0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Καλησπέρα.Ήθελα να κάνω μια ερώτηση. Στο λύκειο που βρίσκομαι φέτος δεν υπάρχει βιολόγος (είμαστε δύο φυσικοί και ένας χημικός). Αυτό σημαίνει ότι κάποιος από εμάς θα αναλάβει την βιολογία κατεύθυνσης γ' λυκείου (προφανώς και τις υπόλοιπες..). Ξέρει κάποιος αν υπάρχει νόμος με βάση τον οποίο να πρέπει να έρθει οπωσδήποτε βιολόγος για να κάνει τουλάχιστον τις ώρες της κατεύθυνσης της γ' λυκείου; Γιατί παρ'όλο που έχουμε τη βιολογία ως β' ανάθεση όλοι οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ04, θεωρώ ότι είναι προτιμότερο να διδάσκει το μάθημα βιολόγος.Ευχαριστώ πολύ
Παράθεση από: seirios ΠΕ04.01 στις Σεπτέμβριος 16, 2010, 10:35:48 μμΚαλησπέρα.Ήθελα να κάνω μια ερώτηση. Στο λύκειο που βρίσκομαι φέτος δεν υπάρχει βιολόγος (είμαστε δύο φυσικοί και ένας χημικός). Αυτό σημαίνει ότι κάποιος από εμάς θα αναλάβει την βιολογία κατεύθυνσης γ' λυκείου (προφανώς και τις υπόλοιπες..). Ξέρει κάποιος αν υπάρχει νόμος με βάση τον οποίο να πρέπει να έρθει οπωσδήποτε βιολόγος για να κάνει τουλάχιστον τις ώρες της κατεύθυνσης της γ' λυκείου; Γιατί παρ'όλο που έχουμε τη βιολογία ως β' ανάθεση όλοι οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ04, θεωρώ ότι είναι προτιμότερο να διδάσκει το μάθημα βιολόγος.Ευχαριστώ πολύΝομίζω πως η διεύθυνση του σχολείου μπορεί να ζητήσει από το ΠΥΣΔΕ βιολόγο για τα πανελλαδικά μαθήματα - με την προϋπόθεση ότι οι ΠΕ04 έχετε δυνατότητα συνεννόησης με το διευθυντή σας και δε μιλάτε στο βρόντο... Πρεπει να συζητήσετε μαζί του και να εξηγήσετε το πρόβλημα, γιατί το μάθημα είναι αρκετά απαιτητικό και θεωρώ σχεδόν ακατόρθωτο να διδαχθεί σε υψηλό κι όχι διεκπεραιωτικό επίπεδο από κάποιον που δεν έχει μελετήσει σε βάθος μοριακή βιολογία (ανεξαρτήτως πτυχίου). Το πρόβλημα είναι γνωστό. Δεν ξέρω, πάντως, πως το αντιμετωπίζουν οι διάφορες ΔΔΕ ανα την Ελλάδα. Αντίστοιχα για να λέμε τα σύκα σύκα, κι εμείς οι βιολόγοι είναι απαράδεκτο στο παρανοϊκό αυτό εκπαιδευτικό σύστημα που ζητάει από ένα μαθητή θετικής (και όχι μόνο) κατεύθυνσης την τελειότητα, να διδάσκουμε πανελλαδικά μαθήματα με β΄ανάθεση. Με λίγη καλή θέληση πρέπει να διαθέσουν βιολόγο από άλλο σχολείο ή να φέρουν αναπληρωτή. Άλλωστε, όση πίεση ασκείται στον εκπαιδευτικό, πιθανότατα να ασκείται και σε μια ας πούμε συγκροτημένη εκπαιδευτική κοινότητα. Κανέναν (σχολείο, διευθυντή, διεύθυνση Β/βάθμιας) δεν εξυπηρετούν οι σχολιασμοί από γονείς και άλλους για την ποιότητα των μαθημάτων (νομίζω πως αυτοί το σκέφτονται καμιά φορά πιο πολύ κι από εμάς). Σε μικρές κοινωνίες κουτσομπολεύουν τους συναδέλφους που φορτώνονται πανελλαδικά μαθήματα (ειδικά της θετικής γιατί τα παιδιά είναι αστέρια) και δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα. Αν, βέβαια, βρίσκεσαι σε απομονωμένη περιοχή ή δεν υπάρχει επικοινωνία με τους τοπικά διοικούντες ή δεν εκφράζεις το δισταγμό σου εννοείται ότι το μάθημα ανατίθεται σε σένα. Να σημειώσω ότι όλα τα χρόνια που εργάζομαι, μετακινούμαι με διάθεση σε διάφορα γενικά λύκεια για τα πανελλαδικά μαθήματα χωρίς αίτησή μου και παρά το γεγονός ότι πάντα "έκλεινα" ωράριο στο σχολείο που βρισκόμουν κάθε φορά. (Στα γυμνάσια είναι σχετικά εύκολο να κλείσεις ωράριο). Πολλές φορές μου ζητούσαν να μετακινηθώ από την Α που ήμουν περιοχή του νομού στη Β για να γίνει από βιολόγο το μάθημα (είναι μικρές οι αποστάσεις). Αυτό σημαίνει ότι άφηνα αναγκαστικά κάποιες ώρες, όπως και οι συνάδελφοι ΠΕ04 μη βιολόγοι των λυκείων, οι οποίοι για τις λίγες ώρες που τους έλειπαν μπορεί να συμπλήρωναν αλλού. Πάντως, είναι μεγάλη υπόθεση να καταλαβαίνουμε τις αδυναμίες μας (στη συγκεκριμένη περίπτωση κυρίως μιλάμε για γνωστικά κενά κι όχι τόσο διδακτικά ). Αυτό είναι και το πρώτο βήμα για να καταφέρουμε να τις πολεμήσουμε! Όσο για το θέμα του χρόνου που νομίζω πως διάβασα παραπάνω, ναι, αν είχαμε χρονικό περιθώριο κάποιων ετών να εμβαθύνουμε στο γνωστικό άλλου πτυχίου θα τα καταφέρναμε. Τι κάνει όμως κάποιος φυσικός που του αναθέτουν σήμερα π.χ. βιολογία κατεύθυνσης και δεν έχει ασχοληθεί ξανά; Όση διάθεση και να έχει, η χρονιά θα είναι πολύ δύσκολη γι΄αυτόν και κάποιοι μαθητές του υπάρχει περίπτωση να είναι μπροστά στην ύλη, στο επίπεδο κατανοήσης και τις γνώσεις. Για να μην παρεξηγηθώ ότι πιστεύω σε καμια ανωτερότητα των βιολόγων - ΕΜΕΙΣ ΚΙ ΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ!!!
Παράθεση από: ΠΕ0404 στις Σεπτέμβριος 18, 2010, 12:03:58 πμΠαράθεση από: seirios ΠΕ04.01 στις Σεπτέμβριος 16, 2010, 10:35:48 μμΚαλησπέρα.Ήθελα να κάνω μια ερώτηση. Στο λύκειο που βρίσκομαι φέτος δεν υπάρχει βιολόγος (είμαστε δύο φυσικοί και ένας χημικός). Αυτό σημαίνει ότι κάποιος από εμάς θα αναλάβει την βιολογία κατεύθυνσης γ' λυκείου (προφανώς και τις υπόλοιπες..). Ξέρει κάποιος αν υπάρχει νόμος με βάση τον οποίο να πρέπει να έρθει οπωσδήποτε βιολόγος για να κάνει τουλάχιστον τις ώρες της κατεύθυνσης της γ' λυκείου; Γιατί παρ'όλο που έχουμε τη βιολογία ως β' ανάθεση όλοι οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ04, θεωρώ ότι είναι προτιμότερο να διδάσκει το μάθημα βιολόγος.Ευχαριστώ πολύΝομίζω πως η διεύθυνση του σχολείου μπορεί να ζητήσει από το ΠΥΣΔΕ βιολόγο για τα πανελλαδικά μαθήματα - με την προϋπόθεση ότι οι ΠΕ04 έχετε δυνατότητα συνεννόησης με το διευθυντή σας και δε μιλάτε στο βρόντο... Πρεπει να συζητήσετε μαζί του και να εξηγήσετε το πρόβλημα, γιατί το μάθημα είναι αρκετά απαιτητικό και θεωρώ σχεδόν ακατόρθωτο να διδαχθεί σε υψηλό κι όχι διεκπεραιωτικό επίπεδο από κάποιον που δεν έχει μελετήσει σε βάθος μοριακή βιολογία (ανεξαρτήτως πτυχίου). Το πρόβλημα είναι γνωστό. Δεν ξέρω, πάντως, πως το αντιμετωπίζουν οι διάφορες ΔΔΕ ανα την Ελλάδα. Αντίστοιχα για να λέμε τα σύκα σύκα, κι εμείς οι βιολόγοι είναι απαράδεκτο στο παρανοϊκό αυτό εκπαιδευτικό σύστημα που ζητάει από ένα μαθητή θετικής (και όχι μόνο) κατεύθυνσης την τελειότητα, να διδάσκουμε πανελλαδικά μαθήματα με β΄ανάθεση. Με λίγη καλή θέληση πρέπει να διαθέσουν βιολόγο από άλλο σχολείο ή να φέρουν αναπληρωτή. Άλλωστε, όση πίεση ασκείται στον εκπαιδευτικό, πιθανότατα να ασκείται και σε μια ας πούμε συγκροτημένη εκπαιδευτική κοινότητα. Κανέναν (σχολείο, διευθυντή, διεύθυνση Β/βάθμιας) δεν εξυπηρετούν οι σχολιασμοί από γονείς και άλλους για την ποιότητα των μαθημάτων (νομίζω πως αυτοί το σκέφτονται καμιά φορά πιο πολύ κι από εμάς). Σε μικρές κοινωνίες κουτσομπολεύουν τους συναδέλφους που φορτώνονται πανελλαδικά μαθήματα (ειδικά της θετικής γιατί τα παιδιά είναι αστέρια) και δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα. Αν, βέβαια, βρίσκεσαι σε απομονωμένη περιοχή ή δεν υπάρχει επικοινωνία με τους τοπικά διοικούντες ή δεν εκφράζεις το δισταγμό σου εννοείται ότι το μάθημα ανατίθεται σε σένα. Να σημειώσω ότι όλα τα χρόνια που εργάζομαι, μετακινούμαι με διάθεση σε διάφορα γενικά λύκεια για τα πανελλαδικά μαθήματα χωρίς αίτησή μου και παρά το γεγονός ότι πάντα "έκλεινα" ωράριο στο σχολείο που βρισκόμουν κάθε φορά. (Στα γυμνάσια είναι σχετικά εύκολο να κλείσεις ωράριο). Πολλές φορές μου ζητούσαν να μετακινηθώ από την Α που ήμουν περιοχή του νομού στη Β για να γίνει από βιολόγο το μάθημα (είναι μικρές οι αποστάσεις). Αυτό σημαίνει ότι άφηνα αναγκαστικά κάποιες ώρες, όπως και οι συνάδελφοι ΠΕ04 μη βιολόγοι των λυκείων, οι οποίοι για τις λίγες ώρες που τους έλειπαν μπορεί να συμπλήρωναν αλλού. Πάντως, είναι μεγάλη υπόθεση να καταλαβαίνουμε τις αδυναμίες μας (στη συγκεκριμένη περίπτωση κυρίως μιλάμε για γνωστικά κενά κι όχι τόσο διδακτικά ). Αυτό είναι και το πρώτο βήμα για να καταφέρουμε να τις πολεμήσουμε! Όσο για το θέμα του χρόνου που νομίζω πως διάβασα παραπάνω, ναι, αν είχαμε χρονικό περιθώριο κάποιων ετών να εμβαθύνουμε στο γνωστικό άλλου πτυχίου θα τα καταφέρναμε. Τι κάνει όμως κάποιος φυσικός που του αναθέτουν σήμερα π.χ. βιολογία κατεύθυνσης και δεν έχει ασχοληθεί ξανά; Όση διάθεση και να έχει, η χρονιά θα είναι πολύ δύσκολη γι΄αυτόν και κάποιοι μαθητές του υπάρχει περίπτωση να είναι μπροστά στην ύλη, στο επίπεδο κατανοήσης και τις γνώσεις. Για να μην παρεξηγηθώ ότι πιστεύω σε καμια ανωτερότητα των βιολόγων - ΕΜΕΙΣ ΚΙ ΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ!!!Όταν παλεύουν όλοι τελευταία στιγμή μετά από χιλιάδες αποσπάσεις, μεταθέσεις και τόσα απρόοπτα, να οργανώσουν το σχολικό πρόγραμμα, λογικό είναι να συμβαίνουν όλες αυτές οι ανωμαλίες. Αν αυτό συνδιαστεί και με την αδιαφορία - ανεπάρκεια πολλών υπευθύνων να λύσουν απλά προβλήματα, έχουμε το συνολικό μπάχαλο που βλέπουμε στις αρχές της χρονιάς, όπου απαιτείται πάνω από ΕΝΑΣ μήνας να είναι όλοι στην θέση τους. Και όπως βλέπουμε πολλοί είναι σε λάθος θέσεις.Πάντως, στο παράδειγμα μας, στην ακραία περίπτωση που δεν βρίσκεται κανένας Βιολόγος, καταλληλότερος είναι από την φύση του μαθήματος ο Χημικός να κάνει Βιολογία παρά ο Φυσικός... Και ας κάνει ο Φυσικός και λίγη Χημεία...
Τροφή για σκέψη.Το επίπεδο δυσκολίας των μαθημάτων θετικών επιστημών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι αστείο για έναν πτυχιούχο της Σχολής Θετικών Επιστημών.
Παρακολούθησα τη συζήτηση κι έχω κι εγώ την εξής ερώτηση: Είμαι βιολόγος και τοποθετήθηκα σε γυμνάσιο. Μαζί με εμένα τοποθετήθηκε κι ένας φυσικός που έχει πιο πολλά μόρια από μένα. Τη βιολογία την έχω α' ανάθεση κι εκείνος β'. Μπορεί να μου πάρει ώρες από τη βιολογία για να συμπληρώσει το ωράριό του επειδή προηγείται στα μόρια κι επειδή στο γυμνάσιο είμαστε λίγο χύμα η ΠΕ4; Δεν παίρνουμε πρώτα την α' ανάθεσή του ο καθένας και μετά στο συμπλήρωμα από την β' έχει προτεραιότητα όποιος προηγείται στα μόρια;;
Ευχαριστώ. Δυστυχώς τα ήξερα αλλιώς. Μου είχε πει ο λυκειάρχης που είχα πέρισυ ότι προηγούμαι, αλλά μάλλον αυτό αφορά λύκεια που έχουν κατευθύνσεις.'... Υπομονή!!!!