0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Άνοιξα αυτό το θέμα γιατί πρώτη φορά εργάζομαι στο πρωινό πρόγραμμα κι έχω ένα μικρό άγχος για τη βαθμολογία που θα τους βάλω στο τετράμηνο.Σκέφτομαι να μη βάλω σε κανέναν μαθητή κάτω από τη βάση, παρόλο που μερικοί "το αξίζουν" δηλ δεν μου έχουν γράψει καλά στο διαγώνισμα ούτε μου φέρνουν τις ασκήσεις που τους βάζω για το σπίτι. Τα μαθήματα που τους κάνω είναι Κείμενα και Έκθεση. Εσείς τι λέτε; Κάνω καλά; ή μήπως λειτουργήσει για κάποιους αρνητικά και τεμπελιάσουν ακόμα περισσότερο;
Παράθεση από: olgalia στις Ιανουάριος 19, 2010, 03:24:51 μμΆνοιξα αυτό το θέμα γιατί πρώτη φορά εργάζομαι στο πρωινό πρόγραμμα κι έχω ένα μικρό άγχος για τη βαθμολογία που θα τους βάλω στο τετράμηνο.Σκέφτομαι να μη βάλω σε κανέναν μαθητή κάτω από τη βάση, παρόλο που μερικοί "το αξίζουν" δηλ δεν μου έχουν γράψει καλά στο διαγώνισμα ούτε μου φέρνουν τις ασκήσεις που τους βάζω για το σπίτι. Τα μαθήματα που τους κάνω είναι Κείμενα και Έκθεση. Εσείς τι λέτε; Κάνω καλά; ή μήπως λειτουργήσει για κάποιους αρνητικά και τεμπελιάσουν ακόμα περισσότερο;Τι τάξη έχεις; Αν είναι Γ, ίσως και να κάνεις τα στραβά μάτια και να βάλεις τη βάση. Αν είναι Β και Γ, μπορείς κάλλιστα να ξεκινήσεις από 9, το οποίο είναι προειδοποίηση, χωρίς να είναι καταδικαστικό. Άλλωστε στο Λύκειο, δεν είναι όπως στο Γυμνάσιο, που είναι πιο εύκολο να μείνουν. Στο Λύκειο για να μείνεις... πρέπει να το προσπαθήσεις πάρα πολύ!
Έχω και Α' και Β' και Γ' λυκείου! έβαλα τους βαθμούς κι ο Θεός βοηθός. Βασικά δεν άφησα κανένα, μόνο σε έναν μαθητή έβαλα 10 κι αυτό γιατί μου δημιουργεί προβλήματα στην τάξη. Απ' ότι είδα γενικά στις καρτέλες τους οι άλλοι καθηγητές δεν τους βάζουν κάτω από τη βάση στο τεράμηνο, πολύ σπάνια. Σκεφτείτε το επίπεδο των μαθητών (σε ΓΕΛ έτσι, όχι σε ΕΠΑΛ) που με 13άρια και 15άρια στα τετράμηνα και οι μισοί μαθητές περνούν στην επόμενη τάξη με Μ.Ο 10,6!!! Στο τέλος γράφουν 5άρια και 6άρια! Αν έβαζα ό,τι πραγματικά άξιζε ο καθένας θα ήμουν η κακιά, η στριμμένη του σχολείου, φοβάμαι ότι θα είχα πολλές αντιδράσεις και προβλήματα μετά μεσα στην τάξη. Αλλά βασικά αυτό είναι και που με προβληματίζει. Μήπως με το 13 και 14 που βάζουμε σε μαθητές που κανονικά αξίζουν 8 κι 9, τους εφησυχάζουμε και χαλαρώνουν μετά ακόμη περισσότερο! Μήπως με αυτόν τον τρόπο αναπαραγουμε κι εμείς την ήδη προβληματική παιδεία, δηλ για τί να διαβάσουν όταν ξέρουν ότι όλοι θα τους βάλουμε το 13 οπότε θα περάσουν ό,τι και να γράψουν μετά;Τελοσπάντων, η πρώτη μου φορά είναι, θα δείξει, θα μάθω τι είναι το καλύτερο κάθε φορά. Εσείς γενικά σε τι πλαίσια κινηθήκατε; Βάλατε υψηλούς βαθμούς ή δε διστάσατε να βάλετε σε πολλούς κάτω από τη βάση;
Αλλά βασικά αυτό είναι και που με προβληματίζει. Μήπως με το 13 και 14 που βάζουμε σε μαθητές που κανονικά αξίζουν 8 κι 9, τους εφησυχάζουμε και χαλαρώνουν μετά ακόμη περισσότερο! Μήπως με αυτόν τον τρόπο αναπαραγουμε κι εμείς την ήδη προβληματική παιδεία, δηλ για τί να διαβάσουν όταν ξέρουν ότι όλοι θα τους βάλουμε το 13 οπότε θα περάσουν ό,τι και να γράψουν μετά;
Όσο και να το συζητήσουμε το θέμα ,η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί είναι ότι οι μαθητές έχουν μάθει πλέον στους μεγάλους βαθμούς και όσοι βάζουν αντικειμενικούς βαθμούς είναι οι κακοί. Φυσικά και δε βοηθάμε έτσι στην αυτογνωσία τους. Και αυτό συμβαίνει πολλές φορές και με καλούς μαθητές που έχουν στόχους. Ακόμα και αυτούς τους χαϊδεύουμε με αποτέλεσμα όταν έρχονται οι βαθμοί των πανελληνίων να πέφτουν απ΄τα σύννεφα.Βέβαια να μου πείτε ότι στο σχολείο βαθμολογούμε και την προσπάθεια και πολλές φορές και τη διαγωγή και τη συνέπεια. Πάντως κι εγώ βάζω κάτω από τη βάση σε κάποιες περιπτώσεις.
Αυτό δεν μπορεί να το κάνει ένας καθηγητής από μόνος του, γιατί θα γίνει το κόκκινο πανί για τους μαθητές.Πρέπει ο σύλλογος των διδασκόντων να αποφασίζει ποια συνολική γραμμή θα ακολουθηθεί.