0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
το "είπα" επειδή εδω ξεκίνησαν οι συζητήσεις και εχουν ηδη προχωρήσει αρκετα. Συμφωνώ πως και τωρα θα μπορουσε να ξεκινήσει το "Νεο θέμα" με πιθανό τίτλο "Επιστολή προς Υπουργό- απο μέλη pde" Οποιος θέλει ας το δημιουργήσει.
Δεν προκειται να αλλαξει τιποτα μια επιστολη...εδω οι αλλοι κλεινουν δρομους και δεν αλλαζει τιποτα...αφηστε που ο παραληπτης ειναι λαθος....στην τροικα πρεπει να σταλει...
Η επιστολή είναι ανοικτή αφού τίθεται προς υπογραφή, άρα ο παραλήπτης δεν είναι μόνο ο υπουργός. Δεν θα πάει απλά στον υπουργό, με τις υπογραφές των μελών που συμφωνούν εδώ στο φόρουμ.Με την επιστολή μας δεν περιμένουμε τίποτε περισσότερο από τα εξής:να κάνουμε ένα διάλειμμα από τις συνεχείς αντιπαραθέσεις για ποιο σύστημα διορισμών πρέπει να εφαρμοστεί,να αναδείξουμε στους αναγνώστες της, ότι ο εχθρός μας είναι ο κάθε υπουργός και η κάθε κυβέρνηση που εκμεταλλεύεται την αδράνειά μας και την εσωστρέφειά μας και μας εμπαίζει με τις υποσχέσεις για διορισμούς και μία αλλαγή στην πολιτική λιτότητας και περικοπών στον τομέα της παιδείας με ότι αυτό συνεπάγεται. Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε ήδη όλοι μας.να προβληματιστούμε και να προβληματίσουμε με τις διαπιστώσεις μας μέσα από το γραπτό λόγο της επιστολήςνα δούμε το βαθμό αποδοχής της επιστολής με τον αριθμό υπογραφών κυρίως από τους εκπαιδευτικούς αλλά και γονείςνα δούμε την αντίδραση του υπουργού ή αν υπάρξει τέτοια αντίδρασηΝομίζω ότι όποιος προδικάζει την αποτυχίας της δεν μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξή της ή την βελτίωσή της. Παίρνω υπόψη τις παρατηρήσεις και ελπίζω πάνω σε αυτές να γίνουν και βελτιώσεις μέχρι τον τελειωμό της, από άλλους συναδέλφους που θα κάνουν συγκεκριμένες προτάσεις.τέλος να δούμε και μετά την επιστολή τι μπορούμε να κάνουμε. Σ΄ αυτό δεν μπορώ να πω κάτι και ούτε συμφωνώ να προδικάζουμε ότι όλοι εμείς που βοηθάμε στην συγγραφή της, θα συμφωνήσουμε σε μία νέα αντίδραση. Ας την τελειώσουμε λοιπόν πρώτα, να σκεφτόμαστε από τώρα πως θα την προωθήσουμε και αν αυτό συμβεί συνεχίζουμε την κουβέντα μας. Εγώ μόνο να προλάβω και να προτείνω στο τίτλο του νέου θέματος να εμπεριέχεται το ΄΄τρόποι πίεσης -αντίδρασης για διορισμούς προς το υπουργείο΄΄ και όχι μόνο το ΄΄επιστολή προς τον υπουργό΄΄.
Σωστή η στόχευσή σου! Κανείς δεν προδικάζει τίποτε! Διαισθάνομαι όμως ότι πρέπει από τώρα να σκεφτόμαστε την επόμενη αντίδρασή μας και δεν το γράφω αυτό επειδή η επιστολη δεν είναι καλή (το αντίθετο μάλιστα), ούτε επειδή δεν έχουμε δυναμική, αλλά επειδή απευθυνόμαστε σε άτομα/πρόσωπα που δεν ενδιαφέρονται για την εκπαίδευση ή την παιδεία, αλλά μόνο για την εξοικονόμηση κονδυλίων και την εξαφάνιση κάποιων κλάδων εκπαιδευτικών!
Τι να προδικασει κανεις? Μιλας για διορισμους την στιγμη που το μνημονιο δεν τους επιτρεπει...και με αποφαση της ελληνικης κυβερνησης...Η εξοικονομηση κονδυλιων (αρα και οι μηδενικοι διορισμοι) στην οποια αναφερεσαι επιβαλεται απο το μνημονιο...το οποιο αφηνεις στο απυροβλητο...διοτι χωρις αυτο μισθος γιοκ στο τελος του μηνα...
Ενσωμάτωσα τις αλλαγές που μου προτείνατε! Σε παράθεση έχω την προηγούμενη μορφή. Αντί παρατηρήσεις προτείνετε συγκεκριμένες προτάσεις/παραγράφους ή και αλλαγές/αντικαταστάσεις .Έκδοση 5η1ο τμήμα (παραλήπτ-ης/ες επιστολής)Αξιότιμε υπουργέ,2ο τμήμα (εισαγωγή – αναδρομή στα τελευταία επτά χρόνια)οι τελευταίοι προγραμματισμένοι διορισμοί εκπαιδευτικών έγιναν το 2010. Έκτοτε τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό επιχειρήθηκε να καλυφθούν με μέτρα, όπως το κλείσιμο και οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, η μείωση των μαθημάτων και ωρών διδασκαλίας στην βθμια και στην αθμια και η αλλαγή στο πρόγραμμα του ολοήμερου στην αθμια. Τα μέτρα αυτά αφενός δεν έχουν επιλύσει το πρόβλημα της υποστελέχωσης των σχολικών μονάδων και αφετέρου έχουν υποβαθμίσει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.3ο τμήμα ( η κατάσταση σήμερα)Σήμερα, οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό εξακολουθούν να είναι μεγάλες. Έτσι κάθε χρόνο πάνω από 20.000 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι καλούνται να κενά γενική και ειδική αγωγή, τα οποία στη συντριπτική τους πλειοψηφία υπάρχουν από την αρχή της χρονιάς.Το κακό αυτό προηγούμενο με τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους παρουσιάζει κάθε χρόνο αυξητικές τάσεις με αποτέλεσμα τα σχολεία να ανοίγουν με ένα σωρό προβλήματα, αφού οι εκπαιδευτικοί καταφθάνουν σ΄ αυτά με δόσεις ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι ελλείψεις δεν καλύπτονται καν. Ώρες μαθημάτων χάνονται, προγραμματισμός δεν μπορεί να γίνει, οι αναπληρωτές καλούνται σε λίγες μέρες να λύσουν τα προβλήματα μετεγκατάστασης αλλά και να προσαρμοστούν σε ένα νέο περιβάλλον, να γνωρίσουν τους 200 μαθητές κατά μέσο όρο σε ένα, σε δύο, σε τρία σχολεία ή και περισσότερα τον τελευταίο καιρό. Πρακτικά από την εμπειρία μας οι εκπαιδευτικοί προσαρμόζονται μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Το μισό διδακτικό έτος είναι περίοδος προσαρμογής με ότι αυτό συνεπάγεται για τα σχολεία τα οποία δεν είναι στελεχωμένα με μόνιμο προσωπικό. Κύριε υπουργέ σας καλούμε 4ο ( ανάδειξη ευθυνών του υπουργείου/κυβέρνησης )Έχετε χρέος κ.κ. να σταματήσετε την υποβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας η οποία συνοδεύεται από την υποβάθμιση του έργου του εκπαιδευτικού με τα συνεχή μέτρα δημοσιονομικού χαρακτήρα τα οποία ενίοτε χαρακτηρίζονται καινοτόμα. Έχετε χρέος όπως έχει αναγγείλει και ο Πρωθυπουργός απέναντι στο μέλλον των πτυχιούχων να δώστε συνέχεια στο φυσικό κύκλο αποχωρήσεων και διορισμών. Σε αντίθετη περίπτωση ολόκληρες γενεές εκπαιδευτικών αποκλείονται από το δικαίωμα στην εργασία και να παραμείνουν στη χώρα που γεννήθηκαν και σπούδασαν το αγαπημένο τους αντικείμενο. Εδώ και τρία χρόνια οι θητεύοντες υπουργοί κ.κ. Λοβέρδος, Μπαλτάς, Φίλης και τώρα εσείς μας αναγγέλλετε από 10.000 έως και 20.000 μόνιμους διορισμούς και παράλληλα καλείτε σε διάλογο για ένα νέο νόμο διορισμών. Έτσι κάθε φορά που αλλάζει ο υπουργός παιδείας, ακόμη και της ίδιας κυβέρνησης, έχουμε την ίδια πρακτική με την ίδια αρχή, δηλαδή την έναρξη του διαλόγου και το ίδιο τέλος, δηλαδή την αλλαγή του υπουργού… Οι διορισμοί μετατίθενται για την προσεχή τριετία, μία τριετία η οποία δεν έχει ποτέ ημερομηνία έναρξης. Αυτή η πρακτική των υπουργών έγινε ανέκδοτο στις συζητήσεις των εκπαιδευτικών και κάθε ανακοίνωση για διορισμούς χλευάζεται παρά λαμβάνεται στα σοβαρά.5ο μέρος ( αιτήματα)Ζητάμε κ.κ. να θέσετε ένα τέλος σε αυτό το γαϊτανάκι-εμπαιγμό προς τους εκπαιδευτικούς και σας καλούμε να προχωρήσετε: 1. σε άμεση αποσαφήνιση του τρόπου/νόμου διορισμού. Είναι υποχρέωση δική σας αλλά και της πολιτείας να εφαρμόζει ή να θεσπίζει νόμους. Νόμος υπάρχει ο 3848 και αν κρίνεται ότι πρέπει να αλλάξει ή να αντικατασταθεί, αυτό να πραγματοποιηθεί με σεβασμό στο Σύνταγμα και το κοινοτικό δίκαιο ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα του. 2. σε μεγάλο αριθμό διορισμών, ίσο με τον αριθμό των κενών που λόγω έλλειψης διορισμών είναι πλέον οργανικά, εφαρμόζοντας το πολυδιαφημιζόμενο τριετές πλάνο διορισμών της κυβέρνησής σας. Κύριε υπουργέ, εμείς θα παρακολουθούμε όλες τις ενέργειές σας για την άμεση εφαρμογή των αυτονόητων στην δημόσια εκπαίδευση όπως αυτό της στελέχωσης με μόνιμους εκπαιδευτικούς. Θέλουμε να δούμε έργα και πράξεις και ειλικρινή διάλογο όπου αυτός χρειάζεται. Αν δούμε ότι συνεχίζετε την πολιτική των προκατόχων σας επιφυλασσόμαστε να αντιδράσουμε ανάλογα. Με εκτίμησηΑδιόριστοι – εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Αν βρεις τρόπο να μην εφαρμοστεί το μνημόνιο, κι εγώ μαζί σου!Εδώ όμως λέμε ότι πρέπει επιτέλους να γίνουν διορισμοί στην παιδεία, γιατί εδώ και 7-8 χρόνια δεν "κινείται" τίποτε! Ενώ αντίθετα σε άλλα υπουργεία διορίζεται αρκετός κόσμος! Συνεπώς, είτε δεν ενδιαφέρονται οι κατά καιρούς υπουργοί παιδείας για την εκπαίδευση και θέλουν να μας αφανίσουν χρησιμοποιώντας λογιστικά τεχνάσματα και αλχημείες, είτε δεν είναι άξιοι/ικανοί να απαιτήσουν με πυγμή, όπως ίσως κάνουν στα άλλα υπουργεία! Και μπροστά σ' αυτή την κατάσταση τι προτείνετε: να κλείσουμε το στόμα και να μην αγωνιστούμε; Να μην τους δείξουμε ότι γνωρίζουμε τον εμπαιγμό που μας κάνουν κάθε χρόνο; Να υποκριθούμε ότι όλα βαίνουν καλώς και να τους ευχαριστήσουμε κι από πάνω για τους 6-7 ή 8 μήνες δουλειάς που μας "πετάνε" κάθε χρόνο; Ε, όχι, βέβαια! Το τι θα γίνει με τα μνημόνια, είναι θέμα πολιτικής και πολιτικών, αλλά αν συναποφασίσουμε αποχή από τα καθήκοντά μας τον τελευταίο μήνα της σχολικής χρονιάς, ο αγώνας των αγροτών που κατεβαίνουν με τα τρακτέρ στους δρόμους, θα φαίνεται αστείος, μπροστά στις επιπτώσεις της δικής μας κίνησης!
Ευχαριστώ τις/τους συναδέλφισσες/συναδέλφους που προχωρήσατε την επιστολή παίρνοντας υπόψη τις παρατηρήσεις άλλων συναδέλφων. Αν κάτι παραλείφθηκε, σας παρακαλώ να το υπενθυμίσετε. Για παράδειγμα πρόταση από την αρχή, στα αιτήματά μας να συμπεριλάβουμε και την άμεση επικαιροποίηση των κενών. Εγώ θα έλεγα διαφάνεια, αξιοκρατία σε όλες τις διοικητικές πράξεις στο χώρο της παιδείας. Το συζητάμε αν και πως μπορούμε να το εντάξουμε...Σε παράθεση έχω την προηγούμενη μορφή. Έκδοση 6ηΑξιότιμε κύριε υπουργέ,οι τελευταίοι προγραμματισμένοι διορισμοί εκπαιδευτικών πραγματοποιήθηκαν το 2010. Έκτοτε τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό επιχειρήθηκε να καλυφθούν με μέτρα όπως το κλείσιμο και οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, η μείωση των μαθημάτων και των ωρών διδασκαλίας στην Δευτεροβάθμια και στην Πρωτοβάθμια, καθώς και η αλλαγή στο πρόγραμμα του ολοήμερου στην Πρωτοβάθμια. Τα μέτρα αυτά αφενός δεν έχουν επιλύσει το πρόβλημα της υποστελέχωσης των σχολικών μονάδων και αφετέρου έχουν υποβαθμίσει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.Σήμερα, οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό εξακολουθούν να είναι μεγάλες. Έτσι, κάθε χρόνο πάνω από 20.000 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι καλούνται να καλύψουν κενά στην εκπαίδευση , τα οποία στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι διαπιστωμένα από την αρχή της χρονιάς.Το κακό αυτό προηγούμενο με τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους παρουσιάζει κάθε χρόνο αυξητικές τάσεις, με αποτέλεσμα τα σχολεία να ανοίγουν με ένα σωρό προβλήματα, αφού οι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται και τοποθετούνται σε αυτά με καθυστέρηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε πολλές περιπτώσεις οι ελλείψεις δεν καλύπτονται καν. Κατά συνέπεια, ώρες μαθημάτων χάνονται και παρεμποδίζεται ο σωστός προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου. Συν τοις άλλοις, οι αναπληρωτές καλούνται σε λίγες μέρες να λύσουν τα προβλήματα μετεγκατάστασής τους, να προσαρμοστούν σε ένα νέο περιβάλλον και επιπλέον να γνωρίσουν τους 200, κατά μέσο όρο, νέους μαθητές τους σε ένα έως και σε περισσότερα από τρία σχολεία. Από την εμπειρία μας γνωρίζουμε ότι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που εντάσσονται στα σχολεία εβδομάδες ή και μήνες μετά την έναρξη τη σχολικής χρονιάς προσαρμόζονται μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων. Το μισό διδακτικό έτος είναι περίοδος έλλειψης διδακτικού προσωπικού ή προσαρμογής των νέων αναπληρωτών με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα σχολεία, τα οποία δεν είναι στελεχωμένα με μόνιμο προσωπικό.Έχετε χρέος κ.κ. του Υπουργείου Παιδείας να σταματήσετε την υποβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας παιδείας, η οποία υποβαθμίζεται περαιτέρω με τα συνεχή μέτρα δημοσιονομικού χαρακτήρα που ενίοτε χαρακτηρίζονται καινοτόμα. Λαμβάνοντας υπόψιν και σχετικές εξαγγελίες του Πρωθυπουργού έχετε χρέος απέναντι στους σημερινούς και τους μελλοντικούς πτυχιούχους να δώσετε συνέχεια στο φυσικό κύκλο συνταξιοδοτήσεων και διορισμών. Σε αντίθετη περίπτωση, ολόκληρες γενεές εκπαιδευτικών αποκλείονται από το δικαίωμα στην εργασία στον τομέα της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Αυτό επιφέρει την όξυνση του προβλήματος της μετανάστευσης που οδηγεί σε απώλεια εκπαιδευτικού προσωπικού, για του οποίου την εκπαίδευση το κράτος έχει ήδη δαπανήσει σημαντικά ποσά. Τα τελευταία χρόνια οι θητεύοντες υπουργοί κ.κ. Λοβέρδος, Μπαλτάς, Φίλης, αλλά τώρα και εσείς, μας αναγγέλλετε από 10.000 έως και 20.000 μόνιμους διορισμούς, ενώ παράλληλα καλείτε σε διάλογο για ένα νέο νόμο διορισμών. Εντούτοις, κάθε φορά που αλλάζει ο Υπουργός Παιδείας, ακόμη και της ίδιας κυβέρνησης, έχουμε την ίδια πρακτική με την ίδια αρχή, δηλαδή την έναρξη του διαλόγου και το ίδιο τέλος, δηλαδή την αλλαγή του υπουργού… Δυστυχώς, κάθε φορά έχουμε την έναρξη ενός νέου διαλόγου που δεν ολοκληρώνεται ποτέ. Οι διορισμοί μετατίθενται για την προσεχή τριετία, μία τριετία η οποία δεν έχει ποτέ ημερομηνία έναρξης. Αυτή η πρακτική των υπουργών έχει γίνει ανέκδοτο και αποδεικνύει ότι δεν τρέφουν τον απαραίτητο σεβασμό για τους εκπαιδευτικούς και το λειτούργημά τους.Ζητάμε κ.κ. να θέσετε ένα τέλος σε αυτό το γαϊτανάκι-εμπαιγμό και σας καλούμε να προχωρήσετε:1. σε άμεση αποσαφήνιση του τρόπου/νόμου διορισμού. Είναι υποχρέωση δική σας, αλλά και της Πολιτείας να εφαρμόζει ή να θεσπίζει νόμους. Νόμος υπάρχει (Ν.3848/2010) και αν κρίνεται απαραίτητο να αλλάξει ή να αντικατασταθεί, αυτό οφείλει να πραγματοποιηθεί με σεβασμό στο Σύνταγμα και το κοινοτικό δίκαιο, ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα του.2. σε μεγάλο αριθμό διορισμών, ίσο με τον αριθμό των κενών που λόγω έλλειψης διορισμών είναι πλέον οργανικά, εφαρμόζοντας το πολυδιαφημιζόμενο τριετές πλάνο διορισμών της κυβέρνησής σας.Κύριε Υπουργέ, εμείς θα παρακολουθούμε όλες τις ενέργειές σας για την άμεση εφαρμογή των αυτονόητων στην δημόσια εκπαίδευση, όπως η στελέχωσή της με μόνιμους εκπαιδευτικούς. Θέλουμε να δούμε έργα, πράξεις και ειλικρινή διάλογο. Σε περίπτωση συνέχισης της πολιτικής των προκατόχων σας επιφυλασσόμαστε να αντιδράσουμε ανάλογα, με σεβασμό πάντα προς τους μαθητές, τους συναδέλφους και το εκπαιδευτικό έργο.Με εκτίμησηοι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσηςονόματα
Εγω προτεινω χρεωκοπια και δραχμη...εσυ βεβαια σαν κρατικοδιαιτη δεν το θελεις αυτο...και φυσικα σε ενα κρατος στο οποιο το 50% ζει απο το κρατος ειναι δυσκολο να επικρατησει η λυση μου...απο την στιγμη ομως που θελεις το ευρω και κατα συνεπεια και το μνημονιο θα πρεπει να ακολουθησεις τους κανονες του...
Αγαπητέ συνάδελφε, και πάλι θερμές ευχαριστίες για τον κόπο σου και τη δουλειά σου!Απλά, θέλω κάποιες μικρές, φιλολογικές διορθώσεις να σου επισημάνω:στην 4η παράγραφο: για την εκπαίδευση του οποίου (είναι το σωστό) το κράτος έχει δαπανήσει ..Στον επίλογο! το τελικό (ν) δε χρειάζεται όταν γράφεις "στην δημόσια εκπαίδευση". Και επιμένω: πρέπει να υπογράψουμε ως "αδιόριστοι εκπαιδευτικοί α/θμιας, β/θμιας εκπαίδευσης" (είμαστε αδιόριστοι και γι' αυτό στέλνουμε την επιστολή. ).Αν θέλεις οποιαδήποτε διευκρίνιση, επικοινωνούμε. Καλή συνέχεια.
Είπαμε ότι μπορεί να θέλει να υπογράψει και ένας μόνιμος. Όσον αφορά το πρώτο (για την εκπαίδευση του οποίου, για του οποίου την εκπαίδευση) είναι και τα δύο σωστά.