0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Όμως, οι προβλέψεις δείχνουν ότι σε μόλις 30 χρόνια από τώρα ο πληθυσμός της Ελλάδας θα είναι 6,5 εκατομμύρια.http://www.zappit.gr/enimerosi/360-oi-provlepseis-deichnoun-oti-se-molis-30-chronia-apo-tora-o-plithysmos-tis-elladas-tha-einai/914158
Κι εμείς σε 30 χρόνια, θα είμαστε 65+ οι περισσότεροι. Τι μας λέει αυτό δηλ. ; Ότι για τα επόμενα 30 χρόνια που ο πληθυσμός μας θα έχει συρρικνωθεί και δε θα χρειάζονται άλλους εκπαιδευτικούς στα σχολεία (σύμφωνα με το σκεπτικό σου) θα πρέπει να μένουμε άνεργοι και άπραγοι; Και τι θα κάνουμε όλα αυτά τα χρόνια;
minus03, προσωπικά είμαι ανοικτός σε όλες τις προτάσεις σας αρκεί αυτές να μην μας βάζουν σε αντιπαράθεση.Η παράγραφος της ειδικής αγωγής 1.μπορεί να αλλάξει και να αντικατασταθεί και με τις άλλες δομές της εκπαίδευσης ή κάτι παρόμοιο και 2. μπορεί και να παραληφθεί εντελώς και να θεωρηθεί ότι συμπεριλαμβάνεται και αυτή στο γενικότερο πλαίσιο της κριτικής μας και των αιτημάτων μας. Ας τοποθετηθούν και άλλοι.Ζητώ επίσης από έναν/μία φιλόλογο να κάνει ένα lifting όλη την επιστολή και να μας την παρουσιάσει για να την δούμε παραπέρα...Επίσης ζητώ προτάσεις σας για:1. τον πρόλογο.
είπα εγώ να μείνεις άπραγος και άνεργος; άλλοι θα σε αφήσουν άνεργο...
Ενώ τώρα μας δίνουν την εργασία που μας αξίζει κι αυτή για την οποία κουραστήκαμε!
Δυστυχώς δεν χρειάζεται να περάσουν 30 χρόνια για τη μείωση του μαθητικού δυναμικού. Σύμφωνα με τα στοιχεία γεννήσεων (http://www.statistics.gr/el/statistics/-/publication/SPO03/-) από την επόμενη χρονιά οι "φουρνιές" που θα πρωτοεγγράφονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση θα είναι πολύ μειωμένες (αρκετές χιλιάδες) σε σχέση με αυτές που θα αποφοιτούν για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Και σε λίγα χρόνια το θέμα της υπογεννητικότητας θα φανεί και στη Δευτεροβάθμια.
Η επιστολή είναι υπό κατασκευή. Να δώσουμε βάση στο νόημά της και όχι στα ορθογραφικά λάθη. Τέτοια λάθη έχω εντοπίσει και εγώ αλλά δεν τα έχω διορθώσει. Στο τέλος θα αναλάβουν ένας - δύο π.χ. φιλόλογοι και θα εξαλειφθούν. Προς το παρόν ας κάνουμε αλλαγές, αν κάνουμε, επί της ουσίας.Όποιος βλέπει τώρα την επιστολή θα πρέπει να ανατρέξει να διαβάσει το σκεπτικό της στην σελίδα 93 και στην απάντηση#1292 όπου πήρα την πρωτοβουλία και πρότεινα πως πρέπει να είναι αυτή και γιατί.την ειδική αγωγή την πρόσθεσα την τελευταία στιγμή. Δεν είμαι σχετικός με το χώρο αλλά θεωρώ ότι πρέπει να γίνει αναφορά σε κάθε περίπτωση. Η επιστολή απευθύνεται προς όλους και εκπαιδευτικούς και γονείς. Δεν κάνω αναφορά για το ποιοι πρέπει να εργάζονται, ούτε με ποια κριτήρια. Δεν αφορά αυτό την επιστολή μας.Ας κάνετε λοιπόν προτάσεις συγκεκριμένες του στυλ προτείνω η παράγραφος ΄΄τάδε΄΄ να αντικατασταθεί με την παράγραφο ΄΄αυτή΄΄ για να συζητάμε επί της ουσίας, χωρίς καθυστέρηση. Η συγγραφή της είναι ευθύνη όλων μας. Προσωπικά ανέλαβα την υποχρέωση να την προσχεδιάσω για να γίνει κατανοητή η πρότασή μου. Από κει και πέρα περιμένω βοήθεια με προτάσεις για αλλαγές και πρωτοβουλίες για την διάδοσή της σε λίγα (πιστεύω)24ωρα....
Συνάδελφε, ειλικρινά και με θλίψη μου πιστεύω ότι γράφεις όσα γράφεις για να σπείρεις τη διχόνοια, μάλιστα χωρίς να ξέρω το λόγο, ή για να προκαλέσεις αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα των κινήσεων που ετοιμάζονται! Κι όλα αυτά τη στιγμή που το μόνο που χρειαζόμαστε είναι η σύμπνοια!Αν σε καλύπτουν οι λίγοι μήνες αναπλήρωσης που σου δίνουν από το υπουργείο κάθε χρόνο κι αν αισθάνεσαι ότι έτσι σε σέβονται ως άνθρωπο, ως προσωπικότητα κι ως λειτουργό, μην κάνεις τίποτε! Ειλικρινά! Επειδή, όμως, όλους τους άλλους δε μας λέει τίποτε πλέον αυτό, δε θα μείνουμε άπραγοι! Σε πρώτη φάση, λοιπόν, θα στείλουμε τη συγκεκριμένη επιστολή και στη συνέχεια θα οργανώσουμε κι άλλες κινήσεις και θα κλιμακώσουμε την προσπάθειά μας (από την οποία καλό θα ήταν να μην έλειπες ούτε εσύ)! Το ζητούμενο και ο στόχος όλων τώρα πρέπει να είναι οι ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ στον ευαίσθητο χώρο της παιδείας! Όποιος δεν το καταλαβαίνει αυτό και θεωρεί ότι "ζημιώνεται" από τέτοιες κινήσεις, ας απέχει από οτιδήποτε νομίζει ότι θα τον "βλάψει"! Οι δήθεν συμβουλές και νουθεσίες δηλητηριάζουν και αποδυναμώνουν την όποια οργανωμένη αντίδρασή μας και δεν πρέπει να επιτραπεί αυτό!
Παρακολουθώ τις τελευταίες εβδομάδες την συζήτηση αλλά με καμία διάθεση να συζητησω επί υποθέσεων και υποσχεσεων. Και βλέπω χτες μια καλή ιδέα.! Μια "συλλογική" επιστολή, ουδέτερη και αρκετά γενική ώστε να εκφράζει το σύνολο των εκπαιδευτικών που αξιώνουν, όχι μια θέση στο δημόσιο σχολείο, αλλά στελέχωση του δημόσιου σχολείου στο όνομα της παιδείας. Μια τέτοια κίνηση θα ήταν έξ ορισμού ανοικτή στο σύνολο των εκπαιδευτικών, διορισμενων και αδιόριστων.
Ενσωμάτωσα τις αλλαγές που μου προτείνατε! Σε παράθεση έχω την προηγούμενη μορφή. Συζητάμε πάντα και αλλάζουμε/προσθέτουμε...Έκδοση 4η1ο τμήμα (παραλήπτ-ης/ες επιστολής)Κύριοι, κύριοι [ εδώ θα γραφούν τα ονόματα των υπουργών στους οποίους απευθυνόμαστε και στους οποίους θα παραδώσουμε την επιστολή]2ο τμήμα (εισαγωγή – αναδρομή στα τελευταία επτά χρόνια)Οι τελευταίοι προγραμματισμένοι διορισμοί εκπαιδευτικών έγιναν το 2010. Έκτοτε τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό επιχειρήθηκε να καλυφθούν με μέτρα, όπως το κλείσιμο και οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, η μείωση των μαθημάτων και ωρών διδασκαλίας στην βθμια και στην αθμια και η αλλαγή στο πρόγραμμα του ολοήμερου στην αθμια. Τα μέτρα αυτά αφενός δεν έχουν επιλύσει το πρόβλημα της υποστελέχωσης των σχολικών μονάδων και αφετέρου έχουν υποβαθμίσει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.3ο τμήμα ( η κατάσταση σήμερα)Σήμερα, οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό εξακολουθούν να είναι μεγάλες. Έτσι κάθε χρόνο πάνω από 20.000 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι καλούνται να κενά, τα οποία στη μεγάλη τους πλειοψηφία υπάρχουν από την αρχή της χρονιάς.Το κακό αυτό προηγούμενο με τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους παρουσιάζει κάθε χρόνο αυξητικές τάσεις με αποτέλεσμα τα σχολεία να ανοίγουν με ένα σωρό προβλήματα, αφού οι εκπαιδευτικοί καταφθάνουν σ΄ αυτά με δόσεις ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι ελλείψεις δεν καλύπτονται καν. Ώρες μαθημάτων χάνονται, προγραμματισμός δεν μπορεί να γίνει, οι αναπληρωτές καλούνται σε λίγες μέρες να λύσουν τα προβλήματα μετεγκατάστασης αλλά και να προσαρμοστούν σε ένα νέο περιβάλλον, να γνωρίσουν τους 200 μαθητές κατά μέσο όρο σε ένα, σε δύο, σε τρία σχολεία ή και περισσότερα τον τελευταίο καιρό. Πρακτικά από την εμπειρία μας οι εκπαιδευτικοί προσαρμόζονται μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Το μισό διδακτικό έτος είναι περίοδος προσαρμογής με ότι αυτό συνεπάγεται για τα σχολεία τα οποία δεν είναι στελεχωμένα με μόνιμο προσωπικό. Στην ειδική αγωγή και σε άλλες δομές της εκπαίδευσης τα προβλήματα λόγω έλλειψης μόνιμου προσωπικού είναι πλέον μη αντιμετωπίσιμα. Κανένας σοβαρός προγραμματισμός, καμία εγγύηση για το μέλλον λόγω των προσωρινών χρηματοδοτήσεων από προγράμματα που κυρίως αποβλέπουν στην αντιμετώπιση της ανεργίας [….]4ο ( ανάδειξη ευθυνών του υπουργείου/κυβέρνησης )Έχετε χρέος κ.κ. να σταματήσετε την υποβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας η οποία συνοδεύεται από την υποβάθμιση του έργου του εκπαιδευτικού με τα συνεχή μέτρα δημοσιονομικού χαρακτήρα τα οποία ενίοτε χαρακτηρίζονται καινοτόμα. Έχετε χρέος όπως έχει αναγγείλει και ο Πρωθυπουργός απέναντι στο μέλλον των πτυχιούχων να δώστε συνέχεια στο φυσικό κύκλο αποχωρήσεων και διορισμών. Σε αντίθετη περίπτωση ολόκληρες γενεές εκπαιδευτικών αποκλείονται από το δικαίωμα στην εργασία και να παραμείνουν στη χώρα που γεννήθηκαν και σπούδασαν το αγαπημένο τους αντικείμενο. Εδώ και τρία χρόνια οι θητεύοντες υπουργοί κ.κ. Λοβέρδος, Μπαλτάς, Φίλης και τώρα εσείς μας αναγγέλλετε από 10.000 έως και 20.000 μόνιμους διορισμούς στα σχολεία. Επίσης αναγγέλλεται κάθε φορά διάλογος για ένα νέο νόμο διορισμών. Κάθε φορά δηλαδή που αλλάζει ο υπουργός παιδείας, ακόμη και της ίδιας κυβέρνησης, έχουμε την ίδια πρακτική με την ίδια αρχή, δηλαδή την έναρξη του διαλόγου και το ίδιο τέλος, δηλαδή την αλλαγή του υπουργού… Οι διορισμοί μετατίθενται για την προσεχή τριετία, μία τριετία η οποία δεν έχει ποτέ αρχή. Αυτή η πρακτική των υπουργών έγινε ανέκδοτο στα φόρα και κάθε ανακοίνωση για διορισμούς χλευάζεται παρά λαμβάνεται στα σοβαρά.5ο μέρος ( αιτήματα)Ζητάμε κ.κ. να θέσετε ένα τέλος σε αυτό το γαϊτανάκι-εμπαιγμό προς τους εκπαιδευτικούς και σας καλούμε να προχωρήσετε: 1. σε άμεση αποσαφήνιση του τρόπου/νόμου διορισμού. Είναι δική σας ευθύνη και δικό σας καθήκον η ύπαρξη νόμου. Νόμος υπάρχει ο 3848 και αν κρίνεται ότι πρέπει να αλλάξει ή να αντικατασταθεί, αυτό να πραγματοποιηθεί με σεβασμό στο Σύνταγμα και το κοινοτικό δίκαιο ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα του. 2. σε μεγάλο αριθμό διορισμών, ίσο με τον αριθμό των κενών που λόγω έλλειψης διορισμών είναι πλέον οργανικά, εφαρμόζοντας το πολυδιαφημιζόμενο τριετές πλάνο διορισμών της κυβέρνησής σας. 6ο μέρος (επίλογος – υπόσχεση ότι θα παρακολουθούμε τα πεπραγμένα και θα αντιδράσουμε ξανά αν χρειαστεί)…………………………………………………………………………………………………………………………………….Με εκτίμησηΑδιόριστοι – εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ονόματα