Σύνολο ψηφοφόρων: 83
0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Αυτο που προσπαθώ να εξηγήσω τόσες μέρες είναι ότι η απόφαση του ΣτΕ αφορά τον 3848 και συγκεκριμένα την συνεχιζόμενη παράταση μεταβατικών/προσωρινών διατάξεων και μη εφαρμογή του νόμου αυτού. Ο 3848 όμως, δεν υπάρχει πλέον. Η απόφαση του ΣτΕ, στο σημειο που αναφέρεται στους παλιούς πίνακες, δεν αφορα το νόμο Γαβρογλου.
2.2. Αφού, οι αποφάσεις του ΣτΕ αφορούν έναν συγκεκριμένο νόμο, το ν. 3848/2010 της Διαμαντοπούλου γιατί το ΥΠ. Π.Ε.Θ. δεν τον καταργεί ώστε να είναι ανίσχυρες και οι αποφάσεις του ΣτΕ; Και τελικά ποιος κυβερνάει το ΣτΕ ή η πολιτική ηγεσία;Το ΥΠ.Π.Ε.Θ. είναι αναγκασμένο να συμμορφωθεί με την κρίση του δικαστή ότι η προϋπηρεσία των αναπληρωτών δεν μπορεί να θεωρηθεί αξιοκρατική επειδή δεν ελέγχθηκε από το ΑΣΕΠ. Συνεπώς, ακόμη κι αν καταργήσει τον 3848/10 και σε οποιαδήποτε νομοθετική πρωτοβουλία αναλάβει σήμερα ή στο μέλλον, αυτή η νομολογία του ΣτΕ θα είναι ενεργή και παρούσα και θα ακυρώνει οποιαδήποτε σκέψη της πολιτικής ηγεσίας για πριμοδότηση των αναπληρωτών με προϋπηρεσία που δεν έχει ελεγχθεί από το ΑΣΕΠ. Κι αυτό, γιατί, σύμφωνα με το άρθρο 95 παρ 5 Συντάγματος «Η διοίκηση έχει υποχρέωση να συμμορφώνεται προς τις δικαστικές αποφάσεις. Η παράβαση της υποχρέωσης αυτής γεννά ευθύνη για κάθε αρμόδιο όργανο όπως νόμος ορίζει».Το Διοικητικό Δίκαιο είναι κατ` εξοχήν νομολογιακό δίκαιο. Η νομολογία του ΣτΕ αποτελεί πηγή δικαίου σε τέτοιο βαθμό που η πάγια νομολογία του σε σημαντικά ζητήματα αποτέλεσε την αφετηρία για την μετέπειτα συνταγματική θεσμοθέτηση διατάξεων και από το νομοθέτη. Επίσης, οι διοικητικές πράξεις που αντιβαίνουν σε δικαστική απόφαση πάσχουν από το νομικό πλημμέλημα της κατ` ουσίαν παράβασης διάταξης νόμου. Η προκήρυξη του Υπουργείου για την πρόσληψη αναπληρωτών είναι μια διοικητική πράξη η οποία αν δεν λάβει υπόψη τις πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ, θα προσβληθεί από εκπαιδευτικούς που θα έχουν έννομο συμφέρον και θα ακυρωθεί από το ΣτΕ.Αυτό άλλωστε συνέβη και πέρσι. Το ΣτΕ λαμβάνοντας υπόψη το υπέρτερο δημόσιο συμφέρον που είναι να ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβρη, έδωσε μια τελευταία ευκαιρία στο ΥΠ.Π.Ε.Θ. Ουσιαστικά δεν ακύρωσε την Προκήρυξη του Υπουργείου για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, για να μπορέσουν να ανοίξουν τα σχολεία, το ανάγκασε όμως με την απόφασή του να θέσει από το σχολικό έτος 2016-2017 τη διαδικασία υπό το ΑΣΕΠ θέτοντας αξιοκρατικά και μόνο κριτήρια. Επομένως, η προτεινόμενη διάταξη πρέπει να είναι συνταγματικά ανεκτή αλλά και κοινωνικά δίκαιη για όλες τις κατηγορίες των αναπληρωτών. Αυτό επιτυγχάνεται, ειδικά, αν ληφθούν υπόψη τα εξής:α) H προτεινόμενη διάταξη είναι μεταβατική και προσωρινή. Αφορά στη σχολική χρονιά 2016-2017. Ως τέτοια, πρέπει να είναι κατά το δυνατόν συμβατή με τις διατάξεις των άρθρων του ν.3848/2010, που δεν κρίθηκαν αντισυνταγματικές από το ΣτΕ. Όχι γιατί μας αρέσει ο νόμος αλλά γιατί είναι αυτός που ρυθμίζει ένα πάγιο σύστημα, έχει κριθεί από το ΣτΕ και επομένως οι διατάξεις στις οποίες «πατάει» η προτεινόμενη ρύθμιση δίνουν μια ασφάλεια συνταγματικότητας.β) Η διάταξη πρέπει να μοριοδοτήσει την επιτυχία στο γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, καθόσον, σύμφωνα με το ΣτΕ, οι επιτυχόντες έχουν υποστεί άνιση μεταχείριση σε σχέση με τους μη έχοντες επιτυχία αναπληρωτές. Γιατί συνέβη αυτό;Διότι, έως και το σχολικό έτος 2011- 2012, οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών έγιναν σε ποσοστό 60% από τους ισχύοντες πίνακες διοριστέων εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ και σε ποσοστό 40% από ενιαίους πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών με πραγματική προϋπηρεσία. Επίσης, μέχρι και το σχολικό έτος 2014 – 2015 όσοι εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν την 30ή Ιουνίου 2008 πραγματική προϋπηρεσία τουλάχιστον 30 μηνών προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, διορίστηκαν επιπλέον, εφόσον υπήρχαν εκπαιδευτικές ανάγκες. Με απλά λόγια ο αριθμός διοριστέων από τους πίνακες των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ θα ήταν πολύ μεγαλύτερος εάν η νομιμότητα, όπως την εννοεί η νομολογία του ΣτΕ, είχε επικρατήσει.Επειδή, λοιπόν, όλες οι παραπάνω ρυθμίσεις ( παράγραφοι 1, 8 και 9 του άρθρου 9 του ν.3848/2010) κρίθηκαν αντισυνταγματικές από το ΣτΕ, πρέπει η σημερινή ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για τη σχολική χρονιά 2016-2017 να θεσπίσει τον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών λαμβάνοντας υπόψη τη νομολογία του ΣτΕ. Εδώ, πρέπει να προσθέσουμε ότι ήδη έχουν δικαιωθεί επιτυχόντες του ΑΣΕΠ που προσέφυγαν στη δικαιοσύνη επειδή θεωρήθηκε ότι αδικήθηκαν από τις παραπάνω ρυθμίσεις και το ΥΠ.Π.Ε.Θ υποχρεώνεται να τους διορίσει ακόμη και αν ανήκουν σε ειδικότητες που σήμερα δεν χρειάζεται η εκπαίδευση.γ) Επειδή, υφίσταται ζήτημα σχετικά με την αξιοκρατική κτήση της προϋπηρεσίας, θα ήταν σκόπιμο να μοριοδοτηθεί μόνον η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών σε περίπτωση που ήταν επιτυχόντες οποιουδήποτε διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Επειδή, όμως, η τρίτη προϋπόθεση είναι κοινωνικά άδικη για τους αναπληρωτές που δεν έχουν πάρει μέρος σε γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, αφού για πολλά χρόνια στήριζαν την εκπαίδευση υπηρετώντας υπό εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, επιλέγουμε να μετρήσουμε αυτοτελώς την προϋπηρεσία, δηλαδή, το ίδιο και στις δύο κατηγορίες εκπαιδευτικών (επιτυχόντες και μη επιτυχόντες).3. Γιατί όχι 84 μήνες ανώτατη προϋπηρεσία όπως προβλέπει ο ν. 2190/1994 για τον διορισμό των δημοσίων υπαλλήλων; Σύμφωνα με τις διατάξεις του 2190/1994 αναγνωρίζεται προϋπηρεσία τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα και αφορά γενικώς τους διορισμό διοικητικών υπαλλήλων στο Δημόσιο. Για τους εκπαιδευτικούς υφίσταται ειδική νομοθεσία, ο ν. 3848/2010 και συγκεκριμένα για την αναγνώριση προϋπηρεσίας ισχύει το άρθρο 3 το οποίο σύμφωνα με τις αριθμ. 527/2015 και 4303/2015 του ΣτΕ είναι αξιοκρατικές και συνταγματικά ορθές.4. Γιατί επιλέγεται η κλιμακωτή μοριοδότηση της προϋπηρεσίας; Διότι δυνάμει των παραπάνω αποφάσεων του ΣτΕ είναι σκόπιμο να εφαρμοστεί το άρθρο 3 του ν. 3848/2010 αναφορικά με την αναγνώριση της προϋπηρεσίας το οποίο προβλέπει την κλιμακωτή μοριοδότηση. Άλλωστε η κλιμακωτή μοριοδότηση είναι ορθή από συνταγματικά (άρθρο 4 παρ. 1, 5 παρ. 1 και 103) διότι ευνοούνται οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν επί σειρά ετών και υπό δύσκολες συνθήκες, υπηρετήσει την εκπαίδευση.
quiz: Ποιος είναι ο συγγραφέας της δεύτερης παράθεσης;
Πάντως είναι άχρηστοι τελείως...και καλά θα βγάζανε την Προκήρυξη της Ειδικής τον Ιανούαριο και της Γενικής τον Μάρτιο, έτσι είχε δηλώσει αυτός με την περίεργη μουστάκα, ο Γαβρόγλου.... τόση μα τόση καθυστέρηση....απαράδεκτοι....
Αν επέλθει αλλαγή στο υπουργείο παιδείας δεν υπάρχει περίπτωση να εφαρμοστεί ο νέος νόμος,ο οποίος μάλιστα αποδοκιμάστηκε από την αντιπολίτευση,θα πάμε με τους παλιούς μεχρι να τον τροποποιήσουν με τις δικό τους στίγμα..
Ευχομαι να γινει καινουριος ΑΣΕΠ...Και εκει θα δουμε πολλα γλεντια.Εκει θα πεσει Τρελιο Γελιο.Περιμενω πως και πως...
MEPOΣ TPITO - Oργάνωση και λειτουργίες της Πολιτείας > TMHMA ΣT΄ - Διοίκηση > KEΦAΛAIO ΔEYTEPO - Yπηρεσιακή κατάσταση των οργάνων της διοίκησης'Αρθρο 103: (Δημόσιοι υπάλληλοι)[...]**7. Η πρόσληψη υπαλλήλων στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός καθορίζεται κάθε φορά, πλην των περιπτώσεων της παραγράφου 5, γίνεται είτε με διαγωνισμό είτε με επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια και υπάγεται στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής, όπως νόμος ορίζει.Νόμος μπορεί να προβλέπει ειδικές διαδικασίες επιλογής που περιβάλλονται με αυξημένες εγγυήσεις διαφάνειας και αξιοκρατίας ή ειδικές διαδικασίες επιλογής προσωπικού για θέσεις το αντικείμενο των οποίων περιβάλλεται από ειδικές συνταγματικές εγγυήσεις ή προσιδιάζει σε σχέση εντολής.[...]
η προϋπηρεσία και η εμπειρία συνιστούν τέτοια κριτήρια• η απόκτηση όμως της προϋπηρεσίας αυτής ανάγεται σε προσλήψεις αναπληρωτών ή ωρομισθίων, οι οποίες δεν είχαν υπαχθεί στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής
Η προϋπηρεσία, πάντως, αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού επιτρεπτώς, κατ’ αρχήν (πρβλ. ανωτ. Σ.τ.Ε. 3593 - 3595/2008), λαμβάνεται υπόψη προκειμένου να προσαυξηθεί η βαθμολογία σε διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. για το διορισμό σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών (άρθρο 1 παρ. 7 ν. 2834/2000 και ήδη άρθρο 3 παρ. 1 ν. 3848/2010), ενώ, κατά τα εκτεθέντα σε προηγούμενες σκέψεις, έχει λειτουργήσει ως κριτήριο για την εκ νέου πρόσληψη εκπαιδευτικών ως αναπληρωτών ή ωρομισθίων και την απόκτηση, ως εκ τούτου, περαιτέρω σχετικής προϋπηρεσίας κ.ο.κ
4. Επειδή, κατά την παρ. 1 του άρθρου 103 του Συντάγματος: «Οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι εκτελεστές της θέλησης του Κράτους και υπηρετούν το λαό·... Τα προσόντα και ο τρόπος του διορισμού τους ορίζονται από το νόμο»· κατά την παρ. 7, προστεθείσα με το από 6.4.2001 Ψήφισμα της Ζ΄ Αναθεωρητικής
Υπάρχουν 4 ενδεχόμενα:1. Να επαναφέρουν τον 3848(σχεδόν απίθανο)2.Να πάμε με τους περσινούς κυρωμένους(Η δυσκολία εδώ είναι στις προσφυγές που θα γίνουν καθώς είναι πιθανό να πέσει για πολλούς λόγους)3.Να πάμε με νόμο Γαβρόγλου με νομοθετική ρύθμιση για επέκταση της προθεσμίας για την κατάρτιση πινάκων(πιο πιθανό)4.Συνταγματική αναθεώρηση προσαρμοσμένη έτσι ώστε να μην υπάρχουν παρανομίες
Αξία ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΗ να ασχολούνται με την αναπλήρωση άτομα που μας κουνούσαν το δάχτυλο πανηγυρίζοντας για τους βέβαιους διορισμούς τους με το έκτρωμα Γαβρόγλου. Αξία ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΗ όταν το άδικο, το συνταγματικά παράνομο, το προκλητικά ανήθικο καταλήγει εκεί που ανήκει, στα ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ.Καλό καλοκαίρι και καλές σας αναπληρώσεις!
Αυτο!!!!!!Απλα περιμενουμε.Ολα τα αλλα ειναι προσωπικες επιθυμιες