*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 958758 φορές)

0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1470 στις: Σεπτέμβριος 04, 2012, 10:35:36 μμ »
Η μηλιά είναι φυτό, τα φυτά φωτοσυνθέτουν. Άρα η μηλιά φωτοσυνθέτει.

Νομίζω ότι στο παράδειγμα που παρέθεσες πάμε από το ειδικό στο ειδικό. Δε νομίζω να κάνω λάθος, τουλάχιστον όπως το διατύπωσες.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:19:44 »

Αποσυνδεδεμένος papagalia

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 580
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1471 στις: Σεπτέμβριος 04, 2012, 10:47:32 μμ »
Αναλογικός επομένως;;;

Αποσυνδεδεμένος turtle

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 368
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1472 στις: Σεπτέμβριος 04, 2012, 11:16:10 μμ »
Η μηλιά είναι φυτό, τα φυτά φωτοσυνθέτουν. Άρα η μηλιά φωτοσυνθέτει.

Νομίζω ότι στο παράδειγμα που παρέθεσες πάμε από το ειδικό στο ειδικό. Δε νομίζω να κάνω λάθος, τουλάχιστον όπως το διατύπωσες.

Νομίζω ότι η σειρά των προκειμένων είναι λάθος, όπως την παραθέτετε. Δεν είναι λογικό να ξεκινάς από τη μηλιά και να καταλήγεις στη μηλιά. Η σειρά έπρεπε να είναι:

Τα φυτά φωτοσυνθέτουν.
Η μηλιά είναι φυτό.

Άρα: Η μηλιά φωτοσυνθέτει.

Επομένως ο συλλογισμός είναι παραγωγικό, καθώς ξεκινά από το γενικό και καταλήγει σε κάτι το ειδικό.

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1473 στις: Σεπτέμβριος 05, 2012, 09:48:18 πμ »
Την ίδια εντύπωση έχω κι εγώ. Είναι παραγωγικός συλλογισμός, διατυπωμένος λαθασμένα.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:19:44 »

Αποσυνδεδεμένος haroulalki

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 824
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1474 στις: Σεπτέμβριος 05, 2012, 11:29:28 πμ »
gringa σ ευχαριστω πολυ. Και εγω το ιδιο ξερω, οτι για τους παραγωγικους κανουμε λογο για εγκυροτητα, αληθεια, ορθοτητα, ενω για τους επαγωγικους μιλαμε για τελεια και ατελη επαγωγη. Σχετικα με τους αναλογικους, κανουμε λογο για κυριολεκτικη και μεταφορικη αναλογια. Ειναι ομως ολα αυτα διασταυρωμενα; Δε θελω να καψω κανενα παιδι στις εξετασεις. Επιπλεον, υπαρχει μεταφορικος αναλογικος συλλογισμος με ισχυρη αποδεικτικη ισχυ ή επειδη είναι μεταφορικος εξ ορισμου είναι και μη αποδεκτος; Και σ αυτο το σημειο οι πληροφοριες μου συγχεονται.

Αποσυνδεδεμένος turtle

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 368
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1475 στις: Σεπτέμβριος 05, 2012, 11:43:12 πμ »
gringa σ ευχαριστω πολυ. Και εγω το ιδιο ξερω, οτι για τους παραγωγικους κανουμε λογο για εγκυροτητα, αληθεια, ορθοτητα, ενω για τους επαγωγικους μιλαμε για τελεια και ατελη επαγωγη. Σχετικα με τους αναλογικους, κανουμε λογο για κυριολεκτικη και μεταφορικη αναλογια. Ειναι ομως ολα αυτα διασταυρωμενα; Δε θελω να καψω κανενα παιδι στις εξετασεις. Επιπλεον, υπαρχει μεταφορικος αναλογικος συλλογισμος με ισχυρη αποδεικτικη ισχυ ή επειδη είναι μεταφορικος εξ ορισμου είναι και μη αποδεκτος; Και σ αυτο το σημειο οι πληροφοριες μου συγχεονται.

Από αυτά που εγώ έχω δει τόσα χρόνια που διδάσκω το συγκεκριμένο μέθημα θεωρώ ότι η αναφορά στην εγκυρότητα, την αλήθεια και εν τέλει την ορθότητα γίνεται και για τους επαγωγικούς συλλογισμούς κάνοντας χρήση των όρων ατελής και τέλεια επαγωγή στο κομμάτι που αφορά την αιτιολόγηση. Για παράδειγμα: ο συλλογισμός δεν είναι αληθής, γιατί οι προκείμενές του δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για ατελή επαγωγή, καθώς ενέχει βεβιασμένη γενίκευση.

Σε ό,τι αφορά την κυιολεκτική και μεταφορική αναλογία και αυτό αφορα στους επαγωγικούς συλλογισμούς (βλ. σχολικό εγχειρίδιο σελ. 18) και όχι στους αναλογικούς.

Αποσυνδεδεμένος haroulalki

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 824
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1476 στις: Σεπτέμβριος 05, 2012, 11:48:08 πμ »
ναι, turtle, οι αναλογικοι ειναι ουσιαστικα κατηγορια των επαγωγικων συλλογισμων. Δηλαδη, θα μιλησεις για κυριολεκτικη και μεταφορικη αναλογια σε εναν επαγωγικο συλλογισμο; και τοτε τον αναλογικο πώς θα τον αξιολογησεις;

Αποσυνδεδεμένος turtle

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 368
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1477 στις: Σεπτέμβριος 05, 2012, 11:56:02 πμ »
ναι, turtle, οι αναλογικοι ειναι ουσιαστικα κατηγορια των επαγωγικων συλλογισμων. Δηλαδη, θα μιλησεις για κυριολεκτικη και μεταφορικη αναλογια σε εναν επαγωγικο συλλογισμο; και τοτε τον αναλογικο πώς θα τον αξιολογησεις;

Νομίζω ότι κάνεις λάθος. Άλλο πράγμα οι αναλογικοί συλλογισμοί και άλλο η αναλογία που απαντά στους επαγωγικούς συλλογισμούς.

Όσο για την αξιολόγηση θεωρώ ότι εφαρμόζεις τα όσα ισχύουν εν γένει (τα ανέφερε παραπάνω και η papagalia). Αναφέρεσαι δηλαδή στην εγκυρότητα, εφόσον το συμπέρασμα προκύπτει αβίαστα από τις προκείμενες και εν συνεχεία στην αλήθεια, αν τόσο οι προκείμενες όσο και το συμπέρασμα είναι αληθή. Τώρα σε έναν αναλογικό συλλογισμό όπως αυτός της σελίδας 13 του σχολικού πιστεύω ότι θα έλεγαν στα παιδιά να θεωρήσουν αληθείς τις προκείμενες (έχει γίνει αυτό σε πανελλήνιες) οπότε έχεις να κρίνεις μόνο την αλήθεια αναφορικά με το συμπέρασμα. Στο συγκεκριμένο συλλογισμό η ύπαρξη της λέξης πιθανόν στο συμπέρασμα ενισχύει την επιχειρηματολογία υπέρ της αλήθειας αυτού.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 05, 2012, 11:59:24 πμ από turtle »

Αποσυνδεδεμένος haroulalki

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 824
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1478 στις: Σεπτέμβριος 05, 2012, 12:07:05 μμ »
Μπορεις σε παρακαλω να μου δωσεις ενα παραδειγμα επαγωγικου συλλογισμου με ανα λογια και εναν αναλογικο συλλογισμο για να καταλαβω τη διαφορα τους;

Αποσυνδεδεμένος haroulalki

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 824
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1479 στις: Σεπτέμβριος 05, 2012, 12:57:27 μμ »
Αλλη απορια: κατα τους παραλογικους συλλογισμούς επιμενετε στα ειδη τους (ληψη ζητουμενου, κυκλος κλπ) ή απλως τους αναφερετε; Ζητιουνται δηλ. στις εξετασεις; γιατι και δυσκολη ειναι η αναγνωριση του καθε ειδους και δεν καταγραφονται αναλυτικα στο σχολικο βιβλιο.

Αποσυνδεδεμένος haroulalki

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 824
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1480 στις: Σεπτέμβριος 05, 2012, 01:24:24 μμ »
κανεις;

Αποσυνδεδεμένος eli_

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 28
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1481 στις: Σεπτέμβριος 05, 2012, 04:21:46 μμ »
haroulalki ,δεν είναι απαραίτητο να αναφερθείς στα είδη των παραλογικών συλλογισμών.Απλά , πρέπει ο μαθητής να ξέρει τι είναι ο παραλογισμός και να μπορεί να τον αναγνωρίζει. Δεν έχει ζητηθεί κάτι τέτοιο στις εξετάσεις.

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1482 στις: Σεπτέμβριος 05, 2012, 04:47:31 μμ »
επαγωγή με αναλογία

Αναλογία υπάρχει σε ένα συλλογισμό, όταν στις προκείμενες παρουσιάζονται κάποιες ομοιότητες μεταξύ δύο συγκρινόμενων όρων, και στο συμπέρασμα διατυπώνεται η κρίση ότι οι δύο αυτοί όροι είναι γενικώς παρόμοιοι.


1η προκείμενη:   Ο Λαβύρινθος, εξαιτίας της πολυπλοκότητάς του, προκαλούσε σύγχυση και αποπροσανατόλιζε όσους έμπαιναν στις στοές του.

2η προκείμενη:    Το ελληνικό δημόσιο χαρακτηρίζεται από εξαιρετικά πολύπλοκη δομή και λειτουργία.

Συμπέρασμα:   Άρα, το λαβυρινθώδες ελληνικό δημόσιο προκαλεί σύγχυση στους πολίτες που συναλλάσσονται μ' αυτό.

Αναλογικός συλλογισμός

Αναλογικός ονομάζεται ο συλλογισμός, ο οποίος ξεκινά από μια ειδική και συγκεκριμένη θέση και καταλήγει σε μια άλλη ειδική και συγκεκριμένη θέση. Η πρώτη ειδική και συγκεκριμένη θέση καταγράφεται στη μείζονα προκείμενη και η δεύτερη ειδική και συγκεκριμένη θέση καταγράφεται στο συμπέρασμα.

 
1η προκείμενη:      Ο καθηγητής επέκρινε τη συμπεριφορά ενός μαθητή.

2η προκείμενη:      Ο Χρήστος συμπεριφέρεται άσχημα.

Συμπέρασμα:      Ενδεχομένως, ο καθηγητής επέκρινε τη συμπεριφορά του Χρήστου

Αυτό που λέω μπακάλικα στα παιδιά είναι ότι στον αναλογικό συλλογισμό στο συμπέρασμα καταλήγουμε σε ΕΝΑ μόνο πράγμα, στην επαγωγή με αναλογία  καταλήγουμε ΚΑΙ ΣΤΑ 2, τα οποία έχουν ομοιότητες.

Ελπίζω να βοήθησα...
   

Αποσυνδεδεμένος haroulalki

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 824
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1483 στις: Σεπτέμβριος 05, 2012, 05:58:49 μμ »
Ευχαριστω gringa και eli. πολυτιμες οι πληροφοριες σας.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159817
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 374
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 4
Επισκέπτες: 325
Σύνολο: 329

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.093 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.