0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παράθεση από: fatsoula στις Απριλίου 03, 2011, 05:57:08 amΠαράθεση από: giannios στις Απριλίου 03, 2011, 03:21:41 am Το θεωρώ το ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΩΣΤΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ ΟΙ ΚΛΑΔΟΙ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ project από το μάθημα που δίδασκαν. Αν γίνει αυτό που προτείνεις συνάδελφε, τότε πώς θα παρακολουθεί και επιβλέπει ο καθηγητής ΠΕ14.04 μια πολύμηνη ερευνητική εργασία μαθητών της οποίας το θέμα σχετίζεται άμεσα με το μάθημα της Ιστορίας ή των Μαθηματικών; Ή μήπως προτείνεις τα θέματα των projects να επιλέγονται από τους μαθητές μόνο από τον τομέα της τεχνολογίας; Αυτό θα το θεωρούσες σωστό και δίκαιο;Δεν μπορείς να έχεις απαίτηση ένας γεωπόνος να επιβλέπει μία εργασία ιστορικού περιεχομένου, όπως αντίστοιχα μία φιλόλογος ένα περιβαλλοντικό θέμα. Αλλά και το να μην υπάρχουν με κάποιον τρόπο αναθέσεις (έστω κατά τομείς θεμάτων) και απλά να διαμορφώνονται τα προτεινόμενα θέματα σε κάθε Λύκειο με τέτοιον τρόπο που να βολεύονται ως επιβλέοντες όποιοι έχουν περισσευούμενες ώρες, δεν μου φαίνεται και ο πιο επιστημονικός τρόπος διαχείρησης επιστημονικών projects.
Παράθεση από: giannios στις Απριλίου 03, 2011, 03:21:41 am Το θεωρώ το ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΩΣΤΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ ΟΙ ΚΛΑΔΟΙ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ project από το μάθημα που δίδασκαν. Αν γίνει αυτό που προτείνεις συνάδελφε, τότε πώς θα παρακολουθεί και επιβλέπει ο καθηγητής ΠΕ14.04 μια πολύμηνη ερευνητική εργασία μαθητών της οποίας το θέμα σχετίζεται άμεσα με το μάθημα της Ιστορίας ή των Μαθηματικών; Ή μήπως προτείνεις τα θέματα των projects να επιλέγονται από τους μαθητές μόνο από τον τομέα της τεχνολογίας; Αυτό θα το θεωρούσες σωστό και δίκαιο;
Το θεωρώ το ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΩΣΤΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ ΟΙ ΚΛΑΔΟΙ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ project από το μάθημα που δίδασκαν.
Παράθεση από: giannios στις Απριλίου 03, 2011, 03:21:41 am Το θεωρώ το ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΩΣΤΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ ΟΙ ΚΛΑΔΟΙ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ project από το μάθημα που δίδασκαν. Το project είναι απλά μια μέθοδος διδασκαλίας, όπως π.χ. είναι το παιχνίδι ρόλων ή ο χάρτης ιδεών! Δεν είναι κάτι που το καβατζάρει κάποιος κλάδος . Επίσης, το πώς θα γίνει ένα project είναι ένα τεράστιο θέμα... μέχρι στιγμής (και το αυτό υποψιάζομαι ότι θα συνεχιστεί) ο καθηγητής έδινε στους μαθητές όλο το υλικό και τους έλεγε με το νι και με το σίγμα τι να κάνουν αν δεν ήθελε να του φέρουν άλλα αντί άλλων εργασία στο τέλος... Ο λόγος; Μα τα παιδιά δεν έχουν ιδέα τι πού πώς γιατί από τη μέθοδο project ... Αυτά ξεκινούν από το δημοτικό (μην πω πιο σωστά νηπιαγωγείο) δεν εφεύρονται ξαφνικά για ένα μαθητή που το μόνο που του έχουν μάθει 6 χρόνια είναι το πώς να περνάει τα μαθήματα και το πώς να σερφάρει στο ιντερνετ...
Giannios, Μου άρεσαν τα διαθεματικά στα οποία αναφέρθηκες πιο πάνω. Μπορώ και εγώ σαν φυσικός να είμαι καθοδηγητής σε μερικά τέτοια "σχέδια εργασίας"; ... Μη βαράς, όχι σε πολλά. σε λίγα μόνο... Εντάξει, εσείς έχετε εμπειρία... Να γίνετε οι επιμορφωτές μας; Έχω και μερικές ερωτήσεις:-Από την εμπειρία σου μπορείς να μας πείς αν υπάρχει η δυνατότητα αντικειμενικής αξιολόγησης αυτών των εργασιών; -Οι εργασίες στην τεχνολογία ήταν ατομικές ή ομαδικές; -Ποιο ποσοστό, κατα την γνώμη σου, έκανε τις εργασίες με σοβαρότητα, συνέπεια και αφιέρωνε τον απαιτούμενο χρόνο;- Πως μπορούν να αξιοποιηθούν πρακτικά οι 3 διδακτικές ώρες την εβδομάδα; Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες εργασίας, όπου συζητούν τις μελέτες τους υπό την επίβλεψη του καθηγητή που κινείται από ομάδα σε ομάδα;Φαντάζομαι τα μαθήματα του πρώτου μήνα θα είναι γενικά περί εργασιών, ερευνητικός τρόπος, κλπ
Όλα όσα γράφεις, φίλε giannios, περιστρέφονται γύρω από τον ισχυρισμό ότι αφού μέχρι σήμερα οι Τεχνολόγοι έκαναν projects, θα πρέπει και στο μέλλον να το κάνουν αποκλειστικά αυτοί ... Μπορεί η ειδικότητα αυτή να μπαίνει σε περιπέτειες λόγω περικοπής του μαθήματος στην Α τάξη, αλλά γιατί να μην μπορεί και ένας καθηγητής άλλης ειδικότητας να αναθέσει και επιβλέψει μια ερευνητική εργασία στο μάθημά του; Με ποιο τρόπο θα μπορέσει να παρακολουθήσει ο Τεχνολόγος μια εργασία που θα επιλέξει κάποιος μαθητής και η οποία δεν είναι διαθεματική, αλλά είναι αποκλειστικά πάνω σε μια διδακτική ενότητα των Μαθηματικών ή των Αρχαίων Ελληνικών;
Παράθεση από: DM στις Απριλίου 03, 2011, 03:02:31 pmΌλα όσα γράφεις, φίλε giannios, περιστρέφονται γύρω από τον ισχυρισμό ότι αφού μέχρι σήμερα οι Τεχνολόγοι έκαναν projects, θα πρέπει και στο μέλλον να το κάνουν αποκλειστικά αυτοί ... Μπορεί η ειδικότητα αυτή να μπαίνει σε περιπέτειες λόγω περικοπής του μαθήματος στην Α τάξη, αλλά γιατί να μην μπορεί και ένας καθηγητής άλλης ειδικότητας να αναθέσει και επιβλέψει μια ερευνητική εργασία στο μάθημά του; Με ποιο τρόπο θα μπορέσει να παρακολουθήσει ο Τεχνολόγος μια εργασία που θα επιλέξει κάποιος μαθητής και η οποία δεν είναι διαθεματική, αλλά είναι αποκλειστικά πάνω σε μια διδακτική ενότητα των Μαθηματικών ή των Αρχαίων Ελληνικών;Μα δεν έχουν ασχοληθεί με τα projects μόνο οι Τεχνολόγοι, αλλά και οι συνάδελφοι όλων των ειδικοτήτων που συμμετέχουν κάθε χρόνο στα προγράμματα καινοτόμων δράσεων (περιβαλλοντικά, πολιτιστικά, αγωγής υγείας). Σε αυτά τα προγράμματα οι μαθητικές εργασίες είναι ομαδικές και παρουσιάζονται σε όλο το σχολείο (και στην τοπική κοινωνία) σε εκδήλωση στο τέλος της χρονιάς. Περιλαμβάνουν κείμενα, παρουσιάσεις με Η/Υ και βιντεοπροβολέα, καλλιτεχνικά δρώμενα και δημιουργίες, ενώ οι δράσεις των μαθητών συνεχίζονται πολλές φορές και μετά τη λήξη του σχολικού έτους με ποικίλες παρεμβάσεις σε αρμόδιους φορείς ή τοπικούς παράγοντες, δημοσιεύσεις στον τύπο, εκπομπές σε μέσα μαζικής ενημέρωσης και διάφορες εκδηλώσεις.