0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Η διαφορά 15 μορίων από την εικόνα του φροντιστηρίου και το γραπτό των πανελληνίων δεν είναι μεγάλη. Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που την εξηγούν και δεν έχει να κάνει μόνο με την ποιότητα της διδασκαλίας. Καταρχάς, ό,τι προετοιμασία και να έχει κάνει ένας μαθητής, το άγχος που έχει εκείνη την ώρα τον καταβάλλει. Δεύτερον, η εικόνα που έχουμε για ένα μαθητή -αλλά και ο μαθητής για τον εαυτό του- συνήθως προκύπτει από τα καλά του γραπτά. Η δική μου εμπειρία μου έχει δείξει ότι ένας μαθητής συνήθως στις πανελλήνιες γράφει πιο κοντά στα κακά του γραπτά. Εμείς όμως τείνουμε να κοιτάζουμε τα καλά γραπτά, θεωρώντας ότι αυτή είναι η εικόνα του, ενώ για τα κακά λέμε ότι έχει χρόνο να βελτιωθεί, ήταν κακή μέρα, δεν του έκατσε το θέμα, κλπ κλπ. Κάνουμε επαναληπτικά διαγωνίσματα στο 1/5 της ύλης και θεωρούμε ότι αυτή είναι η εικόνα του μαθητή. Ειδικά στη γλώσσα τα 10 με 15 μόρια διαφορά είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο όταν πέσει λίγο απρόβλεπτο θέμα. Τρίτος παράγοντας και εξίσου σημαντικός είναι ότι δυστυχώς οι εξεταζόμενοι -και βάζω και εμένα μέσα όταν δίνω εξετάσεις- δεν έχουμε ακριβή εικόνα του τι έχουμε γράψει. Τα παιδιά βγαίνουν από το εξεταστικό κέντρο και λένε "μα εγώ τα έγραψα". Το τι νομίζει το παιδί ότι έγραψε σε σχέση με το τι πραγματικά έγραψε μερικές φορές είναι δύο διαφορετικοί κόσμοι. Τέταρτος παράγοντας. Μην ξεχνάτε τις χαμένες μονάδες της περίληψης. Είναι πολλές.Πέμπτος παράγοντας. Το θέμα δεν ήταν εύκολο. Οι ασκήσεις ήταν εύκολες, ναι. Το θέμα της έκθεσης δεν ήταν και αυτό φάνηκε στις τελικές βαθμολογίες. Για να είμαι ειλικρινής, εγώ παραξενεύτηκα με όσους δήλωσαν αμέσως ότι το θέμα είναι εύκολο. Πολλά παιδιά έγραψαν μόνο θετικά ή μόνο αρνητικά και ακόμα περισσότερα έγραψαν γενικολογίες περί διαδικτύου. Πολλές μονάδες χαμένες από το περιεχόμενο. Δεν ξέρω αν χρειάζεται να αλλάξεις κάτι στη διδασκαλία σου. Είναι μια ερώτηση που όλοι την κάνουμε στον εαυτό μας κατά καιρούς. Νομίζω ότι είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς μας, πάντα υπάρχει κάτι που μπορούμε να βελτιώσουμε. Από την άλλη, δεδομένου ότι η διδασκαλία είναι σχέση, δε μπορεί να φταίει πάντα μόνο ο ένας.
Μα, τι θα πεί εύκολο ή δύσκολο? Τι θέλαμε? "Τα αρνητικά του φαινομένου του θερμοκηπίου? !! αλλά και πάλι να δεις που πολλοι υποψήφιοι θα τα εγραφαν σαν "συνταγή γιατρού" 1ον, 2ον, 3ον, κλπ...Το θέμα εδώ και χρόνια είναι πως ΔΕΝ έχουν μαθει να γραφουν σωστά, και δεν έχουν μαθει να γραφουν σωστα γιατι ΔΕΝ σκεπτονται με λογική σειρά και ΔΕΝ έχουν κριτική ικανότητα. Αυτό, θέλει δουλεια!! Ευτυχως υπαρχουν και μαθητες που πραγματικά προσπαθουν για το καλυτερο.Ολες οι εποχές ιδιες είναι τελικά...
οσο υποκειμενικη και να ειναι η αποψη μας για εναν μαθητη elrana -που σιγουρα ειναι- πως αιτιολογεις το φετινο χαμηλο ποσοστο στα αριστα γραπτα?αν δεν κανω λαθος περιπου 700 στα 70000?
Με ένα πολύ πρόχειρο γκουγκλάρισμα, τα άριστα γραπτά της γλώσσας του 2015 ήταν 779 στα 79003, ποσοστό 0,99%. Πάνω κάτω στα ίδια επίπεδα με φέτος. Με ποια χρονιά το συγκρίνεις και το βρίσκεις χαμηλότερο;