*

Αποστολέας Θέμα: Συζήτηση για νέο σύστημα μοριοδότησης στον πίνακα αναπληρωτών Ε.Α  (Αναγνώστηκε 484706 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος δηιάνειρα

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1141
    • Προφίλ
Στο μεταπτυχιακό της Βουλγαρίας πρέπει να είσαι παρών 7 σαββατοκύριακα συνολικά.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Οκ, δεν πάνε να μάθουν ιταλικά (αυτό είναι το μόνο σίγουρο...) Και τότε γιατί μαζί με το μεταπτυχιακό δίπλωμα, παίρνουν και επάρκεια γνώσης της ιταλικής γλώσσας;;;;;!!!!! Το πιο δίκαιο είναι (πέρυσι συζητιόταν έντονα στο υπουργείο) να δίνουν εξετάσεις στη γλώσσα που απέκτησαν το μεταπτυχιακό... μια απλή μετάφραση ενός μικρού ιταλικού κειμένου που να έχει σχέση με ΕΑΕ (π.χ. με μία κατευθυνόμενη πολυαισθητηριακή δραστηριότητα για παιδιά με αυτισμό...).

και όλο αυτό γιατί να το κάνουν για να δουν αν έμαθαν την γλώσσα ? εγώ προτείνω να αλαχθεί ο νόμος και να μην δίνει κανένα μεταπτυχιακό επάρκεια στην γλώσσα. Θέλεις επάρκεια ας πας να δώσεις εξετάσεις για την γλώσσα. Τι δουλειά έχει ένα μεταπτυχιακό σε άσχετο θέμα με την γλώσσα? Απλή λύση. Αλλά βλέπεις ίσως δεν βολέψει κάποιους.
Επί της ουσίας όμως δεν είναι η γλώσσα το θέμα μας. Έτσι δεν είναι?

Και κάτι ακόμα... Πολλά από τα μεταπτυχιακά σε Βουλγαρία και Ιταλία ΔΕΝ είναι εξαποστάσεως και θέλουν τακτική παρακολούθηση. Πως λοιπόν ο συνάδελφος που δουλεύει σε ειδικό σχολείο π.χ. στον Αγ. Νικόλαο της Κρήτης, βρίσκεται συγχρόνως και στη Σόφια ή στη  Λ' Άκουιλα; Σε κάποια από αυτά τα Πανεπιστήμια δήλωναν ότι ήσουν παρών τα περισσότερα Παρασκευόσαβκα του χρόνου ... Δηλαδή ο συνάδελφος τις περισσότερες Παρασκευές του χρόνου βρισκόταν στα ξένα και όχι μέσα στην τάξη του; Κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας;

Δεν τον ξέρω εγώ τον συνάδελφο σου. Εσύ που τον ξέρεις κάνε καταγγελία γιαυτόν και όχι γενικά και αόριστα και όποιον πάρει ο χάρος. Για την ιστορία ένας αναπληρωτής μπορεί να πάρει 7 μέρες κανονική. Επίσης δικαιούται και αναρρωτική άδεια, βάλε ότι παρασκευές Χριστούγεννα Πάσχα είναι εκκλησιασμοί και οι περισσότεροι παίρνουν άγραφη. Βάλε και τίποτα άλλες αργίες κλπ. Υπάρχει λοιπόν δυνατότητα να λείπεις αρκετές παρασκευές ανάλογα πάντα το σχολείο που είσαι, επίσης μπορείς να έχεις ζητήσει να είσαι τις πρώτες ώρες στο πρόγραμμα 1η-3η π.χ.. έτσι ήταν μια συνάδελφος φέτος σε εμάς όπου φόρτωνε τις άλλες μέρες για να μπορεί να είναι light Πέμπτη-Παρασκευή για μεταπτυχιακό (όχι της ειδικής)  Αν βάλεις ότι δικαιούσαι και απουσίες στο μεταπτυχιακό σου όλα είναι πιθανά.

Στο μεταπτυχιακό της Βουλγαρίας πρέπει να είσαι παρών 7 σαββατοκύριακα συνολικά.

πολύ ωραία, άρα με τις 7 κανονικές είσαι κομπλέ.

Αποσυνδεδεμένος sofi64

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 17
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ...Χριστος Ανεστη. τους πε71  θα τους τοποθετουν στα ειδικα σχολεια  , σε κατ' οικον σε οποιο παιδι χρειαζεται η σε νοσοκομ/κα ιδρυματα. Τους πε70.50  σε Τ.Ε.  και  Παραλληλη στηριξη. Οι πε 71 εχουν εκπαιδευτεί για βαριες περιπτώσεις ενώ οι δάσκαλοι δεν κανουν φυλαξη αλλα είναι για να διδασκουν....

Αποσυνδεδεμένος brad

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 236
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
"""Δεν τον ξέρω εγώ τον συνάδελφο σου. Εσύ που τον ξέρεις κάνε καταγγελία γιαυτόν και όχι γενικά και αόριστα και όποιον πάρει ο χάρος. Για την ιστορία ένας αναπληρωτής μπορεί να πάρει 7 μέρες κανονική. Επίσης δικαιούται και αναρρωτική άδεια, βάλε ότι παρασκευές Χριστούγεννα Πάσχα είναι εκκλησιασμοί και οι περισσότεροι παίρνουν άγραφη. Βάλε και τίποτα άλλες αργίες κλπ. Υπάρχει λοιπόν δυνατότητα να λείπεις αρκετές παρασκευές ανάλογα πάντα το σχολείο που είσαι, επίσης μπορείς να έχεις ζητήσει να είσαι τις πρώτες ώρες στο πρόγραμμα 1η-3η π.χ.. έτσι ήταν μια συνάδελφος φέτος σε εμάς όπου φόρτωνε τις άλλες μέρες για να μπορεί να είναι light Πέμπτη-Παρασκευή για μεταπτυχιακό (όχι της ειδικής)  Αν βάλεις ότι δικαιούσαι και απουσίες στο μεταπτυχιακό σου όλα είναι πιθανά."""

Αγαπητέ @kinegiros,
το θέμα μας δεν είναι πως μπορείς να κάνεις μεταπτυχιακό με το νόμο των πιθανοτήτων...
Σύμφωνα με τη λογική σου, μπορεί εύκολα να πάρει κάποιος αναρρωτική τις Παρασκευές και να βρεθεί με μιας στο εξωτερικό (σιγά μην περάσει και από Επιτροπή...) Επίσης, όλες οι μεγάλες γιορτές πέφτουν Παρασκευή, όπως και οι εκκλησιασμοί και οι σχολικές γιορτές και άλλες αργίες... Επίσης, σύμφωνα με τα λόγια σου, οι περισσότεροι δ/ντες δίνουν άγραφη και άρα οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί παίρνουν άγραφη τις Παρασκευές... Επίσης, ότι αλλαγές ή διευκολύνσεις ζητάς σχετικά με το ωρολόγιο πρόγραμμα που σε βολεύει από τη διεύθυνση του σχολείου, γίνεται δεκτό! Επίσης, δικαιούμαστε απουσίες για το μεταπτυχιακό (πόσες άραγε σύμφωνα με τις αλλαγές των νόμων τα τελευταία χρόνια;;; πόσες ημέρες λέει ο τελευταίος νόμος ;;; ). .. Δηλαδή, το προφίλ του εκπαιδευτικού που κάνει μεταπτυχιακό στο εξωτερικό είναι ο εκπαιδευτικός που παίρνει αναρρωτικές (στα ψέματα), που δεν παρευρίσκεται σε καμία γιορτή και εκκλησιασμό του σχολείου του, που παίρνει άγραφες γιατί τον αγαπάει πολύ ο δ/ντης και χώνει έτσι τους συναδέλφους του, που φτιάχνει το πρόγραμμα όπως τον βολεύει και σύμφωνα με τις ώρες πτήσεων για το εξωτερικό, με δυο λόγια συνωμοτεί ολόκληρο το σύμπαν (μέχρι και το ημερολογιακό έτος καθορίζεται σύμφωνα με τις ανάγκες του) έτσι ώστε να παρακολουθήσει ανενόχλητος το μεταπτυχιακό του για να μπορεί να εφαρμόζει τα όσα μαθαίνει ( ; ) τις λίγες μέρες που θα τον βλέπουν οι μαθητές του στο σχολείο...
Πάντως, kinegiros, είσαι άφταστος στα λεγόμενά σου, τα φέρνεις από εδώ, τα φέρνεις από 'κεί και αποπροσανατολίζεις τους (λίγους) αδαείς πολύ εύκολα... Εδώ στο φόρουμ όμως, οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουν πολύ καλά τι συμβαίνει με συγκεκριμένα μεταπτυχιακά του εξωτερικού και απλά δε μπαίνουν πια στον κόπο να απαντάνε γιατί τελικά είναι και βαρετό και χρονοβόρο και φαύλος κύκλος... μας αρκεί που βλέπουμε τα σχόλια (ολονών, ενίοτε και τα δικά μας) και σκάμε και ένα χαμογελάκι...
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 21, 2014, 05:11:37 μμ από brad »
"Ό,τι είναι, είναι. Ό,τι δεν είναι, δεν είναι. Απορροφάσαι τόσο με εκείνο που δεν είναι, ώστε χάνεις αυτό που είναι."

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος vickyN

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 589
    • Προφίλ
@sofi64

Τώρα σωθήκαμε! Εγώ δηλαδή που δεν είμαι ΠΕ71 και δουλεύω σε ειδικό σχολείο με πιο βαριές περιπτώσεις, δεν είμαι εκπαιδευμένη? Κάνω 12 χρόνια αυτή τη δουλειά!
Και επαναλαμβάνω : όχι στον κατακερματισμό των εκπαιδευτικών με κωδικούς .50/71! Ενιαίοι και ταυτόχρονα ισχυροί κλάδοι μέσα στην εκπαίδευση!

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3647
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
οι δάσκαλοι δεν κανουν φυλαξη αλλα είναι για να διδασκουν....

με συγχωρείς, αλλά αν θεωρείς ότι στα ειδικά σχολεία γίνεται απλά και μόνο φύλαξη, τότε απλά δεν έχεις δουλέψει σε ειδικό σχολείο.

Διδασκαλία διαφορετική, ναι! Αλλά φύλαξη σε καμία περίπτωση!!!!!!!!

Και στο λέω έχοντας περάσει από ειδικό νηπιαγωγείο, από τμήμα ένταξης, από παράλληλη στήριξη και από ΚΕΔΔΥ.....


Όσο για την καλύτερη και πιο δίκαιη λύση; Μοριοδότηση των πάντων (πτυχίων, μεταπτυχιακών, διδακτορικών, σεμιναρίων, διδασκαλείων, προϋπηρεσίας, μην σας πω και άλλων επιπλέον προσόντων όπως δημοσιεύσεις και ανακοινώσεις σε συνέδρια)! Έτσι όλοι όσοι θέλουν πραγματικά να δουλέψουν δεν θα μένουν "στάσιμοι" επιστημονικά.
Δείτε λίγο τους πίνακες  του ΕΕΠ..... μοριοδότηση των πάντων ισχύει
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος ipponoh

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 63
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
"@ipponoh- Κάνένα μεταπτυχιακό δεν έπρεπε να αναγνωρίζεται χωρίς κάποια κριτήρια (πήραν μεταπτυχιακά από Ιταλία άνθρωποι που δεν ξέρουν γρι ιταλικά σε ιταλόφωνα πανεπιστήμια!!)"

"@kinegiros- Μα δεν πάνε να μάθουν ιταλικά, αν τα κάνουν στα αγγλικά, ή αν κάνουν μεταφράσεις από ελληνικά σε ιταλικά και ανάποδα, μπράβο τους που μπορούν, εγώ θα προτιμούσα να μάθαινα την γλώσσα. Αλλά αν αυτοί μπορούν εμένα μου περισσεύει. Αυτό που μετράει δεν είναι είναι αν έμαθαν την γλώσσα αλλά αν έκαναν όσα προβλέπονται (μαθήματα, εργασίες, διπλωματική) στο αντικείμενο που επέλεξαν. Γιαυτό τους κρίνει το πανεπιστήμιο, όχι εγώ ούτε και εσύ."

Οκ, δεν πάνε να μάθουν ιταλικά (αυτό είναι το μόνο σίγουρο...) Και τότε γιατί μαζί με το μεταπτυχιακό δίπλωμα, παίρνουν και επάρκεια γνώσης της ιταλικής γλώσσας;;;;;!!!!! Το πιο δίκαιο είναι (πέρυσι συζητιόταν έντονα στο υπουργείο) να δίνουν εξετάσεις στη γλώσσα που απέκτησαν το μεταπτυχιακό... μια απλή μετάφραση ενός μικρού ιταλικού κειμένου που να έχει σχέση με ΕΑΕ (π.χ. με μία κατευθυνόμενη πολυαισθητηριακή δραστηριότητα για παιδιά με αυτισμό...).

Και κάτι ακόμα... Πολλά από τα μεταπτυχιακά σε Βουλγαρία και Ιταλία ΔΕΝ είναι εξαποστάσεως και θέλουν τακτική παρακολούθηση. Πως λοιπόν ο συνάδελφος που δουλεύει σε ειδικό σχολείο π.χ. στον Αγ. Νικόλαο της Κρήτης, βρίσκεται συγχρόνως και στη Σόφια ή στη  Λ' Άκουιλα; Σε κάποια από αυτά τα Πανεπιστήμια δήλωναν ότι ήσουν παρών τα περισσότερα Παρασκευόσαβκα του χρόνου ... Δηλαδή ο συνάδελφος τις περισσότερες Παρασκευές του χρόνου βρισκόταν στα ξένα και όχι μέσα στην τάξη του; Κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας;
θα έπρεπε το ΔΟΑΤΑΠ να ζητά επάρκεια γλώσσας (που φυσικά να ισχύει πριν τη φοίτηση στο κάθε μεταπτυχιακό) και αν δεν υπάρχει να μην αναγνωρίζεται το μεταπτυχιακό αυτό…και τότε θα βλέπαμε πόσοι παρακολουθούσαν και τι έμαθαν..αλλά παιρνουν όλοι την προμήθειά τους απ΄ότι φαίνεται. Τι ακριβώς να καταγγείλουμε λοιπόν? Αφού το ΔΟΑΤΑΠ δέχεται ότι κάποιος μπορεί να παρακολουθήσει μαθήματα στα ιταλικά χωρίς να ξέρει από πριν τη γλώσσα…(στη Λ΄Ακουιλα τουλάχιστον έτσι γίνεται και υπάρχει πολύς λαός στο νομό που δουλεύω που την έχει προτιμήσει πηγαίνοντας 3 φορες το χρόνο)

Αποσυνδεδεμένος vickyN

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 589
    • Προφίλ
Σαν πολύ συζήτηση δε γίνεται για τα μεταπτυχιακά?
Καλώς ή κακώς αναγνωρίστηκαν από το ΔΟΑΤΑΠ.
Εδώ τί παριστάνουμε? Τους κριτές? Η επάρκεια της γλώσσας τί σχέση έχει με το νομοσχέδιο?
Συγκεντρωθείτε σε πιο φλέγοντα ζητήματα!

Αποσυνδεδεμένος ipponoh

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 63
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Σαν πολύ συζήτηση δε γίνεται για τα μεταπτυχιακά?
Καλώς ή κακώς αναγνωρίστηκαν από το ΔΟΑΤΑΠ.
Εδώ τί παριστάνουμε? Τους κριτές? Η επάρκεια της γλώσσας τί σχέση έχει με το νομοσχέδιο?
Συγκεντρωθείτε σε πιο φλέγοντα ζητήματα!
Μα και φυσικά παριστάνουμε τους κριτές αλλιώς τι νόημα έχει η συζήτηση? να κρίνουμε την κατάσταση και τα κακώς κείμενα δε θέλουμε? Αν κάτι είναι λιγότερο σημαντικό να ανοίξουμε ένα θέμα με τίτλο "φλέγοντα ζητήματα".. ;D

Αποσυνδεδεμένος noname

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 460
    • Προφίλ
Δεν σας προβληματίζει που η μετεκπαίδευση έχει τα ίδια μόρια με το μεταπτυχιακό?

Αποσυνδεδεμένος emily_

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 883
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
με συγχωρείς, αλλά αν θεωρείς ότι στα ειδικά σχολεία γίνεται απλά και μόνο φύλαξη, τότε απλά δεν έχεις δουλέψει σε ειδικό σχολείο.

Διδασκαλία διαφορετική, ναι! Αλλά φύλαξη σε καμία περίπτωση!!!!!!!!

Και στο λέω έχοντας περάσει από ειδικό νηπιαγωγείο, από τμήμα ένταξης, από παράλληλη στήριξη και από ΚΕΔΔΥ.....


Όσο για την καλύτερη και πιο δίκαιη λύση; Μοριοδότηση των πάντων (πτυχίων, μεταπτυχιακών, διδακτορικών, σεμιναρίων, διδασκαλείων, προϋπηρεσίας, μην σας πω και άλλων επιπλέον προσόντων όπως δημοσιεύσεις και ανακοινώσεις σε συνέδρια)! Έτσι όλοι όσοι θέλουν πραγματικά να δουλέψουν δεν θα μένουν "στάσιμοι" επιστημονικά.
Δείτε λίγο τους πίνακες  του ΕΕΠ..... μοριοδότηση των πάντων ισχύει

++++++++++++++++++++++++++++

Αποσυνδεδεμένος thouvou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 230
    • Προφίλ
Πάντως η ''σφαγή'' θα γίνει πάλι στον κλάδο των φιλολόγων..Ο πίνακας θα ανεβοκατεβαίνει σαν ασανσέρ!

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Πάντως, kinegiros, είσαι άφταστος στα λεγόμενά σου, τα φέρνεις από εδώ, τα φέρνεις από 'κεί και αποπροσανατολίζεις τους (λίγους) αδαείς πολύ εύκολα... Εδώ στο φόρουμ όμως, οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουν πολύ καλά τι συμβαίνει με συγκεκριμένα μεταπτυχιακά του εξωτερικού και απλά δε μπαίνουν πια στον κόπο να απαντάνε γιατί τελικά είναι και βαρετό και χρονοβόρο και φαύλος κύκλος... μας αρκεί που βλέπουμε τα σχόλια (ολονών, ενίοτε και τα δικά μας) και σκάμε και ένα χαμογελάκι...

δυστυχώς εγώ δεν είμαι παροικούντας της Ιερουσαλήμ συνάδελφε, προς Αντιόχεια μεριά εδρεύω γιαυτό και βάζω την λογική να λειτουργεί. Ξέρω όταν δεν βολεύει βαφτίζεται αποπροσανοτολισμός αλλά μικρό το κακό λίγοι είναι οι αδαείς όπως είπες και σε ευχαριστώ που απλά χαμογελάς και δεν μου απαγορεύεις να γράφω όσα πιστεύω.

Πάντως η ''σφαγή'' θα γίνει πάλι στον κλάδο των φιλολόγων..Ο πίνακας θα ανεβοκατεβαίνει σαν ασανσέρ!


@thouvou  σε όλους τους κλάδους θα υπάρχουν ανακατατάξεις, σκέψου ότι θα υπάρχει ένας μόνο πίνακας, άρα θα μπουν και του πίνακα Α ενδιάμεσα, βάλε και τον βαθμό πτυχίου που θα δώσει κάποια διαφορά σε κάποιους και φυσικά τα μόρια από τα παιδιά, το σεμινάριο, προυπηρεσία, γενικά θα είναι νέοι πίνακες με αλλαγές σε όλους τους κλάδους. Στους φιλολόγους επειδή οι περισσότεροι που δουλεύουν έχουν μεταπτυχιακό και μεγάλη προϋπηρεσία δεν νομίζω να έχουν μεγάλες αποκλίσεις, πιο πολύ θα τους φανεί η διαφορά από την είσοδο του πίνακα Α παρά από τα μόρια.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 21, 2014, 09:52:06 μμ από kinegiros »

Αποσυνδεδεμένος sofi64

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 17
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
  Η Ιατρικοποίηση και Απομάκρυνση της Ειδικής Αγωγής από την Γενική Εκπαίδευση με Σχέδιο Νόμου

Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών
Πρόεδρος του Ινστιτούτου για τα Δικαιώματα Παιδιών και Νέων με Ειδικές Ανάγκες
Σε προηγμένα κράτη προκειμένου να βελτιωθεί ένας νόμος, γιατί συνήθως δεν αλλάζει αλλά βελτιώνεται, και ειδικά της εκπαίδευσης, πρώτα εφαρμόζεται ολοκληρωτικά για αρκετά χρόνια. Κατά τη περίοδο της εφαρμογής του νόμου διεξάγονται μελέτες, αναλύσεις και συζητήσεις γύρω από τη φιλοσοφία και τη θεωρία του, τις παροχές και υπηρεσίες που προβλέπονται από αυτόν, την αποτελεσματικότητα των διαφόρων εφαρμογών του και φυσικά τις δυσλειτουργίες που προκύπτουν από την εφαρμογή του.
Στην Αμερική για παράδειγμα, ο νόμος του 1975, ο γνωστός σε πολλούς από εμάς ως PL.94-142 ήταν ένας νόμος σταθμός στην Ειδική Αγωγή όχι μόνο για τις ΗΠΑ αλλά και για πολλές χώρες της Ευρώπης. Ήταν η πρώτη φορά που θεσμοθετήθηκε η παροχή κατάλληλης ειδικής εκπαίδευσης για κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες σε όσο το δυνατόν μη περιοριστικό περιβάλλον εκπαίδευσης, δηλαδή κατά προτίμηση μέσα στα σχολεία της γενικής εκπαίδευσης, με βάση το ετήσιο Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΕΠ), το οποίο σχεδιάζεται από εκπαιδευτικούς και γονείς.
Tο 1990 ο νόμος αυτός συμπληρώθηκε μερικώς και στη συνέχεια το 1997, μετά από 22 χρόνια εφαρμογής του, έγιναν οι σημαντικότερες αλλαγές και βελτιώσεις από ειδική επιτροπή επιστημόνων της Ειδικής Αγωγής σε συνεργασία με εκπροσώπους φορέων γονέων και ανθρώπων με αναπηρίες. Σήμερα ο νόμος αυτός είναι γνωστός ως Εκπαιδευτικός Νόμος Ανθρώπων με Αναπηρίες (IDEA) και συζητείται ευρέως στα Πανεπιστήμια, στα επιστημονικά περιοδικά, στα σχολεία και στις οργανώσεις γονέων και αναπήρων. Οι σημαντικότερες αλλαγές του νόμου αυτού αφορούσαν στην απαλλαγή της Ειδικής Αγωγής από το ιατρικό μοντέλο θεραπευτικής εκπαίδευσης, την πλήρη υιοθέτηση κοινωνικών και εκπαιδευτικών αμιγώς προσανατολισμών, την απαλλαγή της ορολογίας από ιατρικούς προσδιορισμούς (Handicapped) και την υιοθέτηση εκπαιδευτικών ορισμών (Individuals with disabilities), τη παροχή ειδικών υπηρεσιών και εκπαίδευσης από τη βρεφική ηλικία μέχρι την πλήρη επαγγελματική αποκατάσταση των ανθρώπων με αναπηρίες και την επέκταση των Κέντρων Έγκαιρης Παρέμβασης για τα βρέφη και τις οικογένειες τους.
Επίσης, οι αλλαγές αφορούσαν στην ισότιμη συμμετοχή των γονέων σε όλες τις επιτροπές αποφάσεων, προγραμμάτων εκπαίδευσης και παρακολούθησης της προόδου των παιδιών τους, στη διασφάλιση των δικαιωμάτων τους να επιλέξουν αυτοί το κατάλληλο πρόγραμμα για το παιδί τους και στην επιμόρφωσή και τη στήριξή τους μέσα από οικογενειοκεντρικές δομές. Τέλος, οι συμπληρώσεις του νόμου αφορούσαν στην ποιοτική εκπαίδευση, εξειδίκευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και όσων εργάζονται στην Ειδική Αγωγή και κυρίως σε τομείς όπως η έγκαιρη παρέμβαση, η επαγγελματική εκπαίδευση, η εκπαίδευση γονέων και η εκπαίδευση παιδιών με αναπτυξιακή καθυστέρηση (Slavin, 2006).
Ο νόμος αυτός εφαρμόζεται με επιτυχία από το 1997 ως σήμερα στις ΗΠΑ και δεν υπάρχει, από ότι φαίνεται στη βιβλιογραφία, ακόμα λόγος για να συμπληρωθεί με βελτιώσεις ή να αλλάξει. Η ίδια διαδικασία ακολουθείται και σε άλλες προηγμένες χώρες, όπως στην Αγγλία, την Ολλανδία, τις Σκανδιναβικές χώρες κτλ., όπου η Ειδική Αγωγή είναι αρκετά αναπτυγμένη. Οι νομοθεσίες δηλαδή για την Ειδική Αγωγή βελτιώνονται, δεν αλλάζουν με την αλλαγή των κομμάτων στην εξουσία ή και των Υπουργών, και βελτιώνονται από επιστήμονες της Ειδικής Αγωγής μετά από μακροχρόνιες και προσεκτικές μελέτες, συζητήσεις, προτάσεις και προβληματισμούς όλων των εμπλεκομένων φορέων. Έτσι διασφαλίζεται η συνέχεια της γνώσης και η πρόοδος.
Στην Ελλάδα oι νόμοι, και μάλιστα όταν πρόκειται για την Ειδική Αγωγή, μπορεί να αλλάζουν ολοκληρωτικά και οποτεδήποτε, είτε είναι καλοί είτε δεν είναι. Δεν υπάρχει ανάγκη να προηγηθεί καμία μελέτη, αξιολόγηση ή συζήτηση με τους ειδικούς του χώρου, τους εργαζόμενους και τους εκπροσώπους των γονέων και των ανθρώπων με αναπηρίες και φυσικά δεν φαίνεται να θεωρείται καθόλου αναγκαίο να συμμετέχουν όλοι αυτοί στη σύνταξη των νομοσχεδίων, όπως συμβαίνει στις πολιτισμένες χώρες. Γιατί στην Ελλάδα της ανωριμότητας, της απαξίωσης της επιστήμης, της υποτίμησης της γνώσης και της αδιαφορίας για τα δικαιώματα των παιδιών και νέων με ειδικές ανάγκες και των γονέων τους, έχουμε μάθει να υποτιμούμε το έργο των άλλων και κυρίως των ειδικών και να το ακυρώνουμε  χωρίς να λογοδοτούμε σε κανέναν. Άλλωστε, ο χώρος της Ειδικής Αγωγής είναι δυστυχώς ο πλέον πρόσφορος χώρος, για εκμετάλλευση πολιτική, οικονομική, επιστημονική και ηθική.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η κυβέρνηση και αρκετοί πολιτικοί θυμούνται τους ανθρώπους με αναπηρίες μόνο όταν πλησιάζουν οι εκλογές και όταν θέλουν να δείξουν ότι έχουν κοινωνικό πρόσωπο. Ο πιο συνηθισμένος και εύκολος μάλιστα τρόπος για να το δείξουν είναι να αλλάξουν το νόμο ή να υποσχεθούν παροχές για το απώτερο μέλλον. Σπάνια η Ειδική Αγωγή είναι στις άμεσες προτεραιότητες μιας νέας κυβέρνησης, και σπάνια συμπεριλαμβάνεται στα προγράμματα των κομμάτων ή στις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης ως αναπόσπαστο κομμάτι του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το γεγονός ότι ενώ τα τελευταία πέντε χρόνια όλοι εμείς που εργαζόμαστε στην Ειδική Αγωγή παρακολουθούσαμε με απογοήτευση την αδιαφορία, την εγκατάλειψη και την αποδόμηση της Ειδικής Αγωγής και ενώ τα παιδιά με ειδικές ανάγκες φαινόταν ότι δεν απασχολούσαν σχεδόν καθόλου το Υπουργείο Παιδείας, ως να μην ήταν μέρος του μαθητικού πληθυσμού της χώρας μας, ξαφνικά εμφανίστηκε το νομοσχέδιο! Με αυτά τα δεδομένα πώς μπορεί κάποιος να μη κάνει τους σχετικούς συνειρμούς περί πολιτικής εκμετάλλευσης του χώρου;
Η πολιτική όμως αδιαφορία ή εκμετάλλευση δυστυχώς υποθάλπει και την οικονομική εκμετάλλευση. Αυτή την γνωρίζουν πολύ καλά οι γονείς των παιδιών με ειδικές ανάγκες που πληρώνουν πανάκριβα τα διάφορα ιδιωτικά κέντρα και θεραπευτήρια, τα οποία έχουν ξεφυτρώσει σαν τα μανιτάρια στη χώρα μας και τα οποία δεν αξιολογούνται και δεν ελέγχονται από κανένα. Άλλωστε, μια στρατιά «ειδικών» χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις, χωρίς σπουδές, χωρίς πραγματικό επιστημονικό ενδιαφέρον, χωρίς καμιά συνεισφορά στην επιστήμη ή στην εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες και τους γονείς τους έχουν κατακλύσει το χώρο της Ειδικής Αγωγής τα τελευταία χρόνια και ειδικότερα μετά το ενδιαφέρον της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ειδική Αγωγή και τα σχετικά κονδύλια. Μέσα σε αυτή την παθογένεια βλέπουμε εξειδικευμένα Ευρωπαϊκά προγράμματα να υλοποιούνται από άσχετους με το αντικείμενο φορείς και «ειδικούς» με αποτέλεσμα να κατασπαταλώνται τα κονδύλια αυτά από ένα χώρο που τα έχει πολύ μεγάλη ανάγκη για να αναπτυχθεί. Αυτός είναι και ο λόγος που τα διαθέτει άλλωστε και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Ακόμα και στα Πανεπιστήμια υπάρχουν «ειδικοί» σε τομείς της Ειδικής Αγωγής χωρίς να έχουν σπουδές στο αντικείμενο! Το άσχημο είναι ότι αυτοί που αυτοαποκαλούνται «ειδικοί» προσπαθούν να καθορίσουν και την πολιτική της Ελλάδας στην Ειδική Αγωγή, συμβάλλοντας έτσι στην οπισθοδρόμηση, την καθυστέρηση και την αποδόμησή της.
Τελευταία μάλιστα στην Ελλάδα πολλοί επιστήμονες από τομείς άσχετους με την Ειδική Αγωγή καθαυτή, (ψυχολογία, ψυχιατρική, κοινωνιολογία, παιδαγωγική, εκπαιδευτική πολιτική, νοσηλευτική κτλ) διεκδικούν δικαιώματα και μερικοί τα καταφέρνουν, όπως φαίνεται και στο παρόν νομοσχέδιο (απόφοιτοι Τμήματος Εκπαιδευτικής Πολιτικής), να διδάσκουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες! Σύμφωνα με το νομοσχέδιο (άρθρο 10 παρ,1.2.) τα πτυχία αποφοίτων Τομέων άσχετων Τμημάτων ως προς τα Παιδαγωγικά εξισώνονται με αυτά των αποφοίτων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και έτσι στην Ελλάδα της παγκόσμιας πρωτοτυπίας αυτός που θα διδάξει τα παιδιά με ειδικές ανάγκες δεν είναι απαραίτητο να είναι δάσκαλος! Φυσικά αυτό συμβαίνει μόνο στην Ειδική Αγωγή που θέλουμε από ότι φαίνεται να την ξεχωρίζουμε από την υπόλοιπη εκπαίδευση με αποτέλεσμα να εφαρμόζουμε διαφορετικούς νόμους και κανόνες και να την οδηγούμε συνεχώς στην υποβάθμισή της (the separate cannot be equal).

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159859
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 533
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 462
Σύνολο: 463

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.422 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.