*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 959748 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Kallipateira

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 243
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02:-)
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #574 στις: Ιούνιος 18, 2010, 12:27:45 πμ »
http://www.pi-schools.gr/lessons/hellenic/

Στο παιδαγωγικό ινστιτούτο έψαξα αλλά δε βρήκα το σχολικό της έκθεσης γ' λυκείου... :(   Υπάρχει σε ηλεκτρονική μορφή σε κάποιο άλλο σύνδεσμο;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:00:32 »

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #575 στις: Ιούνιος 19, 2010, 09:04:58 πμ »
καλησπερα σε όλους! ξεκινησα σημερα πρωτο μαθημα καλοκαιρινο - προετοιμασια για γ λυκειου σε ολα τα φιλολογικα κι επειδη ακουω διαφορα για αλλαγες, μηπως γνωριζετε αν θα γινουν αλλαγες στην υλη των αρχαιων? ξεκινησα σημερα απο εισαγωγη αλλα απο βδομαδα θα μπω σε κειμενο. Γνωριζει κανεις τιποτα για τις αλλαγες?

Τα βοηθήματα, πάντως, των εκδοτικών οίκων παραμένουν ως έχουν.
Άρα...  8)
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #576 στις: Ιούνιος 21, 2010, 03:09:57 πμ »
Χαιρετώ τα πλήθη!
Θα ήθελα να ρωτήσω κάποια πραγματάκια..

1. Μπορούμε να χρησιμοποιούμε τον όρο "επιχείρημα" ως ταυτόσημο του όρου "συλλογισμός";
2. Ο "βραχυλογικός" συλλογισμός είναι ο λεγόμενος "άμεσος";
3. Στους κατηγορικούς συλλογισμούς είναι απαραίτητο και οι δύο προκείμενες να είναι κατηγορικές προτάσεις;
4. Ένα παράδειγμα υποθετικού συλλογισμού με υπόθεση και στις δύο προκείμενες;
5. Ένα παράδειγμα διαζευκτικού συλλογισμού με διάζευξη και στις δύο προκείμενες;

Σας ευχαιριστώ πολύ εκ των προτέρων!

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #577 στις: Ιούνιος 21, 2010, 03:26:48 πμ »
Και οι δύο παρακάτω συλλογισμοί είναι αναλογικοί;

Το λιοντάρι, που είναι αιλουροειδές, είναι τετράποδο.
Ο πάνθηρας, που είναι αιλουροειδές, είναι τετράποδο.
Άρα, η τίγρη, που είναι αιλουροειδές, είναι τετράποδο.

Το λιοντάρι, που είναι αιλουροειδές, είναι τετράποδο.
Ο πάνθηρας είναι αιλουροειδές.
Άρα, ο πάνθηρας είναι τετράποδο.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:00:32 »

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #578 στις: Ιούνιος 21, 2010, 03:33:05 πμ »
Επίσης, "παραλογισμός" και "μη ορθός" συλλογισμός είναι όροι ταυτόσημοι;

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #579 στις: Ιούνιος 21, 2010, 04:50:53 πμ »
Γεια σας και πάλι! Το παράδειγμα του σχολικού στη σελίδα 18 για την επαγωγή με γενίκευση δεν θα μπορούσε κάποιος να το μπερδέψει και με την επαγωγή;

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #580 στις: Ιούνιος 21, 2010, 05:19:04 πμ »
Γεια σας και πάλι! Το παράδειγμα του σχολικού στη σελίδα 18 για την επαγωγή με γενίκευση δεν θα μπορούσε κάποιος να το μπερδέψει και με την επαγωγή;

Συγγνώμη.. εννοούσα να το μπερδέψει με παραγωγή..

Και κάτι τελευταίο..
Η επαγωγή στη σελίδα 13 ανήκει σε κάποιο από τα 3 είδη της σελίδας 18;
Ένα παράδειγμα ατελούς επαγωγής με αναλογία κυριολεκτική;
Ένα παράδειγμα τέλειας επαγωγής με αναλογία μεταφορική;

Αποσυνδεδεμένος max

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 463
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #581 στις: Ιούνιος 21, 2010, 11:31:55 πμ »
Αγαπητοί συνάδελφοι, αν διαβάζω σωστά τα όσα γράφει το σχολικό βιβλίο ο αναλογικός συλλογισμός είναι υποκατηγορία του επαγωγικού), διαβάστε το πινακάκι στη σελίδα 18 του σχολικού βιβλίου. Λέει λοιπόν στη δεύτερη κουκίδα: Ειδικά για την αξιολόγηση τ καθενίς απο τα τρία είδη (γενίκευση, αίτιο-αποτέλεσμα, αναλογία) του επαγωγικού συλλογισμού να έχετε υπόψη σας τα εξής κ.λπ. κ.λπ. Σας παραθέτω το ακριβές απόσπασμα, γιατί και μενα με προβληματίζει αυτό το κομμάτι της θεωρίας. Άρα λοιπόν ο αναλογικός συλλογισμός είναι υποκατηγορία του επαγωγικού σύμφωνα με τα λεγόμενα του σχολικού βιβλίου.
Τώρα το γιατί, αυτό δεν το χω διαβάσει πουθενά, σε κανένα βοήθημα δεν το εξηγεί.
Εγώ, επειδή πολλά παιδιά έχουν αυτή την απορία -και θα ηθελα να ακούσω τη γνώμη σας πάνω σ' αυτό- τους διδάσκω τον αναλογικό συλλογισμό ως ξεχωριστό συλλογισμό επισημαίνοντας ότι το σχολικό βιβλίο τον αναφέρει ως υποκατηγορία του επαγωγικού, γιατί και οι δύο συλλογισμοί ξεκινούν απο το ειδικό. θα ήθελα να ακούσω τις απόψεις των συναδέλφων. Ευχαριστώ
ακολουθώντας το σχολικό βιβλίο θεωρώ ότι ο αναλογικός συλλογισμός είναι, όπως λες, υποκατηγορία του επαγωγικού συλλογισμού. Άλλωστε στα παραδείγματα που δίνει το σχολικό βιβλίο από τα επιμέρους συμπεραίνουμε για τα επιμέρους είτε η αναλογία είναι κυριολεκτική είτε μεταφορική.

Αποσυνδεδεμένος max

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 463
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #582 στις: Ιούνιος 21, 2010, 11:39:11 πμ »
Χαιρετώ τα πλήθη!
Θα ήθελα να ρωτήσω κάποια πραγματάκια..

1. Μπορούμε να χρησιμοποιούμε τον όρο "επιχείρημα" ως ταυτόσημο του όρου "συλλογισμός";
2. Ο "βραχυλογικός" συλλογισμός είναι ο λεγόμενος "άμεσος";
3. Στους κατηγορικούς συλλογισμούς είναι απαραίτητο και οι δύο προκείμενες να είναι κατηγορικές προτάσεις;
4. Ένα παράδειγμα υποθετικού συλλογισμού με υπόθεση και στις δύο προκείμενες;
5. Ένα παράδειγμα διαζευκτικού συλλογισμού με διάζευξη και στις δύο προκείμενες;

Σας ευχαιριστώ πολύ εκ των προτέρων!
1,2,3. ναι
4,5 δεν έχω συναντήσει ποτέ .

Αποσυνδεδεμένος max

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 463
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #583 στις: Ιούνιος 21, 2010, 11:45:14 πμ »
Και οι δύο παρακάτω συλλογισμοί είναι αναλογικοί;

Το λιοντάρι, που είναι αιλουροειδές, είναι τετράποδο.
Ο πάνθηρας, που είναι αιλουροειδές, είναι τετράποδο.
Άρα, η τίγρη, που είναι αιλουροειδές, είναι τετράποδο.

Το λιοντάρι, που είναι αιλουροειδές, είναι τετράποδο.
Ο πάνθηρας είναι αιλουροειδές.
Άρα, ο πάνθηρας είναι τετράποδο.

νομίζω πως είναι αναλογικοί.
όσο για τον μη ορθό συλλογισμό, είναι παραλογισμός.

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #584 στις: Ιούνιος 21, 2010, 01:30:35 μμ »
Αγαπητοί συνάδελφοι, αν διαβάζω σωστά τα όσα γράφει το σχολικό βιβλίο ο αναλογικός συλλογισμός είναι υποκατηγορία του επαγωγικού), διαβάστε το πινακάκι στη σελίδα 18 του σχολικού βιβλίου. Λέει λοιπόν στη δεύτερη κουκίδα: Ειδικά για την αξιολόγηση τ καθενίς απο τα τρία είδη (γενίκευση, αίτιο-αποτέλεσμα, αναλογία) του επαγωγικού συλλογισμού να έχετε υπόψη σας τα εξής κ.λπ. κ.λπ. Σας παραθέτω το ακριβές απόσπασμα, γιατί και μενα με προβληματίζει αυτό το κομμάτι της θεωρίας. Άρα λοιπόν ο αναλογικός συλλογισμός είναι υποκατηγορία του επαγωγικού σύμφωνα με τα λεγόμενα του σχολικού βιβλίου.
Τώρα το γιατί, αυτό δεν το χω διαβάσει πουθενά, σε κανένα βοήθημα δεν το εξηγεί.
Εγώ, επειδή πολλά παιδιά έχουν αυτή την απορία -και θα ηθελα να ακούσω τη γνώμη σας πάνω σ' αυτό- τους διδάσκω τον αναλογικό συλλογισμό ως ξεχωριστό συλλογισμό επισημαίνοντας ότι το σχολικό βιβλίο τον αναφέρει ως υποκατηγορία του επαγωγικού, γιατί και οι δύο συλλογισμοί ξεκινούν απο το ειδικό. θα ήθελα να ακούσω τις απόψεις των συναδέλφων. Ευχαριστώ
ακολουθώντας το σχολικό βιβλίο θεωρώ ότι ο αναλογικός συλλογισμός είναι, όπως λες, υποκατηγορία του επαγωγικού συλλογισμού. Άλλωστε στα παραδείγματα που δίνει το σχολικό βιβλίο από τα επιμέρους συμπεραίνουμε για τα επιμέρους είτε η αναλογία είναι κυριολεκτική είτε μεταφορική.

Δηλαδή μπορούμε να χαρακτηρίσουμε έναν συλλογισμό είτε ως επαγωγή με αναλογία είτε ως αναλογικό και είναι το ίδιο;

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #585 στις: Ιούνιος 21, 2010, 01:38:06 μμ »
Χαιρετώ τα πλήθη!
Θα ήθελα να ρωτήσω κάποια πραγματάκια..

1. Μπορούμε να χρησιμοποιούμε τον όρο "επιχείρημα" ως ταυτόσημο του όρου "συλλογισμός";
2. Ο "βραχυλογικός" συλλογισμός είναι ο λεγόμενος "άμεσος";
3. Στους κατηγορικούς συλλογισμούς είναι απαραίτητο και οι δύο προκείμενες να είναι κατηγορικές προτάσεις;
4. Ένα παράδειγμα υποθετικού συλλογισμού με υπόθεση και στις δύο προκείμενες;
5. Ένα παράδειγμα διαζευκτικού συλλογισμού με διάζευξη και στις δύο προκείμενες;

Σας ευχαιριστώ πολύ εκ των προτέρων!
1,2,3. ναι
4,5 δεν έχω συναντήσει ποτέ .

Καταρχάς, ευχαριστώ θερμά, max!
Σχετικά με το 2, στο παράδειγμα του αναλογικού, σελ. 13, δεν είναι όμως και οι δύο προκείμενες κατηγορικές, έτσι δεν είναι; (Κάποια καλή μαθήτρια βραβεύτηκε. Η Ελπίδα είναι καλή μαθήτρια. Άρα: η Ελπίδα είναι πιθανόν να βραβευτεί). Απλώς επειδή στη σελίδα 14 αναφέρεται ότι στους κατηγορικούς οι προκείμενες είναι κατηγορικές προτάσεις.

Αποσυνδεδεμένος max

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 463
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #586 στις: Ιούνιος 21, 2010, 02:52:53 μμ »
νομίζω ότι είτε πεις αναλογικός είτε επαγωγικός με τη μορφή αναλογίας είναι το ίδιο. το δεύτερο το βρίσκω λίγο καλύτερο. στο συλλογισμό που παραθέτεις οι προκείμενες είναι κατηγορικές προτάσεις. δεν καταλαβαίνω τι σε προβληματίζει σ' αυτόν το συλλογισμό.

Αποσυνδεδεμένος max

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 463
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #587 στις: Ιούνιος 21, 2010, 03:04:18 μμ »
ατελής επαγωγή με κυριολεκτική αναλογία:
Τα αυτοκίνητα που αγόρασαν οι φίλοι μου έχουν αερόσακο.
Άρα και το αυτοκίνητο που σκέφτομαι να αγοράσω θα έχει αερόσακο(μπορεί  όμως να σκέφτομαι να αγοράσω ένα αυτοκίνητο παλιάς τεχνλογίας)

τέλεια επαγωγή με μεταφορική αναλογία(οσο μπορεί να είναι τέλεια δεδομένου ότι η αναλογία  έχει πιθανολογκό χαρακτήρα και ότι υπάρχει και μεταφορά.)
Όπως το οικοσύστημα στηρίζεται σε νόμους για να λειτουργεί σωστά, έτσι και η κοινωνία εξασφαλίζει τη σωστή λειτουργία της με την τήρηση των νόμων.

έχω ακούσει από συνάδελφο ότι κάθε μεταφορική αναλογία τη θεωρεί ατελή επαγωγή. κατα τη γνώμη μου όμως αυτό έρχεται σε αντίθεση με το σχολικό βιλίο.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32294
  • Τελευταία: etaap0021
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159882
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 509
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 421
Σύνολο: 421

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.067 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.