0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης είναι αναπληρωτές με πιθανότητες να τοποθετηθούν την επόμενη χρονιά στο ίδιο σχολείο απειροελάχιστες. Δε γίνεται να ενισχύσει η παράλληλη στήριξη τη συνέχιση των μαθητών με σκοπό να "βολευτούν" αφού όπως είπαμε είναι ελάχιστες οι πιθανότητες. Το μόνο που αναφέρεται στις τελικές αξιολογήσεις είναι αν προτείνεται να συνεχιστεί η παράλληλη στήριξη την οποία όμως οι μαθητές ήδη την έχουν και για επόμενα χρόνια απ' τις αξιολογήσεις τους στα κεδασυ. Επίσης, οι γονείς αποφασίζουν αν το παιδί τους θα πάει σε ΓΕΛ ενεεγυλ κλπ. ...
... Ως προς τον μαθητή, η εικόνα που μεταφέρεται είναι πως δεν έχει απλώς δυσκολίες, αλλά δεν αντιλαμβάνεται καν τι διαδραματίζεται στην τάξη. Φοβάμαι ότι μιλάμε για κάτι πολύ διαφορετικό από ένταξη. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες θέλουν την αρχική του πρόθεση να ήταν η αποχώρηση μετά το Γυμνάσιο και τη φοίτηση στο Λύκειο να προτείνεται ή και να ενισχύεται από πλευράς παράλληλης στήριξης. Αν ισχύει αυτό, η συζήτηση μεταφέρεται σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο που δεν είναι της παρούσης και δεν είναι δυνατόν να να τεκμηριωθεί επισήμως.
...Ο μαθητής δεν θα συνεχίσει για σπουδές, απλά η οικογένεια βρήκε ένα τρόπος να μην είναι σπίτι στο κινητό και να βρίσκεται σε φροντισμένο περιβάλλον με "ιδιωτική" φύλαξη, μόνο που αυτό είναι το καλύτερο ΓΕΛ της περιοχής, ούτε ΕΠΑΛ, ούτε ΕΝΕΕΓΥΛ. Καταλήγω στο αρχικό μου συμπέρασμα, πως ήταν μια λογική "βολέματος" εκπαιδευτικών και μόνο.
https://www.esos.gr/arthra/95378/odigia-s-zaharaki-oi-ekpaideytikos-tis-parallilis-stirixis-synekpaideysis-einai?fbclid=IwdGRjcAM9D59jbGNrAz0PjGV4dG4DYWVtAjExAAEe2C6bj6cR5WEsHPdC-RY-ePc00pOeSc_IKZM-lkLWhmtPcRuo9avsw21tA50_aem_JwXWj8RCJFX-7vQGFcdnFQΟδηγία Σ. Ζαχαράκη: Ο/Η εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης είναι εκπαιδευτικός του σχολείου και έτσι θα παρουσιάζεται στους μαθητές.Η παρουσίασή του ΔΕΝ μπορεί να γίνεται με φράσεις, όπως: «(...) μαζί μας στο τμήμα τη φετινή χρονιά θα είναι και η κυρία ... , η οποία είναι η δασκάλα του/της ... »
....Από το οποίο κατάλαβα εν μέρει ότι ο μαθητής διευκολύνεται με αυτό το πρόγραμμα....
Ωστόσο όπως όλοι έχουμε υποψιαστεί, η παράλληλη δεν θα υπάρχει για καιρό με τη μορφή που υπάρχει, οπότε θα περάσουμε σε ένα άλλο επίπεδο κοροϊδίας μεταξύ μας και αμορφωσιάς- με συμπεριληπτικο πνεύμα.
Δηλαδή; Πώς θ' αλλάξει μορφή η παράλληλη; Τι θα γίνει; Ειλικρινά ρωτώ γιατί δεν έχω ιδέα.
Το σενάριο που κυκλοφορεί είναι ότι, για να μειωθεί ο αριθμός των αναπληρωτών παράλληλης, θα συγχωνευτεί τρόπος τινά με την ένταξη, θα είναι μόνιμος εκπαιδευτικός (εξ ου και η μαζική ίδρυση ΤΕ) γενικά συμπεριληπτικης εκπαίδευσης και θα ασχολείται με όλους τους μαθητές. Σενάριο είναι αλλά δεν το θεωρώ τραβηγμένο.
@Slayerεκτιμώ τη νηφαλιότητα με την οποία απαντάς και την πρόθεσή σου να συγκρατήσεις τον τόνο, παρότι η ένταση του θέματος προσφέρεται για εύκολες πόλωσεις. Θα σταθώ όμως σε μια φράση σου που με αιφνιδίασε περισσότερο από οποιοδήποτε επιχείρημα:αυτό το "νόμιζα" κρύβει μέσα του όλη την παρεξήγηση, όχι μόνο της συγκεκριμένης περίπτωσης, αλλά και της γενικότερης θεώρησης της ειδικής αγωγής στον χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ειλικρινά αναρωτιέμαι: Πώς είναι δυνατόν να θεωρείται ευνοϊκό για έναν μαθητή με σοβαρές γνωστικές ή επικοινωνιακές δυσκολίες, ένα πρόγραμμα που εξαντλεί ακόμη και μαθητές υψηλού γνωστικού δυναμικού; Ποια επιστημονική τεκμηρίωση θα μπορούσε να στηρίξει μια τέτοια θέση; Είμαι βέβαιη πως το χρησιμοποίησες ανθρώπινα. Αλλά όταν πρόκειται για τις ζωές και τις ανάγκες παιδιών, ειδικά ευάλωτων, δεν μπορούμε να λειτουργούμε στη βάση του τι νομίζαμε.Πάντως, ειλικρινά, χαίρομαι που αναφέρθηκες στη διάκριση μεταξύ ένταξης και συμπερίληψης γιατί είναι ουσιώδης. Όμως η πραγματική διαφορά τους, πέρα από τις θεωρητικές αποχρώσεις, δεν είναι γλωσσολογική αλλά λειτουργική:Η ένταξη γίνεται για να μπει κάποιος σε ένα σύστημα και η συμπερίληψη απαιτεί το σύστημα να αλλάξει και να επαναπροσδιορίσει τις λειτουργίες του. Αν δεν έχουμε τη θεσμική τόλμη και τα μέσα να αλλάξουμε το σύστημα, τότε η χρήση του όρου "συμπερίληψη" είναι απλώς μια καλοπροαίρετη αυταπάτη. Το ζήτημα της παράλληλης στήριξης σε ΓΕΛ δεν είναι τεχνικό ή προγραμματιστικό, είναι οντολογικό. Τι σημαίνει να συμμετέχεις σε κάτι που δεν μπορείς να αφομοιώσεις και τι σημαίνει να έχεις γύρω σου ένα προσωπικό υποστήριξης που, ακόμη κι αν έχει τις καλύτερες προθέσεις, λειτουργεί εκτός κλίματος ως προς τις απαιτήσεις του χώρου;Δεν με απασχολεί να καταλογίσω προθέσεις, όμως με απασχολεί έντονα να μην ολισθαίνουμε σε ένα σύστημα ηθικής επίδειξης, να φαίνεται δηλαδή ότι όλα γίνονται για το παιδί, όταν στην πράξη κυριαρχεί ένας ελιγμός εξυπηρετήσεων, είτε σε επίπεδο ωραρίου είτε σε επίπεδο διοικητικής ευκολίας. Κλείνω με την ελπίδα ότι η διαφωνία μας είναι δημιουργική, γιατί είναι φανερό πως και οι δύο αγαπάμε τη δουλειά μας, που σημαίνει πως αγαπάμε τους νέους.@Έσπερος. Συμφωνώ απόλυτα!
[...]@ppil να προσθέσουμε ότι το ΤΕ λέγεται έτσι επειδή υποτίθεται ότι με μια έγκαιρη παρέμβαση ο μαθητής θα ενταχθεί στην τάξη, και δεν θα χρειάζεται την ίδια υποστήριξη που είχε στην αρχή. Μ αυτή τη λογική, η δια βίου υποστήριξη από ΤΕ, είναι ασύμβατη. Υποτίθεται ότι κάποια στιγμή θα ενταχθείς στο σύνολο και θα αναπτύξεις τρόπους για να χειρίζεσαι αυτά που χειρίζονται οι συμμαθητές σου. [...]
Το ίδιο δεν ισχύει και για το γυμνάσιο; Εννοώ ότι αν ο μαθητής έχει ενταχθεί επιτυχημένα στην τάξη με έγκαιρη παρέμβαση από ΤΕ, για ποιο λόγο να χρειάζεται υποστήριξη και για τις επόμενες τάξεις;