύνταξη;

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1832
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2939 στις: Ιούνιος 08, 2019, 10:35:11 μμ »
Περιμένω συναδέλφους να πουν τη γνώμη τους. Στο κείμενο πάντως υπήρχε άριστο παράδειγμα ενεργητικής σύνταξης για μετατροπή σε παθητική: Ο Χέγκελ χαρακτήρισε την Ιστορία ως "απέραντο σφαγείο". Γιατί όχι αυτό;
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158559
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 441
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 337
Σύνολο: 345

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.1 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.