0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
giorgos0714Νοεμβριος 1999.Μου τηλεφώνησαν από
δεν εχω λόγο να πω ψεματα. σωστα οντως υπήρχε. ηταν η εποχη που τα μαγαζακια που πουλαγαν Η/Υ ηταν περισσότερα και απο τα περίπτερα στις γειτονιές ...
Αν και είμαστε off topic όντως οι της πληροφορικής ήταν από τους μουράτους τότε και ο ιδιωτικός τομέας έδινε χρήμα. Τώρα ομως είδες που φτάσαμε. Να με βολευει να παρω ας πουμε τη φυσική εγω σαν ειδ/τα αλλα μην μου παρεις εσυ τα μαθηματικά. Ψάχνουμε να βρουμε χαλικακια να χτίσουμε τη ζωή μας πάνω τους, νομίζοντας οτι θα μας παράσχουν σιγουριά.
Η ΕΜΕ ήδη έχει πατήσει πόδι και παλαιότερα (το 2005) για το θέμα των υποχρεωτικών μετατάξεων των καθηγητών πληροφορικής με πτυχίο μαθηματικών. Τους θεωρούσε πληροφορικούς και τέλος.....
Και από τις δυο πλευρές ακούγονται αστεία επιχειρήματα. Το ορθό είναι ο καθένας να διδάσκει το αντικείμενο που σπούδασε, άσχετα με τη συνάφεια των αντικειμένων. Περίπου το 1/3 των μαθημάτων σε αρκετά τμήματα πληροφορικής είναι μαθηματικά ή στατιστική, ωστόσο αντιμετωπίζονται από άλλη οπτική σε σχέση με έναν μαθηματικό.Από την άλλη βέβαια κάποια στιγμή οι εκατοντάδες μαθηματικοί που εδώ και πάνω από 15 χρόνια κατέχουν οργανικές θέσεις ΠΕ19 πρέπει να μεταταχθούν στον κλάδο τους. Είναι αστεία τα επιχειρήματα "δεν υπήρχαν καθηγητές", "οι πληροφορικοί προτιμούσαν τις εταιρείες" κλπ. Μα αφού οι πληροφορικοί ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να κάνουν αίτηση για πολλά χρόνια, ενώ οι μαθηματικοί με σεμινάρια είχαν δικαίωμα. Θα έλεγα ότι πέρα από διάφορες συντεχνίες και μαγαζάκια (βλέπε ΕΜΕ και ΕΕΦ) που τα οικονόμησαν χοντρά από τα σεμινάρια της ντροπής και οι ίδιες οι εταιρείες πληροφορικής δεν θέλανε να δοθεί δικαίωμα διορισμού στους πληροφορικούς, για να μην υπάρξουν μαζικές παραιτήσεις από τις εταιρείες και δεν βρίσκουν πληροφορικούς. Αντίθετα λοιπόν από ότι γράφτηκε οι πτυχιούχοι πληροφορικής έδωσαν αγώνα για να μπορούν να διορίζονται με πολλές και μαζικές κινητοποιήσεις για αρκετά χρόνια, γεγονός που απορρίπτει τους ισχυρισμούς αρκετών. Να μην αναφερθώ σε αστεία μεταπτυχιακά και διδακτορικά που βάζαν τον τίτλο πληροφορική μόνο και μόνο για να δίνουν το δικαίωμα διορισμού. Κι εγώ μπορεί να κάνω διδακτορικά στο δίκαιο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ή στο δίκαιο ηλεκτρονικών συναλλαγών, αλλά αυτό δεν με κάνει δικηγόρο, ούτε θα μπορώ να ασκώ το επάγγελμα του δικηγόρου. Και ένας δάσκαλος που έκανε πχ διδακτορικό στο αντικείμενο της διδακτικής της πληροφορικής, κάλλιστα μπορεί να διδάξει το αντίστοιχο μάθημα (διδακτική της πληροφορικής) σε ένα τμήμα ΑΕΙ πληροφορικής, αλλά επίσης δικαιότατα δεν μπορεί να διοριστεί ως ΠΕ19, γιατί δεν κατέχει την επιστήμη της πληροφορικής, όπως δεν την κατέχει κανένας από τους εκατοντάδες με σεμινάρια ή μεταπτυχιακά και διδακτορικά. Και αυτό απαντάει σε κάποιους γιατί ένας μέλος ΔΕΠ σε τμήμα πληροφορικής, χωρίς βασικό πτυχίο δεν μπορεί να διδάξει σε σχολείο. Γιατί πολύ απλά στα σχολεία ένας εκπαιδευτικός ενός κλάδου πρέπει να έιναι σε θέση να διδάξει όλα τα μαθήματα του κλάδου, ενώ ένα μέλος ΔΕΠ πανεπιστημίου διδάσκει ένα πολύ συγκεκριμένο και μικρό υποσύνολο. πχ σε ένα τμήμα φιλολογίας μπορεί ένας μαθηματικός να διδάσκει στατιστική, αλλά σίγουρα δεν μπορεί να διοριστεί ως φιλόλογος σε σχολείο και δικαίως.Τέλος για τον Landau. Όλες οι επιστήμες κατάγονται από μία και μοναδική επιστήμη: τη Φιλοσοφία. Επομένως αντί να έχουμε δεκάδες κλάδους να έχουμε ένα τμήμα φιλοσοφίας και να διορίζονται οι απόφοιτοι μόνο του συγκεκριμένου τμήματος, οι οποίοι και θα διδάσκουν όλα τα μαθήματα. Εκτός από τη φιλοσοφία, καμία άλλη επιστήμη δεν προέρχεται από παρθενογένεση και καμία δεν είναι ανεξάρτητη. Όλες έχουν επιρροές και κοινά υποσύνολα με άλλες επιστήμες. πχ η παιδαγωγική (αναφέρομαι στους δασκάλους) βασίζεται πάρα πολύ στην ψυχολογία. Όλες οι διδακτικές θεωρίες έχουν διατυπωθεί από ψυχολόγους ή ψυχιάτρους, επομένως στα δημοτικά να διδάσκουν οι ψυχολόγοι και οι ψυχίατροι. Χάνουμε την ουσία όμως έτσι. Διότι η κάθε επιστήμη από διαφορετική σκοπιά μπορεί να χρησιμοποιεί ένα γνωστικό αντικείμενο, δηλαδή ένα τμήμα μιας επιστήμης.
...Όσο για τη Πληροφορική ήταν όντως χρυσές εποχές και είμασταν περιζήτητοι. Και στα σχολεία (λόγω παντελούς έλλειψης υποδομών) αρχικά τραβήξαμε πολύ κουπί. Αλλά για να λέμε και τα στραβά μας, στη συνέχεια υπήρξαν πάρα πολλά φαινόμενα του τύπου "παιδιά μπείτε στο Internet και κάνετε ότι θέλετε"...
Τώρα δηλαδή έχουν εκλείψει αυτά τα φαινόμενα και γίνεται πάντα κανονικό μάθημα;
Τώρα δηλαδή έχουν εκλείψει αυτά τα φαινόμενα και γίνεται πάντα κανονικό μάθημα; Θα έλεγα ότι η χρυσή εποχή συνεχίζεται, αν συνυπολογίσει κανείς και τη μείωση των 3 ωρών στο ωράριο του υπεύθυνου εργαστηρίου. Άραγε πόση παραπάνω δουλειά κάνει ο υπεύθυνος εργαστηρίου Πληροφορικής από άλλους συναδέλφους του που ξοδεύουν πολλές ώρες για εργασίες του σχολείου, όπως π.χ. η εκπόνηση του ωρολογίου προγράμματος, η καταγραφή των πρακτικών, τα μισθοδοτικά κλπ.