*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 1049672 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #294 στις: Μαΐου 19, 2009, 12:57:50 pm »
...Χθες, επίσης, λόγω των λιγοστών αντιδράσεων βαθμολογητών, που ζήτησαν διευκρινίσεις για τον τρόπο βαθμολόγησης της Εκθεσης (το θέμα της ζητούσε οι υποψήφιοι να ασκήσουν κριτική στο εκπαιδευτικό σύστημα και να μιλήσουν για τις νέες τεχνολογίες, αλλά υπήρξαν ενστάσεις όσον αφορά στη διατύπωσή του), η γ. γ. κ. Νίκη Γκοτσοπούλου απέστειλε οδηγία στα βαθμολογικά κέντρα όπου ανέφερε ότι «οιαδήποτε τεκμηριωμένη ανάπτυξη, είτε αναφέρεται στο σχολικό βιβλίο είτε στο βιβλίο γενικά, θεωρείται αποδεκτή».

http://www.alfavita.gr/typos/t19_5_9_1003.php
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:12:22 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #295 στις: Μαΐου 19, 2009, 01:03:06 pm »
βαρεθηκα να ακουω  " δυσκολεψαν τους υποψηφιους" μια ζωη τα ιδια και τα ιδια....
μα τι θελουν να ρωτησουν?  τι κανει νιαου νιαου στα κεραμιδια? - ενας σκυλος που μαθαινει ξενες γλωσσες.

η κα Σπαχή και η καθε Σπαχή λεει τα δικα της οπως και ο καθε ενας απο μας. ολοι πια ειδικοι γινομαστε.
μη δυσκολεψουμε τα παιδακια, μη τα βαλουμε να σκεφτουν κατι τι το παραπανω!!!

και μεις που διναμε εκθεση (δεσμες) με ολα τα θεματα ανοιχτα? τι παθαμε?..
επιτελους εισητηριες εξετασεις ειναι και ας σταματησουν να λενε ηλιθιότητες απλα και μονο για να δηλωσουν με την παρουσια τους πως κατι ξερουν.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος sharon

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 316
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #296 στις: Μαΐου 19, 2009, 01:20:17 pm »
έπρεπε και η Αρετή να πει κάτι!!!!!! δηλαδή το θέμα που δίνεται πρέπει να συνδέεται - ταυτίζεται με το κείμενο????ή έτσι τους είχαν συνηθίσει μέχρι τώρα , να τα βρίσκουν έτοιμα τα ε[ιχειρήματα μέσα από το κείμενο??? βέβαια απαιτητικό, αφού έπρεπε να σκεφτούν.. δεν ήταν σούπα!!!!!

Αποσυνδεδεμένος nebula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ουφ...
    • Προφίλ
    • Φωτεινή Παντογνώστρα
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #297 στις: Μαΐου 19, 2009, 01:25:06 pm »
Μερικές φορές, απλά απορώ.... άλλες πάλι, βαριέμαι να μπω στη διαδικασία να απορήσω!!!

Συμφωνώ ρε παιδιά. Ημαρτον πια.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:12:22 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #298 στις: Μαΐου 19, 2009, 01:27:44 pm »
καλα κανω εγω και τους τρελαινω στις ασκησεις που διαβαζουν και δεν καταλαβαινουν χριστό και πανε και γραφουν πανω απο 18.
ο φοβος και ο τρομος τους εχω γινει στο μαθημα (για ιδιαιτερο μιλαω) αλλα,.....θα βγω και για ποτο μαζι τους.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #299 στις: Μαΐου 19, 2009, 01:36:48 pm »
Μερικές φορές, απλά απορώ.... άλλες πάλι, βαριέμαι να μπω στη διαδικασία να απορήσω!!!

Συμφωνώ ρε παιδιά. Ημαρτον πια.

+++++++++++++++++++++++++++++
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #300 στις: Μαΐου 23, 2009, 08:43:13 pm »
Θέμα Πανελληνίων Εξετάσεων 2009 στην Έκθεση

Παραθέτω την εκφώνηση του θέματος:
“Συχνά παρατηρείται πολλοί μαθητές να καταστρέφουν τα σχολικά τους βιβλία στα προαύλια των σχολείων κατά το τέλος του σχολικού έτους. Σε άρθρο που θα δημοσιευθεί στη σχολική σας εφημερίδα να αιτιολογήσετε το παραπάνω φαινόμενο και να αναφερθείτε στους τρόπους θα συμβάλουν στην αρμονική συνύπαρξη του βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης και γνώσης (500-600 λέξεις)”

Διαβάζοντας την εκφώνηση, διαπιστώνουμε την ύπαρξη δύο ζητουμένων:
1)Αιτιολόγηση του φαινομένου της καταστροφής των σχολικών βιβλίων στο τέλος του σχολικού έτους
2)Αναφορά τρόπων που συμβάλλουν στην αρμονική συνύπαρξη του βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης και γνώσης.

Ειλικρινά και με όλο το σεβασμό, αδυνατώ να εντοπίσω την οποιαδήποτε σύνδεση μεταξύ των δύο κυρίων αξόνων, γύρω από τους οποίους πρέπει να κινείται το άρθρο, εκτός βέβαια από την κοινή λέξη “βιβλίο”. Και δεν είναι μόνο αυτό: το πρώτο ζητούμενο αναφερόμενο στην καταστροφή ΣΧΟΛΙΚΩΝ βιβλίων, εντάσσεται, προφανώς στον τομέα της Παιδείας. Αντίθετα, το δεύτερο ζητούμενο, αναφέρεται σε τρόπους που συμβάλλουν στην αρμονική συνύπαρξη βιβλίου και ηλεκτρονικών μέσων ΓΕΝΙΚΑ, που σημαίνει ότι ο υποψήφιος πρέπει να επεκταθεί και σε τομείς εκτός της Παιδείας.

Εξαιτίας της απουσίας αυτής της λογικής σχέσης, ο υποψήφιος δεν έχει πολλές επιλογές - μπορεί ι)είτε να γράψει ένα άρθρο το οποίο δεν θα έχει καμία συνοχή και ροή,κινδυνεύοντας να χάσει μόρια, ιι)είτε να παρουσιάσει επιλεκτικά ορισμένα αίτια για το φαινόμενο, με τα οποία μπορεί και να μη συμφωνεί ότι το προκαλούν, προκειμένου με κάποιο τρόπο να μπορέσει να μεταβεί από το ένα θέμα στο άλλο, βγαίνοντας κατα πάσα πιθανότητα και εκτός θέματος με μία μεταβατική παράγραφο προκειμένου να υπάρχει ομαλότητα στην μετάβαση αυτή και χάνοντας επιπλέον μόρια.

Συνοψίζοντας, ο υποψήφιος όχι μόνο είναι εκτεθειμένος σε κάθε περίπτωση, όσον αφορά την βαθμολόγησή του, αλλα υποχρεούται και να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη συλλογιστική πορεία, στην περίπτωση που θέλει η απάντησή του να είναι ενιαία και όχι να χωρίζεται σε δύο διαφορετικές εκθέσεις.

Όλα αυτά βέβαια, ισχύουν στην περίπτωση που όντως δεν υπάρχει λογική σύνδεση ανάμεσα στα θέματα και δεν φταίει το γεγονός ότι απλά μου διαφεύγει. Σε κάθε περίπτωση, ΕΚΛΙΠΑΡΩ για την απάντησή σας. Ακόμα και τα μικρότερα πράγματα μπορεί να έχουν σημασία…

Αυτό το άρθρο δημοσιεύτηκε από τον/την Νικολουτσόπουλος Παναγιώτης.

http://www.meafora.gr/?p=1222
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #301 στις: Μαΐου 24, 2009, 07:00:13 pm »
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ: Το χιούμορ δεν βοήθησε στην έκθεση
 
“Απίστευτες” θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν αρκετές από τις απαντήσεις που έδωσαν οι υποψήφιοι των πανελληνίων εξετάσεων στο μάθημα της έκθεσης, στην προσπάθειά τους να εξηγήσουν το φαινόμενο του καψίματος των βιβλίων στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Η χιουμοριστική τους διάθεση, ωστόσο, δεν φαίνεται να τους ευνόησε και πολύ, μιας και οι βαθμολογίες δεν διαφοροποιούνται από πέρυσι.
 
“Τα καίμε για πλάκα”, “τι οικολόγοι είμαστε, εάν καίμε τα βιβλία”, “το κάψιμο των βιβλίων είναι εκδήλωση καρναβαλισμού (αντί κανιβαλισμού)”, “τα βιβλία είναι πληγή (αντί πηγή) γνώσεων”, “δεν πρέπει να καίμε τα βιβλία, γιατί υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς”, “αφού δεν αγαπούν οι καθηγητές τα βιβλία, γιατί να τα αγαπάμε εμείς”. Είναι μερικά μόνο από τα σχόλια υποψηφίων που διάβασαν έκπληκτοι οι βαθμολογητές του μαθήματος της έκθεσης, κατά τη διόρθωση των κειμένων.
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος nebula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ουφ...
    • Προφίλ
    • Φωτεινή Παντογνώστρα
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #302 στις: Μαΐου 24, 2009, 07:06:22 pm »
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ: Το χιούμορ δεν βοήθησε στην έκθεση
 
“Απίστευτες” θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν αρκετές από τις απαντήσεις που έδωσαν οι υποψήφιοι των πανελληνίων εξετάσεων στο μάθημα της έκθεσης, στην προσπάθειά τους να εξηγήσουν το φαινόμενο του καψίματος των βιβλίων στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Η χιουμοριστική τους διάθεση, ωστόσο, δεν φαίνεται να τους ευνόησε και πολύ, μιας και οι βαθμολογίες δεν διαφοροποιούνται από πέρυσι.
 
“Τα καίμε για πλάκα”, “τι οικολόγοι είμαστε, εάν καίμε τα βιβλία”, “το κάψιμο των βιβλίων είναι εκδήλωση καρναβαλισμού (αντί κανιβαλισμού)”, “τα βιβλία είναι πληγή (αντί πηγή) γνώσεων”, “δεν πρέπει να καίμε τα βιβλία, γιατί υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς”, “αφού δεν αγαπούν οι καθηγητές τα βιβλία, γιατί να τα αγαπάμε εμείς”. Είναι μερικά μόνο από τα σχόλια υποψηφίων που διάβασαν έκπληκτοι οι βαθμολογητές του μαθήματος της έκθεσης, κατά τη διόρθωση των κειμένων.

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #303 στις: Μαΐου 24, 2009, 07:08:17 pm »
Θέμα για γερά μολύβια

Η πρώτη ανάγνωση έφερε χαμόγελα στους μαθητές, η βαθμολόγηση όμως φαίνεται να τα παγώνει. Η αρχική εικόνα των γραπτών στο μάθημα της Εκθεσης δείχνει ότι πολύ μικρό ποσοστό υποψηφίων έχει ανταποκριθεί πλήρως στο θέμα κι ότι ο μέσος όρος της βαθμολογίας θα κυμανθεί στις μεσαίες κλίμακες, δηλαδή μεταξύ 12-16.

 **Το θέμα της Εκθεσης για τα βιβλία στο οποίο διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι έκρυβε τελικά παγίδες τις οποίες, όπως φάνηκε, δεν μπόρεσε να εντοπίσει η πλειονότητα των μαθητών. Το σημείο που τους προκάλεσε σύγχυση ήταν το δεύτερο ζητούμενο του θέματος: «Να αναφερθείτε στους τρόπους που θα συμβάλουν στην αρμονική συνύπαρξη του βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης και γνώσης».

**Οι πρώτοι βαθμολογητές που έχουν ήδη ελέγξει τα γραπτά, θεωρούν τις απαντήσεις γενικόλογες, ασαφείς και μη τεκμηριωμένες.

«Αλλοι μαθητές το έχουν καταλάβει έτσι κι άλλοι αλλιώς», έλεγαν ενώ υπάρχουν αρκετοί που δεν έχουν απαντήσει καθόλου.

Οδηγίες της επιτροπής

**Ειδικοί εκτιμούν ότι και φέτος το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας θα εμφανίσει υψηλά ποσοστά αναβαθμολόγησης, αφού μεταξύ των δύο βαθμολογιών θα υπάρχει μεγάλη απόκλιση.

**Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, μετά την πρώτη οδηγία που έστειλε στα βαθμολογικά κέντρα για να γίνονται όλες οι απόψεις αποδεκτές αρκεί να είναι τεκμηριωμένες, εξέδωσε και δεύτερη με τη διευκρίνηση να θεωρούνται σωστές οι αναφορές όχι μόνο στα βιβλία γενικότερα αλλά και στα σχολικά βιβλία.

**Η δεύτερη οδηγία εκδόθηκε όταν πολλοί βαθμολογητές εντόπισαν γραπτά που περιορίζονταν στα σχολικά εγχειρίδια χωρίς να είναι αυτό το ζητούμενο. Το μπέρδεμα προέκυψε γιατί το πρώτο σκέλος του θέματος, αναφερόταν στα σχολικά βιβλία κι έτσι οι υποψήφιοι παρασύρθηκαν. Τους ζητούσε, συγκεκριμένα, να αιτιολογήσουν το φαινόμενο ότι πολλοί μαθητές καταστρέφουν τα σχολικά τους βιβλία στο τέλος του έτους». Θέμα που ήταν ξεκάθαρο και απαντήθηκε από τους υποψήφιους.

**Από τα στοιχεία συνάγεται πως θα έχουμε μικρό ποσοστό γραπτών από 18 έως 20, περίπου 1% με 2%, και οι υπόλοιποι βαθμοί θα διασπαρούν σε χαμηλότερα επίπεδα. Το γεγονός, όμως, ότι ο συντελεστής της Εκθεσης μειώθηκε φέτος από 50 σε 40 μονάδες, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι θα μειωθεί και το ποσοστό των γραπτών που θα πέσουν κάτω από τη βάση.

**Κατά τα άλλα, στις υπόλοιπες θεματικές του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας η εικόνα των γραπτών είναι σαφώς καλύτερη και αυτό θα ισοσκελίσει τις βαθμολογίες, αφού ο μέσος όρος προκύπτει εκτός από την Εκθεση και από την περίληψη του κειμένου που λαμβάνει 25 μονάδες και από τις ασκήσεις που λαμβάνουν 35 μονάδες.

Το απόσπασμα από το κείμενο του Αγγέλου Τερζάκη «Ταραγμένες ψυχές» που μιλούσε για τις αρετές του βιβλίου αν και δεν ήταν στα «SOS», ήταν προσιτό και οι εξεταζόμενοι δεν συνάντησαν δυσκολίες στην κατανόησή του. Εχουν ανταποκριθεί καλά τόσο στην περίληψη του κειμένου όσο και στις συνοδευτικές ασκήσεις.
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #304 στις: Μαΐου 24, 2009, 07:51:08 pm »
To τι έχουν γράψει, πραγματικά δεν περιγράφεται!!!!

Άλλοι το φέρνουν απο δω, άλλοι απο κεί, άλλοι το τραβάνε έτσι, άλλοι αλλιώς για να τους "στρώσει" και να τους βγει...ό,τι μπορούσαν κάνανε τα κακόμοιρα :-)

Ειδικά στη μετάβαση από το α' στο β ζητούμενο...ξαστεριά! Στα περισσότερα γραπτά είναι σαν να βλέπεις δύο εντελώς ξεχωριστά κείμενα, ένα για το ένα θέμα και ακριβώς από κάτω ένα για το άλλο, χωρίς εμφανή νοηματική σχέση με το πρώτο.

Περιέργως υπάρχουν και αρκετά λάθη στις λεξιλογικές: συνώνυμα/αντώνυμα με μεγάλη φαντασία (συνώνυμο για τη λέξη ισχύ: υποδύναμη  ;D ;D ;D
Στην ανάπτυξη της πρότασης οι βαθμοί γενικά είναι μέτριοι, ενώ πολλοί έχουν χάσει και όλο ή μέρος της ενεργητικής/παθητικής σύνταξης. Οι περιλήψεις πάντως είναι σε γενικές γραμμές αποδεκτές, χωρίς όμως να βαθμολογούνται υψηλά τελικά.

Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος drew

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 54
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #305 στις: Μαΐου 25, 2009, 09:29:03 pm »
To τι έχουν γράψει, πραγματικά δεν περιγράφεται!!!!

Άλλοι το φέρνουν απο δω, άλλοι απο κεί, άλλοι το τραβάνε έτσι, άλλοι αλλιώς για να τους "στρώσει" και να τους βγει...ό,τι μπορούσαν κάνανε τα κακόμοιρα :-)

Ειδικά στη μετάβαση από το α' στο β ζητούμενο...ξαστεριά! Στα περισσότερα γραπτά είναι σαν να βλέπεις δύο εντελώς ξεχωριστά κείμενα, ένα για το ένα θέμα και ακριβώς από κάτω ένα για το άλλο, χωρίς εμφανή νοηματική σχέση με το πρώτο.

Περιέργως υπάρχουν και αρκετά λάθη στις λεξιλογικές: συνώνυμα/αντώνυμα με μεγάλη φαντασία (συνώνυμο για τη λέξη ισχύ: υποδύναμη  ;D ;D ;D
Στην ανάπτυξη της πρότασης οι βαθμοί γενικά είναι μέτριοι, ενώ πολλοί έχουν χάσει και όλο ή μέρος της ενεργητικής/παθητικής σύνταξης. Οι περιλήψεις πάντως είναι σε γενικές γραμμές αποδεκτές, χωρίς όμως να βαθμολογούνται υψηλά τελικά.

« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 26, 2009, 01:27:15 pm από drew »

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #306 στις: Μαΐου 25, 2009, 10:54:00 pm »
Ξέχασαν μία λέξη στα θέματα των πανελλαδικών
Οι διευκρινίσεις μόνο στο esos.gr

Μια λέξη που ενδεχομένως να δημιουργούσε πρόβλημα στους υποψηφίους ξέχασε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων από τα θέματα των Μαθηματικών, ενώ αναγκάστηκε να στείλει και δύο διευκρινίσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα .
Ειδικότερα:
Α ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ. Στα Μαθηματικά δόθηκε διευκρίνιση από την ΚΕΕ για τα ερωτήματα 4γ και 4δ και συγκεκριμένα μεταξύ των λέξεων  «Ενας …αριθμός» να προστεθεί η λέξη «τουλάχιστον», την οποία η ΚΕΕ είχε ξεχάσει να βάλει στα θέματα που έστειλε σε όλα τα Εξεταστικά Κέντρα.
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #307 στις: Μαΐου 25, 2009, 11:16:20 pm »
Drew,

στα περισσότερα απ' όσα γράφεις έχεις δίκιο, σε άλλα όμως λιγότερο...

Εξηγούμαι:

Έχεις απόλυτο δίκιο ως προς την ελευθερία που αφήνεται στους βαθμολογητές. Με το πρόσχημα (;) ότι δεν θέλουν να περιορίσουν την ελευθερία μας ή να μας υποτιμήσουν, οι συντονιστές γενικά ούτε λίγο ούτε πολύ μας λένε "πυρ κατά βούληση" (αστειεύομαι). ;D Δηλαδή, κανείς δε θα σου πει από το 12 της έκφρασης πόσο θα αφαιρέσεις για ορθογραφία ή γραμματική ή λεξιλόγιο. Ούτε από το 20 του περιεχομένου πόσο θα δώσεις στο κάθε επιχείρημα (εδώ δίνονται μόνο πολύ πολύ γενικές οδηγίες). Αποτέλεσμα: ο καθένας αξιολογεί δίνοντας στα διάφορα σημεία διαφορετική βαρύτητα από το διπλανό του. Αν δεν υπήρχε η πείρα και το φιλότιμο των βαθμολογητών, η κατάσταση θα ήταν μπάχαλο.

Από την άλλη, πώς μπορείς ειδικά στο μάθημα της έκθεσης να περιγράψεις και να ορίσεις τα όρια του λιγότερο/περισσότερο/μέτρια/άριστα αποδεκτού; Αυτά είναι εξ ορισμού κάπως ρευστά και υποκειμενικά. Όχι πολύ, αλλά κάπως, αρκετά για να προκύψουν διαφορές στη βαθμολόγηση. Ο αγγλικός τρόπος βαθμολόγησης γραπτών δοκιμίων που περιγράφεις  - και τον οποίο γνωρίζω -  είναι πολύ στεγνός και τεχνοκρατικός. Η παραγωγή λόγου είναι προσωπικό δημιούργημα του καθενός και ως τέτοιο δεν είναι πάντα - δεν μπορεί να είναι - εντελώς αντικειμενικά μετρήσιμο. ΓΙ' αυτό αν σε κάτι επιμένουν οι συντονιστές είναι να μην βάζουμε βαθμούς αθροίζοντας απλά περιεχόμενο+έκφραση+δομή, αλλά συνεκτιμώντας και θεωρώντας το κείμενο στο σύνολό του πριν καταλήξουμε.

Οι διαφορές που περιγράφεις (19 με 11) είναι εξαιρετικά ακραίες και πραγματικά η εξαίρεση στον κανόνα. Σίγουρα σημαίνουν ότι κάποιος από τους δύο έχει κάνει λάθος και στο 90% των περιπτώσεων η αλήθεια - όσο κι αν δεν μας αρέσει - είναι κάπου στη μέση, ούτε στο 19 ούτε στο 11. Από την άλλη δεν υπάρχει βαθμολογητής έκθεσης που να μην του έχει τύχει να υπο- ή υπέρ-βαθμολογήσει γραπτό! Θες επειδή ήσουν κουρασμένος, θες - και αυτό είναι πολύ σημαντικό - επειδή το γραπτό ήρθε μετά από πολλά καλά ή μέτρια ή κακά γραπτά και έκανε την ανάλογη εντύπωση...γενικά είμαστε άνθρωποι και όχι υπολογιστές ή μηχανές, και κάποια στιγμή στο νιοστό γραπτό θα έρθει και η κόπωση...γι'αυτό υπάρχει η δικλείδα του δεύτερου και τρίτου βαθμολογητή. Αυτό που ξέρω πάντως είναι ότι όλοι - και ειδικά οι νεότεροι - έχουμε πλήρη συναίσθηση της ευθύνης και του γεγονότος ότι ακόμα και 1 μόριο πάνω ή κατω μπορεί να κάνει τη διαφορά, γι'αυτό και είμαστε μονίμως αγχωμένοι και ανασφαλείς.

Από την άλλη έχεις άδικο στο ότι περιμένουμε να δούμε δοκιμιογράφους κλπ. Ίσα ίσα, που έχω να σου πω ότι όλοι οι συνάδελφοι βαθμολογούμε τελικά με αρκετή επιείκεια, βάζοντας νερό στο κρασί μας σε πολλά ζητήματα. Σου παραθέτω όμως μερικά πράγματα που διάβασα μόλις σήμερα:

Πρόλογος γραπτού: "Στο τέλος της σχολικής χρονιάς, άλλα παιδιά πάνε για μπάνιο, άλλα εκσφενδονίζουν στον αέρα τετράγωνα μαύρα καπέλα και άλλα καίνε βιβλία"....

Από άλλα γραπτά:

"Σε αναφορά τα μαθητικά χρόνια τα βιβλία πρέπει να είναι ευκαταφρόνητα για να καταλαβαίνει το παιδί ότι διαβάζει...."

"Στις μελανιασμένες σελίδες των βιβλίων διαστήνεται η ιστορία μας..." (εδώ ακόμα δεν έχω καταλάβει τί ακριβώς ήθελε να πει ο ποιητής!)

Δηλαδή συγνώμη, εδώ πώς πρέπει να αξιολογήσω εγώ;;; Και αυτά ΔΕΝ είναι η εξαίρεση δυστυχώς, αφθονούν τέτοια διαμαντάκια! Προφανώς λοιπόν δεν περιμένω να δω λόγο Παπανούτσου, αλλά εντάξει, όχι κι έτσι!

Πάλι σεντόνι αλλά τι να κάνω, ήθελα να γίνω σαφής... ;D
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182691
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 665
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 601
Σύνολο: 608

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.048 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.