*

Αποστολέας Θέμα: Νέος Υπουργός Παιδείας  (Αναγνώστηκε 31624 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος stave

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 580
    • Προφίλ
Απ: Νέος Υπουργός Παιδείας
« Απάντηση #98 στις: Φεβρουάριος 16, 2015, 10:56:18 πμ »
Νομίζω ότι ο ίδιος ο υπουργός απαντάει με τον καλύτερο τρόπο σε όσα τέθηκαν προηγουμένως

Αριστείδης Μπαλτάς: Ένας αριστερός δάσκαλος που θέλει να ενώσει τα πίσω και τα μπρος θρανία

"Οι θέσεις σας για την αριστεία και η απόφασή σας να επαναφέρετε το 9,5 ως μέσο όρο προαγωγής, έχουν γίνει το μήλο της έριδος. Ποιες εμπειρίες και ποια ανάγκη σας έκανε να πάρετε αυτές τις θέσεις;

Θεωρώ αυτά που είπα σχετικά αυτονόητα. Μου κάνει εντύπωση η προσπάθεια που έγινε -στην καλύτερη περίπτωση- διαστρέβλωσης, στη χειρότερη, συκοφάντησης, ώστε να εμφανιστούμε ότι είμαστε υπέρ της ισοπέδωσης, υπέρ της άνευ όρων εξίσωσης των πάντων στην κατώτερη διαβάθμιση. Κατά καμία έννοια δεν είναι αυτό πρόθεση του υπουργείου. Αυτό που είπα είναι ότι η λέξη, υπογραμμίζω, η λέξη αριστεία δεν είναι φορτισμένη μόνο θετικά. Και αυτό αφορά και εκείνους που αποτυγχάνουν, αλλά και εκείνους που επιτυγχάνουν σε κάποια εξέταση που γίνεται σε μια πρώιμη ηλικία. Δεν θέλουμε να καταργήσουμε τα πρότυπα, απλώς θέλουμε να διακρίνουμε τα πρότυπα από τα πειραματικά, διότι έχουν τελείως άλλη λογική. Από εκεί και πέρα τις λεπτομέρειες θα τις μελετήσουμε. Όμως, ως γενικό σχόλιο, πιστεύουμε ότι οι εξεταστικές διαδικασίες πρέπει να αμβλυνθούν κατά το μέγιστο δυνατό, στις μικρότερες ηλικίες τουλάχιστον, ώστε να φύγει η τάση που υποβαθμίζει τις προσπάθειες των παιδιών. Σε ό,τι αφορά αυτούς που μας κατηγορούν για το 9,5, θα τους θυμίσω ότι το καλοκαίρι, όταν βρέθηκαν μπροστά στην τεράστια αποτυχία των μαθητών της Α” Λυκείου, έφεραν στη Βουλή και ψήφισαν ρυθμίσεις επί ρυθμίσεων για να «διορθώσουν» τον τρόπο υπολογισμού της βαθμολογίας."


 Συμφωνείτε με το σύνθημα των προκατόχων σας ότι η τσάντα του παιδιού πρέπει να μένει στο σχολείο;[/i]

Η μόρφωση είναι συνεχής μόχθος που επιφέρει αμέσως σχεδόν ηδονή, χαρά, ευχαρίστηση. Δεν υπάρχουν περιορισμοί στο πότε μορφώνεσαι και πότε μαθαίνεις. Προφανώς, οι υποχρεώσεις του σχολείου πρέπει να είναι τέτοιες, ώστε το παιδί να χαρεί ότι είναι παιδί, αλλά όλο αυτό σε μια λογική ότι μορφώνεται ακόμα και όταν παίζει.

Ολόκληρη η συνέντευξη εδώ:http://www.greekteachers.gr/?p=15994
 

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νέος Υπουργός Παιδείας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:29:40 »

Αποσυνδεδεμένος animanim

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 117
  • Je suis εκπαιδευτικός
    • Προφίλ
Απ: Νέος Υπουργός Παιδείας
« Απάντηση #99 στις: Φεβρουάριος 16, 2015, 03:25:20 μμ »
H αποστειρωμένη γνώση δεν έχει να κάνει με το μη ελεγχόμενο περιβάλλον, αλλά με τη στοχοθεσία της εκπαίδευσης και τα πρότυπα της κοινωνίας.

Μα εσύ δεν είπες μισή σελίδα πριν ότι η στοχοθεσία είναι η... συναισθηματική νοημοσύνη μέχρι το... λύκειο; Έλεος δηλαδή με τέτοια στοχοθεσία όλοι θα γίνουν καλόγεροι στο Σινά!!!!


Έχω γνωρίσει αρκετά άτομα που διαμόρφωσαν την προσωπικότητά τους απερίσπαστοι, όπως λες, σε τέτοια σχολεία πριν από αρκετά χρόνια. Στην πορεία πράγματι μεγαλούργησαν στους τομείς που είχαν επιλέξει, όμως όλοι τους έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό το οποίο γίνεται λιγότερο ή περισσότερο έντονο ανάλογα με το χαρακτήρα και τις λοιπές εμπειρίες τους: εμφανίζουν έναν ελιτισμό, την πεποίθηση ότι "εγώ πήγα στο καλύτερο σχολείο", "εγώ τελείωσα την καλύτερη σχολή", "μόνο εγώ ξέρω ποιο είναι το σωστό", "όλοι εσείς οι υπόλοιποι μάλλον είστε υποδεέστεροι".
Το μόνο που αλλάζει είναι η ευγένεια με την οποία σου το λένε και ο βαθμός αμεσότητας.
Αλλά η ουσία παραμένει η ίδια. Μοιάζουν σαν να έχουν υποστεί χρόνια πλύση εγκεφάλου.
Εγώ αυτό το αποτέλεσμα δεν το θεωρώ "μεγαλούργημα". :P

Η προσωπική σου κρίση για όσους σε άφησαν τόσο πίσω ώστε να τρως τη σκόνη τους έχει μια αξία για σένα αλλά δεν είναι μια πανανθρώπινη αξία πάνω στην οποία πρέπει να χτίσουμε τις βάσεις της παιδείας... Τι λες;

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Νέος Υπουργός Παιδείας
« Απάντηση #100 στις: Φεβρουάριος 16, 2015, 05:30:33 μμ »
Μα εσύ δεν είπες μισή σελίδα πριν ότι η στοχοθεσία είναι η... συναισθηματική νοημοσύνη μέχρι το... λύκειο; Έλεος δηλαδή με τέτοια στοχοθεσία όλοι θα γίνουν καλόγεροι στο Σινά!!!!

Eίπα ότι το σχολείο ασκεί έναν πολύ πιο πολύπλευρο ρόλο από αυτόν του φροντιστηρίου, που ασχολείται μόνο με την παροχή γνώσεων. Και ένας από τους στόχους της εκπαίδευσης που υπηρετεί το σχολείο είναι και η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης. Διαβάζεις επιλεκτικά.


Η προσωπική σου κρίση για όσους σε άφησαν τόσο πίσω ώστε να τρως τη σκόνη τους έχει μια αξία για σένα αλλά δεν είναι μια πανανθρώπινη αξία πάνω στην οποία πρέπει να χτίσουμε τις βάσεις της παιδείας... Τι λες;

Λέω ότι ούτε εμένα γνωρίζεις για να ξέρεις τι έχω πετύχει στη ζωή μου ούτε αυτούς για τους οποίους μίλησα, για να ξέρεις αν έχουν πετύχει κάτι παραπάνω από εμένα. Επιδίδεσαι σε λογικά άλματα και επιχειρήματα ad hominem, μόνο και μόνο για να στηρίξεις την αντίθετη άποψη.

Όσο για την παιδεία, ελπίζω να εδράζεται πάντα σε βάσεις που προσεγγίζουν τον άνθρωπο ως πολυδιάστατο ον που σέβεται τους διπλανούς του και όχι ως μονοδιάστατο πρωταθλητή που ενίοτε του λείπουν οι στοιχειώδεις τρόποι ευγενείας.

Α, και η προσωπική μου κρίση να ξέρεις, δεν εντυπωσιάζεται από τους ανθρώπους που βάζουν θαυμαστικά στις απόψεις τους, αλλά από αυτούς που βάζουν αποσιωπητικά, αφήνοντας σε εμένα το δικαίωμα να βγάλω τα συμπεράσματά μου.



 
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 16, 2015, 05:56:53 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος animanim

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 117
  • Je suis εκπαιδευτικός
    • Προφίλ
Απ: Νέος Υπουργός Παιδείας
« Απάντηση #101 στις: Φεβρουάριος 16, 2015, 06:24:57 μμ »
Eίπα ότι το σχολείο ασκεί έναν πολύ πιο πολύπλευρο ρόλο από αυτόν του φροντιστηρίου, που ασχολείται μόνο με την παροχή γνώσεων. Και ένας από τους στόχους της εκπαίδευσης που υπηρετεί το σχολείο είναι και η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης. Διαβάζεις επιλεκτικά.

Δεν διαβάζω επιλεκτικά, προσπαθώ να βγάλω άκρη ποια η υποτιθέμενη στοχοθεσία που θα αποτρέψει την αποστειρωμένη γνώση. Ως τέτοια βέβαια εγώ μπορεί να εννοώ την Αντιγόνη, ο φιλόλογος μπορεί να θεωρεί τέτοια τη θεωρία της σχετικότητας. Τη μόνη στο στοχοθεσία που υποστήριξες ήταν η "συναισθηματική νοημοσύνη". Ενδιαφέρον! Ειδικά αν σκοπεύουμε να εισάγουμε πολλούς στις ιερατικές σχολές, κατά την άποψή μου.


Λέω ότι ούτε εμένα γνωρίζεις για να ξέρεις τι έχω πετύχει στη ζωή μου ούτε αυτούς για τους οποίους μίλησα, για να ξέρεις αν έχουν πετύχει κάτι παραπάνω από εμένα. Επιδίδεσαι σε λογικά άλματα και επιχειρήματα ad hominem, μόνο και μόνο για να στηρίξεις την αντίθετη άποψη.

Όσο για την παιδεία, ελπίζω να εδράζεται πάντα σε βάσεις που προσεγγίζουν τον άνθρωπο ως πολυδιάστατο ον που σέβεται τους διπλανούς του και όχι ως μονοδιάστατο πρωταθλητή που ενίοτε του λείπουν οι στοιχειώδεις τρόποι ευγενείας.

Α, και η προσωπική μου κρίση να ξέρεις, δεν εντυπωσιάζεται από τους ανθρώπους που βάζουν θαυμαστικά στις απόψεις τους, αλλά από αυτούς που βάζουν αποσιωπητικά, αφήνοντας σε εμένα το δικαίωμα να βγάλω τα συμπεράσματά μου.

Ακριβώς επειδή δεν γνωριζόμαστε δεν έχει νόημα να επιχειρηματολογείς για την στοχοθεσία της εκπαίδευσης με βάση προσωπικά απωθημένα απέναντι σε ανθρώπους που είχαν άλλες ευκαιρίες στη ζωή τους σε σχέση με εσένα. Χαίρομαι που το κατάλαβες διότι δεν είχα πρόθεση να σε θίξω ούτε και φαντάζομαι είχε κάποιος άλλος τέτοια πρόθεση.


 Αλήθεια αυτοί οι μαθητές που γράφουν στο διαγώνισμα 03, κι όταν έρχεται η ώρα να πάρουν βαθμολογία τετραμήνου "προσβάλλονται" με το 12 πώς ονομάζονται; Εγώ αυτό το ονομάζω προσωποποίηση του θράσους!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νέος Υπουργός Παιδείας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:29:40 »

Αποσυνδεδεμένος ERTA

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 636
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νέος Υπουργός Παιδείας
« Απάντηση #102 στις: Φεβρουάριος 16, 2015, 06:53:32 μμ »
Η «Καθημερινή» αποκαλύπτει σε ποια σχολεία πήγαν οι υπουργοί της νέας κυβέρνησης

Παράθεση
Σε ποιο σχολείο πήγε ο νέος υπουργός Παιδείας; Πόσοι νέοι υπουργοί φοίτησαν σε ιδιωτικά σχολεία και πόσοι σε θρυλικά σχολεία της Αθήνας και του Πειραιά; Ποιος πήγε σε δημόσιο σχολείο στο Λονδίνο;

Γράφει αναλυτικά ο «Φαληρεύς», κατά κόσμον Στέφανος Κασιμάτης, στην «Καθημερινή» σήμερα:

«Αν κάποιοι νομίζουν ότι, επειδή έχουμε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, δεν έχουμε απόφοιτο του Κολλεγίου Αθηνών σε υπουργική θέση, σφάλλουν. Το Κολλέγιο εκπροσωπείται στην κυβέρνηση της χώρας διά του Αριστείδη Μπαλτά, υπουργού Παιδείας. Στο υπουργικό συμβούλιο όμως υπερτερούν οι απόφοιτοι της Σχολής Μωραΐτη, που είναι δύο: Νίκος Κοτζιάς και Γιάνης Βαρουφάκης. Βρίσκουμε ακόμη έναν απόφοιτο της Λεοντείου: τον Π. Καμμένο. (Λυπάμαι αν η διεύθυνση του σχολείου προσπαθεί να θάψει το γεγονός κι έρχομαι εγώ να το θυμίσω, αλλά δεν γινόταν να το παραλείψω...) Επίσης συναντούμε -μάλλον για πρώτη φορά- έναν απόφοιτο βρετανικού public school: τον Ευκλείδη Τσακαλώτο, οποίος έχει τελειώσει το St. Paul’s στο Λονδίνο, απόφοιτος του οποίου τυγχάνει να είναι και ο Τζορτζ Οζμπορν, υπουργός Οικονομικών της Βρετανίας. Εν πάση περιπτώσει, όλα αυτά εν τέλει δεν έχουν και πολλή σημασία και θα σας πω γιατί. Βάλτε τον Οζμπορν δίπλα στον Τσακαλώτο και κοιτάξτε τους. Και μόνο το γεγονός ότι αυτοί οι δύο άνθρωποι βγήκαν από το ίδιο σχολείο αποδεικνύει περίτρανα ότι η καλή εκπαίδευση δεν πετυχαίνει πάντα τους σκοπούς της...».

Εμείς να συμπληρώσουμε πως στην κυβέρνηση υπάρχει και απόφοιτος της Ιωνιδείου, του ιστορικού πρότυπου σχολείου του Πειραιά. Πρόκειται για τον Γιώργο Κατρούγκαλο, απόφοιτο του 1980, που ανέλαβε αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

http://www.iefimerida.gr/news/190015/i-kathimerini-apokalyptei-se-poia-sholeia-pigan-oi-ypoyrgoi-tis-neas-kyvernisis

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Νέος Υπουργός Παιδείας
« Απάντηση #103 στις: Φεβρουάριος 16, 2015, 06:55:29 μμ »
Τη μόνη στο στοχοθεσία που υποστήριξες ήταν η "συναισθηματική νοημοσύνη". Ενδιαφέρον! Ειδικά αν σκοπεύουμε να εισάγουμε πολλούς στις ιερατικές σχολές, κατά την άποψή μου.

Ενδιαφέρον είναι ότι μετά από τόσες φορές που έγραψα κάτι, συνεχίζεις να λες ότι υποστηρίζω κάτι τελείως διαφορετικό.
Έτσι είναι, αν έτσι νομίζεις. Δεν έχω να πω κάτι παραπάνω.


Ακριβώς επειδή δεν γνωριζόμαστε δεν έχει νόημα να επιχειρηματολογείς για την στοχοθεσία της εκπαίδευσης με βάση προσωπικά απωθημένα απέναντι σε ανθρώπους που είχαν άλλες ευκαιρίες στη ζωή τους σε σχέση με εσένα. Χαίρομαι που το κατάλαβες διότι δεν είχα πρόθεση να σε θίξω ούτε και φαντάζομαι είχε κάποιος άλλος τέτοια πρόθεση.

Διατύπωσα συγκεκριμένα επιχειρήματα, όπως κάνω πάντα.
Προσωπικά απωθημένα δεν έχω, γιατί είχαν-δεν είχαν άλλες ευκαιρίες, τα ίδια πράγματα καταφέραμε. Προσωπικές εμπειρίες κατέθεσα, ως ενδεικτικά παραδείγματα των όσων είπα θεωρητικά. Τίποτα παραπάνω. Θα μπορούσα να είχα χρησιμοποιήσει ιστορικά παραδείγματα για το πόσο μπορεί να περιορίσει την οπτική κάποιου το ελεγχόμενο περιβάλλον και το πώς χρειάζεται μετά να συντρέξουν άλλα ερεθίσματα προκειμένου να υπάρξει ισορροπία.
Δεν έχω ούτε κόμπλεξ ανωτερότητας ούτε κόμπλεξ κατωτερότητας. Και δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα να παραδεχθώ ότι κάποιος είναι αξιότερος. Ίσα-ίσα που θαυμάζω τους χαρισματικούς ανθρώπους είτε βγαίνουν από απλά δημόσια σχολεία είτε από πρότυπα είτε από μεγάλα ιδιωτικά. Απλώς δεν κρίνω τους ανθρώπους μόνο από το περιτύλιγμα, αλλά από την ευρύτερη εικόνα και συμπεριφορά τους. Και γι' αυτό επεσήμανα παράγοντες που δύνανται να επιδράσουν αρνητικά σ' αυτήν.

Εν πάση περιπτώσει, κατέθεσα την άποψη μου όσο πιο αναλυτικά μπορούσα. Δεν υπάρχει νόημα να επαναλαμβάνουμε τα ίδια και τα ίδια, γιατί καταντά και βαρετό. Εκτός αυτού, έχουμε ξεφύγει από το κύριο θέμα του topic.

« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 16, 2015, 07:19:37 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Νέος Υπουργός Παιδείας
« Απάντηση #104 στις: Φεβρουάριος 16, 2015, 08:37:08 μμ »
Θα παρακαλέσω, να διαβάζουμε προσεκτικά τα γραφόμενα των αλλων, για να αποφεύγονται παρεξηγήσεις. Και φυσικα διαβαζουμε παντα τα λεγόμενα καλη τη πίστη.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159817
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 374
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 343
Σύνολο: 345

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.106 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.