*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 957420 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος maria3/4

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 81
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2464 στις: Ιούνιος 20, 2016, 02:27:26 μμ »
Παιδιά, διδάσκω 10 χρόνια σε φροντιστήριο. Αφενός μπορώ να καταλάβω τις ικανότητες των μαθητών και να αξιολογήσω τη δύναμη του γραπτού τους.Αφετέρου, ποτέ δε διδάσκω με παπαγαλία έτοιμων σχεδιαγραμμάτων. Ασφαλώς υπάρχει ένα υλικό διαθέσιμο σε κάθε μαθητή ως πηγή έμπνευσης, αλλά η όλη διδασκαλία γίνεται κειμενοκεντρικά. Οσον αφορά στις φετινές εξετάσεις, δε στέκομαι σε μαθητές με χρονιες αδυναμίες που γνώριζα ότι δε μπορούν να γράψουν πάνω απο 70(με επιεική διόρθωση) άρα 60 πανελλαδικές(;). Μιλώ για μαθητές με λόγο, ύφος, αντίληψη, κριτική αντιμετώπιση των θεμάτων που σε απαιτητιικά διαγωνίσματα με συνδυαστικά θέματα γράφανε 80. Ε αυτοι δε γίνεται τελικά να γράφουν 65 σ' ένα εύκολο θέμα...Ειλικρινά απογοητεύτηκα..Δεν ξέρω αν πρέπει να αλλάξω κάτι στη διδασκαλια μου ή αν ήταν ζήτημα της φετινής επιτροπής, εννοώ μηπως δόθηκε μια κατεύθυνση για σχολαστική διόρθωση....

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:30:59 »

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2465 στις: Ιούνιος 20, 2016, 02:57:40 μμ »
Η διαφορά 15 μορίων από την εικόνα του φροντιστηρίου και το γραπτό των πανελληνίων δεν είναι μεγάλη. Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που την εξηγούν και δεν έχει να κάνει μόνο με την ποιότητα της διδασκαλίας.

 Καταρχάς, ό,τι προετοιμασία και να έχει κάνει ένας μαθητής, το άγχος που έχει εκείνη την ώρα τον καταβάλλει.

Δεύτερον, η εικόνα που έχουμε για ένα μαθητή -αλλά και ο μαθητής για τον εαυτό του- συνήθως προκύπτει από τα καλά του γραπτά. Η δική μου εμπειρία μου έχει δείξει ότι ένας μαθητής συνήθως στις πανελλήνιες γράφει πιο κοντά στα κακά του γραπτά. Εμείς όμως τείνουμε να κοιτάζουμε τα καλά γραπτά, θεωρώντας ότι αυτή είναι η εικόνα του, ενώ για τα κακά λέμε ότι έχει χρόνο να βελτιωθεί, ήταν κακή μέρα, δεν του έκατσε το θέμα, κλπ κλπ. Κάνουμε επαναληπτικά διαγωνίσματα στο 1/5 της ύλης και θεωρούμε ότι αυτή είναι η εικόνα του μαθητή. Ειδικά στη γλώσσα τα 10 με 15 μόρια διαφορά είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο όταν πέσει λίγο απρόβλεπτο θέμα.

Τρίτος παράγοντας και εξίσου σημαντικός είναι ότι δυστυχώς οι εξεταζόμενοι -και βάζω και εμένα μέσα όταν δίνω εξετάσεις- δεν έχουμε ακριβή εικόνα του τι έχουμε γράψει. Τα παιδιά βγαίνουν από το εξεταστικό κέντρο και λένε "μα εγώ τα έγραψα". Το τι νομίζει το παιδί ότι έγραψε σε σχέση με το τι πραγματικά έγραψε μερικές φορές είναι δύο διαφορετικοί κόσμοι.

Τέταρτος παράγοντας. Μην ξεχνάτε τις χαμένες μονάδες της περίληψης. Είναι πολλές.

Πέμπτος παράγοντας. Το θέμα δεν ήταν εύκολο. Οι ασκήσεις ήταν εύκολες, ναι. Το θέμα της έκθεσης δεν ήταν και αυτό φάνηκε στις τελικές βαθμολογίες. Για να είμαι ειλικρινής, εγώ παραξενεύτηκα με όσους δήλωσαν αμέσως ότι το θέμα είναι εύκολο. Πολλά παιδιά έγραψαν μόνο θετικά ή μόνο αρνητικά και ακόμα περισσότερα έγραψαν γενικολογίες περί διαδικτύου. Πολλές μονάδες χαμένες από το περιεχόμενο.

Δεν ξέρω αν χρειάζεται να αλλάξεις κάτι στη διδασκαλία σου. Είναι μια ερώτηση που όλοι την κάνουμε στον εαυτό μας κατά καιρούς. Νομίζω ότι είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς μας, πάντα υπάρχει κάτι που μπορούμε να βελτιώσουμε. Από την άλλη, δεδομένου ότι η διδασκαλία είναι σχέση, δε μπορεί να φταίει πάντα μόνο ο ένας.  ;)

Αποσυνδεδεμένος Βικη

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 242
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02 Κοιτάω πάντα μπροστά!
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2466 στις: Ιούνιος 20, 2016, 03:23:27 μμ »
Η διαφορά 15 μορίων από την εικόνα του φροντιστηρίου και το γραπτό των πανελληνίων δεν είναι μεγάλη. Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που την εξηγούν και δεν έχει να κάνει μόνο με την ποιότητα της διδασκαλίας.

 Καταρχάς, ό,τι προετοιμασία και να έχει κάνει ένας μαθητής, το άγχος που έχει εκείνη την ώρα τον καταβάλλει.

Δεύτερον, η εικόνα που έχουμε για ένα μαθητή -αλλά και ο μαθητής για τον εαυτό του- συνήθως προκύπτει από τα καλά του γραπτά. Η δική μου εμπειρία μου έχει δείξει ότι ένας μαθητής συνήθως στις πανελλήνιες γράφει πιο κοντά στα κακά του γραπτά. Εμείς όμως τείνουμε να κοιτάζουμε τα καλά γραπτά, θεωρώντας ότι αυτή είναι η εικόνα του, ενώ για τα κακά λέμε ότι έχει χρόνο να βελτιωθεί, ήταν κακή μέρα, δεν του έκατσε το θέμα, κλπ κλπ. Κάνουμε επαναληπτικά διαγωνίσματα στο 1/5 της ύλης και θεωρούμε ότι αυτή είναι η εικόνα του μαθητή. Ειδικά στη γλώσσα τα 10 με 15 μόρια διαφορά είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο όταν πέσει λίγο απρόβλεπτο θέμα.

Τρίτος παράγοντας και εξίσου σημαντικός είναι ότι δυστυχώς οι εξεταζόμενοι -και βάζω και εμένα μέσα όταν δίνω εξετάσεις- δεν έχουμε ακριβή εικόνα του τι έχουμε γράψει. Τα παιδιά βγαίνουν από το εξεταστικό κέντρο και λένε "μα εγώ τα έγραψα". Το τι νομίζει το παιδί ότι έγραψε σε σχέση με το τι πραγματικά έγραψε μερικές φορές είναι δύο διαφορετικοί κόσμοι.

Τέταρτος παράγοντας. Μην ξεχνάτε τις χαμένες μονάδες της περίληψης. Είναι πολλές.

Πέμπτος παράγοντας. Το θέμα δεν ήταν εύκολο. Οι ασκήσεις ήταν εύκολες, ναι. Το θέμα της έκθεσης δεν ήταν και αυτό φάνηκε στις τελικές βαθμολογίες. Για να είμαι ειλικρινής, εγώ παραξενεύτηκα με όσους δήλωσαν αμέσως ότι το θέμα είναι εύκολο. Πολλά παιδιά έγραψαν μόνο θετικά ή μόνο αρνητικά και ακόμα περισσότερα έγραψαν γενικολογίες περί διαδικτύου. Πολλές μονάδες χαμένες από το περιεχόμενο.

Δεν ξέρω αν χρειάζεται να αλλάξεις κάτι στη διδασκαλία σου. Είναι μια ερώτηση που όλοι την κάνουμε στον εαυτό μας κατά καιρούς. Νομίζω ότι είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς μας, πάντα υπάρχει κάτι που μπορούμε να βελτιώσουμε. Από την άλλη, δεδομένου ότι η διδασκαλία είναι σχέση, δε μπορεί να φταίει πάντα μόνο ο ένας.  ;)
ίσως δεν το γνωρίζεις, αλλά στα βαθμολογικά δόθηκε επίσημη οδηγία την ημέρα της πειραματικής ότι είτε γράψουν μόνο θετικά, είτε μόνο αρνητικά , είτε και τα δύο, εάν έχουν τεκμηρίωση και όχι απλά  βιωματικό χαρακτήρα, να πιαστούν σωστά..άρα δεν είναι αυτό από πλευράς περιεχομένου τουλάχιστον..

Αποσυνδεδεμένος pd

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 374
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2467 στις: Ιούνιος 20, 2016, 03:30:55 μμ »
Προσωπικη εκτιμηση =φετος θεωρω οτι το φιδι απο την τρυπα τελικα το εβγαλαν οι διορθωτες.. Το θεμα μπορει να φανηκε ευκολο - και ηταν αντικειμενικα ,γιατι η εκταση του κειμενου που δοθηκε ηταν τραγικα μικρη[1 σελιδα ολο και ολο ]αλλα τελικα η ευκολια του ηταν τροχοπεδη για τους μαθητες που παρανοησαν ..την μεγαλη ευκολια και ξεφυγαν τελειως ,μαλλον απ'οτι δειχνουν οι βαθμολογιες...
Οι παραινεσεις της ΚΕ δεν μπορουν να αντικαταστησουν τον διορθωτη για τη γενικη εικονα του γραπτου
Συμφωνω με elranna

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:30:59 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2468 στις: Ιούνιος 20, 2016, 09:30:35 μμ »
Μα, τι θα πεί εύκολο ή δύσκολο? Τι θέλαμε? "Τα αρνητικά του φαινομένου του θερμοκηπίου? !! αλλά και πάλι να δεις που πολλοι υποψήφιοι θα τα εγραφαν σαν "συνταγή γιατρού" 1ον, 2ον, 3ον, κλπ...
Το θέμα εδώ και χρόνια είναι πως ΔΕΝ έχουν μαθει να γραφουν σωστά, και δεν έχουν μαθει να γραφουν σωστα γιατι ΔΕΝ σκεπτονται με λογική σειρά και ΔΕΝ έχουν κριτική ικανότητα. Αυτό, θέλει δουλεια!! Ευτυχως υπαρχουν και μαθητες που πραγματικά προσπαθουν για το καλυτερο.
Ολες οι εποχές ιδιες είναι τελικά...
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2469 στις: Ιούνιος 20, 2016, 11:02:47 μμ »
Μα, τι θα πεί εύκολο ή δύσκολο? Τι θέλαμε? "Τα αρνητικά του φαινομένου του θερμοκηπίου? !! αλλά και πάλι να δεις που πολλοι υποψήφιοι θα τα εγραφαν σαν "συνταγή γιατρού" 1ον, 2ον, 3ον, κλπ...
Το θέμα εδώ και χρόνια είναι πως ΔΕΝ έχουν μαθει να γραφουν σωστά, και δεν έχουν μαθει να γραφουν σωστα γιατι ΔΕΝ σκεπτονται με λογική σειρά και ΔΕΝ έχουν κριτική ικανότητα. Αυτό, θέλει δουλεια!! Ευτυχως υπαρχουν και μαθητες που πραγματικά προσπαθουν για το καλυτερο.
Ολες οι εποχές ιδιες είναι τελικά...

Νομίζω ότι η ευκολία του θέματος εξαρτάται από το αν έχει ... συνταγογραφηθεί από τα φροντιστήρια!  ;)

Την πρώτη χρονιά που δούλευα, ψάρακας ωρομίσθια το έτος 2007-2008, είχα μια απίστευτη μαθήτρια στη Γ' λυκείου. Φροντιστήριο έκανε μόνο λατινικά και αυτό γιατί τα βαριόταν, στα υπόλοιπα μαθήματα βασιζόταν αποκλειστικά στο σχολείο. Εμείς κάναμε μαζί Ιστορία γενικής. Εκείνη τη χρονιά έπεσε η παράδοση. Και πάει, η αθεόφοβη, και γράφει ότι ουσιαστικά δεν υπάρχει παράδοση, ότι είναι επινοημένη -ναι, χρησιμοποίησε τον όρο "επινοημένη παράδοση" του Hobsbawm που εγώ τουλάχιστον τον έμαθα στο μεταπτυχιακό- και ότι ουσιαστικά το πρόβλημα είναι η αποσύνδεση των νέων από τα έθιμα, που είναι πραγματικά. Όταν μου το είπε, έπαθα εγκεφαλικό, και κυρίως γιατί τον συγκεκριμένο όρο τον πήρε από μια ενδεικτική βιβλιογραφία που τους είχα δώσει στην ιστορία, από την οποία είχε διαβάσει αρκετά βιβλία. Ε, λοιπόν, επειδή το παιδί ήξερε να γράφει και προφανώς είχε κριτική σκέψη, πήρε ένα ωραιότατο 18,9 γράφοντας αιρετικές απόψεις και ουσιαστικά διορθώνοντας την εκφώνηση του θέματος.

Ένα παιδί που διαβάζει -προσέξτε, διαβάζει, όχι μελετάει-, στην γλώσσα θα γράψει. Αν δεν διαβάζει, θαύματα δε μπορούμε να κάνουμε.

Αποσυνδεδεμένος elli2702

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 86
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2470 στις: Ιούνιος 21, 2016, 09:35:10 μμ »
 οσο υποκειμενικη και να ειναι η αποψη μας για εναν μαθητη elrana -που σιγουρα ειναι- πως αιτιολογεις το φετινο χαμηλο ποσοστο στα αριστα γραπτα?αν δεν κανω λαθος περιπου 700 στα 70000?

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2471 στις: Ιούνιος 21, 2016, 10:01:46 μμ »
οσο υποκειμενικη και να ειναι η αποψη μας για εναν μαθητη elrana -που σιγουρα ειναι- πως αιτιολογεις το φετινο χαμηλο ποσοστο στα αριστα γραπτα?αν δεν κανω λαθος περιπου 700 στα 70000?

Με ένα πολύ πρόχειρο γκουγκλάρισμα, τα άριστα γραπτά της γλώσσας του 2015 ήταν 779 στα 79003, ποσοστό 0,99%. Πάνω κάτω στα ίδια επίπεδα με φέτος. Με ποια χρονιά το συγκρίνεις και το βρίσκεις χαμηλότερο;

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2472 στις: Ιούνιος 22, 2016, 12:42:22 πμ »
Με ένα πολύ πρόχειρο γκουγκλάρισμα, τα άριστα γραπτά της γλώσσας του 2015 ήταν 779 στα 79003, ποσοστό 0,99%. Πάνω κάτω στα ίδια επίπεδα με φέτος. Με ποια χρονιά το συγκρίνεις και το βρίσκεις χαμηλότερο;

πράγματι, κάθε χρόνο τα άριστα γραπτά στην έκθεση (δείτε στατιστικές πανελλαδικών) κινούνται στο 1-2%. Είναι δύσκολο να γράψεις κάτω από την βάση έκθεση και ακόμα πιο δύσκολο είναι να γράψεις 18+... και όλοι βγαίνουν πανευτυχείς από τα εξεταστικά  :)
τα φετινά θέματα ηταν εύκολα, οι διορθωτές είναι πιο απαιτητικοί, τα παιδιά πιο επαναπαυμένα, όλοι κάτι γράφουν, περίμενα λίγα άριστα γραπτά προσωπικά, αυτά που θα έχπυν την ιδιαιτερότητα στο ύφος που θα ξεχωρίσουν... νομίζω όταν τα θέματα είναι πιο δύσκολα πχ το κειμενο της αρβελέρ αυξάνονται και οι αριστούχοι γιατί πιο εύκολα ξεχωρίζει ένας καλός μαθητής με δύσκολα θέματα. Πάντως συμφωνώ με elranna είναι πολύ υποκειμενική η δίόρθωση και τα παιδιά εσφαλμένα θεωρούν ότι εύκολα μπορεί να έχουν μεγάλους βαθμούς στην έκθεση, παρεμπιπτόντως είχα διαβάσει κάπου έρευνα ότι ακομα και το ίδιο γραπτό ο ίδιος καθηγητής με διαφορά μιας βδομάδας θα το βαθμολογήσει διαφορετικά!!

Αποσυνδεδεμένος loulou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 399
  • Φύλο: Γυναίκα
  • My Home is where My Dog is
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2473 στις: Ιούνιος 22, 2016, 04:58:13 πμ »
Στο σχολείο μου είχαμε αναβαθμολογήσεις: 1ος διορθωτής 62, 2ος 46 και αναβαθμολογητής 45

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2474 στις: Ιούνιος 22, 2016, 07:35:36 πμ »
 Επειδή έδωσα δύο φορές πανελλήνιες νομίζω πως η βαθμολόγηση στην έκθεση είναι κάτι τρομερά υποκειμενικό.Δεν ξέρω. Πάντως ο ίδιος άνθρωπος να γράφει τρεις φορές διαφορετικούς βαθμούς,τους δύο με το νέο σύστημα,δεν το βρίσκω λογικό.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 22, 2016, 01:47:53 μμ από Ιωάννα2016 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2475 στις: Ιούνιος 22, 2016, 08:37:48 πμ »
πάντα τα γραπτα πανω απο 18,5 ήταν ελάχιστα. Δεν καταλαβαινω γιατι τωρα μας κανει εντυπωση.Γιατί, ποιός ανθρωπος θα εγραφε ο ιδιος το ιδιο θεμα δυο φορες και δεν θα ηταν διαφορετικό? Εδω, εμεις στην θαμολόγηση το κοιτάμε ξανα και ξανα και την επόμενη μερα και πάλι ολο και κατι βρίσκουμε!
Θεωρουμε τους μαθητες μας "άριστους"?
θα συμφωνήσω και πάλι με elranna,
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος pd

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 374
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2476 στις: Ιούνιος 22, 2016, 09:44:58 πμ »
Γιατι και με το παλιο συστημα που διναμε ,μονο παραγωγη λογου δηλ. , τα ιδια αποτελασματα υπηρχαν.Μονο οι θεωρητικης το εχουν με τον γραπτο λογο ,αλλα και παλι τα ποσοστα ειναι απογοητευτικα....
Εν κατακλειδι η εκθεση θεωρω οτι ειναι το βασικοτερο ολων των μαθηματων και κακως οι γονεις φροντιζουν να λυσουν το θεμα τα τελευταια 2 χρονια του Λυκειου ,στην καλυτερη περιπτωση

Αποσυνδεδεμένος CHRISTOSCHRI

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 192
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2477 στις: Ιούνιος 22, 2016, 01:07:29 μμ »
η έκθεση είναι συνισταμένη πολλών παραγόντων και θεωρώ πως η σωστή προετοιμασία γίνεται από το δημοτικό και από το περιβάλλον (πχ αν διαβάζουν οι γονείς, αν πάνε με τα παιδιά τους θέατρο) και  δημιουργείται σταδιακά ένα υπόβαθρο

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159560
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 355
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 317
Σύνολο: 331

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.109 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.