*

Αποστολέας Θέμα: Κατατακτήριες σε τμήμα Νηπιαγωγών  (Αναγνώστηκε 35994 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Απ: Κατατακτήριες σε τμήμα Νηπιαγωγών
« Απάντηση #14 στις: Δεκέμβριος 02, 2006, 02:53:48 μμ »
Τι στο καλό,τόσα χρόνια τα'χουμε φάει με το κουτάλι όλα αυτά!Και συνεχίζουμε ακόμα και σήμερα λόγω ΑΣΕΠ... :P
Πρόσεξε γνωστική θεωρία για μάθηση και συμβολική λειτουργία γλώσσας.Εκτός από Piaget και οι Μπιχεβιοριστές "παίζουν".
Οτιδήποτε χρειαστείς,εδώ είμαστε. ;)
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Κατατακτήριες σε τμήμα Νηπιαγωγών
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:07:37 »

Αποσυνδεδεμένος katbou

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 33
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Κατατακτήριες σε τμήμα Νηπιαγωγών
« Απάντηση #15 στις: Απρίλιος 27, 2007, 06:15:37 μμ »
Γνωρίζει κανείς για τις Κατατακτηριες στο τμήμα φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Υπάρχει μεγάλη συμμετοχή και πόσο βατά είναι τα θέματα
Ευχαριστώ

Αποσυνδεδεμένος rebecca...

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 233
    • Προφίλ
Απ: Κατατακτήριες σε τμήμα Νηπιαγωγών
« Απάντηση #16 στις: Σεπτέμβριος 29, 2010, 03:52:31 πμ »
Καλησπερα,σκεφτομαι να δωσω κατατακτηριες στο νηπιαγωγων,μπορειτε να με πληροφορισετε τις προοπτικες του κλαδου?
καπου ακουσα οτι τα νηπιαγωγεια θα γινουν ολοημερα,θα προσλαμβανονται δηλαδη οι νηπιαγγοι οπως τωρα οι δασκαλοι???
επιπλεον μια βασικη ερωτηση,τι κανει ενας νηπιαγωγος?
ευχαριστω οποιον εχει την καλη διαθεση να μου απαντησει:)
ΠΕ 10

Αποσυνδεδεμένος maklin

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 308
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Κατατακτήριες σε τμήμα Νηπιαγωγών
« Απάντηση #17 στις: Σεπτέμβριος 29, 2010, 01:24:19 μμ »
Καλημέρα,
όσον αφορά τις προοπτικές του κλάδου κανείς δεν ξέρει ή μαλλον δεν μπορεί να εγγυηθεί τίποτα. Ειδικά τώρα με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα. Σίγουρα οι νηπιαγωγοί δεν είναι σαν τους δασκάλους σχετικά με την απορρόφηση ούτε όμως σαν τους καθηγητές, οι οποίοι διορίζονται πιο δύσκολα. Τα ολοήμερα νηπιαγωγεία ήδη λειτουργούν αλλά και πάλι έχουν αυξήσει το όριο των μαθητών ανά τάξη και έχω ακούσει να κλείνουν κάποια νηπιαγωγεία στα χωριά και οι μαθητές να πηγαίνουν σε διπλανό χωριό. Αυτή η κατάσταση δεν ξέρω μέχρι πότε θα ισχύσει. Ελπίζουμε ότι θα είναι καλύτερα τα πράγματα στο μέλλον!

Τώρα, σχετικά με το τι κάνει ο νηπιαγωγός. Θα σου δώσω μια σύντομη απάντηση καθώς η δουλειά μας (ή αλλιώς λειτούργημα) χαρακτηρίζεται από πολλά.
Σκοπός του νηπιαγωγείου σύμφωνα με τη νομοθεσία είναι να βοηθήσει στη σωματική, συναισθηματική, νοητική, κοινωνική ανάπτυξη (σφαιρική ανάπτυξη) των νηπίων. Ο/Η νηπιαγωγός ανάλογα με την τάξη του κάθε φορά και το επίπεδο των παιδιών, σχεδιάζει και οργανώνει δραστηριότητες με στόχους που βρίσκονται στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου (Δ.Ε.Π.Π.Σ.).

Ο/Η νηπιαγωγός στο Πανεπιστήμιο κάνει μια σειρά παιδαγωγικών μαθημάτων, ψυχολογίας, γλώσσας, μαθηματικών, φυσικών επιστημών, κοινωνιολογίας, μουσικής, καλλιτεχνικών. Κάθε σχολή διαφέρει όσον αφορά τα προσφερόμενα μαθήματα. Εγώ σπούδασα στο Ρέθυμνο και έκανα περισσότερα μαθήματα ψυχολογίας απ' ότι παιδαγωγικών. Αν θέλεις μπορείς να δεις το Δ.Ε.Π.Π.Σ. εδώ http://www.pi-schools.gr/programs/depps/  είναι το νούμερο 27. Επίσης, μπορείς να μπεις στο site της σχολής που σε ενδιαφέρει και να δεις τα μαθήματα που κάνουν για να πάρεις μια ιδέα.

Για ό,τι άλλο θέλεις μπορείς να ρωτήσεις
ΠΕ 60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Κατατακτήριες σε τμήμα Νηπιαγωγών
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:07:37 »

Αποσυνδεδεμένος marigen

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 404
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Κατατακτήριες σε τμήμα Νηπιαγωγών
« Απάντηση #18 στις: Σεπτέμβριος 29, 2010, 04:13:37 μμ »
Καλημέρα,
όσον αφορά τις προοπτικές του κλάδου κανείς δεν ξέρει ή μαλλον δεν μπορεί να εγγυηθεί τίποτα. Ειδικά τώρα με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα. Σίγουρα οι νηπιαγωγοί δεν είναι σαν τους δασκάλους σχετικά με την απορρόφηση ούτε όμως σαν τους καθηγητές, οι οποίοι διορίζονται πιο δύσκολα. Τα ολοήμερα νηπιαγωγεία ήδη λειτουργούν αλλά και πάλι έχουν αυξήσει το όριο των μαθητών ανά τάξη και έχω ακούσει να κλείνουν κάποια νηπιαγωγεία στα χωριά και οι μαθητές να πηγαίνουν σε διπλανό χωριό. Αυτή η κατάσταση δεν ξέρω μέχρι πότε θα ισχύσει. Ελπίζουμε ότι θα είναι καλύτερα τα πράγματα στο μέλλον!

Τώρα, σχετικά με το τι κάνει ο νηπιαγωγός. Θα σου δώσω μια σύντομη απάντηση καθώς η δουλειά μας (ή αλλιώς λειτούργημα) χαρακτηρίζεται από πολλά.
Σκοπός του νηπιαγωγείου σύμφωνα με τη νομοθεσία είναι να βοηθήσει στη σωματική, συναισθηματική, νοητική, κοινωνική ανάπτυξη (σφαιρική ανάπτυξη) των νηπίων. Ο/Η νηπιαγωγός ανάλογα με την τάξη του κάθε φορά και το επίπεδο των παιδιών, σχεδιάζει και οργανώνει δραστηριότητες με στόχους που βρίσκονται στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου (Δ.Ε.Π.Π.Σ.).

Ο/Η νηπιαγωγός στο Πανεπιστήμιο κάνει μια σειρά παιδαγωγικών μαθημάτων, ψυχολογίας, γλώσσας, μαθηματικών, φυσικών επιστημών, κοινωνιολογίας, μουσικής, καλλιτεχνικών. Κάθε σχολή διαφέρει όσον αφορά τα προσφερόμενα μαθήματα. Εγώ σπούδασα στο Ρέθυμνο και έκανα περισσότερα μαθήματα ψυχολογίας απ' ότι παιδαγωγικών. Αν θέλεις μπορείς να δεις το Δ.Ε.Π.Π.Σ. εδώ http://www.pi-schools.gr/programs/depps/  είναι το νούμερο 27. Επίσης, μπορείς να μπεις στο site της σχολής που σε ενδιαφέρει και να δεις τα μαθήματα που κάνουν για να πάρεις μια ιδέα.

Για ό,τι άλλο θέλεις μπορείς να ρωτήσεις

τα παιδιά τι ηλικίας είναι? (από 3-5?..)
για τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία ξέρεις κάτι;

Αποσυνδεδεμένος rebecca...

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 233
    • Προφίλ
Απ: Κατατακτήριες σε τμήμα Νηπιαγωγών
« Απάντηση #19 στις: Σεπτέμβριος 29, 2010, 04:43:47 μμ »
περιπου σε αυτην την ηλικια φανταζομαι πως ειναι...
maklin σε ευχαριστω για την απαντηση σου:)
στην ουσια δηλαδη "παιζεις" δημιουργικα παιχνιδια με τα παιδια?

θελω να πιστευω οτι καποια στιγμη και το νηπιαγωγων θα ''ανοιξει''
θα ειναι υποχρεωτικα και ολοημερα....

ΠΕ 10

Αποσυνδεδεμένος AnnaB

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4178
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
Απ: Κατατακτήριες σε τμήμα Νηπιαγωγών
« Απάντηση #20 στις: Σεπτέμβριος 29, 2010, 08:50:09 μμ »
Καλημέρα,
όσον αφορά τις προοπτικές του κλάδου κανείς δεν ξέρει ή μαλλον δεν μπορεί να εγγυηθεί τίποτα. Ειδικά τώρα με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα. Σίγουρα οι νηπιαγωγοί δεν είναι σαν τους δασκάλους σχετικά με την απορρόφηση ούτε όμως σαν τους καθηγητές, οι οποίοι διορίζονται πιο δύσκολα. Τα ολοήμερα νηπιαγωγεία ήδη λειτουργούν αλλά και πάλι έχουν αυξήσει το όριο των μαθητών ανά τάξη και έχω ακούσει να κλείνουν κάποια νηπιαγωγεία στα χωριά και οι μαθητές να πηγαίνουν σε διπλανό χωριό. Αυτή η κατάσταση δεν ξέρω μέχρι πότε θα ισχύσει. Ελπίζουμε ότι θα είναι καλύτερα τα πράγματα στο μέλλον!

Τώρα, σχετικά με το τι κάνει ο νηπιαγωγός. Θα σου δώσω μια σύντομη απάντηση καθώς η δουλειά μας (ή αλλιώς λειτούργημα) χαρακτηρίζεται από πολλά.
Σκοπός του νηπιαγωγείου σύμφωνα με τη νομοθεσία είναι να βοηθήσει στη σωματική, συναισθηματική, νοητική, κοινωνική ανάπτυξη (σφαιρική ανάπτυξη) των νηπίων. Ο/Η νηπιαγωγός ανάλογα με την τάξη του κάθε φορά και το επίπεδο των παιδιών, σχεδιάζει και οργανώνει δραστηριότητες με στόχους που βρίσκονται στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου (Δ.Ε.Π.Π.Σ.).

Ο/Η νηπιαγωγός στο Πανεπιστήμιο κάνει μια σειρά παιδαγωγικών μαθημάτων, ψυχολογίας, γλώσσας, μαθηματικών, φυσικών επιστημών, κοινωνιολογίας, μουσικής, καλλιτεχνικών. Κάθε σχολή διαφέρει όσον αφορά τα προσφερόμενα μαθήματα. Εγώ σπούδασα στο Ρέθυμνο και έκανα περισσότερα μαθήματα ψυχολογίας απ' ότι παιδαγωγικών. Αν θέλεις μπορείς να δεις το Δ.Ε.Π.Π.Σ. εδώ http://www.pi-schools.gr/programs/depps/  είναι το νούμερο 27. Επίσης, μπορείς να μπεις στο site της σχολής που σε ενδιαφέρει και να δεις τα μαθήματα που κάνουν για να πάρεις μια ιδέα.

Για ό,τι άλλο θέλεις μπορείς να ρωτήσεις

τα παιδιά τι ηλικίας είναι? (από 3-5?..)
για τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία ξέρεις κάτι;


4 ετών (προνήπια) και 5 ετών (νήπια)
Όσα κομμάτια και αν μπορέσεις να ενώσεις,
δεν θα σου φτάσουν μια στιγμή για να με νιώσεις...

https://www.youtube.com/watch?v=4rU6GYvCqOA

Αποσυνδεδεμένος maklin

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 308
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Κατατακτήριες σε τμήμα Νηπιαγωγών
« Απάντηση #21 στις: Σεπτέμβριος 29, 2010, 08:59:26 μμ »
τα παιδιά τι ηλικίας είναι? (από 3-5?..)
για τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία ξέρεις κάτι;


Και στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία μπορείς να εργαστείς. Τι ακριβώς θέλεις να μάθεις για τα ιδιωτικά;
ΠΕ 60

Αποσυνδεδεμένος vasp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1638
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60, ΠΕ 60.50
    • Προφίλ
Απ: Κατατακτήριες σε τμήμα Νηπιαγωγών
« Απάντηση #22 στις: Σεπτέμβριος 29, 2010, 09:36:12 μμ »
περιπου σε αυτην την ηλικια φανταζομαι πως ειναι...
maklin σε ευχαριστω για την απαντηση σου:)
στην ουσια δηλαδη "παιζεις" δημιουργικα παιχνιδια με τα παιδια?
Όχι δεν παίζεις παιχνίδια με τα παιδιά. Εφαρμόζεις αναλυτικό πρόγραμμα δραστηριοτητων(γλώσσας, μαθηματικών, φυσικών επιστημών, εικαστικών κτλ) με συγκεκριμένους στοχους. Οι περισσότερες απο αυτες τις δραστηριότητες εντάσσονται σε ένα θέμα κάθε φορά και προσπαθείς να έχουν παιγνιώδη μορφή για να  τραβούν το ενδιαφέρον των παιδιών.

Δες και εδω γενικές πληροφορίες για το Νηπιαγωγείο: http://nip-oloimero.sch.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=NODE&cnode=1
αλλά και το λινκ με το αναλυτικό πρόγραμμα που παρέθεσε η συνάδελφος πιο πάνω

Στο Νηπιαγωγείο τα περισσότερα παιδιά είναι 5 ετών και αν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις τότε εγγραφονται και παιδιά 4 ετών.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 29, 2010, 09:52:28 μμ από vasp »

Αποσυνδεδεμένος Demetroula

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3088
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Κατατακτήριες σε τμήμα Νηπιαγωγών
« Απάντηση #23 στις: Σεπτέμβριος 29, 2010, 10:01:34 μμ »
Ρίξε μια ματιά στα βιβλία αυτής της σελίδας, ειδικά στον οδηγό νηπιαγωγού και θα καταλάβεις τι κάνει μια νηπιαγωγός:
http://nip-oloimero.sch.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=NODE&cnode=22.
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος Sabi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Κατατακτήριες σε τμήμα Νηπιαγωγών
« Απάντηση #24 στις: Σεπτέμβριος 29, 2010, 10:41:56 μμ »
ΕΡΕΥΝΑ

ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΣΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥ

Ιούνιος 2010

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Η συγκεκριμένη έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε από την επιστημονική ομάδα της εταιρείας συμβούλων σταδιοδρομίας EMPLOY υπό την επίβλεψη των συμβούλων σταδιοδρομίας της εταιρείας κ.κ. Κότιου Κωνσταντίνου-Ταουσάνη Χρήστου και του συνεργάτη - εκπαιδευτικού ερευνητή κ. Καλόγηρου Βασίλειου, υλοποιήθηκε με γνώμονα καταρχήν την ενημέρωση των υποψηφίων και των οικογενειών τους αλλά και κάθε ενδιαφερόμενου για τον επαγγελματικό προσανατολισμό και εν συνεχεία με εφαλτήριο την αλματώδη άνοδο που σημειώνουν τα τμήματα των νηπιαγωγών τόσο στις βάσεις όσο και στις προτιμήσεις των υποψηφίων.

Με βάση δεδομένα τα οποία αξιοποιηθήκαν από επίσημες πηγές, στόχος είναι να αποτυπωθεί για πρώτη φορά Πανελληνίως μια ευδιάκριτη πληροφόρηση που ενδιαφέρει άμεσα χιλιάδες τελειόφοιτους που επιλέγουν να ασκήσουν το επάγγελμα του νηπιαγωγού αλλά και να αξιολογήσουν αν και κατά πόσο ισχύει η διάχυτη αντίληψη πως θα υπάρξει υψηλή απορρόφηση των νηπιαγωγών.

ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

Προκειμένου  να γίνει αντιληπτή η στάθμιση και η αξιολόγηση των σχετικών δεδομένων αναφορικά με τις προοπτικές θα πρέπει να εξεταστεί καταρχήν το κομμάτι των διορισμών – προσλήψεων προκειμένου να επακολουθήσουν εν συνεχεία έγκριτοι συσχετισμοί. Για το λόγο αυτό παρατίθενται οι ακόλουθοι πίνακες:

1. ΔΙΟΡΙΣΘΕΝΤΕΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ 5ΕΤΙΑΣ:
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΔΙΟΡΙΣΘΕΝΤΩΝ
2005-2006 884
2006-2007 884
2007-2008 1003
2008-2009 888
2009-2010 726
ΣΥΝΟΛΟ: 4385 ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ  ( ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ 877 ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΑΝΑ ΕΤΟΣ)

2. ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
2007-2008 1678
2008-2009 1763
2009-2010 1762
ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ: 1734 ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΑΝΑ ΕΤΟΣ

3. ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΤΡΙΕΤΙΑΣ:
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΜΟΝΙΜΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΣΥΝΟΛΟ
2007-2008 1003 1678 2681
2008-2009 888 1763 2651
2009-2010 726 1762 2488
ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΘΕΝΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ: 2606 ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΑΝΑ ΕΤΟΣ

4. ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΜΕ ΜΟΡΙΑ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ Ή ΑΣΕΠ ΧΩΡΙΣ ΜΟΡΙΑ ΣΥΝΟΛΟ
2005-2006 4541 1354 5895
2006-2007 3221 2215 5436
2007-2008 4949 1353 6302
2008-2009 4094 2361 6455
2009-2010 5685 1531 7216

5. ΕΙΣΑΧΘΕΝΤΕΣ ΣΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ ΕΙΣΑΧΘΕΝΤΕΣ
2005-2006 1260
2006-2007 1270
2007-2008 1310
2008-2009 1500
2009-2010 1520
2010-2011 1515

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΠΙΝΑΚΑ 4 & 5: Παρατηρούμε ότι ο αριθμός των νηπιαγωγών που γράφονται κάθε έτος στους πίνακες του Υπουργείου διαρκώς αυξάνεται. Σε σύγκριση με το 2005-2006 είχαμε το τρέχον σχολικό έτος 1321 νέες εγγραφές νηπιαγωγών χωρίς να υπάρχει ουσιαστική αύξηση του αριθμού των διορισθέντων γεγονός που δυσχεραίνει τις προοπτικές απασχόλησης των νέων απόφοιτων αλλά και των μελλοντικών φοιτητών των τμημάτων. Τα επόμενα χρόνια αναμένεται  περαιτέρω αύξηση των εγγραφών λόγω και του γεγονότος ότι ο αριθμός των εισαχθέντων στα 9 τμήματα νηπιαγωγών έχει αυξηθεί όπως φαίνεται και από τον προηγούμενο πίνακα.

6. ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΣΕΠ ΚΛΑΔΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
ΑΣΕΠ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΛΟΓΙΑ
2004 7670 960 1 προς 8
2006 7771 960 1 προς 8,1
2008 8208 600 1 προς 12

7. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ ΜΕ ΗΛΙΚΙΑ ΑΝΩ ΤΩΝ 50 ΕΤΩΝ ΠΟΥ ΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΕΛΙΩΝΟΥΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΜΕΣΑ:

Ηλικιακή ομάδα Αριθμός νηπιαγωγών
50-54 1598
55-59 371
60-64 40
65+ 10

Πηγή: Υπουργείο Παιδείας /
Τμήμα Προγραμματισμού και Επιχειρησιακών Ερευνών/
Τμήμα Γ επιχειρησιακών ερευνών και στατιστικής/ Καπίδης Π.

ΣΥΝΟΨΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Εξετάζοντας προσεκτικά τα προαναφερθέντα δεδομένα μπορούμε να καταλήξουμε στα εξής συμπεράσματα:

Με βάση, τα αριθμητικά δεδομένα διαπιστώνουμε ότι ο αριθμός των εγγεγραμμένων νηπιαγωγών είναι εννιά φορές μεγαλύτερος από τις μέχρι τώρα ανάγκες για μόνιμους διορισμούς. Επίσης, παρατηρούμε ότι αρκετοί νηπιαγωγοί και συγκεκριμένα 4728 είναι εκτός δημόσιας εκπαίδευσης αφού από του 7200 περίπου εργάστηκαν φέτος ως μόνιμοι και αναπληρωτές στα δημόσια σχολεία 2488. Για την επόμενη διετία η Υπουργός Παιδείας σε δημόσιες δηλώσεις της έχει ανακοινώσει τη μείωση των μόνιμων διορισμών κατά 50% και των αναπληρωτών κατά 70%. Αυτό θα οδηγήσει σε διόγκωση του αριθμού των νηπιαγωγών εκτός δημόσιας εκπαίδευσης. Επίσης και η μείωση των πιθανοτήτων επιτυχίας των νηπιαγωγών στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ είναι άλλο ένα στοιχείο που επιβεβαιώνει την επιδείνωση της κατάστασης.

Την αρνητική κατάσταση έρχεται να επιδεινώσει και η αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης που θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των συνταξιοδοτήσεων άρα και των κενών που θα δημιουργούνται για νέους διορισμούς (Το ΔΝΤ ορίζει για την εκπαίδευση αναλογία διορισμών-συνταξιοδοτήσεων 1:1) . Αυτό εξάγεται και από τον πίνακα 7 όπου οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι 2019 νηπιαγωγοί θεμελιώνουν με βάση την ηλικία τους άμεσα ή στο εγγύς μέλλον δικαίωμα συνταξιοδότησης. Αυτοί αποτελούν το 15.18% των συνολικά απασχοληθέντων νηπιαγωγών (σύμφωνα με την έρευνα του τμήματος προγραμματισμού και επιχειρησιακών ερευνών 13294 νηπιαγωγοί). Έπειτα από την αποχώρησή τους μετά το 2015 ο αριθμός των συνταξιοδοτήσεων θα μειωθεί δραστικά επιδεινώνοντας τις ήδη αρνητικές προοπτικές του κλάδου. Βελτίωση ίσως έχουμε με την υποχρεωτική διετή προσχολική εκπαίδευση και με την αύξηση των ολοήμερων νηπιαγωγείων και πάλι όμως είναι δύσκολο να φθάσουν οι νηπιαγωγοί τις έως τώρα προοπτικές των δασκάλων όπως επιπόλαια πολλοί παραλληλίζουν.

Επιπρόσθετα, θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και τις ακόλουθες παραμέτρους που θα επιδεινώσουν τις προοπτικές απασχόλησης των νηπιαγωγών τα επόμενα χρόνια και είναι οι ακόλουθοι:

1. Αύξηση του αριθμού εισαχθέντων χωρίς ανάλογη αύξηση των διορισμών (όπως διαφαίνεται)
2. Μικρός αριθμός ατόμων που θεμελιώνουν δικαίωμα διορισμού (2019)
3. Αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης ενώ κόβονται και οι πρόωρες συντάξεις.
4. Μείωση του αριθμού των αποσπασθέντων κατά 50% και των εκπαιδευτικών αδειών. Θα εξοικονομηθούν με αυτόν τον τρόπο θέσεις και θα περιοριστούν οι διορισμοί αναπληρωτών και μόνιμων διογκώνοντας τον αριθμό των εγγεγραμμένων στους πίνακες του Υπουργείου.

Σταθμίζοντας λοιπόν τα προαναφερθέντα σε καμία περίπτωση δε δικαιολογείται λοιπόν η κατακόρυφη αύξηση των βάσεων των τμημάτων των νηπιαγωγών με βάση τις εικασίες υψηλής απορροφητικότητας των νηπιαγωγών αφού οι προοπτικές απασχόλησης είναι και προβλέπονται δυσοίωνες έστω και αν υπάρξουν επιμέρους θετικές επιδράσεις με την υποχρεωτική διετή προσχολική εκπαίδευση και με την αύξηση των ολοήμερων νηπιαγωγείων.

Συνεπώς, οι υποψήφιοι των Πανελληνίων τουλάχιστον για το προσεχές διάστημα θα πρέπει να κατευθύνονται προς τα τμήματα των νηπιαγωγών όχι με γνώμονα την υποτιθέμενη υψηλή απορροφητικότητα του επαγγέλματος αλλά την αγάπη για το λειτούργημα αυτό και την επιθυμία να το ασκήσουν έτσι ώστε να μπορούν να αντεπεξέλθουν σε  πιθανές αντιξοότητες που θα συναντήσουν στο μέλλον.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο να αποδώσει με συντομία και με αριθμητικά δεδομένα την υπάρχουσα κατάσταση και τις προοπτικές  απορρόφησης των νηπιαγωγών στη δημόσια εκπαίδευση σταθμίζοντας σχετικά δεδομένα από επίσημους φορείς με στόχο να ενημερώσει τους άμεσα ενδιαφερόμενους. Τα πορίσματα αυτά δεν πρέπει να απωθήσουν κανένα νέο που έχει αγάπη για το σημαντικό αυτό λειτούργημα από το να το εντάξει στις πρώτες προτιμήσεις του τις αντίστοιχες σχολές, αρκεί να έχει κατά νου πως κατά την αποφοίτησή του από τα τμήματα δε θα συναντήσει την ονειρική  απασχολησιμότητα που παρουσιάζεται ατεκμηρίωτα από πολλούς σήμερα. Και εφόσον αυτή η επιλογή γίνει με γνώμονα την αγάπη για το λειτούργημα,  αυτή η παράμετρος θα είναι εν τέλει η ουσιώδης διαφοροποίησή του που θα τον βοηθήσει να διακριθεί έναντι των άλλων αποφοίτων.

Επιπρόσθετα, από την άλλη πλευρά, θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να ενημερώσουμε τους υποψηφίους που επιλέγουν ως πρώτη προτίμηση τα αντίστοιχα τμήματα ποια είναι τα υπάρχοντα δεδομένα για το επάγγελμα ώστε ενσυνείδητα να κάνουν τις επιλογές τους. Καταλήγοντας, θα πρέπει ο κάθε ενδιαφερόμενος να εξετάσει και να σταθμίσει την έρευνα αυτή ως ένα πρόσθετο ακόμη κριτήριο πληροφόρησης -και όχι ως τροχοπέδη ή εφαλτήριο για τις επιλογές του-  που συμπληρώνει και τα δεκάδες άλλα δεδομένα που οφείλει να έχει ο καθένας από εμάς που θέλει να αποκομίσει τα πολλαπλά οφέλη ενός έγκριτου και εύστοχου επαγγελματικού προσανατολισμού.

Με εκτίμηση,
Οι συντάκτες της έρευνας

ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ: EMPLOY ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ

Σημείωση: για οποιεσδήποτε επισημάνσεις / διευκρινήσεις μπορείτε να απευθυνθείτε στα τηλ. 2310 230545, 2310 230415 και  info@e-employ.gr

Αποσυνδεδεμένος Demetroula

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3088
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Κατατακτήριες σε τμήμα Νηπιαγωγών
« Απάντηση #25 στις: Σεπτέμβριος 29, 2010, 11:47:50 μμ »
Απ' ότι φαίνεται τα πράγματα είναι καλύτερα για μας (εγώ τελείωσα το 2008) παρά για τα κορίτσια που θα βγουν απ' το πανεπιστήμιο το 2013-2015. Απ' την άλλη βέβαια δεν είναι και αδύνατο ή ακατόρθωτο. Αν κάποια αγαπάει αυτό το επάγγελμα δεν θα θεωρήσει χαμένο το χρόνο που θα περιμένει. Ούτε θα θεωρήσει ότι εξαπατήθηκε όσον αφορά το επάγγελμα που επέλεξε.
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος rebecca...

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 233
    • Προφίλ
Απ: Κατατακτήριες σε τμήμα Νηπιαγωγών
« Απάντηση #26 στις: Σεπτέμβριος 30, 2010, 01:35:58 πμ »
Τσαμπικα κι εγω την διαβασα αυτην την ερευνα κι επεσα απο τα συννεφα....
Δεν μπορω να πιστεψω οτι ειναι τοσοδυσοιωνα τα πραγματα....:(
Το 2008 πηραν 600 ατομα,δηλαδη 1:13,σε σχεση με τον κλαδο μου που επαιρναν 1:37 πολυ καλυτερα....δηλαδη στον επομενο ασεπ ποσους να παρουν?200-300???παλι καλυτερα θα ειναι απο τον κλαδο μου....
Αυτο που ψαχνω ειναι εαν γραψω καλα να μπορω να διοριστω,οκ δεν ζηταω να ειναι σαν τους δημοτικης που αν ησουν απλα επιτυχων σε επαιρναν κατευθειαν αλλα ουτε και σαν τους κοινωνιολογους που για να σε παρουν πρεπει να γραψεις αριστα και να εχεις και εφτα παιδια και τεσσερα μεταπτυχιακα.
Κατι ενδιαμεσο....και αν συμπεριλαβεις οτι μου αρεσει κιολας ο κλαδος....

Ρωτησα για το τι κανει ο νηπιαγωγος μεσα στην ταξη,δηλαδη με τι μορφη,αυτο εννοουσα οταν ελεγα παιχνιδια,με ποιο τροπο περνας στα παιδια τις γνωσεις κλπ...σας ευχααριστω για την παραπομπη:)
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 30, 2010, 01:50:57 πμ από rebecca... »
ΠΕ 10

Αποσυνδεδεμένος Demetroula

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3088
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Κατατακτήριες σε τμήμα Νηπιαγωγών
« Απάντηση #27 στις: Σεπτέμβριος 30, 2010, 01:52:05 πμ »
Τσαμπικα κι εγω την διαβασα αυτην την ερευνα κι επεσα απο τα συννεφα....
Δεν μπορω να πιστεψω οτι ειναι τοσοδυσοιωνα τα πραγματα....:(
Το 2008 πηραν 600 ατομα,δηλαδη 1:7,σε σχεση με τον κλαδο μου που επαιρναν 1:35 πολυ καλυτερα....δηλαδη στον επομενο ασεπ ποσους να παρουν?200-300???παλι καλυτερα θα ειναι απο τον κλαδο μου....
Αυτο που ψαχνω ειναι εαν γραψω καλα να μπορω να διοριστω,οκ δεν ζηταω να ειναι σαν τους δημοτικης που αν ησουν απλα επιτυχων σε επαιρναν κατευθειαν αλλα ουτε και σαν τους κοινωνιολογους που για να σε παρουν πρεπει να γραψεις αριστα και να εχεις και εφτα παιδια και τεσσερα μεταπτυχιακα.
Κατι ενδιαμεσο....και αν συμπεριλαβεις οτι μου αρεσει κιολας ο κλαδος....
Για όλους τους παραπάνω λόγους που ανέφερες εγώ σου συνιστώ να δώσεις κατατακτήριες! Δε θα το μετανιώσεις! Σε ποια πόλη σκέφτεσαι να δώσεις;
ΠΕ60

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159815
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 568
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 356
Σύνολο: 362

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.118 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.