*

Αποστολέας Θέμα: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας  (Αναγνώστηκε 21354 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ΛΩΡΑ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1989
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #84 στις: Ιούνιος 14, 2014, 03:08:46 μμ »
Το θέμα με το κουπόνι δεν εφαρμόστηκε μόνο στη Νέα Ζηλανδία όπου οδήγησε σε κλείσιμο πολλών σχολείων, αλλά εφαρμόστηκε και στην Αυστραλία όπου όχι μόνο δεν οδήγησε σε κλείσιμο των δημόσιων σχολείων, αλλά αποτέλεσε εφαλτήριο για να γίνουν καλύτερα και πιο λειτουργικά τα δημόσια σχολεία. Απλά έχουμε μάθει να αναφέρουμε μόνο τα καταστροφικά αποτελέσματα και να παραβλέπουμε τα θετικά αποτελέσματα και παραδείγματα σε περιπτώσεις που το βάρος για τη σωστή λειτουργία μετακυλίεται σε μεγάλο βαθμό στους λειτουργούς ενός συστήματος και ξεφεύγει απ΄την κρατική "αιγίδα", "καθοδηγηση" και "οργάνωση". (Τα εισαγωγικά τα έβαλα σκεφτόμενη το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας".

Στην Αυστραλία λοιπόν την πρώτη χρονιά οι γονείς στράφηκαν στα ιδιωτικά σχολεία και αυτό λειτούργησε πυροδοτικά στα δημόσια, όπου ανασκουμπώθηκαν, αλλάξαν πολλά στον τρόπο που αντιμετώπιζαν οι εκπαιδευτικοί τη δουλειά τους και τις ευθύνες τους και παρουσίασαν μια καμπάνια θελκτικότατη στους γονείς οι οποίοι δειλά-δειλά ξαναπήγαν τα παιδιά τους στα δημόσια σχολεία, στα οποία πλέον ο κάθε εκπαιδευτικός δούλευε πιο υπεύθυνα, με περισσότερη επιμόρφωση και συνεργασία μεταξύ τους και με περισσότερο σεβασμό ως προς το λειτούργημα που επιτελούσαν...όχι βέβαια γιατί ξαφνικά έγιναν καλύτεροι άνθρωποι, αλλά γιατί καμιά φορά η παροιμία "ο φόβος κρατάει τα έρμα" είναι πολύ αποτελεσματική για να ανακαλύψουν το κρυμμένο δυναμικό τους κάποιοι υπάλληλοι και να ξεδιπλώσουν τις ικανότητές τους ή να μάθουν πάνω στις ελλείψεις τους, ώστε να έχουν καλύτερα αποτελέσματα στην πράξη με σεβασμό πλέον στη δουλειά τους που δεν θεωρούνταν πλέον δεδομένη...κάτι που είναι απαραίτητο κατά τη γνώμη μου ειδικά σε επαγγέλματα που αποτελούν λειτούργημα!!

Ας μην τα βλέπουμε όλα λοιπόν μέσα από όρους οικονομικών θεωριών και συστημάτων, γιατί ακόμη κι αν πηγάζουν από κει κάποιες προτάσεις-θεωρίες, το απότέλεσμά τους σε πολλές περιπτώσεις είναι πολύ πιο ικανοποιητικό από άλλου τύπου συστήματα. Αυτό το έχω ξαναπεί στο φόρουμ...στην Αγγλία τον εκπαιδευτικό (στα δημόσια σχολεία) τον προσλαμβάνει ο διευθυντής και τον απολύει ο διευθυντής εφόσον δεν ανταπεξέρχεται ή τουλάχιστον δεν προσπαθεί να ανταπεξέλθει...γιατί ευκαιρίες βελτίωσης δίνονται. Έτσι δουλεύεις ή δεν δουλεύεις;; Καθίσταται αυτομάτως περιττή και η όποια αξιολόγηση από αμφίβολους φορείς γιατί απλούστατα γίνεται απ'τους άμεσα εμπλεκόμενους που βλέπουν άμεσα τη δουλειά σου....;;;


Αυτά όμως...για όσους δεν φοβούνται τη δουλειά, για όσους την αγαπάν και έχουν όρεξη να δουλεύουν, να βελτιώνονται, να συνεργάζονται, να προσφέρουν, αλλά και να καταγγέλουν τα στραβά αντί να κάνουν τις πάπιες επειδή ίσως τους βολεύει....
Για τους υπόλοιπους που λατρεύουν το δημοσιοϋπαλληλίκι με την κακή του έννοια...αυτά είναι μέθοδοι του ιδιωτικού τομέα που είναι ανήκουστο να εφαρμόζονται στο δημόσιο σχολείο....αυτό ακριβώς μου απάντησε ένα αξιότιμο μέλος του φόρουμ όταν το είχα ξανααναφέρει....απάντησή μου: Η δημόσια εκπαίδευση στο εξωτερικό εφαρμόζει αυτό το σύστημα γιατί ακόμη και στο δημόσιο σχολείο τους σέβονται τους μαθητές και θέλουν το καλύτερο...επίσης απάντησή μου...το επίπεδο των σχολείων αυτών των χωρών σε σχέση με τα δικά μας....εκ του αποτελέσματος φαίνεται τι λειτουργεί και τι όχι....

Και επειδή το Πάσχα ήμουν στο Λονδίνο σε μια φίλη που δουλεύει σε ειδικό σχολείο στην Αγγλία...ΚΑΙ οι εκπαιδευτικοί (που θέλουν να δουλεύουν) νιώθουν ικανοποιημένοι σε τέτοια σχολικά περιβάλλοντα που προάγουν την καλή και αποτελεσματική δουλειά και απορρίπτουν την αδιαφορία...η κοπέλα αυτή ξεκίνησε από βοηθός στο ειδικό σχολείο (κοινώς παιδί για όλες τις δουλειές εως και ξεσκάτιζε μια και ήταν βαρειά περιστατικά) και στα μέσα της χρονιάς επειδή τα πήγε καλά και καπέλωσε Άγγλους συναδέλφους της (με το μειονέκτημα μάλιστα ότι δεν ήταν native speaker) ο διευθυντής της έδωσε πλέον διδακτικό ωράριο και την προήγαγε σε εκπαιδευτικό προσωπικό (μετά από interview βέβαια).....και κάτσε εδώ σαν το μακάκα...ό,τι δουλειά κι αν κάνεις και όσο καλός κι αν είσαι να κρίνεσαι και να κρέμεσαι απ΄τον κάθε νόμο που θα τους φωτίσει ο Βελζεβούλ να ψηφίσουν κι απ'τον κάθε απρόσωπο και άχρηστο πίνακα προσλήψεων. Ή να έχεις παιδιά και να τρέμεις σε ποιον τρελό θα πέσουν κάθε χρόνο...από διευθυντάδες μέχρι εκπαιδευτικούς και οδηγούς σχολικών (για τα ειδικά σχολεία).

Αυτά τα ολίγα για προβληματισμό ως προς το τι λειτουργεί καλύτερα και αποτελεσματικότερα, ξεκολλώντας από θεωρίες και αερολογίες περί οικονομικών θεωριών γιατί απλά μας βολεύει η αερολογία σε αντίθεση με την ανάληψη ευθυνών και τη σκληρή δουλειά (από όλους...διευθυντές, συμβούλους και εκπαιδευτικούς)
Δεν υπάρχει ελευθερία που να μη γνωρίζω.
Ούτε ταπείνωση ή φόβος που να μη μ' έχουν υποτάξει.
Γι'αυτό και ξέρω από αγάπη,
Γι' αυτό δε συλλογίζομαι το σώμα που σου δίνω,
Γι' αυτό προσέχω τόσο τα λόγια που σου λέω.

ΛΟΥΙΣ ΓΚΑΡΘΙΑ ΜΟΝΤΕΡΟ
(ΓΡΑΝΑΔΑ 1958)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:13:45 »

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #85 στις: Ιούνιος 14, 2014, 03:12:54 μμ »
Επειδή αναφέρθηκε η Αυστραλία, από τα λίγα που έχω ακούσει, το εκπαιδευτικό τους σύστημα είναι αρκετά οργανωμένο, αλλά το επίπεδο αρκετά χαμηλό (και δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας). Οπότε δεν νομίζω να αποτελεί πρότυπο εν γένει.
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #86 στις: Ιούνιος 14, 2014, 03:38:42 μμ »
Επειδή αναφέρθηκε η Αυστραλία, από τα λίγα που έχω ακούσει, το εκπαιδευτικό τους σύστημα είναι αρκετά οργανωμένο, αλλά το επίπεδο αρκετά χαμηλό (και δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας). Οπότε δεν νομίζω να αποτελεί πρότυπο εν γένει.

το χαμηλό επίπεδο το έχουμε, μας λείπει η οργάνωση

guestteacher

  • Επισκέπτης
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #87 στις: Ιούνιος 14, 2014, 03:46:27 μμ »
Επιτέλους και σε ένα νήμα συζητήσεις επιπέδου μετά από καιρό.

Να προσθέσω όμως ότι οτιδήποτε εφαρμοστεί καλό είναι να γίνει πιλοτικό και να καταγραφούν τα όποιο μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα.
Δεν μπορείς να φέρνεις κάτι απευθείας και να το υιοθετείς μόνο και μόνο επειδή πέτυχε έξω.
ακόμα και στον ιδιωτικό τομέα μοντέλα και διαδικασίες που δούλευαν μια χαρά αλλού εδώ απέτυχαν.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:13:45 »

Αποσυνδεδεμένος josua

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1269
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #88 στις: Ιούνιος 14, 2014, 04:10:50 μμ »
Το κουπόνι απαιτεί τεράστια budget γιατί κ όλοι σε ιδιωτικά να πανε απαιτεί επιδότηση περιπου 1,5εκ παιδιών απο νηπιαγωγείο μέχρι γ´λυκειου!
Ακομα κ 2000 το άτομο που ειναι peanuts για ιδιωτικό σχολείο το συνολικό κόστος θα φτάσει τα 3δις...όταν το κόστος ολόκληρου του υπουργείου το 2018 θα ειναι 3,8δις...

Κάντε τις διαιρέσεις κ θα καταλάβετε!

ΥΓ: προσοχή στους δουρειους ίππους της δωρεάν δημόσιας παιδείας!

guestteacher

  • Επισκέπτης
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #89 στις: Ιούνιος 14, 2014, 04:42:38 μμ »
Το κουπόνι απαιτεί τεράστια budget γιατί κ όλοι σε ιδιωτικά να πανε απαιτεί επιδότηση περιπου 1,5εκ παιδιών απο νηπιαγωγείο μέχρι γ´λυκειου!
Ακομα κ 2000 το άτομο που ειναι peanuts για ιδιωτικό σχολείο το συνολικό κόστος θα φτάσει τα 3δις...όταν το κόστος ολόκληρου του υπουργείου το 2018 θα ειναι 3,8δις...

Κάντε τις διαιρέσεις κ θα καταλάβετε!

ΥΓ: προσοχή στους δουρειους ίππους της δωρεάν δημόσιας παιδείας!

Eίσαι σίγουρος ότι τα λεφτά δεν βρίσκονται;

http://www.nooz.gr/greece/sxedon-14000-euro-kostizei-i-dorean-paideia (είπαμε και παραπάνω ότι δεν θα δίνεται κουπόνι σε όλους αλλά με οικονομικά κριτήρια).


Το θέμα είναι αν γίνουν καλά τα δημόσια σχολεία με οποιαδήποτε χρηματοδότηση ποιος είναι ο χαμένος της υπόθεσης;
Διότι ειδικά στην Επαρχία πολλοί τα είχαν με τους Δ. Υπάλληλους μέχρι που ανακάλυψαν ότι ήταν οι καλύτεροι πελάτες στα μαγαζιά τους κυρίως σε εκείνα που η αγορά προιόντος γινόταν με 5 και η πώληση με 30 και δούλευε όλη η οικογένεια μέσα.. φυσικά εννοείται πως άμα γίνει καλό το Δημόσιο Σχολείο θα έρθουν πολλοι εκπαιδευτικοί του σε δύσκολη θέση (ανεξαρτήτως πολιτικής κατεύθυνσης - εδώ δεν φταίει βέβαια η ιδεολογία αλλά ο χαρακτήρας) τουλάχιστον από τις περιοχές που γνώρισα γιατί μάλλον στις υπόλοιπες τα πράγματα είναι αγνα...

ΥΓ. Νομίζω λοιπόν πως όταν μιλάμε για Δημόσια Δωρεάν Παιδεία στο Ελλάντα πρέπει ίσως να το προσδιορίσουμε καλύτερα τι εννοούμε και από ποια οπτική το βλέπουμε... ίσως ακόμα και να πρέπει να παραδεκτούμε κάποια πράγματα πριν υποστηρίξουμε γενικά και αόριστα κάποιες ιδέες που απλά είναι τελείως στο μυαλό μας... (josua το ΥΓ είναι γενικό και όχι προσωπικό).
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 14, 2014, 11:09:23 μμ από guestteacher »

Αποσυνδεδεμένος perastikos_kav

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2181
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #90 στις: Ιούνιος 14, 2014, 09:41:38 μμ »
Δεν έχει και τόσο σημασία αυτό που λες. Μην ξεχνάμε για πόσα χρόνια ήταν αρχηγός του ΚΚΕ και τι πρεσβεύει αυτό το κόμμα για οτιδήποτε έχει ιδιωτική χροιά...  Μιλάμε για δούλεμα μεγατόνων στους ψηφοφόρους του.  :o

Μα το δημόσιο σύστημα το στηρίζεις πολιτικά όχι από φετίχ, αλλά επειδή θέλεις να υπάρχει ένα δημόσιο σχολείο, το οποίο θα παρέχει σε ποιότητα την ίδια εκπαίδευση που παρέχει ένα καλό ιδιωτικό. Η Παπαρήγα έστειλε την κόρη της στο Deree μετά το λύκειο, γιατί δεν πέρασε σε κάποια σχολή και δεν υπήρχε κάποια δημόσια σχολή για να τη στείλει. Τι σημαίνει αυτό; σημαίνει ότι υπάρχει η ανάγκη να ενισχυθεί η δημόσια παιδεία, ώστε να προσφέρει επιλογές σε όλους και όχι σε μερικούς. Ιδιαίτερα σε ο,τι αφορά την επαγγελματική εκπαίδευση επιπέδου υπάρχει τεράστια τρύπα. Κι εγώ είμαι υπέρ της δημόσιας παιδείας και υγείας, αλλά προχθές πήγα σε ιδιώτη δερματολόγο, γιατί δεν υπάρχει δερματολόγος στο ΠΕΔΥ εκεί που μένω. Σημαίνει ότι στηρίζω το ιδιωτικό σύστημα υγείας ή αντίθετα ότι πρέπει να ενισχυθεί το δημόσιο σύστημα υγείας και εγώ που αναγκάστηκα να πληρώσω θα είμαι ο πρώτος που θα συμμετέχω σε οποιαδήποτε σχετική κινητοποίηση; Θέλω να πω πως αυτός που στέλνει το παιδί του σε ιδιωτικό σχολείο δε σημαίνει οτι είναι υπέρ της ιδιωτικής εκπαίδευσης, αλλά οτι το δημόσιο σύστημα δεν καλύπτει τις ανάγκες του, άρα πρέπει να κάνουμε το δημόσιο σύστημα καλύτερο. Στη γειτονιά του πατρικού μου σπιτιού μία οικογένεια μόνο από όσες γνωρίζω στέλνει το παιδί της σε ιδιωτικό σχολείο. Πρόκειται μία οικογένεια μεταναστών από την πρώην ΕΣΣΔ. Ο μπαμπάς οικοδόμος, η μαμά συνήθως βοηθάει σε δουλειές του σπιτιού γειτόνισσες για να βγάζει μεροκάματο. Από ανάγκη στέλνουν το παιδί τους στο ιδιωτικό, επειδή οι ίδιοι δεν γνωρίζουν καθόλου καλά ελληνικά και θέλουν άτομο να ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με το παιδί τους για να μάθει να γράφει και να μιλάει σωστά ελληνικά. Στηρίζω τη δημόσια παιδεία δε σημαίνει ότι θέλω να παραμείνει η παιδεία όπως είναι. Όταν πχ προσωπικά λέω όχι στο κουπόνι παιδείας δεν το λέω επειδή είμαι ικανοποιημένος με το σημερινό σύστημα παιδείας, αλλά επειδή το κουπόνι σημαίνει περαιτέρω ιδιωτικοποίηση.

Τέλος σε σχέση με το κουπόνι παιδείας, δεν νομίζω ότι τίθεται οικονομικό ζήτημα για το αν θα εφαρμοστεί ή όχι, αλλά πολιτικό. Πρώτα από όλα δεν έχουμε 1,5 εκ μαθητές όπως αναφέρθηκε, αλλά αρκετά λιγότερους. Συγκεκριμένα 1.278.000 είχαμε το σχολικό έτος 2012-2013 και λιγότερους το φετινό. Από εκεί και μετά το ποσό κατά κεφαλήν δεν θα καθορισθεί αυθαίρετα (πχ 2.000 ευρώ), αλλά προφανώς θα υπολογιστεί το μέσο κόστος κατά μαθητή σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης ή και κατά τύπο σχολείου (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ κλπ) και ανάλογα θα χορηγείται το κάθε κουπόνι. Άσε που είναι ευκαιρία να κάνουν μεγαλύτερες περικοπές, χωρίς να φανεί. πχ αν υπολογιστεί το ποσό στα 1.782 ευρώ κατά κεφαλήν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, χορηγείς 1600 ευρώ κατά κεφαλή. Αργότερα βάζεις και κάποια κριτήρια με τα γνωστά σε όλους επιχειρήματα: "γιατί ο φτωχός με τους φόρους του να πληρώνει για την εκπαίδευση των προνομιούχων;"  και βέβαια μπορεί να εμφανιστούν και άλλα ωραία επιχειρήματα: "γιατί να πληρώνουμε την εκπαίδευση των αδιάφορων και των τεμπέληδων; αν κάποιος επαναλάβει μια τάξη δεν δικαιούται κουπόνι για δεύτερη φορά". Ευτυχώς είμαστε τυχεροί, η πολιτική μας ηγεσία είναι πολύ εφευρετική όταν πρόκειται να γδάρει τους πάντες εκτός από μια μειοψηφία της οικονομικής ελίτ. Αν λοιπόν αποφασίσουν πολιτικά ότι θέλουν να το εφαρμόσουν θα το εφαρμόσουν, δεν υπάρχουν καθόλου οικονομικά προβλήματα. Δύο μόνο παράγοντες μπορεί να λειτουργήσουν ανασταλτικά 1. η περιοχή της Θράκης και το γεγονός ότι κάτι τέτοιο μπορεί να πυροδοτούσε τη δημιουργία κοινοτικών-ιδιωτικών σχολείων από ξένους παράγοντες που ασκούν επιρροή στη μουσουλμανική μειονότητα. 2. Γενικά αυτό το μοντέλο δύσκολα θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε ακριτικά νησιά με λίγους μαθητές (γι' αυτό βέβαια υπάρχει η λύση της εξαίρεσης από το σύστημα ή ενός μεγαλύτερου ποσού σε κάθε κουπόνι).

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #91 στις: Ιούνιος 14, 2014, 09:50:08 μμ »
το χαμηλό επίπεδο το έχουμε, μας λείπει η οργάνωση

Τα προγράμματα σπουδών στα ελληνικά σχολεία και ΑΕΙ είναι αρκετά υψηλά, υψηλότερα όχι μόνο από Αυστραλία, αλλά και από πολλά ευρωπαϊκά (ακόμα και τα "φημισμένα" αγγλικά). 'Αλλα πράγματα λείπουν (π.χ. οργάνωση, αλλά όχι μόνο), τα οποία τα κουπόνια δεν θα λύσουν καθόλου.
Αντί, λοιπόν, να ασχολούνται με κουπόνια στο υπουργείο (ούτε σουπερμάρκετ να είμασταν), να κάτσουν να ασχοληθούν με πραγματικά ζητήματα παιδείας και εκπαίδευσης, αν ενδιαφέρονται πραγματικά για το καλό της παιδείας (που δεν...).
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος Geo75

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 77
  • Φύλο: Άντρας
  • Άντε να δούμε τι θα δούμε...
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #92 στις: Ιούνιος 15, 2014, 02:10:10 μμ »
 @greedo για να το κλείσουμε συμφωνώ με ότι λες για την δια βίου. Αυτό εννοώ και εγώ πάνω κάτω. Απλά έχεις υποχρέωση σαν εκπαιδευτικός όταν κάποια πράγματα "προχωράνε" στην καθημερινότητα μας και μπαίνουν και στο επάγγελμα μας μέσα να χρησιμοποιείς κάποιες εργατοώρες σου (μπορεί να είναι και αρκετές) για να τα μάθεις και να γίνεις περισσότερο επαγγελματίας. Τρανό παράδειγμα οι υπολογιστές και η χρήση τους. Θεωρώ απαράδεκτο οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός να μην έχει καλή γνώση αυτών!

@ΛΩΡΑ. Ο λόγος για τον οποίο ξεκίνησα το νήμα πάλι είναι για να παραχθούν τέτοια σχόλια σαν το δικό σου. Συμφωνώ απολύτως με τα γραφόμενα σου. Γνωρίζω και εγώ  το Αγγλικό σύστημα και η αντίληψη μου σχετικά με το τι συμβαίνει εκεί είναι καρμπόν τα σχόλια σου. Για την Αυστραλία επίσης πολύ ενδιαφέροντα αυτά που γράφεις. Μια παρατήρηση μόνον. Το κομμάτι των οικονομικών θεωριών και εάν βγαίνει ή δεν βγαίνει κλπ αναφέρεται γιατί κάποιοι νομίζουν ότι για την οποιαδήποτε κυβέρνηση το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οικονομικής φύσεως. Εάν βάλεις κάτω τα νούμερα στο τέλος της ημέρας θα δεις ότι δεν είναι εκεί το πρόβλημα αλλά περισσότερο στο θέμα του ανθρώπινου δυναμικού. Για εμένα το κύριο θέμα συζήτησης είναι αυτό στο οποίο αναφέρεσαι. Απλά για να πάμε εκεί την συζήτηση και να είμαστε όλοι στον ίδιο παρονομαστή πρέπει να συμφωνήσουμε ότι ένα τέτοιο σύστημα είναι εφικτό και στην χώρα μας. Και απ’ ότι έχεις δει στο νήμα δεν συμφωνούν όλοι σε αυτό.

@guestteacher πιλοτικά θα το πλασάρουν στην αρχή μη δίνοντας ολόκληρο το ποσό αλλά μέρος του. Αυτό θα είναι το "πιλοτικά".

@josua επιμένεις ότι δεν είναι εφικτό οικονομικά. Αφενός σου απαντάει σωστά ο perastikos_kav. Αφετέρου, παίρνοντας νούμερα και από τους δύο σας 3,8δις το 2018 με το 1,28 εκ μαθητές βγαίνει κόστος μαθητών 3.000 τον χρόνο. Και επειδή όπως είπαμε δεν θα επιδοτούνται όλοι αυτό μπορεί να είναι λίγο μεγαλύτερο. Δεν είναι μικρό το κόστος. Θα φτιάξουν και τα μεγάλα ιδιωτικά νέα σχολεία στα οποία το κόστος θα είναι 4000 αντί 7000 και να το. Τέλος, ψάχνοντας λιγάκι βρήκα αυτό το άρθρο (υπάρχουν κι άλλα άρθρα εάν ψάξεις) «ΙΟΒΕ: Η κρίση έφερε μείωση των μαθητών στα ιδιωτικά σχολεία», το οποίο έχει και πάρα πολλά στατιστικά στοιχεία για όλη την ΕΕ.

http://www.tovima.gr/society/article/?aid=566524&h1=true#commentForm

Παραθέτω τα κόστη.

 "Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δημόσια και ιδιωτική,  το μέσο ετήσιο κόστος ανά μαθητή το 2010 διαμορφώθηκε στα 5.793 ευρώ.

Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δημόσια και ιδιωτική το μέσο ετήσιο κόστος ανά μαθητή το 2010 διαμορφώθηκε στα 6.989 ευρώ."

Όπως βλέπεις το ΙΟΒΕ δίνει αρκετά ποιο φουσκωμένα νούμερα. Μπορείς κάλλιστα να μου πεις ότι δεν πιστεύεις την έρευνα τους κλπ. Εγώ πιστεύω ότι η αλήθεια είναι κάπου στην μέση, δεν είναι 3.000 και δεν είναι και 6.000-7.000. Πάντως, 1.000 ή 2.000 δεν είναι σίγουρα.

Εξακολουθώ να πιστεύω ότι δεν είναι οικονομικό το θέμα!

Τέλος θα ήθελα να πω και την άποψη μου σχετικά με το επίπεδο εκπαίδευσης το οποίο σίγουρα και θα επηρεαστεί από την ύπαρξη ενός νέου συστήματος. Σε διάφορες συζητήσεις που κάνω, για αυτό το θέμα, με διάφορους ανθρώπους (όχι μόνον με εκπαιδευτικούς) οι απόψεις πάντα διίστανται. Εγώ αφήνω την ανάλυση σε ποιο απλοϊκό επίπεδο για το συγκεκριμένο θέμα. Ναι, λοιπόν, η χώρα παράγει λαμπρούς επιστήμονες, φοβερά μυαλά, πολύ καταρτισμένους επιστήμονες αλλά και εργάτες και επίσης όταν συγκρινόμαστε με άλλα εκπαιδευτικά συστήματα μερικές φορές παίρνουμε πολύ καλές θέσεις. Μπράβο. Το πρόβλημα είναι ότι το σύνολο όλων αυτών των μορφωμένων ανθρώπων δίνει ένα αποτέλεσμα άστα να πάνε. Η κομματικοποίηση των πανεπιστημίων υπάρχει και το όνειρο ακόμα είναι μια θέση στο ΔΤ και θα ψηφίσουμε και τον διάολο αρκεί να μας την δώσει. Καταφέραμε να πάρουμε μια χώρα η οποία έβαλε τα θεμέλια για την φιλοσοφία, ιατρική, φυσική (και ο κατάλογος δεν τελειώνει) και να την κάνουμε μια χώρα πτωχευμένη που τρώει τα παιδιά της. Οπότε και να παραδεχθούμε ότι το πρόγραμμά σπουδών στα ελληνικά σχολεία και ΑΕΙ είναι το υψηλότερο όλου του κόσμου αυτό δεν έρχεται να κουμπώσει σωστά στο τι καταφέρνουμε σαν σύνολο και σαν κοινωνία (η οποία αποτελείται από άτομα τα οποία έχουν δεχθεί την καλύτερη εκπαίδευση στον κόσμο!). Πιστεύω ότι εκ του αποτελέσματος υπάρχει τουλάχιστον σοβαρό πρόβλημα στην εκπαίδευση, ανεξάρτητα με τους αριθμούς και τα αποτελέσματα στις διεθνείς κατατάξεις.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 15, 2014, 02:12:42 μμ από Geo75 »

guestteacher

  • Επισκέπτης
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #93 στις: Ιούνιος 15, 2014, 02:23:22 μμ »
Καλά αυτά που λες αλλά η Παιδεία δεν αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για αυτή την Ελλάδα.
Η επαγγελματική αποκατάσταση των πτυχιούχων δεν αποτελεί πρώτη προτεραιότητα σε αυτήν την χώρα.
Οι νέοι άνθρωποι και οι ανησυχίες τους δεν αποτελούν προτεραιότητα σε αυτή την χώρα.
Υπάρχουν 2.600.000 άνθρωποι που αποτελούν προτεραιότητα και όλο πληθαίνουν όσο οι άλλοι μειώνονται.

http://www.paraskhnio.gr/yp-ergasias-meiomenos-kata-2-o-arithmos/

ΥΓ. Οι επιτυχίες στα Διεθνή τέστ μπορεί να λένε πολλά μπορεί και τίποτα. Π.χ. μπορεί ένα ολόκληρο εκπιαδευτικό σύστημα να έχει χτιστεί γύρω από την φιλοσοφία της αξιολόγησης και μόνο αυτής και τα προβλήματα να κρύβονται για πολλά χρόνια κάτω από το χαλάκι. Επίσης θα σε παρακαλούσα να μην λες καλή γνώση υπολογιστών γιατί απλά δεν υπάρχει αυτό ως εννοια...

Αποσυνδεδεμένος josua

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1269
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #94 στις: Ιούνιος 15, 2014, 02:58:46 μμ »
Τα 3,8δις ειναι για ολόκληρο το υπουργείο (εκπαιδευτικοί,διοικητικοί,κληρικοί,λοιπές δαπάνες σχολείων).
Άρα το κόστος ανα μαθητή δύσκολα ξεπερνά τις 2000-2300.

Ε ρε καημός με αυτό το κουπόνι απο κάποιους... Όλο δεν το θέλουν κ μόνο για αυτό μιλάνε μετά μανίας...;)


guestteacher

  • Επισκέπτης
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #95 στις: Ιούνιος 15, 2014, 03:12:51 μμ »
@josua

Νομίζω αδικείς τον κόσμο... δεν υπάρχει μόνο το κουπόνι παιδείας...

http://www.pde.gr/index.php?topic=22853.msg431265#msg431265

http://www.pde.gr/index.php?topic=22559.msg437909#msg437909

http://www.pde.gr/index.php?topic=22757.msg544584#msg544584

http://www.pde.gr/index.php?topic=22757.msg544485#msg544485

http://www.pde.gr/index.php?topic=26914.msg624875#msg624875

http://www.pde.gr/index.php?topic=26914.msg620574#msg620574

http://www.pde.gr/index.php?topic=28983.msg703939#msg703939

http://www.pde.gr/index.php?topic=26914.msg627935#msg627935


και κυρίως

http://www.pde.gr/index.php?topic=29433.msg727055#msg727055

Λοιπόν η γυναίκα μου, η κουμπάρα μου και η πρωτοξαδέλφη του γείτονα μου (όχι εγώ) λένε να μην ψοφήσει η κατσίκα τπυ γείτονα αλλά ο σκύλος, η γάτα, το καναρίνι και αν την γλυτώσει από τον σεισμό, τον λιμό και τον καταποντισμό... να μην ξαναφηφίσει την παρούσα κυβέρνηση γιατί τα έκανε σκ...α που έβαλε τον Λοβέρδο εκεί που τον έβαλε το κέρατο μου...
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 15, 2014, 03:29:34 μμ από guestteacher »

Αποσυνδεδεμένος josua

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1269
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #96 στις: Ιούνιος 15, 2014, 03:22:43 μμ »
@josua

Νομίζω αδικείς τον κόσμο... δεν υπάρχει μόνο το κουπόνι παιδείας...

http://www.pde.gr/index.php?topic=26914.msg624875#msg624875
να πέσω απο τα σύννεφα ή μηπως σπασω κανα πόδι;
Καλυτερα να πέσουν οι μάσκες...:p

Αποσυνδεδεμένος greedo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3580
  • Φύλο: Άντρας
  • Han shot first...
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #97 στις: Ιούνιος 15, 2014, 04:29:59 μμ »
@greedo για να το κλείσουμε συμφωνώ με ότι λες για την δια βίου. Αυτό εννοώ και εγώ πάνω κάτω. Απλά έχεις υποχρέωση σαν εκπαιδευτικός όταν κάποια πράγματα "προχωράνε" στην καθημερινότητα μας και μπαίνουν και στο επάγγελμα μας μέσα να χρησιμοποιείς κάποιες εργατοώρες σου (μπορεί να είναι και αρκετές) για να τα μάθεις και να γίνεις περισσότερο επαγγελματίας. Τρανό παράδειγμα οι υπολογιστές και η χρήση τους. Θεωρώ απαράδεκτο οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός να μην έχει καλή γνώση αυτών! .......
@ Geo75 συμφωνώ κι εγώ σε αυτό καθώς υπάρχουν πολλοί που δεν γνωρίζουν ακόμη και τα βασικά. Πολλοί βέβαια από αυτούς βγαίνουν σιγά - σιγά στη σύνταξη.  ;)

  

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32313
  • Τελευταία: anikologr3
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161198
  • Σύνολο θεμάτων: 19229
  • Σε σύνδεση σήμερα: 785
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 737
Σύνολο: 750

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.146 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.