*

Αποστολέας Θέμα: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 29523 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Άρια 25

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 30
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #84 στις: Ιανουάριος 03, 2012, 06:26:52 μμ »
Επίσης δεν έχουν ορίσει πόσο θα παίρνει τώρα το περιεχόμενο , η έκφραση και η δομή...αν και φαντάζομαι θα κάνουμε τις αναλογίες!

περιεχόμενο 30, εκφραση 18 και δομή 12, σωστά;;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:54:43 »

Αποσυνδεδεμένος moustard

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 991
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #85 στις: Ιανουάριος 04, 2012, 03:53:05 πμ »
Επίσης δεν έχουν ορίσει πόσο θα παίρνει τώρα το περιεχόμενο , η έκφραση και η δομή...αν και φαντάζομαι θα κάνουμε τις αναλογίες!

περιεχόμενο 30, εκφραση 18 και δομή 12, σωστά;;

Εχετε βαλει διαγωνισμα στην Εκθεση;; Εγω μετα τις γιορτες κι εχω αρκετες αποριες.. Υπαρχει καποιο προτυπο διαγωνισμα να κατατοπιστουμε ή.. οτι μας φωτισει ο Θεος; Καθε βοηθεια δεκτη..

Αποσυνδεδεμένος Άρια 25

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 30
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #86 στις: Ιανουάριος 04, 2012, 11:03:14 πμ »
Αν εργάζεστε στο δημόσιο, προτείνω να συνεργαστείτε με τους συναδέλφους του σχολείου σας. Εγώ, που εργάζομαι στον ιδιωτικό τομέα, συνεννοούμαι με τα παιδια. Τα ρωτάω τι ακριβώς κάνουν στην τάξη κ τι ενημέρωση έχουν λάβει από το σχολείο και φροντίζω να κινούμαι στο ίδιο πλαίσιο, για να μη βρεθούν εκτεθειμένα. Για παράδειγμα, αντίθετα από ό,τι λέει το ΦΕΚ, κάποιοι καθηγητές επέμεναν στην περίληψη, κ στο διαγώνισμα τετραμήνου ζητήθηκε πράγματι περίληψη.. Εν ολίγοις, τα θέματα συνολικά ήταν: περίληψη, τρόποι ανάπτυξης παραγράφων, δομή παραγράφου, διαρθρωτικές λέξεις κ σημασία αυτών, συνώνυμα, μία ερώτηση κατανόησης του κειμένου που τους δόθηκε και μία έκθεση ενταγμένη σε επικοινωνιακό πλαίσιο.

Αποσυνδεδεμένος sipk

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 45
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #87 στις: Ιανουάριος 04, 2012, 03:27:27 μμ »
Προσπάθησα  να ακολουθήσω το ΦΕΚ. Έβαλα δύο κείμενα με αντίθετες απόψεις. Στο α μέρος έβαλα δύο ερωτήματα. Ένα για να βρουν τα επιχειρήματα και την κεντρική θέση των συγγραφέων των δυο κειμένων και μία για το ρόλο των παρενθέσεων και των ρόλο των εισγωγικών στα συγκεκριμένα κείμενα. Κάθε ερώτηση βαθμολόγησα με 20/100. Στην έκθεση έβαλα να μου γράψουν αν συμφωνούν ή διαφωνούν 60 μονάδες. Βαθμολόγησα 30 περιεχόμενο 12 δομή 18 έκφραση, αν και δεν υπάρχει σαφής οδηγία γι' αυτό.

Αν και ήμουν αρνητικός στην αρχή, μου άρεσε ο νέος τρόπος εξέτασης.
Είναι πολύ πιο δύσκολος, μιας και βγήκαν η περίληψη και οι λεξιλογικές που μπορούσες να κερδίσεις κάποιες  μονάδες.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:54:43 »

Αποσυνδεδεμένος marita

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 278
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #88 στις: Ιανουάριος 04, 2012, 05:46:01 μμ »
Sipk,
 με βάση το ΦΕΚ, στο δεύτερο θέμα ( που είναι κατα την γνώμη μου λίγο ασαφές) τι ρώτησες;;

Αποσυνδεδεμένος sipk

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 45
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #89 στις: Ιανουάριος 04, 2012, 07:03:29 μμ »
Έχω 2 τμήματα:
Για ποιο λόγο ο συγγραφέας χρησιμοποιεί τα εισαγωγικά; Τεκμηριώστε με παραδείγματα από το κείμενο.
Για ποιο λόγο χρησιμοποιεί τις παρενθέσεις στο συγκεκριμένο κείμενο; (ήταν σχόλια του συγγραφέα)
Γιατί χρησιμοποιεί υπότιτλους; (με βάση το κείμενο: στοιχείο δομής, τονισμός άποψής της, αρθρο σε εφημερίδα- για να μπορείς να επιλέξεις το άρθρο που θέλεις να διαβάσεις)

Γενικά με δυσκόλεψε το τι να βάλω γιατί είναι πράγματι ασαφές. Νομίζω (δεν είμαι 100% σίγουρος) πως μπορείς να ρωτήσεις: ποια σύνταξη χρησιμοποιεί και γιατί;, ποια έγκλιση και γιατί;, ποιο πρόσωπο, ποιο το ύφος; ποια τα στοιχεία της ομιλίας;

Μακάρι να σχολιαστεί αυτό το post για να βρούμε μια λύση όλοι μαζί.



Αποσυνδεδεμένος moustard

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 991
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #90 στις: Ιανουάριος 05, 2012, 01:03:43 πμ »
Αν εργάζεστε στο δημόσιο, προτείνω να συνεργαστείτε με τους συναδέλφους του σχολείου σας. Εγώ, που εργάζομαι στον ιδιωτικό τομέα, συνεννοούμαι με τα παιδια. Τα ρωτάω τι ακριβώς κάνουν στην τάξη κ τι ενημέρωση έχουν λάβει από το σχολείο και φροντίζω να κινούμαι στο ίδιο πλαίσιο, για να μη βρεθούν εκτεθειμένα. Για παράδειγμα, αντίθετα από ό,τι λέει το ΦΕΚ, κάποιοι καθηγητές επέμεναν στην περίληψη, κ στο διαγώνισμα τετραμήνου ζητήθηκε πράγματι περίληψη.. Εν ολίγοις, τα θέματα συνολικά ήταν: περίληψη, τρόποι ανάπτυξης παραγράφων, δομή παραγράφου, διαρθρωτικές λέξεις κ σημασία αυτών, συνώνυμα, μία ερώτηση κατανόησης του κειμένου που τους δόθηκε και μία έκθεση ενταγμένη σε επικοινωνιακό πλαίσιο.

Το να παραβλεψουμε τις καινουριες οδηγιες ειναι μια ευκολη λυση...  Και οντως την εφαρμοζουν πολλοι καθηγητες στα σχολεια και στα φροντιστηρια. Δεν το θεωρω ομως σωστο κυριως για τα παιδια. Οι συναδελφοι στο σχολειο αν και εμπειροι υποτιθεται ειναι κι αυτοι μπερδεμενοι. Και πουθενα δεν εχω βρει ενα διαγωνισμα συμφωνα με το καινουριο τροπο αξιολογησης για να το λαβω ως προτυπο...

Αποσυνδεδεμένος moustard

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 991
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #91 στις: Ιανουάριος 05, 2012, 01:40:31 πμ »
Έχω 2 τμήματα:
Για ποιο λόγο ο συγγραφέας χρησιμοποιεί τα εισαγωγικά; Τεκμηριώστε με παραδείγματα από το κείμενο.
Για ποιο λόγο χρησιμοποιεί τις παρενθέσεις στο συγκεκριμένο κείμενο; (ήταν σχόλια του συγγραφέα)
Γιατί χρησιμοποιεί υπότιτλους; (με βάση το κείμενο: στοιχείο δομής, τονισμός άποψής της, αρθρο σε εφημερίδα- για να μπορείς να επιλέξεις το άρθρο που θέλεις να διαβάσεις)

Γενικά με δυσκόλεψε το τι να βάλω γιατί είναι πράγματι ασαφές. Νομίζω (δεν είμαι 100% σίγουρος) πως μπορείς να ρωτήσεις: ποια σύνταξη χρησιμοποιεί και γιατί;, ποια έγκλιση και γιατί;, ποιο πρόσωπο, ποιο το ύφος; ποια τα στοιχεία της ομιλίας;

Μακάρι να σχολιαστεί αυτό το post για να βρούμε μια λύση όλοι μαζί.

Νομιζω οτι εισαι πολυ κοντα και με βοηθησες αρκετα.    Οι οδηγιες αξιολογησης αναφερουν για το δευτερο θεμα να λαβουμε υποψιν την 3η στηλη του προγραμματος σπουδων. Εκει αναφερει στιξη, παρατακτικη-υποτακτικη συνταξη, πλαγιο λογο, ενεργητικη-παθητικη συνταξη, πολυτροπικοκτητα, θεση ορων-παραλειψη ορων, δομη παραγραφου, τροπο αναπτυξης κλπ κλπ.. Αρα κατι απο αυτα διαλεγουμε.......   :-\ ???

Αποσυνδεδεμένος marita

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 278
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #92 στις: Ιανουάριος 07, 2012, 06:42:22 μμ »
Συνάδελφοι, αν υπάρχει ένα υπόδειγμα διαγωνίσματος για την έκθεση, πολύ θα βοηθούσε!!!
Αν μπορεί όποιος έβαλε διαγώνισμα να μας πει τι ακριβώς ζήτησε, πώς κινήθηκε, από πού βρήκε τα κείμενα, σε ποιο θέμα αναφέρονται, τι έκθεση έβαλε....
Οσον αφορά αυτά με τα εισαγωγικά και τις παρενθέσεις στην β λυκείου δεν διδάσκονται; Εγώ δεν τα δίδαξα όλα αυτά στα παιδιά. Γενικά έκανα το πρώτο κεφάλαιο, συζητήσαμε τα πάντα για την γλώσσα-διαφήμιση, επιμείναμε πολύ στη μορφή αιτήσεων, ανακοινώσεων, προσκλήσεων κτλ, από περίληψη ελάχιστα πράγματα ( ενώ είχα ξεκινήσει κανονικά να την δουλεύω, μετά μπερδεύτηκα με τις αλλαγες και τα έκανα όλα σκ....). Δεν είμαι καθόλου ευχαριστημένη απ' τον εαυτό μου....και έχω αγχωθεί πολύ.

Αποσυνδεδεμένος marita

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 278
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #93 στις: Ιανουάριος 15, 2012, 01:13:21 μμ »
παιδια, εκανα μια προσπάθεια να βγάλω ενα διαγώνισμα για α λυκειου, αλλα στο δευτερο ερώτημα κολλησα πολύ ασχημα.
Είπα  να βάλω μια ασκηση ενεργητική-παθητική σύνταξη, τρόπος ανάπτυξης παραγράφου και από τα κείμενα που βρηκα δεν μπορω να βρω τίποτα αλλο. Καμία ιδέα;

Αποσυνδεδεμένος moustard

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 991
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #94 στις: Ιανουάριος 18, 2012, 05:25:38 μμ »
παιδια, εκανα μια προσπάθεια να βγάλω ενα διαγώνισμα για α λυκειου, αλλα στο δευτερο ερώτημα κολλησα πολύ ασχημα.
Είπα  να βάλω μια ασκηση ενεργητική-παθητική σύνταξη, τρόπος ανάπτυξης παραγράφου και από τα κείμενα που βρηκα δεν μπορω να βρω τίποτα αλλο. Καμία ιδέα;

Σημεια στιξης; (π.χ. χρηση εισαγωγικων) Δομη παραγραφου; Εξαρταται και τι εχετε επεξεργαστει μεσα στην ταξη

Αποσυνδεδεμένος trelamenos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 738
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #95 στις: Ιανουάριος 18, 2012, 05:34:22 μμ »
παιδια, εκανα μια προσπάθεια να βγάλω ενα διαγώνισμα για α λυκειου, αλλα στο δευτερο ερώτημα κολλησα πολύ ασχημα.
Είπα  να βάλω μια ασκηση ενεργητική-παθητική σύνταξη, τρόπος ανάπτυξης παραγράφου και από τα κείμενα που βρηκα δεν μπορω να βρω τίποτα αλλο. Καμία ιδέα;

Σημεια στιξης; (π.χ. χρηση εισαγωγικων) Δομη παραγραφου; Εξαρταται και τι εχετε επεξεργαστει μεσα στην ταξη
συναδελφε εχεις γραφει στον συλλογο?

Αποσυνδεδεμένος moustard

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 991
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #96 στις: Ιανουάριος 18, 2012, 10:22:15 μμ »
παιδια, εκανα μια προσπάθεια να βγάλω ενα διαγώνισμα για α λυκειου, αλλα στο δευτερο ερώτημα κολλησα πολύ ασχημα.
Είπα  να βάλω μια ασκηση ενεργητική-παθητική σύνταξη, τρόπος ανάπτυξης παραγράφου και από τα κείμενα που βρηκα δεν μπορω να βρω τίποτα αλλο. Καμία ιδέα;

Σημεια στιξης; (π.χ. χρηση εισαγωγικων) Δομη παραγραφου; Εξαρταται και τι εχετε επεξεργαστει μεσα στην ταξη
συναδελφε εχεις γραφει στον συλλογο?

Ποιοι συλλογιο; (αν πηγαινει σε μενα η ερωτηση)

Αποσυνδεδεμένος filologos100

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 476
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #97 στις: Σεπτέμβριος 13, 2012, 03:52:23 μμ »
έχω πάρει α λυκειου αρχαια και γλώσσα και εχω αγχωθει πολύ με τις αλλαγές Έχω τις εξής απορίες
α)το γλωσσικό εγχειρίδιο θα διδαχτεί τελικά  ή επειδή έρχεται σε αντίθεση με το νέο πνεύμα προσέγγισης των κειμένων, που απαιτεί περισσότερο ερμηνευτική προσέγγιση και όχι λεπτομερής γραμματική-συντακτικη, θα καταργηθει; Σίγουρη απάντηση έχει κάποιος;Και αν συνεχίζει να διδάσκεται δεν καταστρατηγείται το νέο πνέυμα διδασκαλίας, αφου ουσιαστικά θα κάνουμε εξονυχιστική ανάλυση σε αυτα που πάμε να αποφύγουμε;
β)μετάφραση δεν ζητείται. συντακτική ανάλυση να κάνω αναλυτική ή τα πολύ βασικά;
γ)διαγωνίσματα θα βάλω;
Στη γλώσσα
α)θα διδάξω με τη σειρά το βιβλίο ή ανακατεμένα;
β)εκθέσεις θα βάζω;
γ)περίληψη λογικά καταργείται, έτσι δεν είναι;
δ)δεν είναι λίγο ψιλομπούρδα το βιβλίο της α λυκείου;μήπως να κάνω στα παιδιά περισσότερα θέματα έκθεσης, μαθαίνοντας πράγματα που θα τους χρειαστούν στη β λυκείου  και τη γ;
ε)βοηθήματα υπάρχουν ,σύμφωνα με το νέο πλαίσιο σπουδών.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 13, 2012, 04:10:11 μμ από MARKOS »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162180
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 810
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 17
Επισκέπτες: 698
Σύνολο: 715

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.095 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.