PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
Εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
)
Αλλαγές στο Λύκειο
Τελευταία νέα
Πρόσκληση για απόσπαση εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Β'βάθμιας σε φορείς του ΥΠΑΙΘΑ και από ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΠΕ, σε δομές Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία
Έκδοση υπουργικής απόφασης μεταθέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σχολικού έτους 2024-2025
Προσλήψεις 31 εκπαιδευτικών Ββάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης
Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γενική Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής έτους 2025
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
...
63
64
65
66
67
...
70
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Αλλαγές στο Λύκειο (Αναγνώστηκε 236398 φορές)
0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
rozy4
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 3907
Η ζωή είναι ωραία φιλαράκο
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
«
Απάντηση #896 στις:
Απριλίου 27, 2011, 01:12:44 pm »
Tweet
Πριν από λίγες ημέρες, η υπουργός παιδείας στην ανακοίνωση της για το νέο λύκειο έλεγε ότι στα στοιχεία που έλαβαν υπόψη τους ήταν και η εμπειρία από Φινλανδία και Πορτογαλία και συγκεκριμένα
• ως προς τον αριθμό σχολικών μονάδων:
Στην Ελλάδα λειτουργούν 1297 σχολικές μονάδες Ενιαίων Λυκείων, Αντίστοιχα στην Φιλανδία ( πληθ. 5.300.000) λειτουργούν 448 μονάδες και στην Πορτογαλία (πληθ. 10.600.000) 822 μονάδες. Δηλαδή στην Ελλάδα 1 μονάδα ανά 8.700 κατοίκους, στην Φινλανδία 1 ανά 11.900 και στην Πορτογαλία 1 ανά 12.900.
θέλοντας να δικαιολογήσει την συγχώνευση/κατάργηση σχολικών μονάδων.
Στην επιστολή που της έστειλε η Ομοσπονδία εκπαιδευτικών Πορτογαλίας αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι
"Ενώ σε άλλες χώρες το μέγεθος των σχολείων μειώνεται προκειμένου να βελτιώσει τη δημόσια εκπαίδευση – για παράδειγμα,
στη Φινλανδία, το 40% των σχολείων έχουν λιγότερους από 50 σπουδαστές
και μόνο το 3% περισσότερους από 600.
Στη Νέα Υόρκη, 20 από τα μεγαλύτερα σχολεία δευτεροβάθμιας αντικαταστάθηκαν από 200 νέες μονάδες
, με έναν μέγιστο αριθμό σπουδαστών λίγο περισσότερο από 400.
Στο Ηνωμένο
Καταγράφηκε
Παράγετε δικά σας κηπευτικά ή αγροτικά προϊόντα;
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 02:19:43 »
Damien
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 2083
Φύλο:
Sors rota tu volubilis
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
«
Απάντηση #897 στις:
Απριλίου 27, 2011, 02:46:30 pm »
Πραγματικα πολυ ενδιαφεροντα τα στοιχεια που παραθετεις rozy.
Καταγράφηκε
Μα μετά το θέρο είναι η απελπισία. Ο θερμόχνοτος Λίβας κατακαίει το κάθε βλαστερό, κι οι κάργες καταπίνουν τα στεγνά βατράχια που απόμειναν στα βουρκωμένα χαντάκια.
La Resa Dei Conti
http://www.youtube.com/watch?v=7tiTzQoEWDw
Πείτε τους ότι (δεν) έφυγα:
http://www.pde.gr/index.php?topic=27576.1148
steven_seagal
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 978
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
«
Απάντηση #898 στις:
Απριλίου 28, 2011, 07:04:13 pm »
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: esos.gr
«Η στρατηγική προτεραιότητα του Υπουργείου μας, η βελτίωση των εκπαιδευτικών δομών προς όφελος των μαθητών μας, είναι το τελευταίο που σας ενδιαφέρει εφόσον στην επιστολή σας δεν εκφράζεται κανένα ενδιαφέρον σχετικά μ ε την εκπαιδευτική ευημερία των Ελλήνων μαθητών»
απάντησε ο Γενικός Γραμματέας του υπ. Παιδείας
Καταγράφηκε
belw
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 806
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
«
Απάντηση #899 στις:
Απριλίου 28, 2011, 07:18:53 pm »
Nα βλεπουν οι εκπαιδευτικοι των Ομοσπονδιων της Ευρωπης , τι βουρλα σαν τον Κουλαιδη και την Διαμαντ. μας κυβερνουν.......
Καταγράφηκε
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 02:19:43 »
rozy4
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 3907
Η ζωή είναι ωραία φιλαράκο
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
«
Απάντηση #900 στις:
Απριλίου 28, 2011, 08:12:19 pm »
και η απάντηση της ΟΛΜΕ
http://www.pde.gr/index.php?page=2584
Καταγράφηκε
Παράγετε δικά σας κηπευτικά ή αγροτικά προϊόντα;
rozy4
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 3907
Η ζωή είναι ωραία φιλαράκο
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
«
Απάντηση #901 στις:
Μαΐου 04, 2011, 04:13:00 pm »
Θυμάστε στα αρχικά σχέδια που κυκλοφόρησαν για το νέο λύκειο ότι υπήρχαν σενάρια για μαθήματα εικαστικών - μουσικής - θεάτρο και κινηματογράφου; (Τελικά αυτή η μορφή του λυκείου μάλλον ήταν πολυέξοδη για τα μέτρα του υπουργείου κι έτσι εγκαταλείφθηκε προς χάριν μιας άλλης πολύ πιο οικονομικής).
Είχε παράλληλα ακουστεί ότι θα έκλειναν και τα μουσικά/καλλιτεχνικά σχολεία μιας και όπως είχε δηλώσει και η Χριστοφιλοπούλου οι μαθητές θα αποκτούσαν μουσική και καλλιτεχνική παιδεία από νωρίς, καθώς στα δημοτικά σχολεία με αναμορφωμενο πρόγραμμα (800) θα διδάσκονταν περισσότερες ώρες μουσική, εικαστικά, θεατρική αγωγή...
Σήμερα ένα δημοσίευμα του esos έχει έναν κατάλογο με ποια βιβλία δεν θα κυκλοφορήσουν την προσεχή σχολική χρονιά. Μεταξύ αυτών:
Μουσική Α΄ τεύχος, Α΄ τάξης
Μουσική Α΄ τεύχος, Τ. Ε., Α΄ τάξης
Εικαστικά Α΄,
«
Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 04, 2011, 04:27:29 pm από rozy4
»
Καταγράφηκε
Παράγετε δικά σας κηπευτικά ή αγροτικά προϊόντα;
domenica
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1170
Φύλο:
ΠΕ 03
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
«
Απάντηση #902 στις:
Μαΐου 05, 2011, 11:24:45 am »
Οι παλαιότεροι θα θυμάστε την Ε' Δέσμη...
04-05-11 Απόκτηση απολυτηρίου τίτλου Γενικού Λυκείου με ενδοσχολικές εξετάσεις
Με νομοθετική ρύθμιση που έχει κατατεθεί στη
Καταγράφηκε
" ο κόσμος μόνο όταν τον μοιράζεσαι υπάρχει "
Τάσος Λειβαδίτης
Damien
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 2083
Φύλο:
Sors rota tu volubilis
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
«
Απάντηση #903 στις:
Μαΐου 05, 2011, 01:23:36 pm »
ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ: ΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗ
Καταγράφηκε
Μα μετά το θέρο είναι η απελπισία. Ο θερμόχνοτος Λίβας κατακαίει το κάθε βλαστερό, κι οι κάργες καταπίνουν τα στεγνά βατράχια που απόμειναν στα βουρκωμένα χαντάκια.
La Resa Dei Conti
http://www.youtube.com/watch?v=7tiTzQoEWDw
Πείτε τους ότι (δεν) έφυγα:
http://www.pde.gr/index.php?topic=27576.1148
rozy4
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 3907
Η ζωή είναι ωραία φιλαράκο
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
«
Απάντηση #904 στις:
Μαΐου 20, 2011, 11:12:42 pm »
Από τις θέσεις και προτάσεις της ΟΛΜΕ για το "νέο σχολείο" και το "νέο λύκειο"
http://www.pde.gr/index.php?page=2679
...
Ανακριβή στοιχεία
Είναι εμφανές ότι καμιά σοβαρή αλλαγή στην εκπαίδευση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς την αναγκαία αύξηση των δαπανών για την παιδεία και την ουσιαστική πολύπλευρη στήριξη των εκπαιδευτικών. Και τα δύο αυτά στοιχεία έχουν όμως θυσιαστεί στην πολιτική του Μνημονίου που επιδιώκει το φτηνό και ιδιωτικοποιημένο σχολείο. Καθώς, μάλιστα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου χρησιμοποιεί συνεχώς τα σχετικά στοιχεία του ΟΟΣΑ και της ΕΕ με μονομερή και ανακριβή τρόπο, ενώ δεν παραλείπει να χαρακτηρίσει σε κάθε ευκαιρία την παρεχόμενη στη χώρα μας εκπαίδευση δαπανηρή, αξίζει να εξεταστούν κάποια ενδιαφέροντα συγκριτικά στοιχεία.
Καταρχάς,
σε σχέση με το ύψος των δαπανών
που διαθέτουν οι χώρες της ΕΕ κατά μέσο όρο για την εκπαίδευσή τους: Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι δαπάνες στις άλλες χώρες της ΕΕ είναι διπλάσιες κατά μέσο όρο από ό,τι στη χώρα μας. Η Φιλανδία, που έχει αναφερθεί ως παράδειγμα, δαπανά πάνω από το 6 % του ΑΕΠ για την εκπαίδευση, ενώ η Ελλάδα 2,75%.
Χρήσιμο είναι να αναφερθεί ότι και
οι μισθοί των εκπαιδευτικών
(στα 33 χρόνια υπηρεσίας) στην Ελλάδα μόλις που προσεγγίζουν το 51% του μέσου όρου του μισθού στις χώρες της ευρωζώνης και το 61% των μισθών των Φιλανδών συναδέλφων. Τα στοιχεία αυτά έχουν βέβαια δραματικά αλλάξει τα δύο τελευταία χρόνια σε βάρος των Ελλήνων εκπαιδευτικών, με τις περικοπές των ετήσιων αποδοχών μας κατά 12% αλλά και την εκτίναξη της ακρίβειας και της φορολογίας. Από την άλλη, στη χώρα μας είναι για χρόνια ζητούμενο η ουσιαστική επιμόρφωση και η στήριξη των εκπαιδευτικών στην άσκηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού τους έργου.
Σε ό,τι αφορά την αναλογία μαθητών ανά καθηγητή
, που επικαλείται το Υπουργείο Παιδείας, στους υπολογισμούς του δεν συμπεριλαμβάνει μόνο τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε σχολεία, αλλά το σύνολο των διορισμένων εκπαιδευτικών της χώρας, ανάμεσα στους οποίους και όσους/όσες έχουν αποσπαστεί με απόφαση του Υπ. Παιδείας σε άλλες υπηρεσίες.
Παραλείπει να αναφέρει
όμως πως σε άλλες χώρες υπάρχει και επαρκές επιστημονικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο, ενώ στην Ελλάδα οι εκπαιδευτικοί κάνουν όλες τις εργασίες στο σχολείο αλλά και επιπλέον επιφορτίζονται με ευθύνες και στις υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης. Για παράδειγμα, όπως φαίνεται από τα στοιχεία του ΟΟΣΑ,
ενώ ο μ.ο. των βοηθών των διδασκόντων στις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 4,7 ανά 1.000 κατοίκους στην Ελλάδα είναι 0,4
. Αντίστοιχα
ο μ.ο. του διοικητικού προσωπικού στα σχολεία είναι 10,8 ανά 1000 κατοίκους στις χώρες του ΟΟΣΑ και μόνο 1,4 στη χώρα μας
.
Όσον αφορά τον αριθμό των σχολείων
, είναι γεγονός ότι κάθε χώρα έχει τις ιδιομορφίες της (π.χ. η χώρα μας τις πολλές ορεινές και νησιωτικές περιοχές), γεγονός που την υποχρεώνει να έχει σε διαφορετική διάταξη και αριθμό σχολικές μονάδες. Αυτό το γεγονός καθιστά τα σχετικά στοιχεία επιρρεπή στους χειρισμούς για τη δημιουργία εντυπώσεων. Επισημαίνουμε, καταρχάς ένα
μαθηματικό τρικ
που έχουμε επισημάνει στην ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με τον αριθμό των Γενικών Λυκείων.
Συγκρίνει εκεί τον αριθμό των λυκείων ανά κατοίκους, “ξεχνώντας” να συμπεριλάβει στον υπολογισμό ότι στην Ελλάδα το 80% πηγαίνει στα Γενικά Λύκεια, ενώ στις άλλες χώρες πηγαίνει μόνο το 50%, το υπόλοιπο στα Τεχνικά
(το στοιχείο αυτό αναφέρεται στην 2η σελίδα του κειμένου του Υπουργείου, τρίτο αριθμημένο στοιχείο).
Λαμβάνοντας υπόψη μας και αυτό το στοιχείο, τα στοιχεία διαμορφώνονται ως εξής (βλ. Πίνακα παρακάτω).
ΦΙΛΑΝΔΙΑ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Απόλυτος αριθμός
Γενικών Λυκείων 448 822 1297
Αρ. Γεν. Λυκείων αν 716,8 1315,2 1297
πήγαινε το 80%
των μαθητών σε αυτά,
ώστε να έχουμε κοινή
βάση σύγκρισης
Κάτοικοι που αντιστοιχούν
σε κάθε Γεν. Λύκειο αν
πήγαινε το 80% των
μαθητών σε αυτά. 7394 8060 8700
Δηλαδή,
στην Ελλάδα αντιστοιχεί μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού ανά γενικό λύκειο
, και βέβαια πρέπει να τονίσουμε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά λύκεια στα 227 κατοικημένα νησιά της πατρίδας μας και στις δυσπρόσιτες ορεινές περιοχές μας, κάτι που δεν υπάρχει στην Πορτογαλία ή ακόμη και στη Φινλανδία. Μάλλον χωρίς φαντασία ο τρόπος δημιουργίας εντυπώσεων που ακολουθήθηκε...
Όσον αφορά δε το μέγεθος των σχολικών μονάδων
, εκτός από όλα τα επιχειρήματα που ήδη έχει η ομοσπονδία μας εναντίον των συγχωνεύσεων-καταργήσεων σχολείων και της δημιουργίας «πολυδύναμων» σχολικών κέντρων, που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον (όπως αναφέρεται σε επιστολή της FENPROF, Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Πορτογαλίας) πως σε άλλες χώρες το μέγεθος των σχολείων μειώνεται προκειμένου να βελτιωθεί η δημόσια εκπαίδευση – για παράδειγμα, στη Φινλανδία, το 40% των σχολείων έχουν λιγότερους από 50 μαθητές και μόνο το 3% περισσότερους από 600. Στη Νέα Υόρκη, 20 από τα μεγαλύτερα σχολεία δευτεροβάθμιας αντικαταστάθηκαν από 200 νέες μονάδες, με έναν
μέγιστο αριθμό σπουδαστών λίγο περισσότερο από 400. Στο Ηνωμένο
Καταγράφηκε
Παράγετε δικά σας κηπευτικά ή αγροτικά προϊόντα;
rozy4
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 3907
Η ζωή είναι ωραία φιλαράκο
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
«
Απάντηση #905 στις:
Ιουνίου 17, 2011, 09:45:59 pm »
Ανακοίνωση του «νέου;»προγράμματος σπουδών χημείας Α Λυκείου χωρίς τη συγκρότηση της Επιστημονικής Επιτροπής;
Στις 17 Ιουνίου 2011 αναρτήθηκε, στις ιστοσελίδες εκπαιδευτικών θεμάτων, το υπ’ αριθμ. 58110/Γ2/20-05-2011 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας Διά
Καταγράφηκε
Παράγετε δικά σας κηπευτικά ή αγροτικά προϊόντα;
Αναστασια 76
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1853
Φύλο:
Κατι...κινειται....ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
«
Απάντηση #906 στις:
Ιουλίου 01, 2011, 10:22:31 am »
http://logioshermes.blogspot.com/2011/07/15.html
Την Τρίτη 28 Ιουνίου τελείωσαν οι εργασίες του 15ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ στην Αθήνα. Όχι, τα καπνογόνα δε έφτασαν στην αίθουσα. Και ευτυχώς, γιατί οι μάσκες έπεσαν από κάποιους και τα αληθινά τους πρόσωπα είναι πλέον ορατά.
Ήταν μια ευκαιρία για το συνδικαλιστικό όργανο των λειτουργών της εκπαίδευσης να αποδείξει ότι έχει αντιληφθεί το μέγεθος και τις προσκλήσεις της σημερινής αδιέξοδης κατάστασης και να υπερβεί τις αγκυλώσεις του παρελθόντος. Η ευκαιρία πήγε χαμένη.
Το Συνέδριο αναλώθηκε σε κοκορομαχίες και ατελείωτες ιδεοληπτικές και μικροκομματικές μπούρδες, αγνοώντας επιδεικτικά τα ουσιαστικά προβλήματα των συναδέλφων, των μαθητών και της εκπαίδευσης εν γένει.
Οι ελάχιστες εισηγήσεις επί των θεμάτων ουσίας αγνοήθηκαν πλήρως, με πρόσχημα τις πολιτικές εξελίξεις.
Όσοι «τόλμησαν» να προτείνουν συγκεκριμένα πράγματα για να βρεθούν λύσεις στα προβλήματα βρέθηκαν μπροστά σε ένα μεγάλο τείχος ωχαδελφισμού και ιδεοληπτικής άρνησης έστω και της συζήτησης επί εκπαιδευτικών ζητημάτων.
Ατελείωτες από του βήματος προκλήσεις ανάμεσα στις τρείς βασικές οργανώσεις της αριστεράς που είτε διατυμπανίζουν την κομματική τους ταυτότητα, είτε προσπαθούν τεχνηέντως να την αποκρύψουν για να μπορούν με τη μάσκα του δήθεν ακομμάτιστου να κατηγορούν τους άλλους. Και όλοι μεταξύ τους να ανταγωνίζονται για το ποιός θα μιλήσει πιο πολύ, ποιός θα κερδίσει εντυπώσεις και ποιός θα αποποιηθεί πιο πετυχημένα των ευθυνών του κατηγορώντας πάντα μόνο (αν και όχι πάντα άδικα) τη ΔΑΚΕ και την ΠΑΣΚ. Λες και δεν είναι και οι ίδιοι χρόνια αιρετοί και εκπρόσωποι συναδέλφων. Λες και δεν είναι διαχειριστές και συνυπεύθυνοι βεβαίως της τραγικής κατάστασης στην οποίαν τόσο το συνδικαλιστικό όργανο (ψάξτε να βρείτε κηρυχθείσα απεργία ή διαδήλωση η οιαδήποτε άλλη πρωτοβουλία με πάνω από 50% συμμετοχή και δε θα βρείτε) όσο και η εκπαίδευση συνολικά έχει περιέλθει. Δείτε τα πρόσωπα και τα ονόματά τους. Πάντα οι ίδιοι με τα ίδια ξύλινα λόγια και με τα ίδια κούφια επιχειρήματα. Άρνηση σε όλα, άρνηση για την άρνηση.
Φυσικά έχουν και την άνεση να έχουν μπροστά τους μια άλλοτε κραταιή ΠΑΣΚ που σήμερα με νύχια και με δόντια συγκρατείται από τον κυβερνητικό της μηχανισμό και κρύβεται πίσω από το δάχτυλό της σε όλα τα καίρια ζητήματα, με το φόβο με φέρει σε δύσκολη θέση την υπουργική της τριπλέτα. Την τριπλέτα της απόλυτης καταστροφής και διάλυσης κάθε έννοιας κοινωνικού κράτους, συνταγματικότητας, παιδαγωγικών αξιών και λογικής. Την τριπλέτα που επιβάλλει ακόμα και στην ΠΑΣΚ την αυτοαναίρεση, την απομόνωση και την αυτοκαταστροφή.
Στα λίγα θέματα που επετεύχθη μια κάποια συνεδριακή πλειοψηφία (βασικά μόνο στη συμφωνία για άρνηση του μνημονίου, του μεσοπρόθεσμου και των συνεπειών του στο μισθολογικό και στην εν γένει λειτουργία του σχολείου), έγινε φανερή και η απόσταση νοοτροπίας μεταξύ των παρατάξεων του συνεδρίου.
Το μόνο που ενδιέφερε ήταν να καλύψουν τα νώτα τους, να περιχαρακώσουν την «επικράτειά» τους, την ιδεολογική τους καθαρότητα και τελικά πάση θυσία να αποτρέψουν την επικράτηση των όποιων προτάσεων των «αντιπάλων». Η μόνη παράταξη που απέσυρε το κείμενό της προκειμένου να βρεθεί χρυσή τομή συμφωνίας ήταν η λαβωμένη ΔΑΚΕ. Το αποτέλεσμα του συνεδρίου μάλλον δικαιώνει τον απερχόμενο πρόεδρο της ΟΛΜΕ και την ισορροπητική του προσπάθεια, αν και δε δικαιώνει καθόλου το συνδικαλιστικό όργανό στο σύνολό του.
Έτσι για την τιμή των όπλων, καταθέτω τα όσα μέσα από ένα ψήφισμα που δεν έφτασε σε ψηφοφορία πρότεινα ως εκλέκτορας της ΕΛΜΕ Σάμου:
- Άμεση λειτουργία της εκμάθησης όλων των ξένων γλωσσών (κι όχι μόνο των Αγγλικών) στο σχολείο σε τμήματα επιπέδων το πολύ 15 μαθητών.
- Επαναλειτουργία της ενισχυτικής διδασκαλίας με σκοπό την προετοιμασία των μαθητών για την πιστοποίηση γλωσσομάθειας από το σχολείο και επέκταση της και στις λυκειακές τάξεις από το μόνιμο υπηρετών προσωπικό, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών μέσα στο σχολείο τόσο στις ξένες γλώσσες όσο και στην προετοιμασία για το πανεπιστήμιο.
- Αλλαγή του θεσμού της Πρόσθετης Διδασκαλίας, προκειμένου να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές και του γυμνασίου και του λυκείου να μαθαίνουν και άλλα γνωστικά αντικείμενα πέραν αυτών του πρωινού προγράμματος ή να εμφυσήσουν σε αυτά (περισσότερη μουσική, καλλιτεχνικά, αθλήματα, ξένες γλώσσες κ.ά.) και πάλι κατά προτεραιότητα από το υπηρετών προσωπικό.
- Προσθήκη του γνωστικού αντικειμένου της β ξένης γλώσσας στο μόνιμο σχολικό πρόγραμμα της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων, προκειμένου να τοποθετηθούν οργανικά όλοι οι υπεράριθμοι ξενόγλωσσοι εκπαιδευτικοί.
- Αύξηση των ετών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και λειτουργία του ολοήμερου σχολείου από το Σεπτέμβρη κιόλας, σε όλα τα σχολεία των οποίων οι υποδομές το επιτρέπουν.
- Άμεση αναδιάρθρωση όλων των θεσμών και υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να μηδενιστεί η γραφειοκρατία, να επιταχύνονται οι διαδικασίες και να μειωθούν τα ανούσια λειτουργικά έξοδα.
Όλα τα ως άνω δεν έχουν κανένα πρόσθετο κόστος στο Υπουργείο Παιδείας και αντιθέτως διευθετούν πολύ αποτελεσματικά τόσο τις υπεραριθμίες, όσο και τις ανάγκες σε προσωπικό και ώρες διδασκαλίας, χωρίς να φέρνουν σε διαμάχη συναδέλφους ειδικοτήτων που σήμερα η ηγεσία του Υπουργείου αναίτια και παράλογα φέρνει σε σύγκρουση.
Γι αυτά και γι άλλα πολλά εκπαιδευτικά ζητήματα θα έπρεπε να συζητά τόσο η ΕΛΜΕ όσο και η ΟΛΜΕ, κι όχι για μικροκομματικές εντυπώσεις και για ιδεοληπτικές διαφορές του παρελθόντος, γιατί αυτές απλά είναι βούτυρο στο ψωμί της παράλογης και προφανώς ανίκανης και προκλητικής κυβερνητικής ηγεσίας.
Ν. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ
Εκπαιδευτικός – Μέλος Δ.Σ. ΕΛΜΕ Σάμου
Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών
Καταγράφηκε
"Δημοκρατία είναι όταν 4 λύκοι και ένα πρόβατο ψηφίζουν για φαγητό"
(Αρκάς)
Κάποτε, τριακόσιοι πέθαναν για την Ελλάδα.
Σήμερα η Ελλάδα πεθαίνει για τριακόσιους...
http://www.youtube.com/watch?v=P3pHY7auD8w
rozy4
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 3907
Η ζωή είναι ωραία φιλαράκο
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
«
Απάντηση #907 στις:
Ιουλίου 08, 2011, 09:18:47 pm »
http://www.youtube.com/watch?v=JPkbbQy2eOY
Καταγράφηκε
Παράγετε δικά σας κηπευτικά ή αγροτικά προϊόντα;
Landau
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 6022
Φύλο:
Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
«
Απάντηση #908 στις:
Ιουλίου 08, 2011, 09:30:34 pm »
Αυτός ο.. διδάκτωρ της ΕΛΜΕ ξέρει κάποια ξένη γλώσσα και προτείνει 2 ξένες γλώσσες στα ταλαίπωρα παιδάκια του δημοτικού; Μια και πολύ είναι. Ας τους μάθουν καλύτερα ελληνικά (ελπίζω να έχουν το κατάλληλο υπόβαθρο οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας) και ας αφήσουν τις 500 ξένες γλώσσες για μετά.
Καταγράφηκε
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)
"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)
steven_seagal
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 978
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
«
Απάντηση #909 στις:
Ιουλίου 09, 2011, 10:45:45 pm »
Eισαγωγή σε τμήμα, όχι σχολή ή ΑΕΙ: Το υπ. Παιδείας αλλάζει σχεδιασμό, καθώς δεν βρέθηκε λύση για τη διασφάλιση του αδιαβλήτου
Του Αποστολου Λακασα
Οι απόφοιτοι λυκείου θα συνεχίσουν και μετά το 2014 να εισάγονται, μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων, σε τμήματα και όχι σε σχολές ή και ΑΕΙ. Τ
ο υπουργείο Παιδείας εγκαταλείπει το σχέδιο για εισαγωγή των υποψηφίων σε σχολές ή ιδρύματα (πανεπιστήμια ή ΤΕΙ) και παραμένει στο σημερινό καθεστώς,
καθώς δεν βρέθηκε λύση για τη διασφάλιση του αδιάβλητου της επιλογής των υποψηφίων από τα ίδια τα ΑΕΙ. Το σχέδιο αυτό επρόκειτο να εφαρμοστεί για πρώτη φορά το 2014, δηλαδή για τους μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α΄ λυκείου το σχολικό έτος 2011-2012.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», ο σχεδιασμός του υπουργείου για τον τρόπο εισαγωγής των αποφοίτων λυκείου στα ΑΕΙ, αλλάζει. Αρχική πρόθεση ήταν οι υποψήφιοι να εισάγονται σε σχολές ή ΑΕΙ και όχι σε τμήματα. Για παράδειγμα, οι υποψήφιοι θα εισάγονταν στη Νομική Σχολή Αθηνών και αφού ολοκλήρωναν το πρώτο έτος σπουδών θα κατανέμονταν στα τρία τμήματα της σχολής (στο Νομικό, στο Πολιτικό και στο Οικονομικό Τμήμα). Το ίδιο θα γινόταν για τις σχολές ΑΕΙ, που έχουν μία μόνο γενική κατεύθυνση (π.χ. Οικονομικό Αθηνών, Γεωπονικό Αθηνών, Οικονομικό Πειραιά). Στόχος ήταν οι εισακτέοι στα ΑΕΙ να αποφασίζουν την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν, αφού αποκτήσουν -κατά το πρώτο έτος σπουδών- μια γενική εικόνα των μαθημάτων και των προοπτικών που προσφέρει κάθε τμήμα. Ομως, ο σχεδιασμός... κόλλησε στον τρόπο κατανομής των δευτεροετών στα τμήματα.
Και αυτό διότι δεν θα μπορούσε να διασφαλιστεί το αδιάβλητο των εξετάσεων -όπως συμβαίνει με το σημερινό σύστημα των πανελλαδικών-, εάν τις εξετάσεις αναλάβουν τα ίδια τα ΑΕΙ. Επίσης, το υπό εξέταση σύστημα δεν διασφάλιζε, κατά περίπτωση, την αρχή της ισότιμης πρόσβασης των υποψηφίων.
Ετσι, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες της «Κ», αποφασίστηκαν τα εξής:
l Οι εισακτέοι κατά το πρώτο έτος θα διδάσκονται κοινά μαθήματα γενικού περιεχομένου για όλη τη σχολή.
l Ομως, τα μόρια που θα έχει συγκεντρώσει κάθε εισακτέος από τις πανελλαδικές εξετάσεις θα έχουν προκαθορίσει το τμήμα στο οποίο θα φοιτήσει κατά το δεύτερο έτος σπουδών.
Με την αλλαγή αυτή, η ηγεσία του υπουργείου επιτυγχάνει τη διασφάλιση του αδιάβλητου των εισαγωγικών εξετάσεων στα ΑΕΙ, αλλά και τη μείωση του φόρτου εργασίας των υποψηφίων. Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε το νέο σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων στην ανώτατη εκπαίδευση να βασίζεται στις ακόλουθες αρχές:
1) Οι πανελλαδικές εξετάσεις να διεξάγονται κεντρικά υπό την ευθύνη του υπουργείου Παιδείας.
2) Τα θέματα θα είναι σταθμισμένης δυσκολίας, για να αποφεύγονται οι διακυμάνσεις από χρονιά σε χρονιά. Δεν αποκλείεται να δημιουργηθεί και Τράπεζα Θεμάτων.
3) Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε 4 βασικά μαθήματα (από 6 σήμερα) και τα ΑΕΙ θα καθορίζουν τον συντελεστή βαρύτητας των μαθημάτων αυτών, ώστε να συμμετέχουν τα ίδια στα κριτήρια επιλογής των μελλοντικών φοιτητών τους. Τα 4 μαθήματα θα αποφασιστούν κατόπιν διαλόγου.
kathimerini
Καταγράφηκε
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
...
63
64
65
66
67
...
70
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
)
Αλλαγές στο Λύκειο