*

Αποστολέας Θέμα: Πλησιάζουν οι υπεραριθμίες των ΠΕ04  (Αναγνώστηκε 19146 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος platonas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 685
  • Φύλο: Άντρας
  • δεν είμαστε όλοι το ίδιο στην εκπαίδευση
    • Προφίλ
Πλησιάζουν οι υπεραριθμίες των ΠΕ04
« στις: Μάιος 12, 2017, 02:21:38 μμ »
Συνάδελφοι πέρα από το εξαιρετικά σημαντικό θέμα των αποσπασεων, σε λίγο καιρό θα μας απασχολήσει ξανά των θέμα των υπεράριθμων εκπαιδευτικών. τόσο οργανικά όσο και λειτουργικά (τον Σεπτέμβριο) Το βασικό πρόβλημα εμφανίζεται με τους ΠΕ04 όπου "μπερδέυονται" δύο ΦΕΚ με αντίθετα (κατά την γνώμη πολλών) άρθρα. Το θέμα το έχω αναπτύξει διεξοδικά πέρυσι και βρήκα ισχυρή άρνηση από ορισμένους εδώ μέσα χωρίς ποτέ να αντικρούσουν επί της ουσίας την νομοθεσία που ανέφερα. Επίσης από συζητήσεις που έχω κάνει κατά καιρούς με συναδέλφους (ΠΕ04) έχω αντιληφθεί ότι υπάρχουν πολλές παρανοήσεις οι οποίες οφείλονται σε μια σειρά από λόγους (δεν θα τους αναπτύξω τώρα). Στο συγκεκριμενο θέμα (δηλαδή ποιος από τους ΠΕ04 κρίνεται υπεράριθμός τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο) έχω ξεκάθαρη και νομοθετικά στηριγμένη άποψη (μέσα από γνωμοδώτηση ιδιότη δικηγόρου). Επειδή πέρυσι για το ίδιο θέμα δέχτηκα πολλές ειρωνικές επιθέσεις (από εδω μέσα) μέχρι και αποκλεισμό από το forum όταν απαντούσα όπως έπρεπε εφέτος αποφάσισα το εξής. Αν υπάρχει καποιος συναδελφος έχει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα με το θέμα "υπεραριθμίες ΠΕ04" ας το αναρτήσει και θα του αναφέρω την ισχύουσα νομοθεσία. Δεν ξέρω αν η απάντηση που θα του δώσω θα του αρέσει ή όχι, αλλά δυστυχώς ή ευτυχώς τα πράγματα για τους ΠΕ04 είναι έτσι. Από εκει και πέρα ο καθένας είναι ελέυθερος α) να χρησιμομποιήσει αυτά που του αναφέρω β) να τα απορρίψει ως απαράδεκτα γ) να πιστέψει άλλες αναρτήσεις για το ίδιο θέμα. Προσωπικά δεν θα ξαναμπώ στο "τρυπάκι" να συζητώ τα άρθα και την νομοθεσία με άλλους συναδέλφους που καταθέτουν διαφορετική άποψη.
Καλή τύχη σε όλους.....

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πλησιάζουν οι υπεραριθμίες των ΠΕ04
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:47:18 »

Αποσυνδεδεμένος platonas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 685
  • Φύλο: Άντρας
  • δεν είμαστε όλοι το ίδιο στην εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πλησιάζουν οι υπεραριθμίες των ΠΕ04
« Απάντηση #1 στις: Μάιος 14, 2017, 11:21:26 μμ »
Ανάρτηση ( Συνοπτικά)
Για τις υπεραριθμίες (οργανικές και λειτουργικές) των ΠΕ04 ισχύουν τα παρακάτω άρθρα:
1)   Π.Δ 50/96 αρθ 14
2)   Π.Δ 100/97 αρθ 12
3)    παρ. 18 του άρθ.36 του νόμου 4186/2013

Σύμφωναμε  τα άρθρα αυτά οι υπεραριθμίες των ΠΕ04 διαπυστώνονται και κρίνονται ομαδοποιημένα και όχι ανά ειδικότητα. Δηλαδή οργανικά υπεράριθμός ΠΕ04 (σε περίπτωση που δεν το δηλώσει κανένας) είναι ο τελευταίος τοποθετηθείς εκπαιδευτικός του κλάδου (ομαδοποιημένα). Τα παραπάνω ισχύουν για όλες τις σχολικές μονάδες δ/βθμιας εκαπίδευσης.

Στην παρακάτω ανάρτηση αναφέρω αναλυτικές πληροφορίες και νομοθεσία για τις οργανικές υπεραριθμίες. Παρότι δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές για  τις λειτουργικές υπεραριθμίες θα επανέλθω με άλλη ανάρτηση για το θέμα αυτό.
Θα πρέπει να σημειωθούν τα εξής: Το κείμενο που ακολουθεί είναι αρκετά μεγάλο.
Α) Δίνει όμως πολλές πληροφορίες για ένα θέμα με σωρεία παρανοήσεων
Β) Στηρίζεται επάνω στην νομοθεσία και δεν αναφέρει τι είναι ηθικό, δίκαιο και παιδαγωγικά σωστό (με αυτό θα ασχοληθούμε αργότερα).
Γ) Θα ήταν καλό (κατά τη γνώμη μου) να μελετηθεί με προσοχή μόνο από κάποιον συνάδελφο ΠΕ04 που έχει πρόβλημα  υπεραριθμίας. Για κάποιον που δεν έχει πρόβλημα υπεραριθμίας το κείμενο είναι κουραστικό και δεν έχει νόημα.
Δ) Αφορά την ισχύουσα νομοθεσία και δεν ασχολείται με την συνταγματικότητα των νόμων (αρχή ισονομίας, αρχή αξιοκρατίας κλπ). Η συνταγματικότητα του νόμου αφορά το ΣτΕ και όχι εμάς.
Ε) Παρακαλώ η αντίκρουση των επιχειρημάτων να γίνει με την αναφορά σε συγκεκριμένη νομοθεσία και όχι με βάση τι είπε κάποιος (υπάλληλος, αιρετός, σύμβουλος κλπ)στο υπουργείο ή την β/θιμα.
Ακολουθεί νέα ανάρτηση

Αποσυνδεδεμένος platonas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 685
  • Φύλο: Άντρας
  • δεν είμαστε όλοι το ίδιο στην εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πλησιάζουν οι υπεραριθμίες των ΠΕ04
« Απάντηση #2 στις: Μάιος 15, 2017, 05:52:11 μμ »
Στο παρακάτω κείμενο ασχολούμαστε μόνο με τις οργανικές υπεραριθμίες.. Επομένως σε όλο το κείμενο η λέξη υπεράριθμός θα σημαίνει οργανικά υπεράριθμος. Για τις λειτουργικές υπεραριθμίες (ελάχιστες διαφορές) θα ακολουθήσει άλλη ανάρτηση.
Επίσης Π.Δ= Προεδρικό Διάταγμα ενώ Υ.Α= Υπουργική απόφαση
Εισαγωγή –Ορισμοί-Διαδικασία
Οργανικά υπεράριθμός σύμφωνα με το Π.Δ 50/96 αρθ 14 ορίζεται αυτός ο οποίος δεν συμπληρώνει 12 ώρες μαθημάτων Α ανάθεσης τον Ιούνιο.
Ο υπεράριθμος εκπαιδευτικός μετακινείται σε άλλο σχολείο με νέα οργανική θέση (αν κάνει αίτηση για άρση της υπεραριθμίας) είτε παραμένει στο σχολείο και το θέμα του λύνεται τον Σεπτέμβριο με τις λειτουργικές υπεραριθμίες (συνοπτική απάντηση).
Να σημειωθεί ότι τον Ιούνιο κανείς εκπαιδευτικός δεν χάνει την οργανική του θέση ακόμα και αν κριθεί αυτοδίκαια  υπεράριθμος εφόσον δεν κάνει αίτηση για άρση υπεραριθμίας.
Διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται τον Ιούνιο για τους ΠΕ04 ώστε να φανεί αν υπάρχει υπεραριθμία και ποιος εκπαιδευτικός ΠΕ04 είναι υπεράριθμός είναι η εξής:
Ο διευθυντής συντάσσει τον πίνακα κενών και πλεονασμάτων που του αποστέλλεται από την διεύθυνση (ή από την πλατφόρμα του myshcool) με βάση μόνο τις ώρες 
Α ανάθεσης για όλες τις ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04. Εφέτος σε πολλά σχολεία αυτό έγινε και ονομαστικά. Η κατάσταση αυτή πάει στην δευτεροβάθμια από όπου θα προκύψουν τα κενά  ή πλεονάσματα και οι υπεραριθμίες που θα ανακοινωθούν. Η δευτεροβάθμια θα πρέπει να κάνει τα εξής:
Α) Να ελέγξει αν υπάρχει υπεραριθμία και να οριστικοποιήσει τα κενά ή τα πλεονάσματα.
Β) Σύμφωνα με τη παράγραφο 18 του άρθρου 36 του νόμου 4186/2013 ο  οποίος ισχύει τόσο για τα γυμνάσια όσο και για τα λύκεια οι υπεραριθμίες των ΠΕ04 (οργανικές και λειτουργικές) διαπιστώνονται και κρίνονται ομαδοποιημένα ανά κλάδο και όχι ανά ειδικότητα. Αυτό σημαίνει ότι ο τελευταίος ΠΕ04 που τοποθετήθηκε οργανικά θα κριθεί υπεράριθμός ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ.

Παραδείγματα
Παράδειγμα 1 : Σε ένα σχολείο (γυμνάσιο ή λύκειο) υπάρχουν τέσσερις εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ04 με φθίνουσα σειρά παλαιότητας
Φυσικός 1 (20 ώρες υποχρεωτικό) Φυσικός 2 (20 ώρες υποχρεωτικό)  χημικός (20 ώρες υποχρεωτικό) , βιολόγος (20 ώρες υποχρεωτικό). Σύνολο ωρών 4χ20=80.
Όμως στο σχολείο υπάρχουν  μόνο 65 ώρες μαθήματα ΠΕ04. Αυτό σημαίνει ότι λείπουν 80-65=15 ώρες ΠΕ04. Δηλαδή προκύπτει μία υπεραριθμία ομαδοποιημένα και όχι με βάση την ειδικότητα και επομένως την α ανάθεση. Υπεράριθμος κρίνεται  ο τελευταίος τοποθετηθείς ομαδοποιημένα και όχι ανά ειδικότητα ( όχι με βάση την α ανάθεση). Αυτό σημαίνει ότι ο βιολόγος είναι υπεράριθμος (επειδή του απομένουν μόνο 5 ώρες), ακόμα και αν υπάρχουν 20 ώρες βιολογίας στο σχολείο. Αυτό όπως ανέφερα ορίζεται σαφώς από τη παράγραφο 18 του άρθρου 36 του νόμου 4186/2013.

Παράδειγμα 2: Σε ένα σχολείο (γυμνάσιο ή λύκειο) υπάρχουν τέσσερις εκπαιδευτικοί του κλαδου ΠΕ04 με φθίνουσα σειρά παλαιότητας
Φυσικός 1 (20 ώρες υποχρεωτικό) Φυσικός 2 (20 ώρες υποχρεωτικό)  χημικός (20 ώρες υποχρεωτικό) , βιολόγος (20 ώρες υποχρεωτικό). Σύνολο ωρών 4χ20=80.
Όμως στο σχολείο υπάρχουν  92 ώρες μαθήματα ΠΕ04. Στην περίπτωση αυτή όχι μόνο δεν προκύπτει υπεραριθμία αλλά υπάρχει και οργανικό κενό. Το κενό θα δοθεί με βάση την Α Ανάθεση. Δηλαδή αν λείπουν 12 ώρες βιολογία θα δοθεί 1 κενό βιολόγου, αν λείπουν 12 ώρες χημεία θα δοθεί 1 κενό χημικού κλπ. Αν λείπουν 5 βιολογία και 7 φυσική δεν θα δοθεί κανένα οργανικό κενό.

Παράδειγμα 3 (ακραίο): Σε ένα σχολείο (γυμνάσιο ή λύκειο) υπάρχουν τέσσερις εκπαιδευτικοί του κλαδου ΠΕ04 με φθίνουσα σειρά παλαιότητας
Χημικός 1 (20 ώρες υποχρεωτικό) , Χημικός  2 (20 ώρες υποχρεωτικό)  Χημικός  3 (20 ώρες υποχρεωτικό) , Χημικός 4 (20 ώρες υποχρεωτικό). Σύνολο ωρών 4χ20=80.
Στο σχολείο υπάρχουν  80 ώρες μαθήματα ΠΕ04. Στην περίπτωση αυτή δεν προκύπτει υπεραριθμία αλλά υπάρχει δεν υπάρχει και κανένα κενό.

Το πρόβλημα με την «αντίφαση Π.Δ και Υ.Α»

Υπάρχει μια αντίφαση μεταξύ του Π.Δ/96 και της Υ.Α 136680/2/9/2017 που αφορά τις αναθέσεις. Συγκεκριμένα στην Υ.Α αναφέρεται

Με τα μαθήματα πρώτης (Α') ανάθεσης οι εκπαιδευ-
τικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα
μαθήματα δεύτερης (Β') ανάθεσης συμπληρώνουν το
υποχρεωτικό τους ωράριο ή καλύπτουν εκπαιδευτικές
ανάγκες.
Οι διδακτικές ώρες της δεύτερης ανάθεσης της :
βασικής ειδικότητας καθώς και οι διδακτικές ώρες της
πρώτης και δεύτερης ανάθεσης της δεύτερης ειδικότη-
τας δεν πρέπει να υπερβαίνουν το όριο των έντεκα (11)
διδακτικών ωρών.

Η αναφορά αυτή καθώς και η εγκύκλιο 84582/Δ2/20/6/2013 οδηγούν πολλούς στην λανθασμένη αντίληψη ότι (όπως αναφέρουν πολλοί): «ο εκπαιδευτικός δεν χάνει με τίποτα τα μαθήματα Α ανάθεσης. Επομένως στο παράδειγμα 1 ο βιολόγος θα πάρει οπωσδήποτε την βιολογία (προφανώς σε ένα τέτοιο μεγάλο σχολείο θα συμπληρώνει) και δεν θα βγει υπεράριθμός ενώ παράδειγμα 3 θα έπρεπε να βγει κενό φυσικού και βιολόγου και να βγουν υπεράριθμοι τουλάχιστον 2 χημικοί» .
 Για την λανθασμένη αντίληψη  αυτή αναφέρω τα εξής :

1)   ΌμωςΘα πρέπει πρώτα να γίνει απόλυτα αφές ότι οι δύο αυτές κανονιστικές πράξεις αφορούν διαφορετικά θέματα. Το Π.Δ αφορά τις υπεραριθμίες ενώ η Υ.Α τις αναθέσεις μαθημάτων. . Όμως (όπως συμβαίνει πολύ συχνά στο Ελληνικό Δίκαιο) η μία πράξη επηρεάζει άμεσα την άλλη, «οι υπεραριθμίες επηρεάζουν τις αναθέσεις και οι αναθέσεις τις υπεραριθμίες» . Με απλά λόγια ¨πως θα προκυψουν οι υπεραριθμίες αν δεν ληφθούν υπόψην οι αναθέσεις και πως θα προκύψουν οι αναθέσεις αν δεν ληφθούν υπόψην  οι υπεραριθμίες;».
2)   Φυσικά η Υ.Α δεν κάνει εξαίρεση στους ΠΕ04 και ισχύει για όλους τους εκπαιδευτικούς.
3)   Η Υ.Α στην συγκεκριμένη περίπτωση (των ΠΕ04) αφορά τις ώρες που απομένουν στον κάθε εκπαιδευτικό μετά την διαπίστωση ή όχι της υπεραριθμίας (ή οποία τονίζω γίνεται ομαδοποιημένα).  Δηλαδή εφόσον στο παράδειγμα 1 στον βιολόγο απομένουν 5 ώρες οι ώρες αυτές θα είναι σε μάθημα α ανάθεσης δηλαδή βιολογία. Διαφορετικά θα είχαμε το εξής παράδοξο:
4)   Παράδειγμα 1: Ακολουθώντας το Π.Δ (ομαδοποίηση) υπεράριθμός βγαίνει ο βιολόγος ενώ ακολουθώντας το Υ.Α (α ανάθεση) υπεράριθμός  βγαίνει ή ο φυσικός 2 εφόσον αυτός είναι το πιο πιθανό να έχει λιγότερες από 12 ώρες α ανάθεση.
5)   Παράδειγμα 3 : Ακολουθώντας το Π.Δ δεν προκύπτει κανένας υπεράριθμος ενώ ακολουθώντας την Υ.Α προκύπτουν τουλάχιστον 2 υπεραριθμίες χημικών εφόσον αυτοί είναι το πιο πιθανό να έχουν λιγότερες από 12 ώρες α ανάθεση. Τι ισχύει τελικά στα παραπάνω παραδείγματα;
6)   Στο Ελληνικό Δίκαιο ισχύει ότι μία Υ.Α έχει μικρότερη ισχύ από ένα Π.Δ. Δηλαδή αν το αποτέλεσμα από την εφαρμογή μίας Υ.Α είναι διαφορετικό από το αποτέλεσμα της εφαρμογής ενός Π.Δ τότε πρέπει να λαμβάνεται υπόψην μόνο το Π.Δ Επομένως στο παράδειγμα 1 ο υπεράριθμος θα προκύψει με βάση τις διατάξεις που αναφέρονται στο Π.Δ (ομαδοποιημένα-βιολόγος), ενώ και στο παράδειγμα 3 οι υπεραριθμίες θα προκύψουν με βάση τις ίδιες διατάξεις (ομαδοποιημένα-καμία υπεραριθμία).
7)   «Η τυπική ισχύς των κανονιστικών πράξεων αντιστοιχεί στην ιεραρχία των οργάνων που τις εκδίδουν. Έτσι, το προεδρικό διάταγμα υπερισχύει της πράξης του Υπουργικού Συμβουλίου και αυτή υπερέχει της υπουργικής απόφασης. Από την ιεραρχική κλίμακα και τον έλεγχο εξαιρούνται οι ανεξάρτητες διοικητικές αρχές(π.χ. Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης). Να επισημανθεί, τέλος, ότι οι ιεραρχικώς ανώτερες κανονιστικές διοικητικές πράξεις δε μπορούν -εκτός αν το προβλέπει η νομοθετική εξουσιοδότηση- να τροποποιήσουν ή να καταργήσουν κατώτερες ιεραρχικά κανονιστικές πράξεις της Διοίκησης. Αυτό προκύπτει από το γενικό κανόνα ότι «κάθε κανονιστική πράξη της διοίκησης οφείλει να συμμορφώνεται στις ιεραρχικά ανώτερές της»
Δαγτόγλου Π. Δ., Γενικό Διοικητικό Δίκαιο, Εκδόσεις Σάκκουλα(6η έκδοση ενημερωμένη από Π.-Μ. Ευστρατίου και Θ. Παπαγεωργίου) σελ 75.


Που οφείλονται λοιπόν τα προβλήματα που εμφανίζονται με τις οργανικές υπεραριθμίες των ΠΕ04 ;

Θα πρέπει πρώτα να αναφερθεί ότι τα μεγάλα προβλήματα δεν εμφανίζονται τον Ιούνιο εφόσον  πολλοί εκπαιδευτικοί δεν μπαίνουν στον κόπο να ψάξουν περισσότερο το θέμα γιατί περιμένουν να το λύσουν τον Σεπτέμβριο όταν θα γίνουν οι οριστικές αναθέσεις από το σύλλογο (οπότε θα προκύψουν και οι λειτουργικές υπεραριθμίες.
Ορισμένοι όμως λόγοι που στους εκπαιδευτικού δεν είναι ξεκάθαρο ποιος είναι οργανικά υπεράριθμός είναι
1) Το υπουργείο στην βιασύνη του να  πάρει κενά και πλεονάσματα ώστε να υποκριθεί ότι η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει σωστά, ότι θα γίνουν δίκαια οι μεταθέσεις κ.α δεν δίνει αναλυτικές οδηγίες για την ακριβή νομοθεσία που ισχύει. Πέρα από αυτό πάρα πολλοί από τους υπαλλήλους που ασχολούνται με το θέμα έχουν την ίδια παρανόηση σε ότι αφορά τους ΠΕ04 (ο καθένας την πρώτη ανάθεση και όποιος περισσεύει =οργανικά υπεράριθμός)
2) Οι διευθυντές σχολικών μονάδων δεν γνωρίζουν (εκτός ελάχιστων) την νομοθεσία για το θέμα. Αυτό γίνεται γιατί οι υπεραριθμίες δεν κρίνονται από αυτούς αλλά από το ΠΥΣΔΕ. Έτσι λειτουργούν μόνο με βάση την κατάσταση που συμπλήρωσαν (κενά και πλεονάσματα με βάση την πρώτη ανάθεση). Σε μία τέτοια περίπτωση θα δώσουν λάθος πληροφορίες στους εκπαιδευτικούς των περιπτώσεων 1 και 3. «  Χημικοί 3 και 4 μάλλον είστε οργανικά υπεράριθμοι. Να δείτε εδώ την κατάσταση που λέει πλεόνασμα χημεία 40 ώρες».
3) Οι υπάλληλοι στη διεύθυνση προσωπικού της δ/θμιας πολλές φορές είτε δεν γνωρίζουν την νομοθεσία είτε λειτουργούν με βάση τις καταστάσεις (μέσα στον πανικό της εποχής Ιουνίου) και δεν πληροφορούν σωστά του εκπαιδευτικούς
4) Την αποκλειστική ευθύνη για κρίση και ρύθμιση των υπεραριθμιών έχει το ΠΥΣΔΕ. Πολλά ΠΥΣΔΕ (π.χ Α Αθηνών και άλλα ) δεν ακολουθούν με ακρίβεια την υφιστάμενη νομοθεσία που αναφέρει ότι «Το ΠΥΣΔΕ σε ειδική συνεδρίαση καθορίζει ονομαστικά του οργανικά υπεράριθμούς και τους καλεί εντός τριων ημερών να κάνουν ή όχι αίτηση για άρση υπεραριθμίας». Το γεγονός αυτό οδηγεί στην μη ανάρτηση του ονομαστικού πίνακα με τους υπεράριθμους, παρά μόνο με όσους έχουν δηλώσει οι ίδιοι υπεραριθμία και έχουν κάνει αίτηση. Αυτό προκαλεί σύγχυση μεταξύ των συναδέλφων των διευθυντών, των σχολικών συμβούλων εφόσον δεν φαίνεται πουθενά ποιος εκπαιδευτικός είναι αυτοδίκαια υπεράριθμός. Επίσης πολλά ΠΥΣΔΕ (πάρα πολλά) βγάζουν κενά και πλεονάσματα χωρίς να λάβουν υπόψην τους τις υπεραριθμίες. Ετσι στο παράδειγμα 3 πολύ πιθανό να βγει πίνακας που θα αναφέρει «πλεόνασμα χημείας 40 ώρες».Ακόμα και σε περιπτώσεις που τα ΠΥΣΔΕ υπέβαλλαν ερώτημα στο Υπουργείο η απάντηση ήταν η υπόμνηση της νομοθεσίας  και όχι η σαφής τοποθέτηση επάνω στο θέμα. Θα πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι τηλεφωνικές επικοινωνίες με το υπουργείο «μου είπαν τους είπα και μου ξαναείπαν» δεν έχουν καμία ισχύ.
5) Οι εκπαιδευτικοί πολλές φορές στηριζόμενοι σε όλα τα παραπάνω λάθος δεδομένα θεωρούν ότι είναι υπεράριθμοι (χωρίς να είναι) και ζητούν άρση υπεραριθμίας αφήνοντας λανθασμένη εντύπωση στους υπόλοιπους ΠΕ04 και τον διευθυντή «να ο χημικός που δεν είχε ώρες χημείας αν και δεν ήταν ο υπεράριθμος και έφυγε. Άρα τις μας λες τώρα;»
6) Μία ακόμα σημαντική παρανόηση που υπάρχει είναι ότι στο γυμνάσιο οι ειδικότητες είναι ομαδοποιημένες ενώ στο λύκειο όχι. Κάτι τέτοιο δεν προκύπτει από κανένα ΦΕΚ. Σε όλες τις σχολικές μονάδες δ/θμιας εκπαίδευσης ισχύει η ίδια νομοθεσία, Οι υπεραριθμίες ΠΕ04 κρίνονται ομαδοποιημένα ενώ οι τοποθετήσεις σε οργανικά κενά ανά ειδικότητα.

Πρόταση
1) Από την στιγμή που κάποιος συνάδελφος θεωρήσει ότι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τον εμφανίζουν ως υπεράριθμο (του είπε ο συνάδελφος, ο διευθυντής ή ο σύμβουλος, προκύπτει από τον πίνακα κενών και πλεονασμάτων) να κάνει αίτηση στο ΠΥΣΔΕ (αναφέροντας ότι θέλει από τα παραπάνω) στην οποία θα ζητά την εφαρμογή των Π.Δ και επομένως τη ονομαστική ανάρτηση των οργανικά υπεράριθμων για το σχολείο του. Αν το ΠΥΣΔΕ δεν το κάνει είναι υπόλογο για παράβαση καθήκοντος.
2) Να μην «σταθεί» στις προφορικές απαντήσεις συναδέλφων, διευθυντών συμβούλων, υπαλλήλων δ/θμιας και τηλεφωνικές επικοινωνίες με το υπουργείο. Το μόνο υπεύθυνο για τις υπεραριθμίες είναι το ΠΥΣΔΕ από το οποίο θα ζητήσει αιτιολογημένη απάντηση, αναφέροντας ότι θα ασκήσει όλα τα νόμιμα δικαιώματα του.
Αυτά προς το παρόν. Για τις λειτουργικές υπεραριθμίες σε άλλη ανάρτηση.


Αποσυνδεδεμένος platonas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 685
  • Φύλο: Άντρας
  • δεν είμαστε όλοι το ίδιο στην εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πλησιάζουν οι υπεραριθμίες των ΠΕ04
« Απάντηση #3 στις: Μάιος 15, 2017, 06:01:06 μμ »
Διώρθωση
5) Οι εκπαιδευτικοί πολλές φορές στηριζόμενοι σε όλα τα παραπάνω λάθος δεδομένα θεωρούν ότι είναι υπεράριθμοι (χωρίς να είναι) και ζητούν άρση υπεραριθμίας αφήνοντας λανθασμένη εντύπωση στους υπόλοιπους ΠΕ04 και τον διευθυντή «να ο χημικός που δεν είχε ώρες χημείας (είχε μόνο 5) αν και δεν ήταν ο τελευταίος τοποθετηθής ήταν υπεράριθμος και έφυγε. Άρα τις μας λες τώρα; »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πλησιάζουν οι υπεραριθμίες των ΠΕ04
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:47:18 »

Αποσυνδεδεμένος geofun

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 17
    • Προφίλ
Απ: Πλησιάζουν οι υπεραριθμίες των ΠΕ04
« Απάντηση #4 στις: Μάιος 15, 2017, 07:55:05 μμ »
Συνάδελφε Πλάτωνα, λίγη δουλίτσα ακόμη στο αντικείμενο και το στέλνεις για δημοσίευση.

Αποσυνδεδεμένος kos1

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 51
    • Προφίλ
Απ: Πλησιάζουν οι υπεραριθμίες των ΠΕ04
« Απάντηση #5 στις: Μάιος 17, 2017, 05:27:59 μμ »
Πολύ κατατοπιστικός, ευχαριστώ

Αποσυνδεδεμένος cgs

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 195
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ04.01
    • Προφίλ
Απ: Πλησιάζουν οι υπεραριθμίες των ΠΕ04
« Απάντηση #6 στις: Μάιος 17, 2017, 07:16:44 μμ »
Σε Γυμνάσιο, που έχει:
2/δύο χημικούς ΠΕ04.02 και
1/ένα βιολόγο ΠΕ04.04 και
συνολικά 9/εννέα τμήματα (3 στην κάθε τάξη, τα τελευταία χρόνια έχει 10 τμήματα) υπάρχει οργανικό κενό Φυσικού ;

Με εννέα τμήματα 3Α'-3Β'-3Γ' οι ώρες είναι

Φυσική = 3*(1+2+2)=15 (Οι ώρες Φυσικής ίσως να μοιράζονται ΚΑΙ στη ΠΕ03 ειδικότητα).
Χημεία = 3*(0+1+1)=6
Βιολογία = 3*(1+1+1)=9
Γεωγραφία = 3*(1+2+0)=9 (Οι ώρες Γεωλογίας/Γεωγραφίας ίσως να μοιράζονται ΚΑΙ στις ΠΕ03/ΠΕ15 ειδικότητες).

Υπάρχει από τους οργανικά ανήκοντες ΠΕ04.02/ΠΕ04.04 - με τελευταίο τοποθετηθέντα τον ΠΕ04.04 - κάποιος υπεράριθμος ;;;;

Παρακαλώ τα φώτα σας ....
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 17, 2017, 07:38:35 μμ από cgs »

Αποσυνδεδεμένος gvasilis

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3187
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Πλησιάζουν οι υπεραριθμίες των ΠΕ04
« Απάντηση #7 στις: Μάιος 17, 2017, 07:59:07 μμ »
Οι ΠΕ03 και ΠΕ15 δεν παίζουν κανένα ρόλο στον υπολογισμό των οργανικών θέσεων ΠΕ04, επειδή για τον υπολογισμό των οργανικών κενών και των υπεραριθμιών μετράνε μόνο οι Α αναθέσεις... εκτός από τους ΠΕ04 με πρώτα μια εγκύκλιο του 2011 και έπειτα το νόμο του 4186/2013 ο  οποίος αναφέρεται παραπάνω, όπου για τον υπολογισμό των υπεραρίθμων (μόνο) ΠΕ04 μετράνε και οι β αναθέσεις ΠΕ04 μόνο για τους ΠΕ04. Ο λόγος που φτιάχτηκε η εγκύκλιος από τον Κουλαϊδή πρώτα και ύστερα ο νόμος, ήταν ακριβώς αυτή η περίπτωση που λές. Σε αρκετά γυμνάσια ακόμα συμβαίνει να υπάρχουν 2-3 από μια ειδικότητα ενώ οι ώρες Α ανάθεσης ήταν μόνο για 0 ή 1. Πολλές από αυτές τις τοποθετήσεις είχαν γίνει παλιότερα ενώ είναι καταγεγραμμένο ότι αρκετοί συνεχίζουν να κάνουν τέτοιες τοποθετήσεις με Β ανάθεση και φέτος. Μάλιστα είναι καταγεγραμμένο σε ποια σχολεία έχει γίνει τα τελευταία 2 χρόνια με ακρίβεια. 
Έτσι με βάση τον τελευταίο νόμο:
ΔΕΝ υπάρχει κενό Φυσικού
Βγαίνει 1 οργανικά υπεράριθμος : ο Βιολόγος.
Το τι θα γίνει όμως λειτουργικά στην διάρκεια της χρονιάς με 2 χημικούς και 6 ώρες Χημείας εξαρτάται από τις ορέξεις του ΠΥΣΔΕ (Τι βολεύει και ποιούς)
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 17, 2017, 08:37:24 μμ από gvasilis »

Αποσυνδεδεμένος platonas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 685
  • Φύλο: Άντρας
  • δεν είμαστε όλοι το ίδιο στην εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πλησιάζουν οι υπεραριθμίες των ΠΕ04
« Απάντηση #8 στις: Μάιος 17, 2017, 08:15:26 μμ »
Παρότι το έχουμε πει από πέρυσι ο gvasislis δεν θέλει να το καταλάβει. Οι λειτουργικές υπεραριθμίες ρυθμίζονται όπως οι οργανικές. Δεν υπάρχει βολεύει ή όχι το ΠΥΣΔΕ. Υπεραριθμός οργανικά-λειτουργικά είναι ο τελευταίος τοποθετηθής ΠΕ04 αναξάρτητα από ειδικότητα. Το Π.Δ προηγείται της Υ.Α. Τώρα αν συμφέρει αυτό του βιολόγους και μάλιστα τους αναπληρωτές είναι αδιάφορο. Εφέτος που βολεύτηκαν και έκανα του κόσμου τις Β αναθέσεις έκαναν τις πάπιες και σταμάτησαν τα δήθεν επιστημονικά άρθρα.
ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΣ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΗΣ ΠΕ04 ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ.
θα επανέλθω με αναλυτικό θεμα για τις λειτουργικές υπεραριθμίες και προκαλώ το gvasili να με αντικρούσει μα βάση την νομοθεσία.

Αποσυνδεδεμένος cgs

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 195
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ04.01
    • Προφίλ
Απ: Πλησιάζουν οι υπεραριθμίες των ΠΕ04
« Απάντηση #9 στις: Μάιος 17, 2017, 08:46:05 μμ »
Ευχαριστώ προκαταβολικά και για πιθανή επόμενη απάντηση.

Ερώτημα: Πότε υπάρχει σε σχολείο οργανικό κενό;

Λιετουργικά πλέον... με δύο χημικούς... με ωράριο έστω 20+21 = 41 και αρχαιότερους των χημικών 2 μαθηματικούς με ωράριο 20+20=40 ώρες λείπουν 4 ώρες β' ανάθεσης γιατί Μαθηματικά έχει - ας πούμε εφέτος με 9 τμήματα - 36 ώρες.

Με εννέα τμήματα 3Α'-3Β'-3Γ' οι ώρες είναι:

Μαθηματικά = 3*(4+4+4)=36

Φυσική = 3*(1+2+2)=15 (Οι ώρες Φυσικής ίσως να μοιράζονται ΚΑΙ στη ΠΕ03 ειδικότητα).
Χημεία = 3*(0+1+1)=6
Βιολογία = 3*(1+1+1)=9
Γεωγραφία = 3*(1+2+0)=9 (Οι ώρες Γεωλογίας/Γεωγραφίας ίσως να μοιράζονται ΚΑΙ στις ΠΕ03/ΠΕ15 ειδικότητες).

Ερωτήματα:
1) Ποια μαθήματα αποτελούν β' ανάθεση για τους Χημικούς;
Απάντηση: Φυσική, Βιολογία, Γεωλογία, Μαθηματικά=>στους ΠΕ03
2) Ποια μαθηματα αποτελούν β' ανάθεση για τους Μαθηματικούς;
Απάντηση: Φυσική, Γεωλογία.
3) Πόσες ώρες β' ανάθεσης μπορεί να δοθούν σε εκπ/ικό
Απάντηση: 11
4) Ποιο θα είναι το εργασιακό/λειτουργικό ωράριο των συναδέλφων ;;;

Ευχαριστώ και πάλι...
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 19, 2017, 05:16:43 πμ από cgs »

Αποσυνδεδεμένος gvasilis

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3187
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Πλησιάζουν οι υπεραριθμίες των ΠΕ04
« Απάντηση #10 στις: Μάιος 17, 2017, 09:03:34 μμ »
1) Σωστά (και τα μαθηματικά) χωρίς να υπάρχει σειρά προτεραιότητας
2) Σωστά
3) Νομίζω είναι 11..... όμως μετά τις 30 σεπτέμβρη κάθε χρόνο γίνεται απεριόριστο. Για αυτό το λόγο κάποια ΠΥΣΔΕ όπως η Β θεσσαλονίκης καθυστερούν επίτηδες να κάνουν τις λειτουργικές τοποθετήσεις για να μπορέσουν να ξεπεράσουν νόμιμα το όριο των 11 ωρών. Φυσικά άλλα ΠΥΣΔΕ δεν τους νοιάζουν τα νομικά, ούτε και τα παιδαγωγικά θα έλεγα εγώ.
4) Δεν καταλαβαίνω, δύσκολο

Αποσυνδεδεμένος platonas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 685
  • Φύλο: Άντρας
  • δεν είμαστε όλοι το ίδιο στην εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πλησιάζουν οι υπεραριθμίες των ΠΕ04
« Απάντηση #11 στις: Μάιος 17, 2017, 10:00:33 μμ »
Επαναλαμβάνω μέχρι να γίνει η ανάρτηση
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΗΣ
Για το όριο των 11 ωρων θα τα πούμε αργότερα
Επίσης είναι απαράδεκτο αναπληρωτές να ασχολούνται με το θέμα των υπεραριμθιων. ισχύει ειδικά για τους απαράδεκτους αναπληρωτές βιολόγους. Νομίζουν τι είναι οι μόμοι ικανοί να διδάξουν βιολογία και μάλιστα στα γυμνάσια. Είναι αντισυναδελφικοί και σαν να μην έφτανε αυτό δεν γνωρίζουν την νομοθεσία και διαδίδουν πράγματα από το κεφάλι τους, που δεν ισχύουν.
Μην τους ακούτε...

Αποσυνδεδεμένος ΠΕ0404

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 695
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ask Kosh
    • Προφίλ
Απ: Πλησιάζουν οι υπεραριθμίες των ΠΕ04
« Απάντηση #12 στις: Μάιος 19, 2017, 09:35:38 μμ »
@platonas

Αντιγράφω επ' ακριβώς τα λεγόμενά σου:
"Σύμφωνα με τη παράγραφο 18 του άρθρου 36 του νόμου 4186/2013 ο  οποίος ισχύει τόσο για τα γυμνάσια όσο και για τα λύκεια οι υπεραριθμίες των ΠΕ04 (οργανικές και λειτουργικές) διαπιστώνονται και κρίνονται ομαδοποιημένα ανά κλάδο και όχι ανά ειδικότητα. Αυτό σημαίνει ότι ο τελευταίος ΠΕ04 που τοποθετήθηκε οργανικά θα κριθεί υπεράριθμός ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ. "

Αυτό ακριβώς ορίζει η νομοθεσία. Ο τελευταίος που τοποθετήθηκε κρίνεται υπεράριθμος, εκτός αν κάποιος αρχαιότερος στο σχολείο του κάνει θετική δήλωση, οπότε χαρακτηρίζεται εκείνος.

Εγώ, ωστόσο, θέλω να ρωτήσω το εξής:
Όταν κριθούν και χαρακτηριστούν οι υπεράριθμοι, πώς γίνονται οι τοποθετήσεις ειδικά για την άρση της υπεραριθμίας; Ενιαία ή ανά ειδικότητα με βάση την α΄ανάθεση στο κενά που υπάρχουν; (Νομίζω το δεύτερο).

Π.χ. έχει κριθεί ένας υπεράριθμος χημικός που καλείται να τοποθετηθεί πρώτος. Ως μοναδική επιλογή στην ομάδα του έχει σχολείο που δίνει 1 κενο με 28 ώρες βιολογίας. Έστω ότι κανείς άλλος δε ζητά να τοποθετηθεί εκεί στη φάση των υπεραριθμιών. Δικαιούται να πάρει την οργανική ή το κενό θα παραμείνει για οριστικές - βελτιώσεις - τοποθετήσεις από μετάθεση;
Ευχαριστώ
Εφτά ο τόκος πέντε το φτιασίδι,
σαράντα με το λάδι και το ξύδι
κι αυτός που πίστευε και καρτερούσε,
βουβός φαρμακωμένος στέκει και θωρεί
τη λευτεριά που βγαίνει στο σφυρί.

Αποσυνδεδεμένος platonas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 685
  • Φύλο: Άντρας
  • δεν είμαστε όλοι το ίδιο στην εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πλησιάζουν οι υπεραριθμίες των ΠΕ04
« Απάντηση #13 στις: Μάιος 19, 2017, 10:02:06 μμ »
Ολόκληρο το άθρο έχει ως εξής :
Για τη διαπίστωση υπεραριθμίας εκπαιδευτικών και τη ρύθμισή
της   σύμφωνα   με   τις   σχετικές   διατάξεις   των   προηγούμενων
παραγράφων   του   παρόντος   οι   εκπαιδευτικοί   του   κλάδου   ΠΕ4
(Φυσικών,     Χημικών,     Φυσιογνωστών,     Βιολόγων,     Γεωλόγων)
αντιμετωπίζονται ενιαία, ανεξαρτήτως της ειδικότητας στην οποία ανήκουν.

Επομένως το κενό ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΑΣ θα το πάρει ο χημικός σύμφωνα με την νομοθεσία (ρύθμιση υπεραριθμίας) ανεξάρτητα αν είναι κενό βιολόγου. Το ίδιο φυσικά μπορεί να γίνει με όλες τις ειδικότητες ΠΕ04.. Αυτό τονίζω και πάλι συμβαίνει μόνο για όσους είναι υπεράριθμοι. Ορισμένα ΠΥΣΔΕ δεν το εφαρμόζουν ακριβώς. Αν όμως κάποιος κάνει αιτιολογημένη ένσταση θα την κερδίσει. Φυσικά αν το κενό δεν το πάρει κανενας βγαίνει στα οργανικά κενά-βελτιώσεις μόνο ως κενό βιολόγου.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159768
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 346
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 325
Σύνολο: 325

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.086 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.