*

Ψηφοφορία

Αλλαγή επαγγέλματος ναι ή όχι

ΝΑΙ
48 (60.8%)
ΟΧΙ
31 (39.2%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 77

Αποστολέας Θέμα: Τι κάνεις όταν όνειρο ("εργασία" ως εκπαιδευτικός) γίνεται εφιάλτης;  (Αναγνώστηκε 83831 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος tenere1982

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 17
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Συνάδελφοι νομίζω ότι το θέμα τίθεται σε λάθος βάση κι ο καθένας μας από τον πανικό του λέει λίγο τα δικά του.

Η εκπαίδευση, η γνώση, η ακαδημαϊκή μόρφωση έχουν πλέον ανοίξει στην κοινωνία.
Το να συντηρείται μία κατάσταση στα ΑΕΙ όπου για να μπεις πρέπει να δώσεις πανελλήνιες εξετάσεις είναι κάτι το οποίο μέχρι να πεθάνουμε θα έχει αλλάξει.Και πώς μπορεί να γίνει αλλιώς όταν θα αρχίσει το Coursera (και το κάθε πανεπιστήμιο εννοείται) να δίνει πτυχία μέσω ίντερνετ. Γιατί αυτό θα γίνει, κι αν δεν το βλέπουμε εθελοτυφλούμε.
Ήδη τα μαθήματα που προσφέρει η εν λόγω πλατφόρμα είναι αρκετά υψηλού επιπέδου κι από πολύ αναγνωρισμένα πανεπιστήμια.
Συνεπώς, η γνώση είναι εκεί έξω, τουλάχιστον σε επίπεδο μπάτσελορ.
Καλό θα είναι σε αντιστοιχία, να επιτραπεί σε όσους θέλουν να (επιχειρούν τουλάχιστον να) σπουδάζουν αυτό που θέλουν κι αν τα καταφέρουν, ας ανακηρυχθούν πτυχιούχοι.
Αλλιώς, οι υπέρμαχοι της πρότασης του περιορισμού αριθμού εισακτέων ανά σχολή, θα πρέπει να αιτιολογήσουν γιατί δεν θέλουν αντίστοιχα μέτρα κεντρικού σχεδιασμού και σε άλλους τομείς της οικονομίας.
Αλλού ελεύθερη αγορά κι αλλού κεντρικός σχεδιασμός; Δύο μέτρα και δύο σταθμά συνάδελφοι.
Εξάλλου, το μπάτσελορ για τον τριτογενή τομέα είναι πλέον ότι το αντίστοιχο απολυτήριο λυκείου για τους πατεράδες μας. Κι αυτό είναι καλό, σημαίνει υψηλότερο ακαδημαϊκό επίπεδο στην κοινωνία.
Δεν αναφέρομαι σε κοινωνική μόρφωση, μόνο σε ακαδημαϊκή.

Σε δέυτερο επίπεδο, για να μπω και ον τόπικ, θεωρώ δεδομένο ότι οποιοσδήποτε άνθρωπος σέβεται τον εαυτό του, την επιστήμη του και την κοινωνία στην οποία ζει, ψάχνεται συνεχώς εργασιακά και δεν περιμένει τον όσιο διορισμό που μπορεί να έρθει, μπορεί και να μην έρθει ποτέ.
Αλλιώς, το μόνο που κάνει είναι να αφήνεται στην ψυχοπαθολογία της ανωριμότητας και της πλήρης εξάρτησης από τον Άλλο (μάνα, πατέρας, σχολείο, υπουργείο κ.ο.κ.), κάτι που σίγουρα θα εμφανίζεται και σε άλλες εκφάνσεις της ζωής του.
Ο εκπαιδευτικός όμως δεν πρέπει να είναι έτσι. Πρέπει να είναι έτοιμος να αναλάβει την ευθύνη της διαπαιδαγώγησης της μελλοντικής γενιάς, άρα θα πρέπει ήδη να έχει αναλάβει τουλάχιστον την ευθύνη της δικιά του διαπαιδαγώγησης και ζωής.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι ο δρόμος είναι ατομικός: ο κλάδος των εκπαιδευτικών πρέπει συνεχώς να διεκδικεί μαζικά καλύτερους όρους εργασίας στα σχολεία, κι αυτό να συμπεριλαμβάνει και τα στενά εργασιακά που μας αφορούν αλλά και το τι σχολείο και τι εκπαίδευση θέλουμε τελικά (αναλυτικό πρόγραμμα, υποδομές, πλαίσιο λειτουργία των σχολικών μονάδων κτλ).
Αλλά πρέπει να γίνεται και δουλειά προσωπική, αλλιώς...πως να το πω ευγενικά...δεν είσαι κατάλληλος για το συγκεκριμένο επάγγελμα, σύμφωνα με την δικιά μου οπτική. Αν πιστεύεις ότι το υπουργείο σου χρωστάει που δεν σε διόρισε επειδή τελειωσες ένα ΑΕΙ δεν κατανοείς δύο βασικά πράγματα:
1) Πώς δουλεύει το κοινωνικό σύστημα,
2) Πώς δουλεύει το εσωτερικό σου σύστημα. Δεν σου χρωστάει κανείς τίποτα επειδή γεννήθηκες, η πάλη για την επιβίωση είναι συνεχής και μέχρι να πεθάνουμε.

Τέλος, θα κάνω κάποια quote που μου χτύπησαν πολύ άσχημα κι όποιος θέλει ας τοποθετηθεί:

Είναι λάθος να θεωρείς τον εαυτό σου μορφωμένο και ανώτερο από τους υπόλοιπους, αυτό πίστευα κι εγώ αλλά στην πράξη δεν ισχύει. Τα μαθητικά δεν με χρησιμεύουν σε τίποτα! Το αποτέλεσμα είναι να μην έχω κάνει τίποτα στη ζωή μου περά από το να μορφωθώ και να διαβάζω συγκριτικά με τους υπόλοιπους, τουλάχιστον βρήκα μια άσχετη  δουλειά αν και παίρνω λιγότερα λεφτά από αμόρφωτους αλλοδαπούς , απόφοιτους ΤΕΙ, και οδηγούς. Φυσικά ψάχνω κάτι καλύτερο αλλά δεν υπάρχει τίποτα ούτε μου επιτρέπουν να πάρω τηλέφωνο ή να στείλω βιογραφικό αφού παντού επιβάλλεται η προϋπηρεσία ως προϋπόθεση.

Συνάδελφε, αντιφάσκεις. Από την μία λες ότι η μόρφωση δεν σε κάνει ανώτερο (συμφωνώ), από την άλλη χρησιμοποιείς το επίπεδο εκπαίδευσης για να παραπονεθείς ότι υποαμοίβεσαι.
Έχε υπόψη σου ότι οι αμόρφωτοι αλλοδαποί μπορεί να είναι πολύ πιο ικανοί από μένα και σένα σε πολλά πράγματα.
Τον υφέρποντα ρατσισμό τον αφήνω να περάσει για την ώρα.

Να ξεκαθαρισουμε ορισμένα πράγματα που αφορούν το πρόσωπο μου.Αρχικά, δεν έχω προγραμματίσει τη ζωή μου περιμένοντας το διορισμό και απορώ πως εκφράζετε αυτή την άποψη δίχως να με γνωρίζετε. Αν το εκανα αυτο ,θα καθομουν να μαθω τελεια ολη την υλη ασεπ φιλολογων εδω και χρονια, και θα περιμενα το διαγωνισμο.Ας πάμε τώρα στις θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα για τους νέους φιλολόγους (με πτυχίο από 2010 και μετά).Επειδή πάρα πολλοί φίλοι και συνάδελφοι νέοι έψαξαν σε φροντιστήρια, δεν τους πήραν φυσικά και ας ήταν άριστοι γιατί δεν είχαν γνωριμίες. Ας πάρουμε το ενδεχόμενο ότι κάποιους από αυτούς τους έπαιρναν, μιλάμε για 2.5 - 3.5 ευρώ καθαρά κάθε διδακτική ώρα (έτσι έχω μάθει, και από γνωστούς και έχω διαβάσει και εδώ στο φόρουμ).Πάμε στα ιδιαίτερα τώρα, πολλοί γονείς (όχι όλοι ευτυχώς) κυνηγούν τα ιδιαίτερα των 5 ευρώ, και σε μένα τον Σεπτέμβριο μου έγινε πρόταση να αναλάβω μαθητή να του κάνω και φιλολογικά, και να τον βοηθάω σε αγγλικά, γαλλικά σχολείου παίρνοντας 3.5 ολόκληρα ευρώ την ωρα...εννοείται ότι αρνήθηκα. Προσωπικά, έχω αλλάξει ηλικιακό γκρουπ και απευθύνομαι σε φοιτήτριες της φιλοσοφικής. Το προτιμώ από το να παίρνω 3 & 5 ευρώ στα ιδιαίτερα. Πάμε τώρα στην επιλογή της εργοθεραπειας.  Περα από το γεγονός ότι μου αρέσει απίστευτα και θα ασχοληθώ με παιδιά, δεν παραβλεπω το γεγονός ότι έχει πολύ καλή επαγγελματική αποκατάσταση (όχι στο δημόσιο, αλλά στον ιδιωτικό τομέα) και εκεί δε μιλάμε για 3 ή 5 ευρώ τη συνεδρία την ώρα. Οσες κοπελες γνωριζω εχουν δουλεια πριν ορκιστουν και ειναι ικανοποιημενες(θεση εργασιας στον ιδιωτικο τομεα συναφή με το πτυχίο τους,συνήθως δουλειά σε κέντρα ειδικής αγωγής ως εργοθεραπευτριες και χωρίς βύσμα ).Παράλληλα, την επέλεξα έχοντας κάνει μεγάλη έρευνα και στο εξωτερικό όπου υπάρχει ζήτηση τόσο σε Ευρώπη όσο και σε Αμερική. Αν χρειαστεί που το απευχομαι να φύγω από τη χώρα θα το κάνω, έχοντας ένα ισχυρό πτυχίο - εφόδιο, πιο ισχυρό από τη φιλολογία πάντως. Αυτό είναι ξεκάθαρο για μένα. Εκανα λοιπόν αυτή την επιλογή για να μπορέσω να έχω μελλοντικά μια αξιοπρεπή εργασία - δε ξέρω αν θα συμβεί στη χώρα αυτή - αλλά θα το κυνηγησω όσο δεν πάει. Γιατί δεν έχω μάθει να τα παραταω τόσο εύκολα. Από εκεί και πέρα, όποιος με ρωτάει για τη φιλολογία, του λέω την άποψη μου, δεν υπάρχουν πολλές θέσεις εργασίας αυτή την στιγμή, αλλά δεν παραβλεπω το γεγονός ότι είναι μια πολύ αξιόλογη σχολή που μου έμαθε πολλά και μπορεί να σου ανοίξει και άλλους δρόμους: έχοντας μάθει τη χρήση της ελληνικής γλώσσας, μπορεί να σου ανοίξει πόρτες και σε αξιόλογα μεταπτυχιακά πχ μεταπτυχιακά στη διοίκηση, επαγγελματικο προσανατολισμό, ειδική αγωγή και άλλα. Και μένα με έχει βοηθήσει απίστευτα στη δεύτερη σχολή 😊 ειδικά σε ιατρικά μαθήματα,που είναι πιο δύσκολα, χάρη στη φιλολογία κατανοώ τι διαβάζω και ειμαι σε θεση να το αποδωσω στα νεα ελληνικα.Επιπλεον, η παρεα μου απο τη φιλολογια,κανει μεταπτυχιακα σε αλλα επαγγελματα (διοικητικα,οικονομικα,ναυτιλιακα) γιατι ψαχνουν ευκαιριες σε αλλους τομεις.Από εκεί και πέρα, η άποψη μου είναι ότι πρωτίστως ευθύνεται η διαχρονική έλλειψη σχεδιασμού και προγραμματισμού από την πλευρά της πολιτείας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και σαφώς οι άπειρες θέσεις που δίνονται κάθε έτος σε κορεσμένα επαγγέλματα. Αν προσεξατε στη δημοσίευση μου, μίλησα για αύξηση θέσεων σε σχολές με επαγγελματική αποκατάσταση που δεν είναι τεχνικές σχολές, αλλά σχολές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πχ εργοθεραπεια, λογοθεραπεία και άλλα. Πάνω από όλα όμως, ας φροντίσουν οι υπεύθυνοι να ενημερώνουν αναλυτικά και με στοιχεία τους μαθητές της γ λυκείου για όλα τα επαγγέλματα, τη ζήτηση, την προσφορά των θέσεων αναλυτικά, και μετά ας κάνει ο καθένας την επιλογή του. Αυτή είναι η άποψη μου.Ο λόγος που έκανα τη δημοσίευση είναι γιατί δε μου αρέσουν αυτοί οι χαρακτηρισμοί περί δημοσίου προς το πρόσωπο μου - τη στιγμή μάλιστα που έχω δηλώσει δημόσια εδώ στο φορουμ τη θέση μου, για την αμεση αποκατάσταση των μεγαλύτερων  συναδέλφων με προϋπηρεσία και ασεπ ως προτεραιότητα στους διορισμούς -.

Συναδέλφισσα, η φιλολογία είναι γνωσ΄το τουλάχιστον από το 2000 που έκανα μηχανογραφικό ότι είναι ένας κλάδος χωρίς καλές προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης. Δεν ξέρω τι περίμενες να συναντήσεις στο εργασιακό πεδίο τελειώνοντας την.
Επίσης, αδυνατώ να σε φανταστώ φιλόλογο μέσα σε τάξη την στιγμή που στα κείμενά σου, δεν πατάς ένα αναθεματισμένο έντερ, να φτιάξεις καμία παράγραφο που μας έχουν βγει τα μάτια.
Στο λέω με σεβασμό αυτό, ειλικρινά.
Αυτό που λέω είναι ότι στην Ελλάδα το ζητούμενο δεν είναι η μόρφωση στα αει και τει ως μόρφωση αυτή καθεαυτή στην αντίληψη πολλών ανθρώπων, αλλά η κοινωνική αποκατάσταση που εξασφάλιζε μέχρι πριν  αρκετά χρόνια το πτυχίο για πολύ κόσμο...αυτό είναι το ζήτημα...επίσης συμφωνώ απόλυτα με την ελεύθερη πρόσβαση σε αει και τει, αλλά τα πανεπιστήμια και τα τει να λειτουργούν με τον τρόπο που λειτουργούν σε αντίστοιχα εκπαιδευτικά συστήματα στο εξωτερικό...εκεί τελειώνει όποιος όντως μπορεί να τελειώσει και το θέλει συνειδητά το αντικείμενο σπουδών του και όχι όποιος μπήκε κατά τύχη  και περιμένει να πάρει το 5 για να ορκιστεί...και οπωσδήποτε με αυτό τον τρόπο σε αυτές τις χώρες οι απόφοιτοι στο τέλος των σπουδών είναι λιγότεροι των εισαχθέντων στο πρώτο έτος...εδώ εισάγεσαι στο αει ή τει και απλά περιμένεις κάποια στιγμή να τελειώσεις...μπήκε κάποια στιγμή χρονικό όριο περαίωσης σπουδών...αλλά ξαναβγήκε...αν κάνω λάθος σε αυτό διορθώστε με...

Συνάδελφε, από την μία λες ότι συμφωνείς με την ελεύθερη πρόσβαση κι από την άλλη υποννοείς ότι θέλεις χρονικό περιορισμό και ν+2. Δεν γίνεται να πατάς έτσι σε δύο βάρκες. Κάποιος μπορεί να θέλει να μπει σε μία σχολή και να την συνδυάσει με δουλειά. Μπορεί να μην μπορεί να κάνει αλλιώς. Η πρόταση ν+2 συνδέεται απευθείας με την εντατικοποίηση και τα φοιτητοδάνεια του Αμέρικα. Επί της ουσίας μιλώντας, μόνο έτσι συνδυάζονται και τα δύο.

Και κάτι ακόμα για τι βάσεις:
Συνάδελφοι οι βάσεις είναι προσφορά και ζήτηση. Στην πιο ωμή τους μορφή.
Δεν υπάρχει κάποιο αντικειμενικά ορθό επίπεδο βάσεων, παρά το επίπεδο που έχει ο καθένας μας στο κεφάλι του.

Ευχαριστώ και με συγχωρείτε για το σεντόνι.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος chris75

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 681
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Tenere καλησπέρα.Δεν υπάρχει αντίφαση...εγώ ομιλώ ξεκάθαρα για απόλυτα ελεύθερη πρόσβαση, δηλαδή εισαγωγή οποιουδήποτε θέλει όπου θέλει... για να δει και ο αυθαίρετος ότι συμφωνώ μαζί του κατ' ουσίαν... όμως(εδώ είναι το κρίσιμο σημείο για εμένα) η συνέχεια εντός του τμήματος ή της σχολής πρέπει να ελέγχεται από  τις ακαδημαϊκές διαδικασίες του κάθε αει(εξετάσεις, εργασίες γραπτές κλπ.) για το ποιοί μπορούν να συνεχίσουν και ποιοί όχι...όπως συμβαίνει στο εξωτερικό...πλήν Ελλάδος δεν υπάρχει πουθενά αλλού εισάγομαι σε μία σχολή και τελειώνω, όποτε θέλω. Όπως ειπώθηκε παραπάνω  από άλλο συνάδελφο,εγώ μπορεί να θέλω να γίνω αστροναύτης, δεν σημαίνει ότι μπορώ κιόλας...
Για άτομα που εργάζονται ή έχουν προβλήματα υγείας μπορεί να γίνει ειδική ρύθμιση...το part time ισχύει στο αγγλοσαξωνικό σύστημα, αλλά από την αρχή επιλέγεις ή full time ή part time και γνωρίζεις τους όρους σε κάθε επιλογή σου...ορθά υπάρχει όριο φοίτησης στα μεταπτυχιακά και διδακτορικά στην Ελλάδα, διότι στις επιστήμες υπάρχει και αυτό που λέγεται διανοητική πειθαρχία που σημαίνει  προγραμματισμός, μέθοδος και χρονοδιάγραμμα...η ύπαρξη χρονικού ορίου δεν πρέπει να ταυτίζεται με την εντατικοποίηση...έχουμε συνηθίσει στην έλλειψη χρονικού ορίου ολοκλήρωσης σπουδών και για αυτό μας φαίνεται ως εντατικοποίηση...είναι θέμα συνήθειας...και στο κάτω κάτω κάποιος/α που δεν εργάζεται ή δεν έχει προβλήματα υγείας προσωπικά ή οικογενειακά που να τον αποσπούν από τις σπουδές του δεν καταλαβαίνω για ποιόν λόγο να μην υπάρχει όριο φοίτησης....
Δεν νομίζω να υπάρχει κάποια άλλη χώρα πλήν Ελλάδος στην οποία να υφίσταται η φοίτηση...επ' αόριστον...εννοείται, όπως είπα και παραπάνω ότι περιπτώσεις εργαζομένων, με ασθένειες κλπ... μπορούν να αντιμετωπιστούν με ειδικό τρόπο..επίσης, μια άλλη λύση είναι και το full ή part time του αγγλοσαξωνικού μοντέλου...αλλά και εκεί είναι επιλογή εκ των προτέρων και πάλι με όρια και εκεί...και φυσικά επειδή ζούμε σε εποχές ανεργίας γονέων κλπ... να υπάρχει φοιτητική στέγαση και διατροφή για να μπορούν να σπουδάζουν αξιοπρεπώς αυτοί που θα σπουδάζουν.

Αποσυνδεδεμένος tenere1982

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 17
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Και στην Ελλάδα για να τελειώσεις ένα οποιοδήποτε ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αξιολογείσαι βάσει των κανόνων του.
Κανείς δεν σου χαρίζει το πτυχίο απλά επειδή έχεις την φοιτητική ιδιότητα.

Αποσυνδεδεμένος chris75

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 681
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Και στην Ελλάδα για να τελειώσεις ένα οποιοδήποτε ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αξιολογείσαι βάσει των κανόνων του.
Κανείς δεν σου χαρίζει το πτυχίο απλά επειδή έχεις την φοιτητική ιδιότητα.


Σωστά, αλλά εγώ αναφέρομαι στο θέμα του χρονικού ορίου....ο Αντώνης  ο Λιάκος έχει δίκιο όταν μιλάει για κατάργηση σπουδών με διδασκαλία τύπου αμφιθεάτρου...καλύτερό είναι, όπως λέει, το σεμιναριακού τύπου μάθημα...λιγότεροι φοιτητές σε καθένα από αυτά...συγγραφή μικρών εργασιών σε τακτά διαστήματα κλπ...προφανώς ο Λιάκος μιλάει βάσει αυτών που ξέρει από την φιλοσοφική σχολή....σε επιστήμες με εργαστήρια κλπ...τα πράγματα ίσως είναι αλλιώς και δεν υπεισέρχομαι αφού δεν το γνωρίζω...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

anemona

  • Επισκέπτης
Τρικυμία εν κρανίω.....
Ότι νάναι καταλαβαίνεις και σου φταίει ο κόσμος.
Είπα εγώ ότι το πτυχίο είναι λύση στην επαγγελματική αποκατάσταση?
Είπα κάτι τέτοιο? Όλα γραμμένα είναι. Διάβασε και πες μου που, να ζητήσω δημόσια συγγνώμη. Πετάς μια βλακεία που κατάλαβες ενώ δεν έχεις καταλάβει τίποτα.
Ίσα ίσα που υποστηρίζω το αντίθετο.
Απλά η εκπαίδευση πρέπει να είναι ανοιχτή σε όλους ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ Η ΟΧΙ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Ενοοείται για όσους θέλουν και φυσικά μπορούν.
Άλλος λεεί εδώ μέσα, δεν υπάρχει πολιτική βούληση..... για ιδιωτική πρωτοβουλία. Θα μας τρελάνει τελείως. ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΕΕΕΕΕΕΕΝΕΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟ. Προσωπική βούληση φυσικά για τίποτα. Είπαμε δικαιώματα μόνο.
Με τη λογική της ας πάμε να πηδήξουμε από καμιά γέφυρα να τελειώνουμε, αφού έτσι κι αλλιώς θα πεθάνουμε κάποια μέρα. Η λογική του "τα περιμένω όλα από τους άλλους" και "Όλοι μου χρωστάνε, εγώ το χρέος μου το έκανα".
Το μόνο που ψάχνει η πλειοψηφία εδώ μέσα είναι να βρει τρόπο να λιγοστέψει τους πιθανούς ανταγωνιστές αντί να προσπαθήσει να βάλει το μυαλό του να δουλέψει.

Πολύ μπερδέυεται ο κόσμος. Δεν δουλεύει τίποτα.
Δεν περιμένω τίποτα και από κανέναν φιλε μου. Και ούτε είπα να πέσουμε απο το παράθυρο. Δεν με ξέρεις καθόλου. Έχω μάθει στα δύσκολα. Εσύ δεν ξέρω!!!Απλά δεν αιθεροβατώ.Χαλαρά λοιπόν.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 03, 2016, 09:58:52 πμ από anemona »

anemona

  • Επισκέπτης


Σε δέυτερο επίπεδο, για να μπω και ον τόπικ, θεωρώ δεδομένο ότι οποιοσδήποτε άνθρωπος σέβεται τον εαυτό του, την επιστήμη του και την κοινωνία στην οποία ζει, ψάχνεται συνεχώς εργασιακά και δεν περιμένει τον όσιο διορισμό που μπορεί να έρθει, μπορεί και να μην έρθει ποτέ.
Αλλιώς, το μόνο που κάνει είναι να αφήνεται στην ψυχοπαθολογία της ανωριμότητας και της πλήρης εξάρτησης από τον Άλλο (μάνα, πατέρας, σχολείο, υπουργείο κ.ο.κ.), κάτι που σίγουρα θα εμφανίζεται και σε άλλες εκφάνσεις της ζωής του.
Ο εκπαιδευτικός όμως δεν πρέπει να είναι έτσι. Πρέπει να είναι έτοιμος να αναλάβει την ευθύνη της διαπαιδαγώγησης της μελλοντικής γενιάς, άρα θα πρέπει ήδη να έχει αναλάβει τουλάχιστον την ευθύνη της δικιά του διαπαιδαγώγησης και ζωής.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι ο δρόμος είναι ατομικός: ο κλάδος των εκπαιδευτικών πρέπει συνεχώς να διεκδικεί μαζικά καλύτερους όρους εργασίας στα σχολεία, κι αυτό να συμπεριλαμβάνει και τα στενά εργασιακά που μας αφορούν αλλά και το τι σχολείο και τι εκπαίδευση θέλουμε τελικά (αναλυτικό πρόγραμμα, υποδομές, πλαίσιο λειτουργία των σχολικών μονάδων κτλ).
Αλλά πρέπει να γίνεται και δουλειά προσωπική, αλλιώς...πως να το πω ευγενικά...δεν είσαι κατάλληλος για το συγκεκριμένο επάγγελμα, σύμφωνα με την δικιά μου οπτική. Αν πιστεύεις ότι το υπουργείο σου χρωστάει που δεν σε διόρισε επειδή τελειωσες ένα ΑΕΙ δεν κατανοείς δύο βασικά πράγματα:
1) Πώς δουλεύει το κοινωνικό σύστημα,
2) Πώς δουλεύει το εσωτερικό σου σύστημα. Δεν σου χρωστάει κανείς τίποτα επειδή γεννήθηκες, η πάλη για την επιβίωση είναι συνεχής και μέχρι να πεθάνουμε.

+++++++++++++++++++++++++

Αποσυνδεδεμένος tenere1982

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 17
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ

Σωστά, αλλά εγώ αναφέρομαι στο θέμα του χρονικού ορίου....ο Αντώνης  ο Λιάκος έχει δίκιο όταν μιλάει για κατάργηση σπουδών με διδασκαλία τύπου αμφιθεάτρου...καλύτερό είναι, όπως λέει, το σεμιναριακού τύπου μάθημα...λιγότεροι φοιτητές σε καθένα από αυτά...συγγραφή μικρών εργασιών σε τακτά διαστήματα κλπ...προφανώς ο Λιάκος μιλάει βάσει αυτών που ξέρει από την φιλοσοφική σχολή....σε επιστήμες με εργαστήρια κλπ...τα πράγματα ίσως είναι αλλιώς και δεν υπεισέρχομαι αφού δεν το γνωρίζω...

Με συγχωρείς, αλλά αυτά τα δύο (χρονικό deadline ολοκλήρωσης σπουδών - αλλαγή εκπαιδευτικής προσέγγισης στην τριτοβάθμια) δεν σχετίζονται στα δικό μου μυαλό παρά μονάχα εντός ενός άξονα:
Της εντατικοποίσης και της υπαγωγής της γνώσης στις ανάγκες της αγοράς.
Εντατικοποίηση που συμπυκνώνεται στο deadline φοίτησης και αντικατάσταση της ακαδημαϊκής γνώσης με πιστωτικές μονάδες και σεμιναριακού τύπου μαθήματα που αντανακλά τις ανάγκες της αγοράς.

Προσωπικά διαφωνώ με αυτήν την προσέγγιση από δύο σκοπιές:
1) Ταυτίζονται οι ανάγκες της αγοράς με τις ανάγκες της κοινωνίας. Η πραγματικότητα δείχνει ότι αυτά τα δύο όχι μόνο δεν ταυτίζονται, αλλά πολλές φορές κινούνται σε εντελώς αντίθετες κατευθύνσεις. Άρα, αν η λογική είναι να υπηρετούμε όσο το δυνατόν καλύτερα τον παραλογισμό της αγοράς, τότε με συγχωρείτε, αλλά όχι μόνο δεν θα πάρω, αλλά θα με βρείτε κι απέναντί σας.
2) Ακόμα και αν δεχτούμε ως ορθό και δεδομένο τον ρόλο της εκπαίδευσης ως φορέα αναπαραγωγής του υπάρχοντος status quo, τότε θα σας θυμήσω πόσο αστεία είναι πολλά από τα πτυχία των πανεπιστημίων του εξωτερικού. Υποβάθμιση κι επιφανειακή εξέταση του ακαδημαϊκού πεδίου και απόκτηση επί της ουσίας εργασιακών δεξιοτήτων κι όχι μίας ακαδημαϊκής κι επιστημονικής προσέγγισης για τη γνώση. Για αυτό και συχνά παρατηρούμε φοιτητές ελληνικών ΑΕΙ να φοιτούν σε μάστερ του εξωτερικού και το μόνο που τους δυσκολεύει ναείναι τα deadline, ο όγκος δουλειάς και η τρεχάλα που ρίχνουν να τα προλάβουν κι όχι αυτό καθεαυτό το επιστημονικό ζήτημα που προσεγγίζουν.
Στην πραγματικότητα όμως, τα deadline και η εντατικοποίηση μαθαίνονται και συνηθίζονται πανεύκολα με το που θα βγεις στην παραγωγή. Το φιλοσοφικό ζήτημα όμως της εκάστοτε επιστήμης μόνο σοβαρά ιδρύματα με υψηλή εκπαιδευτική παράδοση το προωθούν.
Και η πλάκα ποιά είναι; Ότι πολλά από τα δικά μας είναι μέσα σε αυτά.
Αλλά εμείς τι λέμε; Φόκο σε όλα, να λειτουργήοσυν αποκλειστικά για ότι χρειάζεται η αγορά και να μας δίνουν δεξιότητες.
Αυτή είναι η αλλη όψη του νομίσματος της ανάθεσης ευθύνης: βρες μου δουλειά και προετοίμασέ με, κι ας σε πληρώνω κιόλας αφού θα τα αποσβέσω έχοντας skills για την αγορά εργασίας.
Αμ δε, γιατί σε 5-10 χρόνια η αγορά θα θέλει άλλα skills κι εσύ πάλι θα τρέχεις να πληρώνεις, κάτι που ήδη γίνεται.
Δηλαδή αν είναι έτσι να καταργήσουμε την τριτοβάθμια και να τα κάνουμε όλα ΚΕΚ.

Τέλος πάντων μακρυγορώ και βγαίνω εκτός θέματος.

Πανεπιστήμια δύο, τριών και πολλών ταχυτήτων ανάλογα την ταξική θέση του καθενός δεν υπάρχουν ακόμα στην Ελλάδα στον βαθμό που υπάρχουν στο εξωτερικό κι αντί αυτό να το υπερασπιζόμαστε και να διεκδικούμε το δικαίωμα όλων στην γνώση, καθόμαστε και συζητάμε για το αν θα διαγράφουμε κόσμο ή θα πλένουμε τους τοίχους.

Η περίφημη σύνδεση της αγοράς εργασίας με το πτυχίο υπήρχε συνάδελφοι και λεγόταν επετηρίδα.
Δεν συζητάω αν ήταν καλό ή κακό το σύστημα αυτό, αλλά αν αυτό θέλει ο κλάδος, αυτό πρέπει να διεκδικήσει, κι όχι να μπούνε τα McDonalds στο Γεωπονικό να μας μάθουνε για το μοσχάρι.

Τζήμερος, Λιάκος και Σημίτης μου ακούγονται όλα αυτά και δεν συμφωνώ καθόλου.

Αποσυνδεδεμένος chris75

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 681
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Καλημέρα Tenere. Δεν μακρηγορείς καθόλου...μια χαρά είναι τα...σεντόνια. Εγώ το προσέγγισα το θέμα καθαρά από επιστημονικής-ακαδημαϊκής πλευράς. Δεν είναι δυνατόν, να σπουδάζεις κάτι επ' αόριστον, ακριβώς επειδή έτσι λειτουργεί η κάθε επιστήμη, όπως σου είπα...μαθαίνεις σε μέθοδο, προγραμματισμό εργασίών και ολοκλήρωση τους...δεν έχει να κάνει με το αν κάποιος είναι οπαδός φιλελεύθερων οικονομικων απόψεων ή όχι...άλλωστε ορισμένο χρονοδιάγραμμα σπουδών υπήρχε και στην Σοβιετική Ένωση και στις υπόλοιπες χώρε του τότε υπαρκτού σοσιαλισμού, που κάθε άλλο παρά σχέση είχαν τότε με τον καπιταλισμό και τις ανάγκες της αγοράς. Εξάλλου, σου ανέφερα ότι  για περιπτώσεις εργαζομένων φοιτητών ή φοιτητών με ασθένειες κάθε είδους του εαυτού τους ή συγγενών τους, μπορούν να υπάρχουν ειδικές ρυθμίσεις. Δηλαδή αν κάποιος τελειώνει στον προβλεπόμενο χρόνο σπουδών, στα 4 , 5 ή 6 έτη για την ιατρική αυτό θεωρείται εντατικοποίηση;;;Δεν είπα να τελειώνει σε τρία χρόνια, αυτό συμφωνώ μαζί σου να το πεις εντατικοποίηση και υπαγωγή στις ανάγκες της αγοράς, αλλά να τελειώνει σε όσα έτη είναι τώρα το πρόγραμμα σπουδών.
Και το σεμιναριακού τύπου μάθημα, δεν χρειάζεται να το συνδέεις με τις ανάγκες των επιχειρήσεων...το σεμιναριακού τύπου μάθημα είναι καλύτερο επιστημονικά....λιγότεροι φοιτητές στο κάθε μάθημα, καλύτερη επικοινωνία με τον καθηγητή, δυνατότητα συγγραφής εργασιών....και με αυτόν τον τρόπο μαθαίνεις την επιστήμη.. με την αλληλεπίδραση στο μάθημα ή στο εργαστήριο, ανάλογα με την επιστήμη, μεταξύ φοιτητών και καθηγητών και συγγραφή εργασιών με βιβλιογραφία στην βιβλιοθήκη....σε αυτό βοηθάει το σεμιναριακό μάθημα...το μάθημα τύπου τεραστίου αμφιθεάτρου με ελεύθερη διάλεξη, στο οποίο απλά μπαίνει ο καθηγητής και μιλάει από έδρας, χωρίς συμμετοχή ενεργή των φοιτητών και το ένα σύγγραμμα για τις εξετάσεις δεν σε βοηθάει να μυηθείς στην οποιαδήποτε επιστήμη.
Επομένως, αυστηρά και μόνο επιστημονικά-ακαδημαϊκά έθεσα τα όρια παραπάνω.Το ότι υπάρχουν πτυχία από το εξωτερικό γελοία και πανεπιστήμια στο εξωτερικό χαμηλού επιπέδου, αυτό δεν έχει να κάνει με την ολοκλήρωση σπουδών σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο...άλλωστε αυτό ίσχυε απο δεκαετίες σε όλες τις χώρες του κόσμου και πριν την επέλαση, να συμφωνήσω εδώ, του νεοφιλευθερισμού...όπως είπα και στις χώρες του υπαρκτού σοσιαλισμού ως το 1991.
Σε καμία περίπτωση λοιπόν δεν συνέδεσα όλα τα ανωτέρω με την αγορά εργασίας και τα μακντοναλτς στο γεωπονικό...αυτό να στο βεβαιώσω...
Όλοι μας αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα με την δική μας οπτική και θεωρητική η ιδεολογική τοποθέτηση... το μήνυμά σου/μου ανατανακλά την δική σου/μου  άποψη και ανάγνωση της πραγματικότητας καθόλα σεβαστή και δεκτή...αλλά επί του συγκεκριμένου θέματος, υπάρχουν πολλαπλές αναγνώσεις, όπως αυτή που δέχεται και τον ρόλο της αγοράς εργασίας στα ακαδημαϊκά θέματα...αλλά αυτή είναι η ουσία...η ύπαρξη αντίθετων απόψεων...κατ' εμέ θα ήταν ανούσιος ένας κόσμος με όμοιες απόψεις...Αααα και συνέχισε τα μηνύματα σεντόνια...είμαι της αυτής σχολής...

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ

(...) Δεν σου χρωστάει κανείς τίποτα επειδή γεννήθηκες, η πάλη για την επιβίωση είναι συνεχής και μέχρι να πεθάνουμε.
(...)
Και κάτι ακόμα για τι βάσεις:
Συνάδελφοι οι βάσεις είναι προσφορά και ζήτηση. Στην πιο ωμή τους μορφή.
Δεν υπάρχει κάποιο αντικειμενικά ορθό επίπεδο βάσεων, παρά το επίπεδο που έχει ο καθένας μας στο κεφάλι του.



Συμφωνώ σε πολλά, ενδεικτικά παίρνω 2 (δυο) "στοιχεία" (αυτά που εχω παραθέσει):

Στο 1ο, Τίποτα νομοτελειακό δεν υπάρχει σε αυτή τη ζωή, εκτος κι αν ειναι κάποιος πεθαμένος.
&
2ο,   Το επιχείρημα με τις βάσεις  απορώ γιατί το κάνουμε καραμέλα  8)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

anemona

  • Επισκέπτης
Τελικά ο ξέφρενος ρυθμός ίδρυσης σχολών και η ισοπέδωση των βάσεων για την εισαγωγή όλων δεν συνέβαλε στο χάλι μας;Δεν είναι η μόνη αιτία συμφωνώ, αλλά αποτελεί βασικό θέμα.

lxmix

  • Επισκέπτης
Τα όνειρα και τους εφιάλτες τα βλέπουν όσοι κοιμούνται -- Να το θυμάστε αυτό.

anemona

  • Επισκέπτης
Δεν ήξερα να κάνω ολονυχτία :P

Αποσυνδεδεμένος pink butterfly

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 337
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Εργοθεραπευτρια-Φιλόλογος (Msc)
    • Προφίλ
Συναδέλφισσα, η φιλολογία είναι γνωσ΄το τουλάχιστον από το 2000 που έκανα μηχανογραφικό ότι είναι ένας κλάδος χωρίς καλές προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης. Δεν ξέρω τι περίμενες να συναντήσεις στο εργασιακό πεδίο τελειώνοντας την.
Επίσης, αδυνατώ να σε φανταστώ φιλόλογο μέσα σε τάξη την στιγμή που στα κείμενά σου, δεν πατάς ένα αναθεματισμένο έντερ, να φτιάξεις καμία παράγραφο που μας έχουν βγει τα μάτια.
Στο λέω με σεβασμό αυτό, ειλικρινά.
Συνάδελφε, από την μία λες ότι συμφωνείς με την ελεύθερη πρόσβαση κι από την άλλη υποννοείς ότι θέλεις χρονικό περιορισμό και ν+2. Δεν γίνεται να πατάς έτσι σε δύο βάρκες. Κάποιος μπορεί να θέλει να μπει σε μία σχολή και να την συνδυάσει με δουλειά. Μπορεί να μην μπορεί να κάνει αλλιώς. Η πρόταση ν+2 συνδέεται απευθείας με την εντατικοποίηση και τα φοιτητοδάνεια του Αμέρικα. Επί της ουσίας μιλώντας, μόνο έτσι συνδυάζονται και τα δύο.

Και κάτι ακόμα για τι βάσεις:
Συνάδελφοι οι βάσεις είναι προσφορά και ζήτηση. Στην πιο ωμή τους μορφή.
Δεν υπάρχει κάποιο αντικειμενικά ορθό επίπεδο βάσεων,

Επειδή όπως φαίνεται οι διαχειριστές δε λένε να σε μαζέψουν θα το κάνω εγώ. Δε με νοιάζει η γνώμη σου και δε σου επιτρέπω να με κρίνεις ως εκπαιδευτικό. Δε με ξέρεις και δε σου πέφτει λόγος. Μιας και με κρινεις λοιπόν, δε σου φταιω εγώ ή οποιοσδήποτε εδώ μέσα που δε διορίστηκες ή γενικά δεν είναι τα πράγματα όπως θες στη ζωή σου και ξεσπας στους άλλους!!! Επιπλέον, θα στο χαλασω με αυτό που θα σου πω αλλά όντας μεγαλύτερος ηλικιακά, είχες προλάβει πολλούς διαγωνισμούς ασεπ όχι μόνο εκπαιδευτικών αλλά και γενικά,σε αντίθεση με τα άτομα της γενιάς μου που δεν έχουμε ευκαιρίες πρόσβασης στο δημόσιο τομέα (με εξαίρεση όσους προέρχονται ή έχουν στενές σχέσεις με οικογένειες βουλευτών). Ας φροντιζες να διοριζοσουν,αν δεν είσαι ήδη διορισμένος . Είναι δικό σου πρόβλημα όχι δικό μου ή κάποιου άλλου!! Διαρκώς φασκεις και αντιφάσκεις. Δεν είπα να μην έχεις διαφορετική άποψη, αλλά κόψε την επίθεση σε μένα. Την άποψη μου θα τη λέω: όταν ήμουν μαθήτρια οι φιλόλογοι πέρα από το δημόσιο σχολείο, μπορούσαν να έχουν και πιο πολλά ιδιαίτερα και πιο καλοπληρωμενα (συνήθως έκανες μάθημα όντας φοιτητής και έπαιρνες 10 ευρώ/ώρα και αφού είχες το πτυχίο ξεκίναγες με 12-13 ευρώ / για γυμνάσιο και 15+ για λύκειο /ώρα αν δεν είχες εμπειρία, τέτοιες τιμές έπαιζαν τότε, και στα φροντιστήρια ήταν σαφώς καλύτερα τα πράγματα).Συγγνώμη αλλά δε δέχομαι να εργάζομαι σε φροντιστήρια με 3 ευρώ / ώρα ούτε να κάνω ιδιαίτερα με 5 ευρώ. Υπάρχουν σίγουρα και εξαιρέσεις. Λέω τι έχω δει σε μένα και σε γνωστούς μου να συμβαίνει. Για αυτό και ξανάδωσα και ξεκλειδωσα ένα επάγγελμα με πολύ καλές ευκαιρίες απασχόλησης και καλό για την εποχή και τη χώρα μισθό. Ούτως ή άλλως, θέλω ειδική αγωγή και θα συνδυασω πέρα από την εργοθεραπεια και τη φιλολογία στο μέλλον όπου δε θα πληρωνομαι ως ανειδίκευτη εργάτρια . Εκεί θέλω να καταληξω: όσοι είστε νέοι φιλόλογοι επειδή με μόνο το πτυχίο της φιλολογίας δε θα βρείτε άκρη, αποκτηστε κάποια εξειδίκευση πχ υπολογιστική γλωσσολογία, διδασκαλία νέας ελληνικής ως ξένη γλώσσα κοκ ή κάντε κάποιο δεύτερο πτυχίο για να ανοίξετε και άλλες πόρτες ή κάντε 10% (ποιός ο λόγος να αφιερώνεις 4 έτη σπουδών, αν θες να σπουδάσεις 4 έτη και όχι να κάνεις δεύτερο πτυχίο ή μεταπτυχιακό για να βρεις δουλειά, υπάρχουν και άλλες επιλογές, λίγες αλλά υπάρχουν). Υ.Γ σε σένα που μου επιτίθεσαι προσωπικά, δε σκοπεύω να απαντήσω ξανά.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΛΑΔΟΙ : ΠΕ 29, ΠΕ 87.08, ΠΕ 02.50, ΠΕ 02

Αποσυνδεδεμένος pink butterfly

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 337
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Εργοθεραπευτρια-Φιλόλογος (Msc)
    • Προφίλ
Τελικά ο ξέφρενος ρυθμός ίδρυσης σχολών και η ισοπέδωση των βάσεων για την εισαγωγή όλων δεν συνέβαλε στο χάλι μας;Δεν είναι η μόνη αιτία συμφωνώ, αλλά αποτελεί βασικό θέμα.
+++++++++++++++++++++++++
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΛΑΔΟΙ : ΠΕ 29, ΠΕ 87.08, ΠΕ 02.50, ΠΕ 02

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159795
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 554
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 424
Σύνολο: 433

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.076 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.