0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Ωραία, βασιλική εγώ το θεωρώ ανθρωπίνως αξιοκρατικό να ξαναδίνεις κάθε δυό χρόνια ΑΣΕΠ και αν δεν είσαι στους διοριστεους μια φορά να απολυθείς. Αφου είναι τόσο πρόθυμοι να το κάνουν αυτό στους αναπληρωτές, να το κάνουν και για τους μόνιμους.
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΑΜΕΣΑ Ο ΓΡΑΠΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΣΕΠ Με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις της κ. Υπουργού Παιδείας περί προσλήψεων των εκπαιδευτικών αποκλειστικά και μόνο μέσω ΑΣΕΠ καλούμε όλους τους συναδέλφους αδιόριστους εκπαιδευτικούς της χώρας να σκεφτούν σοβαρά το μέλλον που μας προαναγγέλει και αυτή η Κυβέρνηση, καλώντας τους σε διαρκείς νέους αγώνες για την προάσπιση της αξιοπρέπειας, πάνω απ’ όλα, του εργασιακού κλάδου μας. Τη στιγμή που οι προσλήψεις στο μεγαλύτερο μέρος του δημόσιου τομέα γίνονται μέσω μοριοδότησης κριτηρίων που θέτει το ΑΣΕΠ, η Κυβέρνηση ζητά από τους εκπαιδευτικούς να διαγωνίζονται, συν τοις άλλοις, απαραιτήτως και γραπτώς, ώστε να αποδείξουν εάν είναι καλοί παιδαγωγοί ή όχι, εάν κατέχουν το αντικείμενο των σπουδών τους ή όχι και, γενικά, εάν αξίζουν να διοριστούν ή όχι. Από την πλευρά μας να υπογραμμίσουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο, και να απαντήσουμε στην Κυβέρνηση, ότι: Σε ότι αφορά το γνωστικό μας αντικείμενο, έχουμε προηγουμένως εξεταστεί με την κείμενη Νομοθεσία από τα εξουσιοδοτημένα για το σκοπό αυτό Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα του Κράτους. Σε ότι αφορά την παιδαγωγική μας επάρκεια, έχουμε προηγουμένως εξεταστεί με την κείμενη Νομοθεσία από την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, είτε από τις κατά το Νόμο Καθηγητικές Σχολές. Εάν αμφισβητεί η Κυβέρνηση το χαρακτηρισμό «Ανώτατα (= υπερθετικός βαθμός εις της Ελληνική γλώσσα)» σε ότι αφορά τα Τριτοβάθμια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, καλά θα κάνει να βγει και να το ανακοινώσει ευθέως τόσο σε εμάς όσο και στα Τριτοβάθμια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα χωρίς περιστροφές. Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στον κόσμο που κάτι Ανώτατο ελέγχεται από κάτι άλλο Ανώτατο (και αναφερόμαστε βεβαίως στο ΑΣΕΠ, εκτός αν μετονομαστεί το ΑΣΕΠ σε ΥΣΕΠ, δηλαδή, Υπερανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού). Αμφισβητεί το ΑΣΕΠ και η Κυβέρνηση την εγκυρότητα των τίτλων σπουδών μας και πιστεύει πως χρήζουμε επανεξέτασης; Πιστεύει πως καταρχήν περάσαμε το Γολγοθά των Πανελλαδικών Εξετάσεων με «βύσμα» και στη συνέχεια πάλι με «βύσμα» αποκτήσαμε τα πτυχία μας; Να μας το πει ευθέως, αμφισβητώντας και τον ίδιο το θεσμό των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Μήπως αποσκοπεί σε βαθύτερους στόχους αυτή η εμμονή της Κυβέρνησης να εξαναγκάσει την πορεία διορισμού των εκπαιδευτικών να διέρχεται αναγκαστικά μέσω γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ; Μήπως το ΑΣΕΠ με τον γραπτό διαγωνισμό που διεξάγει με τις – εννοείται – έτοιμες απαντήσεις που πρέπει να δίνονται από εμάς, κατά τα σωστά κριτήρια του ΑΣΕΠ (ειδικά σε ότι αφορά την Παιδαγωγική θεματική ενότητα που είναι και η πιο ευαίσθητη, μιας και στη θεματική ενότητα του γνωστικού αντικειμένου δεν χωράει και πολύ παρέμβαση δεδομένου πως πρόκειται για επιστημονικά τεκμηριωμένες θέσεις) μας οδηγεί σε άλλα μονοπάτια πολύ πιο ομιχλώδη απ’ όσο φαίνονται; Μήπως το ΑΣΕΠ εξελίσσεται σταδιακά σε ένα όργανο απόλυτου ελέγχου τόσο της στελέχωσης, γενικά, του όλου κρατικού τομέα, και ειδικότερα του τομέα της εκπαίδευσης; Γιατί αυτό; Μήπως επειδή η εκπαίδευση τόσο σε ότι αφορά το σχολείο όσο και το πανεπιστήμιο είναι οι κατεξοχήν χώροι ελεύθερης έκφρασης ιδεών και μόρφωσης πολιτών; Υπάρχουν πλείστοι όσοι εκπαιδευτικοί που ενδεχομένως δεν συμφωνούν με πολλές από τις «έτοιμες-σωστές» απαντήσεις του ΑΣΕΠ, αλλά εξαναγκάζονται να παρακάμψουν τα προσωπικά τους πιστεύω προκειμένου κατ’ αυτόν τον τρόπο να γίνουν οι αρεστοί του συστήματος και όχι οι άριστοι, όπως θέλει η κ. Υπουργός Παιδείας να τονίζει. Αναγκάζεται ο εκπαιδευτικός να περνά από τις Συμπληγάδες της λογοκρισίας του ΑΣΕΠ προκειμένου να καταφέρει να ασκήσει το επάγγελμα που επιθυμεί. Αυτά όλα φέρνουν στο μυαλό άλλες εποχές και ολοκληρωτικά καθεστώτα. «Είσαι αρεστός στο σύστημα; Ασπάζεσαι τις απόψεις του ΑΣΕΠ; Διορίζεσαι. Έχεις αντίθετες απόψεις; Κάτσε στο σπίτι σου.» Συνάδελφοι, μην ξεγελιέστε από το «αθώο» προσωπείο του ΑΣΕΠ στα χρόνια που διανύουμε. Επόμενο ήταν να μας τον πλασσάρουν με εύσχημο τρόπο προκειμένου να καθιερώσουν το γραπτό διαγωνισμό. Να φοβάστε τα χρόνια που έρχονται! Το ΑΣΕΠ δεν είναι κάτι στατικό, εξελλίσσεται και θα μεταβληθεί στο χειρότερο εφιάλτη σας! Πολλά ακούσαμε, ειδικά για εμάς τους εκπαιδευτικούς, σε ότι αφορά τη διαρκή αξιολόγησή μας! Ακριβώς στο ίδιο μήκος κύματος και αυτές οι εξαγγελίες της κ. Υπουργού Παιδείας. Τον ίδιο βαθύτερο στόχο έχουν. Να μεταβληθεί σταδιακά ο χώρος της Παιδείας σε ένα ατελείωτο Big Brother όπου ο εκπαιδευτικός θα παρακολουθείται 24 ώρες το 24ωρο, ώστε αν διαπιστώσουν: - ότι στην πορεία άρχισες να αλλάζεις απόψεις (πέρα από αυτές που δήλωσες εξεταζόμενος στο ΑΣΕΠ),- ότι κάνανε λάθος που σε διορίσανε στην εκπαίδευση,- ότι άρχισες να αντιδράς στα σχέδιά τους,- ότι δεν τους κάνεις τα «χατίρια», με λίγα λόγια,να είναι πολύ εύκολο ανά πάσα στιγμή να σε πετάξουν στο δρόμο. Ο στόχος είναι η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού ανίσχυρου να αντιδρά, που θα του δίνουν ένα βιβλίο αποστειρωμένο από άποψη γνώσης – όλοι γνωρίζετε τις πρόσφατες συγκρούσεις που δημιουργήθηκαν με την αντικατάσταση ορισμένων βιβλίων ελέω παγκοσμιοποίησης – και στερεότυπες οδηγίες για τον τρόπο διδασκαλίας, που να μην τολμά να παρεκκλίνει κανείς ούτε κατ’ ελάχιστον υπό το φόβο της διαρκούς αξιολόγησής του. Όταν λέμε, κύριοι της Κυβέρνησης, αξιοκρατία και διαφάνεια στα πάντα, αυτό περιλαμβάνει και τις προεκλογικές εξαγγελίες. Διότι δεν ακούσαμε πουθενά στο περίφημο σχέδιο των 100 πρώτων ημερών (για να μην πούμε ούτε των 50 πρώτων) να έχετε τόσο διαφανή πολιτικό λόγο ώστε να μας υποψιάσετε για τα ύπουλα σχέδιά σας. Ας περιοριστεί λοιπόν το ΑΣΕΠ στη θέσπιση αντικειμενικών – και πράγματι διαφανών – κριτηρίων αξιολόγησής μας και στον έλεγχο αυτών, και όχι στη διεξαγωγή γραπτών – υποκειμενικών – διαγωνισμών σε ρόλο Ιεροεξεταστή κατά τις οποίες θα δίνουμε τα «διαπιστευτήριά» μας ως εκπαιδευτικοί. Το πνευματικό άσυλο, ξέρετε, δεν αφορά μόνο τις απόψεις που εκφράζουν οι εκπαιδευτικοί μέσα στα πανεπιστήμια, ούτε είναι το πεζοδρόμιο πέριξ των πανεπιστημίων! Και ο αγώνας για τη διατήρησή του περνάει μέσα από την κατάργηση του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ που εξευτελίζει από κάθε άποψη τον εκπαιδευτικό! Εάν έχετε σκοπό να το καταργήσετε καλά θα κάνετε να μας το πείτε ευθέως! Η πρόταση της κ. Υπουργού Παιδείας μήπως στοχεύει δήθεν στην εξοικονόμηση κρατικών χρημάτων προκειμένου να μη δηλωθεί και επίσημα η πτώχευση της χώρας; Ξεχνάει όμως ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αυτοί που υπεξαίρεσαν και διασπάθισαν το δημόσιο χρήμα. Αντιθέτως, εργάζονται απλήρωτες ωρομισθίες λαμβάνοντας στο τέλος της σχολικής χρονιάς (ή και της επόμενης) τα χρήματα που δικαιούνται και μάλιστα χωρίς τον αναλογούντα νόμιμο τόκο. Ελπίζοντας σε δημοσίευση της επιστολής, Μετά τιμής,Αδιόριστοι εκπαιδευτικοί,που επί χρόνια στηρίξαμε το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας.