*

Αποστολέας Θέμα: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02  (Αναγνώστηκε 637238 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος AntreaEirini

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1538
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #1008 στις: Απρίλιος 01, 2008, 01:17:19 πμ »
Διδακτική Νεοελληνικής Γλώσσας και λογοτεχνίας

Ερώτημα 1ο  : Κ.Π. Καβάφη, Το πρώτο σκαλί.
α.
1. Σχέδιο διδασκαλίας : Πώς θα δίδασκα αυτό το ποίημα σε Α’ λυκείου
2. σε μορφή δοκιμίου : σε συνεχή λόγο που μπορεί να χωρίζεται σε ενότητες αλλά παραμένει ενιαίος και επικεντρωμένος στο ζητούμενο, διαπλέκοντας τη ύλη με τη διδακτική (όχι το ένα ερήμην του άλλου) με συνεχή αναφορά στο συγκεκριμένο ποίημα χωρίς γενικότητες, αοριστίες, πλατειασμούς.
3. Παρουσίαση – εισαγωγή : Εδώ εντάσσεται και η διδακτική έννοια της αφόρμησης.
4. Στοχοθεσία : Τι θα επιδιώξω διδάσκοντας αυτό το ποίημα, τι θα ήθελα να ξέρουν ή να μπορούν στο τέλος της διδασκαλίας οι μαθητές. Τους στόχους επιλέγει κατά την κρίση του ο διδάσκων. Αξιολογείται αν και κατά πόσο είναι σχετικοί με το διδασκόμενο, συγκεκριμένοι και εφικτοί.
5. Επεξεργασία : εξήγηση λέξεων και πραγμάτων π.χ. Θεόκριτος, Ευμένης, ειδύλλιο κλπ.
6. Ερμηνευτική προσέγγιση : Σε συνδυασμό με τη μέθοδο. Από τη μορφή στο περιεχόμενο : τίτλος, αφηγητής, πρόσωπα, διάλογος, θεατρικότητα, απόψεις (νοήματα), διδακτισμός, γλώσσα, στίχος, η μεταφορά (της ποιήσεως η σκάλα), το ύψος της ως σύμβολο των απαιτήσεων (συμβολιστική περίοδος του Καβάφη), το πρώτο σκαλί, εις των ιδεών την πόλιν, Στην αγορά της βρίσκεις Νομοθέτας (κεφάλαιο) κτλ. Έμφαση στους στόχους
- Αξιολογείται η επάρκεια και η ποιότητα της σύνθεσης, καθώς και η όλη συγκρότηση.
β.
Οι ερωτήσεις του κριτηρίου συνδέονται με τη στοχοθεσία και την ερμηνεία.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:16:53 »

Αποσυνδεδεμένος AntreaEirini

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1538
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #1009 στις: Απρίλιος 01, 2008, 01:24:23 πμ »
Διδακτική Ιστορίας
Ερώτημα 2ο :  Κείμενο Κ. Πλωρίτη
1.   Το ερώτημα προϋποθέτει γνώση των τρόπων και των μέσων πειθούς και με το συγκεκριμένο κείμενο γίνεται υπόμνηση και εφαρμογή: να δείξετε. (Για η θεωρία βλ. Έκφραση – Έκθεση Γ’, σελ. 12 κ.ε. σελ. 41)
2.   Έχουμε επίκληση στο συναίσθημα του δέκτη (βλ. Τις συναισθηματικά φορτισμένες λέξεις : απαίσιο χτύπημα, τρομακτικές επιπτώσεις, αποτροπιασμός, φρίκη, οργή κ.α.). Επίσης ο γενικός τόνος του κειμένου.
3.   Έχουμε επίκληση στη λογικά. Επιχειρήματα : Λογικές προτάσεις μέσα στις οποίες λανθάνουν συλλογισμοί. Π.χ. όσα αδικήματα … μόχθου. Βέβαια … Ευθυνών. Ο μαζικός αφανισμός … ιδιότητας.
- Αξιολογείται η ανταπόκριση στο ζητούμενο και όχι η ιδεολογική (ή άλλη ανάλυση)

Αποσυνδεδεμένος AntreaEirini

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1538
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #1010 στις: Απρίλιος 01, 2008, 01:34:42 πμ »
Στο προηγούμενο μήνυμα ήθελα να γράψω διδακτική νέων, όχι ιστορίας.

Αποσυνδεδεμένος AntreaEirini

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1538
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #1011 στις: Απρίλιος 01, 2008, 01:39:53 πμ »
Διδακτική Ιστορίας

Ερώτημα 1ο :
Να αποδεικνύεται από το γραπτό ότι ο ίδιος ο διδάσκων έχει γνώση και κρίση και να μην αρκείται μόνο στην παράθεση των ενοτήτων ενός μαθήματος, όπως έχει διδαχθεί από τη θεωρία των παιδαγωγικών.
Επίσης να μην θέτει όλα τα ζητήματα ως ερωτήματα προς τους μαθητές χωρίς να υποδεικνύει κάποια απάντηση.
Να αξιοποιηθούν οι πληροφορίες που προκύπτουν από τα παραθέματα σε συνάρτηση όμως με την ιστορική γνώση.
Να τεθεί το θέμα σε ιστορικό πλαίσιο και όχι να αρχίζει το μάθημα από έναν όρο του παραθέματος (π.χ. Συμμαχία)
Να προσδιορισθούν στις εργασίες τα θέματα των εργασιών (ομαδικώς ή άλλως)

Ερώτημα 2ο
Να αποδεικνύεται από το γραπτό ότι ο ίδιος ο διδάσκων έχει γνώση και κρίση και να μην αρκείται μόνο στην παράθεση των ενοτήτων ενός μαθήματος, όπως έχει διδαχθεί από τη θεωρία των παιδαγωγικών.
Επίσης να μην θέτει όλα τα ζητήματα ως ερωτήματα προς τους μαθητές χωρίς να υποδεικνύει κάποια απάντηση.
Να αξιοποιηθούν οι πληροφορίες που προκύπτουν από τα παραθέματα σε συνάρτηση όμως με την ιστορική γνώση.
Να τεθεί το θέμα σε ιστορικό πλαίσιο και όχι να αρχίζει το μάθημα από την 4η Σταυροφορία. (Να αναφέρονται οι προηγούμενες Σταυροφορίες)
Να υπάρχει επισήμανση στον όρο «Σταυροφορία» ως οξύμωρο σχήμα.
Να προσδιορισθούν στις εργασίες τα θέματα των εργασιών (ομαδικώς ή άλλως)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:16:53 »

Αποσυνδεδεμένος AntreaEirini

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1538
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #1012 στις: Απρίλιος 01, 2008, 01:43:38 πμ »
Αυτά είναι όλα!  Ελπίζω να σας βοηθήσουν, καλό διάβασμα και καλό κουράγιο σε όλους!

erietta

  • Επισκέπτης
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #1013 στις: Απρίλιος 01, 2008, 01:44:42 πμ »
Ευχαριστούμε πάρα πολύ για τον κόπο σου. Μα κι εγώ έχω κάνει αίτηση να πάρω τις οδηγίες και ακόμα τις παίρνω! Τις έλαβε κανένας άλλος;

Αποσυνδεδεμένος maryk

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1213
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #1014 στις: Απρίλιος 01, 2008, 01:46:26 πμ »
Αυτά είναι όλα!  Ελπίζω να σας βοηθήσουν, καλό διάβασμα και καλό κουράγιο σε όλους!

Είναι πολύ σημαντικό αυτό που έκανες!!!Νομίζω ότι το "ευχαριστούμε" είναι πολύ λίγο....
ΠΕ02

Αποσυνδεδεμένος persef33

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 129
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Επιτέλους διορίστηκα!-ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #1015 στις: Απρίλιος 01, 2008, 05:44:40 πμ »
Μόλις διάβασα τις οδηγίες για το γνωστικό Αρχαίων και έχω σοκαριστεί.Ήμουν στούς πρώτους διοριστέους του προηγούμενου διαγωνισμου με ΜΟ Α θεματικής ενότητας πάνω από 80.Στα Αρχαία πήγα πολύ πιο χάλια από τα άλλα δυο γνωστικά με ένα απλά αξιοπρεπές 68.50.Πρίν από τα αποτελέσματα περίμενα 65-70 στα Αρχαία οπότε είχα κάνει σωστή εκτίμηση.Αν είχα διαβάσει όμως τις οδηγίες θα περίμενα 30.
1.Το κείμενο το μετέφρασα ως την παρένθεση σωστά και από εκει και κάτω με αρκετά λάθη.
2.Καμία σχέση με αυτά που καθόρισα ως τυπικές σκηνές.Τι ευλυγισία και τέτοια πράγματα.Τίποτα δεν έγραψα.Όσο για τις σκήνες μού βγήκα πολύ περισσότερες και σίγουρα διαφορετικές.
3.Δεν είχα διαβάσει ποτέ Κακριδή και απλά έκανα ανάλυση τού αποσπάσματος με βάση οτι έλεγε το κείμενο.Περισσότερο με μετάφραση έμοιαζε.Σύμφωνα με τις οδηγίες δεν έχω απαντήσει.
4.Στα πολλαπλής 7/10

Συμπέρασμα: Δύο πράγματα έχουν συμβεί,είτε οι διορθωτές μου δεν διάβασαν ποτέ τις οδηγίες,είτε εκτίμησαν άλλα πράγματα στο γραπτό μου πχ οτι καθετι που έγραφα το αιτιολογούσα,ουτε εγώ πλέον δεν ξέρω.Ισως απλά στάθηκα τυχερή.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 01, 2008, 08:10:04 πμ από persef33 »

Αποσυνδεδεμένος marion

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1867
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #1016 στις: Απρίλιος 01, 2008, 12:44:32 μμ »
Κι εγώ με τη σειρά μου πιστεύω ότι πέραν των οδηγιών, πολλά επαφίονται στην κρίση του εκάστοτε βαθμολογητή. Οι οδηγίες αποτελούν σαφώς έναν πολύ καλό μπούσουλα αλλά ο υποκειμενικός παράγοντας, πιστεύω ότι είναι αυτός, που καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τελικά το αποτέλεσμα. Αν έχεις τύχη επομένως.....

Σε κάθε περίπτωση  να ευχαριστήσω κι εγώ με τη σειρά μου την καλή συνάδελφο, που μπήκε στον κόπο να παραθέσει λέξη προς λέξη τις οδηγίες βαθμολόγησης.
" Κάθε χώρα έχει την κυβέρνηση που της αξίζει. "

Αποσυνδεδεμένος maryk

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1213
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #1017 στις: Απρίλιος 01, 2008, 02:26:21 μμ »
Πιστεύω ότι οι περισσότεροι από όσους έχουν εμπειρία από προηγούμενο διαγωνισμό θα συμφωνήσουν στον βασικό ρόλο της τύχης είτε από το άν έχουμε διαβάσει τα θέματα που πέφτουν είτε από τους διορθωτές στους οποίους θα πέσουμε,είτε από τα multiple choice κτλ.Εγώ έγραψα καλύτερα σε μάθημα που είχα διαβάσει επιφανειακά από μάθημα με το οποίο είχα ασχοληθεί διεξοδικότατα...Το ουσιαστικό όμως είναι να κάνουμε τις προσπάθειές μας και κάποια στιγμή θα ανταμειφθούν..Ας είμαστε έτοιμοι για 100 για να γράψουμε τα 10...
ΠΕ02

Αποσυνδεδεμένος AntreaEirini

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1538
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #1018 στις: Απρίλιος 01, 2008, 02:35:07 μμ »
Εγώ, για να πω την αλήθεια, όταν είδα τις οδηγίες του γνωστικού περισσότερο απογοήτευση ένιωσα, όπως και όταν είχα παέι να δω το γραπτό μου! Νομίζω ότι σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό οι απαντήσεις μου ήταν μέσα στο πλαίσιο των οδηγιών! Εννοείται ότι δεν τα έγραψα όλα, ούτε όπως διατυπώνονται στις οδηγίες, όμως ακόμα δεν καταλαβαίνω το 55 που πήρα!
Για τη διδακτική πάλι προβληματίστηκα πάρα πολύ. Οι οδηγίες ήταν σχετικά γενικές, σε κάποιες απαντήσεις δεν υπήρχε καν διδακτικό πλαίσιο, παρά μόνο απάντηση στο γνωστικό μέρος (όπως στο ερώτημα της έκθεσης), και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι διορθωτές της διδακτικής δεν έχουν απαραίτητα διδακτορικό ή έστω μεταπτυχιακό στη διδακτική φιλολογικών μαθημάτων (πόσοι διδάκτορες διδακτικής μπορούν να υπάρχουν για να διορθώσουν όλα τα γραπτά του ΑΣΕΠ;), αλλά πάνω στο γνωστικό τους αντικείμενο, αναρωτιέμαι κατά πόσο είναι αρμόδιοι και ικανοί να διορθώνουν τα γραπτά μας. Η κολλητή μου είναι διδάκτορας γλωσσολογίας, και είχε συναδέρφους που διόρθωναν διδακτική νέων ελληνικών! Και μάλιστα διόρθωναν και την ερώτηση της λογοτεχνίας, χωρίς να ξέρουν κατι παραπάνω για τη διδακτική λογοτεχνίας απ' ό,τι εμείς! Και αντίστοιχα διδάκτορες λογοτεχνίας διόρθωναν και την ερώτηση της έκθεσης, που σαν γνωστικό αντικείμενο σχετίζεται με τη γλωσσολογία, και όλοι αυτοί χωρίς ειδίκευση στη διδακτική!!! Αν λάβουμε υπόψη ότι ακόμα και μεταπτυχιακοί φοιτητές διορθώνουν τα γραπτά μας, (με "πολλή διδακτική εμπειρία", μου είχε πει η υπάλληλος του ΑΣΕΠ που μου έδειξε το γραπτό μου - και ξαναθέτω το ερώτημα, με διδακτική εμπειρία πού, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Γιατί αλλού δε μπορούν να διδάξουν!) μπορούμε ίσως να καταλάβουμε τη σφαγή της διδακτικής.
Τέλος πάντων, αυτό που μπορούμε να συναγάγουμε από όλα αυτά είναι ότι πρέπει να επιμένουμε πολύ στα σχολικά βιβλία και στα βιβλία του καθηγητή. Μπορεί να αποτελούν τα μοναδικά σημεία αναφοράς για την αξιολόγησή μας στη διδακτική!

Αποσυνδεδεμένος Ioli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #1019 στις: Απρίλιος 01, 2008, 04:19:25 μμ »
Σε ευχαριστούμε και πάλι!Έχετε δίκιο τελικά!Η τύχη παίζει πολύ μεγάλο ρόλο,όπως και ο διορθωτής στον οποίο θα πέσουμε.Ας ευχηθούμε σε αυτόν τον ασέπ να έχουμε περισσότερη τύχη.
La vita e bella

Αποσυνδεδεμένος Kallipateira

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 243
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02:-)
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #1020 στις: Απρίλιος 04, 2008, 04:22:57 μμ »
Γειά σας !
Έχω μία απορία !
Για να διοριστεί κάποιος στο δημόσιο, είτε ως επιτυχών ασέπ, είτε ως ωρομίσθιος ή αναπληρωτής, είναι υποχρεωτικό πια να διαθέτει πιστοποιήση γνώσης Η/Υ??? ???
Κάποιοι μου είπαν ότι είναι πια απαραίτητο και δεν μπορείς καν να δώσεις ασέπ, ενώ άλλοι μου είπαν ότι δεν χρειάζεται κάποιο χαρτί.

Γνωρίζω να χειρίζομαι υπολογιστές, ωστόσο δεν έχω κάποιιο χαρτί που να το αποδεικνύει.
Πρέπει να κάνω το ecdl???????????????????????????????????????????     ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???


Αποσυνδεδεμένος maryk

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1213
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« Απάντηση #1021 στις: Απρίλιος 04, 2008, 04:28:45 μμ »
Όχι βέβαια,ούτε κάν πτυχίο ξένων γλωσσών δε ζητάνε στο διαγωνισμό.Πιστοποίηση χρειάζεσαι αν ενδιαφέρεσαι για άλλες προκυρήξεις του δημοσίου (Π.Χ. ΟΤΑ) ή ιδιωτικού τομέα αλλά όχι για το διαγωνισμό των εκπαιδευτικών.
ΠΕ02

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32315
  • Τελευταία: mixalios11
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161205
  • Σύνολο θεμάτων: 19229
  • Σε σύνδεση σήμερα: 747
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 610
Σύνολο: 623

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.062 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.