*

Αποστολέας Θέμα: Σχολείο και πραγματική γνώση...  (Αναγνώστηκε 10780 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος daniel

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 923
  • Φύλο: Άντρας
  • ..θέλω ανοιχτά παράθυρα να με χτυπάει αέρας...
    • Προφίλ
Σχολείο και πραγματική γνώση...
« στις: Νοεμβρίου 06, 2009, 06:46:11 pm »

Ενδιαφέρον όσο και αληθινό άρθρο από το φύλλο της "Καθημερινής της Κυριακής" της 1-11-2009.


O Eμφύλιος δεν είναι στα SOS

Tου Νικου Γ. Ξυδακη

Συζητούσα με έναν φοιτητή Μαθηματικών, αριστούχο απόφοιτο καλού ιδιωτικού σχολείου, με διακρίσεις σε μαθηματικούς διαγωνισμούς. Από την τρέχουσα πολιτική ζωή ξεκινήσαμε, στις απαρχές του φιλελευθερισμού και τον Διαφωτισμό φτάσαμε. Καθώς είχαμε πια μπει στο πεδίο της Ιστορίας, αντιλήφθηκα ότι ο αριστούχος είχε πέσει σε τρικυμία: τοποθετούσε τον Διαφωτισμό περίπου μαζί με την Αναγέννηση, λίγο μετά τον Μεσαίωνα, και σε διερευνητικές ερωτήσεις αποκαλυπτόταν διαρκώς ότι η γνώση του των αδρών ιστορικών περιόδων ήταν συγκεχυμένη, γεμάτη ανακολουθίες και πρωθύστερα. Οι περίοδοι ήταν απλώς ονόματα σκόρπια μες στον χρόνο, μάλιστα ονόματα κενά, χωρίς περιεχόμενο, χαρακτηριστικά, φυσιογνωμία. Ελαφρώς σοκαρισμένος, ο φοιτητής ομολόγησε ότι Νεότερη Ιστορία είχε διδαχθεί δυο-τρεις φορές στον σχολικό του βίο, και «τότε» τα ήξερε, έπαιρνε 18άρια και 19άρια, αλλά τώρα τα μπερδεύει. Καλά, Γεωγραφία δεν έμαθα ποτέ, αλλά Ιστορία νόμιζα ότι ξέρω, ψέλλισε εξομολογητικά. Τον παρηγόρησα λέγοντάς του, ότι η άγνοιά του δείχνει μάλλον την αποτυχία του σχολείου. Δεν του αρκούσε· ζήτησε κανένα καλό βιβλίο Ιστορίας. Δεν δεχόταν ότι το σχολείο του απέτυχε.

Λίγες εβδομάδες αργότερα, με δική του πρωτοβουλία ξεκίνησε η δεύτερη φάση της ανοιχτής μας συζήτησης. Αφορμή, ο Εμφύλιος και η ταινία του Π.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοεμβρίου 06, 2009, 06:59:32 pm από daniel »
Γιατί να λένε βίαια τα νερά του ποταμού και όχι τις όχθες που τα περιορίζουν;...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Σχολείο και πραγματική γνώση...
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:10:31 »

Αποσυνδεδεμένος syrrahm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1951
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Σχολείο και πραγματική γνώση...
« Απάντηση #1 στις: Νοεμβρίου 06, 2009, 06:59:26 pm »
Kαι για να μη μείνουμε μόνο στη γνώση, το σχολείο πρέπει να φροντίζει ώστε οι μαθητές να αποκτούν δεξιότητες και αξίες που θα τους είναι χρήσιμα για το μέλλον. Ίσως με τις τελευταίες να ερχόταν και η γνώση πιο εύκολα.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοεμβρίου 06, 2009, 07:03:11 pm από syrrahm »

Αποσυνδεδεμένος daniel

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 923
  • Φύλο: Άντρας
  • ..θέλω ανοιχτά παράθυρα να με χτυπάει αέρας...
    • Προφίλ
Απ: Σχολείο και πραγματική γνώση...
« Απάντηση #2 στις: Νοεμβρίου 06, 2009, 07:09:47 pm »

Προφανέστατα και έχεις δίκιο. Άλλωστε αυτή είναι η πραγματική, η σφαιρική, η ουσιώδης γνώση. Αφού το δικό μας σχολείο, το πατροπαράδοτο σχολείο που ξέρουμε όλοι, ποτέ δεν άσκησε σοβαρά και δεν αντιμετώπισε ποτέ ισότιμα άλλες δεξιότητες των παιδιών πλην της παθητικής θεωρητικής προσέγγισης του στυλ: "Στα λέω, τα διαβάζεις, τα αποστηθίζεις, τα γράφεις, περνάς"...  :-\

Πως θα γίνουν τα παιδιά, οι γενιές αυτές ολοκληρωμένες;...

Όταν γυμνάζεις ένα μυ συνέχεια, οι άλλοι ατονούν. Κάποια στιγμή θα γίνεις δύσμορφος κι ανάπηρος. Ακριβώς το ίδιο είναι. Και να πεις ότι δεν προερχόμαστε από τόπο με παράδοση και προσοχή στην παιδεία των νέων και την ισορροπία σε αυτή, γνώσεων, δεξιοτήτων, πνεύματος και σώματος...
« Τελευταία τροποποίηση: Νοεμβρίου 06, 2009, 07:24:17 pm από daniel »
Γιατί να λένε βίαια τα νερά του ποταμού και όχι τις όχθες που τα περιορίζουν;...

Αποσυνδεδεμένος anastasia86

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 420
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Σχολείο και πραγματική γνώση...
« Απάντηση #3 στις: Νοεμβρίου 06, 2009, 07:54:03 pm »
Πόσο δίκιο έχει..
Εξαιρετικό άρθρο, ευχαριστούμε πολύ daniel.
Πες αυτό που θες, όπως θα ήθελες να το ακούσεις...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Σχολείο και πραγματική γνώση...
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:10:31 »

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Σχολείο και πραγματική γνώση...
« Απάντηση #4 στις: Νοεμβρίου 06, 2009, 08:15:02 pm »
Όσο τα προγράμματα και η ύλη καθορίζονται από γραφειοκράτες, είναι αναπόφευκτο να εμφανίζεται το σημερινό επίπεδο. >:(  Και ερωτώ, είναι ποτέ δυνατόν ο καθηγητής να βοηθήσει τα παιδιά να αποκτήσουν σφαιρική εικόνα πχ της ιστορίας ή εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, όταν χαροπαλεύει με το πιστόλι στον κρόταφο να βγάλει την ύλη των πανελλαδικών; Θα μου πείτε υπάρχουν και οι άλλες τάξεις ... μα οι άλλες τάξεις στο ελληνικό σχολείο υπάρχουν μόνο και μόνο, για να είναι προθάλαμος της Γ!

Προφανέστατα και έχεις δίκιο. Άλλωστε αυτή είναι η πραγματική, η σφαιρική, η ουσιώδης γνώση. Αφού το δικό μας σχολείο, το πατροπαράδοτο σχολείο που ξέρουμε όλοι, ποτέ δεν άσκησε σοβαρά και δεν αντιμετώπισε ποτέ ισότιμα άλλες δεξιότητες των παιδιών πλην της παθητικής θεωρητικής προσέγγισης του στυλ: "Στα λέω, τα διαβάζεις, τα αποστηθίζεις, τα γράφεις, περνάς"...  :-\

Πως θα γίνουν τα παιδιά, οι γενιές αυτές ολοκληρωμένες;...


Όταν γυμνάζεις ένα μυ συνέχεια, οι άλλοι ατονούν. Κάποια στιγμή θα γίνεις δύσμορφος κι ανάπηρος. Ακριβώς το ίδιο είναι. Και να πεις ότι δεν προερχόμαστε από τόπο με παράδοση και προσοχή στην παιδεία των νέων και την ισορροπία σε αυτή, γνώσεων, δεξιοτήτων, πνεύματος και σώματος...

   

Πώς θα γίνουν ολοκληρωμένες daniel, όταν οι μισές ώρες των παιδιών είναι κενές λόγω έλλειψης καθηγητών, οι άλλες χάνονται με αργίες, εκδρομές, συνελεύσεις, καταλήψεις και σε όσες απομένουν απομένουν, πρέπει να βγει η ύλη;

Αποσυνδεδεμένος daniel

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 923
  • Φύλο: Άντρας
  • ..θέλω ανοιχτά παράθυρα να με χτυπάει αέρας...
    • Προφίλ
Απ: Σχολείο και πραγματική γνώση...
« Απάντηση #5 στις: Νοεμβρίου 06, 2009, 09:18:29 pm »

Φίλε καρχαρία, εγώ το εχω ξαναπει πολλές φορές...  

Πραγματική Παιδεία με τις φατρίες φιλολόγων, μαθηματικών, φυσικοχημικών και λοιπών ειδικοτήτων να ερίζουν για το ποια θα πάρει τη μερίδα του λέοντος από τις σάρκες των παιδιών, (να απαιτήσουν να μπουν πχ τα αρχαία στο ..δημοτικό -λέμε τώρα!  ;D ;D- ωστε να βρουν δουλειά οι αδιοριστοι φιλόλογοι, η να διδαχθεί η θεωρία του bing-bang και το πειραμα cern με απλά λόγια στο νηπιαγωγείο  ;D ;D ;D για να διορίσουμε φυσικούς), δε γίνεται...

Αν δε καθίσει μια επιτροπή ειδικών, πραγματικών παιδαγωγών και επαϊόντων του αντικειμένου της εκπαίδευσης, προσώπων κοινά αποδεκτών από την εκπαιδευτική κοινότητα, να κάνει μια έρευνα, μια μελέτη, ένα πλάνο (αφού δει και μελετήσει συνολικά ξένα μοντέλα επιτυχημένα ή και ..αρχαία!), για το τι χρειάζεται η παιδεία των νέων μας σήμερα, τι είναι καλύτερο για τη διαμόρφωση της προσωπικότητας τους και την ολοκλήρωσή τους σαν αυριανών πολιτών της χώρας, τις ανάγκες και τις επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών τους, τις ειδικότητες και τις ώρες τους, την υλικοτεχνική υποδομή, την αντικειμενική αλλά και υποχρεωτική αξιολόγηση των καθηγητών, μαθητών και σχολείων κλπ, και να το εφαρμόσουν χωρίς να λάβουν υπόψη τους κανένα "πολιτικό κόστος" και πέρα από μικροκομματικές σκοπιμότητες, δε θα δούμε προκοπή..

Όσο για τις χαμένες ώρες λόγω εκδρομών, συνελεύσεων (συλλόγων και μαθητών) έχω να πω πως όταν γίνονται όπως πρέπει (οι εκδρομές να έχουν επιμορφωτικό χαρακτήρα και οι συνελεύσεις λόγο για να γίνονται) όχι μόνο δεν είναι χαμένες ώρες αλλά και πολύ επικοδομητικές για την κοινωνικοποίηση και τη μόρφωση του ανθρώπου..

Αν οι χαμένες ώρες είναι χαμένες επειδή δεν υπάρχουν καθηγητές στα σχολειά, τι να πω.. εκεί μιλάμε για μπ@@ρδ@@ο και όχι για παιδεία!...  

Όσο για το ότι στο σχολείο όλο είναι δομημένο και κινείται γύρω από τις πανελλήνιες, αυτό πράγματι είναι μεγάλο δυστύχημα εις βάρος της πραγματικής και σφαιρικής γνώσης...

« Τελευταία τροποποίηση: Νοεμβρίου 06, 2009, 11:19:48 pm από daniel »
Γιατί να λένε βίαια τα νερά του ποταμού και όχι τις όχθες που τα περιορίζουν;...

Αποσυνδεδεμένος BOEMISSA

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 748
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Σχολείο και πραγματική γνώση...
« Απάντηση #6 στις: Νοεμβρίου 06, 2009, 10:04:49 pm »
Το άρθρο του Ξυδάκη είναι εξαιρετικό, το διάβασα και εγώ την προηγούμενη Κυριακή στην καθημερινή. Οι γνώσεις όχι μόνο των μαθητών αλλά και οι δικές μας είναι ανεπαρκείς, αναλωνόμαστε ειδικά στο Λύκειο στις πανελλήνιες και βομβαρδίζουμε με ανούσιες γνώσεις τους μαθητές. Για ποια μαθήματα ιστορίας να μιλήσουμε, πάντα το μάθημα της ιστορίας ήταν βαρετό για τους μαθητές, στις πανελλήνιες με το σύστημα των δεσμών ήταν μόνο για αποστήθιση (μην ξεχάσεις και το και) και στο πανεπιστήμιο για πολλούς από εμάς τους φιλολόγους ήταν μάθημα επιλογής. Μια ιστορία διδάχτηκα όλη και όλη στο πανεπιστήμιο (Νεοελληνικό τμήμα της Φιλολογίας). Άχρηστες γνώσεις και εκεί. Μόνο στο φιλότιμο και στο μεράκι του καθένα μας είναι να πλουτίζουμε τις γνώσεις μας, δεν περιμένουμε πια καμία επιμόρφωση (έτσι πως είναι άλλωστε οι επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών, καλύτερα να μη γίνονται).
Η μάθηση για όσους ευτυχούν είναι στολίδι και και για όσους ατυχούν καταφύγιο

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Σχολείο και πραγματική γνώση...
« Απάντηση #7 στις: Νοεμβρίου 06, 2009, 10:58:36 pm »
Έχεις απόλυτο δίκιο... daniel.

Αποσυνδεδεμένος daniel

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 923
  • Φύλο: Άντρας
  • ..θέλω ανοιχτά παράθυρα να με χτυπάει αέρας...
    • Προφίλ
Απ: Σχολείο και πραγματική γνώση...
« Απάντηση #8 στις: Νοεμβρίου 06, 2009, 11:27:04 pm »

Πάντως, χωρίς πλάκα, αν ήμουν υπουργός παιδείας, θα έθετα ως απαραίτητη προϋπόθεση για όλους, όσοι θέλουν να εργαστούν στο δημόσιο, να έχουν 5ετή εμπειρία στον ιδιωτικό τομέα, ώστε να έχουν μάθει να δουλεύουν!

Φίλε δεν ξερεις πόσο δικιο εχεις..

Και γω το ίδιο θα κανα, ειδικά για κάτι δασκαλίτσες και κάτι μπούληδες 22-23 χρονών που μπαινουν από το ένα ίδρυμα (πανεπιστημιο-μεταπτυχιακό) στο άλλο (δημόσιο) χωρίς να καταλάβουν τι παίζει έξω στη ζούγκλα και μαθαίνουν στα εύκολα και την τεμπελιά τόσο, που μόλις βρουν λίγο τα δύσκολα αρχίζουν τα κλαψουρίσματα στους μπαμπάδες για να βάλουν μεσο να τις πάνε κάπου αλλού, κάπου καλύτερα, μακριά από το σκληρό τούτο κόσμο που τις θέλει να ξυπνάνε πρωι, να δουλεύουν, να έχουν να κάνουν με κακομαθημένα, να..., να.....  >:( >:(   ??? ???

« Τελευταία τροποποίηση: Νοεμβρίου 06, 2009, 11:35:30 pm από daniel »
Γιατί να λένε βίαια τα νερά του ποταμού και όχι τις όχθες που τα περιορίζουν;...

Αποσυνδεδεμένος dimstella

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1151
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Σχολείο και πραγματική γνώση...
« Απάντηση #9 στις: Νοεμβρίου 06, 2009, 11:38:35 pm »
Από τους εκπαιδευτικούς λείπει η φιλομάθεια.

Ετσι λείπει η φιλομάθεια και από αυτούς που βρίσκονται στη σφαίρα επιρροής των εκπαιδευτικών, δηλαδή από τους μαθητές.

Αποσυνδεδεμένος daniel

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 923
  • Φύλο: Άντρας
  • ..θέλω ανοιχτά παράθυρα να με χτυπάει αέρας...
    • Προφίλ
Απ: Σχολείο και πραγματική γνώση...
« Απάντηση #10 στις: Νοεμβρίου 06, 2009, 11:41:23 pm »

Ισχύει και το αντίστροφο πίστεψέ με...

Και ο καλός μαθητής κάνει καλό τον δάσκαλο... Του δίνει κίνητρο, όρεξη, φιλομαθεια, αγωνία να γίνει καλύτερος, σκοπό..
Γιατί να λένε βίαια τα νερά του ποταμού και όχι τις όχθες που τα περιορίζουν;...

Αποσυνδεδεμένος dimstella

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1151
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Σχολείο και πραγματική γνώση...
« Απάντηση #11 στις: Νοεμβρίου 06, 2009, 11:53:47 pm »
Σε πιστεύω, δεν θα φέρω αντίρρηση.

Ωστόσω, δεν είναι ο ρόλος του μαθητή να αποτελεί πηγή έμπνευσης για τον καθηγητή (έστω κι αν περιστασιακά αυτό συμβαίνει), αλλά το αντίστροφο συγκαταλέγεται (ή πρέπει να συγκαταλέγεται) στα καθήκοντα του εκπαιδευτικού.

Αποσυνδεδεμένος daniel

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 923
  • Φύλο: Άντρας
  • ..θέλω ανοιχτά παράθυρα να με χτυπάει αέρας...
    • Προφίλ
Απ: Σχολείο και πραγματική γνώση...
« Απάντηση #12 στις: Νοεμβρίου 07, 2009, 12:26:59 am »

Ναι, ο καθηγητής ως ενήλικας και επαγγελματίας οφείλει να δίνει τον καλύτερό του εαυτό και να βρίσκει τους μηχανισμούς και τα κίνητρα ώστε να αποδίδει καλύτερα, αναμφισβήτητα...

Ωστόσο η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μια δυναμική και διαδραστική κατάσταση μεταξύ των μελών μιας τάξης...

Αν το έτερα μέλη (μαθητές) δε συνδιαμορφώνουν αυτή τη διαδικασία (για διάφορους λόγους είτε γιατί δε μπορούν, είτε γιατί δε θέλουν, είτε είναι από αδιαφορία, είτε από χαμηλό επίπεδο και άγνοια, από έλλειψη φιλομάθειας, αρνητισμό και δυσπιστία στην εκπαιδευτική διαδικασία κλπ), το μάθημα έχει τέτοια διαφορά, όση ο έρωτας με τον αυνανισμό...
« Τελευταία τροποποίηση: Νοεμβρίου 07, 2009, 12:38:02 am από daniel »
Γιατί να λένε βίαια τα νερά του ποταμού και όχι τις όχθες που τα περιορίζουν;...

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Σχολείο και πραγματική γνώση...
« Απάντηση #13 στις: Νοεμβρίου 07, 2009, 01:24:41 am »
Σωστά... άλλο το πλυντήριο... άλλο το πλύσιμο στο χέρι!  ;) Άλλο πχ το ΕΠΑΛ και άλλο το Κολλέγιο Αθηνών! Όταν λαμβάνει χώρα ο εξής διάλογος: (

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182631
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 653
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 549
Σύνολο: 552

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.05 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.