0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Υπάρχουν πολλοί "περίεργοι" συνάδελφοι φιλόλογοι, ξενόγλωσσοι, έχω συναντήσει κι από άλλες ειδικότητες....Η αλήθεια είναι πως σαν κλάδος οι ξενόγλωσσοι είναι λίγο περιφρονημένοι, γιατί δίνουμε περισσότερη σημασία στους συναδέλφους των ξενόγλωσσων φροντιστηρίων, που μπορεί να λειτουργούν και σαν ελίτ σε μια μικρή κοινωνία, παρά στους συναδέλφους των σχολείων μας.Και όμως, οι ξενόγλωσσοι, σας μιλάω σα φιλόλογος που έχει πάθος για την παγκόσμια κουλτούρα και τις ξένες γλώσσες, ούσα γλωσσολογικής ειδικεύσεως, έχουν αντίστοιχες υψηλού επιπέδου φιλολογικές σπουδές στον τομέα τους. Εμείς ασχολούμαστε με Πλάτωνα και Αριστοτέλη,Σολωμό, Καβάφη, άλλοι με Πετράρχη, Βοκάκιο, Ντάντε Αλιγκέρι, Σαίξπηρ και Κάμιγκς, Ελ.Μπράουνιγκ, Μαργκερίτ Γιουρσενάς και Μαρκες....Όταν όμως σπουδάζεις ένα αντικείμενο, το βλέπεις ενταγμένο στις ιστορικές, πολιτικές και οικονομικές πνευματικές συνθήκες μιας εποχής.Το μελετάς σε μία συγκεκριμένη γλώσσα, η οποία έχει τα δικά της δομικά χαρακτηριστικά, που αντανακλούν ένα τρόπο σκέψης και μια φιλοσοφία διαφορετική.Οι ξενόγλωσσοι έχουν λοιπόν προσανατολισμό διαφορετικό από εμάς τους φιλολόγους, λόγω της διαφορετικής γλώσσας που χρησιμοποιούν ως εργαλείο στην προσέγγιση της κουλτούρας άλλων λαών.Πού εστιάζεται το πρόβλημα;Στη στείρα νοοτροπία που υπάρχει στο υπουργείο ότι εκμάθηση μιας γλώσσας είναι μόνο η γραμματική και το συντακτικό της, ότι κάθε χρόνο πρέπει να διδάσκονται παρόμοια βιβλία ενώ στο φροντιστήριο έχουν πιο "σφιχτό"πρόγραμμα με βάση τα πτυχία.Εάν το υπουργείο πραγματικά ήθελε να βοηθήσει στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών, θα προσέθετε στο αναλυτικό πρόγραμμα εκείνα τα στοιχεία που θα έδιναν την ευκαιρία σε όλους τους μαθητές, και ιδιαίτερα σε εκείνους που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να παρακολουθήσουν κάποιο φροντιστήριο(είχα τέτοιους μαθητές στα σχολεία που υπηρέτησα) να παίρνουν στη Γ Γυμνασίου ένα πρώτο πτυχίο και, στις τρείς τάξεις του λυκείου να ασχοληθούν με τα διάφορα στοιχεία της λογοτεχνίας και της ξενόγλωσσης κουλτούρας.Επομένως λόγω λάθος προσανατολισμού του συστήματος, υπάρχει ανάμεσά μας μία κόντρα.Δε θα ήθελα να διδάξω ποτέ μαθήματα που δεν είναι της ειδικότητάς μου, αλλά, προκειμένου μία ξενόγλωσση με παιδιά να σταλεί σε άλλο σχολείο, θα έκανα την υποχώρηση και θα τη βοηθούσα.Γιατί όμως σε εμάς τους φιλολόγους δίνεται σαν ανάθεση το Δίκαιο ή η Ψυχολογία;Και μη μου πείτε λόγω ΦΠΨ, πέρσι δίδαξα και επιλεγόμενο θεατρολογία, κακήν κακώς ομολογώ, γιατί άλλες ώρες είχαν δηλωμένες στο σχολείο και άλλες στη Δευτεροβάθμια.Μη σφαζόμαστε μεταξύ μας.Είμαστε ΟΛΟΙ φιλόλογοι, αλλά όπως πάμε στον ειδικό κάθε φορά γιατρό, χρειαζόμαστε και τον αντίστοιχης ειδικότητας κάθε φορά καθηγητή.Αυτό δε σημαίνει ότι δε θα βοηθήσω κάποιον συνάδελφο ξενόγλωσσο αν μου το ζητήσει στη διδασκαλία δικών μου μαθημάτων.Εξάλλου κάθε χρόνο σε κάθε σχολείο, παίρνω τα ψίχουλα που περισσεύουν κάνοντας μαθήματα με τα οποία δεν έχω ασχολήθεί τόσο.Δεν κάθονται οι παλαιότεροι συνάδελφοι να συζητήσουμε και να μοιράσουμε τα αντικείμενα.Και από εκεί ξεκινάει άλλο ζήτημα.... Όταν η ΟΛΜΕ κοιμάται,εμείς μπορούμε να διεκδικούμε και να φωνάζουμε ακόμα.Αλλά να στρέφουμε τη διεκδίκησή και την οργή μας στο σωστό αποδέκτη.Συγγνώμη για τη μακροσκελή ανάπτυξη.
Η adigoni εβαλε τα πραγματα σε μια σειρα. Η επιθετικη συμπεριφορα των ξενολωσσων πηγαζει απο τη δικη μας συμπεριφορα (υπαρχουν δεκαδες μηνυματα υποτιμητικα για τους συναδελφους ξενων γλωσσων απο φιλολογους). Ας μη ξεχαναμε πως οταν ακουστηκε η β'αναθεση της λογοτεχνιας στους ξενολωσσους και ο περιορισμος των ωρων διδασκαλιας του μαθηματος τους, αντεδρασαν με διαμαρτυρια εξω απ τα προπυλαια. Τους αφησαμε ομως αντι να τους συμπαρασταθουμε.Λοιπον, ο,τι και να λεμε το υπουργειο αποφασισε και δε φταμε εμεις. Τι κανουμε ειναι το ζητουμενο. Γιατι με τα λογια μονο το προβλημα δε λυνεται (και η δικη μου αποψη ειναι πως μαλλον δεν θα βρεθει λυση). Σε αυτη τη περιπτωση, ας βοηθησουμε καποιο συναδελφο αν χρειαστει τη βοηθεια μας. ας μη του γυρναμε περιφρονητικα τη πλατη και ας συνεχισουμε τον αγωνα ....
"ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΟΥΣ".ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΕΛΙΔΑ ΣΤΟ FACEBOOK.
Παράθεση από: amalitsa στις Αύγουστος 28, 2011, 02:34:16 μμ"ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΟΥΣ".ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΕΛΙΔΑ ΣΤΟ FACEBOOK.Απίστευτο!!! Καλό θα είναι όμως όλοι οι φιλόλογοι να το πάρετε απόφαση γιατί τα σχολεία ανοίγουν σε λίγες μέρες και θα βρεθούμε όλοι να αντιμετωπίσουμε πολύ πιο δύσκολες και δυσάρεστες καταστάσεις! Και δεν νομίζω να θέλετε ο κλάδος σας να ειναι μόνος του!!!!!