*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 958741 φορές)

0 μέλη και 6 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1246 στις: Οκτώβριος 25, 2011, 09:14:36 μμ »
Ποια η άποψη σας για τον τρόπο ανάπτυξη της παρακάτω παραγράφου;
Είναι αίτιο- αποτέλεσμα; Αίτιο η βιολογική διαφορά και οι διαφορές που περιγράφονται στη συνέχεια και αποτέλεσμα ''διαφορετική θεώρηση του κόσμου και σε ανταγωνιστική στάση μέσα στη ζωή'' ;

Μπορούμε να πούμε ότι έχει σύγκριση αντίθεση ; Συγκρίνει νέους με ώριμους;

Η'είναι μία απλή αιτιολόγηση;

Έχω μπερδευτεί και δεν ξεκαθαρίζω..... ποια η άποψη σας;;;;;;

''Η ίδια η βιολογική διαφορά των δυο οργανισμών, του παλιού και του νέου, τους οδηγεί σε διαφορετική θεώρηση του κόσμου και σε ανταγωνιστική στάση μέσα στη ζωή. Ο νέος κινείται προς τα εμπρός, ο ηλικιωμένος, όταν δε γυρίζει πίσω, προσπαθεί να συγκρατήσει όσα κατόρθωσε να αποκτήσει. Η συντηρητική στάση είναι αυτονόητη για τον άνθρωπο μιας κάποιας ηλικίας, αφού αποτελεί συνάρτηση της συντήρησης της ίδιας του της ύπαρξης, που με τα χρόνια έχει εξαντλήσει πολλές από τις πιο ζωτικές δυνάμεις του και οδεύει προς την αναπό¬φευκτη φθορά Είναι απόλυτα κατανοητή η στροφή των ώριμων προς το παρελ¬θόν, προς την περίοδο εκείνη της ζωής τους, «που είχαν και δύναμη και λόγο και ομορφιά». Η νοσταλγία των χρόνων εκείνων δεν αποτελεί συναισθηματική κατάσταση φευγαλέα και ρομαντική• αποτελεί ανάγκη βιολογική, για να δικαι¬ώσει ολόκληρη την ανθρώπινη ζωή, που τώρα μόλις διαπιστώνει ο ώριμος πως είναι τρομακτικά σύντομη και αφάνταστα ωραία.''


Αιτιόλογηση δεν πρέπει να είναι . ......είμαι και εγώ ανάμεσα σε αίτιο- αποτέλεσμα και σύκριση αντίθεση!
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 25, 2011, 10:59:29 μμ από Iris_ »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:52:09 »

Αποσυνδεδεμένος Faidra_

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 96
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1247 στις: Οκτώβριος 25, 2011, 10:21:45 μμ »
Ποια η άποψη σας για τον τρόπο ανάπτυξη της παρακάτω παραγράφου;
Είναι αίτιο- αποτέλεσμα; Αίτιο η βιολογική διαφορά και οι διαφορές που περιγράφονται στη συνέχεια και αποτέλεσμα ''διαφορετική θεώρηση του κόσμου και σε ανταγωνιστική στάση μέσα στη ζωή'' ;

Μπορούμε να πούμε ότι έχει σύγκριση αντίθεση ; Συγκρίνει νέους με ώριμους;

Η'είναι μία απλή αιτιολόγηση;

Έχω μπερδευτεί και δεν ξεκαθαρίζω..... ποια η άποψη σας;;;;;;

''Η ίδια η βιολογική διαφορά των δυο οργανισμών, του παλιού και του νέου, τους οδηγεί σε διαφορετική θεώρηση του κόσμου και σε ανταγωνιστική στάση μέσα στη ζωή. Ο νέος κινείται προς τα εμπρός, ο ηλικιωμένος, όταν δε γυρίζει πίσω, προσπαθεί να συγκρατήσει όσα κατόρθωσε να αποκτήσει. Η συντηρητική στάση είναι αυτονόητη για τον άνθρωπο μιας κάποιας ηλικίας, αφού αποτελεί συνάρτηση της συντήρησης της ίδιας του της ύπαρξης, που με τα χρόνια έχει εξαντλήσει πολλές από τις πιο ζωτικές δυνάμεις του και οδεύει προς την αναπό¬φευκτη φθορά Είναι απόλυτα κατανοητή η στροφή των ώριμων προς το παρελ¬θόν, προς την περίοδο εκείνη της ζωής τους, «που είχαν και δύναμη και λόγο και ομορφιά». Η νοσταλγία των χρόνων εκείνων δεν αποτελεί συναισθηματική κατάσταση φευγαλέα και ρομαντική• αποτελεί ανάγκη βιολογική, για να δικαι¬ώσει ολόκληρη την ανθρώπινη ζωή, που τώρα μόλις διαπιστώνει ο ώριμος πως είναι τρομακτικά σύντομη και αφάνταστα ωραία.''


Αιτιολόγηση δε νομίζω ......είμαι και εγώ ανάμεσα σε αίτιο- αποτέλεσμα και αιτιολόγηση!

Μπορεί να είναι συνδυασμός μεθόδων και να είναι και τα δύο τελικά στην παράγραφο αυτή;

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1248 στις: Οκτώβριος 25, 2011, 10:43:49 μμ »
με καθε επιφυλαξη θα ελεγα συγκριση- αντιθεση. Ολη η επιχειρηματολογια/αναλυση της αρχικης θεματικης προτασης -θεσης στηριζεται στη συγκριση. Ισως κανω λαθος.....
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 25, 2011, 10:49:57 μμ από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος pontiki!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις...
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1249 στις: Οκτώβριος 25, 2011, 11:00:58 μμ »
Συμφωνώ στη σύγκριση αντίθεση... ωστόσο από ενα σημείο και μετά οι λεπτομέρειες της παραγράφου αναφέρονται μόνο στα χαρακτηριστικά των ΄μεγάλων΄.
Οπότε θα έλεγα και αίτιο -αποτέλεσμα

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:52:09 »

Αποσυνδεδεμένος dame

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 18
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1250 στις: Οκτώβριος 26, 2011, 11:19:24 πμ »
Συνάδελφοι καλημέρα ! Νομίζω ότι έχει ξανατεθεί το θέμα αλλά ψάχνοντας παραπάνω δεν το βρήκα . Λοιπόν:
Σε περίπτωση που ζητείται στους μαθητές να γράψουν δοκίμιο πειθούς  πρέπει να βάλουν τίτλο ή όχι;

Αποσυνδεδεμένος θάνος73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 265
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1251 στις: Οκτώβριος 26, 2011, 01:05:00 μμ »
Συνάδελφοι καλημέρα ! Νομίζω ότι έχει ξανατεθεί το θέμα αλλά ψάχνοντας παραπάνω δεν το βρήκα . Λοιπόν:
Σε περίπτωση που ζητείται στους μαθητές να γράψουν δοκίμιο πειθούς  πρέπει να βάλουν τίτλο ή όχι;
ο τίτλος είναι αναγκαίος απ' ό,τι έχω καταλάβει στα δημοσιογραφικά είδη. παρ' όλα αυτά, σε καμιά περίπτωση δεν είναι λανθασμένη η χρήση του σε δοκίμια. θα' λεγα ότι είναι προαιρετικός.
σα δαχτυλίδια του Κρόνου κρέμονται πάνω απ' το κεφάλι τα όνειρα που κάνω όταν είμαι ξύπνιος στο σκοτάδι

Αποσυνδεδεμένος marikaki

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 169
  • Φύλο: Γυναίκα
  • χάος
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1252 στις: Οκτώβριος 30, 2011, 09:38:44 μμ »
καλησπέρα και απο εμένα...θα ήθελα την άποψη σας: βρίσκομαι στο θέμα της διαφήμισης ελπίζω να τελειώσει η ύλη έως Φλεβάρη. Με τη συγκεκριμένη μαθήτρια ξεκινησα το καλοκαίρι για γ λυκείου και έχω καλύψει και κάποια θέματα της τρίτης από πέρυσι που κάναμε μάθημα. Θα ήθελα να ξέρω αν πορεύομαι σωστά και ποια θέματα τοωίζεται στην συγκεκριμένη ενότητα
Το μάθημα της έκθεσης για μενα είναι το δυσκολότερο γιατί πρέπει να καλυφθούν αρκετά θέματα....

Αποσυνδεδεμένος θάνος73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 265
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1253 στις: Οκτώβριος 31, 2011, 11:30:37 πμ »
Ποια η άποψη σας για τον τρόπο ανάπτυξη της παρακάτω παραγράφου;
Είναι αίτιο- αποτέλεσμα; Αίτιο η βιολογική διαφορά και οι διαφορές που περιγράφονται στη συνέχεια και αποτέλεσμα ''διαφορετική θεώρηση του κόσμου και σε ανταγωνιστική στάση μέσα στη ζωή'' ;

Μπορούμε να πούμε ότι έχει σύγκριση αντίθεση ; Συγκρίνει νέους με ώριμους;

Έχω μπερδευτεί και δεν ξεκαθαρίζω..... ποια η άποψη σας;;;;;;

''Η ίδια η βιολογική διαφορά των δυο οργανισμών, του παλιού και του νέου, τους οδηγεί σε διαφορετική θεώρηση του κόσμου και σε ανταγωνιστική στάση μέσα στη ζωή. Ο νέος κινείται προς τα εμπρός, ο ηλικιωμένος, όταν δε γυρίζει πίσω, προσπαθεί να συγκρατήσει όσα κατόρθωσε να αποκτήσει. Η συντηρητική στάση είναι αυτονόητη για τον άνθρωπο μιας κάποιας ηλικίας, αφού αποτελεί συνάρτηση της συντήρησης της ίδιας του της ύπαρξης, που με τα χρόνια έχει εξαντλήσει πολλές από τις πιο ζωτικές δυνάμεις του και οδεύει προς την αναπό¬φευκτη φθορά Είναι απόλυτα κατανοητή η στροφή των ώριμων προς το παρελ¬θόν, προς την περίοδο εκείνη της ζωής τους, «που είχαν και δύναμη και λόγο και ομορφιά». Η νοσταλγία των χρόνων εκείνων δεν αποτελεί συναισθηματική κατάσταση φευγαλέα και ρομαντική• αποτελεί ανάγκη βιολογική, για να δικαι¬ώσει ολόκληρη την ανθρώπινη ζωή, που τώρα μόλις διαπιστώνει ο ώριμος πως είναι τρομακτικά σύντομη και αφάνταστα ωραία.''
faidra, πιστεύω ότι η σύγκριση - αντίθεση είναι δευτερεύων τρόπος ανάπτυξης της  παραγράφου. Ουσιαστικά αιτιολογεί, γιατί ο ηλικιωμένος διαφέρει τόσο από τους νεότερους, απαντά δηλ. στο "γιατί" ισχύει η θεματική περίοδος.
δεν είμαι όμως απόλυτα σίγουρος...
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 31, 2011, 11:34:18 πμ από θάνος73 »
σα δαχτυλίδια του Κρόνου κρέμονται πάνω απ' το κεφάλι τα όνειρα που κάνω όταν είμαι ξύπνιος στο σκοτάδι

Αποσυνδεδεμένος θάνος73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 265
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1254 στις: Οκτώβριος 31, 2011, 11:36:55 πμ »
καλησπέρα και απο εμένα...θα ήθελα την άποψη σας: βρίσκομαι στο θέμα της διαφήμισης ελπίζω να τελειώσει η ύλη έως Φλεβάρη. Με τη συγκεκριμένη μαθήτρια ξεκινησα το καλοκαίρι για γ λυκείου και έχω καλύψει και κάποια θέματα της τρίτης από πέρυσι που κάναμε μάθημα. Θα ήθελα να ξέρω αν πορεύομαι σωστά και ποια θέματα τοωίζεται στην συγκεκριμένη ενότητα
Το μάθημα της έκθεσης για μενα είναι το δυσκολότερο γιατί πρέπει να καλυφθούν αρκετά θέματα....
αν ακολουθείς τη σειρά των θεματικών ενοτήτων του σχολικού βιβλίου, τότε είσαι σε πολύ καλό σημείο για την εποχή... πάντως το να γράψει ο μαθητής εκθέσεις σε κάθε θέμα που μπορεί να σχετίζεται με τη θεματολογία της Γ'Λ είναι αδύνατο θα έλεγα...
σα δαχτυλίδια του Κρόνου κρέμονται πάνω απ' το κεφάλι τα όνειρα που κάνω όταν είμαι ξύπνιος στο σκοτάδι

Αποσυνδεδεμένος marikaki

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 169
  • Φύλο: Γυναίκα
  • χάος
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1255 στις: Οκτώβριος 31, 2011, 12:08:08 μμ »
ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ ΠΟΛΥ...με καθησύχασες...η συγκεκριμένη μαθήτρια είναι πολύ καλή και φέρνει με δική της πρωτοβουλία 2 εκθέσεις την εβδομάδα...ελπίζω να φέρει και τα αναμενόμενα αποτελεσματα....
επίσης μπορεί κάποιος να μου στείλει αν υπάρχει πληροφοριακό υλικό για το επικοινωνιακό πλαίσιο που να καλύπτει όλα τα είδη που ζητούνται...π.χ. άρθρο, επιφυλλίδα κλπ
ευχαριστώ εκ των προτέρων

Αποσυνδεδεμένος pelazi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 470
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1256 στις: Νοέμβριος 01, 2011, 03:26:58 μμ »
Παιδιά με μια μαθήτρια της γ' λυκείου αντιμετωπίζω ένα πρόβλημα στο μάθημα της έκθεσης και δεν ξέρω πως να τη βοηθήσω και αν προλαβαίνω να κάνω κάτι μεχρι το τέλος της χρονιάς! Ο γραπτός της λόγος χαρακτηρίζεται από απίστευτη προφορικότητα! Όπως τα σκέφεται ετσι τα αποτυπώνει στο χαρτί!! Τι να κάνω? Τι μέθοδο να ακολουθήσω?
Ο χρόνος είναι /πολύ αργός για όσους περιμένουν
                     /πολύ γρήγορος για όσους φοβούνται
                     /πολύ σύντομος για όσους χαίρονται
                     /πολύ μακρύς για όσους υποφέρουν
                     /και αιώνιος για όσους αγαπούν

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1257 στις: Νοέμβριος 06, 2011, 09:25:42 μμ »
Όταν μία άσκηση ζητάει να επισημανθούν οι λέξεις που διασφαλίζουν τη συνοχή μίας παραγράφου, εννοούμε από περίοδος σε περίοδο; Δηλαδή από τελεία σε τελεία ή θα αναφέρουμε και μέσα στα πλαίσια των περιόδων;

Για παράδειγμα:
Ο ρατσιμός λοιπόν μπορεί να προκαλέσεις πληθώρα αρνητικών συνεπειών. Αυτό καθιστά αναγκαί την  αντιμετώπιση του ,  διότι μπορεί να φέρει πληθώρα αρνητικών συνεπειών. Πρώτον......

Στο παραπάνω παράδειγμα πρέπει να ανφέρουμε και το ' διότι' που είναι μέσα στην περίοδο, ή μόνο από τελεία σε τελεία;

Αποσυνδεδεμένος θάνος73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 265
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1258 στις: Νοέμβριος 13, 2011, 05:37:15 μμ »
προσωπικά περιμένω να γράψουν οι μαθητές μου τις μεταβατικές λέξεις - φράσεις που συνδέουν περιόδους ή ημιπεριόδους. Ωστόσο, με την ευρύτερη έννοια η  συνοχή περιλαμβάνει και  τους συνδέσμους (π.χ. διότι). Μια καλή λύση θα ήταν, όταν οι μαθητές απαντούν σε άσκηση που αφορά τη συνοχή της παραγράφου, να διαχωρίζουν σε δύο μέρη τις απαντήσεις τους: 1. συνοχή μεταξύ περιόδων / ημιπεριόδων, και 2. συνοχή μεταξύ προτάσεων.
σα δαχτυλίδια του Κρόνου κρέμονται πάνω απ' το κεφάλι τα όνειρα που κάνω όταν είμαι ξύπνιος στο σκοτάδι

Αποσυνδεδεμένος θάνος73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 265
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1259 στις: Νοέμβριος 13, 2011, 05:45:22 μμ »
συνάδελφοι, έρχονται αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας και αξιολόγησης της νεοελληνικής γλώσσας. μαθαίνω ότι ήδη στην Α' Λυκείου δεν ζητούν περίληψη αλλά ερωτήσεις κατανόησης κειμένου. Αν κάποιος φίλος/η διδάσκει το μάθημα ή γνωρίζει καλύτερα  ας μας γράψει δυο πράγματα να ξέρουμε τι μέλλει γενέσθαι.
σα δαχτυλίδια του Κρόνου κρέμονται πάνω απ' το κεφάλι τα όνειρα που κάνω όταν είμαι ξύπνιος στο σκοτάδι

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159817
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 374
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 4
Επισκέπτες: 356
Σύνολο: 360

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.084 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.