Σύνολο ψηφοφόρων: 77
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Είναι λάθος να θεωρείς τον εαυτό σου μορφωμένο και ανώτερο από τους υπόλοιπους, αυτό πίστευα κι εγώ αλλά στην πράξη δεν ισχύει. Τα μαθητικά δεν με χρησιμεύουν σε τίποτα! Το αποτέλεσμα είναι να μην έχω κάνει τίποτα στη ζωή μου περά από το να μορφωθώ και να διαβάζω συγκριτικά με τους υπόλοιπους, τουλάχιστον βρήκα μια άσχετη δουλειά αν και παίρνω λιγότερα λεφτά από αμόρφωτους αλλοδαπούς , απόφοιτους ΤΕΙ, και οδηγούς. Φυσικά ψάχνω κάτι καλύτερο αλλά δεν υπάρχει τίποτα ούτε μου επιτρέπουν να πάρω τηλέφωνο ή να στείλω βιογραφικό αφού παντού επιβάλλεται η προϋπηρεσία ως προϋπόθεση.
Να ξεκαθαρισουμε ορισμένα πράγματα που αφορούν το πρόσωπο μου.Αρχικά, δεν έχω προγραμματίσει τη ζωή μου περιμένοντας το διορισμό και απορώ πως εκφράζετε αυτή την άποψη δίχως να με γνωρίζετε. Αν το εκανα αυτο ,θα καθομουν να μαθω τελεια ολη την υλη ασεπ φιλολογων εδω και χρονια, και θα περιμενα το διαγωνισμο.Ας πάμε τώρα στις θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα για τους νέους φιλολόγους (με πτυχίο από 2010 και μετά).Επειδή πάρα πολλοί φίλοι και συνάδελφοι νέοι έψαξαν σε φροντιστήρια, δεν τους πήραν φυσικά και ας ήταν άριστοι γιατί δεν είχαν γνωριμίες. Ας πάρουμε το ενδεχόμενο ότι κάποιους από αυτούς τους έπαιρναν, μιλάμε για 2.5 - 3.5 ευρώ καθαρά κάθε διδακτική ώρα (έτσι έχω μάθει, και από γνωστούς και έχω διαβάσει και εδώ στο φόρουμ).Πάμε στα ιδιαίτερα τώρα, πολλοί γονείς (όχι όλοι ευτυχώς) κυνηγούν τα ιδιαίτερα των 5 ευρώ, και σε μένα τον Σεπτέμβριο μου έγινε πρόταση να αναλάβω μαθητή να του κάνω και φιλολογικά, και να τον βοηθάω σε αγγλικά, γαλλικά σχολείου παίρνοντας 3.5 ολόκληρα ευρώ την ωρα...εννοείται ότι αρνήθηκα. Προσωπικά, έχω αλλάξει ηλικιακό γκρουπ και απευθύνομαι σε φοιτήτριες της φιλοσοφικής. Το προτιμώ από το να παίρνω 3 & 5 ευρώ στα ιδιαίτερα. Πάμε τώρα στην επιλογή της εργοθεραπειας. Περα από το γεγονός ότι μου αρέσει απίστευτα και θα ασχοληθώ με παιδιά, δεν παραβλεπω το γεγονός ότι έχει πολύ καλή επαγγελματική αποκατάσταση (όχι στο δημόσιο, αλλά στον ιδιωτικό τομέα) και εκεί δε μιλάμε για 3 ή 5 ευρώ τη συνεδρία την ώρα. Οσες κοπελες γνωριζω εχουν δουλεια πριν ορκιστουν και ειναι ικανοποιημενες(θεση εργασιας στον ιδιωτικο τομεα συναφή με το πτυχίο τους,συνήθως δουλειά σε κέντρα ειδικής αγωγής ως εργοθεραπευτριες και χωρίς βύσμα ).Παράλληλα, την επέλεξα έχοντας κάνει μεγάλη έρευνα και στο εξωτερικό όπου υπάρχει ζήτηση τόσο σε Ευρώπη όσο και σε Αμερική. Αν χρειαστεί που το απευχομαι να φύγω από τη χώρα θα το κάνω, έχοντας ένα ισχυρό πτυχίο - εφόδιο, πιο ισχυρό από τη φιλολογία πάντως. Αυτό είναι ξεκάθαρο για μένα. Εκανα λοιπόν αυτή την επιλογή για να μπορέσω να έχω μελλοντικά μια αξιοπρεπή εργασία - δε ξέρω αν θα συμβεί στη χώρα αυτή - αλλά θα το κυνηγησω όσο δεν πάει. Γιατί δεν έχω μάθει να τα παραταω τόσο εύκολα. Από εκεί και πέρα, όποιος με ρωτάει για τη φιλολογία, του λέω την άποψη μου, δεν υπάρχουν πολλές θέσεις εργασίας αυτή την στιγμή, αλλά δεν παραβλεπω το γεγονός ότι είναι μια πολύ αξιόλογη σχολή που μου έμαθε πολλά και μπορεί να σου ανοίξει και άλλους δρόμους: έχοντας μάθει τη χρήση της ελληνικής γλώσσας, μπορεί να σου ανοίξει πόρτες και σε αξιόλογα μεταπτυχιακά πχ μεταπτυχιακά στη διοίκηση, επαγγελματικο προσανατολισμό, ειδική αγωγή και άλλα. Και μένα με έχει βοηθήσει απίστευτα στη δεύτερη σχολή 😊 ειδικά σε ιατρικά μαθήματα,που είναι πιο δύσκολα, χάρη στη φιλολογία κατανοώ τι διαβάζω και ειμαι σε θεση να το αποδωσω στα νεα ελληνικα.Επιπλεον, η παρεα μου απο τη φιλολογια,κανει μεταπτυχιακα σε αλλα επαγγελματα (διοικητικα,οικονομικα,ναυτιλιακα) γιατι ψαχνουν ευκαιριες σε αλλους τομεις.Από εκεί και πέρα, η άποψη μου είναι ότι πρωτίστως ευθύνεται η διαχρονική έλλειψη σχεδιασμού και προγραμματισμού από την πλευρά της πολιτείας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και σαφώς οι άπειρες θέσεις που δίνονται κάθε έτος σε κορεσμένα επαγγέλματα. Αν προσεξατε στη δημοσίευση μου, μίλησα για αύξηση θέσεων σε σχολές με επαγγελματική αποκατάσταση που δεν είναι τεχνικές σχολές, αλλά σχολές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πχ εργοθεραπεια, λογοθεραπεία και άλλα. Πάνω από όλα όμως, ας φροντίσουν οι υπεύθυνοι να ενημερώνουν αναλυτικά και με στοιχεία τους μαθητές της γ λυκείου για όλα τα επαγγέλματα, τη ζήτηση, την προσφορά των θέσεων αναλυτικά, και μετά ας κάνει ο καθένας την επιλογή του. Αυτή είναι η άποψη μου.Ο λόγος που έκανα τη δημοσίευση είναι γιατί δε μου αρέσουν αυτοί οι χαρακτηρισμοί περί δημοσίου προς το πρόσωπο μου - τη στιγμή μάλιστα που έχω δηλώσει δημόσια εδώ στο φορουμ τη θέση μου, για την αμεση αποκατάσταση των μεγαλύτερων συναδέλφων με προϋπηρεσία και ασεπ ως προτεραιότητα στους διορισμούς -.
Αυτό που λέω είναι ότι στην Ελλάδα το ζητούμενο δεν είναι η μόρφωση στα αει και τει ως μόρφωση αυτή καθεαυτή στην αντίληψη πολλών ανθρώπων, αλλά η κοινωνική αποκατάσταση που εξασφάλιζε μέχρι πριν αρκετά χρόνια το πτυχίο για πολύ κόσμο...αυτό είναι το ζήτημα...επίσης συμφωνώ απόλυτα με την ελεύθερη πρόσβαση σε αει και τει, αλλά τα πανεπιστήμια και τα τει να λειτουργούν με τον τρόπο που λειτουργούν σε αντίστοιχα εκπαιδευτικά συστήματα στο εξωτερικό...εκεί τελειώνει όποιος όντως μπορεί να τελειώσει και το θέλει συνειδητά το αντικείμενο σπουδών του και όχι όποιος μπήκε κατά τύχη και περιμένει να πάρει το 5 για να ορκιστεί...και οπωσδήποτε με αυτό τον τρόπο σε αυτές τις χώρες οι απόφοιτοι στο τέλος των σπουδών είναι λιγότεροι των εισαχθέντων στο πρώτο έτος...εδώ εισάγεσαι στο αει ή τει και απλά περιμένεις κάποια στιγμή να τελειώσεις...μπήκε κάποια στιγμή χρονικό όριο περαίωσης σπουδών...αλλά ξαναβγήκε...αν κάνω λάθος σε αυτό διορθώστε με...
Και στην Ελλάδα για να τελειώσεις ένα οποιοδήποτε ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αξιολογείσαι βάσει των κανόνων του.Κανείς δεν σου χαρίζει το πτυχίο απλά επειδή έχεις την φοιτητική ιδιότητα.
Τρικυμία εν κρανίω.....Ότι νάναι καταλαβαίνεις και σου φταίει ο κόσμος.Είπα εγώ ότι το πτυχίο είναι λύση στην επαγγελματική αποκατάσταση? Είπα κάτι τέτοιο? Όλα γραμμένα είναι. Διάβασε και πες μου που, να ζητήσω δημόσια συγγνώμη. Πετάς μια βλακεία που κατάλαβες ενώ δεν έχεις καταλάβει τίποτα.Ίσα ίσα που υποστηρίζω το αντίθετο.Απλά η εκπαίδευση πρέπει να είναι ανοιχτή σε όλους ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ Η ΟΧΙ ΕΡΓΑΣΙΑ.Ενοοείται για όσους θέλουν και φυσικά μπορούν.Άλλος λεεί εδώ μέσα, δεν υπάρχει πολιτική βούληση..... για ιδιωτική πρωτοβουλία. Θα μας τρελάνει τελείως. ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΕΕΕΕΕΕΕΝΕΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟ. Προσωπική βούληση φυσικά για τίποτα. Είπαμε δικαιώματα μόνο.Με τη λογική της ας πάμε να πηδήξουμε από καμιά γέφυρα να τελειώνουμε, αφού έτσι κι αλλιώς θα πεθάνουμε κάποια μέρα. Η λογική του "τα περιμένω όλα από τους άλλους" και "Όλοι μου χρωστάνε, εγώ το χρέος μου το έκανα".Το μόνο που ψάχνει η πλειοψηφία εδώ μέσα είναι να βρει τρόπο να λιγοστέψει τους πιθανούς ανταγωνιστές αντί να προσπαθήσει να βάλει το μυαλό του να δουλέψει.Πολύ μπερδέυεται ο κόσμος. Δεν δουλεύει τίποτα.
Σε δέυτερο επίπεδο, για να μπω και ον τόπικ, θεωρώ δεδομένο ότι οποιοσδήποτε άνθρωπος σέβεται τον εαυτό του, την επιστήμη του και την κοινωνία στην οποία ζει, ψάχνεται συνεχώς εργασιακά και δεν περιμένει τον όσιο διορισμό που μπορεί να έρθει, μπορεί και να μην έρθει ποτέ.Αλλιώς, το μόνο που κάνει είναι να αφήνεται στην ψυχοπαθολογία της ανωριμότητας και της πλήρης εξάρτησης από τον Άλλο (μάνα, πατέρας, σχολείο, υπουργείο κ.ο.κ.), κάτι που σίγουρα θα εμφανίζεται και σε άλλες εκφάνσεις της ζωής του.Ο εκπαιδευτικός όμως δεν πρέπει να είναι έτσι. Πρέπει να είναι έτοιμος να αναλάβει την ευθύνη της διαπαιδαγώγησης της μελλοντικής γενιάς, άρα θα πρέπει ήδη να έχει αναλάβει τουλάχιστον την ευθύνη της δικιά του διαπαιδαγώγησης και ζωής.Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι ο δρόμος είναι ατομικός: ο κλάδος των εκπαιδευτικών πρέπει συνεχώς να διεκδικεί μαζικά καλύτερους όρους εργασίας στα σχολεία, κι αυτό να συμπεριλαμβάνει και τα στενά εργασιακά που μας αφορούν αλλά και το τι σχολείο και τι εκπαίδευση θέλουμε τελικά (αναλυτικό πρόγραμμα, υποδομές, πλαίσιο λειτουργία των σχολικών μονάδων κτλ).Αλλά πρέπει να γίνεται και δουλειά προσωπική, αλλιώς...πως να το πω ευγενικά...δεν είσαι κατάλληλος για το συγκεκριμένο επάγγελμα, σύμφωνα με την δικιά μου οπτική. Αν πιστεύεις ότι το υπουργείο σου χρωστάει που δεν σε διόρισε επειδή τελειωσες ένα ΑΕΙ δεν κατανοείς δύο βασικά πράγματα:1) Πώς δουλεύει το κοινωνικό σύστημα, 2) Πώς δουλεύει το εσωτερικό σου σύστημα. Δεν σου χρωστάει κανείς τίποτα επειδή γεννήθηκες, η πάλη για την επιβίωση είναι συνεχής και μέχρι να πεθάνουμε.
Σωστά, αλλά εγώ αναφέρομαι στο θέμα του χρονικού ορίου....ο Αντώνης ο Λιάκος έχει δίκιο όταν μιλάει για κατάργηση σπουδών με διδασκαλία τύπου αμφιθεάτρου...καλύτερό είναι, όπως λέει, το σεμιναριακού τύπου μάθημα...λιγότεροι φοιτητές σε καθένα από αυτά...συγγραφή μικρών εργασιών σε τακτά διαστήματα κλπ...προφανώς ο Λιάκος μιλάει βάσει αυτών που ξέρει από την φιλοσοφική σχολή....σε επιστήμες με εργαστήρια κλπ...τα πράγματα ίσως είναι αλλιώς και δεν υπεισέρχομαι αφού δεν το γνωρίζω...
(...) Δεν σου χρωστάει κανείς τίποτα επειδή γεννήθηκες, η πάλη για την επιβίωση είναι συνεχής και μέχρι να πεθάνουμε. (...)Και κάτι ακόμα για τι βάσεις:Συνάδελφοι οι βάσεις είναι προσφορά και ζήτηση. Στην πιο ωμή τους μορφή.Δεν υπάρχει κάποιο αντικειμενικά ορθό επίπεδο βάσεων, παρά το επίπεδο που έχει ο καθένας μας στο κεφάλι του.
Συναδέλφισσα, η φιλολογία είναι γνωσ΄το τουλάχιστον από το 2000 που έκανα μηχανογραφικό ότι είναι ένας κλάδος χωρίς καλές προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης. Δεν ξέρω τι περίμενες να συναντήσεις στο εργασιακό πεδίο τελειώνοντας την.Επίσης, αδυνατώ να σε φανταστώ φιλόλογο μέσα σε τάξη την στιγμή που στα κείμενά σου, δεν πατάς ένα αναθεματισμένο έντερ, να φτιάξεις καμία παράγραφο που μας έχουν βγει τα μάτια.Στο λέω με σεβασμό αυτό, ειλικρινά.Συνάδελφε, από την μία λες ότι συμφωνείς με την ελεύθερη πρόσβαση κι από την άλλη υποννοείς ότι θέλεις χρονικό περιορισμό και ν+2. Δεν γίνεται να πατάς έτσι σε δύο βάρκες. Κάποιος μπορεί να θέλει να μπει σε μία σχολή και να την συνδυάσει με δουλειά. Μπορεί να μην μπορεί να κάνει αλλιώς. Η πρόταση ν+2 συνδέεται απευθείας με την εντατικοποίηση και τα φοιτητοδάνεια του Αμέρικα. Επί της ουσίας μιλώντας, μόνο έτσι συνδυάζονται και τα δύο.Και κάτι ακόμα για τι βάσεις:Συνάδελφοι οι βάσεις είναι προσφορά και ζήτηση. Στην πιο ωμή τους μορφή.Δεν υπάρχει κάποιο αντικειμενικά ορθό επίπεδο βάσεων,
Τελικά ο ξέφρενος ρυθμός ίδρυσης σχολών και η ισοπέδωση των βάσεων για την εισαγωγή όλων δεν συνέβαλε στο χάλι μας;Δεν είναι η μόνη αιτία συμφωνώ, αλλά αποτελεί βασικό θέμα.