0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Του Αποστολου Λακασα- Οι εξετάσεις θα διεξάγονται κεντρικά και με αδιάβλητες διαδικασίες.- Ο αριθμός των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων μειώνεται σε 4 από 6 σήμερα.- Τα ΑΕΙ θα καθορίζουν τον συντελεστή βαρύτητας των μαθημάτων.- Στα μόρια εισαγωγής θα μετράει, κατά ένα μικρό ποσοστό, η συνολική επίδοση του υποψηφίου στο Λύκειο.Από την άλλη, το μεγαλύτερο «αγκάθι» φαίνεται να είναι η υλοποίηση της εξαγγελίας για εισαγωγή σε σχολή ή ΑΕΙ και όχι σε τμήμα, όπως γίνεται με το ισχύον σύστημα. Και αυτό διότι η υλοποίηση του συστήματος αυτού θέλει καλή προετοιμασία, καθώς απαιτεί την οργάνωση των ΑΕΙ με νέα δομή και με βάση τις σχολές. Επίσης, προς το παρόν δεν μπορούν τα ΑΕΙ να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις που έχει η πρόταση για εισαγωγή σε σχολή ή πανεπιστήμιο (π. χ. οργάνωση των σπουδών, διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας κατανομής των φοιτητών στα τμήματα.)Για τον λόγο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», εξετάζεται η πιλοτική εφαρμογή του συστήματος αυτού σε ορισμένα πανεπιστήμια ή σχολές όπου είναι δυνατή η υλοποίησή της. Τέτοια θα μπορούσαν να είναι το Πάντειο Πανεπιστήμιο ή οι παιδαγωγικές σχολές. Αντίθετα, το προτεινόμενο σύστημα είναι δύσκολο να εφαρμοσθεί σε ιδρύματα όπως το ΕΜΠ ή οι ιατρικές σχολές. Ταυτόχρονα, τα στελέχη του υπουργείου Παιδείας εξετάζουν το σύστημα που θα προτείνουν να μην προσκρούει στην αρχή της ισότιμης πρόσβασης των υποψηφίων. Επίσης, στη
giannios βεβαίως και καταλαβαίνω την αγωνία και την πικρία σου για την οργανική σου θέση αλλά πράγματι τα επιχειρήματα που μας παραθέτεις δεν τα βρίσκω απόλυτα πειστικά. Πρώτον,γιατί η πρακτική άλλα δείχνει. Ως μητέρα ο θα σου πω ότι ΠΟΤΕ η κόρη μου στο γυμνάσιο δεν έκανε ερευνητική εργασία. Της έβαλαν να φτιάξει ένα ψυγείο και ένα γήπεδο ποδοσφαίρου. Τα οποία φυσικά δεν έφτιαξε μόνη της ( μη γελιόμαστε και μεταξύ μας τώρα) και για τα οποία ΚΑΜΙΑ ερευνητική εργασία ουδέποτε εκπόνησε. Το ίδιο συμβαίνει ΚΑΙ στα πέντε γυμνάσια της πόλης στην οποία διαμένουμε - πράγμα που κάνει ασφαλές να πούμε ότι το φαινόμενο είναι γενικευμένο. Στο Λύκειο πάλι - όσα χρόνια τουλάχιστον ήμουν εγώ εκεί ( πάνω από δέκα) ουδέποτε έγινε ερευνητική εργασία από τον τεχνολόγο. Αντίθετα ο χημικός μηχανικός που ανέλαβε το μάθημα επιλογής "περιβάλλον" έβαλε τους μαθητές να κάνουν ερευνητική εργασία. Το ίδιο και εγώ που τους χώρισα σε ομάδες και τους έδωσα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα καθώς και οδηγίες. Αυτό που θέλω να πω επομένως είναι ότι σαφώς οι εκπ/κοί όλων των ειδικοτήτων μπορούν να προϊστανται της ερευνητικής εργασίας. Η εμπειρία που τυχόν έχουν κάποιοι τεχνολόγοι δεν τους κάνει απαραίτητα καλύτερους απο άλλους που δεν την έχουν. Και εν πάσει περιπτώσει καιρός ειναι να δοκιμαστούν όλοι και να μάθουν τη νέα μέθοδο ή όπως εσύ γράφεις, τις αρχές του project ώστε να βγει εις πέρας η ερευνητική εργασία. Έχω την αίσθηση ότι ο κλάδος σας θα πρέπει να κινηθεί με διαφορετικό τρόπο ώστε να κρατήσει τις ώρες του και άρα τις οργανικές του θέσεις.
Καταρχήν δεν έχω οργαινική θέση. Ήδη ο κλάδος έχει κινηθείΔεν μπορείς από παραδείγματα καθηγητών που δίδσκαν να βγάλεις συμπεράσματα για ολοκληρους κλάδους που διδάσκουν το μάθημα τόσα χρόνια και για το αν πρέπει ή όχι να το διδάσκουν. Με την ίδια λογική θα μπορούσα να σου αναφέρω και εγώ βιολόγους που ενώ συνιστά ξεκάθαρα το βιβλίο πειράματα, δεν έχουν κάνει ούτε ένα. Το σημαίνει δηλαδή ότι δεν πρέπι να δώσουμε τη βιολογία στους βιολόγους;;H κατασκευή της κόρης σου, εννοείται ότι περιελάμβανε και ερευνητική εργασία (συγγραφή που αποτελείται από διάφορα κεφάλαια). Η εργασία αυτή είχε μέσα έρευνα, προσπάθεια επίλυσης προβλημάτων κ.τ.λ. Το ότι δεν έκανε σωστά ο καθηγητής το μάθημα, δεν ακυρώνει τους κλάδους που διδάσκουν Τεχνολογία. Δεν θα ξανααναλύσω το τι σημαίνει ερευνητική εργασία στο γυμνάσιο και Λύκειο και πολύ περισσότερο στο Λύκειο (δες πιο πάνω)Άλλο είναι το να κάνω ιστορία και να βάζω μια εργασία και άλλο είναι να κάνω στο μάθημα της Τεχνολογίας καθαρά και αποκλειστικά ερευνητικές εργασίες με διάφορες μορφές
@bitchMπορείς να μας πεις πρώτον ποιους εννοείς λέγοντας τεχνολόγους; Αυτούς που διδάσκουν τεχνολογία (θρησκευτικά άρα θρησκευτικούς;) ή τους απόφοιτους ΤΕΙ; Και δεύτερον εσύ ποιους θεωρείς κατάλληλους να διδάξουν το μάθημα;
Παράθεση από: giannios στις Απριλίου 03, 2011, 05:05:13 pmΚαταρχήν δεν έχω οργαινική θέση. Ήδη ο κλάδος έχει κινηθείΔεν μπορείς από παραδείγματα καθηγητών που δίδσκαν να βγάλεις συμπεράσματα για ολοκληρους κλάδους που διδάσκουν το μάθημα τόσα χρόνια και για το αν πρέπει ή όχι να το διδάσκουν. Με την ίδια λογική θα μπορούσα να σου αναφέρω και εγώ βιολόγους που ενώ συνιστά ξεκάθαρα το βιβλίο πειράματα, δεν έχουν κάνει ούτε ένα. Το σημαίνει δηλαδή ότι δεν πρέπι να δώσουμε τη βιολογία στους βιολόγους;;H κατασκευή της κόρης σου, εννοείται ότι περιελάμβανε και ερευνητική εργασία (συγγραφή που αποτελείται από διάφορα κεφάλαια). Η εργασία αυτή είχε μέσα έρευνα, προσπάθεια επίλυσης προβλημάτων κ.τ.λ. Το ότι δεν έκανε σωστά ο καθηγητής το μάθημα, δεν ακυρώνει τους κλάδους που διδάσκουν Τεχνολογία. Δεν θα ξανααναλύσω το τι σημαίνει ερευνητική εργασία στο γυμνάσιο και Λύκειο και πολύ περισσότερο στο Λύκειο (δες πιο πάνω)Άλλο είναι το να κάνω ιστορία και να βάζω μια εργασία και άλλο είναι να κάνω στο μάθημα της Τεχνολογίας καθαρά και αποκλειστικά ερευνητικές εργασίες με διάφορες μορφέςθα σου απαντήσω σε καθένα από όσα έχω ξεχωρίσει απο τα γραφόμενά σου:όπως εγώ δε μπορώ "από καθηγητές που δίδασκαν να βγάλω συμπεράσματα για ολόκληρους κλάδους" έτσι νομίζω και εσύ δε δικαιούσαι να κάνεις το ίδιο επειδή υπήρξαν - και υπάρχουν - κλάδοι που δεν έχουν κάνει project. Το τί έχει κάνει ή δεν έχει κάνει κάποιος δε σημαίνει ότι δε μπορεί να το κάνει. Είναι αφοριστική αυτή η λογική που έχεις. Αν οι βιολόγοι δεν κάνουν πειράματα ως οφείλουν, να πάνε σπίτια τους. Το ίδιο οι πληροφορικής, οι φυσικοί, οι φιλόλογοι, οι αγγλικών, οι γυμναστές και όλοι, αν δεν κάνουν αυτό που οφείλουν να κάνουν. Η κατασκευή της κόρης μου δεν εμπεριείχε καμία απολύτως έρευνα ή ερευνητική εργασία. Η μόνη έρευνα που κάναμε οικογενειακώς ήταν αυτή του να βρούμε έναν ξυλουργό να κόψει, να μας κολλησει και να μας βιδώσει τα ξύλα στη θέση τους. Επομένως, η κόρη μου - και μαζί της άλλα εκατό παιδιά - δεν έμαθαν ΠΟΤΕ πώς να ψάχνουν, να αρχειοθετούν, να αξιολογούν και να χρησιμοποιούν το υλικό τους - πολλώ δε μάλλον να κάνουν τη θεωρία πράξη. Και για αυτό δε θα κατηγορήσω την κόρη μου αλλά τον καθηγητή που δεν μπήκε καν σε αυτή τη λογική. ΟΚ, υπάρχουν τεχνολόγοι που έκαναν ερευνητική εργασία στην τάξη τους, αν ΄ομως το δικό μου παιδί δεν πετύχει σε κάποιον από αυτούς τότε θα πρέπει να χαραμιστεί και να καταποντιστεί επειδή η ανάθεση θα το δίνει υποχρεωτικά στους τεχνολόγους; Λίγη ποικιλία δε νομίζω ότι θα βλάψει κανέναν στο ζήτημα αυτό.Τέλος, άλλη ερευνητική εργασία θέλει η Ιστορία και άλλη η τεχνολογία, άλλη τα αγγλικά και άλλη τα μαθηματικά. Δε μπορείς να αντιμετωπίζεις μονοδιάστατα την ερευνητική εργασία ( ως μέθοδο και ως διαδικασία) γιατί πολύ απλά ΔΕΝ είναι μονοδιάστατη. Σε παραπέμπτω ωστόσο στη βιβλιογραφία - και ας μου συγχωρήσουν οι amdm τα αγγλικά : teaching toay by Geoff Petty, 4th edt., Nelson/Thornes - pp 296-299terminology varies but the following is common 0 to 1 hr an exercise1 to 8 hr an assignment 8 to 50 hr a project over 50 hr a dissertation or a thesis. .... assignment criteria for a Chemistry projectDISTINCTION the water content is measured to an accuracy of plur or minus 3%. The report is well written, and includes a clear indication of all the main sources of error and how these could be reduced. MERIT plus or minus 5% accuracy of analysis. Clear indication of the main sources of error and some idea of how some of these could be reduced. PASS plus or minus 8% accuracy of analysis. Adequate report, the student needs help in determining all the sources of error and their means of reduction REFER if the above criteria are not met the project will be handed back to the student for completion. skill development use of computers - the assignment is to be written up on computer, marks will be awarded for use of bold, underline and similar effects. Text should be well laid out and fully formatted.self management - marks will be awarded for finishing on time, and keeping adequate records....αυτό λοιπόν το project πώς θα τα διαχειριζόνταν ένας τεχνολόγος; Ποιές πηγές θα σύστηνε στους μαθητές για να ανατρέξουν - με ποιόν τρόπο θα τους έλυνε τυχόν απορίες τους; Πώς θα το προωθούσε στους μαθητές ώστε τα βαθμολογικά κριτήρια που αναφέρονται πιο πάνω να είναι αυτά που θα έχει θέσει ο καθηγητής Χημείας ώστε το project να είναι όπως ακιρβώς πρέπει και όπως το θέλει ο Χημικός;