0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Με άλλα λόγια θα ανοίξουν τα κλειστά επαγγέλματα και θα κλείσουν τα ανοιχτά?
Εγώ πάλι δεν αντιλαμβάνομαι γιατί ένας απόφοιτος ΠΤΔΕ ή ΦΠΨ με proficiency θεωρείται παιδαγωγικά ακατάλληλος για να διδάσκει Αγγλικά. Όπως επίσης δεν καταλαβαίνω τι πλεονέκτημα προσφέρει η γνώση της Γενετικής Μετασχηματιστικής Γραμματικής ή του Beowulf στον καθηγητή που καλείται να διδάξει λ.χ. την παθητική φωνή. Μεταξύ μας, εξ άλλου, δεν είναι και κανένα σοβαρό προσόν το να έχει διδαχθεί κανείς Διδακτική από την (κάθε) Παπαευθυμίου-Λύτρα.
Και στο χώρο της μετάφρασης είναι ακόμη χειρότερα τα πράγματα. Δε χρειάζεσαι ούτε proficiency, ούτε καν lower, για να δηλώσεις μεταφραστής. Ο καθένας δηλώνει μεταφραστής, αφού στην ουσία το επάγγελμα αυτό δεν είναι νομικά κατοχυρωμένο.
@ Alex θεωρώ ότι σε κάποια από όσα γράφεις έχεις δίκιο αλλά σε κάποια άλλα υπερβάλλεις. και ξεκινώ :
το επίπεδο των καθηγητών είναι λίγο πολύ έτσι σε όλες τις σχολές - το αγγλικό τμήμα δεν κατέχει τα πρωτεία σ΄αυτό. Απ τον κάθε καθηγητή όμως επιλέγεις να πάρεις όσα σου κάνουν - εξάλλου οι κρίσεις επ΄αυτού είναι πάντα προσωπικές. Ας πούμε εγώ θεωρώ την Παναγή κορυφαία - και σε προφορά και χρήση αγγλικών και σε επίπεδο μαθήματος ( λογοτεχνική κριτική μας έκανε εμάς). Αντίθετα τον Μπαμπινιώτη που μας έκανε γλωσσολογία στο α' εξάμηνο δεν τον θεωρώ καλό καθηγητή. Μπορει να ξέρει το αντικείμενό του όσο λίγοι και σ΄αυτό του βγάζω το καπέλο, αλλά στο αμφιθέατρο μόνος του τα έλεγε και μονος του τα καταλάβαινε. Ο Κοντός ας πούμε που μας έκανε το άλλο μισό του μαθήματος ήταν απείρως καλύτερος - κατ΄εμέ - από τον Μπαμπινιώτη. Ο Τζαβάρας και ο Ηλιόπουλος ήταν εξαιρετικοί. Η Λύτρα επίσης ...αλλά ξαναλέω, αυτά αποτελούν προσωπικές κρίσεις δεν είναι θέσφατα και ως εκ τούτου δεν είναι και επιχειρήματα.
Το να επιλέγει όμως ένας φοιτητής να μην περνάει ουτε έξω από τη σχολή του για εξάμηνα ολόκληρα είναι θέμα δικό του, δείχνει το δικό του ποιόν όχι της σχολής.
Αυτήν την στιγμή, ,Βεβαίως και υπάρχουν κι αυτοί που πέρασαν "ξέμπαρκα" εκεί....αυτοί που δεν το ήθελαν και πάρα πολύ ή που τους "έκατσε" να περάσουν εκεί. Καίτοι μια από τις πλεόν υψηλόβαθμες σχολές δε σημαίνει ότι όλοι οι απόφοιτοί της είναι εξαιρετικοί επιστήμονες. Μη γελιόμαστε. Αλλά το αν θα ασχοληθείς σοβαρά ή όχι με αυτό που σπούδασες είναι θέμα του χαρακτήρα σου και άρα, δε γίνεται να κατηγορούμε τη σχολή για αυτό. Εδώ έχουν τελειώσει ιατρική κάποιοι - η οποια ιατρική θεωρείται κορυφαία σχολή - και ως γιατροί είναι τουλάχιστον "ζώα"...οπότε και εδώ ισχύει το " ή το χεις ή δεν το χεις".
Το πρόγραμμα σπουδών πάλι καλώς έχει όπως έχει.
Μερικοί ξεχνάνε φαίνεται ότι σπουδάζουν αγγλική γλώσσα και φιλολογία. Δεν σπουδάζουν για να γίνουν αποκλειστικά και μόνο καθηγητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας. Και εν πάσει περιπτώσει μια γενικότερη αντίληψη της γλώσσας δεν είναι κακό να υπάρχει. Το αν κάτι από όσα διδάχτηκες σε βοηθάει ή όχι στη διδασκαλία εντός τάξης είναι κάτι που θα το αποφασισεις εσύ. Αν ας πούμε αποφασίσεις να κάνεις ένα στεγνό και αποστειρωμένο μάθημα και να μην το προχωρήσεις παραπέρα, ναι, τότε τα περισσότερα από τα μαθήματα της σχολής θα σου είναι άχρηστα. Γιατί πολύ απλά θα παραμείνεις σε μάθημα επιπέδου φροντιστηρίου - διδάσκω για fce όχι διδάσκω αγγλικά όμως.
τέλος, δεν είναι κακό νομίζω να θέλουμε να εξασφαλίσουμε τα επαγγελματικά μας δικαιώματα. Και θεωρώ ότι κι εσύ ως πτυχιούχος του τμήματος οφείλεις να μας στηρίξεις επ΄αυτού. Δε μπορεί ο καθένας να εξισώνεται με σένα που έχεις πτυχίο και να δηλώνετε ότι κάνετε το ίδιο επάγγελμα. Αν εσένα δε σε ενοχλεί εμένα μ΄ενοχλεί πάρα πολύ. Και αν υπάρχουν πτυχιούχοι που είναι ανεπαρκείς - και που βεβαίως υπάρχουν - ναι, συμφωνώ να τους θέσουμε εκτός. Βεβαίως και δεν είναι σωστό να εθελοτυφλούμε ως προς αυτό.
Αλλά αν υπάρχουν πτυχιούχοι που είναι ακατάλληλοι για την τάξη - έχοντας διαβάσει ένα σωρό προκειμένου να παρουν πτυχίο - μπορείς κατ΄αναλογία να φανταστείς τι γίνεται με κατόχους πιστοιποιητικών- επαρκειούχους που η μόνη τους σχέση με το αντικείμενο είναι τα άπαντα της express/ hillside/μπουκουβάλας/ oxford (σπανιότερα) και cup (ακόμα πιο σπάνια)...
άρα, κανείς δεν βλογάει τα γένια του - αλλά όλοι οφείλουμε να υπερασπίσουμε τα επαγγελματικά μας δικαιώματα. Όσο για την αξιολόγηση ενός εκάστου εξ ημών, συμφωνώ ότι πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα.
Aυτο που εσυ λες ουδετερη ματια , εγω το λεω ισοπεδωση..!!δεν ειμαι καθηγητης αγγλικων αλλα πιστευω πως δεν μπορεις να υποβιβαζεις το πτυχιο μιας πανεπιστημιακης σχολης 4ετους φοιτησης και να το κατεβαζεις στο επιπεδο του proficiency που ειναι κατι πολυ τεχνικο και συγκεκριμενο και αποδεικνυει απλα την καλη χρηση της γλωσσας...!!προσεξε , χρηση κι οχι δυνατοτητα διδασκαλιας της !!
προσεξε , χρηση κι οχι δυνατοτητα διδασκαλιας της !!
Το οτι επανελαβα κατι δε σημαινει οτι δεν το ειπες κι εσυ..!!νομιζω πως εχω το δικαιωμα να τονιζω την αποψη μου!!τωρα οσο για την αληθεια που λες...να σου επισημανω οτι ο καθενας μας τη βλεπει κι απο αλλη οπτικη!τι σε κανει να πιστευεις πως η δικη σου οπτικη ειναι η ορθη?αναρωτηθηκες ισως οτι αυτο που εσυ θεωρεις ως πλεονεκτημα, το οτι δηλ τα βλεπεις απο εξω, ειναι ισως και η αιτια που μπορει να εχεις μια στρεβλή εικόνα..?δε σου επιτιθεμαι απλα σου λεω οτι τα πραγματα δεν ειναι ποτε μονοδιαστατα...
Μερικοί ξεχνάνε φαίνεται ότι σπουδάζουν αγγλική γλώσσα και φιλολογία. Δεν σπουδάζουν για να γίνουν αποκλειστικά και μόνο καθηγητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας. Και εν πάσει περιπτώσει μια γενικότερη αντίληψη της γλώσσας δεν είναι κακό να υπάρχει. όμως.