*

Αποστολέας Θέμα: Το μέλλον της Πληροφορικής στα Δημόσια Σχολεία:Τι κάνουμε απο εδώ και στο εξής  (Αναγνώστηκε 208139 φορές)

0 μέλη και 5 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ekpaideytikos

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 371
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Χωρίς να θέλω να διαδραματίσω το ρόλο της Κασσάνδρας... ζόρικα τα βλέπω τα πράγματα συνάδελφοι .... Ζόρικα...
Μακάρι να κάνουμε ΜΑΖΙΚΑ κάτι μπάάάάς και αλλάξει κάτι.....
"Let's get together and feel all right" ΠΕ86.ΕΑΕ

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος kapoioskapoukapote

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2380
  • Φύλο: Άντρας
  • Ζήτω η παιδεία (μας)!
    • Προφίλ
Ζόρικα βεβαίως τα πράγματα. Νομοτελειακά θα χάσουμε τη δουλειά μας και τις όποιες ελπίδες για σταθερή εργασία  και ίσως και τον ύπνο μας. Τόσο καιρό το μόνο που μας απασχολούσε ήταν να αναδείξουμε τους άξιους εξ ημών! Οι ενώσεις μας δε, σεμινάρια ρομποτικής και άγιος ο θεός!
Καζάνι, η εκπαίδευση, που βράζει. χα,χα,χα...
Τη φωτιά όμως η κυβέρνηση τη ρυθμίζει. αχ,αχ,αχ...
 
Οι άνθρωποι γεννιούνται αμόρφωτοι, όχι ηλίθιοι. Γίνονται ηλίθιοι με την εκπαίδευση.
Μπέρτραντ Ράσελ

Αποσυνδεδεμένος greedo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3580
  • Φύλο: Άντρας
  • Han shot first...
    • Προφίλ
Χωρίς να θέλω να διαδραματίσω το ρόλο της Κασσάνδρας... ζόρικα τα βλέπω τα πράγματα συνάδελφοι .... Ζόρικα...
Μακάρι να κάνουμε ΜΑΖΙΚΑ κάτι μπάάάάς και αλλάξει κάτι.....
Το ΜΑΖΙΚΑ που αναφέρεις είναι η μόνη λύση! Ίσως δεν εγγυάται απόλυτη επιτυχία, γιατί τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα, αλλά δεν πρέπει να πάμε και σαν πρόβατα στη σφαγή!!
  

Αποσυνδεδεμένος Don Quixote

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 339
    • Προφίλ
Αυτό το μαζικά έχει πολύ πλακά. Στους πίνακες αναπληρωτών πληροφορικής με προϋπηρεσία είμαστε 1451 και χωρίς 2801!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Από όλους αυτούς για την ΠΕΚΑΠ ψήφισαν ελάχιστοι. Είναι απίστευτη η μη συμμετοχή των αναπληρωτών. Από τους 4.252 ούτε καν το 1% δεν ψήφισε!!!!!!! Καταφέραμε να έχουμε πάλι μη πληροφορικούς στο ΔΣ.
Αλλά και για τη μη κατάργηση του μαθήματος της πληροφορικής, οι υπογραφές ήταν 2.000 όταν όλοι οι μόνιμοι είναι 7.000!!!!!!!!! Και από τις 2.000 πολλοί ήταν μαθητές, αναπληρωτές, απλός κόσμος. Δηλαδή υπήρξαν εκατοντάδες μόνιμοι καθηγητές πληροφορικής του Λυκείου που δεν υπέγραψαν για να μην καταργηθεί το μάθημα τους στο λύκειο!!!!!!!!! Δεν πρέπει να υπάρχει μεγαλύτερη κατάρα από τη μονιμότητα τελικά.

Όπως πάνε τα πράγματα, στα γυμνάσια και στα λύκεια πλέον θα διδάσκουν οι σεμιναριούχοι και ελάχιστοι του κλάδου, καθώς η πλειοψηφία τους θα μεταταχτεί στην πρωτοβάθμια. Οι αναπληρωτές του χρόνου, θα είναι ελάχιστοι και αυτοί στις τελευταίες τους επιλογές, κυρίως στη δευτεροβάθμια.

Επαναλαμβάνω την πρόταση για πιστοποίηση στο γυμνάσιο. Κάτι σαν αυτό. Και αναρωτιέμαι γιατί δεν γίνεται πράξη;
Ή η ecdl hellas έχει άκρες και το μπλοκάρει  ή όλοι αυτοί των γυμνασίων έχουν βολευτεί με την ώρα του παιδιού (sorry της πληροφορικής εννοούσα) και σου λένε μακριά από μας τέτοια πράγματα. Αυτά απαιτούν χρόνο, διάβασμα, σημειώσεις. Άσε τα παιδιά να σερφάρουν στα κομπιούτερς.

Προσωπικά νομίζω ότι το δεύτερο ισχύει. Και αναρωτιέμαι και στα λύκεια, ο μαθητής που τελειώνει προγραμματισμό και δίκτυα. Τι ακριβώς έχει μάθει; Τι ακριβώς μπορεί να κάνει; Σαν τίτλος είναι εντυπωσιακό. Δυο γραμμές κώδικα μπορεί να γράψει όμως; Καμιά αξιολόγηση θα υπάρξει ποτέ; Αλλιώς γιατί να υπάρχει αυτή η ειδικότητα;
Έγραφα και σε προηγούμενο μήνυμα για νέες ειδικότητες. Να τις διδάξει ποιος άραγε;
-Αυτά "ξέρουμε" αυτά θα κάνουμε. Όποιος θέλει κάτι άλλο να πάει στα ΙΕΚ.

Οκ, δεν χάνεται καμιά θέση πληροφορικής. Τα δημοτικά σώζουν όλους τους μόνιμους. Αλλά σαν πληροφορικοί, τι θέλουμε; Δημόσιο ακόμα και αν κολλάμε αφίσες του Άδωνη Γεωργιάδη;
Αν θυμάμαι καλά γράφει ένα μέλος της ΠΕΚΑΠ στο forum. Αλήθεια ποια η θέση της ΠΕΚΑΠ για πιστοποίηση στη τρίτη γυμνάσιου; Μας υποβαθμίζει σαν κλάδο; Ενώ αντίθετα ο καθηγητής που δίδασκε στον 16χρονο του λυκείου και θα πάει να διδάξει στον 6χρονο  μας αναβαθμίζει;

Και ας ξεκινήσει και καμιά κουβέντα για αξιολόγηση. Η πληροφορική είναι κάτι που εξελίσσεται συνεχώς. Όποιος θεωρεί ότι έχει βολευτεί με τη λεγόμενη ώρα του παιδιού, ας ξεβολευτεί..

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Κακώς κατά τη γνώμη μου συνδέεις ξενόγλωσσους και πληροφορικούς στα ΙΕΚ. Σε αρκετές ειδικότητες τα μαθήματα της πληροφορικής είναι μαθήματα ειδίκευσης, ενώ οι ξένες γλώσσες σε κανένα. Οι περισσότεροι καθηγητές δευτεροβάθμιας (ειδικά όσοι δεν έχουν σπουδάσει πληροφορική) δεν έχουν τις γνώσεις να διδάξουν τα περισσότερα από τα μαθήματα ειδίκευσης των ΙΕΚ.

Αναφερόμουν στους μόνιμους καθηγητές πληροφορικής που έχουν βασικό πτυχίο στην πληροφορική. Αυτοί, από το να πλεονάζουν και να απολυθούν, γιατί να μην διδάσκουν και στα ΙΕΚ και να συμπληρώνουν το ωράριό τους και να είναι ήσυχοι; Σίγουρα αυτό πριν μερικά χρόνια θα φάνταζε τρελλό, αλλά πάνε αυτοί οι καιροί. Τώρα μπορστά στην απόλυση, είναι μια λύση.

Για τους μη έχοντες βασικό πτυχίο πληροφορικής, ούτε κουβέντα να απασχοληθούν ως καθηγητές πληροφορικής, όπως έγραψα και παραπάνω σε προηγούμενο μήνυμά μου.

Εξάλλου στα ΙΕΚ δεν έχουν δικαίωμα αίτησης όσοι δεν έχουν βασικό πτυχίο πληροφορικής. Εκεί τηρείται! στην Βθμια εκπαίδευση όμως δεν τηρείται!! και έχουν πιάσει μόνιμες θέσεις πληροφορικών 941 άτομα παρακαλώ!

Θέλω να καταθέσω και μια άλλη πρόταση. Άκουσα ότι οι καθηγητές πληροφορικής θα μπορούν να απασχολούνται σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες προκειμένου να καλύπτουν το ωράριό τους, ή να μεταταγούν εξ ολοκλήρου σε αυτές. Δηλαδή θα έχουμε Δευτέρα-Τρίτη σχολείο, Τετάρτη στο ΙΚΑ, Πέμπτη στην εφορία, Παρασκευή στον ΟΠΑΔ !!
Αυτό για μένα είναι απαράδεκτο και ταπεινωτικό. Πιο δίκαιο θα ήταν, οι καθηγητές πληροφορικής να παραμείνουν με 10 & 12 διδακτικές ώρες και να συμπληρώνουν το ωράριό τους με γραμματειακή υποστήριξη στο σχολείο τους, αναλαμβάνοντας Νέστωρα, survey, Στατιστικά, συντήρηση υπολογιστών σχολείου κλπ.

Ξέρω ότι και αυτό επίσης πριν λίγα χρόνια ξεσήκωσε τον κλάδο των πληροφορικών, και δίκαια μάλιστα!!, ότι δουλειά τους είναι να διδάσκουν και όχι να είναι οι γραμματείς των σχολείων, αλλά από το να απολυθείς ή να σε τρέχουν σε διαφορετικές άσχετες υπηρεσίες, καλύτερο δεν είναι; Δεν ξέρω, ίσως βέβαια και να προτιμας να απολυθείς...

Αποσυνδεδεμένος chris7

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 4
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ

[...] Πιο δίκαιο θα ήταν, οι καθηγητές πληροφορικής να παραμείνουν με 10 & 12 διδακτικές ώρες και να συμπληρώνουν το ωράριό τους με γραμματειακή υποστήριξη στο σχολείο τους, αναλαμβάνοντας Νέστωρα, survey, Στατιστικά, συντήρηση υπολογιστών σχολείου κλπ.

Ξέρω ότι και αυτό επίσης πριν λίγα χρόνια ξεσήκωσε τον κλάδο των πληροφορικών, και δίκαια μάλιστα!!, ότι δουλειά τους είναι να διδάσκουν και όχι να είναι οι γραμματείς των σχολείων...

Αγαπητέ KillBill, από τη μικρή μου εμπειρία, νομίζω πως αυτά τα "καθήκοντα" τα ασκούν κατά ένα μεγάλο μέρος ούτως ή άλλως οι καθηγητές πληροφορικής... Γιατί να μας τις χρεώνουν κιόλας αυτές τις ώρες αφού το κάνουμε free of charge;

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Αναφερόμουν στους μόνιμους καθηγητές πληροφορικής που έχουν βασικό πτυχίο στην πληροφορική. Αυτοί, από το να πλεονάζουν και να απολυθούν, γιατί να μην διδάσκουν και στα ΙΕΚ και να συμπληρώνουν το ωράριό τους και να είναι ήσυχοι; Σίγουρα αυτό πριν μερικά χρόνια θα φάνταζε τρελλό, αλλά πάνε αυτοί οι καιροί. Τώρα μπορστά στην απόλυση, είναι μια λύση.

Για τους μη έχοντες βασικό πτυχίο πληροφορικής, ούτε κουβέντα να απασχοληθούν ως καθηγητές πληροφορικής, όπως έγραψα και παραπάνω σε προηγούμενο μήνυμά μου.

Εξάλλου στα ΙΕΚ δεν έχουν δικαίωμα αίτησης όσοι δεν έχουν βασικό πτυχίο πληροφορικής. Εκεί τηρείται! στην Βθμια εκπαίδευση όμως δεν τηρείται!! και έχουν πιάσει μόνιμες θέσεις πληροφορικών 941 άτομα παρακαλώ!
Και το βασικό πτυχίο πληροφορικής δεν είναι τις περισσότερες φορές αρκετό για μαθήματα ειδικότητας. Θα σου παραθέσω μερικά παραδείγματα για να τεκμηριώσω τη θέση μου περί "υποβάθμισης".

Ειδικότητα web design. Οι περισσότεροι απόφοιτοι πληροφορικής έχουν στοιχειώδεις γνώσεις HTML, ενώ στη συγκεκριμένη ειδικότητα πρέπει να διδάξουν σύγχρονες γλώσσες, πρότυπα και εργαλεία για web development. Οι περισσότεροι καθηγητές, που επιλέγονται μέχρι τώρα στα ΙΕΚ έχουν εξειδικεύσεις, μεταπτυχιακά και διδακτορικά στο συγκεκριμένο τομέα, έχουν προϋπηρεσία ως web developers κτλ.

Ειδικότητα game development. Τελειώνοντας το πανεπιστήμιο και το μεταπτυχιακό μου είχα φτιάξει μια τρίλιζα σε java. Έχω γνωρίσει 10άδες συναδέλφους, που δεν έχουν κάνει ούτε καν αυτό. Στη συγκεκριμένη ειδικότητα θα πρέπει να διδάξουν δημιουργία σύνθετων παιχνιδιών με Java-C++, το Unreal Development Kit, Open GL, Flash, 3DS Max και πολλά πολλά άλλα.

Μπορώ να αναφέρω αντίστοιχα παραδείγματα και για ειδικότητες multimedia, εφαρμογών πληροφορικής κτλ. Η διδασκαλία των συγκεκριμένων μαθημάτων απαιτεί εκτός από το πτυχίο και κάποια εξειδίκευση. Ακόμα και άτομα που δουλεύουμε χρόνια στα ΙΕΚ, δεν δηλώνουμε όλα τα μαθήματα, επειδή δεν είναι δυνατόν να είμαστε εξειδικευμένοι σε όλα. Δεν ισχυρίζομαι ότι όλοι οι καθηγητές που δουλεύουν τώρα στα ΙΕΚ είναι σαΐνια και παντογνώστες, αλλά σίγουρα έχουν επιλεγεί βάσει πολλών κριτηρίων, όχι μόνο από ένα πτυχίο και μια κοντινή οργανική.

Αποσυνδεδεμένος blogtruman

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 7
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Παράθεση
Και το βασικό πτυχίο πληροφορικής δεν είναι τις περισσότερες φορές αρκετό για μαθήματα ειδικότητας. Θα σου παραθέσω μερικά παραδείγματα για να τεκμηριώσω τη θέση μου περί "υποβάθμισης".

καλά τα λες αλλά ένας "πληροφορικός" θα το μάθει το μάθημα άμα του το αναθέσουν.  Στην φάση που ήμαστε δεν ειναι δυνατόν να θέλουμε να έχουμε και εξειδικευσεις στον κλάδο.
Κανείς δεν γεννήθηκε μαθημένος. Ο πληροφορικός πρέπει στην καριέρα του να εξελίσσεται. Όταν εγώ τελείωνα την πληροφορική δεν υπήρχαν CMS, (jοοmla, drupal, wordpress) αλλά δεν σημαίνει πως δεν έκατσα να μάθω. Δεν έχει και ενδιαφέρων να κάθεσαι στάσιμος ειδικά στην επιστήμη μας. Ειδικότητες και ειδικά μαθήματα θα ξετρυπώσουν πολλά στον κλάδο μας. Οπως στον ιδιωτικό τομέα καλά θα κάνει το κράτος να μας δίνει κίνητρα για μετεκπαιδεύσεις (σεμηνάρια) ακόμα και αν αυτό έχει κόστος για την υπηρεσία. Στο ιδιωτικό οι σοβαρές εταιρίες "εκπαιδεύουν" τους εργαζόμενούς τους και αυτό κάνει και τους υπαλλήλους πιο ευτυχισμένους..

Αποσυνδεδεμένος zzz

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 254
    • Προφίλ
Οπως στον ιδιωτικό τομέα καλά θα κάνει το κράτος να μας δίνει κίνητρα για μετεκπαιδεύσεις (σεμηνάρια) ακόμα και αν αυτό έχει κόστος για την υπηρεσία.

Και γιατί να το κάνει το κράτος αυτό, αν μπορεί να απολύσει τους παλαίουρες και να προσλάβει νέους κοψοτιμής; Γιατί να μην καταργήσει τη μονιμότητα και όπου παρουσιάζεται υστέρηση σε γνώσεις και δεξιότητες να καταφεύγει σε απολύσεις με διαδικασίες εξπρές;; Ηθικά απαράδεκτο αλλά κατά τα άλλα πολύ οικονομικό  ;) Συμβαίνει και στις ιδιωτικές εταιρείες που στερούνται σοβαρότητας... γιατί όχι και σε ένα κράτος που η σοβαρότητα είναι κενο γράμμα;

Αποσυνδεδεμένος asd

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 198
    • Προφίλ
Και γιατί να το κάνει το κράτος αυτό, αν μπορεί να απολύσει τους παλαίουρες και να προσλάβει νέους κοψοτιμής; Γιατί να μην καταργήσει τη μονιμότητα και όπου παρουσιάζεται υστέρηση σε γνώσεις και δεξιότητες να καταφεύγει σε απολύσεις με διαδικασίες εξπρές;;

Ήδη γίνεται σε διάφορους χώρους χωρίς να κρίνονται τα προσόντα παλιών-νέων. Απλά προσλαμβάνονται οι νέοι γιατί έχουν χαμηλότερο βασικό μισθό.

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Παράθεση
Και το βασικό πτυχίο πληροφορικής δεν είναι τις περισσότερες φορές αρκετό για μαθήματα ειδικότητας. Θα σου παραθέσω μερικά παραδείγματα για να τεκμηριώσω τη θέση μου περί "υποβάθμισης".

καλά τα λες αλλά ένας "πληροφορικός" θα το μάθει το μάθημα άμα του το αναθέσουν.  Στην φάση που ήμαστε δεν ειναι δυνατόν να θέλουμε να έχουμε και εξειδικευσεις στον κλάδο.
Κανείς δεν γεννήθηκε μαθημένος. Ο πληροφορικός πρέπει στην καριέρα του να εξελίσσεται. Όταν εγώ τελείωνα την πληροφορική δεν υπήρχαν CMS, (jοοmla, drupal, wordpress) αλλά δεν σημαίνει πως δεν έκατσα να μάθω. Δεν έχει και ενδιαφέρων να κάθεσαι στάσιμος ειδικά στην επιστήμη μας. Ειδικότητες και ειδικά μαθήματα θα ξετρυπώσουν πολλά στον κλάδο μας. Οπως στον ιδιωτικό τομέα καλά θα κάνει το κράτος να μας δίνει κίνητρα για μετεκπαιδεύσεις (σεμηνάρια) ακόμα και αν αυτό έχει κόστος για την υπηρεσία. Στο ιδιωτικό οι σοβαρές εταιρίες "εκπαιδεύουν" τους εργαζόμενούς τους και αυτό κάνει και τους υπαλλήλους πιο ευτυχισμένους..
Άλλο να μάθεις ένα πρόγραμμα ή μια γλώσσα για να δημιουργήσεις κάτι και άλλο να κληθείς να το διδάξεις σε ενήλικες, που πληρώνουν και περιμένουν να καταρτιστούν επαγγελματικά. Σκέψου να σου ζητήσουν να καλύψεις ένα ωράριο 23 ωρών με το εξής πρόγραμμα:
- 2 ώρες C++
- 4 ώρες Java
- 3 ώρες Open GL
- 3 ώρες Opensript
- 3 ώρες Actionscript
- 3 ώρες UDK
- 3 ώρες 3ds
- 2 ώρες Δίκτυα ΙΙΙ

Για το καθένα από αυτά επίσης ετοίμασε τον προγραμματισμό ύλης, ετοίμασε σημειώσεις για τους σπουδαστές (επειδή δεν υπάρχουν βιβλία), φρόντισε να υπάρχουν τα προγράμματα στα εργαστήρια κτλ. Ξεκινάς από αύριο! Προφανώς θα είσαι ανεπαρκής, θα αξιολογηθείς αρνητικά και θα κράζεις το κράτος, που δε σε επιμόρφωσε. Ακόμα και η επιμόρφωση στην εκπαίδευση ενηλίκων είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο από επιμορφωτικά προγράμματα, τα οποία αγνοεί η συντριπτική πλειοψηφία των διορισμένων εκπαιδευτικών (όσοι τουλάχιστον δεν έχουν εργαστεί στην εκπαίδευση ενηλίκων).

Και πάλι τονίζω: δεν θέλω να κάνω τον έξυπνο. Οποιοσδήποτε θα ήταν ακατάλληλος να διδάξει πλήρες ωράριο σε ΙΕΚ. Εδώ καλά καλά, δεν είναι όλοι κατάλληλοι να διδάξουν στο δημοτικό. Ειδικά όσοι δεν έχουν τις στοιχειώδεις γνώσεις παιδαγωγικής.

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Και το βασικό πτυχίο πληροφορικής δεν είναι τις περισσότερες φορές αρκετό για μαθήματα ειδικότητας. Θα σου παραθέσω μερικά παραδείγματα για να τεκμηριώσω τη θέση μου περί "υποβάθμισης".
.....
Ακριβώς! συμφωνώ μαζί σου!
Μα όλοι οι νεοδιόριστοι σε όλους τους κλάδους όχι μόνο στην πληροφορική, ρίχνουν αρκετό διάβασμα για να μπορέσουν να διδάξουν.
Και μην πας μακρυά, άσε τα ΙΕΚ, να πάρουμε τα ΕΠΑΛ. Αναφέρω κάποια μαθήματα από το πρόγραμμα των ΕΠΑΛ:
Υλικό Υπολογιστών
Λειτουργικά Συστήματα
Μετάδοση Δεδομένων & Δίκτυα Υπολογιστών
Προγραμματιστικά Εργαλεία στο Διαδίκτυο
Οργάνωση & Λειτουργία Κέντρων Πληροφορικής
Εφαρμογές Πολυμέσων
Τεχνικές Πωλήσεων Προϊόντων Πληροφορικής

δεν θέλουν διάβασμα αυτά; αν θέλουν λέει!!
Άρα, συμπέρασμα; επειδή και αν έχεις βασικό πτυχίο πληροφορικής δεν είσαι κατάλληλος να διδάξεις στα ΙΕΚ επειδή θέλει διάβασμα;
φυσικά και είσαι κατάλληλος! θα κάτσεις να διαβάσεις όπως ακριβώς θα έκανες και στο ΕΠΑΛ.
Αφήστε τα Γυμνάσια και τα ΓΕΛ όπου αν εξαιρέσεις το Ανάπτυξη Εφαρμογών, τα υπόλοιπα είναι χρήση του υπολογιστή και δεν θέλουν διάβασμα.

Μα εξάλλου αυτό δεν θέλουμε και εμείς, να μπουν νέα μαθήματα πληροφορικής στα σχολεία μπας και αυξηθούν οι ώρες και αναβαθμιστεί το μάθημα της πληροφορικής; με Word και Excel θα τη βγάζουμε;

Και καλύτερα δεν είναι να κάτσεις να διαβάσεις και Open GL και ας μην έκανες ποτέ σου στο πανεπιστήμιο, προκειμένου να απολυθείς;

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Τα μαθήματα που αναφέρεις δεν είναι ειδίκευσης. Είναι μαθήματα πληροφορικής, τα οποία διδάσκονται και στις σχολές πληροφορικής και για τη διδασκαλία των οποίων υπάρχουν βιβλία και αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Βασισμένη σε αυτά τα μαθήματα είναι και η ύλη του ΑΣΕΠ στην πληροφορική. Στα ΙΕΚ γίνεται επαγγελματική κατάρτιση.

Και επαναλαμβάνω το ερώτημα: Διαφωνείς ότι ρίχνεις το επίπεδο σπουδών των ΙΕΚ, όταν αντί για εκπαιδευτές με μεταπτυχιακά, διδακτορικά, επιμορφώσεις στην εκπαίδευση ενηλίκων, επαγγελματική κατάρτιση και εξειδικευμένες γνώσεις, βάζεις να διδάσκουν άτομα με ένα πτυχίο πληροφορικής επειδή απλά είναι υπεράριθμοι στο σχολείο τους; Τελικά ποια είναι η προτεραιότητά μας; Καλύτερο επίπεδο σπουδών ή να βολέψουμε κουτσά στραβά όσους έτυχε να διοριστούν πριν το 2004;

Αποσυνδεδεμένος perastikos_kav

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2181
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Κάποια από τα μαθήματα που ανέφερες έχουν καταργηθεί στα ΕΠΑΛ, όπως οι τεχνικές πωλήσεων (ευτυχώς)
και η οργάνωση και λειτουργία κέντρων πληροφορικής (δεν είμαι 100% σίγουρος).

Στα υπόλοιπα χρειάζεται πολύ μελέτη, πρώτα και κύρια γιατί τα βιβλία είναι ξεπερασμένα. Το βιβλίο του υλικού αναφέρεται στο υλικό υπολογιστών που πλέον συναντάμε μόνο στα μουσεία. Στα προγραμματιστικά εργαλεία με βάση το βιβλίο και το ΑΠΣ πρέπει να ολοκληρώσεις όλη τη χρονιά για να έχεις πει όλες κι όλες 20 ετικέτες στην html. Επειδή ακριβώς τα βιβλία και το ΑΠΣ είναι τόσο ξεπερασμένα κάθε φορά που αναλαμβάνεις ένα μάθημα, χρειάζεται πάρα πολύ δουλειά για να συνθέσεις δικές σου σημειώσεις που θα έχουν μια συνέχεια και συνάφεια με τις γενικές έννοιες του ΑΠΣ (για να μην έχεις και προβλήματα με το σύμβουλο). Στην ουσία μόνος σου πρέπει να δημιουργήσεις την ύλη του μαθήματος και το διδακτικό και εποπτικό υλικό. Σε πληροφορώ οτι στα σχολεία που έχω υπ' όψιν γίνεται πολύ καλή δουλειά από τους περισσότερους συναδέλφους. πχ στα Προγραγμματιστικά εργαλεία διαδικτύου, πολλοί συνάδελφοι διδάσκουν παραμετροποίηση Apache server, Mysql, php. Εφαρμογές cms ή frameworks σε διάφορες γλώσσες. 

Το μειονέκτημα είναι οτι πλέον έχει φύγει το πάθος που υπήρχε μέχρι μια πενταετία πίσω για την πληροφορική από μερίδα μαθητών. Πάντα στις τάξεις είχα 2-3 παιδιά που ήταν παθιασμένα και ασχολούνταν από πιτσιρικάδες από μόνοι τους στο να φτάχνουν προγραμματάκια και άλλα ωραία πράγματα. Συνήθως ξεπετούσαν τις ασκήσεις που τους έβαζες στο εργαστήριο σε 2-3 λεπτά, ενώ το υπόλοιπο τμήμα παιδεύονταν και τις δύο εργαστηριακές ώρες και ήσουν αναγκασμένος να έχεις ξεχωριστές ασκήσεις και δραστηριότητες μόνο γι' αυτούς. Δυστυχώς πλέον σπανίζουν τέτοιοι μαθητές.

Στο ερώτημα παλιός νέος η οικονομική απάντηση που δίνουν οι πολιτικές και οικονομικές ελίτ είναι διώχνουμε τους παλιούς και εκμεταλλευόμαστε πιο άγρια τους νέους. Μακροπρόθεσμα, όμως αυτό πάντα φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα. Η εμπειρία διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο και αυξάνει την αποδοτικότητα με μία προϋπόθεση.  Να υπάρχει θέληση για μάθηση, για υιοθέτηση νέων μεθόδων και εργαλείων. πχ τα έξυπνα κινητά και οι ταμπλέτες είναι οι υπολογιστικέ ςμηχανές της εποχής μας. Δεν μπορούμε να τις αντιμετωπίζουμε ως κάτι το ανεπιθύμητο μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας. Αντίθετα θα μπορούσαμε να τις αξιοποιήσουμε πολύπλευρα, ιδιαίτερα σε μαθήματα ειδικότητας. πχ δίδαξε συνάδελφε προγραμματιστικές έννοιες χρησιμοποιώντας ως εργαλείο το appinventor (κάτι παραπλήσιο με το scratch, αλλά δημιουργεί applications για android) και δώσε τη δυνατότητα στους μαθητές να εχουν το application που έφτιαξαν στο smartphone τους. Βάλτους να φτιάξουν μια χρήσιμη για την τάξη εφαρμογή.
Επίσης ο νέος δεν μπορεί να εισάγεται στην εργασία με συνθήκες γαλέρας (εξαντλητική δουλειά με ελάχιστες απολαβές), γιατί ποτέ δεν θα μπορέσει να βελτιωθεί και να φτάσει σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο. Ο νέος πάντα έχει περισσότερη ορμή και ενθουσιασμό. Και ελεύθερο χρόνο να του αφήσεις θα τον αξιοποιήσει για τη δουλειά του (έτσι κάναμε όλοι όταν ήμασταν νεοδιόριστοι). Αν τον βάζεις όμως να μην προλαβαίνει να πάρει ανάσα, τότε ποτέ δεν θα βελτιωθεί και δεν θα ωριμάσει στη δουλειά του. Απλά κάποια στιγμή θα εξαντληθεί. Τέλος όσο ανεβαίνει το επίπεδο εκπαίδευσης, τόσο λιγότερα αντικείμενα μπορεί να διδάξει κάποιος. Για τα ΙΕΚ δεν έω άποψη, γιατί δεν έχω εργαστεί ποτέ (προτιμούσαν τους φυσικούς και τους μαθηματικούς όταν έκανα αιτήσεις), αλλά και στα ΕΠΑΛ, οφείλω να ομολογήσω οτι λίγο πολύ υπάρχει μια σταθερή κατανομή των μαθημάτων,ανάμνεσα στους συναδέλφους,  ανάλογα με το background του καθενός και τα ενδιαφέροντα του.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159859
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 533
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 477
Σύνολο: 480

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.095 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.