*

Αποστολέας Θέμα: Το μέλλον της Πληροφορικής στα Δημόσια Σχολεία:Τι κάνουμε απο εδώ και στο εξής  (Αναγνώστηκε 216588 φορές)

0 μέλη και 5 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος thymiaras

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 458
    • Προφίλ
dijkstra μάλλον με μπέρδεψες με τον gpapage. Εγώ πουθενά δεν ανέφερα ούτε για επιστήμες της πληροφορικής στα δημοτικά (νομίζω ο gpapage και κάποιοι άλλοι το κάναν πιο πάνω) ούτε ότι είμαι σούπερ παιδαγωγός. Ίσα ίσα είπα ότι είναι πολύ πιο δύσκολα στα δημοτικά και ότι προτιμώ την β/θμια. Όταν σου λέω ότι δίνεις αυτοματοποιημένες απαντήσεις ... Επίσης όπως είπα και πριν αν δεν θες να σε υποβιβάζουμε και να συμπεραίνουμε πράγματα που δεν ισχύουν για εσένα πες μας τουλάχιστον που δούλευες τις προηγούμενες χρονιές και πως / πότε διορίστηκες. Όσο για τις μηχανές touring κτλ, η θεωρία αυτομάτων δεν ήταν παρά ένα μάθημα στη σχολή μας. Δες κάποια άλλα μαθήματα που υπήρχαν στην δική μου σχολή π.χ. http://www.csd.auth.gr/direction-info.php?id=4 . Πιστεύεις ότι έχουν εφαρμογή στα δημοτικά ή όχι;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Χριστίνα

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1569
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ19
    • Προφίλ
Αχ βρε παιδιά ειλικρινά απορώ πως έχετε ακόμα το κουράγιο και κάνετε αυτή τη συζήτηση. Για μένα τα πράγματα είναι απλά. Αν είχαν τόση αγωνία για τα παιδιά οι συνάδερφοι που εκφράζουν τόσες αντιρρήσεις τώρα για την παρουσία μας στα δημοτικά.....γιατί δεν τις λέγανε τόσα χρόνια που ήμασταν εκεί ως ωρομίσθιοι; Γιατί δεν τις λέγαν τότε που δεν προορίζονταν οι ίδιοι για την δουλειά εκεί; Μήπως γιατί είναι η δυσκολότερη βαθμίδα και η πιο κουραστική; Μήπως λόγω των 24 ωρών; Μήπως γιατί καλούνται να μεταβούν εκεί αναγκαστικά γιατί δεν υπάρχει ωράριο πλέον για αυτούς στην Βθμια, στα ΙΕΚ, στα γραφεία κλπ; Πως προέκυψαν ξαφνικά όλες οι ανησυχίες;
Και στην τελική οι άνθρωποι που δουλεύουν τόσα χρόνια στα δημοτικά, και εμπειρία έχουν και πτυχία και παιδαγωγικές γνώσεις και όλα τα απαραίτητα εφόδια για να αντεπεξέλθουν.

Αποσυνδεδεμένος lzdg

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 649
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 1010110
    • Προφίλ
Sorry αλλά θα την πω την κακία μου, γιατί το φαινόμενο είναι "γενικότερο": Ορισμένοι (μειοψηφία ευτυχώς) που διδάσκουν στην Β/θμια νομίζουν ότι είναι καθηγητές στο ΜΙΤ...γιατί δεν συγκρίνουν τους εαυτούς τους με αυτούς που διδάσκουν στην Γ/θμια, έτσι για αλλαγή? Μην ψαρώνετε οι υπόλοιποι κόμπλεξ είναι και (δεν) θα περάσει.

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
@thymiaras
Παράθεση
Να πάω τι συζήτηση κάπου αλλού, κάπου που κανείς δεν τολμάει να την πάει. Πιστεύετε ότι οι δάσκαλοι κάνουν καλή δουλειά στα δημοτικά ; Γιατί εγώ παρατηρώ ότι υπάρχουν παιδιά στις μεγάλες τάξεις του δημοτικού ή και στο γυμνάσιο που ακόμα συλλαβίζουν, δεν ξέρουν να γράψουν το όνομα τους σωστά κτλ κτλ.
Δεν την πάει κανείς γιατί δεν έχει κανένα νόημα να την πάει. Μην την πηγαίνεις και συ γιατί υποβιβάζεις τα επιχειρήματά σου.

Παράθεση
αλλά οι σημερινοί αναπληρωτές έχουν ένα κάρο χαρτιά ο καθένας, μεγάλες προυπηρεσίες και επιτυχίες στον ΑΣΕΠ. Οπότε μην κρίνεται ανόμοια πράγματα για το ποιος είναι ικανός να διδάξει στο δημοτικό και ποιος όχι ...
Η ικανότητα διδασκαλίας (στην θεωρία λέω, ούτε καν στην πράξη) δεν είναι ευθέως ανάλογη του αριθμού των "χαρτιών" ούτε των "προϋπηρεσιών" ούτε των "επιτυχιών". Η ικανότητα διδασκαλίας (πρέπει να) είναι σαφώς ορισμένη με συγκεκριμένα προσόντα και όποιοι έχουν αυτά θεωρούνται ικανοί. Από εκεί και πέρα ο διαγωνισμός για το ποιος ... τα έχει περισσότερα, οφείλει να σταματάει.
Παράθεση
Και γω έχοντας δουλέψει και στην α/θμια και στην β/θμια φυσικά και προτιμώ την β/θμια αλλά δεν κάθομαι ούτε να απαξιώνω την δουλειά που γίνεται από τους συναδέρφους στα δημοτικά, ούτε να βάζω μπροστά "το καλό των παιδιών" λες και όλοι οι άλλοι είναι παλιάνθρωποι που τους νοιάζει μόνο να βολευτούν
Ούτε αυτοί που διαφωνούν με την ύπαρξη καθηγητών πληροφορικής στα δημοτικά είναι παλιάνθρωποι που [βάλε ότι θες εδώ]. Επίσης, η διαφωνία αυτή δεν συνιστά αυτόματα απαξίωση της δουλειάς που έχει γίνει μέχρι τώρα στα δημοτικά. Δεν είναι κακό να διδάσκονται τα παιδιά πληροφορική. Καλό είναι. Το ερώτημα είναι αν είναι το καλύτερο.

@argy1010
Παράθεση
Όσο επιμορφωμενος και αν είναι ένας δάσκαλος δεν μπορεί να διδάξει πληροφορική καλύτερα από έναν καθηγητή πληροφορικής. Πώς να το κάνουμε.
Όπως δεν μπορεί να διδάξει καλύτερα μουσική από ένα μουσικό, εικαστικά καλυτέρα από εικαστικό, θεατρική αγωγή καλυτέρα από θεατρολόγο και ούτο καθεξής.
Συμφωνώ και γω σε αυτό. Το έχω γράψει άλλωστε νωρίτερα.
Παράθεση
Αρνητικό το γεγονός ότι προφανώς ένας άνθρωπος δεν μπορεί να είναι παντογνώστης και δεν μπορεί να φτάσει μέχρι το βέλτιστο επίπεδο ΚΑΙ τα μαθηματικά ΚΑΙ την ιστορία ΚΑΙ την θεατρολογία ΚΑΙ την μουσική ΚΑΙ ... ΚΑΙ...
Το οποίο μπορεί να επεκταθεί κι άλλο με το "Όσο επιμορφωμένος και αν είναι ένας καθηγητής, δεν μπορεί να εφαρμόσει την παιδαγωγική καλύτερα από έναν δάσκαλο".

@nefeli999
Παράθεση
τα λόγια του Edsger  Dijkstra "Η επιστήμη υπολογιστών έχει τόση σχέση με τους υπολογιστές, όση έχει η αστρονομία με το τηλεσκόπιο."
nefeli999 και γω το ίδιο ακριβώς λέω σε συναδέλφους και μη για να τους βοηθήσω να καταλάβουν ότι το μάθημα και η επιστήμη της πληροφορικής καμία σχέση δνε έχουν με την εκμάθηση χρήσης του υπολογιστή. Δυστυχώς όμως, στην παρούσα πραγματικότητα, όπου δεν υπάρχει ξεχωριστό μάθημα "χρήσης υπολογιστών" ή το εναλλακτικό της αξιοποίησης του υπολογιστή από τα άλλα μαθήματα, έτσι ώστε τα παιδιά να μαθαίνουν μέσω του συγκεκριμένου μαθήματος ή μέσω της αναγκαστικής εξάσκησης (για να υλοποιήσουν εργασίες άλλων μαθημάτων) την χρήση του υπολογιστή, το θέμα αυτό τίθεται επί του πρακτέου. Και όταν είσαι ο πρώτος εκπαιδευτικός που "βρίσκεσαι" στην πορεία τους και έχεις σχέση με αυτό το εργαλείο (τον υπολογιστή) η πίεση να μετατρέψεις το μάθημά σου σε "χρήση υπολογιστή" είναι υπαρκτή. Εγώ πχ στο δημοτικό έχω υποκύψει σε αυτό σε μεγάλο βαθμό, καθώς η πλήρης άγνοια των παιδιών στη χρήση του εργαλείου σε συνδιασμό με την μικρή ηλικία τους θεωρώ ότι με περιορίζουν προς αυτόν τον δρόμο. Επιπλέον, το ενδεικτικό αναλυτικό πρόγραμμα για τα ΕΑΕΠ ουσιαστικά είναι "χρήση υπολογιστή" με εξαίρεση τον προγραμματισμό στην ΣΤ'. Σίγουρα έχει να κάνει και με την προσωπική μου αδυναμία, αλλά έχω την αίσθηση ότι δεν είμαι η μόνη που ακολουθεί αυτόν τον δρόμο.

@gpapage
Παράθεση
Όποιος αγωνίζεται για τον κλάδο του μπορεί να καταλάβει αυτά που γράφω. Ας μου αναγνωριστεί το ολίσθημα ότι πολλές φορές σκέφτομαι περισσότερο το καλό του κλάδου παρά το καλό της εκπαίδευσης γενικότερα.Αν ήθελα όμως να μιλήσω κατά του ίδιου μου του κλάδου όπως θεωρώ ότι κάνετε κάποιοι (δεν αναφέρομαι στα τρολ, αλλά στους παλιούς χρήστες κυρίως όπως εσένα) θα φρόντιζα να βρίσκω επαρκή επιχειρήματα που να τεκμηριώνουν την άποψή μου!
Τα καταλαβαίνω, γι αυτό τα χαρακτηρίζω ατυχή. Και αφού καταλαβαίνεις μόνος σου το ολίσθημά σου, θα καταλαβαίνεις ότι ό,τι δεν είναι και τόσο καλό για την εκπαίδευση, μακροχρόνια, δεν είναι καλό ούτε για τον κλάδο μας, και άρα δεν πρέπει να το υποστηρίζεις. Όσο για τα επιχειρήματα... ότι μπορώ κάνω :) Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορώ να βρω αντράνταχτα επιχειρήματα γιατί ούτε εγώ η ίδια είμαι 100% πεποισμένη για την άποψη που εκφράζω, γιατί αναγνωρίζω την αδυναμία μου και την σχεδόν πλήρη άγνοιά μου σε παιδαγωγικά θέματα. Επίσης, δεν έχω την ολική εικόνα της εκπαίδευσης αλλά μόνο την πολύ περιορισμένη προσωπική μου εμπειρία. Νομίζω ότι όποιος άλλος βρίσκεται στην ίδια θέση με εμένα θα πρέπει να διατηρεί κάποιες αμφιβολίες για την ακράδαντη ορθότητα της θέσης που υποστηρίζει.
Παράθεση
Για μένα "ατυχές" είναι το γνωστό επιχείρημα που είναι και το μοναδικό που έχω διαβάσει εδώ και σελίδες ότι δεν πρέπει να διδάσκουν οι πληροφορικοί στην πρωτοβάθμια επειδή τα παιδιά πρέπει να έχουν επαφή μόνο με ένα δάσκαλο. Κάτι που δεν ακούστηκε ποτέ για τους γυμναστές, ούτε για τους καθηγητές ξένων γλωσσών και δεν έχω δει να τεκμηριώνεται από καμία επιστημονική έρευνα. Γενικά είναι κάτι που "ακούγεται"... Σίγουρα κάποιος θα το έχει γράψει κάπου, όπως και κάποιοι θα έχουν γράψει το αντίθετο. Αντίθετα έχουν γραφεί δεκάδες επιχειρήματα για το λόγο που πρέπει να υπάρχουν καθηγητές ειδικοτήτων σε όλες τις
Η αλήθεια είναι ότι και γω δεν έχω κάποια πηγή να παραθέσω. Αλλά πάλι ούτε εσύ. Εγώ ξέρω ότι το "δόγμα" "μικρή ηλικία=ένας δάσκαλος" είναι αυτό που όρισε την μορφή της εκπαίδευσης όπως την ξέρουμε και όπως την συναντήσαμε και εμείς ως παιδιά και στηρίζεται σε συμπεράσματα της παιδαγωγικής επιστήμης. Θα μου πεις... από τότε μέχρι τώρα δεν μπορεί να έχει βγάλει άλλα συμπεράσματα η επιστήμη; Ναι, φυσικά και μπορεί. Απλά εγώ επισημαίνω το γεγονός ότι ούτε όταν πρωτομπήκανε οι γυμναστές στα δημοτικά ούτε και τώρα βλέπω να δημοσιοποιείται κάποια τέτοια άποψη. Επαναλαμβάνω, ότι αν κάποιος συνάδελφος έχει σπουδάσει παιδαγωγική είτε στα παιδαγωγικά τμήματα είτε στην ΑΣΠΑΙΤΕ ας μας βοηθήσει εδώ γιατί φαντάζομαι ότι θα το συνάντησε το θέμα αυτό στις σπουδές του. Και btw εγώ δεν διαφωνώ ΜΟΝΟ με την ύπαρξη πληροφορικών στα δημοτικά. Κάνε έναν κόπο αν θες να ξαναδιαβάσεις τα μηνύματά μου και θα δεις ότι μιλάω συνήθως για όλες τις ειδικότητες του δημοτικού. Προσωπικά δεν θα δεχτώ μία λογική που θα βγάζει μόνο τους πληροφορικούς απο τα δημοτικά. Ή θα βγουν όλες οι ειδικότητες, γιατί αυτό θα κρίνεται το καλύτερο, είτε θα είναι όλες μέσα (και σιγά σιγά πιστεύω θα μπουν και ειδικότητες μαθηματικών, φιλολόγων, φυσικών κτλ και θα εκλείψει ο κλάδος των δασκάλων όπως υπάρχει σήμερα).
Παράθεση
Προσωπικά βλέπω τους δικούς μου μαθητές ικανοποιημένους και μου το εκφράζουν με κάθε τρόπο κάθε μέρα! Και δεν παίζουν στο δικό μου μάθημα, αλλά προσπαθώ να εφαρμόζω εναλλακτικές τεχνικές και να διδάσκω αντικείμενα πληροφορικής σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Μου αρκεί που κάθε πρωί έρχονται τα παιδάκια της πρώτης και της δευτέρας και μου υπενθυμίζουν ότι ανυπομονούν να έρθει η μέρα και η ώρα που έχουμε μαζί μάθημα
Δεν θέλω να σε απογοητεύσω, αλλά το ίδιο κάνουν σε όλους :) Και ειδικά στα μαθήματα τα οποία δεν κουράζουν τόσο το μυαλό τους ή εμπεριέχουν κάτι το "ασυνήθιστο". Είναι λογικό. Ακόμα κι έτσι όμως εξακολουθεί να είναι χαριτωμένο :)

@Χριστίνα
Όπως βλέπεις έχω ΠΟΛΥ όρεξη :):):) χαχαχα
Παράθεση
Αν είχαν τόση αγωνία για τα παιδιά οι συνάδερφοι που εκφράζουν τόσες αντιρρήσεις τώρα για την παρουσία μας στα δημοτικά.....γιατί δεν τις λέγανε τόσα χρόνια που ήμασταν εκεί ως ωρομίσθιοι;
Γιατί μέχρι πριν 2 χρόνια που ξεκινήσαν τα ΕΑΕΠ η πληροφορική ήταν μόνο στο ολοήμερο. Το ολοήμερο έτσι κι αλλιώς έχει διαφορετικούς κανόνες και διαφορετικό στόχο από το πρωινό πρόγραμμα. Δηλαδή δημιουργήθηκε με στόχο 1ον την βοήθεια και προετοιμασία των παιδιών για τα μαθήματα της επόμενης και 2ον για την ανάπτυξη των ενδιαφερόντων τους. Στο ολοήμερο έτσι κι αλλιώς τα παιδιά έχουν διαφορετικό δάσκαλο από αυτόν του πρωινού, οπότε δεν τίθεται θέμα "ένας δασκάλος". Επιπλέον, το ολοήμερο είναι προαιρετικό.



...αυτά τα ολίγα  ;D ;D ;D ;D
ΥΓ: δεν ξαναγράφω τέτοιο σεντόνι για 1 μήνα! έκλεισα μιλάμε!!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Προσωπικά εξακολουθώ να θεωρώ αντισυναδελφικό το να γράφεις κατά των συμφερόντων του κλάδου σου χρησιμοποιώντας ένα επιχείρημα για το οποίο όπως αναφέρεις δεν είσαι ούτε η ίδια σίγουρη! Προσωπικά δέχομαι ότι υπερασπίζομαι πάντα το συμφέρον του κλάδου, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είπα ότι αυτό που κάνουμε στην πρωτοβάθμια δεν είναι καλό για την εκπαίδευση... Κακώς έβγαλες τέτοιο συμπέρασμα.  Βασίζεσαι σε μια αντίληψη που τη θεώρησες δόγμα καθώς μεγάλωσες με αυτή, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτα άλλο από μια απαρχαιωμένη παιδαγωγική μέθοδος. Τέτοια "δόγματα" μπορώ να σκεφτώ δεκάδες, τα οποία ξεπερνιούνται με το χρόνο... Ακόμα και σήμερα υπάρχουν δάσκαλοι που αναπολούν τις παλιές μεθόδους πειθαρχίας κάθε φορά που συναντούν κάποιο ζωηρό παιδί... Βέβαια σε κάθε μέθοδο θα βρεις πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να θεωρήσεις ότι μία συγκεκριμένη μέθοδος είναι "δόγμα". Από τη στιγμή που μπούμε και οι δύο στη λογική ότι οι μέθοδοι που υποστηρίζουμε έχουν συν και πλην μπορούμε να μπούμε σε διαδικασία διαλόγου, διαφορετικά είναι μάλλον άσκοπο για ευνόητους λόγους.

Εκπλήσσομαι πάντως που διευκρίνισες ότι θέλεις να βγουν όλες οι ειδικότητες από τα δημοτικά. Υποθέτω ότι έχεις στο μυαλό σου ένα μοντέλο δασκάλου που κάνει σερί μάθημα κάθε μέρα από τις 8:10 το πρωί μέχρι τις 2:00 το μεσημέρι, πέντε μέρες την εβδομάδα, σε ωράριο 35 ωρών εβδομαδιαία (ακόμα και 6ωρα να κάνουν, πες ότι είναι 30). Ανάμεσα στα οποία θα πρέπει να βγάζουν τα παιδιά 2 φορές την εβδομάδα για γυμναστική (ακόμα και αν αρκετοί μπορεί να μην έχουν ιδέα για την ύπαρξη ή τους κανόνες των περισσότερων αθλημάτων - συνήθως θα είναι "παίξτε ότι θέλετε και προσέξετε μη χτυπήσετε"), θα πρέπει να διδάσκουν μουσική (χωρίς αρκετοί να έχουν στοιχειώδεις γνώσεις μουσικής-"πάρτε μια φωτοτυπία με στίχους και τραγουδήστε"), θα πρέπει να διδάσκουν πληροφορική (αρκετοί χωρίς να χρησιμοποιούν οι ίδιοι υπολογιστή στο σπίτι τους), αγγλικά(αυτό όσοι έχουν έστω το lower, οι υπόλοιποι δεν θέλω να ξέρω), θεατρική αγωγή(θα ξανακυκλοφορήσουν οι φωτοτυπίες από τα θεατρικά με τον Παπαφλέσσα που έπαιζα ο ίδιος ως μαθητής) και εικαστικά(βγάλτε ένα χαρτί και ζωγραφίστε)...

Στο σχεδιασμό ενός εκπαιδευτικού προγράμματος θέτονται συνήθως τρεις κατηγορίες στόχων. Στόχοι θεωρητικοί, δεξιοτήτων και στάσεων. Στην πρώτη κατηγορία θεωρώ ότι ο δάσκαλος πρέπει να έχει τον απόλυτο έλεγχο. Ειδικότερα στις μικρές τάξεις του δημοτικού (Α-Β) θεωρητικά αντικείμενα πρέπει να διδάσκει μόνο ο δάσκαλος, για να έχει γενικότερη εικόνα της προόδου των μαθητών και να πραγματοποιεί της συνδέσεις μεταξύ των αντικειμένων όπου χρειάζεται. Στις μεγαλύτερες τάξεις παντού στον κόσμο χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων και η μέθοδος της ετεροδιδασκαλίας, όπου περισσότεροι από ένα δάσκαλο διδάσκουν σε κάποια τάξη θεωρητικά αντικείμενα. Όσον αφορά τους στόχους δεξιοτήτων εκεί είναι αδύνατο να τους επιτυγχάνει ο ίδιος άνθρωπος, καθώς δεν είναι δυνατόν να διαθέτει ο ίδιος όλες τις δεξιότητες στον επιθυμητό βαθμό ώστε να τις διδάξει. Ξέρω να παίζω κιθάρα, δεν μπορώ να διδάξω μουσική... Παίζω ποδόσφαιρο, αλλά δεν μπορώ να διδάξω γυμναστική... Όποιος μιλάει μια γλώσσα, δεν μπορεί απαραίτητα να τη διδάξει σε άλλους... Και αναμφισβήτητα ένας θεατρολόγος και ένας "εικαστικός" μπορεί να μάθει πολύ περισσότερα τα παιδιά από ένα δάσκαλο... Εκεί λοιπόν που παίζεται "το παιχνίδι της αμφισβήτησης" είναι στους στόχους των στάσεων. Μπορεί ένα παιδί μέσα από την επαφή με διαφορετικούς δασκάλους να αποκτήσει τις στάσεις που επιθυμεί το εκάστοτε αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών (που διαμορφώνεται σύμφωνα με τις επιταγές της κοινωνίας και της πολιτικής ηγεσίας); Εκεί θα βρεις απόψεις που λένε ότι ένας δάσκαλος-πρότυπο για το παιδί μπορεί να βοηθήσει το παιδί να διαμορφώσει συγκεκριμένες στάσεις, όπως υπακοή, εργατικότητα κτλ, ενώ η επαφή με διαφορετικούς εκπαιδευτικούς μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση καθώς είναι πιο δύσκολο από το παιδί να έχει περισσότερα πρότυπα. Άλλοι θα σου πουν ότι το παιδί έχει ήδη διαφορετικά πρότυπα (γονείς και άτομα του στενού οικογενειακού περιβάλλοντος), ότι έτσι κι αλλιώς συνήθως έχει διαφορετικούς δασκάλους σε κάθε τάξη ή ότι στο κάτω κάτω δεν είναι απαραίτητο ότι ένας δάσκαλος είναι πάντα θετικό πρότυπο σε επίπεδο στάσεων... Στην περίπτωση πάντως που ο δάσκαλος αποτελέσει θετικό πρότυπο για το μαθητή, ειλικρινά αδυνατώ να καταλάβω πως μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση η ύπαρξη 4-5-6 ατόμων με τους οποίος το παιδί έχει επαφή 1-2 φορές την εβδομάδα, όταν με το δάσκαλο βρίσκεται για 4-6 ώρες την κάθε μέρα. Όταν ο δάσκαλος αποτελεί για τους Χ-Ψ λόγους αρνητικό πρότυπο, η ύπαρξη των ειδικοτήτων μόνο καλό μπορεί να κάνει στο παιδί, καθώς έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν και με άτομα που ενδεχομένως θα τους δώσουν και κάποια θετικά στοιχεία σε επίπεδο στάσεων...

Υ.Γ. Μια παράκληση... Αν απαντήσει κάποιος που κατάφερε να το διαβάσει όλο αυτό δεν θα ήθελα να δω τμήματα του σεντονιού μου σε λωρίδες με επιμέρους σχολιασμό... Δεν είναι εργασία για μεταπτυχιακό που περιμένω να δω πάνω της διορθώσεις. Το έχω κάνει και ο ίδιος στο παρελθόν και συνειδητοποίησα εκ των υστέρων πόσο άκομψο είναι να απομονώνονται φράσεις του άλλου χωρίς να δίνεται σημασία στο σύνολο.

Αποσυνδεδεμένος dijkstra

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 57
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Συμφωνώ απόλυτα με την hapinness όχι μόνο ως προς την ουσία όσων λέει αλλά κυρίως ως προς το ύφος της.

Ας δούμε τώρα και τα ακλόνητα και απίστευτα τεκμηριωμένα επιχειρήματα της άλλης πλευράς
Παράθεση
Βασίζεσαι σε μια αντίληψη που τη θεώρησες δόγμα καθώς μεγάλωσες με αυτή, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτα άλλο από μια απαρχαιωμένη παιδαγωγική μέθοδος
Που στηρίζεται αυτό? προφανώς στην αξιοπιστία αυτού που το λέει. Καμιά σοβαρή έρευνα ίσως? δεν βαριέσαι, που να ψάχνουμε. Αν έχεις προϋπηρεσία, "βαριά" χαρτιά και επιτυχίες στον ΑΣΕΠ δεν χρειάζεται πια να τεκμηριώνεις τίποτα, οι υπόλοιποι απλοί θνητοί πρέπει απλά να δέχονται ότι λες.

Είναι φανερή πλέον η επιχειρηματολογία του κάθε συνομιλητή εδώ. Κάποιοι όπως οι happiness προσπαθούν να μιλήσουν κόσμια και με επιχειρήματα και άλλοι με το ύφος της αυθεντίας χαρακτηρίζουν κάτι απαρχαιωμένο αντί να ψάξουν στην βιβλιογραφία να δουν αν αυτά που λένε τουλάχιστον ευσταθούν. Φυσικά αν δεν έχεις ψάξει ποτέ ή δεν έχεις κάνει έστω μια σοβαρή εργασία αντιλαμβάνομαι ότι τώρα στα γεράματα είναι λίγο δύσκολο. Ποιο εύκολο είναι να "λες" ότι είσαι αυθεντία παρά να το αποδεικνύεις.
Τέλος πάντων παραθέτω κάποιες κλασικές αναφορές για να ξεστραβωθούν κάποιοι εδώ που θέλουν να μπουν σε τάξη δημοτικού χωρίς να έχουν διαβάσει ούτε ένα βιβλίο περί παιδαγωγικών.

Ξεκινάω από τα απλά
Πηγή:Defining_basic_education
και
http://www.tech-in.org/resources.php
http://www.learnenglish.de/culture/educationculture.htm
The continuity of a single teacher and the opportunity to build up a close relationship with the class is a notable feature of the primary education system

http://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=importance+single+teacher+&source=web&cd=7&ved=0CF8QFjAG&url=http%3A%2F%2F129.3.20.41%2Feps%2Fpe%2Fpapers%2F0304%2F0304002.pdf&ei=zU8uT_GEKcW5hAeP8ozeCg&usg=AFQjCNEKq6uojUY06KJRQ9y5ICq0YH2Pdw

Επίσης στην Ινδία ενώ για κάποια χρόνια έβαζαν στις τάξεις του δημοτικού καθηγητές ειδικοτήτων τελικά κατάλαβαν τη βλακεία τους και επιστρέφουν στο αρχικό μοντέλου του ενός δασκάλου που θα διδάσκει όλα τα αντικείμενα.
Διαβάστε το παρακάτω άρθρο με τίτλο
‘Single-teacher’ norm introduced in primary schools to cement student-teacher bond
http://www.indianexpress.com/news/singleteacher-norm-introduced-in-primary/507214/

όπου είναι φανερό ότι στις πρώτες τάξεις του δημοτικού δεν παίζουν τόσο ρόλο οι γνώσεις αλλά η ανάπτυξη του κοινωνικού συναισθηματικού κόσμου του παιδιού

Το συμπέρασμα είναι πως δεν υπάρχουν απαρχαιωμένες παιδαγωγικές μέθοδοι αλλά μόνο απαρχαιωμένες αντιλήψεις και αυτό το αποδεικνύετε οι περισσότεροι εδώ. Χωρίς κανένα επιχείρημα παρά βάζοντας μπροστά το υφάκι της αυθεντίας με φράσεις του στυλ
"Είσαι άσχετος", "εγώ που έχω την άπειρη προϋπηρεσία στην εκπαίδευση" "τα παιδιά μόλις με βλέπουνε κάνουν τούμπες από την χαρά τους"

Δυστυχώς δεν υπάρχουν απαρχαιωμένες μέθοδοι αλλά μόνο απαρχαιωμένοι άνθρωποι που σκέφτονται απαρχαιωμένα και όταν δεν μπορούν να κάνουν διάλογο για να στηρίξουν τα επιχειρήματά τους , απλά μειώνουν τον συνομιλητή τους.

Άντε καλό διάβασμα

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Προσπερνώ τον οχετό προσωπικών προσβολών...

Στα πρώτα 2 link αναφέρεται επιγραμματικά ο ορισμός της "primary education".... Στο πρώτο λέει "Children are usually placed in classes with one teacher who will be primarily responsible for their education and welfare for that year. " Δεν αναφέρει πουθενά ότι αυτό είναι δόγμα και ότι δεν πρέπει να μπαίνει εκπαιδευτικός ειδικότητας. Λέει ό,τι ισχύει και εδώ δηλαδή στην πρωτοβάθμια.

Στο 2ο link αναφέρει: "This teacher may be assisted to varying degrees by specialist teachers in certain subject area often music or physical education."

Το 3ο link περιγράφει το βρετανικό εκπαιδευτικό σύστημα... "Children are usually placed in classes with one teacher who will be primarily responsible for their education and welfare for that year. This teacher may be assisted to varying degrees by specialist teachers in certain subject areas, often music or physical education. "

Το 4ο link αναφέρεται στην επιρροή του δασκάλου στις επιδόσεις των μαθητών σε αντικείμενα όπως vocabulary, reading comprehension, μαθηματικά. Αρκετά ενδιαφέρον μεν, άσχετο δε...

Το 5ο link αναφέρεται σε ένα πρόγραμμα κατά το οποίο οι μαθητές των δύο πρώτων τάξεων έχουν τον ίδιο δάσκαλο για μαθήματα όπως φυσική και μαθηματικά (Starting this academic session, students of Class I and II will be taught by a single teacher. According to this norm, one teacher would be engaged to teach all subjects including languages, science and mathematics as opposed to the previous practice where there were different teachers for every subject.)Στις υπόλοιπες τάξεις σε κάθε αντικείμενο χρησιμοποιείται διαφορετικός δάσκαλος. Καμία αναφορά σε αντικείμενα ειδικοτήτων. Αν διαβάσεις αυτά που έγραψα παραπάνω στην τελευταία παράγραφο θα δεις ότι λέω ακριβώς τα ίδια...

Κάνω κάπου λάθος;

Αποσυνδεδεμένος thymiaras

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 458
    • Προφίλ

Η ικανότητα διδασκαλίας (στην θεωρία λέω, ούτε καν στην πράξη) δεν είναι ευθέως ανάλογη του αριθμού των "χαρτιών" ούτε των "προϋπηρεσιών" ούτε των "επιτυχιών". Η ικανότητα διδασκαλίας (πρέπει να) είναι σαφώς ορισμένη με συγκεκριμένα προσόντα και όποιοι έχουν αυτά θεωρούνται ικανοί. Από εκεί και πέρα ο διαγωνισμός για το ποιος ... τα έχει περισσότερα, οφείλει να σταματάει.

Από τη μια λες ότι τα χαρτιά, η προϋπηρεσίες και οι επιτυχίες δεν μετράνε και από την άλλη αναφέρεσαι σε κάποια προσόντα. Ποια είναι αυτά; Αν εννοείς προσόντα του τύπου να έχεις μεταδοτικότητα, να νοιάζεσαι για τα παιδιά, να είσαι καλός άνθρωπος, να πηγαίνεις εκκλησία κάθε Κυριακή κτλ, ποιος απαγορεύει και έναν πληροφορικό να τα διαθέτει όλα αυτά; Εκτός αν όλα τα παραπάνω τα διαθέτουν μόνο οι δάσκαλοι, ή αν εννοείς κάποια άλλα προσόντα που δεν ανήκουν σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες οπότε θα σε παρακαλούσα να μας τα αναφέρεις ...

Αποσυνδεδεμένος thymiaras

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 458
    • Προφίλ
Και για τον φίλο μου τον dijkstra που θεωρεί την έρευνα στο Google επιστημονική έρευνα και ότι παραθέτοντας ένα κάρο πηγές που δεν μπήκε ούτε ο ίδιος στον κόπο να διαβάσει θα τρομάξει τους συνομιλητές του του παραθέτω και γω μια διατριβή επί του θέματος.

http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0950069970190107

Παράθεση
The specification of the science to be taught in primary schools has thrown into sharper focus the matter of primary teachers’ own understanding of the subject matter which has, for some time, been an area of concern. Research carried out in Scotland has explored in some depth the problems primary teachers encounter in science and technology and the extent to which these are associated with lack of confidence and/or background knowledge. The findings indicate that there are some ideas which primary teachers can quite quickly come to understand while others require more extensive in‐service attention. Confidence is not only dependent on subject knowledge; teachers with low confidence employ various strategies for coping, some of which when regularly applied have a severely limiting effect on children's learning.

Με απλά λόγια, όταν ένας δάσκαλος καλείται να διδάξει αντικείμενα που δεν κατέχει τότε λόγω της μη εμπιστοσύνης στις δυνατότητες του τα κάνει μαντάρα ...

Το συγκεκριμένο το βρήκα σε 1 λεπτό με μια απλή έρευνα στο Google. Αν θες μπορώ να σου βρω καμιά 10αριά αλλά αμφιβάλλω αν θα κάτσεις να τα διαβάσεις, όπως δεν διάβασες ούτε καν τις δικές σου πηγές !

Αποσυνδεδεμένος FKark

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 53
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ19
    • Προφίλ
Αν και θεωρώ ότι η όλη συζήτηση έχει ξεφύγει αρκετά να ξαναρωτήσω τον Dijkstra και όποιον άλλο θεωρεί ότι θα έπρεπε να διδάσκουμε ΜΟΝΟ Πληροφορική - Επιστήμη Η/Υ στο Δημοτικό, στο Λύκειο που εργάζεται εκτός από την ΑΕΠΠ ποιο άλλο μάθημα "καθαρής" Πληροφορικής διδάσκει?
Επιπλέον αν βρεθουν μελέτες που δείχνουν ότι είναι πιο σωστό ο ίδιος δάσκαλος να διδάσκει 6 χρόνια συνεχώς στα ίδια παιδιά (από Α μέχρι ΣΤ) να καταργήσουμε και τις μεταθέσεις? Είναι ανέφικτο να διδάσκει ο δάσκαλος όλα τα μαθήματα, όπως γράφει και ο gpapage παραπάνω. Για όσους θεοποιούν το δάσκαλο και τις παιδαγωγικές σπουδές του ας ρίξουν μια ματιά στο Πρόγραμμα Σπουδών του Παιδαγωγικού να δουν ότι ένας πολύ καλά επιμορφωμένος Πληροφορικός ή Γυμναστής σε Διδακτική - Παιδαγωγικά (κανένας μας βέβαια δεν είναι ακόμα) μπορεί να τον φτάσει. Ας μην μιλήσουμε και για τους αποφοίτους Παιδαγωγικών Ακαδημιών 2ετούς φοίτησης.
Τελικά η όλη στρέβλωση δημιουργείται κατ' εμένα από το ότι ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής καλειται να ΔΙΔΑΞΕΙ κάτι που ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΚΤΕΙ ο ίδιος ποτέ...

Αποσυνδεδεμένος DIMIS3

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 328
    • Προφίλ
Καλησπέρα και από μένα.
Το θέμα που έχουμε να συζητήσουμε είναι "Το μέλλον της Πληροφορικής στα Δημόσια σχολεία"
και εμείς τσακωνόμαστε ο καθένας με βάση το συμφέρον του. Με τέτοιες τακτικές είναι
λογικό όταν από τον Σεπτέμβριο (ή από τον επόμενο Σεπτέμβριο) όλοι θα ψάχνουμε έστω και για
κάποιες ώρες δουλειάς (είτε κάποιοι είναι μόνιμοι τώρα είτε αναπληρωτές), και να λέμε: τι καλά ήταν
πριν δύο χρόνια.
Ξυπνήστε και ασχοληθείτε με το πραγματικό πρόβλημα και όχι με προσωπικές αντιπαραθέσεις.

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Καλησπέρα και από μένα.
Το θέμα που έχουμε να συζητήσουμε είναι "Το μέλλον της Πληροφορικής στα Δημόσια σχολεία"
και εμείς τσακωνόμαστε ο καθένας με βάση το συμφέρον του. Με τέτοιες τακτικές είναι
λογικό όταν από τον Σεπτέμβριο (ή από τον επόμενο Σεπτέμβριο) όλοι θα ψάχνουμε έστω και για
κάποιες ώρες δουλειάς (είτε κάποιοι είναι μόνιμοι τώρα είτε αναπληρωτές), και να λέμε: τι καλά ήταν
πριν δύο χρόνια.
Ξυπνήστε και ασχοληθείτε με το πραγματικό πρόβλημα και όχι με προσωπικές αντιπαραθέσεις.
Το πραγματικό πρόβλημα που αναφέρεις είναι αν θα έχει μέλλον η πληροφορική στα δημόσια σχολεία... Για αυτό ακριβώς συζητάμε παραπάνω. Αν εξακολουθεί να υπάρχει πληροφορική ίσως έχουμε δουλειά κάποιοι αναπληρωτές και ίσως εξακολουθήσουν να έχουν όλοι οι μόνιμοι. Αν αντίθετα προτιμηθεί (για οικονομικούς πάντα λόγους και όχι εκπαιδευτικούς) το μοντέλο των δεύτερων αναθέσεων των μαθημάτων πληροφορικής σε δασκάλους ή σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων, σίγουρα δεν θα έχουμε δουλειά οι αναπληρωτές στην εκπαίδευση και αρκετοί μόνιμοι συνάδελφοι ειδικοτήτων θα βάλουν σοβαρή υποψηφιότητα για μια θέση στους 15.000 απολυθέντες που ζητάει η τρόικα από την εκπαίδευση.

Αποσυνδεδεμένος dijkstra

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 57
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Αν και θεωρώ ότι η όλη συζήτηση έχει ξεφύγει αρκετά να ξαναρωτήσω τον Dijkstra και όποιον άλλο θεωρεί ότι θα έπρεπε να διδάσκουμε ΜΟΝΟ Πληροφορική - Επιστήμη Η/Υ στο Δημοτικό, στο Λύκειο που εργάζεται εκτός από την ΑΕΠΠ ποιο άλλο μάθημα "καθαρής" Πληροφορικής διδάσκει?

Άρα δεν υπάρχει "καθαρή" πληροφορική στο σχολείο. Συμφωνούμε απόλυτα. Εσύ το είπες και μόνος σου. Όλα είναι ΤΠΕ άρα  μπορεί να τα διδάξει ο οποιοσδήποτε, εκτός φυσικά και αν εσύ έχεις σπουδάσει ΤΠΕ σε κανένα ΙΕΚ ή ΤΕΕ οπότε έχεις τα προσόντα.

Παράθεση
Επιπλέον αν βρεθουν μελέτες που δείχνουν ότι είναι πιο σωστό ο ίδιος δάσκαλος να διδάσκει 6 χρόνια συνεχώς στα ίδια παιδιά (από Α μέχρι ΣΤ) να καταργήσουμε και τις μεταθέσεις?
Αυτά που έλεγα και πριν. Χαίρομαι που τα αποδεικνύεις. Εδώ μιλάμε για τους μαθητές και τι είναι καλύτερο να διδάσκεται και ποιος να το διδάσκει και εσύ το μόνο που σκέφτεσαι είναι οι μεταθέσεις. Δεν έχω να πω κάτι άλλο.
Καλά το είχα πει: Τους μαθητές τους βλέπετε σαν οργανικές και τίποτα άλλο. Οι μισοί θέλουν να διοριστούν και άλλοι να πάνε στα σπίτια τους. Είναι ικανοί να το κάνουν ακόμα και αν τους βάλουν να διδάσκουν μαγειρική στην Α δημοτικού.

Παράθεση

Τελικά η όλη στρέβλωση δημιουργείται κατ' εμένα από το ότι ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής καλειται να ΔΙΔΑΞΕΙ κάτι που ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΚΤΕΙ ο ίδιος ποτέ...
Δηλαδή τι προτείνεις? ότι πρέπει να διδαχθούμε word, excel και windows?
μήπως θέλεις να πιστοποιηθούμε και στο ECDL. Τι έχουμε ακόμα να ακούσουμε
ή ακόμα καλύτερα γιατί δεν κάνεις ένα διδακτορικό στην διδασκαλία του word? να ένα βαρύ χαρτί.

Τώρα σχετικά με τις 15000 απολύσεις που λέτε δεν υπάρχει ούτε 1 στο εκατομμύριο. Όλα όσα ακούγονται είναι απλά για τρομοκρατία όλων για να συμφωνήσουν στα υπόλοιπα μέτρα και να μετά να βγουν και να πουν "Είδατε ? αποτρέψαμε τις απολύσεις".
Ποιες απολύσεις? Αφού δεν μπορούν να απολύσουν κανένα βάσει του συντάγματος.
Και μην μου πείτε τίποτα για οργανικές που χάνονται γιατί οι οργανικές στην εκπαίδευση έχουν άλλη έννοια από αυτή στα άλλα υπουργεία.
Το ξέρουν αυτό και για αυτό δεν πρόκειται να κάνουν τίποτα. Απλά θα μειωθούν πολύ οι αναπληρωτές και οι ωρομίσθιοι
αυτό είναι όλο, οπότε για διορισμό για τα επόμενα 5-6 χρόνια λίγο δύσκολο το βλέπω
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 05, 2012, 04:24:59 μμ από dijkstra »

Αποσυνδεδεμένος FKark

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 53
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ19
    • Προφίλ
@Dijkstra

ΑΝ είσαι συνάδελφος και όχι troll ή εκνευρισμένος δάσκαλος

ΑΝ τα πιστεύεις αυτά που λες και δεν τα γράφεις απλά για να εκνευρίσεις κόσμο

ΑΝ πιστεύεις ότι Πληροφορική σε οποιαδήποτε βαθμίδα ΠΡΕΠΕΙ να διδάσκει κάποιος χωρίς σπουδές Πληροφορικής

ΤΟΤΕ μπορείς απλά να παραιτηθείς και να μην κρύβεσαι πίσω από "το καλό των μαθητών" που το θυμάσαι μόνο για την Α/θμια.
Αν και σε (επίτηδες) προκλητικά γραμμένα post δε θα έπρεπε να απαντάω, δεν μπορώ να κρατηθώ:


Αυτά που έλεγα και πριν. Χαίρομαι που τα αποδεικνύεις. Εδώ μιλάμε για τους μαθητές και τι είναι καλύτερο να διδάσκεται και ποιος να το διδάσκει και εσύ το μόνο που σκέφτεσαι είναι οι μεταθέσεις. Δεν έχω να πω κάτι άλλο.
Καλά το είχα πει: Τους μαθητές τους βλέπετε σαν οργανικές και τίποτα άλλο. Οι μισοί θέλουν να διοριστούν και άλλοι να πάνε στα σπίτια τους. Είναι ικανοί να το κάνουν ακόμα και αν τους βάλουν να διδάσκουν μαγειρική στην Α δημοτικού.

Το είπα αυτό για τις μεταθέσεις σαν ένα παράδειγμα του πόσο ανέφικτο είναι να εφαρμοστεί η 6χρονη διδασκαλία στην ίδια τάξη από τον ίδιο δάσκαλο, ακόμα και ΑΝ βρεθεί μια μελέτη που να λέει ότι είναι θετικό για τους μαθητές. Μην κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις. Δεν μας λες και πόσο καλό θα ήταν αυτό στην περίπτωση του ανεπαρκούς δασκάλου. Α και προσωπικά δεν περιμένω καμία μετάθεση, δεν ξέρω μήπως εσύ περιμένεις....

Δηλαδή τι προτείνεις? ότι πρέπει να διδαχθούμε word, excel και windows?
μήπως θέλεις να πιστοποιηθούμε και στο ECDL. Τι έχουμε ακόμα να ακούσουμε
ή ακόμα καλύτερα γιατί δεν κάνεις ένα διδακτορικό στην διδασκαλία του word? να ένα βαρύ χαρτί.

Πάλι κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις, εννοώ ότι δεν θα έπρεπε να διδάσκουμε ΤΠΕ αλλά Πληροφορική. Αλλά και για τις ΤΠΕ μιλώντας, έχεις παρακολουθήσει και συγκρίνει ποτέ διδασκαλία ΤΠΕ από Πληροφορικό και από κάτοχο ECDL?

Τώρα σχετικά με τις 15000 απολύσεις που λέτε δεν υπάρχει ούτε 1 στο εκατομμύριο. Όλα όσα ακούγονται είναι απλά για τρομοκρατία όλων για να συμφωνήσουν στα υπόλοιπα μέτρα και να μετά να βγουν και να πουν "Είδατε ? αποτρέψαμε τις απολύσεις".
Ποιες απολύσεις? Αφού δεν μπορούν να απολύσουν κανένα βάσει του συντάγματος.

  :) :D :D Να το κρατήσω αυτό να το θυμάμαι όταν θα γίνει η πρώτη απόλυση εκπαιδευτικού.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32750
  • Τελευταία: wwwwww
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1177498
  • Σύνολο θεμάτων: 19400
  • Σε σύνδεση σήμερα: 880
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αύγουστος 21, 2024, 05:10:38 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 892
Σύνολο: 895

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.095 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.