*

Αποστολέας Θέμα: Συζήτηση για νέο σύστημα μοριοδότησης στον πίνακα αναπληρωτών Ε.Α  (Αναγνώστηκε 484293 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος noname

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 460
    • Προφίλ
Να υπενθυμίσω τις μεγάλες κατηγορίες που περιλαμβάνονται στους πίνακες (αναφέρομαι στη δευτεροβάθμια)
1η κατηγορία: αυτοί που ένα πουλάκι τυχαία τους σφύριξε από το 2002 μέχρι το νόμο του 2008 τη δυνατότητα  που υπήρχε στις δομές τις ειδικής. Από αυτούς αρκετοί πρόλαβαν και διορίστηκαν.
2η κατηγορία: αυτοί που πήραν χαμπάρι την 1η κατηγορία (ελάχιστοι γιατί ο ανταγωνισμός ήταν μεγάλος και τα στεγανά απαραίτητα) ή που έμαθαν γρήγορα για τον 3699/2008
3η κατηγορία: αυτοί που το έμαθαν όταν πέταξαν τα πουλάκια, κόπηκαν οι διορισμοί και η σειρά στους πίνακες είχε διαμορφωθεί.
Υ.Γ. Δεν φταίει ο διπλανός μας.

Για τα συγκεκριμένα μεταπτυχιακά (ειδικής κλπ) στην Ελλάδα μην το πολυκουβεντιάζετε κάποιοι. Όλοι ξέρουμε τις προϋποθέσεις εισόδου σε αυτά τα μεταπτυχιακά τα τελευταία 5 χρόνια.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 19, 2014, 11:08:04 μμ από noname »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος δηιάνειρα

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1141
    • Προφίλ
Βασικά καταλαβαίνετε ότι το νομοσχέδιο έχει άπειρες παραλείψεις;Σιγά μην βασιστώ σε αυτό στο οποίο ξεχάσαν να αναφέρουν την παιδαγωγική επάρκεια, την οποία υποτίθεται θα έκαναν και απαραίτητη για να διδάξεις στην εκπαίδευση.Ή τα μόρια από ΑΣΕΠ. Δηλαδή στην ειδική αγωγή αυτά δε θα μετράνε; Δεν έχει σημασία η παιδαγωγική και οι διδακτικές μεθόδοι στην ειδική αγωγή;
Ας κάνουμε υπομονή μέχρι να καταλάβουμε τι θέλει να πει ο ποιητής. Ας μην πάθουμε εγκεφαλικό ακόμη.

Αποσυνδεδεμένος δηιάνειρα

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1141
    • Προφίλ
Όντως πριν το 2009 ποιοι δούλευαν στην ειδική αγωγή;Και με ποια κριτήρια;

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Αν λάβετε και δεύτερο μήνυμα με το ίδιο περιεχόμενο είναι γιατί κάτι πήγε λάθος με την αποστολή του προηγούμενου. Έλεγα λοιπόν συνάδελφε ότι δε σκοπεύω να κάνω σεμινάριο γιατί έχω κάνει ανώτερες απ' αυτό απουδές και δε το χρειάζομαι. Αν τώρα εσύ πιστεύεις ότι οι μεταπτυχιακοί με σεμινάριο είναι ανώτερος του μεταπτυχιακού χωρίς σεμινάριο, όπως προφανώς πιστεύει και το υπουργείο, αυτή είναι μια άποψη με την οποία δε συμφωνώ. Θα σου πω βέβαια ότι θεωρώ αγένεια να κάνεις προσωπικές επιθέσεις και θα ήταν καλύτερα απλά να λες τη γνώμη σου λόγω των ημερών όμως σε συγχωρώ  :). Φαίνεσαι πολύ ενημερωμένος γι΄αυτό σκέψου απλά δύο πράγματα. Πρώτον. Πιστεύω ότι το κίνητρο του υπουργείου δεν είναι η επιβολή αξιοκρατίας αλλά η συνέχιση της υστερίας με τα σεμινάρια  που θα δώσουν το πολυπόθητο μόριο-σωτηρία για όσους εκ των πραγμάτων θα πέσουν αρκετές θέσεις από τον πίνακα. Κάποιοι παίρνουν πολλά ευρώ γι' αυτά τα σεμινάρια…γιατί να μην τα κάνουν όλοι??Τι λες? Δεύτερον νιώθω απογοήτευση διότι από τη μια υπάρχουν συνάδελφοι που έκαναν σεμινάριο και μετά ασχολήθηκαν σοβάρα και με μεταπτυχιακές σπουδές. Υπάρχουν όμως και αρκετοί άλλοι που δούλεψαν με σεμινάριο και παράλληλα με 3-4 ταξίδια σε βουλγαρία ή Ιταλία απέκτησαν και το μεταπτυχιακό τους, οπότε έχουμε, σεμινάριο+βουλγαρία, ιταλία=4 μόρια. Δε λέω ότι συνέβη σε όλες τις περιπτώσεις αλλά προσωπικά ξέρω πολλές και αυτή η οδός με τη νέα μοριοδότηση επιβραβεύεται (ως γνωστόν κοντά στο βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα) Και φυσικά για το διαχωρισμό των μεταπτυχιακών σε διετή και μονοετή ούτε λόγος για να έχουμε μια δικαίωση κι εμείς που φάγαμε δύο χρόνια γκασμά στο Ελλαδιστάν να το τελειώσουμε…Το σεμινάριο είναι λοιπόν αυτό που ξεχωρίζει ένα συνάδελφο με μεταπτυχιακό από έναν άλλο?…δεν υποτιμώ τις ικανότητες και τον κόπο κανενός αλλά θέλει πολύ δουλειά αυτό το σύστημα μοριοδότησης για να χαρακτηριστεί δίκαιο και αξιοκρατικό….Καλές Γιορτές

Αναφέρομαι για να γίνω πιο συγκεκριμένοι σε συναδέλφους που δούλευαν με σεμινάριο και ενώ βρίσκονταν στην Ελλάδα ξαφνικά την επόμενη χρονιά είχαν μεταπτυχιακά από το εξωτερικό. Δε μιλώ φυσικά για όσους πήγαν σε άλλα κράτη, έμειναν εκεί και έκαναν τις σπουδές όντας άνεργοι ή υποαπασχολούμενοι

Συναδέλφισα πρώτα να σε ευχαριστήσω που με συγχωρείς αν και δεν σου έκανα προσωπική επίθεση, απόψεις κρίνουμε και με απόψεις εξοργιζόμαστε, όχι με ανθρώπους, άλλωστε δεν σε ξέρω.

Συμφωνώ και διαφωνώ με όσα λες, γιατί τα αντιλαμβάνομαι με διαφορετικό τρόπο τα πράγματα. Επίτρεψε μου να κάνω τον συνήγορο του διαβόλου  (ελπίζω να μην έχω θέμα Άγιες μέρες που είναι)

Από την στιγμή που κάτι μοριοδοτήτε και είναι επιπλέον τότε ναι κάποιος με 1 μεταπτυχιακό + σεμινάριο είναι παραπάνω (όχι καλύτερος άλλωστε τι ορίζουμε ως καλύτερο?) από κάποιον με 1 μεταπτυχιακό, αυτό λέει η μαθηματική επιστήμη και κοιτώντας μόνο ποσοτικά το θέμα και όχι ποιοτικά (γιατί μετά πρέπει να πιάσουμε και ποιο μεταπτυχιακό έκανε και με τι βαθμό το πήρε, που το έκανε, έχει ενδιαφέρον η πτυχιακή του, έδωσε εξετάσεις να μπει στο μπτχ, είναι υπότροφος, έκανε πρακτική, πόση πρακτική, πόσο μεταδοτικός ήταν κλπ κλπ).

Το αν οι συγγραφείς θέλουν τα σεμινάρια να διατηρηθούν και γιαυτό τα διατηρούν, πολύ πιθανό, δεν το ξέρω. Αλλά γιατί να θέλουν κάτι τέτοιο? Κάποιος μπορεί να πει ότι έχουν συμφέροντα από τα πανεπιστήμια, μπορεί να πηγαίνουν και να δουλεύουν κιόλας, μπορεί μπορεί πολλά μπορεί αλλά εγώ δεν το ξέρω, δεν έχω αποδείξεις.
Προσωπικά βλέπω γενικότερα και θεωρώ ότι πρέπει να δίνετε η ευκαιρία να κάνεις αν θέλεις και σεμινάριο εξειδίκευσης στην Ε.Α.Ε., όσο τα μεταπτυχιακά στην Ελλάδα παίρνουν λίγους, με πολλά λεφτά, δεν βλέπω άλλη επιλογή ειδικά από την στιγμή που το κράτος δεν επιδοτεί τα μεταπτυχιακά αυτά ή π.χ. να ενεργοποίηση ξανά τα διδασκαλία κλπ.
Η ένσταση σου για την ποιότητα των μεταπτυχιακών ορισμένων χωρών την καταλαβαίνω αλλά δεν την συμμερίζομαι, αν είναι χαμηλής ποιότητας τότε υπάρχουν οργανισμοί που μπορούν να αποτανθούν και να μην τα δέχεται το κράτος, δεν μπορώ να το κάνω εγώ ο απλός καθηγητής.

Στο άλλο που διαφωνώ κάθετα μαζί σου είναι σε αυτό με τον τρόπο παρακολούθησης ενός μεταπτυχιακού. Επειδή το δικό σου είχε καθημερινά μαθήματα αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχουν και άλλοι τρόποι να παρακολουθείς ένα μεταπτυχιακό, δηλαδή αν και εδώ στο Ελλαδιστάν επιτρεπόταν τα εξ αποστάσεων όπως σε όλο τον πλανήτη και δεν πατούσες καν πότε σου στο Πανεπιστήμιο τι θα έλεγες; Προσωπικά το πως παρακολουθείς ένα μεταπτυχιακό δεν με ενδιαφέρει, ούτε το πως μαθαίνεις, αν το μτπχ πρόγραμμα είναι καλό τότε εμένα μου περισσεύει, αν δεν είναι καλό ας μην του δώσουν άδεια.
Το θέμα με 1 ή 2 χρόνια του μεταπτυχιακού ξέρεις ότι δεν μετράει καν σαν επιχείρημα υπάρχει κοινό τόπος σε όλη την Ευρώπη γιαυτό. Σχεδόν όλα είναι 1 χρόνου και αν κάποια είναι 2 δικαίωμα τους αλλά παίρνουν όλα τις ίδιες μονάδες ECT.


Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Όντως πριν το 2009 ποιοι δούλευαν στην ειδική αγωγή;Και με ποια κριτήρια;

Ν 2817/2000 + N 3194/2003

Αποσυνδεδεμένος δηιάνειρα

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1141
    • Προφίλ
http://www.seepeaa.gr/LH2Uploads/ItemsContent/197/5.pdf
σελίδα 9....κάτι δεν αναφέρει


Αποσυνδεδεμένος noname

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 460
    • Προφίλ
εγκύκλιος αναπληρωτών 2002...... οι διευθύνσεις δύναται να καταρτίζουν ξεχωριστούς πίνακες εκπαιδευτικών με αυξημένα προσόντα....
Με αυτή την ατάκα αρκετές διευθύνσεις έκαναν πίνακες "με αυξημένα προσόντα". κλπ, κλπ
Ψάξε στο ίντερνετ και όλο και κάτι θα βρεις για να δεις τι γινόταν και πως γινόταν (υπάρχουν ακόμα ηλεκτρονικά ίχνη). Έτσι δούλευαν σπίτι τους, δεν εμφανίζονταν στους πίνακες αναπληρωτών και διορίζονταν με την προϋπηρεσία τους. Στη συνέχεια έπαιρναν και άμεσα μετάθεση σπίτι τους..... 
Η διαδικασία  νόμιμη και αποτελεσματική. Δεν ήταν κακό. Κακό είναι να βγαίνουν και να λένε @!#@!..!$ σε εμάς που τυραννιόμαστε σήμερα
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 19, 2014, 11:35:40 μμ από noname »

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
http://www.seepeaa.gr/LH2Uploads/ItemsContent/197/5.pdf
σελίδα 9....κάτι δεν αναφέρει

Ν 2817/2000 άρθρο 4 παράγραφος 4

και η εφαρμογή του στην Υ.Α. ΦΕΚ766 -Β- 18-6-2001




μετά βγήκε ο νόμος N3194/2003 - ΦΕΚ. 267 -A- 20-11-2003 και εμφανίστηκαν για πρώτη φορά τα σεμινάρια



κλπ κλπ

Χριστός Ανέστη! Χρόνια πολλά σε όλους!

Αποσυνδεδεμένος Energo

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 85
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Καλές μοριοδοτήσεις! Χρόνια πολλά ! Χριστός Ανέστη!

Αποσυνδεδεμένος ipponoh

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 63
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Συναδέλφισα πρώτα να σε ευχαριστήσω που με συγχωρείς αν και δεν σου έκανα προσωπική επίθεση, απόψεις κρίνουμε και με απόψεις εξοργιζόμαστε, όχι με ανθρώπους, άλλωστε δεν σε ξέρω.

Συμφωνώ και διαφωνώ με όσα λες, γιατί τα αντιλαμβάνομαι με διαφορετικό τρόπο τα πράγματα. Επίτρεψε μου να κάνω τον συνήγορο του διαβόλου  (ελπίζω να μην έχω θέμα Άγιες μέρες που είναι)

Από την στιγμή που κάτι μοριοδοτήτε και είναι επιπλέον τότε ναι κάποιος με 1 μεταπτυχιακό + σεμινάριο είναι παραπάνω (όχι καλύτερος άλλωστε τι ορίζουμε ως καλύτερο?) από κάποιον με 1 μεταπτυχιακό, αυτό λέει η μαθηματική επιστήμη και κοιτώντας μόνο ποσοτικά το θέμα και όχι ποιοτικά (γιατί μετά πρέπει να πιάσουμε και ποιο μεταπτυχιακό έκανε και με τι βαθμό το πήρε, που το έκανε, έχει ενδιαφέρον η πτυχιακή του, έδωσε εξετάσεις να μπει στο μπτχ, είναι υπότροφος, έκανε πρακτική, πόση πρακτική, πόσο μεταδοτικός ήταν κλπ κλπ).

Το αν οι συγγραφείς θέλουν τα σεμινάρια να διατηρηθούν και γιαυτό τα διατηρούν, πολύ πιθανό, δεν το ξέρω. Αλλά γιατί να θέλουν κάτι τέτοιο? Κάποιος μπορεί να πει ότι έχουν συμφέροντα από τα πανεπιστήμια, μπορεί να πηγαίνουν και να δουλεύουν κιόλας, μπορεί μπορεί πολλά μπορεί αλλά εγώ δεν το ξέρω, δεν έχω αποδείξεις.
Προσωπικά βλέπω γενικότερα και θεωρώ ότι πρέπει να δίνετε η ευκαιρία να κάνεις αν θέλεις και σεμινάριο εξειδίκευσης στην Ε.Α.Ε., όσο τα μεταπτυχιακά στην Ελλάδα παίρνουν λίγους, με πολλά λεφτά, δεν βλέπω άλλη επιλογή ειδικά από την στιγμή που το κράτος δεν επιδοτεί τα μεταπτυχιακά αυτά ή π.χ. να ενεργοποίηση ξανά τα διδασκαλία κλπ.
Η ένσταση σου για την ποιότητα των μεταπτυχιακών ορισμένων χωρών την καταλαβαίνω αλλά δεν την συμμερίζομαι, αν είναι χαμηλής ποιότητας τότε υπάρχουν οργανισμοί που μπορούν να αποτανθούν και να μην τα δέχεται το κράτος, δεν μπορώ να το κάνω εγώ ο απλός καθηγητής.

Στο άλλο που διαφωνώ κάθετα μαζί σου είναι σε αυτό με τον τρόπο παρακολούθησης ενός μεταπτυχιακού. Επειδή το δικό σου είχε καθημερινά μαθήματα αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχουν και άλλοι τρόποι να παρακολουθείς ένα μεταπτυχιακό, δηλαδή αν και εδώ στο Ελλαδιστάν επιτρεπόταν τα εξ αποστάσεων όπως σε όλο τον πλανήτη και δεν πατούσες καν πότε σου στο Πανεπιστήμιο τι θα έλεγες; Προσωπικά το πως παρακολουθείς ένα μεταπτυχιακό δεν με ενδιαφέρει, ούτε το πως μαθαίνεις, αν το μτπχ πρόγραμμα είναι καλό τότε εμένα μου περισσεύει, αν δεν είναι καλό ας μην του δώσουν άδεια.
Το θέμα με 1 ή 2 χρόνια του μεταπτυχιακού ξέρεις ότι δεν μετράει καν σαν επιχείρημα υπάρχει κοινό τόπος σε όλη την Ευρώπη γιαυτό. Σχεδόν όλα είναι 1 χρόνου και αν κάποια είναι 2 δικαίωμα τους αλλά παίρνουν όλα τις ίδιες μονάδες ECT.
Συνάδελφε καλημέρα και χρόνια πολλά! Είπες σε προηγούμενη ανάρτησή σου ότι το μεταπτυχιακό δε μοριοδοτείται στους διδακτορικούς γιατί είναι προαπαιτούμενο. Αυτό δεν ισχύει και μάλιστα υπάρχουν συνάδελφοι στον πίνακα που έχουν διδακτορικό και όχι μεταπτυχιακό.  Εξαρτάται που έχεις κάνει το διδακτορικό, άλλα πανεπιστήμια σε δέχονται χωρίς μεταπτυχιακό και άλλα όχι. Το θέμα όμως με τα σεμινάρια είναι και ηθικό κατά τη γνώμη μου και εδώ νομίζω ότι σκεφτόμαστε πολύ διαφορετικά. Να θυμίσω ότι η πρόταξη των συναδέλφων με μεταπτυχιακό και σεμινάριο είχε ισχύσει μια χρονιά αλλά μετά το υπουργείο την πήρε πίσω. Είχαν κι αυτοί τις αμφιβολίες τους ίσως...Παρόλα αυτά υπήρξαν συνάδελφοι που ενώ είχαν μεταπτυχιακό πήγαν να κάνουν και σεμινάριο γιατί πανικοβλήθηκαν (πλήρης απαξιώση του μεταπτυχιακού κατά την άποψή μου). Αυτοί ήταν λίγοι και το έκαναν για τους λόγους που όλοι καταλαβαίνουμε. Υπάρχει όμως (ξέρω ότι κουράζω γιατί λέω ξανά το ίδιο) και μια μεγάλη μερίδα συναδέλφων που καβαντζώθηκαν στην Ε.Α με τα σεμινάρια τότε που τα μεταπτυχιακά ήταν λίγα, έκαναν όπως-όπως αρκετοί και τα γνωστά βουλγαρο-ιταλικά μεταπτυχιακά ενώ εργάζονταν και πάει λέγοντας....Κανένα σεμινάριο δεν έπρεπε να μοριοδοτηθεί πριν ελεγθεί πρώτα η ποιότητα των μεταπτυχιακών. Κάνένα μεταπτυχιακό δεν έπρεπε να αναγνωρίζεται χωρίς κάποια κριτήρια (πήραν μεταπτυχιακά από Ιταλία άνθρωποι που δεν ξέρουν γρι ιταλικά σε ιταλόφωνα πανεπιστήμια!!)Το να είναι ισότιμο ένα μεταπτυχιακό Βουλγαρίας με τα υπόλοιπα, είναι κάτι που με στενοχωρεί. Αλλά το να βλέπω τώρα ότι αρκετοί απ' αυτούς θα βγουν μπροστά στον πίνακα λόγω του έξτρα μορίου με το σεμινάριο είναι άσχημη πρόκληση.. 
 
Το θέμα δεν είναι μόνο τι λένε τα μαθηματικά αγαπητέ συνάδελφε! Πρέπει να γίνει ένα ξεκαθάρισμα επιτέλους. Και όποιος δεν υποψιάζεται ότι η επιπλέον μοριοδότηση του σεμιναρίου έγινε για να τρέξουν όλοι να εναποθέσουν τις όποιες οικονομίες τους στα ταμεία των Πανεπιστημιών και του Υπουργείου που τα αναγνωρίζει, αυτός νομίζω κοιμάται στα χαμομήλια...

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Συνάδελφε καλημέρα και χρόνια πολλά! Είπες σε προηγούμενη ανάρτησή σου ότι το μεταπτυχιακό δε μοριοδοτείται στους διδακτορικούς γιατί είναι προαπαιτούμενο. Αυτό δεν ισχύει και μάλιστα υπάρχουν συνάδελφοι στον πίνακα που έχουν διδακτορικό και όχι μεταπτυχιακό.  Εξαρτάται που έχεις κάνει το διδακτορικό, άλλα πανεπιστήμια σε δέχονται χωρίς μεταπτυχιακό και άλλα όχι.
Χρόνια πολλά. Πάμε τώρα..
φυσικά και ισχύει, αρκεί να έχουν το ίδιο αντικείμενο. Φυσικά και δεν ισχύει όταν δεν υπάρχουν και τα 2. Μιλάμε τι γίνετε όταν υπάρχουν και έχουν το ίδιο αντικείμενο.

Το θέμα όμως με τα σεμινάρια είναι και ηθικό κατά τη γνώμη μου και εδώ νομίζω ότι σκεφτόμαστε πολύ διαφορετικά.

και εγώ ηθικό θεωρώ το θέμα, όταν σου γράφω ότι πρέπει όλοι να έχουν δικαίωμα να κάνουν σεμινάριο, ακόμα και αυτοί με μεταπτυχιακό.

Να θυμίσω ότι η πρόταξη των συναδέλφων με μεταπτυχιακό και σεμινάριο είχε ισχύσει μια χρονιά αλλά μετά το υπουργείο την πήρε πίσω. Είχαν κι αυτοί τις αμφιβολίες τους ίσως...
Έτσι είναι οι νόμοι, σήμερα είναι έτσι αύριο είναι αλλιώς δεν σημαίνει ότι σήμερα είναι πιο δίκαιοι από τους χτεσινούς ή τους αυριανούς, τα πάντα κρίνονται με βάση τις συνθήκες που επικρατούν την εποχή εκείνη. Το ότι πήραν πίσω κάτι κάποτε δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να έρθει αύριο.

Παρόλα αυτά υπήρξαν συνάδελφοι που ενώ είχαν μεταπτυχιακό πήγαν να κάνουν και σεμινάριο γιατί πανικοβλήθηκαν (πλήρης απαξιώση του μεταπτυχιακού κατά την άποψή μου). Αυτοί ήταν λίγοι και το έκαναν για τους λόγους που όλοι καταλαβαίνουμε.

Καλά έκαναν και το έκαναν, προφανώς ήθελαν ακόμα περισσότερα προσόντα... τώρα επιβραβεύονται βλέποντας το σχέδιο νόμου. Αυτό δεν είναι κακό ξέρεις, τουναντίον.

Υπάρχει όμως (ξέρω ότι κουράζω γιατί λέω ξανά το ίδιο) και μια μεγάλη μερίδα συναδέλφων που καβαντζώθηκαν στην Ε.Α με τα σεμινάρια τότε που τα μεταπτυχιακά ήταν λίγα, έκαναν όπως-όπως αρκετοί και τα γνωστά βουλγαρο-ιταλικά μεταπτυχιακά ενώ εργάζονταν και πάει λέγοντας....

Τι πάει να πει "καβαντζώθηκαν στην Ε.Α. με τα σεμινάρια" ? εννοείς ότι δουλεύουν στην ειδική αγωγή για μεγάλο διάστημα με προσόν το σεμινάριο ? αν ναι γιατί χρησιμοποιείς τον υποτιμητικό όρο "καβαντζώθηκαν"? οι συνάδελφοι αυτοί, εργάζονται και έχουν και ένα ελάχιστο προσόν αυτό του σεμιναρίου. Έχουν όμως το δικαίωμα να αποκτήσουν και μεταπτυχιακό, και αν τους το επιτρέπει ο τρόπος παρακολούθησης του μεταπτυχιακού γιατί να μην τα κάνουν παράλληλα ? δεν βρίσκω κάτι κακό, ίσα ίσα μπράβο τους που μπορούν και τα μπορούν παράλληλα


Κανένα σεμινάριο δεν έπρεπε να μοριοδοτηθεί πριν ελεγθεί πρώτα η ποιότητα των μεταπτυχιακών.

μάλλον εννοείς την ποιότητα των σεμιναρίων, σε αυτό συμφωνώ. Άλλωστε αυτό πάει να κάνει με τα "νέα" σεμινάρια που δίνουν 1,5 μόρια και ελέγχει το ΙΕΠ.

Κάνένα μεταπτυχιακό δεν έπρεπε να αναγνωρίζεται χωρίς κάποια κριτήρια (πήραν μεταπτυχιακά από Ιταλία άνθρωποι που δεν ξέρουν γρι ιταλικά σε ιταλόφωνα πανεπιστήμια!!)

Μα δεν πάνε να μάθουν ιταλικά, αν τα κάνουν στα αγγλικά, ή αν κάνουν μεταφράσεις από ελληνικά σε ιταλικά και ανάποδα, μπράβο τους που μπορούν, εγώ θα προτιμούσα να μάθαινα την γλώσσα. Αλλά αν αυτοί μπορούν εμένα μου περισσεύει. Αυτό που μετράει δεν είναι είναι αν έμαθαν την γλώσσα αλλά αν έκαναν όσα προβλέπονται (μαθήματα, εργασίες, διπλωματική) στο αντικείμενο που επέλεξαν. Γιαυτό τους κρίνει το πανεπιστήμιο, όχι εγώ ούτε και εσύ.

Το να είναι ισότιμο ένα μεταπτυχιακό Βουλγαρίας με τα υπόλοιπα, είναι κάτι που με στενοχωρεί.
 
κακός σε στεναχωρεί, από την στιγμή που η Βουλγαρία μπήκε στο Ε.Ε. και εφαρμόζει την αντίστοιχη νομοθεσία αυτό είναι φυσικό και λογικό να συμβαίνει. Θα μπορούσε αντί για την Βουλγαρία να ήταν ένα κολέγιο της Ουαλίας ας πούμε και πάλι να είχε χαμηλότερο πρόγραμμα από ένα της Ελλάδας, τι να κάνουμε, δεν είναι όλα τα δάκτυλα τα ίδια. Εμένα με ενδιαφέρει τι μαθαίνει ο καθένας, μπορεί να είσαι στο καλύτερο πρόγραμμα της Ελλάδος και να μην έχεις την απαιτούμενη σοβαρότητα και απλά να κουτσοτελειώσεις και ένας άλλος στην "κακιά" Βουλγαρία να είναι άψογος, γιαυτό λέω ότι δεν πρέπει να γενικεύουμε. Αν υπάρχουν στοιχεία για μεταπτυχιακά "μούφα" τότε να αποτανθούν στον ΔΟΑΤΑΠ με αυτά τα στοιχεία και να κοπεί η αναγνώριση, αλλιώς το μόνο που κάνουμε είναι "αερολογούμε" και στην τελική να σπιλώνουμε ανθρώπους που δεν ξέρουμε.

Αλλά το να βλέπω τώρα ότι αρκετοί απ' αυτούς θα βγουν μπροστά στον πίνακα λόγω του έξτρα μορίου με το σεμινάριο είναι άσχημη πρόκληση.. 
 

πολύ πιθανό να συμβεί αυτό που λες, έτσι είναι όμως η ζωή αν την αφήσεις σε προσπερνάει, αν θέλεις μπορείς να κάνεις και εσύ σεμινάριο πάντως, αλλά ακόμα δεν έχει τελειώσει τίποτα με το σχέδιο νόμου, κάτσε να δούμε που θα κάτσει η μπίλια.

Το θέμα δεν είναι μόνο τι λένε τα μαθηματικά αγαπητέ συνάδελφε!

Συμφωνώ αλλά όχι και να τα αγνοούμε κιόλας.

Πρέπει να γίνει ένα ξεκαθάρισμα επιτέλους. Και όποιος δεν υποψιάζεται ότι η επιπλέον μοριοδότηση του σεμιναρίου έγινε για να τρέξουν όλοι να εναποθέσουν τις όποιες οικονομίες τους στα ταμεία των Πανεπιστημιών και του Υπουργείου που τα αναγνωρίζει, αυτός νομίζω κοιμάται στα χαμομήλια...

Προτιμώ να κοιμάμαι στα χαμομήλια συναδέλφισα παρά να κατηγορήσω άδικα έστω και ένα συνάνθρωπο μου χωρίς στοιχεία. Το ότι ως αποτέλεσμα τα πανεπιστήμια θα κάνουν Πάρτι αυτό είναι το μόνο σίγουρο όπως είπα και στο προηγούμενο μήνυμα. Γιατί όχι μόνο τα σεμινάρια μένουν αλλά δημιουργούνται στην θέση τους νέα που δίνουν περισσότερα μόρια, οπότε οι "πελάτες" μπορεί να είναι και όσοι κάναν τα παλιά σεμινάρια!

Σε κάθε περίπτωση, τίποτα δεν έχει τελειώσει ακόμα, όσοι έχουν ενστάσεις ή θέλουν διορθώσεις καλό είναι τις εκφράσουν είτε ατομικά είτε συλλογικά στην διαβούλευση, αλλά με πραγματικά επιχειρήματα και όλα είναι πιθανά. Έχει μέλλον ακόμα το όλο θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ipponoh

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 63
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Χρόνια πολλά. Πάμε τώρα..
φυσικά και ισχύει, αρκεί να έχουν το ίδιο αντικείμενο. Φυσικά και δεν ισχύει όταν δεν υπάρχουν και τα 2. Μιλάμε τι γίνετε όταν υπάρχουν και έχουν το ίδιο αντικείμενο.

και εγώ ηθικό θεωρώ το θέμα, όταν σου γράφω ότι πρέπει όλοι να έχουν δικαίωμα να κάνουν σεμινάριο, ακόμα και αυτοί με μεταπτυχιακό.
Έτσι είναι οι νόμοι, σήμερα είναι έτσι αύριο είναι αλλιώς δεν σημαίνει ότι σήμερα είναι πιο δίκαιοι από τους χτεσινούς ή τους αυριανούς, τα πάντα κρίνονται με βάση τις συνθήκες που επικρατούν την εποχή εκείνη. Το ότι πήραν πίσω κάτι κάποτε δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να έρθει αύριο.

Καλά έκαναν και το έκαναν, προφανώς ήθελαν ακόμα περισσότερα προσόντα... τώρα επιβραβεύονται βλέποντας το σχέδιο νόμου. Αυτό δεν είναι κακό ξέρεις, τουναντίον.

Τι πάει να πει "καβαντζώθηκαν στην Ε.Α. με τα σεμινάρια" ? εννοείς ότι δουλεύουν στην ειδική αγωγή για μεγάλο διάστημα με προσόν το σεμινάριο ? αν ναι γιατί χρησιμοποιείς τον υποτιμητικό όρο "καβαντζώθηκαν"? οι συνάδελφοι αυτοί, εργάζονται και έχουν και ένα ελάχιστο προσόν αυτό του σεμιναρίου. Έχουν όμως το δικαίωμα να αποκτήσουν και μεταπτυχιακό, και αν τους το επιτρέπει ο τρόπος παρακολούθησης του μεταπτυχιακού γιατί να μην τα κάνουν παράλληλα ? δεν βρίσκω κάτι κακό, ίσα ίσα μπράβο τους που μπορούν και τα μπορούν παράλληλα


μάλλον εννοείς την ποιότητα των σεμιναρίων, σε αυτό συμφωνώ. Άλλωστε αυτό πάει να κάνει με τα "νέα" σεμινάρια που δίνουν 1,5 μόρια και ελέγχει το ΙΕΠ.

Μα δεν πάνε να μάθουν ιταλικά, αν τα κάνουν στα αγγλικά, ή αν κάνουν μεταφράσεις από ελληνικά σε ιταλικά και ανάποδα, μπράβο τους που μπορούν, εγώ θα προτιμούσα να μάθαινα την γλώσσα. Αλλά αν αυτοί μπορούν εμένα μου περισσεύει. Αυτό που μετράει δεν είναι είναι αν έμαθαν την γλώσσα αλλά αν έκαναν όσα προβλέπονται (μαθήματα, εργασίες, διπλωματική) στο αντικείμενο που επέλεξαν. Γιαυτό τους κρίνει το πανεπιστήμιο, όχι εγώ ούτε και εσύ.
κακός σε στεναχωρεί, από την στιγμή που η Βουλγαρία μπήκε στο Ε.Ε. και εφαρμόζει την αντίστοιχη νομοθεσία αυτό είναι φυσικό και λογικό να συμβαίνει. Θα μπορούσε αντί για την Βουλγαρία να ήταν ένα κολέγιο της Ουαλίας ας πούμε και πάλι να είχε χαμηλότερο πρόγραμμα από ένα της Ελλάδας, τι να κάνουμε, δεν είναι όλα τα δάκτυλα τα ίδια. Εμένα με ενδιαφέρει τι μαθαίνει ο καθένας, μπορεί να είσαι στο καλύτερο πρόγραμμα της Ελλάδος και να μην έχεις την απαιτούμενη σοβαρότητα και απλά να κουτσοτελειώσεις και ένας άλλος στην "κακιά" Βουλγαρία να είναι άψογος, γιαυτό λέω ότι δεν πρέπει να γενικεύουμε. Αν υπάρχουν στοιχεία για μεταπτυχιακά "μούφα" τότε να αποτανθούν στον ΔΟΑΤΑΠ με αυτά τα στοιχεία και να κοπεί η αναγνώριση, αλλιώς το μόνο που κάνουμε είναι "αερολογούμε" και στην τελική να σπιλώνουμε ανθρώπους που δεν ξέρουμε.

πολύ πιθανό να συμβεί αυτό που λες, έτσι είναι όμως η ζωή αν την αφήσεις σε προσπερνάει, αν θέλεις μπορείς να κάνεις και εσύ σεμινάριο πάντως, αλλά ακόμα δεν έχει τελειώσει τίποτα με το σχέδιο νόμου, κάτσε να δούμε που θα κάτσει η μπίλια.

Συμφωνώ αλλά όχι και να τα αγνοούμε κιόλας.

Προτιμώ να κοιμάμαι στα χαμομήλια συναδέλφισα παρά να κατηγορήσω άδικα έστω και ένα συνάνθρωπο μου χωρίς στοιχεία. Το ότι ως αποτέλεσμα τα πανεπιστήμια θα κάνουν Πάρτι αυτό είναι το μόνο σίγουρο όπως είπα και στο προηγούμενο μήνυμα. Γιατί όχι μόνο τα σεμινάρια μένουν αλλά δημιουργούνται στην θέση τους νέα που δίνουν περισσότερα μόρια, οπότε οι "πελάτες" μπορεί να είναι και όσοι κάναν τα παλιά σεμινάρια!

Σε κάθε περίπτωση, τίποτα δεν έχει τελειώσει ακόμα, όσοι έχουν ενστάσεις ή θέλουν διορθώσεις καλό είναι τις εκφράσουν είτε ατομικά είτε συλλογικά στην διαβούλευση, αλλά με πραγματικά επιχειρήματα και όλα είναι πιθανά. Έχει μέλλον ακόμα το όλο θέμα.
Είσαι πολύ επιεικής νομίζω με το θέμα των μεταπτυχιακών και θα συνεχίσω να διαφωνώ μαζί σου γιατί αυτό που εσύ αποκαλείς "προσπάθεια¨ κάποιων να αυξήσει τα προσόντα του το έχω βιώσει από κοντά με συναδέλφους που συνεργαζόμουν και  έκαναν τα γνωστά μεταπτυχιακά τα οποία κατηγορώ και πιστεύω ότι το μόνο αποτέλεσμα είναι μερικές χιλιάδες ευρώ λιγότερα στο λογαριασμό τους και περισσότερα μόρια στον πίνακα. Μερικοί το κοκκορεύονται κιόλας ότι ξεμπέρδεψαν εύκολα… Επίσης αν ήταν τόσο αξιόλογα θα τα προσέφεραν και άλλα πολλά πανεπιστήμια και όχι μόνο 2-3 όπως συμβαίνει τώρα. Δε βλέπω όμως να θέλουν άλλα πανεπιστημιακά ιδρύματα να ρίξουν το επίπεδό τους…Έχεις δίκιο ότι τίποτα δεν έχει τελειώσει και τίποτα δεν είναι σίγουρο ακόμη.. είδωμεν

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ
Ομάδα Αναπληρωτών Εκπαιδευτικων Ειδικής Αγωγής Δασκάλων (ΠΕ 70.50) & Νηπιαγωγών (ΠΕ 60.50) ΣΜΕΑΕ


 

Μερικές διευκρινίσεις σχετικά με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Προκειμένου να καταλήξει κανείς σε συμπεράσματα για την τροπή που φαίνεται να παίρνουν τα πράγματα ως προς τον τομέα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, και να διαλευκανθούν πιθανές παρανοήσεις, οφείλει κανείς να ανατρέξει σε κείμενα τα οποία θα έπρεπε να αντανακλούν και να επηρεάζουν την πολιτική της Ελλάδας στον τομέα της εκπαίδευσης γενικότερα και της εκπαίδευσης των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ειδικότερα.

Συγκεκριμένα, τόσο σε διεθνές όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο παρατηρείται η απομάκρυνση της ειδικής αγωγής από το ιατρικό- παθολογικό μοντέλο και η σταδιακή υιοθέτηση του κοινωνικού μοντέλου (Drabble, 2013, UNESCO, 2009). Μεταξύ των χωρών της Ευρώπης υπάρχει ισχυρή πολιτική ομοφωνία ως προς την σπουδαιότητα της συνεκπαίδευσης και της ένταξης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό (mainstream) σχολείο (Drabble, 2013). Η Ελλάδα φαίνεται ότι κινείται προς την ίδια κατεύθυνση με την παραπάνω διαπίστωση. Σύμφωνα με τις «Βασικές Αρχές για την Προαγωγή της Ποιότητας στην Συνεκπαίδευση-Προτάσεις για τους Διαμορφωτές πολιτικής» του Ευρωπαϊκού Φορέα για την Ανάπτυξη στην Ειδική Αγωγή (European Agency for the Development of Special Needs Education, 2009), τα μέλη του φορέα, ένα εκ των οποίων είναι και η Ελλάδα, κατέληξαν σε κοινές αρχές όσον αφορά την συνεκπαιδευτική πολιτική τους. Οι βασικές αυτές αρχές συνοψίζονται στις ακόλουθες:

•        Διεύρυνση της συμμετοχής για την αύξηση των ευκαιριών για όλους τους μαθητές.

•        Εκπαίδευση και κατάρτιση στην συνεκπαίδευση για όλους τους εκπαιδευτικούς.

•        Οργανωτική κουλτούρα και ήθος που προάγει την ενσωμάτωση.

•        Υποστηρικτικές δομές οργανωμένες ώστε να προάγουν την ενσωμάτωση.

•        Ευέλικτα συστήματα πόρων που προάγουν την ενσωμάτωση.

•        Πολιτικές που προάγουν την ενσωμάτωση.

Όσον αφορά τον ρόλο του εκπαιδευτικού και την έννοια της ίδιας της παιδαγωγικής σας παραθέτoυμε τα ακόλουθα:

Η παιδαγωγική επιστήμη αφορά γνώσεις και δεξιότητες που ο εκπαιδευτικός πρέπει να κατέχει προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες του κάθε μαθητή και όχι ενός τύπου μαθητή (European Agency for development in special needs education, 2010α).  Η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων δεν σταματά στην αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών αλλά είναι και πρέπει να είναι διαρκής (European Agency for development in special needs education, 2010α). Επιπλέον, στα πλαίσια της στροφής προς την συνεκπαίδευσης, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση όλων των εκπαιδευτικών έτσι ώστε κάθε εκπαιδευτικός να είναι σε θέση να απευθύνεται στις ανάγκες όλων των μαθητών, συμπεριλαμβανομένων και αυτών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (European Agency for development in special needs education, 2010α).

Ιδιαίτερα τονίζεται η αναβάθμιση της αρχικής εκπαίδευσης όλων των εκπαιδευτικών η οποία δεν περιορίζεται σε απόκτηση βασικών δεξιοτήτων (European Agency for Development in Special Needs Education, 2011). Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών με την μορφή μαθητείας για την απόκτηση συγκεκριμένων δεξιοτήτων ενέχει τον κίνδυνο της παραγωγής εκπαιδευτικών που λειτουργούν ως τεχνικοί της εκπαίδευσης, στερούμενοι το απαραίτητο υπόβαθρο γνώσης και κατανόησης (European Agency for development in special needs education, 2010). Στο ίδιο πλαίσιο, η διαρκής και συνεχιζόμενη εκπαίδευση των εκπαιδευτικών πέρα από το επίπεδο της αρχικής τους εκπαίδευσης κρίνεται απαραίτητη (European Agency for Development in Special Education, 2012).

Η Ειδική Παιδαγωγική εντάσσεται στο ίδιο συνεχές με την Παιδαγωγική και η διαφοροποίηση των εξειδικευμένων πρακτικών της μπορεί να θεωρηθεί ως μία διαδικασία εντατικοποίησης, ενώ συχνά η διαφοροποίησή των πρακτικών αυτών δεν είναι τέτοια που να δικαιολογεί τον όρο Ειδική Παιδαγωγική (European Agency for Development in Special Needs Education, 2010α). Οι παιδαγωγικές εφαρμογές, τόσο στα πλαίσια της ειδικής όσο και της γενικής αγωγής, κατά ένα μεγάλο μέρος στηρίζονται σε κοινές έρευνες και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις στις οποίες ο όρος Ειδική Αγωγή χρησιμοποιείται αναφορικά με διαδικασίες προσαρμογών,  οι οποίες δεν αποτελούν από μόνες τους παιδαγωγική (European Agency for Development in Special Needs Education, 2010α).

Ο διαχωρισμός της αρχικής εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών σε γενική και ειδική κατεύθυνση, είναι παράδοξος και δημιουργεί εμπόδια στην πρόσβαση όλων των μαθητών σε ισότιμες εκπαιδευτικές εμπειρίες (European Agency for Development in Special Needs Education, 2010α). Εξαιτίας της ποικιλίας και διαφορετικότητας των δυσκολιών τις οποίες όλοι οι δάσκαλοι καλούνται να αντιμετωπίσουν, ξεχωριστές πορείες αρχικής εκπαίδευσης (ειδική- γενική εκπαίδευση) δεν βοηθούν, αλλά είναι προτιμότερο η εξειδίκευση των εκπαιδευτικών να έπεται της απόκτησης δεξιοτήτων και εκπαιδευτικής εμπειρίας στο γενικό (mainstram) πλαίσιο (European Agency for development in special needs education, 2010α). Η εξειδικευμένη γνώση δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με την στενή έννοια, αλλά να κτίζεται πάνω σε μία ήδη υπάρχουσα ευρεία βάση γνώσεων (European Agency for development in special needs education, 2010α). Η παραπάνω άποψη υποστηρίζεται από την έκθεση της UNESCO στο International Conference on Education με θέμα «Inclusive Education: The way of the future» (European Agency for Development in Special Needs Education, 2010α, UNESCO International Bureau of Education, 2009).

Όσον αφορά την εξειδίκευση εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, μέσα από την έκθεση του Ευρωπαϊκού Φορέα Ειδικής Αγωγής (European Agency for Special Needs Education) με τίτλο «Ειδική Αγωγή στην Ευρώπη- Θεματική έκδοση» (Special Needs Education in Europe- Thematic Publication) (2003) σε όλες τις  χώρες της Ευρώπης επιτυγχάνεται μέσα από προγράμματα συμπληρωματικών σπουδών. Στο σημείο αυτό θα Θέλαμε να τονίσουμε ότι οι πληροφορίες που διατίθενται στην σελίδα του Ευρωπαϊκού Φορέα Ειδικής Αγωγής (https://www.european-agency.org/ ) σε σχέση με την βασική και εξειδικευμένη εκπαίδευση των εκπαιδευτικών των Ευρωπαϊκών χωρών δεν είναι διαφορετικές από αυτές της έκθεσης. Σύμφωνα με την παραπάνω έκθεση, στις  περισσότερες χώρες της Ευρώπης για την πραγματοποίηση σπουδών εξειδίκευσης η απόκτηση πρώτου πτυχίου στην εκπαίδευση είναι προϋπόθεση. Όσον αφορά τα προγράμματα που οδηγούν σε απευθείας απόκτηση της εξειδίκευσης έχουν ενσωματωμένες τις συμπληρωματικές σπουδές, έχουν μεγαλύτερη διάρκεια φοίτησης σε σχέση με το βασικό πτυχίο στην εκπαίδευση και συχνά καταλήγουν σε πτυχίο μεταπτυχιακού επιπέδου. Όσον αφορά χώρες όπως η Ισπανία, στις οποίες η εξειδίκευση τόσο στην ειδική αγωγή όσο και σε άλλους τομείς επιτυγχάνεται σε προπτυχιακό επίπεδο, η εξειδίκευση στην ειδική αγωγή αποτελεί μία από τις διαθέσιμες επιλογές κατεύθυνσης στα πλαίσια της κοινής αρχικής εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών και δεν είναι δεσμευτική για τους αποφοίτους ως προς την δυνατότητα τους να εργαστούν στο γενικό (mainstream) σχολείο ως εκπαιδευτικοί τάξης (European agency for development in special needs education, 2010β).

Η ερώτηση που προκύπτει από όλα τα παραπάνω είναι: Ποια πορεία τελικά ακολουθεί η Ελλάδα ως προς την Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και την προώθηση ενός σχολείου για όλους; Συγκεκριμένα, πριν από κάποια χρόνια ιδρύονται πανεπιστημιακά τμήματα που εκπαιδεύουν, «ειδικούς» στον τομέα της ειδικής αγωγής, σε μία περίοδο που υποτίθεται η γενικότερη στροφή είναι προς την ένταξη και την συνεκπαίδευση. Μετά από όλα αυτά τα χρόνια αντί να αναβαθμιστεί ο χαρακτήρας των τμημάτων αυτών (π.χ αύξηση της διάρκειας φοίτησής και ταυτόχρονης δυνατότητας των αποφοίτων να εργάζονται και στην γενική τάξη, ή/και μετατροπής τους σε κέντρα έρευνας και δια βίου εκπαίδευσης ως υποτμήματα των παιδαγωγικών τμημάτων) διατηρείται η λειτουργία τους με τον ίδιο και απαράλλακτο τρόπο. Όσον αφορά το κομμάτι της ένταξης και της συνεκπαίδευσης είναι πραγματικά αδιανόητο το πως είναι δυνατό να εξυπηρετούνται, όταν η ίδια η ίδρυση των τμημάτων και ο τίτλος τους παραπέμπει σε ένα καθαρά ιατρικό μοντέλο αντιμετώπισης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, ενώ οι απόφοιτοί τους δεν μπορούν να εργαστούν στην γενική (mainstream) τάξη.

Ενώ η γενικότερη τάση είναι αναβάθμιση της εκπαίδευσης όλων των εκπαιδευτικών,  στην Ελλάδα τείνει να θεωρηθεί ένας κάτοχος πρώτου πτυχίου ως πιο καταρτισμένος από εκπαιδευτικό ο οποίος έχει ολοκληρώσει μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές. Όσον αφορά τις διαφορές των προπτυχιακών από τις μεταπτυχιακές σπουδές μπορεί κανείς να τις δει αναλυτικά στο 8ο Παράρτημα (Appendix 8) της έκθεση A Framework for qualification of the European Higher Education Area (Bologna Working Groups on Qualification, 2005). Το πρόβλημα φαίνεται λοιπόν να είναι η μετατροπή ενός υποκλάδου σε ξεχωριστό  κλάδο και η αποδοχή ότι η Ειδική Παιδαγωγική είναι ένας εντελώς ξεχωριστός κλάδος από την Παιδαγωγική. Αναπόφευκτα λοιπόν προκύπτουν οι ακόλουθες εύλογες απόρροιες:

•        Στην Ελλάδα η εκπαίδευση ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αποτελεί αντικείμενο του γενικότερου όρου εκπαίδευση;

•        Ο όρος Παιδαγωγική αφορά την επιστήμη της αγωγής των παιδιών. Η επιστήμη αυτή περιορίζεται στην αγωγή του μέσου, τυπικού μαθητή;  Αν ναι ποιος είναι αυτός ο μέσος τυπικός μαθητής στην Ελλάδα και με ποια κριτήρια προσδιορίζεται;

•        Το αντικείμενο των Παιδαγωγικών Τμημάτων που αντικατέστησαν τις παλαιότερες Ακαδημίες είναι η αγωγή και εκπαίδευση του μέσου τυπικού μαθητή; Αν όχι για ποιο λόγο συχνά αναφέρονται στον τύπο (έντυπο και ηλεκτρονικό) ως παιδαγωγικά τμήματα γενικής εκπαίδευσης;

•        Οι διάφοροι κλάδοι της Παιδαγωγικής έχουν κάποιο κοινό σημείο αναφοράς ή είναι ανεξάρτητοι σε σημείο που να αποτελούν διαφορετική επιστήμη;

•        Οι Παιδαγωγικές Σχολές, «γενικής» ή «ειδικής», έχουν ως στόχο την παραγωγή δασκάλων- τεχνικών που να εφαρμόζουν συγκεκριμένες τεχνικές στο χώρο της εκπαίδευσης; Σε ποιούς τύπους μαθητών απευθύνονται και τι προβλέπεται για τους μαθητές που δεν ταιριάζουν ακριβώς στις κατηγορίες των «συνταγών»;

•        Η Ελλάδα έχει πράγματι στραφεί προς το μοντέλο της ένταξης και συνεκπαίδευσης όλων των μαθητών  ή έχει περιοριστεί στην υιοθέτηση της σχετικής ορολογίας; Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφερθεί ότι η ιδέα της ένταξης και συνεκπαίδευσης δεν αναφέρεται σε πρόσθετες ρυθμίσεις προκειμένου να στεγαστούν οι ανάγκες κάποιων παιδιών μέσα σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που στο σύνολό του παραμένει το ίδιο (European Agency for development in special needs education, 2010α, Ainscow and Haile-Giorgis, 1998). Με άλλα λόγια πρόκειται για αλλαγή μεθοδολογίας που αφορά το σχολείο στο σύνολό του και όχι απλή αλλαγή στις μεθόδους.

•        Οι εκπαιδευτικοί που αποφάσισαν να συνεχίσουν τις σπουδές τους, ειδικευόμενοι στον τομέα της Ειδικής αγωγής και Σχολικής Ψυχολογίας, και προέρχονται από παιδαγωγικό βασικό πτυχίο έκαναν λάθος επιλογή σπουδών; Με ποια λογική τα προσόντα τους αναγνωρίζονταν μέχρι τώρα και ξαφνικά οι ίδιοι κρίνονται ανεπαρκείς χωρίς προσόντα; Η αναβάθμιση της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών και η εξέλιξη των προσόντων τους, μέσα από συμπληρωματικές και συνεχιζόμενες σπουδές, είναι ένα θέμα που δεν αφορά την Ελλάδα;

Δυστυχώς, η Ελλάδα ακολουθεί μία δική της, εξαιρετικά πρωτότυπη και όχι με την καλή έννοια, πορεία.

Όσον αφορά τις τελευταίες φήμες σχετικά με τον τρόπο πρόσληψης εκπαιδευτικών και στελέχωσης της Ειδικής Αγωγής, αν τελικά ισχύσουν, θα είναι η πρώτη φορά που τα προσόντα για κάλυψη θέσεων εργασίας υποβιβάζονται με τέτοιο τρόπο. Ας μη λησμονούμε ότι από τους εκπαιδευτικούς που αποφοίτησαν από Ακαδημίες απαιτήθηκε εξομοίωση των προσόντων τους με τα αντίστοιχα των πανεπιστημιακών τμημάτων. Επιπλέον, αν τελικά αυτή είναι η προδιαγεγραμμένη πορεία των πραγμάτων, γιατί να μην ξαναγίνουν όλα τα Παιδαγωγικά Τμήματα Ακαδημίες και να περιοριστεί και επίσημα ο εκπαιδευτικός σε ρόλο τεχνικού, που διαθέτει μεμονωμένες στατικές δεξιότητες.

Βιβλιογραφία

Ainscow, M. and Haile- Giorgis, M. (1998). The Education of Children with Special Needs: Barriers and Opportunities in Central and Eastern Europe. Innocenti Occasional Papers, Economic and Social Policy Series, no 67. Florence: UNICEF International Child Development Centre.

Bologna Working Groups on Qualification (2005). A Framework for Qualifications of the European Higher Education Area, Copenhagen, Denmark: Ministry of Science, Technology and Innovation.

Drabble, S. (2013), Support for children with special educational needs. RAND Corporation. [Online]. Available at http://www.rand.org/pubs/research_reports/RR180.html (Ημερομηνία πρόσβασης 2 Απριλίου του 2014)

European Agency for Development in Special Needs Education (2003). Special Education in Europe: Thematic Report. European Agency for Development in Special Needs Education.

European Agency for Development in Special Needs Education (2009). Key Principles for Promoting Quality in Inclusive Education- Recommendations for Policy Makers, Odense, Denmark: European Agency for Development in Special Needs Education.

European Agency for development in special needs education (2010α).Teacher Education for Inclusion- International Literature Review, Odense, Denmark: European Agency for Development in Special Education.

European Agency for Development in Special Needs Education (2010β). Διαθέσιμο στο https://www.european-agency.org/country-information/spain/national-overview/complete-national-overview (Ημερομηνία πρόσβασης  2 Απριλίου του 2014).

European Agency for Development in Special Needs Education (2011). Teacher Education for Inclusion Across Europe- Challenges and Opportunities, Odense, Denmark: European Agency for Development in Special Education.

European Agency for Development in Special Needs Education (2012). Raising Achievement for All Learners- Quality in Inclusive Education, Odense, Denmark: European Agency for Development in Special Needs Education.

UNESCO (2009). Policy Quidelines on Inclusion in Education. Paris: UNESCO.

UNESCO International Bureau of Education (2009). Inrternational Conference on Education. Inclusive Education: The Way of the Future 28th Session Geneva 25-28 November 2008.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CF%85%CE%BA%CF%81%CE%B9%CE%BD%CE%AF%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7#ixzz2zSXok5Fv
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ
Γνωριζει κανεις πως μπορει καποιος να επικοινωνησει με την συγκεκριμενη ομαδα?

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159631
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 482
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 478
Σύνολο: 491

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.066 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.