*

Αποστολέας Θέμα: Πιστοποιητικό Επάρκειας  (Αναγνώστηκε 50769 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος eleniCH06

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 186
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Πιστοποιητικό Επάρκειας
« Απάντηση #98 στις: Μάρτιος 13, 2010, 03:36:15 μμ »
δεν καταλαβα......... οσοι παρακολουθησουν το προγραμμα αυτο του πανεπιστημιου κρητης θα προηγηθουν στον ΑΣΕΠ απο τους αλλους μαθηματικους που δεν θα το εχουν? βοηθηστε βρε παιδια.......... το εχω καψει με ολα αυτα και εχω και ξανθα γονιδια.............. ;D ;D ;D ;D ;D
δευτερη ζωη δεν εχει

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πιστοποιητικό Επάρκειας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:28:22 »

Αποσυνδεδεμένος Daskalos!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 241
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Πιστοποιητικό Επάρκειας
« Απάντηση #99 στις: Μάρτιος 13, 2010, 04:41:54 μμ »
Το παρακάτω άρθρο αναφέρεται στο περιβόητο Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας και ίσως καταφέρει να λύσει κάποιες απο τις απορίες σας.


Στο κείμενο «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Πρώτα ο μαθητής» που κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου στις 4 Μαρτίου 2010 στο Υπουργικό Συμβούλιο γίνεται αναφορά«στην καθιέρωση Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Κατάρτισης». Σύμφωνα με το κείμενο «η παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρέχεται : α) κατά τη διάρκεια των σπουδών και εντάσσεται στο Πρόγραμμα των Τμημάτων με τη μορφή «Ειδικού Προγράμματος Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής»,  β) μετά την αποφοίτηση και με βάση όρους και προϋποθέσεις που τίθενται από το Υπουργείο Παιδείας σε συνεννόηση με τα ανώτατα ιδρύματα».

Παράλληλα επισημαίνεται ότι η  εισαγωγή στο εκπαιδευτικό σύστημα προβλέπεται «μετά από επιτυχείς εξετάσεις στον ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών που θα διαθέτουν  Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης»

Με έγγραφό του (Α.Π. 814/26/1/2010) το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε από τους Πρυτάνεις των Πανεπιστημίων τα παρακάτω σε σχέση με το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης:«…Το Υπουργείο Παιδείας , Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προτίθεται να προτείνει στα Πανεπιστήμιά μας ένα λειτουργικό σχέδιο για τη βασική εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών στα τμήματά τους με την παρακολούθηση ενός ειδικού συνεκτικού προγράμματος σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής το οποίο θα οδηγεί στην απόκτηση ενός πιστοποιητικού παιδαγωγικής επάρκειας. …Τα Πανεπιστήμια αποτελούν τους φυσικούς φορείς για την ανάπτυξη μιας σχετικής πρωτοβουλίας. Θεωρούμε ότι η δημιουργία ενός ειδικού κέντρου ή η μετεξέλιξη υπάρχοντος θεσμού σε κάθε Πανεπιστήμιο με σκοπό τη διοργάνωση και υποβοήθηση των Τμημάτων στην επιτυχή διοργάνωση των σχετικών προγραμμάτων σε στενή συνεργασία με τα θεσμικά όργανα Διοίκησης των Πανεπιστημίων και τα ίδια τα Τμήματα τα οποία θα ενδιαφερθούν να συμμετάσχουν, θα ήταν δυνατόν να οδηγήσει σε μια μεγάλης εμβέλειας καινοτομία… να μας γνωρίσετε τις απόψεις σας για το θέμα αφού συνεννοηθείτε με τους Προέδρους των Τμημάτων που δυνητικά εμπλέκονται (Παιδαγωγικά Τμήματα τα οποία εκπαιδεύουν για τη Β΄θμια εκπαίδευση)

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ

Το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας ή κατάρτισης (το Υπουργείο Παιδείας χρησιμοποίησε, μέσα σε περίπου ένα μήνα, σε επίσημα κείμενά του και τις δυο φράσεις) δεν είναι κάτι νέο. Το βρίσκουμε θεσμοθετημένο από το 1997 με το ν. 2525/97 «Ενιαίο Λύκειο, πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις» (Υπουργός Παιδείας Γεράσιμος Αρσένης). Στο Άρθρο 6 παρ. 4 του νόμου αυτού προβλέπονται σχετικά τα παρακάτω:

«Άρθρο 6 Διορισμοί Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

4. Δεκτοί στο διαγωνισμό είναι οι έχοντες τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, κατά τις διατάξεις των άρθρων 12, 13 και 14 του Ν. 1566/85, καθώς και πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, που χορηγείται από τα ΑΕΙ, ανεξάρτητα εάν είναι εγγεγραμμένοι στους πίνακες διοριστέων του Ν. 1566/85. Στο διαγωνισμό γίνονται δεκτοί, χωρίς πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, οι έχοντες πτυχίο Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης και Νηπιαγωγών και των Τμημάτων Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας ή Φιλοσοφίας και Κοινωνικών Σπουδών των ΑΕΙ ή πτυχίο της Παιδαγωγικής Τεχνικής Σχολής της Σχολής Εκπαιδευτικών Λειτουργών Επαγγελματικής Τεχνικής Εκπαίδευσης και της Ανωτέρας Σχολής Εκπαιδευτικών Tεχνολόγων Μηχανικών (ΠΑΤΕΣ και ΑΣΕΤΕΜ της ΣΕΛΕΤΕ), καθώς και οι εγγεγραμμένοι στους πίνακες διοριστέων του Ν. 1566/85 και έχοντες διδακτορικό δίπλωμα στις επιστήμες της Αγωγής ή τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών στις επιστήμες της Αγωγής.


6.Με απόφαση των οικείων ΑΕΙ, που εγκρίνεται από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, καταρτίζονται στα ΑΕΙ προγράμματα θεωρητικής κατάρτισης και πρακτικής άσκησης, διάρκειας δύο ακαδημαϊκών εξαμήνων, τα οποία παρακολουθούν οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί είτε κατά τη διάρκεια των βασικών σπουδών τους είτε μετά τη λήξη αυτών. Σε όσους παρακολουθούν επιτυχώς τα προγράμματα, χορηγείται πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα συμμετοχής στους διαγωνισμούς για την κατάρτιση πίνακα διοριστέων εκπαιδευτικών».

Ο ν. 2525/97 τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε λίγα χρόνια αργότερα με το . 3194/2003 "Ρύθμιση εκπαιδευτικών θεμάτων και άλλες Διατάξεις". Σύμφωνα με την παράγραφο 2 του Άρθρου 8 του ν. 3194/2003 «… Καθηγητικές σχολές για τους διορισμούς εκπαιδευτικών και τις προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών νοούνται τα πανεπιστημιακά τμήματα, των οποίων οι πτυχιούχοι διορίζονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση χωρίς την απαίτηση πρόσθετου πτυχίου ή πιστοποιητικού παιδαγωγικής κατάρτισης, σε θέσεις εκπαιδευτικών των κλάδων δασκάλων και νηπιαγωγών και των κλάδων ΠΕ1 Θεολόγων, Π Ε2 Φιλόλογων, ΠΕ3 Μαθηματικών, ΠΕ4 Φυσικών, ΠΕ5 Γαλλικής Γλώσσας, Π Ε6 Αγγλικής Γλώσσας, ΠΕ7 Γερμανικής Γλώσσας, ΠΕ8 Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, ΠΕ15 Οικιακής Οικονομίας και ΠΕ16 Μουσικής, καθώς και η Ανώτερη Σχολή Εκπαιδευτικών Τεχνολόγων Μηχανικών (Α.Σ.Ε.ΤΕ.Μ.) της Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε. και η Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ. ΠΑΙ.Τ.Ε.) για το διορισμό εκπαιδευτικών στον κλάδο ΠΕ17». Τα τελευταία χρόνια με νέους νόμους (ν. 3687/2008, ν. 3794/2009) στις καθηγητικές σχολές προστίθεται ο κλάδος ΠΕ33 Μεθοδολογίας Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης, ΠΕ34 Ιταλικής γλώσσας ο κλάδος ΠΕ40 Ισπανικής Γλώσσας και από τον κλάδο ΠΕ19 Πληροφορικής Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων το Τμήμα Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς.


Ωστόσοτο Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας το βρίσκουμε πρόσφατα στο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Σύμφωνα με ανακοίνωση (http://www.math.uoc.gr:1080/proptyxiakes/odhgos/pistopoihtiko) το τμήμα «δημιούργησε πρόγραμμα θεωρητικής κατάρτισης και πρακτικής άσκησης το οποίο μπορούν να παρακολουθήσουν οι φοιτητές του Τμήματος Μαθηματικών κατά τη διάρκεια των βασικών σπουδών τους. Το πρόγραμμα μπορούν να παρακολουθήσουν και πτυχιούχοι Τμημάτων Μαθηματικών, οι οποίοι εγγράφονται στο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης ειδικά για το σκοπό αυτό. Το Τμήμα Μαθηματικών με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης έπειτα από εισήγηση της Επιτροπής Σπουδών μπορεί να απαλλάξει τον πτυχιούχο από μαθήματα του προγράμματος, στα οποία έχει ήδη εξετασθεί επιτυχώς κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών του. Σε όσους παρακολουθήσουν το πρόγραμμα, επιτύχουν στις προβλεπόμενες εξετάσεις και ικανοποιήσουν όλες τις άλλες απαιτήσεις του, χορηγείται Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας. Για τη χορήγηση του Πιστοποιητικού απαιτείται,εκτός των άλλων απαιτήσεων για το πτυχίο, η επιτυχής παρακολούθηση σε δέκα από τα ακόλουθα μαθήματα, συνολικού βάρους τουλάχιστον 30 Δ.Μ. ή 60 μονάδων ECTS. Μεταξύ των δέκα μαθημάτων πρέπει να περιλαμβάνονται τα πέντε υποχρεωτικά μαθήματα για τη χορήγηση του Πιστοποιητικού, και τουλάχιστον ένα μάθημα από κάθε μία από τις τρείς Περιοχές μαθημάτων επιλογής.


Μαθήματα Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Κατάρτισης
   

Υποχρεωτικά για τη χορήγηση του Πιστοποιητικού

M400
   

Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη

M265
   

Διδακτική των Μαθηματικών

M401
   

Πρακτική Ασκηση στη Διδασκαλία

M202
   

Θεωρία Αριθμών

M207
   

Ευκλείδεια Γεωμετρία
   
   

Μαθήματα επιλογής

Περιοχή 1: Μαθηματικά για την εκπαίδευση

M204
   

Περιγραφική Στατιστική

M251
   

Διακριτά Μαθηματικά I

M269
   

Θέματα Μαθηματικών για την Εκπαίδευση
   

Περιοχή 2: Ιστορία των Μαθηματικών

M260
   

Ιστορία των Μαθηματικών Ι

M261
   

Ιστορία των Μαθηματικών ΙΙ

M262
   

Η Εξέλιξη της Γεωμετρίας

M263
   

Η Aνάλυση από τον Αρχιμήδη έως το Weierstrass

M268
   

Θέματα Ιστορίας των Μαθηματικών

Περιοχή 3: Ψυχολογία, Παιδαγωγική και Διδακτική των Μαθηματικών

Μ402
   

Εισαγωγή στη Γενική Ψυχολογία (Β01 01)

Μ403
   

Ψυχολογία του Εφήβου (Β02 02)

Μ404
   

Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης (Α05 01)

M301
   

Χρήσεις των Υπολογιστών στην Εκπαίδευση

Μ266
   

Ο Ρόλος της Ιστορίας των Μαθηματικών στη Διδακτική

M409
   

Θέματα Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής

M309
   

Θέματα Διδακτικής των Μαθηματικών

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

Τα ζητήματα της αρχικής εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών κρίνονται σημαντικά, γιατί διαμορφώνουν τη βάση πάνω στην οποία θα στηριχθεί η οποιαδήποτε μετέπειτα επιμόρφωση. Οι θέσεις της ΟΛΜΕ ως προς την αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών Δ.Ε. έχουν ως εξής:

- Η επιστημονική κατάρτιση των εκπαιδευτικών να γίνεται στα οικεία Τμήματα των ΑΕΙ, όπως αυτό συμβαίνει μέχρι σήμερα, χωρίς να διαφοροποιείται από την κατάρτιση που παρέχεται σε αυτούς που ενδεχομένως δε θα σταδιοδρομήσουν στην εκπαίδευση.

- Να συμπληρωθούν τα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων των ΑΕΙ με μαθήματα πάνω σε αντικείμενα που απουσιάζουν ή δε διδάσκονται επαρκώς στην Τριτοβάθμια, ενώ περιλαμβάνονται στα προγράμματα σπουδών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (π.χ., Αρχαία Ελληνικά από μετάφραση).

- Να δημιουργηθούν στους τομείς Παιδαγωγικής των Φιλοσοφικών Σχολών και, όπου αυτοί δεν υπάρχουν, στα Παιδαγωγικά Τμήματα, ειδικά προγράμματα κατάρτισης των υποψήφιων εκπαιδευτικών σε θέματα Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Κοινωνιολογίας και Διδακτικής Μεθοδολογίας, τα οποία να οδηγούν στη χορήγηση ειδικού πιστοποιητικού παιδαγωγικής και διδακτικής κατάρτισης.

Ως εναλλακτική πρόταση σε σχέση με την προηγούμενη προτείνεται η ακόλουθη: Η Παιδαγωγική κατάρτιση είναι δυνατό να παρέχεται και στα τμήματα των επιμέρους επιστημονικών ειδικοτήτων, που λειτουργούν στα ΑΕΙ, με τη δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων (ίδρυση αντίστοιχων τομέων κ.λπ.). Αυτό μπορεί να γίνει και με τη συνεργασία των Τομέων Παιδαγωγικής των Φιλοσοφικών Σχολών και των Παιδαγωγικών Τμημάτων.

- Να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην πρακτική άσκηση των εκπαιδευτικών.

- Η ανάπτυξη των παραπάνω προγραμμάτων να γίνει σε συνεργασία με τα Τμήματα των επιμέρους επιστημονικών ειδικοτήτων που λειτουργούν στα ΑΕΙ και η ειδική διδακτική των διάφορων μαθημάτων να γίνεται από επιστήμονες των αντίστοιχων ειδικοτήτων, οι οποίοι πρέπει να έχουν πρόσθετη εκπαίδευση στη διδακτική και επαρκή σχετική εμπειρία.

- Τα προγράμματα βασικής παιδαγωγικής και διδακτικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών να διαρκούν ένα τουλάχιστον ακαδημαϊκό έτος, αλλά να υπάρχει η δυνατότητα ολοκλήρωσης της παρακολούθησής τους και σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

- Να υπάρξει δυνατότητα παρακολούθησης του προγράμματος παιδαγωγικής και διδακτικής κατάρτισης τόσο κατά τη διάρκεια των βασικών σπουδών στους διάφορους τομείς επιστημονικής εξειδίκευσης όσο και μετά τη λήψη του πτυχίου.

- Να υπάρξει σύστημα συνεχούς αξιολόγησης της βασικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών με βάση το οποίο θα γίνουν οι αναγκαίες βελτιώσεις στο σύστημα που προτείνεται παραπάνω.

Η επιτυχής παρακολούθηση του προγράμματος παιδαγωγικής κατάρτισης, σύμφωνα με την πρόταση της ΟΛΜΕ, πρέπει «να οδηγεί στη χορήγηση ειδικής βεβαίωσης, η οποία να θεωρείται ως απαραίτητη προϋπόθεση για το διορισμό στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όταν δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις παροχής της κατάρτισης αυτής σε όσους το επιθυμούν».

Θεωρούμε αυτονόητο ότι η παιδαγωγική κατάρτιση και η χορήγηση ειδικής βεβαίωσης θα αφορά μόνο αυτούς που τώρα φοιτούν στα Πανεπιστήμια. Δεν θα εφαρμοστεί δηλαδή στους εκπαιδευτικούς, που εργάζονται ήδη (και αναπληρωτές και ωρομισθίους), επειδή, στη συντριπτική πλειοψηφία τους, οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί έχουν αυξημένες οικογενειακές ευθύνες και υποχρεώσεις και αδυνατούν, αντικειμενικά, να διακόψουν την εργασία τους προκειμένου να παρακολουθήσουν το αναφερόμενο πρόγραμμα.

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ Οn-line

Όπως καταλαβαίνετε, δικαίως εξαιρούνται οι απόφοιτοι των Παιδαγωγικών τμημάτων Δασκάλων και Νηπιαγωγών, καθώς και οι απόφοιτοι των τμημάτων Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας ή Φιλοσοφίας και Κοινωνικών Σπουδών, αφού τα μθήματα του παραπάνω πίνακα, εντάσσονται στο πρόγραμμα σπουδών μας και ειναι υποχρεωτικής παρακολούθησης.

Αποσυνδεδεμένος galois98

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 17
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Μαθηματικός
    • Προφίλ
Απ: Πιστοποιητικό Επάρκειας
« Απάντηση #100 στις: Μάρτιος 13, 2010, 06:34:43 μμ »
για το μονο που χαιρομαι ειναι που καταλαβα οτι δεν τα εχω μονο εγω χαμενα με αυτην τη δηλωση.εγω που ειμαι μαθηματικος και βαριομουνα να παρω παιδαγωγικα μαθηματα στο πανεπιστημιο πρεπει να γυρισω το χρονο πισω και να αλλαξω γνωμη;δεν παμε καλα...
"θα τραβήξω το δρόμο μου όσο πάει, κανέναν δε θ ' αφήσω εμένα να κερνάει. Θ ' απολυσω κι όποιον με περγελαει, χιλιάδες δυο αλήθειες ο πόνος μου γεννάει... "

Αποσυνδεδεμένος kbazar

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 329
    • Προφίλ
Απ: Πιστοποιητικό Επάρκειας
« Απάντηση #101 στις: Μάρτιος 13, 2010, 07:39:34 μμ »
Πρέπει να πιέσετε, συνάδελφοι, να καταργηθεί ο ΑΣΕΠ. Τώρα τι άλλο θα σκαρφιστούν... αυτό είναι άλλο θέμα (σοβαρό). Δεν περίμενε όμως κανείς ένα πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας, για να θεωρήσει το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ως άπιαστο όνειρο! Ήδη οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που συν/ανταγωνίζονται για λιγοστές θέσεις (από τις οποίες οι μισές είναι καπαρωμένες από πολύτεκνους -ποτέ δεν το κατάλαβα αυτό το μέτρο!) αποδεικνύουν περίτρανα ότι και πιστοποιητικό να μην υπήρχε το όνειρο είναι άπιαστο για τους περισσότερους... Το επάγγελμα/λειτούργημά μας, όπως και τα περισσότερα, δυστυχώς, κορέστηκε. Και μην παρασύρεστε από τη φούσκα των δημοδιδασκάλων. Κάποτε η ψαλίδα θα κλείσει και οι θέσεις θα συμπληρωθούν, με αποτέλεσμα να επιστρέψουν οι βάσεις των τμημάτων δημοτικής εκπαίδευσης στα πραγματικά τους (χαμηλά) επίπεδα, όπως ήταν στην εποχή μου...
  Κατάργηση του ΑΣΕΠ-ΑΙΣΧΟΥΣ τώρα!Ή αυτός ή εμείς :( :-X

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πιστοποιητικό Επάρκειας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:28:22 »

Αποσυνδεδεμένος kbazar

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 329
    • Προφίλ
Απ: Πιστοποιητικό Επάρκειας
« Απάντηση #102 στις: Μάρτιος 13, 2010, 07:45:39 μμ »
Το παρακάτω άρθρο αναφέρεται στο περιβόητο Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας και ίσως καταφέρει να λύσει κάποιες απο τις απορίες σας.


Στο κείμενο «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Πρώτα ο μαθητής» που κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου στις 4 Μαρτίου 2010 στο Υπουργικό Συμβούλιο γίνεται αναφορά«στην καθιέρωση Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Κατάρτισης». Σύμφωνα με το κείμενο «η παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρέχεται : α) κατά τη διάρκεια των σπουδών και εντάσσεται στο Πρόγραμμα των Τμημάτων με τη μορφή «Ειδικού Προγράμματος Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής»,  β) μετά την αποφοίτηση και με βάση όρους και προϋποθέσεις που τίθενται από το Υπουργείο Παιδείας σε συνεννόηση με τα ανώτατα ιδρύματα».

Παράλληλα επισημαίνεται ότι η  εισαγωγή στο εκπαιδευτικό σύστημα προβλέπεται «μετά από επιτυχείς εξετάσεις στον ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών που θα διαθέτουν  Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης»

Με έγγραφό του (Α.Π. 814/26/1/2010) το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε από τους Πρυτάνεις των Πανεπιστημίων τα παρακάτω σε σχέση με το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης:«…Το Υπουργείο Παιδείας , Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προτίθεται να προτείνει στα Πανεπιστήμιά μας ένα λειτουργικό σχέδιο για τη βασική εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών στα τμήματά τους με την παρακολούθηση ενός ειδικού συνεκτικού προγράμματος σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής το οποίο θα οδηγεί στην απόκτηση ενός πιστοποιητικού παιδαγωγικής επάρκειας. …Τα Πανεπιστήμια αποτελούν τους φυσικούς φορείς για την ανάπτυξη μιας σχετικής πρωτοβουλίας. Θεωρούμε ότι η δημιουργία ενός ειδικού κέντρου ή η μετεξέλιξη υπάρχοντος θεσμού σε κάθε Πανεπιστήμιο με σκοπό τη διοργάνωση και υποβοήθηση των Τμημάτων στην επιτυχή διοργάνωση των σχετικών προγραμμάτων σε στενή συνεργασία με τα θεσμικά όργανα Διοίκησης των Πανεπιστημίων και τα ίδια τα Τμήματα τα οποία θα ενδιαφερθούν να συμμετάσχουν, θα ήταν δυνατόν να οδηγήσει σε μια μεγάλης εμβέλειας καινοτομία… να μας γνωρίσετε τις απόψεις σας για το θέμα αφού συνεννοηθείτε με τους Προέδρους των Τμημάτων που δυνητικά εμπλέκονται (Παιδαγωγικά Τμήματα τα οποία εκπαιδεύουν για τη Β΄θμια εκπαίδευση)

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ

Το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας ή κατάρτισης (το Υπουργείο Παιδείας χρησιμοποίησε, μέσα σε περίπου ένα μήνα, σε επίσημα κείμενά του και τις δυο φράσεις) δεν είναι κάτι νέο. Το βρίσκουμε θεσμοθετημένο από το 1997 με το ν. 2525/97 «Ενιαίο Λύκειο, πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις» (Υπουργός Παιδείας Γεράσιμος Αρσένης). Στο Άρθρο 6 παρ. 4 του νόμου αυτού προβλέπονται σχετικά τα παρακάτω:

«Άρθρο 6 Διορισμοί Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

4. Δεκτοί στο διαγωνισμό είναι οι έχοντες τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, κατά τις διατάξεις των άρθρων 12, 13 και 14 του Ν. 1566/85, καθώς και πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, που χορηγείται από τα ΑΕΙ, ανεξάρτητα εάν είναι εγγεγραμμένοι στους πίνακες διοριστέων του Ν. 1566/85. Στο διαγωνισμό γίνονται δεκτοί, χωρίς πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, οι έχοντες πτυχίο Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης και Νηπιαγωγών και των Τμημάτων Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας ή Φιλοσοφίας και Κοινωνικών Σπουδών των ΑΕΙ ή πτυχίο της Παιδαγωγικής Τεχνικής Σχολής της Σχολής Εκπαιδευτικών Λειτουργών Επαγγελματικής Τεχνικής Εκπαίδευσης και της Ανωτέρας Σχολής Εκπαιδευτικών Tεχνολόγων Μηχανικών (ΠΑΤΕΣ και ΑΣΕΤΕΜ της ΣΕΛΕΤΕ), καθώς και οι εγγεγραμμένοι στους πίνακες διοριστέων του Ν. 1566/85 και έχοντες διδακτορικό δίπλωμα στις επιστήμες της Αγωγής ή τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών στις επιστήμες της Αγωγής.


6.Με απόφαση των οικείων ΑΕΙ, που εγκρίνεται από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, καταρτίζονται στα ΑΕΙ προγράμματα θεωρητικής κατάρτισης και πρακτικής άσκησης, διάρκειας δύο ακαδημαϊκών εξαμήνων, τα οποία παρακολουθούν οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί είτε κατά τη διάρκεια των βασικών σπουδών τους είτε μετά τη λήξη αυτών. Σε όσους παρακολουθούν επιτυχώς τα προγράμματα, χορηγείται πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα συμμετοχής στους διαγωνισμούς για την κατάρτιση πίνακα διοριστέων εκπαιδευτικών».

Ο ν. 2525/97 τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε λίγα χρόνια αργότερα με το . 3194/2003 "Ρύθμιση εκπαιδευτικών θεμάτων και άλλες Διατάξεις". Σύμφωνα με την παράγραφο 2 του Άρθρου 8 του ν. 3194/2003 «… Καθηγητικές σχολές για τους διορισμούς εκπαιδευτικών και τις προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών νοούνται τα πανεπιστημιακά τμήματα, των οποίων οι πτυχιούχοι διορίζονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση χωρίς την απαίτηση πρόσθετου πτυχίου ή πιστοποιητικού παιδαγωγικής κατάρτισης, σε θέσεις εκπαιδευτικών των κλάδων δασκάλων και νηπιαγωγών και των κλάδων ΠΕ1 Θεολόγων, Π Ε2 Φιλόλογων, ΠΕ3 Μαθηματικών, ΠΕ4 Φυσικών, ΠΕ5 Γαλλικής Γλώσσας, Π Ε6 Αγγλικής Γλώσσας, ΠΕ7 Γερμανικής Γλώσσας, ΠΕ8 Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, ΠΕ15 Οικιακής Οικονομίας και ΠΕ16 Μουσικής, καθώς και η Ανώτερη Σχολή Εκπαιδευτικών Τεχνολόγων Μηχανικών (Α.Σ.Ε.ΤΕ.Μ.) της Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε. και η Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ. ΠΑΙ.Τ.Ε.) για το διορισμό εκπαιδευτικών στον κλάδο ΠΕ17». Τα τελευταία χρόνια με νέους νόμους (ν. 3687/2008, ν. 3794/2009) στις καθηγητικές σχολές προστίθεται ο κλάδος ΠΕ33 Μεθοδολογίας Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης, ΠΕ34 Ιταλικής γλώσσας ο κλάδος ΠΕ40 Ισπανικής Γλώσσας και από τον κλάδο ΠΕ19 Πληροφορικής Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων το Τμήμα Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς.


Ωστόσοτο Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας το βρίσκουμε πρόσφατα στο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Σύμφωνα με ανακοίνωση (http://www.math.uoc.gr:1080/proptyxiakes/odhgos/pistopoihtiko) το τμήμα «δημιούργησε πρόγραμμα θεωρητικής κατάρτισης και πρακτικής άσκησης το οποίο μπορούν να παρακολουθήσουν οι φοιτητές του Τμήματος Μαθηματικών κατά τη διάρκεια των βασικών σπουδών τους. Το πρόγραμμα μπορούν να παρακολουθήσουν και πτυχιούχοι Τμημάτων Μαθηματικών, οι οποίοι εγγράφονται στο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης ειδικά για το σκοπό αυτό. Το Τμήμα Μαθηματικών με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης έπειτα από εισήγηση της Επιτροπής Σπουδών μπορεί να απαλλάξει τον πτυχιούχο από μαθήματα του προγράμματος, στα οποία έχει ήδη εξετασθεί επιτυχώς κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών του. Σε όσους παρακολουθήσουν το πρόγραμμα, επιτύχουν στις προβλεπόμενες εξετάσεις και ικανοποιήσουν όλες τις άλλες απαιτήσεις του, χορηγείται Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας. Για τη χορήγηση του Πιστοποιητικού απαιτείται,εκτός των άλλων απαιτήσεων για το πτυχίο, η επιτυχής παρακολούθηση σε δέκα από τα ακόλουθα μαθήματα, συνολικού βάρους τουλάχιστον 30 Δ.Μ. ή 60 μονάδων ECTS. Μεταξύ των δέκα μαθημάτων πρέπει να περιλαμβάνονται τα πέντε υποχρεωτικά μαθήματα για τη χορήγηση του Πιστοποιητικού, και τουλάχιστον ένα μάθημα από κάθε μία από τις τρείς Περιοχές μαθημάτων επιλογής.


Μαθήματα Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Κατάρτισης
   

Υποχρεωτικά για τη χορήγηση του Πιστοποιητικού

M400
   

Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη

M265
   

Διδακτική των Μαθηματικών

M401
   

Πρακτική Ασκηση στη Διδασκαλία

M202
   

Θεωρία Αριθμών

M207
   

Ευκλείδεια Γεωμετρία
   
   

Μαθήματα επιλογής

Περιοχή 1: Μαθηματικά για την εκπαίδευση

M204
   

Περιγραφική Στατιστική

M251
   

Διακριτά Μαθηματικά I

M269
   

Θέματα Μαθηματικών για την Εκπαίδευση
   

Περιοχή 2: Ιστορία των Μαθηματικών

M260
   

Ιστορία των Μαθηματικών Ι

M261
   

Ιστορία των Μαθηματικών ΙΙ

M262
   

Η Εξέλιξη της Γεωμετρίας

M263
   

Η Aνάλυση από τον Αρχιμήδη έως το Weierstrass

M268
   

Θέματα Ιστορίας των Μαθηματικών

Περιοχή 3: Ψυχολογία, Παιδαγωγική και Διδακτική των Μαθηματικών

Μ402
   

Εισαγωγή στη Γενική Ψυχολογία (Β01 01)

Μ403
   

Ψυχολογία του Εφήβου (Β02 02)

Μ404
   

Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης (Α05 01)

M301
   

Χρήσεις των Υπολογιστών στην Εκπαίδευση

Μ266
   

Ο Ρόλος της Ιστορίας των Μαθηματικών στη Διδακτική

M409
   

Θέματα Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής

M309
   

Θέματα Διδακτικής των Μαθηματικών

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

Τα ζητήματα της αρχικής εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών κρίνονται σημαντικά, γιατί διαμορφώνουν τη βάση πάνω στην οποία θα στηριχθεί η οποιαδήποτε μετέπειτα επιμόρφωση. Οι θέσεις της ΟΛΜΕ ως προς την αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών Δ.Ε. έχουν ως εξής:

- Η επιστημονική κατάρτιση των εκπαιδευτικών να γίνεται στα οικεία Τμήματα των ΑΕΙ, όπως αυτό συμβαίνει μέχρι σήμερα, χωρίς να διαφοροποιείται από την κατάρτιση που παρέχεται σε αυτούς που ενδεχομένως δε θα σταδιοδρομήσουν στην εκπαίδευση.

- Να συμπληρωθούν τα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων των ΑΕΙ με μαθήματα πάνω σε αντικείμενα που απουσιάζουν ή δε διδάσκονται επαρκώς στην Τριτοβάθμια, ενώ περιλαμβάνονται στα προγράμματα σπουδών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (π.χ., Αρχαία Ελληνικά από μετάφραση).

- Να δημιουργηθούν στους τομείς Παιδαγωγικής των Φιλοσοφικών Σχολών και, όπου αυτοί δεν υπάρχουν, στα Παιδαγωγικά Τμήματα, ειδικά προγράμματα κατάρτισης των υποψήφιων εκπαιδευτικών σε θέματα Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Κοινωνιολογίας και Διδακτικής Μεθοδολογίας, τα οποία να οδηγούν στη χορήγηση ειδικού πιστοποιητικού παιδαγωγικής και διδακτικής κατάρτισης.

Ως εναλλακτική πρόταση σε σχέση με την προηγούμενη προτείνεται η ακόλουθη: Η Παιδαγωγική κατάρτιση είναι δυνατό να παρέχεται και στα τμήματα των επιμέρους επιστημονικών ειδικοτήτων, που λειτουργούν στα ΑΕΙ, με τη δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων (ίδρυση αντίστοιχων τομέων κ.λπ.). Αυτό μπορεί να γίνει και με τη συνεργασία των Τομέων Παιδαγωγικής των Φιλοσοφικών Σχολών και των Παιδαγωγικών Τμημάτων.

- Να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην πρακτική άσκηση των εκπαιδευτικών.

- Η ανάπτυξη των παραπάνω προγραμμάτων να γίνει σε συνεργασία με τα Τμήματα των επιμέρους επιστημονικών ειδικοτήτων που λειτουργούν στα ΑΕΙ και η ειδική διδακτική των διάφορων μαθημάτων να γίνεται από επιστήμονες των αντίστοιχων ειδικοτήτων, οι οποίοι πρέπει να έχουν πρόσθετη εκπαίδευση στη διδακτική και επαρκή σχετική εμπειρία.

- Τα προγράμματα βασικής παιδαγωγικής και διδακτικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών να διαρκούν ένα τουλάχιστον ακαδημαϊκό έτος, αλλά να υπάρχει η δυνατότητα ολοκλήρωσης της παρακολούθησής τους και σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

- Να υπάρξει δυνατότητα παρακολούθησης του προγράμματος παιδαγωγικής και διδακτικής κατάρτισης τόσο κατά τη διάρκεια των βασικών σπουδών στους διάφορους τομείς επιστημονικής εξειδίκευσης όσο και μετά τη λήψη του πτυχίου.

- Να υπάρξει σύστημα συνεχούς αξιολόγησης της βασικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών με βάση το οποίο θα γίνουν οι αναγκαίες βελτιώσεις στο σύστημα που προτείνεται παραπάνω.

Η επιτυχής παρακολούθηση του προγράμματος παιδαγωγικής κατάρτισης, σύμφωνα με την πρόταση της ΟΛΜΕ, πρέπει «να οδηγεί στη χορήγηση ειδικής βεβαίωσης, η οποία να θεωρείται ως απαραίτητη προϋπόθεση για το διορισμό στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όταν δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις παροχής της κατάρτισης αυτής σε όσους το επιθυμούν».

Θεωρούμε αυτονόητο ότι η παιδαγωγική κατάρτιση και η χορήγηση ειδικής βεβαίωσης θα αφορά μόνο αυτούς που τώρα φοιτούν στα Πανεπιστήμια. Δεν θα εφαρμοστεί δηλαδή στους εκπαιδευτικούς, που εργάζονται ήδη (και αναπληρωτές και ωρομισθίους), επειδή, στη συντριπτική πλειοψηφία τους, οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί έχουν αυξημένες οικογενειακές ευθύνες και υποχρεώσεις και αδυνατούν, αντικειμενικά, να διακόψουν την εργασία τους προκειμένου να παρακολουθήσουν το αναφερόμενο πρόγραμμα.

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ Οn-line

Όπως καταλαβαίνετε, δικαίως εξαιρούνται οι απόφοιτοι των Παιδαγωγικών τμημάτων Δασκάλων και Νηπιαγωγών, καθώς και οι απόφοιτοι των τμημάτων Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας ή Φιλοσοφίας και Κοινωνικών Σπουδών, αφού τα μθήματα του παραπάνω πίνακα, εντάσσονται στο πρόγραμμα σπουδών μας και ειναι υποχρεωτικής παρακολούθησης.
...Χμ, τώρα ξέρεις ;ψωνίσαμε από σβέρκο... :-X

Αποσυνδεδεμένος Daskalos!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 241
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Πιστοποιητικό Επάρκειας
« Απάντηση #103 στις: Μάρτιος 13, 2010, 08:44:03 μμ »
Αστα να πανε φιλε μου, για την "κυρια" Διαμαντοπουλου ισχυει το "πρωτα ο μαθητης", ισοπεδωντας τις πολυετεις προσπαθειες του εκπαιδευτικου!!

Αποσυνδεδεμένος Ioannis!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 342
    • Προφίλ
Απ: Πιστοποιητικό Επάρκειας
« Απάντηση #104 στις: Μάρτιος 14, 2010, 04:29:50 πμ »
Το άρθρο και συγκεκριμένα οι θέσεις της ΟΛΜΕ με βρίσκουν απολύτως σύμφωνο. Συνάδελφοι, απλά τίθεται σε εφαρμογή κάτι που θα έπρεπε να  λειτουργεί από το '97, αν "κάποιοι" δεν το μπλόκαραν. Τουλάχιστον ας ελπίσουμε πως στο εξής οι νέοι πτυχιούχοι θα έχουν αυτό το εφόδιο. Για τους παλιούς ή να ισχύει το ισχύον καθεστώς (που είναι το πιο δίκαιο) ή έστω να προβλεφθεί μια ταχύρρυθμη επιμόρφωση, ώστε να μην ταλαιπωρηθούν (τόσα έχουν περάσει με τους αλλεπάλληλους διαγωνισμούς!) και ΦΥΣΙΚΑ χωρίς καταβολή χρημάτων! Και φυσικά δεν είναι σωστό να διαβάζεις εκπαιδευτικούς οποιουδήποτε κλάδου να γράφουν πως "βαριούνταν να πάρουν παιδαγωγικά μαθήματα", ενώ μία από τις κυριότερες επαγγελματικές διεξόδους και του τμήματος αυτού είναι η εκπαίδευση και η διδασκαλία! Το να μην τα έχει εντάξει το τμήμα στο πρόγραμμα σπουδών του και να διαμαρτύρεται κατόπιν το καταλαβαίνω. Αλλά η... "βαρεμάρα" δε δικαιολογείται εύκολα. Να γιατί επιμένουμε τα μαθήματα Παιδαγωγικής να είναι υποχρεωτικά. Τώρα όσο για το ΠΠΔΕ (όπως παρουσιάζεται στο άρθρο) του τμήματος Μαθηματικών της Κρήτης, το οποίο γρήγορα-γρήγορα έσπευσε να πάρει μέρος της χρυσής πίτας (από πού κι ως πού άλλωστε δίνει πιστοποιητικά παιδαγωγικής;), το θεωρώ ελλιπέστατο και κακοσχεδιασμένο. Στα υποχρεωτικά μαθήματα τι σχέση έχουν η Ευκλείδεια Γεωμετρία και η Θεωρία των Αριθμών, όπως και οι περιοχές "Μαθηματικά για την Εκπαίδευση" και "Ιστορία των Μαθηματικών" δεν έχουν σχέση με παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια. Αγαπητή Lucinda, νομίζω πως το άρθρο με επιβεβαιώνει περί των διαφορετικών νόμων που λέγαμε, καθώς και για τα credits των πτυχίων.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 14, 2010, 04:40:44 πμ από Ioannis! »
«Άνευ της παιδαγωγικής ταύτης μορφώσεως, οσονδήποτε και αν είναι φιλολογικώς πεπαιδευμένος ο μέλλων διδάσκαλος, κινδυνεύει διπλούν τινά κίνδυνον…».

Αποσυνδεδεμένος arist2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πιστοποιητικό Επάρκειας
« Απάντηση #105 στις: Μάρτιος 14, 2010, 08:54:18 πμ »
εγώ πάντως που είμαι φιλόλογος - κλασική ειδικευση 4 μαθήματα είχα...2 παιδιαγωγικά και 2 ψυχολογία...

Αποσυνδεδεμένος Isfahan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 389
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ03
    • Προφίλ
Απ: Πιστοποιητικό Επάρκειας
« Απάντηση #106 στις: Μάρτιος 14, 2010, 09:45:26 πμ »
Το άρθρο και συγκεκριμένα οι θέσεις της ΟΛΜΕ με βρίσκουν απολύτως σύμφωνο. Συνάδελφοι, απλά τίθεται σε εφαρμογή κάτι που θα έπρεπε να  λειτουργεί από το '97, αν "κάποιοι" δεν το μπλόκαραν. Τουλάχιστον ας ελπίσουμε πως στο εξής οι νέοι πτυχιούχοι θα έχουν αυτό το εφόδιο. Για τους παλιούς ή να ισχύει το ισχύον καθεστώς (που είναι το πιο δίκαιο) ή έστω να προβλεφθεί μια ταχύρρυθμη επιμόρφωση, ώστε να μην ταλαιπωρηθούν (τόσα έχουν περάσει με τους αλλεπάλληλους διαγωνισμούς!) και ΦΥΣΙΚΑ χωρίς καταβολή χρημάτων! Και φυσικά δεν είναι σωστό να διαβάζεις εκπαιδευτικούς οποιουδήποτε κλάδου να γράφουν πως "βαριούνταν να πάρουν παιδαγωγικά μαθήματα", ενώ μία από τις κυριότερες επαγγελματικές διεξόδους και του τμήματος αυτού είναι η εκπαίδευση και η διδασκαλία! Το να μην τα έχει εντάξει το τμήμα στο πρόγραμμα σπουδών του και να διαμαρτύρεται κατόπιν το καταλαβαίνω. Αλλά η... "βαρεμάρα" δε δικαιολογείται εύκολα. Να γιατί επιμένουμε τα μαθήματα Παιδαγωγικής να είναι υποχρεωτικά. Τώρα όσο για το ΠΠΔΕ (όπως παρουσιάζεται στο άρθρο) του τμήματος Μαθηματικών της Κρήτης, το οποίο γρήγορα-γρήγορα έσπευσε να πάρει μέρος της χρυσής πίτας (από πού κι ως πού άλλωστε δίνει πιστοποιητικά παιδαγωγικής;), το θεωρώ ελλιπέστατο και κακοσχεδιασμένο. Στα υποχρεωτικά μαθήματα τι σχέση έχουν η Ευκλείδεια Γεωμετρία και η Θεωρία των Αριθμών, όπως και οι περιοχές "Μαθηματικά για την Εκπαίδευση" και "Ιστορία των Μαθηματικών" δεν έχουν σχέση με παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια. Αγαπητή Lucinda, νομίζω πως το άρθρο με επιβεβαιώνει περί των διαφορετικών νόμων που λέγαμε, καθώς και για τα credits των πτυχίων.
Αυτό αφορά μόνο Μαθηματικούς,καμιά άλλη ειδικότητα.

Αποσυνδεδεμένος όλγα. χ

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 17
    • Προφίλ
Απ: Πιστοποιητικό Επάρκειας
« Απάντηση #107 στις: Μάρτιος 14, 2010, 11:51:13 πμ »
και 100  μαθηματα παιδαγωγικων να παρακολουθησει καποιος δε σημαινει οτι θα γινει και καλος εκπαιδευτικος.Ειναι χαρισμα να μπορεις να μεταδιδεις τη γνωση σου και αυτο φαινεται καθαρα στην πραξη!

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Πιστοποιητικό Επάρκειας
« Απάντηση #108 στις: Μάρτιος 14, 2010, 01:01:35 μμ »
για το μονο που χαιρομαι ειναι που καταλαβα οτι δεν τα εχω μονο εγω χαμενα με αυτην τη δηλωση.εγω που ειμαι μαθηματικος και βαριομουνα να παρω παιδαγωγικα μαθηματα στο πανεπιστημιο πρεπει να γυρισω το χρονο πισω και να αλλαξω γνωμη;δεν παμε καλα...

Και πως θα ελεγχθεί αυτό; Μόνο πτυχία καταθέτουμε (και αυτά είναι ισότιμα), άρα μόνο με κατάθεση αναλυτικής βαθμολογίας μπορούν να δουν αν πήρες ή όχι παιδαγωγικά μαθήματα κλπ. Κατά τα άλλα, οι "καθηγητικές" σχολές καλύπτονται από τα υποχρεωτικά μαθήματα (έστω και ένα σχετικό μάθημα που υπάρχει συνήθως στο πρόγραμμα), οπότε κλάιν ;)
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος Touristakos

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1231
    • Προφίλ
Απ: Πιστοποιητικό Επάρκειας
« Απάντηση #109 στις: Μάρτιος 14, 2010, 01:13:54 μμ »
Στο φυσικο Αθηνας (φανταζομαι και σε αλλες πολεις) εχει ξεχωριστη κατευθυνση την εκπαιδευση. Με μαθηματα υποχρεωτικα τα εκπαιδευση 1 και 2 ιστορια φιλοσοφια φυσικων επιστημων 1 και 2 και ψυχολογια. Υπαρχει περιπτωση λετε καποιος που εχει παρει την κατευθυνση αυτη να απαλασσεται απο πιστοποιητικο; Οχι οτι στην πραξη ειναι καλυτερος παιδαγωγος φυσικα απο καποιον αλλο με αλλη κατευθυνση... Απλα λεμε τωρα μηπως και τη γλιτωνει την ταλαιπωρια.

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Πιστοποιητικό Επάρκειας
« Απάντηση #110 στις: Μάρτιος 14, 2010, 01:20:41 μμ »
Στο φυσικο Αθηνας (φανταζομαι και σε αλλες πολεις) εχει ξεχωριστη κατευθυνση την εκπαιδευση. Με μαθηματα υποχρεωτικα τα εκπαιδευση 1 και 2 ιστορια φιλοσοφια φυσικων επιστημων 1 και 2 και ψυχολογια. Υπαρχει περιπτωση λετε καποιος που εχει παρει την κατευθυνση αυτη να απαλασσεται απο πιστοποιητικο; Οχι οτι στην πραξη ειναι καλυτερος παιδαγωγος φυσικα απο καποιον αλλο με αλλη κατευθυνση... Απλα λεμε τωρα μηπως και τη γλιτωνει την ταλαιπωρια.

Κανονικά θα έπρεπε, αλλά δεν είναι εκεί η ουσία. Οι υπόλοιποι που διάλεξαν άλλη κατεύθυνση δεν θα έπρεπε να καλύπτονται από το μάθημα ΜΔΦ; Αν αρχίσει ο διαχωρισμός των πτυχιούχων από το ίδιο τμήμα, οι συνέπειες μπορεί να είναι πολύ αρνητικές γενικότερα μετά.. Είναι να μη γίνει η αρχή.
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος Touristakos

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1231
    • Προφίλ
Απ: Πιστοποιητικό Επάρκειας
« Απάντηση #111 στις: Μάρτιος 14, 2010, 01:23:57 μμ »
Εννοειται πως δεν πρεπει να γινει διαχωρισμος στις κατευθυνσεις... Πιο πολυ ετσι για μια γνωμη ρωτησα...

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162181
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 810
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 705
Σύνολο: 720

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.098 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.