0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Εμενα μου αρεσει και ο κατηχητικος ρολος του! Μου αρεσει πολυ η παραβολή του ασώτου, των 10 μωρων παρθενων (κυριως αυτο γιατι μας παει γαντι... και αλλες....Ξερεις ποσοι ΟΛΟΙ απο αυτους που περιμενουν αναπληρωση κανουν το σταυρο τους ολημερις και οληνυχτις?!! ξερεις ποσοι ΟΛΟΙ στα δυσκολα λεμε "βοηθα Παναγια"?.....ξερεις ποσοι ΟΛΟΙ οταν δεν φτανει ο μισθος λεμε " Τί θα κανω θεέ μου?!!!..."και η πρωινη προσευχη στο σχολειο, ενδυναμωση ειναι , οπως η Μουσα ζητα τη θεια δυναμη για να ξεκινησει την Οδυσσεια!
Συνάδελφε το έθεσες πολύ όμορφα το θέμα, δυστυχώς όμως οι παιδαγωγικές αρχές του μαθήματος παραμένουν ανεφάρμοστες στην πράξη, τουλάχιτον σε όσα σχολεία έχω υπηρετήσει. Μακάρι στα σχολεία να υπήρχαν συνάδερφοι που εφαρμόζουν όσα λες, δυστυχώς όμως οι νέοι συνάδερφοι άλλης νοοτροπίας είναι ελάχιστοι, και επειδή κατά τη γνώμη μου σε όλα τα μαθήματα το σημαντικότερο ρόλο τον παίζουν οι διδάσκοντες το μάθημα παραμένει όπως είχε σε παλαιότερες περιόδους. Συμφωνώ μαζί σου ότι η κατήχηση δεν ειναι δουλειά του σχολείου αλλά της εκκλησίας, και είναι θέμα ελευθερης επιλογής το να τη δεχτεί κάποιος, στα σχολεία που υπηρέτησα όμως το μάθημα ήταν κατηχητικό.Όπως είπα έχω ζήσει αναχρονιστικά σκηνικά απείρου κάλλους, τα οποία να θέλεις μπορούμε να συζητήσουμε με π.μ. να μου πεις τη γνώμη σου.Απ' ότι ξέρω τα εγχειρίδια δεν έχουν αλλάξει απ'όταν ήμασταν εμείς στο λύκειο (93-96) και το περιεχόμενό τους μου φαίνεται ότι επιχειρεί να μεταδώσει συγκεκριμένες ιδέες, και όχι να προκαλέσει φιλοσοφικούς στοχασμούς και διερευνήσεις όπως είπε ο Μάρκος.
αλλά αν θέλετε να σας αναφέρω και παραδείγματα με ..."στόκους" εκ των π.χ. φιλολόγων έχω ούκ ολίγα. Θα συμφωνήσω απολύτως μαζί σας ότι αξία και (κυρίως) νόημα στο μάθημα (των Θρησκευτικών και στ΄ άλλα ανθρωπιστικού περιεχομένου) δίνει o δάσκαλος...
Παράθεση από: xaan στις Οκτώβριος 04, 2011, 11:59:39 μμαλλά αν θέλετε να σας αναφέρω και παραδείγματα με ..."στόκους" εκ των π.χ. φιλολόγων έχω ούκ ολίγα. Θα συμφωνήσω απολύτως μαζί σας ότι αξία και (κυρίως) νόημα στο μάθημα (των Θρησκευτικών και στ΄ άλλα ανθρωπιστικού περιεχομένου) δίνει o δάσκαλος... Παραδείγματα με τα οποία φαντάζομαι ότι θα συμφωνήσω απόλυτα, μόνο που κανένας φιλόλογος δεν ισχυρίστηκε ότι διδάσκει τα μοναδικά μαθήματα που κάνουν τους μαθητές ανθρώπους με πνεύμα και ψυχή.
Απ' ότι ξέρω τα εγχειρίδια δεν έχουν αλλάξει απ'όταν ήμασταν εμείς στο λύκειο (93-96) και το περιεχόμενό τους μου φαίνεται ότι επιχειρεί να μεταδώσει συγκεκριμένες ιδέες, και όχι να προκαλέσει φιλοσοφικούς στοχασμούς και διερευνήσεις όπως είπε ο Μάρκος.
Τους διδάσκουμε και πώς να διαμορφώνουν ιδέες, στάσεις ζωής και αξίες που κατά τη γνώμη μου είναι δύσκολο να διδαχθούν με τα θρησκευτικά.
"Eπιλεγόμενο το μάθημα των Θρησκευτικών!!!".... Kαλά αυτός ο ...χριστιανός που έβαλε αυτόν τον ψευδεπίγραφο και παραπλανητικό τίτλο στο topic, δεν σκοπεύει να τον αποκαταστήσει επί το ορθόν; Το ότι σχεδιάζεται να εξελιχθεί σε επιλεγόμενο στη Γ΄ Λυκείου του Νέου Λυκείου, παραμένοντας (δόξα τω Θεώ!) υποχρεωτικό από την Γ΄ Δημοτικού μέχρι και την Β΄ Λυκείου (παλαιού και νέου Λυκείου), όχι μόνο δεν δικαιολογεί τον τίτλο, αλλά, δημιουργώντας τεχνηέντως αρνητικούς συνειρμούς για το μάθημα, τον καθιστά προκλητικό... (Θεός φυλάξοι...)
Παράθεση από: AntreaEirini στις Οκτώβριος 04, 2011, 08:49:44 μμΤους διδάσκουμε και πώς να διαμορφώνουν ιδέες, στάσεις ζωής και αξίες που κατά τη γνώμη μου είναι δύσκολο να διδαχθούν με τα θρησκευτικά.Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο μεγάλο λάθος κάνεις σε αυτό το σημείο!!Δεν σε παρεξηγώ φυσικά Το συγκεκριμένο μάθημα είναι το κατεξοχήν αρμόδιο για τη δια-μόρφωση στάσεων και για την καλλιέργεια ανθρωπιστικής παιδείας.Παράδειγμα:αν πεις στο παιδί ότι δεν πρέπει να εμφανίζει ρατσιστική συμπεριφορά,θα πρέπει να το αιτιολογήσεις κάνοντας προηγουμένως ανθρωπο-λογία.Πώς,δηλαδή,μπορεί ο χριστιανός να παρουσιάζει ρατσιστική συμπεριφορά,αφού θεωρούμε ότι όλοι είμαστε αδέλφια από κοινό πατέρα και όλοι διαθέτουμε το κατ΄εικόνα;Αλλιώς του κάνεις κήρυγμα,ηθικισμό.Τώρα ως προς το ότι πολλά εξαρτώνται απο τον καθηγητή,αυτό ισχύει σε όλες τις ειδικότητες.Μπορεί για παράδειγμα ένας να πιστεύει ότι σε πολλά παιδιά "δεν τους κόβει",λόγω κληρονομικότητας και να ασχολείται μόνο με τους "έξυπνους".Μην μου πεις ότι δεν έχεις συναντήσει τέτοιες αντιλήψεις...Θυμάμαι μια συνάδελφο φιλόλογο,που έμπαινε μετά από εμένα σε μια τάξη και μιλούσε στα παιδιά για τη ροκ μουσική και τους σατανικούς στίχους που αυτή κρύβει!Πιστεύεις ότι αν φύγει το μάθημα των θρησκευτικών θα είναι καλύτερα,ειδικά με την επιστροφή των ανθρώπων σε παραθρησκευτικά φαινόμενα (αποκρυφισμός,μαγεία κτλ.) σε εποχές κρίσεων;Δεν χρειάζεται κάποιος καταρισμένος επιστήμονας να τους μιλήσει γι΄αυτά;Ως προς το ότι τα βιβλία είναι τα ίδια εδώ και πολλά χρόνια,εμένα ένα πράγμα μου λέει.Οτι επιχειρείται συστηματικά η υποβάθμιση του μαθήματος,όπως και σε αυτό της ιστορίας.Δεν αρέσουν στις σημερινές εξουσίες.Παράθεση από: xaan στις Οκτώβριος 05, 2011, 12:26:05 πμ"Eπιλεγόμενο το μάθημα των Θρησκευτικών!!!".... Kαλά αυτός ο ...χριστιανός που έβαλε αυτόν τον ψευδεπίγραφο και παραπλανητικό τίτλο στο topic, δεν σκοπεύει να τον αποκαταστήσει επί το ορθόν; Το ότι σχεδιάζεται να εξελιχθεί σε επιλεγόμενο στη Γ΄ Λυκείου του Νέου Λυκείου, παραμένοντας (δόξα τω Θεώ!) υποχρεωτικό από την Γ΄ Δημοτικού μέχρι και την Β΄ Λυκείου (παλαιού και νέου Λυκείου), όχι μόνο δεν δικαιολογεί τον τίτλο, αλλά, δημιουργώντας τεχνηέντως αρνητικούς συνειρμούς για το μάθημα, τον καθιστά προκλητικό... (Θεός φυλάξοι...)Θεωρώ ότι δεν μπορεί να είναι κανένας θεολόγος ικανοποιημένος από τη νέα υποβάθμιση του μαθήματος στο γενικό λύκειο (όπως και στα ΕΠΑΛ).Στη Β΄Λυκείου είναι το μόνο μονόωρο και αυτό λες και μας έκαναν χάρη!Εκτός και αν μένουμε ταμπουρωμένοι πίσω από νομικισμούς και τη συνταγματική κατοχύρωση της θρησκευτικής εκπ/σης.Κάτι τέτοιο όμως,προσωπικά,το θεωρώ κατάντια για έναν θεολόγο.Μας κάνουν και πέφτουμε στην παγίδα τους.Υποβαθμίζεται συνεχώς το μάθημα,εμείς μένουμε ικανοποιημένοι γιατί το "μη χείρον,βέλτιστον" και,όταν στη συνταγματική αναθεώρηση,το μάθημα καταργηθεί,τότε θα έχουμε απογυμνωθεί από επιχειρήματα,γιατί πλέον θα έχει απαξιωθεί εντελώς.Κάποιοι συνάδελφοι μου έλεγαν ότι ένα σχολείο πρέπει να ξεκινά από τις ειδικότητες του ψυχολόγου και του θεολόγου!Την αξία του μαθήματος πρέπει να αναδείξουμε.Και γι΄αυτό το πράγμα,δεν είπε κανείς ότι δεν χρειάζεται διαρκής και κουραστικός αγώνας.Κάθε μέρα.Στην τάξη,αλλά και έξω από αυτήν.Εχουμε παράδειγμα για κάτι τέτοιο...
Δεν θέλω να ανοίξω ένα διάλογο αγαπητέ συνάδελφε περί όνου σκιάς.Ελπίζω να μην εξέλαβες την χρήση του μηνύματός σου ως προσωπική μομφή,γιατί σε διαβεβαιώνω ότι δεν είχα τέτοια πρόθεση.Κάποιες λοιπόν σύντομες διευκρινίσεις,που είμαι σίγουρος ότι κι εσύ γνωρίζεις (γι΄αυτό και τα περί όνου σκιάς...)1)Το βιβλίο της Β΄Λυκείου για εσένα και για εμένα ίσως είναι από τα καλύτερα που κυκλοφορούν.Γεγονός είναι όμως ότι και η ύλη είναι μεγάλη και ο τρόπος γραφής του δεν είναι και ο πιο εύκολος για το σημερινό μαθητή.Και πώς θα μπορούσε να είναι άλλωστε;Τα τελευταία 15 χρόνια έχουν επέλθει μεγάλες αλλαγές στο εκπ/κό σύστημα.Είναι δυνατόν να διδάσκονται οι μαθητές βιβλίο που γράφτηκε προ 15ετίας,τη στιγμή που η εποχή μας είναι η εποχή της ταχύτητας;(Και φυσικά δεν ισχυρίζομαι πως πρέπει να ρίξουμε κι εμείς τον πήχυ.Δεν λέω αυτό και πιστεύω ότι με καταλαβαίνεις)2)Ο τίτλος του παρόντος θέματος είναι το τελευταίο που με απασχολεί με όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μου.Ο συνάδελφος ξεκίνησε το τόπικ,πριν καταλήξει η διαβούλευση για το νέο Λύκειο και δεν το έχει επικαιροποιήσει,γιατί απλούστατα το συγκεκριμένο θέμα,εάν έχεις παρατηρήσει,ήταν ανενεργό εδώ και πολύ καιρό.Επανήλθε στη συζήτηση,λόγω κάποιων διαφορών που είχαν συνάδελφοι άλλης ειδικότητας με έναν θεολόγο και γιατί το θέμα του μαθήματος είναι εκ των πραγμάτων τόσο λεπτό,που προκαλεί πάντα το ενδιαφέρον.Ασε που η μετατροπή του σε προαιρετικό κατά την Γ΄Λυκείου ή η δυνατότητα απαλλαγής χωρίς δήλωση της αιτίας,είναι πολύ σοβαρές αποφάσεις,ενδεικτικές των προθέσεων της πολιτικής ηγεσίας.3)Τέλος,ως προς το ζήτημα της συνταγματικής αναθεώρησης και του τί θα γίνει σε περίπτωση πλήρους χωρισμού Κράτους-Εκκλησίας (όσο εμείς κρυβόμαστε πίσω από τη συνταγματική κατοχύρωση ή την υποστήριξη της διοικούσας Εκκλησίας),ζητώ συγνώμη,ανακαλώ!Δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας,ούτε έχω ακούσει τίποτα!Πρόκειται για δημιουργήματα της φαντασίας μου!Εντάξει; Υ.Γ.Για την αδράνεια των συλλόγων των θεολόγων δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω.Θα προσθέσω και την αναχρονιστική αντίληψη του θεολόγου,που δεν αγωνίζεται για τα του κόσμου αυτού και δεν βγαίνει υπεύθυνα και δυναμικά να μιλήσει για θέματα για τα οποία μιλά ο κάθε ένας,εξαιτίας μιας φαρισαικής νοοτροπίας περί ταπεινότητας.Την αναγκαιότητα του μαθήματος πρέπει συνεχώς να επισημαίνουμε.Και μάλιστα την περίοδο που ο υπόλοιπος δυτικός κόσμος ανακαλύπτει εκ νέου τις πολιτισμικές του ρίζες και ενισχύει πάλι τη θρησκευτική εκπ/ση,ανεξαρτήτως σχέσεων Κράτους-Εκκλησίας.