*

Αποστολέας Θέμα: Νέο Λύκειο  (Αναγνώστηκε 69528 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2522
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #196 στις: Ιούνιος 23, 2021, 08:18:20 πμ »

Για να μη ξεχνάμε τα μαθήματα που άδικα καταργήθηκαν στο Λύκειο:

https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/anakoinoseis/352167_ekpaideytikoi-kinitopoiisi-tin-tetarti-gia-koinoniologia

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νέο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:36:48 »

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #197 στις: Ιούνιος 24, 2021, 12:35:10 πμ »
Να θυμηθούμε και 2 άλλα πολύ σημαντικά μαθήματα που μου έρχονται τώρα στο μυαλό, τα οποία είχαν καταργηθεί παλιότερα από το Λύκειο, Γεωλογία και Αστρονομία.
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος disappointed

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 91
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #198 στις: Ιούνιος 24, 2021, 02:50:33 μμ »
Επίσης ενώ αναγνωρίζω ότι οι κοινωνιολόγοι έχουν κατά βάση δίκιο και η Κεραμέως έδειξε τεράστια εμπάθεια απεναντί τους, οι ώρες που είχαν ήταν υπέρ του δέοντος πολλές, ίσως μάλλον επειδή ο τότε υπουργός ήταν φίλα προσκείμενος (αρβανιτόπουλος αν δεν κάνω λάθος).
Οπότε δεν γίνεται όπως λέει η ΟΛΜΕ να επανέλθει η προηγούμενη κατάσταση, γιατί με αυτή ήταν αδικημένοι άλλοι κλάδοι (πχ. Πληροφορικοί).
Γενικότερα, μιας και ο τίτλος τους παρόντος θέματος είναι Νέο Λύκειο, πρέπει να υπάρξει συνολικός επανασχεδιασμός του Λυκείου, με κυριότερη κατεύθυνση για μένα τη  μείωση των ωρών των φιλολογικών μαθημάτων και ειδικά των αρχαίων. Μόνο έτσι θα μπορέσουν να δοθεί χώρος και για Κοινωνιολογία και για Καλλιτεχνικά αλλά και άλλα σημαντικά μαθήματα.

Και για τους φίλους φυσικούς, κλείνω με μια παράθεση των εντυπώσεων του μεγάλου δασκάλου και επιστήμονα Feynman από την Ελλάδα που είναι σχετικές με το παρόν θέμα.

Παράθεση
Απ’ ότι δείχνουν τα πράγματα, οι Έλληνες παίρνουν πολύ στα σοβαρά το παρελθόν τους. Διδάσκονται στα σχολεία τους Αρχαία Ελληνικά, 10 ώρες την εβδομάδα (επί 6 ολόκληρα χρόνια).
Πάσχουν από κάποιου είδους προγονολατρεία, δίνουν πάντα έμφαση στο πόσο υπέροχοι ήταν οι αρχαίοι Έλληνες – και όντως ήταν υπέροχοι. Όταν όμως τους πεις «Ναι, κοίταξε όμως πόσο πιο μπροστά απ’ τους αρχαίους Έλληνες προχώρησε ο σύγχρονος άνθρωπος» – εννοώντας με αυτό την ανάπτυξη της πειραματικής επιστήμης, των μαθηματικών, την τέχνη της Αναγέννησης, το μέγα βάθος τους συγκριτικά με τη ρηχότητα της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας κλπ. – απορούν: «Τι εννοείς; Τι το κακό είχαν οι αρχαίοι Έλληνες;»
Συνεχώς προβάλλουν την ιστορία τους εις βάρος του παρόντος, φτάνοντας μέχρι του σημείου να θεωρούν τα σημερινά θαύματα ως αδικαιολόγητη έλλειψη εκτίμησης προς το παρελθόν.

Οι Έλληνες φίλοι μου θορυβήθηκαν όταν με άκουσαν να λέω ότι αυτό που έδωσε τη μεγαλύτερη ώθηση στην ανάπτυξη των μαθηματικών στην Ευρώπη ήταν η ανακάλυψη της λύσης των τριτοβάθμιων εξισώσεων από τον Ταρτάλια.
Αν και αυτό καθ’ εαυτό το γεγονός είχε από μόνο του πολύ μικρή αξία, πρέπει να είχε σημαντική επίδραση στην ψυχολογία των επιστημόνων της εποχής, επειδή τους έδειξε ότι οι νεώτεροι άνθρωποι μπορούσαν να κάνουν πράγματα που κανένας αρχαίος δεν είχε μπορέσει να τα κάνει.
Η απελευθέρωση του ανθρώπου απ’ την πνευματική κηδεμονία των αρχαίων του επέστρεψε να φτάσει στην Αναγέννηση. Αυτό που μαθαίνουν οι σύγχρονοι Έλληνες στα σχολεία τους είναι να πτοούνται αναλογιζόμενοι πόσο πίσω έχουν μείνει σε σύγκριση με τους υπέροχους προγόνους τους.
https://physicsgg.me/2012/12/16/o%CE%B9-%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%85%CF%80%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-richard-feynman-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1/
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 24, 2021, 02:53:24 μμ από science_teacher »

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2522
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #199 στις: Ιούνιος 24, 2021, 06:39:06 μμ »
Πραγματοποιήθηκε η συγκέντρωση διαμαρτυρίας, που κάλεσε η ΟΛΜΕ από κοινού με τις τοπικές ΕΛΜΕ, την Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών (ΠΕΕΚΕ) και την Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων (ΕΝΕΚΕΜ) στο Υπουργείο Παιδείας την Τετάρτη 23 Ιουνίου:

https://www.facebook.com/enoshkkm/

Κανονικό δούλεμα! >:(

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νέο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:36:48 »

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3370
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #200 στις: Ιούνιος 24, 2021, 10:10:29 μμ »
Παράθεση
Απ’ ότι δείχνουν τα πράγματα, οι Έλληνες παίρνουν πολύ στα σοβαρά το παρελθόν τους. Διδάσκονται στα σχολεία τους Αρχαία Ελληνικά, 10 ώρες την εβδομάδα (επί 6 ολόκληρα χρόνια).

Διαφωνώ με το ότι διδάσκονται τα αρχαία 10 ώρες την εβδομάδα, λάθος πληροφόρηση έχει ο συγκεκριμένος κύριος.
Συμφωνώ όμως ότι είμαστε κολλημένοι με την προγονολατρεία. Αν και είμαι φιλόλογος, και όποια μείωση ωρών θα έχει αντίκτυπο στη δουλειά μου, και αν και αγαπούσα και συμπαθώ ακόμη τα αρχαία, πιστεύω ότι πρέπει όντως να μειωθούν υπέρ άλλων μαθημάτων....όπως η πληροφορική, η κοινωνιολογία. Εμείς στην Α΄ Λυκείου είχαμε και Ψυχολογία και Γεωλογία και στην Β΄ Αστρονομία. Ας μην μιλήσω για την εξαφάνιση του ΣΕΠ, άλλο αίσχος κι αυτό. Αλλά όπως γινόταν....

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2522
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #201 στις: Ιούνιος 25, 2021, 07:47:26 πμ »
Το παλιό σύστημα με τα εφτάωρα δεν ήταν άσχημο. Τα μαθήματα επιλογής (μουσική, εικαστικά, διαχείριση φυσικών πόρων κλπ) έμπαιναν την 7η ώρα και έτσι δεν επηρεαζόντουσαν οι ώρες των υπολοίπων. Θέλω να πω ότι βρίσκονται εφικτές λύσεις, ώστε να μη μειωθούν ώρες από άλλα μαθήματα. Τρόπος υπάρχει. Θέληση δεν υπάρχει.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 25, 2021, 09:01:29 πμ από harac »

Αποσυνδεδεμένος Reenaki

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 821
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #202 στις: Ιούνιος 25, 2021, 02:05:17 μμ »
Διαφωνώ με το ότι διδάσκονται τα αρχαία 10 ώρες την εβδομάδα, λάθος πληροφόρηση έχει ο συγκεκριμένος κύριος.
Συμφωνώ όμως ότι είμαστε κολλημένοι με την προγονολατρεία. Αν και είμαι φιλόλογος, και όποια μείωση ωρών θα έχει αντίκτυπο στη δουλειά μου, και αν και αγαπούσα και συμπαθώ ακόμη τα αρχαία, πιστεύω ότι πρέπει όντως να μειωθούν υπέρ άλλων μαθημάτων....όπως η πληροφορική, η κοινωνιολογία. Εμείς στην Α΄ Λυκείου είχαμε και Ψυχολογία και Γεωλογία και στην Β΄ Αστρονομία. Ας μην μιλήσω για την εξαφάνιση του ΣΕΠ, άλλο αίσχος κι αυτό. Αλλά όπως γινόταν....
Να αυξηθουν οι ώρες στη γλώσσα...και επισης ολα τα μαθήματα χωρανε.

Αποσυνδεδεμένος AshenOne

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 917
  • Φύλο: Άντρας
  • Απλώς...εκπαιδευτικός
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #203 στις: Ιούνιος 25, 2021, 11:07:49 μμ »
Να αυξηθουν οι ώρες στη γλώσσα...και επισης ολα τα μαθήματα χωρανε.
Αυτό σας πείραξε; Εδώ ακόμη διδάσκονται Θρησκευτικά... Βασική παρταλοειδικότητα... Διδάσκεις ουράνια Βασιλεία σε Ευρωπαϊκό σχολείο εν έτει 2021 και σεις κάνετε λόγο για αρχαία και αστρονομία;;; Όταν η Υπουργός παιδείας αποφάσισε μαθήματα στα δημοτικά μέχρι 25 Ιουνίου εν μέσω καύσωνα τι να συμπεράνει κανείς; Πως το IQ είναι στο 10% προς την βάση ή το ταβάνι της κλίμακας;

Αποσυνδεδεμένος disappointed

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 91
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #204 στις: Ιούνιος 27, 2021, 09:10:14 μμ »
Διαφωνώ με το ότι διδάσκονται τα αρχαία 10 ώρες την εβδομάδα, λάθος πληροφόρηση έχει ο συγκεκριμένος κύριος.
Συμφωνώ όμως ότι είμαστε κολλημένοι με την προγονολατρεία. Αν και είμαι φιλόλογος, και όποια μείωση ωρών θα έχει αντίκτυπο στη δουλειά μου, και αν και αγαπούσα και συμπαθώ ακόμη τα αρχαία, πιστεύω ότι πρέπει όντως να μειωθούν υπέρ άλλων μαθημάτων....όπως η πληροφορική, η κοινωνιολογία. Εμείς στην Α΄ Λυκείου είχαμε και Ψυχολογία και Γεωλογία και στην Β΄ Αστρονομία. Ας μην μιλήσω για την εξαφάνιση του ΣΕΠ, άλλο αίσχος κι αυτό. Αλλά όπως γινόταν....
Το γράμμα αυτό γράφτηκε το 1980. Δεν ξέρω πόσες ώρες αρχαία έκαναν τότε.
Μπορεί όντως να μην έκαναν 10 ώρες και να υπερβάλλει προκειμένου να περάσει το μήνυμα που θέλει, αλλά τώρα στην Α Λυκείου (σημαντικότατη τάξη για την πορεία των μαθητών) δεν είναι υπερβολή οι 5ώρες; Γιατί να μην είναι δίωρο, όπως όλα τα μαθήματα;
Έχω την αίσθηση ότι για να αυξήσουν τις ώρες τους οι φιλόλογοι έχουν 'κατεβάσει' ύλη από το πανεπιστήμιο, την οποία παρουσιάζουν ως απαραίτητη.
Αυτό όμως γίνεται εις βάρος άλλων μαθημάτων και ειδικοτήτων.

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4130
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #205 στις: Ιούνιος 27, 2021, 09:36:52 μμ »
Το γράμμα αυτό γράφτηκε το 1980. Δεν ξέρω πόσες ώρες αρχαία έκαναν τότε.
Μπορεί όντως να μην έκαναν 10 ώρες και να υπερβάλλει προκειμένου να περάσει το μήνυμα που θέλει, αλλά τώρα στην Α Λυκείου (σημαντικότατη τάξη για την πορεία των μαθητών) δεν είναι υπερβολή οι 5ώρες; Γιατί να μην είναι δίωρο, όπως όλα τα μαθήματα;
Έχω την αίσθηση ότι για να αυξήσουν τις ώρες τους οι φιλόλογοι έχουν 'κατεβάσει' ύλη από το πανεπιστήμιο, την οποία παρουσιάζουν ως απαραίτητη.
Αυτό όμως γίνεται εις βάρος άλλων μαθημάτων και ειδικοτήτων.

Οι περισσότεροι φιλόλογοι γαλουχήθηκαν θεωρώντας ότι οποιαδήποτε πλευρά τξς φιλολογίας δεν είναι αρχαία, είναι υποδεέστερη. δεν έχουν κατεβάσει καν ύλη πανεπιστημίων. στο πανεπιστήμιο κάνουμε ανάλυση κειμένων. στο σχολείο υπάρχει εμμονή σε τύπους γραμματικής κ συντακτικές λεπτομερειες κ τα κείμενα από κόβονται τελείως σπο την λογοτεχνική πλευρά τους. Οι προσπάθειες τα τελευταία χρόνια να γίνει πιο λογοτεχνική ανάλυση σκαλώνουμε στο προαπαιτούμενο να γνωρίζουν όλη τη γραμματική κ το συντακτικό  σχεδον στην α λυκείου, κ η ανάλυση περναει πάλι σε δεύτερη μοίρα. φυσικά πέτε ώρες είναι υπερβολή, όταν τα νέα ελληνικά διδάσκονται λιγότερο. ένα δίωρο θα ήταν αρκετο, κ διδασκαλία με παράλληλη μετάφραση, η γραμματική κ το συντακτικό μόνο για να ασκούνται στην κατανόηση μικρών προσιτών κομματιών. Ας κάνουν κάτι παραπάνω στην κατεύθυνση που κι αυτό υπερβολή είναι. αρχαιοπληξία αντί αρχαιογνωσίας. μπορεί να γνωρίζουν άψογα όλες τις υποπεριπτώσεις της εισαγωγής κ εκφοράς χρονικών προτάσεων αλλά χαμπάρι από τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3370
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #206 στις: Ιούνιος 27, 2021, 09:54:31 μμ »
Νομίζω ότι κι εμείς αρχές δεκαετίας του 90 είχαμε 5 ώρες αρχαία. Κάποιοι σαν και μένα τα λάτρεψαν (κακώς λέω τώρα), αλλά τι να κάνουμε, κάποιοι τα σιχάθηκαν και πήγαν ΤΕ.Λ. Λάθος είναι το 5ωρο και η επιμονή να βγουν τόσα κείμενα και μάλιστα το αμίμητο φετινό, πρώτα Θουκυδίδης και μετά Ξενοφών!!! Εμείς μπορούμε να ανταποκριθούμε να  "βγάλουμε" την ύλη, τα παιδιά όμως πλην ελαχίστων εξαιρέσεων τα βγάζουν εντελώς από το μυαλό τους... Και όμως, αν διδάσκονταν περισσότερα κείμενα από μετάφραση, θα μπορούσαν να συμμετέχουν και οι αδύναμοι μαθητές, με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης (ερμηνεία των κειμένων) και όχι την στείρα παπαγαλία.
Άρα μια λύση θα ήταν η μείωση των ωρών σε 4 ή 3 στην Α΄ Λυκείου, με μείωση όμως και των κειμένων - κατεβατών, και η απαραίτητη αύξηση στην κατεύθυνση αρχαίων Β΄ Λυκείου.

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4130
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #207 στις: Ιούνιος 27, 2021, 10:05:47 μμ »
Εγω έκανα αρχαία στο γυμνάσιο, άλλοι φίλοι κ συνάδελφοι μεγαλύτεροι μου, δεν έκαναν πρωτότυπο αλλά μετάφραση. Ο άντρας μου, καμία σχέση με φιλολογία, θυμάται με ενθουσιασμό την ανάλυση κειμένου τιυ Λουκιανού (μετάφραση), του Λυσία πρωτότυπο μάλλον αλλά προφανώς πιο προσιτό, ενώ την Αντιγόνη πχ που λόγω ποιητικής γλώσσας δεν είναι προσιτή, απλα τη σιχαινόταν. είχε μάθει απ έξω τη μετάφραση ως είθισται αλλά δεν κατάλαβε (δεν θέλησε) τίποτα από αυτό το καταπληκτικό κείμενο, όπως συνέβη κ με πολλούς άλλους. Το σχολείο κάνει τα πάντα για να μισήσουν οι μαθητες τα αρχαία, εκτός από λίγους που έχουμε την αφομοιωτική ικανότητα στα γλωσσικά κ φυσικά το.. «βίτσιο» και δυστυχώς δεν αφήνει τίποτα από τον αρχαίο πολιτισμό. Ποιος άραγε παρακινήθηκε να δει μια τραγωδία λόγω του σχολείου; στείρα προγονοπληξια, στην καλύτερη ασχολείται κάποιος με λεπτομερειες της πολεμικής ιστορίας κ με (παρ)ετυμολογιες και κατά τ αλλά καμία ουσιαστική κατανόηση τξς σημασίας αυτού του πολιτισμού…

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2522
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #208 στις: Ιούνιος 27, 2021, 10:14:05 μμ »
Δυστυχώς, όλα τα παραπάνω που γράφτηκαν κάνουν τους περισσότερους μαθητές να θεωρούν τα αρχαία στη χειρότερη περίπτωση μία νεκρή και στην καλύτερη, μια ξένη γλώσσα. Αν η ύλη ήταν επικεντρωμένη περισσότερο στη λογοτεχνική πλευρά των αρχαίων κειμένων  και στις αξίες που περιέχουν, τα αρχαία σίγουρα θα είχαν καλύτερη υποδοχή και ανταπόκριση. Είναι ανησυχητικό: Τα παιδιά συχνά δεν γνωρίζουν να μιλήσουν και να εκφραστούν σωστά στα νέα ελληνικά και επιβαρύνονται με φόρτο ύλης στα αρχαία, την οποία αδυνατούν να επεξεργαστούν και να αξιοποιήσουν κατάλληλα. Αλλά εκεί πάμε και αλλού. Δεν διαβάζουν  βιβλία, δεν γράφουν, δεν έχουν αρκετά ερεθίσματα και άλλα πολλά...

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3370
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #209 στις: Ιούνιος 27, 2021, 10:47:06 μμ »
Παράθεση
Δεν διαβάζουν  βιβλία, δεν γράφουν, δεν έχουν αρκετά ερεθίσματα και άλλα πολλά...

Αυτό είναι το βασικό πρόβλημα και σε αυτό είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι (υπουργείο, γονείς, εκπαιδευτικοί, όλοι).
Με την ευκαιρία, έχω μια απορία: η ανεστραμμένη τάξη μπορεί να εφαρμοστεί και στα αρχαία; Δηλαδή τι θα πω στο παιδί, μάθε παιδί μου την μετάφραση μόνος σου και θα σου την εξηγήσω αύριο;
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 27, 2021, 10:50:48 μμ από erietta »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159736
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 443
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 388
Σύνολο: 395

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.091 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.