Σύνολο ψηφοφόρων: 65
Η ψηφοφορία έληξε: Ιούλιος 09, 2012, 11:18:28 μμ
0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παράθεση από: baarli στις Ιανουάριος 22, 2012, 08:15:08 μμΑν αποφασίσουν ότι η πληροφορική είναι οργανικό μάθημα και όχι πιλοτικό, είναι μετά υποχρεωμένοι από το σύνταγμα να το διδάσκουν σε ΟΛΑ τα σχολεία. Αν αποφασίσουν ότι σε μερικά σχολεία θα διδάσκεται και σε κάποια όχι, αυτό είναι αντισυνταγματικό αφού η βασική παιδεία είναι υποχρεωτική και κοινή για όλους.Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει όλοι οι ενδιαφερόμενοι (αναπληρωτές κλπ) να το προσβάλουν αυτό στα δικαστήρια, και σίγουρα θα το κερδίσουν. Θα αναγκαστεί έτσι το υπουργείο, εφόσον αποδεχτεί την οργανικότητα του μαθήματος να ανοίξει θέσεις και να το διδάσκει σε όλα τα σχολεία ή αλλίως να το καταργήσει.Εντελώς πληροφοριακά, από ποια ακριβώς διάταξη του Συντάγματος προβλέπεται αυτό που ισχυρίζεσαι;
Αν αποφασίσουν ότι η πληροφορική είναι οργανικό μάθημα και όχι πιλοτικό, είναι μετά υποχρεωμένοι από το σύνταγμα να το διδάσκουν σε ΟΛΑ τα σχολεία. Αν αποφασίσουν ότι σε μερικά σχολεία θα διδάσκεται και σε κάποια όχι, αυτό είναι αντισυνταγματικό αφού η βασική παιδεία είναι υποχρεωτική και κοινή για όλους.Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει όλοι οι ενδιαφερόμενοι (αναπληρωτές κλπ) να το προσβάλουν αυτό στα δικαστήρια, και σίγουρα θα το κερδίσουν. Θα αναγκαστεί έτσι το υπουργείο, εφόσον αποδεχτεί την οργανικότητα του μαθήματος να ανοίξει θέσεις και να το διδάσκει σε όλα τα σχολεία ή αλλίως να το καταργήσει.
Καταλαβαίνεις, φαντάζομαι, ότι άλλο είναι αυτό που γράφεις εδώ (η τεκμηρίωση με βάση το 1566/85) και άλλο αυτό που ισχυρίστηκες παραπάνω ("αυτό είναι αντισυνταγματικό αφού η βασική παιδεία είναι υποχρεωτική και κοινή για όλους"). Όσο για την αρχή της ισότητας, πρόκειται για μάλλον πρωτότυπη ερμηνεία αυτή που δίνεις - ότι δηλαδή ικανοποιείται μόνο μέσω της απόλυτης ομοιομορφίας των ωρολογίων προγραμμάτων ανά την επικράτεια. Πρόσεξε τα λογικά άλματα που κάνεις όταν υποθέτεις πως (α) το παιδί που δε θα διδαχθεί πληροφορική, θα διδαχθεί και λιγότερες ώρες, (β) το παιδί που θα διδαχθεί περισσότερη π.χ. φυσική ή τοπική ιστορία ή γλώσσα αντί για πληροφορική θα λάβει υποδεέστερη εκπαίδευση και (γ) το παιδί που θα διδαχθεί ενδεχομένως αρχές πληροφορικής από δάσκαλο, ελλείψη ΠΕ19-20, θα υστερεί τόσο ώστε να εγερθεί ζήτημα συνταγματικότητας. Όλα τα παραπάνω αποτελούν λογικές εικασίες, αλλά το εύλογο του ισχυρισμού δεν αποτελεί και απόδειξη. Ακόμη, η ερμηνεία αυτή φαίνεται πως αντικρούεται από τη μέχρι σήμερα ανεκτή πραγματικότητα: Ιστορικά, νομίζω, δεν έχει τεθεί ποτέ θέμα συνταγματικότητας για τα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία, παρ' ότι σε αυτά το μάθημα της γλώσσας διδάσκεται πολύ λιγότερο, και οι ξένες γλώσσες καθόλου. Επίσης, είναι σύνηθες σε αρκετά απομακρυσμένα γυμνάσια και λύκεια να μην υπάρχουν καθηγητές ορισμένων ειδικοτήτων (π.χ. καλλιτεχνικών, μουσικής, β' ξένης γλώσσας), οπότε τα μαθήματα αυτά απλώς δεν υλοποιούνται. Ατυχές, σίγουρα, αλλά αντισυνταγματικό; Ομοίως υπάρχουν λύκεια στα οποία δεν υλοποιείται η μία ή η άλλη κατεύθυνση, σχολεία που λειτουργούν ΤΑΔ και σχολεία που δε λειτουργούν, σχολεία όπου διδάσκεται πιάνο και κλαρίνο, και σχολεία που διδάσκεται το Κοράνι. Επιτάσσει άραγε το Σύνταγμα, ή ο νόμος, ή έστω η κοινή λογική, την καθολική διδασκαλία όλων των παραπάνω επειδή δεν είναι, λέει, πιλοτικά;
νομίζεις ότι σε ένα απομακρυσμένο νησί , που υπάρχει ένα τεχνικό λύκειο, στέλνουν καθηγητή και τον πληρώνουν έστω και αν υπάρχει μόνο ένα παιδί , μόνο και μόνο γιατί αγαπάνε το παιδί; Ε λοιπόν όχι, το κάνουν γιατί είναι αντισυνταγματικό να μην στείλουν.
Αντί να μέμφεστε το συνάδελφο Baarli, ας του πούμε ένα ευχαριστώ που μας ανοίγει τα μάτια σε ενδεχόμενη παγίδα... Εκτός αν έχετε εμπιστοσύνη στο κράτος μας.
Παράθεση από: baarli στις Ιανουάριος 23, 2012, 06:32:26 μμνομίζεις ότι σε ένα απομακρυσμένο νησί , που υπάρχει ένα τεχνικό λύκειο, στέλνουν καθηγητή και τον πληρώνουν έστω και αν υπάρχει μόνο ένα παιδί , μόνο και μόνο γιατί αγαπάνε το παιδί; Ε λοιπόν όχι, το κάνουν γιατί είναι αντισυνταγματικό να μην στείλουν.Νομίζω πως όταν στέλνουν, και δεν είναι απόλυτο ότι στέλνουν πάντα, αυτό γίνεται για λόγους κυρίως ψηφοθηρικούς. Ξαναρωτάω, η ύπαρξη ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων αποτελεί συνταγματική εκτροπή;
Παράθεση από: Marcus στις Ιανουάριος 23, 2012, 07:15:57 μμΠαράθεση από: baarli στις Ιανουάριος 23, 2012, 06:32:26 μμνομίζεις ότι σε ένα απομακρυσμένο νησί , που υπάρχει ένα τεχνικό λύκειο, στέλνουν καθηγητή και τον πληρώνουν έστω και αν υπάρχει μόνο ένα παιδί , μόνο και μόνο γιατί αγαπάνε το παιδί; Ε λοιπόν όχι, το κάνουν γιατί είναι αντισυνταγματικό να μην στείλουν.Νομίζω πως όταν στέλνουν, και δεν είναι απόλυτο ότι στέλνουν πάντα, αυτό γίνεται για λόγους κυρίως ψηφοθηρικούς. Ξαναρωτάω, η ύπαρξη ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων αποτελεί συνταγματική εκτροπή;όχι όσο υπάρχει μία ειδικότητα, ο δάσκαλος.Από την στιγμή που μπαίνουν ειδικότητες στο δημοτικό, και τα μάθηματα τους έχουν περάσει από το πειραματικό στάδιο και έχουν μπει κανονικά στο αναλυτικό πρόγραμμα, τότε ναι είναι συνταγματική εκτροπή και ενάντια στην αρχή της ισότητας.Αρα αυτό που πρέπει να κυνηγήσουν οι ειδικότητες (πληροφορική, θεατρολογία κλπ) είναι πρώτα να μπουν στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών.Αλλιώς οι οργανικές τους είναι πειραματικές, σαν τα μαθήματά τους, και μπορούν ανα πάσα στιγμή να καταργηθούν.
Παράθεση από: Marcus στις Ιανουάριος 23, 2012, 07:15:57 μμη ύπαρξη ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων αποτελεί συνταγματική εκτροπή;όχι όσο υπάρχει μία ειδικότητα, ο δάσκαλος.Από την στιγμή που μπαίνουν ειδικότητες στο δημοτικό, και τα μάθηματα τους έχουν περάσει από το πειραματικό στάδιο και έχουν μπει κανονικά στο αναλυτικό πρόγραμμα, τότε ναι είναι συνταγματική εκτροπή και ενάντια στην αρχή της ισότητας.
η ύπαρξη ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων αποτελεί συνταγματική εκτροπή;
Αυτό που λέει ο baarli το έχω ακούσει και εγώ από καθηγητή πανεπιστημίου, ότι δηλ.πρέπει να επιδιώκουμε το μάθημα που διδάσκουμε να βρίσκεται μέσα στο ΑΠΣ ως υποχρεωτικό.
Παράθεση από: baarli στις Ιανουάριος 23, 2012, 08:07:23 μμΠαράθεση από: Marcus στις Ιανουάριος 23, 2012, 07:15:57 μμη ύπαρξη ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων αποτελεί συνταγματική εκτροπή;όχι όσο υπάρχει μία ειδικότητα, ο δάσκαλος.Από την στιγμή που μπαίνουν ειδικότητες στο δημοτικό, και τα μάθηματα τους έχουν περάσει από το πειραματικό στάδιο και έχουν μπει κανονικά στο αναλυτικό πρόγραμμα, τότε ναι είναι συνταγματική εκτροπή και ενάντια στην αρχή της ισότητας.Μάλιστα. Να το ξαναγράψω, γιατί είναι ανεκτίμητο μαργαριτάρι: από τη στιγμή που τα Αγγλικά και η Φυσική Αγωγή έχουν περάσει από το πειραματικό στάδιο και έχουν μπει κανονικά στο αναλυτικό πρόγραμμα, αλλά τα μεν δε διδάσκονται στα ολιγοθέσια σχολεία και η δε διδάσκεται από το δάσκαλο, τότε έχουμε κατάλυση του Συντάγματος.
Πάντως η έννοια "οργανικό μάθημα" δεν υπάρχει πουθενά στο νόμο 1566/1985. Επιπλέον τα ΑΠΣ αλλάζουν.
3. α) Τα αναλυτικά προγράμματα αποτελούν άρτιους οδηγούς του εκπαιδευτικού έργου και περιλαμβάνουν κυρίως:(αα) σαφώς διατυπωμένους, κατά μάθημα, σκοπούς μέσα στα πλαίσια των γενικών και ειδικών, κατά βαθμίδα, σκοπών της εκπαίδευσης,(ββ) διδακτέα ύλη επιλεγμένη σύμφωνα με το σκοπό του μαθήματος, σε κάθε επίπεδο, ανάλογη και σύμμετρη προς το ωρολόγιο πρόγραμμα και προς τις αφομοιωτικές δυνατότητες των μαθητών, διαρθρωμένη άρτια σε επιμέρους ενότητες και θέματα,(γγ) ενδεικτικές κατευθύνσεις για τη μέθοδο και τα μέσα διδασκαλίας κάθε ενότητας ή θέματος.β) Τα αναλυτικά προγράμματα καταρτίζονται, δοκιμάζονται πειραματικά, αξιολογούνται και αναθεωρούνται συνεχώς σύμφωνα με τις εξελίξεις στον τομέα των γνώσεων, τις κοινωνικές ανάγκες και την πρόοδο των επιστημών της αγωγής.γ) Τα αναλυτικά προγράμματα της εννιάχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης ειδικότερα έχουν εσωτερική συνοχή και ενιαία ανάπτυξη των περιεχομένων τους.
Και κάτι ακόμα, που πάλι μου κάνει εντύπωση που δεν το λέει κανείς.Εξετάσεις ΑΣΕΠ περάσατε στην Βθμια.Αν πάρετε μετάταξη στην Αθμια, δεν μετράνε οι εξετάσεις ΑΣΕΠ που δώσατε.Οπότε η θέση σας γίνεται ακόμα πιο επισφαλής.Και σε πειραματικό μάθημα, και χωρίς εξετάσεις ΑΣΕΠ, είστε οι πρώτοι που θα φύγουν.
Παράθεση από: baarli στις Ιανουάριος 25, 2012, 11:11:36 πμΚαι κάτι ακόμα, που πάλι μου κάνει εντύπωση που δεν το λέει κανείς.Εξετάσεις ΑΣΕΠ περάσατε στην Βθμια.Αν πάρετε μετάταξη στην Αθμια, δεν μετράνε οι εξετάσεις ΑΣΕΠ που δώσατε.Οπότε η θέση σας γίνεται ακόμα πιο επισφαλής.Και σε πειραματικό μάθημα, και χωρίς εξετάσεις ΑΣΕΠ, είστε οι πρώτοι που θα φύγουν.Χαλάρωσε φίλε...