*

Ψηφοφορία

Συμφωνείτε με την απόφαση ΣΤΕ για το μάθημα των θρησκευτικών;

ναι
5 (55.6%)
οχι
4 (44.4%)
άλλο
0 (0%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 9

Αποστολέας Θέμα: Αντιδρασεις στην απόφαση του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά  (Αναγνώστηκε 13401 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος kr606343

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 201
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Αντιδρασεις στην απόφαση του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά
« στις: Σεπτέμβριος 20, 2019, 12:44:45 μμ »
Το μάθημα των θρησκευτικών χρειάζεται ν' αλλάξει μορφή κι από κατήχηση να γίνει θρησκειολογία. Κι αυτή η ιστορία με τις βαθμολογίες πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει και να πάμε σε περιγραφική αξιολόγηση. Οι εισαγωγικές αφορούν τα πανεπιστήμια.

Η περιγραφική αξιολόγηση επίσης αποδεικνύει ότι κάποιος παρακολούθησε το μάθημα.
Κατά συνέπεια ο διαχωρισμός ανάμεσα σε χριστιανούς (και φίλα προσκείμενους), και σε μη χριστιανούς, εξακολουθεί να υπάρχει.

Ακόμα και αν το μάθημα γίνει θρησκειολογία, πάλι θα υπάρχει διαχωρισμός ανάμεσα σε ένθεους (που θα παρακολουθούν) και άθεους
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 20, 2019, 12:48:14 μμ από kr606343 »
Ο διαχειριστής του pde μου απαγόρευσε, σήμερα 20/3/2020, να μιλάω και να στέλνω προσωπικά μηνύματα. Ας αναρωτηθούν κάποιοι για ποιόν λόγο υπάρχει λογοκρισία στο pde, και ποιος και με τι σκοπούς την ενορχηστρώνει.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αντιδρασεις στην απόφαση του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 20, 2019, 12:47:00 μμ »
Το μάθημα των θρησκευτικών χρειάζεται ν' αλλάξει μορφή κι από κατήχηση να γίνει θρησκειολογία. Κι αυτή η ιστορία με τις βαθμολογίες πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει και να πάμε σε περιγραφική αξιολόγηση. Οι εισαγωγικές αφορούν τα πανεπιστήμια.
Έτσι ακριβώς: θρησκειολογία, η οποία αναμφίβολα παρουσιάζει ενδιαφέρον και αποφεύγεται η ταύτιση του μαθήματος με την ορθόδοξη εκκλησία. Η περίοδος της Οθωμανικής κυριαρχίας έχει παρέλθει.

Αποσυνδεδεμένος kr606343

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 201
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αντιδρασεις στην απόφαση του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 20, 2019, 01:01:56 μμ »
Έτσι ακριβώς: θρησκειολογία, η οποία αναμφίβολα παρουσιάζει ενδιαφέρον και αποφεύγεται η ταύτιση του μαθήματος με την ορθόδοξη εκκλησία. Η περίοδος της Οθωμανικής κυριαρχίας έχει παρέλθει.

Οι άθεοι πρέπει να παρακολουθούν θρησκειολογία, ή να απαλλάσονται;
Και ποιοι θα διορίζονται ως θρησκειολόγοι; Τι σπουδές πρέπει να έχουν;
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 20, 2019, 01:03:41 μμ από kr606343 »
Ο διαχειριστής του pde μου απαγόρευσε, σήμερα 20/3/2020, να μιλάω και να στέλνω προσωπικά μηνύματα. Ας αναρωτηθούν κάποιοι για ποιόν λόγο υπάρχει λογοκρισία στο pde, και ποιος και με τι σκοπούς την ενορχηστρώνει.

Αποσυνδεδεμένος kr606343

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 201
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αντιδρασεις στην απόφαση του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 20, 2019, 01:41:41 μμ »
Πάντως, όσοι σκέφτονται θρησκειολογίες, μάλλον πρέπει να το ξεχάσουν.
https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/299022_ste-antisyntagmatika-ta-programmata-spoydon-sta-thriskeytika

"σε σχέση με τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, η Ολομέλεια του Δικαστηρίου ΣΤΕ έκρινε, κατά πλειοψηφία, ότι πρέπει να επιδιώκεται η ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης και ότι το μάθημα αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές."


Άρα επιβεβαιώνεται ότι η μη αναγραφή του θρησκεύματος στο απολυτήριο, όσο εξακολουθεί να αναγράφεται ο βαθμός θρησκευτικών σε αυτό, είναι ξεκάθαρα στρουθοκαμηλισμός.

Και μάλιστα σεκταριστικός στρουθοκαμηλισμός , μιας και με την αναγραφή θρησκεύματος οι μαθήτες διαχωρίζονταν σε ορθόδοξους, καθολικούς, μουσουλμάνους, άθεους, βουδιστες κλπ.
Ενώ με την μη αναγραφή του θρησκεύματος στα απολυτήρια, οι μαθητές διαχωρίζονται σε Ορθόδοξους και "Άλλους", μια πόλωση που στο μέλλον μπορεί να γίνει επικίνδυνη.

Θα άρχιζα τα γαλλικά μου για το (αντιφατικό) ΣΤΕ τώρα, αλλά δεν θα το κάνω γιατί κατά 99% το μήνυμα μου θα διαγραφεί. Ένα θα πω. Αυτές οι αντιφατικές αποφάσεις δεν είναι τυχαίες, αλλά προϊόν στρατηγικού σχεδιασμού.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 20, 2019, 02:22:41 μμ από kr606343 »
Ο διαχειριστής του pde μου απαγόρευσε, σήμερα 20/3/2020, να μιλάω και να στέλνω προσωπικά μηνύματα. Ας αναρωτηθούν κάποιοι για ποιόν λόγο υπάρχει λογοκρισία στο pde, και ποιος και με τι σκοπούς την ενορχηστρώνει.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος resident

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 373
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ01
    • Προφίλ
Απ: Αντιδρασεις στην απόφαση του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά
« Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 20, 2019, 02:39:53 μμ »
Το μάθημα των θρησκευτικών χρειάζεται ν' αλλάξει μορφή κι από κατήχηση να γίνει θρησκειολογία.
Φαινεται οτι δεν εχεις υπ'οψιν σου τους νεους φακελους μαθηματος,γι' αυτο σε παραπεμπω : http://iep.edu.gr/el/%CF%86%CE%AC%CE%BA%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82 Εδω και τρια χρονια το ενα τριτο,τουλαχιστον,του φακελου(πρωην βιβλιου) αναφερεται σε αλλα θρησκευματα.Καθολου κατηχηση λοιπον,αρκετη θρησκειολογεια κι ακομα μεγαλυτερη ελλειψη ορθης πληροφορησης.Αυτο που περιμενει τωρα η ΠΕΘ ειναι να καταργηθουν εντελως οι απαλλαγες γιατι το μαθημα εχει χασει τον ομολογιακο του χαρακτηρα και θα πρεπει ολοι να το παρακολουθουν .Τελος να προσθεσω οτι στα σχολεια οπου φοιτουν αποκλειστικα  καθολικοι,αρμενιοι,εβραιοι και μουσουλμανοι μαθητες ,διδασκονται ΜΟΝΟ το δικο τους δογμα/θρησκευμα
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 20, 2019, 03:02:01 μμ από resident »

Αποσυνδεδεμένος resident

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 373
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ01
    • Προφίλ
Απ: Αντιδρασεις στην απόφαση του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά
« Απάντηση #5 στις: Σεπτέμβριος 20, 2019, 03:37:41 μμ »

επισήμως σύμφωνα με το ΣΤΕ, ο σκοπός του μαθήματος είναι η ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης, άρα κατά συνέπεια και να στρέψει τους (λιγοστούς εκτιμώ) μη ορθόδοξους που το παρακολουθούν προς την Ορθοδοξία.
Το Συνταγμα λεει 'αναπτυξη εθνικης και θρησκευτικης συνειδησης' δε διευκρινιζει τη θρησκεια.Εφ' οσον ομως,παλι συμφωνα με το Συνταγμα,επικρατουσα θρησκεια ειναι αυτη της Ανατολικης Ορθοδοξου Εκκλησιας,εννοειται οτι αυτη πρεπει να διδασκεται.Κι εδω ειναι το παραδοξο.Αν παραμεινουν τα βιβλια ως εχουν,δηλ. ενα συνοθυλευμα θρησκειολογιας που καθολου δεν βοηθα στην αναπτυξη της ορθ.χριστ.συνειδησης,τοτε πρεπει να καταργηθουν οι απαλλαγες κι ολοι να παρακολουθουν.Αν θα εχουμε άλλα βιβλια(οπως και πριν 3-4 χρονια δηλ) τοτε εχει νοημα να δινονται απαλλαγες σε οσους το επιθυμουν.Παλι βεβαια πρεπει να αλλαξει το καθεστως για μουσουλμανους,εβραιους κλπ γιατι αυτο συνιστα διακριση,κατι που ειναι πιο εντονο με τα τωρινα βιβλια (σε βαρος των Χ.Ο.).Τελος,και το Συνταγμα και το ΣτΕ μιλανε για 'αναπτυξη',αυτο σημαινει καλλιεργεια σε κατι που ηδη υπαρχει.Αν σκοπος ηταν η προσελκυση πιστων ,θα ελεγε 'δημιουργια' ή κατηχηση

Αποσυνδεδεμένος kr606343

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 201
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αντιδρασεις στην απόφαση του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά
« Απάντηση #6 στις: Σεπτέμβριος 20, 2019, 03:49:25 μμ »
Τελος,και το Συνταγμα και το ΣτΕ μιλανε για 'αναπτυξη',αυτο σημαινει καλλιεργεια σε κατι που ηδη υπαρχει.Αν σκοπος ηταν η προσελκυση πιστων ,θα ελεγε 'δημιουργια' ή κατηχηση

Δεν συμφωνώ με την ερμηνεία σου. Η προσπάθεια για ανάπτυξη χριστιανικής συνείδησης μπορεί να αφορά και κάποιον που δεν είναι χριστιανός.
Δηλαδή όταν αναπτύσσει κάποιος οικολογική συνείδηση, σημαίνει απαραίτητα ότι την είχε και από πριν;
Ο διαχειριστής του pde μου απαγόρευσε, σήμερα 20/3/2020, να μιλάω και να στέλνω προσωπικά μηνύματα. Ας αναρωτηθούν κάποιοι για ποιόν λόγο υπάρχει λογοκρισία στο pde, και ποιος και με τι σκοπούς την ενορχηστρώνει.

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αντιδρασεις στην απόφαση του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά
« Απάντηση #7 στις: Σεπτέμβριος 20, 2019, 03:58:45 μμ »
Οι άθεοι πρέπει να παρακολουθούν θρησκειολογία, ή να απαλλάσονται;
Και ποιοι θα διορίζονται ως θρησκειολόγοι; Τι σπουδές πρέπει να έχουν;
Αν θέλουν να ενημερωθούν για την αντίθετη άποψη, ναι. Εννοείται ότι θα έχουν το δικαίωμα να παραθέτουν και τη δική τους. Ο κριτικά σκεπτόμενος μαθητής και αργότερα πολίτης δε διαβάζει μόνο τα βιβλία με τα οποία συμφωνεί.
Στη Θεολογική σχολή δε διδάσκεται η θρησκειολογία;
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 20, 2019, 04:02:24 μμ από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος resident

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 373
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ01
    • Προφίλ
Απ: Αντιδρασεις στην απόφαση του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά
« Απάντηση #8 στις: Σεπτέμβριος 20, 2019, 04:26:38 μμ »
Στη Θεολογική σχολή δε διδάσκεται η θρησκειολογία;
Δεν υπαρχει μαθημα θρησκειολογιας αλλα πολλα και διαφορετικα μαθηματα για αλλες θρησκειες.Εγω στο απθ διδαχτηκα για τα αλλα χριστιανικα δογματα,αρχαια ελληνικη θρησκεια,ιουδαϊσμο,ισλαμ,αρχαια θρησκευματα στη μεση και απω ανατολη,βουδισμο,ινδουϊσμο

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αντιδρασεις στην απόφαση του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά
« Απάντηση #9 στις: Σεπτέμβριος 20, 2019, 04:33:47 μμ »
Δεν συμφωνώ με την ερμηνεία σου. Η προσπάθεια για ανάπτυξη χριστιανικής συνείδησης μπορεί να αφορά και κάποιον που δεν είναι χριστιανός.
Δηλαδή όταν αναπτύσσει κάποιος οικολογική συνείδηση, σημαίνει απαραίτητα ότι την είχε και από πριν;

To σύνταγμα δεν μιλά για ανάπτυξη χριστιανικής συνείδησης, αλλά -πολύ σοφά- για ανάπτυξη θρησκευτικής συνείδησης, κάτι που ταιριάζει και με την ηθική και πνευματική αγωγή που επίσης είναι σκοποί της εκπαίδευσης.
Άλλωστε, η θρησκεία ως φαινόμενο, πέρα από τη σχέση της με τη μεταφυσική, έχει και ένα κομμάτι ηθικής και φιλοσοφίας ζωής, που τις περισσότερες φορές σχετίζεται με το πολιτιστικό-ιστορικό υπόβαθρο της κάθε χώρας.

Αν δίπλα σε όλα αυτά λάβεις υπ' όψιν ότι επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι ο ορθόδοξος χριστιανισμός, αυτό για εμένα σημαίνει ένα μάθημα Θρησκευτικών όπου το κύριο βάρος θα δινόταν στον ορθόδοξο χριστιανισμό και δευτερευόντως, θα είχε βασικές αρχές των άλλων θρησκειών.
Κάτι ανάλογο γίνεται εδώ και πολλά χρόνια στα μαθήματα της Ιστορίας και της Λογοτεχνίας, που σχετίζονται με την ανάπτυξη εθνικής συνείδησης και την πνευματική-ηθική αγωγή. Διδάσκονται κατά κύριο λόγο τα της Ελλάδας, αλλά δευτερευόντως και βασικά στοιχεία της παγκόσμιας σφαίρας.

Το ΣτΕ επέλεξε να δώσει μια πολύ στενή ερμηνεία της καλλιέργειας θρησκευτικής συνείδησης που πιθανότατα να αφήνει ευχαριστημένους τους περισσότερους, αλλά συνιστά επιστροφή στο παρελθόν, καθώς δεν εξασφαλίζει ούτε καν ότι όσοι θα πάρουν απαλλαγή, θα διδαχθούν έστω κάποια Θρησκειολογία. Ίσα-ίσα, που αναγνωρίζει από μόνο του ότι πρέπει να συγκεντρωθεί ο απαραίτητος αριθμός μαθητών, για να υπάρξει γι' αυτούς εναλλακτικό μάθημα.
Άρα, στην πράξη τούς χαρίζει μια κενή ώρα και μαύρα μεσάνυχτα στα Θρησκευτικά, που δεν μπορείς να πεις ότι συνάδει με την ηθική και πνευματική αγωγή που επιτάσσει το Σύνταγμα. :P
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος menandros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1347
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αντιδρασεις στην απόφαση του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά
« Απάντηση #10 στις: Σεπτέμβριος 20, 2019, 04:39:17 μμ »
Σχόλιο στο ΔΤ του ΣτΕ: Αποφάσεις ΣτΕ Ολ. 1749-1752/2019,
Προγράμματα σπουδών μαθήματος θρησκευτικών δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου

Σταύρος Γιαγκάζογλου
Επίκουρος Καθηγητής
του Τμήματος Θεολογίας ΕΚΠΑ

Σύμφωνα με το ΣτΕ:
Α. «πρέπει να επιδιώκεται η ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης και ότι το μάθημα αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές»:

Σχόλιο:
1. Τα νέα Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ) σαφώς επιδιώκουν την ανάπτυξη ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης και αυτό απορρέει από τους σκοπούς και τα περιεχόμενά τους. Μόνο που η σπουδή αυτή δεν γίνεται ερήμην των άλλων χριστιανικών παραδόσεων και των άλλων θρησκειών, γιατί αυτό επιτάσσει η σύγχρονη επιστημονική, θεολογική και παιδαγωγική αντίληψη του μαθήματος των Θρησκευτικών (ΜτΘ). Η απόφαση του ΣτΕ συρρικνώνει το ΜτΘ σε απλή ενοριακή κατήχηση στο Δημόσιο σχολείο, και μεταβάλει το σύγχρονο σχολείο του 21ου αιώνα σε ένα σχολείο το οποίο αρνείται να διαχειριστεί τη θρησκευτική ετερότητα σε τόσο κρίσιμους καιρούς.
Συνεπώς, είναι παντελώς ανυπόστατη η κατηγορία ότι στα νέα ΠΣ της υποχρεωτικής εκπαίδευσης παραγνωρίζεται ή παραγκωνίζεται η Ορθόδοξη πίστη. Οι μαθητές δεν καλούνται να μελετήσουν σε βάθος άλλες θρησκείες αλλά απλώς να εντάξουν στο πεδίο των θρησκευτικών τους γνώσεων κάποια στοιχεία για τις θρησκείες αυτές, ενώ φυσικά στα θέματα του μαθήματος σε όλες τις τάξεις είναι κυρίαρχη η παρουσία της Ορθοδοξίας (πίστη-θεολογία-λατρεία-ζωή-τέχνη). Τα νέα ΠΣ, όμως, δεν μπορούσαν να μη λάβουν σοβαρά υπόψη τους, ότι στον σύγχρονο κόσμο οι μαθητές – ακόμη και των τάξεων του Δημοτικού- έχουν πολλές ευκαιρίες να πληροφορηθούν –συχνά με μη έγκυρο έως και επιζήμιο τρόπο– από πολλές πηγές (τηλεόραση-βιντεοπαιχνίδια-κινηματογράφος-διαδίκτυο), δεδομένα που αφορούν στην πίστη και στη λατρεία απω-ανατολικών κυρίως θρησκειών και των ποικίλων παραφυάδων τους, όπως εμφανίζονται στον δυτικό κόσμο. Επομένως, ένα σοβαρό σχολικό μάθημα Θρησκευτικών, που αισθάνεται τον «παλμό» των εξελίξεων στη σύγχρονη κοινωνία, δεν θα ήταν δυνατόν να αδιαφορήσει για τη σωστή και υπεύθυνη ενημέρωση των μικρών μαθητών με απώτερο στόχο την αποφυγή της παραπληροφόρησης και των συνεπαγόμενων κινδύνων. Η διαστρωμάτωση της ύλης σχετικά με την Ορθόδοξη διδασκαλία, με τις άλλες χριστιανικές ομολογίες και με τις λοιπές μεγάλες θρησκείες, είναι απολύτως σαφής και διακριτή τόσο μέσα στο ΠΣ της υποχρεωτικής εκπαίδευσης όσο και στο νέο ΠΣ του Λυκείου, όπου δικαιολογούνται με επάρκεια οι θεματικές επιλογές, οι οποίες πάντως κινούνται εντός του νομιμοποιητικού πλαισίου του ισχύοντος νόμου (Ν.1566).
Πώς είναι δυνατό να κρίνεται αρνητικά η αναφορά στις άλλες χριστιανικές παραδόσεις της Ευρώπης και στις άλλες μεγάλες θρησκείες του κόσμου, μολονότι είμαστε χώρα μέλος της Ε.Ε. και μολονότι η Ορθόδοξη Εκκλησία διεξάγει εδώ και δεκαετίες επίσημο θεολογικό διάλογο με τους Ρωμαιοκαθολικούς και τους Προτεστάντες, αλλά και ειρηνικούς διαθρησκειακούς διαλόγους, μολονότι στην Ελλάδα υφίσταται μουσουλμανική μειονότητα, υπάρχουν επί αιώνες εβραϊκές κοινότητες, ρωμαιοκαθολικοί και προτεστάντες, η προσφυγική κρίση και η γενικότερη μετακίνηση ανθρώπων από την Ασία και την Αφρική και από άλλες περιοχές μας φέρνει αντιμέτωπους με τον θρησκευτικά και πολιτισμικά άλλον, μολονότι οι ρωμαιοκαθολικοί λόγω μετανάστευσης είναι γύρω στις 400.00 χιλιάδες, ότι στην Αττική σήμερα διαβιούν περί τους 250.000 μουσουλμάνοι, μολονότι ήδη έχουμε μεταστροφές στο Ισλάμ, μολονότι έχουμε μικτούς γάμους εδώ και δεκαετίες…
2. Ουδέποτε ίσχυε ότι το ΜτΘ απευθυνόταν αποκλειστικά και μόνο στους ορθόδοξους χριστιανούς, αλλά έδινε τη δυνατότητα απαλλαγής, εφόσον το επιθυμούσαν, στους μη ορθόδοξους ή άθεους.

Σύμφωνα με το ΣτΕ:
Β. «οι ετερόδοξοι, αλλόθρησκοι ή άθεοι μαθητές έχουν δικαίωμα πλήρους απαλλαγής από το μάθημα με την υποβολή σχετικής δήλωσης, η οποία θα μπορούσε να γίνει με μόνη την επίκληση λόγων θρησκευτικής συνείδησης, η δε Πολιτεία οφείλει, εφόσον συγκεντρώνεται ικανός αριθμός μαθητών που απαλλάσσονται, να προβλέψει τη διδασκαλία ισότιμου μαθήματος προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος ‘ελεύθερης ώρας’»:

Σχόλιο:
1. Η επίκληση λόγων θρησκευτικής συνείδησης σε συνδυασμό με τη σχετική απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και την υπουργική απόφαση για την απάλειψη της αναγραφής του θρησκεύματος πρακτικά μπορεί να οδηγήσει κάθε μαθητή στην επίκληση λόγων συνείδησης και έτσι πλέον το ΜτΘ καθίσταται de facto προαιρετικό και για τους ορθόδοξους μαθητές. Άλλωστε από που θα τεκμαίρεται ότι κάποιος είναι ή δεν είναι ορθόδοξος;
2. Η ενδεχόμενη ύπαρξη παράλληλων μαθημάτων για άλλα δόγματα ή θρησκεύματα θα διαμορφώσει καταστάσεις ομοσπονδοποίησης του ΜτΘ στα σχολεία, όπου διάφορα μαθήματα Θρησκευτικών είναι δυνατό στο μέλλον να αναπτύσσονται και να ανταγωνίζονται το ένα το άλλο, προκαλώντας εντάσεις μισαλλοδοξίας και εστίες θρησκευτικού φονταμενταλισμού στο ελληνικό σχολείο.
3. Πρακτικά δεν μπορεί να υπάρξει για όλους μάθημα Θρησκευτικών (ετερόδοξοι χριστιανοί, ετερόθρησκοι) και συνεπώς πολλοί μαθητές θα αποκλείονται εκ των πραγμάτων από τη σχολική θρησκευτική εκπαίδευση.
4. Πιθανώς το μόνο μάθημα Θρησκευτικών που θα μπορεί να συγκεντρώνει ικανό αριθμό ετερόθρησκων μαθητών σε ορισμένα σχολεία θα είναι μόνο ένα μάθημα για το Ισλάμ.

Σύμφωνα με το ΣτΕ:
Γ. «Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, τα επίδικα προγράμματα σπουδών, όπως προκύπτει από τους σκοπούς και το περιεχόμενό τους, δεν αποβλέπουν στην ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των ορθόδοξων μαθητών, διότι τα μεν προγράμματα του δημοτικού και του γυμνασίου δεν περιέχουν ολοκληρωμένη -και διακριτή έναντι άλλων δογμάτων και θρησκειών- διδασκαλία των δογμάτων, ηθικών αξιών και παραδόσεων της ορθόδοξης εκκλησίας, το δε πρόγραμμα του λυκείου είναι αποσυνδεδεμένο από τη διδασκαλία αυτή»::

Σχόλιο:
1. Τα προγράμματα σπουδών του Δημοτικού και του Γυμνασίου περιέχουν ικανή ύλη για την ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης. Ουδέποτε είναι δυνατό να υπάρξει πλήρης ανάπτυξη όλης της ύλης στο σχολείο (ακόμη και στο πανεπιστήμιο), παρά μόνο με επιστημονικά και εκπαιδευτικά κριτήρια επιλογή του εφικτού, του παιδαγωγικά πρόσφορου και του βασικού.
2. Οι αναφορές των νέων ΠΣ στα άλλα θρησκεύματα είναι πάντοτε διακριτές σε σχέση με το ορθόδοξο δόγμα.
3. Το πλήθος των πολυτροπικών κειμένων, των μνημείων και άλλων εικονογραφικών και μουσικών στοιχείων, των προσώπων και των γεγονότων που αφορούν την Ορθόδοξη Εκκλησία δείχνουν ότι ουδέποτε σχεδιάστηκε μάθημα με τόσο πλούσιο υλικό από και για την Ορθόδοξη Παράδοση.
4. Το πρόγραμμα του Λυκείου αφορά τις ηλικίες των εφήβων και αναφέρεται σε κρίσιμα υπαρξιακά, ηθικά και κοινωνικά ζητήματα σε σχέση με την Ορθόδοξη Παράδοση και το νόημά της στα σημερινά προβλήματα του κόσμου και του ανθρώπου. Και εδώ οι αναφορές σε άλλες θρησκευτικές παραδόσεις είναι διακριτές.

Σύμφωνα με το ΣτΕ:
Δ. «Αντιθέτως, δίδεται ιδιαίτερη έμφαση είτε στην προβολή στοιχείων κοινών με τη διδασκαλία άλλων δογμάτων και θρησκειών (δημοτικό-γυμνάσιο) είτε στη διδασκαλία διαφόρων ηθικών και κοινωνικών ζητημάτων, τα οποία είτε είναι αντικείμενο κυρίως άλλων μαθημάτων (δημοτικό-γυμνάσιο) είτε είναι άσχετα ή και αντίθετα με την ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία (λύκειο)»:

Σχόλιο:
1. Η Απόφαση του ΣτΕ εισέρχεται στο επιστημονικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο των νέων ΠΣ και επικρίνει την προβολή των κοινών στοιχείων με τα άλλα δόγματα ή τις θρησκείες. Όταν επίσημα η Ορθόδοξη Εκκλησία διαλέγεται εδώ και χρόνια με τα άλλα χριστιανικά δόγματα, όταν το ίδιο αλλά σε άλλο επίπεδο πράττει και με άλλες θρησκείες, όταν το σύγχρονο σχολείο καλλιεργεί την πλουραλιστική και κριτική μάθηση και αποβλέπει στην ειρήνη, στην ενσυναίσθηση, στη διαπολιτισμικότητα, στην αλληλογνωριμία και στην αλληλοκατανόηση σε όλες του τις δράσεις, μόνο το ΜτΘ θα μείνει κλειστό και περιορισμένο σε μια ξεπερασμένη και απόλυτα συντηρητική κατηχητική θρησκευτική ταυτότητα στο δημόσιο σχολείο, το οποίο είναι τμήμα και έκφραση του δημόσιου χώρου και της Ελληνική Πολιτείας.
2. Συνάμα, με βάση την εν λόγω απόφαση του ΣτΕ, το ΜτΘ δεν μπορεί να κάνει ερμηνευτικές προεκτάσεις του ορθόδοξου δόγματος στα σύγχρονα ηθικά και κοινωνικά προβλήματα, διότι αυτά τα θέματα είναι αποκλειστικό ή κύριο προνόμιο άλλων μαθημάτων. Ποιος είναι αυτός που κρίνει ότι μια σειρά από θέματα ή ζητήματα των μαθημάτων του Λυκείου είναι άσχετα ή αντίθετα με την ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία στο Λύκειο; Μήπως έτσι το ΣτΕ υπεισέρχεται, ως μη όφειλε, για άλλη μια φορά στο ίδιο το επιστημονικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο των νέων ΠΣ. Μήπως ο προστατευτισμός αυτός του ΣτΕ στην ομολογιακή ταυτότητα της Ορθοδοξίας είναι εν τέλει ένα είδος φίμωσης της δυναμικής του διαλόγου που οφείλει πρώτιστα να αναπτύσσει η Ορθόδοξη Θεολογία στον σύγχρονο κόσμο; Τι ακριβώς προστατεύει το ΣτΕ με την απόφασή του; Τον εγκλεισμό της Ορθόδοξης Θεολογίας σε μια μη διαλογική και κριτική ταυτότητα; Τότε πώς εξηγείται ότι στις Θεολογικές Σχολές υπάρχουν ακριβώς όλα τα γνωστικά αντικείμενα που αναφέρονται είτε στις άλλες χριστιανικές παραδόσεις, στις άλλες θρησκείες, καθώς και στα διάφορα σύγχρονα ηθικά και κοινωνικά προβλήματα και όχι μόνο; Μία τέτοια εκδοχή του ΜτΘ αρνείται καταστατικά και απαγορευτικά τον διάλογο και τους ανοικτούς ορίζοντες του με άλλα γνωστικά αντικείμενα. Πρόκειται για επάνοδο μιας παράξενης ορθοδοξιστικής μονοδοξίας του ιουλιανού πνεύματος από την ανάποδη όμως προοπτική μιας δήθεν ασπίδας προφύλαξης του ΜτΘ, που απαγορεύει στο σύγχρονο ΜτΘ να λειτουργεί σε γόνιμο διεπιστημονικό και διαθεματικό διάλογο με τα άλλα γνωστικά αντικείμενα και ευρύτερα με τον χώρο της γνώσης και του πολιτισμού.

https://www.facebook.com/stavros.yangazoglou.7/posts/198747601122452?hc_location=ufi

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Αντιδρασεις στην απόφαση του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά
« Απάντηση #11 στις: Σεπτέμβριος 20, 2019, 04:49:30 μμ »
Δεν συμφωνώ με την ερμηνεία σου. Η προσπάθεια για ανάπτυξη χριστιανικής συνείδησης μπορεί να αφορά και κάποιον που δεν είναι χριστιανός.
Δηλαδή όταν αναπτύσσει κάποιος οικολογική συνείδηση, σημαίνει απαραίτητα ότι την είχε και από πριν;

Ποιος είναι ο ορισμός της φράσης "χριστιανική συνείδηση";
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος resident

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 373
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ01
    • Προφίλ
Απ: Αντιδρασεις στην απόφαση του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά
« Απάντηση #12 στις: Σεπτέμβριος 20, 2019, 04:49:42 μμ »
Για να ξερουμε τι λεμε και ποιος ειναι ποιος,ο κ.Γιαγκαζογλου που εγραψε το παραπανω κειμενο ανηκει στον 'Καιρο'.Για τους μη θεολογους που φυσικα δε γνωριζουν,ενω υπηρχε η Πανελληνια Ενωση Θεολογων,καποιοι δημιουργησαν εναν καινουριο θεολογικο συνδεσμο,τον 'Καιρο' και λενε τα δικα τους.Δεν εκφραζουν καν την πλειοψηφια των θεολογων.Δειτε ενδεικτικο φυλλο εργασιας του 'Καιρου' για την α γ/σιου: https://www.kairosnet.gr/teaching/a-gymnasium/540-fyllo-ergasias-a-gymnasiou-megalonoume-kai-allazoume-parartima-kentrikis-makedonias
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 20, 2019, 04:52:05 μμ από resident »

Αποσυνδεδεμένος menandros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1347
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αντιδρασεις στην απόφαση του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά
« Απάντηση #13 στις: Σεπτέμβριος 20, 2019, 05:01:27 μμ »
Για να ξερουμε τι λεμε και ποιος ειναι ποιος,ο κ.Γιαγκαζογλου που εγραψε το παραπανω κειμενο ανηκει στον 'Καιρο'.Για τους μη θεολογους που φυσικα δε γνωριζουν,ενω υπηρχε η Πανελληνια Ενωση Θεολογων,καποιοι δημιουργησαν εναν καινουριο θεολογικο συνδεσμο,τον 'Καιρο' και λενε τα δικα τους.Δεν εκφραζουν καν την πλειοψηφια των θεολογων.Δειτε ενδεικτικο φυλλο εργασιας του 'Καιρου' για την α γ/σιου: https://www.kairosnet.gr/teaching/a-gymnasium/540-fyllo-ergasias-a-gymnasiou-megalonoume-kai-allazoume-parartima-kentrikis-makedonias
βασικά έχεις αντίλογο επί των παραπάνω τεκμηριωμένων θέσεων;
ΕΜΠΡΑΚΤΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΜΕ ΝΟΜΙΚΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ...!
Το μαθημα των θρησκευτικών καταργείται ουσιαστικά με την νομικίστικη "προαγωγή" του σε ορθόδοξη χριστιανική κατήχηση.
1. Επιτρέπεται σε όλους τους μαθητές, ορθόδοξους και μη, να απαλλαγούν από αυτό για λόγους ήσσονος μαθησιακής προσπάθειας.
2. Εισέρχονται στα σχολεία όλης της χώρας ιμάμηδες για τους μουσουλμανόπαιδες ισότιμα με τους πτυχιούχους θεολογίας ΑΕΙ της χώρας μας.
3. Λιγοστεύουν αν δεν εξαφανίζονται κιόλας οι ορθόδοξοι θεολόγοι ελλείψει ικανού αριθμού ενδιαφερομένων μαθητών.
Ο φανατισμός της ΠΕΘ σαν τους Ζηλωτές, η ανεπάρκεια της ηγεσίας του ΚΑΙΡΟΥ σαν τις "μωρές παρθένες" και ο ενδοτισμος του ελλαδικού προκαθημενου με "σταυρωμένα χέρια" σαν Πόντιος Πιλάτος έφεραν το επάρατο αποτέλεσμα του τέλους των θρησκευτικών στα σχολεία μας." Όψονται εις ον εξεκέντησαν".
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=715604785574302&id=100013743608173

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159785
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 512
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 434
Σύνολο: 447

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.109 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.