*

Αποστολέας Θέμα: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;  (Αναγνώστηκε 67570 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #126 στις: Νοέμβριος 11, 2019, 10:20:51 μμ »
Ο δικηγόρος ξαναχτύπησε …

Τον «Κινέζο» κάνει η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως, μη εφαρμόζοντας τις δικαστικές αποφάσεις για το θέμα της απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών.

Με τις κωλυσιεργίες της κ. Κεραμέως στο τέλος πάλι εμείς οι φορολογούμενοι θα πληρώσουμε το λογαριασμό – υπενθυμίζω ότι ο προηγούμενος λογαριασμός από το ΕΔΔΑ (Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου) ήταν:
«Το καταγγελλόμενο κράτος πρέπει να πληρώσει, εντός τριών μηνών από την προθεσμία κατά την οποία η παρούσα απόφαση θα καταστεί τελική, σύμφωνα με το άρθρο 44 §2 της Σύμβασης, τα ακόλουθα ποσά:
i. από κοινού στους τρεις προσφεύγοντες της προσφυγής αρ. 4762/18 ευρώ 8.000 (οκτώ χιλιάδες ευρώ) πλέον φόρων που μπορεί να επιβληθούν για μη περιουσιακή βλάβη
ii. από κοινού στις δύο προσφεύγουσες της προσφυγής αρ. 6140/18 ευρώ 8.000 (οκτώ χιλιάδες ευρώ) πλέον φόρων που μπορεί να επιβληθούν για μη περιουσιακή βλάβη
iii. από κοινού στους τρεις προσφεύγοντες της προσφυγής αρ. 4762/18 ευρώ 6.566,52 (έξι χιλιάδες πεντακόσια εξήντα έξι και πενήντα δύο λεπτά), πλέον φόρων που μπορεί να επιβληθούν, για έξοδα και δαπάνες.


Θα μας «φεσώσει» άραγε η κ. Κεραμέως ;;;


ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ https://www.facebook.com/vsotiropoulos/posts/10157673056974854

Δυστυχώς το Υπουργείο Παιδείας και η κυρία Κεραμέως δεν έπραξαν απολύτως τίποτε για να συμμορφωθούν με την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων (4.9.2019) και με την ομοίου περιεχομένου απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (31.10.2019) με αποτέλεσμα στις 4.11.2019 να έχουμε απόρριψη αιτήματος μαθητή για απαλλαγή από τα θρησκευτικά.
Είμαι ο πληρεξούσιος δικηγόρος του μαθητή και των γονέων του στην εξής υπόθεση που δημοσιοποιείται σήμερα.

Εναντίον του Υπουργείου Παιδείας στράφηκαν την Παρασκευή 08.11.2019, με αίτηση ακύρωσης στο Διοικητικό Εφετείο, δυο γονείς και ένας μαθητής Λυκείου για μη εφαρμογή της απόφασης 28/2019 της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) και της απόφασης της 31.10.2019 του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) περί απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών.

Ο μαθητής είχε λάβει απαλλαγή από το μάθημα στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, ωστόσο όταν οι γονείς του υπέβαλαν το αίτημα για την Α’ Λυκείου, χωρίς να αναφέρουν στην υπεύθυνη δήλωση ότι ο μαθητής δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος, το αίτημα απορρίφθηκε ως αντίθετο στην υπουργική απόφαση Γαβρόγλου και στην εγκύκλιο Λοβέρδου οι οποίες προβλέπουν την αναγραφή του θρησκευτικού φρονήματος του μαθητή στην υπεύθυνη δήλωση.

Η αρχική αίτηση απαλλαγής υποβλήθηκε από τους γονείς μετά την έκδοση της απόφασης της ΑΠΔΠΧ που έκρινε αντισυνταγματική την υπουργική απόφαση. Μετά την απόρριψή της από το σχολείο, οι γονείς υπέβαλαν νέα αίτηση που ανέφερε ότι το παιδί δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος, η οποία απορρίφθηκε ως εκπρόθεσμη από το σχολείο. Εν τω μεταξύ είχε εκδοθεί η απόφαση του ΕΔΔΑ με την οποία η Ελλάδα καταδικάστηκε για παραβίαση του ανθρώπινου δικαιώματος στην εκπαίδευση υπό το φως του δικαιώματος στην ελευθερία της σκέψης, της συνείδησης και της θρησκείας.

Με τη δικαστική ενέργεια αυτή, οι γονείς ζητούν την άμεση εκδίκαση της υπόθεσης και την άμεση απαλλαγή του μαθητή, ο οποίος υποχρεώθηκε να παρακολουθήσει για πρώτη φορά στη μαθητική του πορεία το μάθημα των θρησκευτικών.

Παράλληλα, κατατέθηκε καταγγελία στην ΑΠΔΠΧ εναντίον του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, λόγω της μη συμμόρφωσής του με την απόφαση.

Στόχος των ενεργειών αυτών είναι να ανακαλέσει το Υπουργείο Παιδείας τις αντισυνταγματικές υπουργικές αποφάσεις και εγκυκλίους και να αποκαταστήσει τη διαδικασία απαλλαγής εντός του τρέχοντος σχολικού έτους 2019 – 2020, χορηγώντας νέα μεταβατική προθεσμία για να υποβληθούν εκ νέου όσες υπεύθυνες δηλώσεις απαλλαγής δεν είχαν υποβληθεί κανονικά. Παράλληλα, να καταστραφούν όσες υπεύθυνες δηλώσεις περιλαμβάνουν τη φράση «δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος», καθόσον έχει ήδη κριθεί ότι τα στοιχεία αυτά έχουν συλλεχθεί από τα σχολεία κατά παράβαση του Ευρωπαϊκού Δικαίου και του Συντάγματος.

Σε περίπτωση που η υπόθεση δεν επιλυθεί από το Υπουργείο Παιδείας και τα εθνικά δικαστήρια εντός των επόμενων ημερών, οι αιτούντες θα προσφύγουν στο ΕΔΔΑ, το οποίο έχει πρόσφατα ασχοληθεί με το γενικότερο θέμα.


Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:15:51 »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #127 στις: Νοέμβριος 12, 2019, 06:49:37 μμ »

https://www.efsyn.gr/ellada/dikaiosyni/218659_prosfygi-goneon-kai-mathiti-sti-dikaiosyni-gia-tin-apallagi-apo-ta

«…Πηγές του υπουργείου Παιδείας μάς λένε ότι πρόθεση της ηγεσίας είναι η εναρμόνιση με τις αποφάσεις των δικαστηρίων, επισημαίνοντας ωστόσο ότι ακόμη και να εκδοθεί σχετική εγκύκλιος, αυτή θα έχει ισχύ από το ερχόμενο σχολικό έτος».

Με την πολιτική «απελθέτω απ΄ εμού το ποτήριον τούτο» τι πιστεύει η κ. Κεραμέως ότι θα κερδίσει ;;;

Τυχερός ο δικηγόρος….

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #128 στις: Νοέμβριος 13, 2019, 10:39:49 μμ »

«…Το υπουργείο Παιδείας, παρότι στα λόγια η πολιτική του ηγεσία πάντοτε τονίζει ότι υπακούει στις αποφάσεις των Αρχών, στην πράξη ΔΕΝ εφάρμοσε απόφαση της Αρχής Προσωπικών Δεδομένων για την απαλλαγή από τα Θρησκευτικά που δημοσιεύθηκε στις 4/9/2019 δηλαδή πέντε μέρες πριν την έναρξη του σχολικού έτους. Η απόφαση έλεγε ότι είναι αντισυνταγματική η διαδικασία απαλλαγής και θα έπρεπε να γίνουν δεκτές αιτήσεις χωρίς να αναγράφεται ότι «δεν είναι Χ.Ο» ο μαθητής…»

Απόσπασμα από σημερινή ανάρτηση στο https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/303923_ypoyrgeio-den-efarmose-apo-fetos-tin-apofasi-tis-arhis-prosopikon-dedomenon-gia

Δεν ξέρω αν είναι «άριστη» η κ. Κεραμέως, αλλά εργατική δεν τη λες ….

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #129 στις: Νοέμβριος 14, 2019, 10:16:23 μμ »
01-11-19
Δήλωση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με αφορμή την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, δήλωσε σχετικά:

«Το Υπουργείο θα επεξεργαστεί και θα αντιμετωπίσει, με τρόπο συνεκτικό, όλα τα ζητήματα που εγείρονται από τις πρόσφατες σχετικές αποφάσεις των Δικαστηρίων. Στο πλαίσιο αυτό, αυτονοήτως θα τροποποιηθούν και οι ρυθμίσεις που αφορούν στο πρόγραμμα σπουδών των Θρησκευτικών και στον τρόπο απαλλαγής από το μάθημα, ώστε να είναι απόλυτα συμβατές με το εθνικό και ενωσιακό δίκαιο καθώς και με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου».

Τόσοι δημοσιογράφοι που έχουν μαζευτεί στο «επιτελικό κράτος» πώς θα αιτιολογήσουν την παρουσία τους ….

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:15:51 »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #130 στις: Νοέμβριος 15, 2019, 10:46:30 πμ »
https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/304115_kerameos-se-tsipra-ta-nea-tmimata-idrythikan-paranoma

"....Η Νίκη Κεραμέως, απαντώντας σε ανάρτηση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σημειώνει ότι τα εν λόγω τμήματα «ιδρύθηκαν παράνομα,χωρίς γνώμη ΑΔΙΠ,χωρίς ουσιαστικές μελέτες,χωρίς σχεδιασμό», ενώ έκανε λόγο για  «τροπολογίες τελευταίων λεπτών» για την ίδρυσή τους, επισυνάπτοντας τα σχετικά έγγραφα..."

 "Ρέκτης" της νομιμότητας η κ. Κεραμέως!!!

Αποσυνδεδεμένος papant

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 43
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #131 στις: Νοέμβριος 15, 2019, 11:12:12 πμ »
Γιατι ποιος ειναι νομιμος ...ο απατεώνας που εταζε 10.500 διορισμους ? Τι να τα κάνουμε 37 νεα τμηματα ? Να παραξουμε και αλλους ανεργους πτυχιουχους που να στοιβαζονται σε καποια λιστα ...?

https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/304115_kerameos-se-tsipra-ta-nea-tmimata-idrythikan-paranoma

"....Η Νίκη Κεραμέως, απαντώντας σε ανάρτηση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σημειώνει ότι τα εν λόγω τμήματα «ιδρύθηκαν παράνομα,χωρίς γνώμη ΑΔΙΠ,χωρίς ουσιαστικές μελέτες,χωρίς σχεδιασμό», ενώ έκανε λόγο για  «τροπολογίες τελευταίων λεπτών» για την ίδρυσή τους, επισυνάπτοντας τα σχετικά έγγραφα..."

 "Ρέκτης" της νομιμότητας η κ. Κεραμέως!!!

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #132 στις: Νοέμβριος 15, 2019, 12:32:22 μμ »
Γιατι ποιος ειναι νομιμος ...ο απατεώνας που εταζε 10.500 διορισμους ? Τι να τα κάνουμε 37 νεα τμηματα ? Να παραξουμε και αλλους ανεργους πτυχιουχους που να στοιβαζονται σε καποια λιστα ...?


Το θέμα είναι ότι ανάμεσα στα 37 νέα τμήματα, δεν υπάρχει ούτε ένα, με τίτλο "τμήμα ειδικής αγωγής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης". Η απάντηση είναι απλή...
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 15, 2019, 01:24:04 μμ από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #133 στις: Νοέμβριος 15, 2019, 09:31:47 μμ »
Το θέμα είναι ότι ανάμεσα στα 37 νέα τμήματα, δεν υπάρχει ούτε ένα, με τίτλο "τμήμα ειδικής αγωγής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης". Η απάντηση είναι απλή...

Επειδή η συζήτηση εδώ έχει θέμα τα Θρησκευτικά καλό θα ήταν οποιαδήποτε άλλα θέματα να συζητιούνται σε άλλα σημεία του forum.

Η αντίφαση από πλευράς της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που προσπάθησα να αναδείξω με τα προηγούμενα μηνύματά μου «βγάζει μάτι», καθότι:

Από τη μία δεν εφαρμόζει την απόφαση της Αρχής Προσωπικών Δεδομένων για την απαλλαγή από τα Θρησκευτικά που δημοσιεύθηκε στις 4/9/2019 δηλαδή πριν την έναρξη του σχολικού έτους. Η απόφαση έλεγε ότι είναι αντισυνταγματική η διαδικασία απαλλαγής και θα έπρεπε να γίνουν δεκτές αιτήσεις χωρίς να αναγράφεται ότι «δεν είναι Χ.Ο» ο μαθητής.

Από την άλλη θεωρεί «παράνομο» τον τρόπο που ιδρύθηκαν τα 37 νέα πανεπιστημιακά τμήματα.

Από πότε η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ δεν εφαρμόζει τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης;
Από πότε η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ μας σέρνει στα δικαστήρια με βέβαιη την καταδίκη;

Τόσο πολύ φοβάται τη «μαγκούρα» του Αγίου Πειραιώς, τις «κατάρες» της «Ζωής», του «Σωτήρα» και των άλλων μεσαιωνικών συσσωματώσεων, που προτιμά να ξευτελίζεται η ίδια και να ξευτελίζει και τη χώρα πανευρωπαϊκά;

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #134 στις: Νοέμβριος 16, 2019, 02:27:00 μμ »
Μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση διοργανώνεται στην Αθήνα, με συντονίστρια τη γνωστή δημοσιογράφο της «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ» κ. Ξένια Κουναλάκη. Όποιος μπορέσει ας παραβρεθεί. Η συζήτηση και η ανταλλαγή επιχειρημάτων βοηθάει πάντοτε ....

Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου σας προσκαλεί σε ανοιχτή εκδήλωση – συζήτηση με θέμα:

«Βήματα μπρος και πίσω για τη Θρησκευτική ελευθερία και τις σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας»


Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2019, και ώρα 18:30 μμ, στην Αίθουσα Λόγου της Στοάς του Βιβλίου (Πεσμαζόγλου 5 και Σταδίου, Αθήνα).

Ενώ είναι σε εξέλιξη η διαδικασία αναθεώρησης του Συντάγματος, στο πλαίσιο της οποίας είχαν προταθεί, αλλά τελικά φαίνεται ότι δεν θα προχωρήσουν, κάποιες ήπιες παρεμβάσεις προς την κατεύθυνση του «ουδετερόθρησκου» κράτους, είχαμε πρόσφατα ορισμένες αξιοσημείωτες εξελίξεις, που αφορούν τη θρησκευτική ελευθερία.

Από τη μία μεριά η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, το Συμβούλιο Επικρατείας αλλά και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου νομολόγησαν ότι η απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών δεν πρέπει να γίνεται με τρόπο που προσβάλλει τη θρησκευτική ελευθερία. Κρίθηκε επίσης ότι στους εκπαιδευτικούς τίτλους σπουδών δεν έχει καμία θέση η μνεία του θρησκεύματος και της ιθαγένειας. Επιπλέον, μόλις πρόσφατα κατέστη πρακτικά δυνατή η επιλογή της αποτέφρωσης στην Ελλάδα και δρομολογείται η λειτουργία Τεμένους στην Αθήνα.

Από την άλλη, το Συμβούλιο Επικρατείας θεώρησε ότι η κατοχύρωση στο Σύνταγμα επικρατούσας θρησκείας καθώς και της ανάπτυξης της θρησκευτικής συνείδησης ως αποστολής της εκπαίδευσης επιτάσσει την ύπαρξη ενός ομολογιακού μαθήματος, σύμφωνα με μια συγκεκριμένη περιοριστική αντίληψη περί παιδαγωγικής και ορθοδοξίας.

Επιπλέον, η πρόσφατη απόπειρα επαναφοράς της βλασφημίας ως ποινικού αδικήματος αλλά και τα ισλαμοφοβικά περιστατικά εναντίον προσφύγων και μεταναστών θέτουν εκ νέου το ζήτημα της ισορροπίας μεταξύ του σεβασμού των θρησκευτικών πεποιθήσεων και της ελευθερίας έκφρασης σε ένα κράτος δικαίου.

Για αυτά τα βήματα μπρος και πίσω, θα συζητήσουμε άλλη μια φορά τη Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου και ώρα 18.30 στη Στοά του Βιβλίου.
Για τις τελευταίες εξελίξεις σε θέματα θρησκευτικής ελευθερίας και τις σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας θα μιλήσουν οι:

• Χρήστος Ράμμος, Επίτιμος Αντιπρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας, Πρόεδρος της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ)
• Δημήτρης Χριστόπουλος, Καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης & Ιστορίας Παντείου Πανεπιστημίου
• Κλειώ Παπαπαντολέων, Δικηγόρος
• Αλέξανδρος Σακελλαρίου, Δρ. Κοινωνιολογίας της Θρησκείας, Διδάσκων Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου



Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #135 στις: Νοέμβριος 16, 2019, 07:32:59 μμ »
" Οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από το Μάθημα των Θρησκευτικών και η αναγκαιότητα της διδασκαλίας της Βίβλου στο σχολικό πρόγραμμα "
Πολύ ενδιαφέρουσα η χθεσινή παρέμβαση του κ. Χρήστου Καρακόλη, Καθηγητή του Τμήματος Θεολογίας Ε.Κ.Π.Α. και Προέδρου του ΚΑΙΡΟΥ (Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης) σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το Μάθημα των Θρησκευτικών. Αξίζει τον κόπο να διαβαστεί από όλους/όλες:

Το τελευταίο χρονικό διάστημα στην Ελλάδα υπήρξαν θυελλώδεις εξελίξεις αναφορικά με το Μάθημα των Θρησκευτικών. Το Συμβούλιο της Επικρατείας σε πρόσφατες αποφάσεις του (υπ᾽ αριθμ. 1749 και 1750 του 2019) έκρινε κατά πλειοψηφία τα παρόντα προγράμματα σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών αντισυνταγματικά και αποφάσισε την ακύρωση τους. Ο βασικός λόγος είναι ότι τα προγράμματα αυτά θα έπρεπε, κατά το σκεπτικό του δικαστηρίου, να απευθύνονται αποκλειστικά σε ορθόδοξους Χριστιανούς μαθητές καλλιεργώντας την ορθόδοξη συνείδησή τους.

Οι αποφάσεις αυτές του Συμβουλίου της Επικρατείας βάζουν τέλος στην επί μία δεκαετία περίπου προσπάθεια εκ μέρους πολλών και σημαντικών θεολόγων να καταστήσουν το Μάθημα των Θρησκευτικών στην Ελλάδα ένα γνωστικό αντικείμενο προώθησης της γνώσης της Ορθοδοξίας, των άλλων χριστιανικών ομολογιών και των κύριων θρησκειών του κόσμου δημιουργώντας κατ᾽ αυτόν τον τρόπο τις προϋποθέσεις ενός κριτικού διαλόγου με τη θρησκευτική ετερότητα, αλλά και της ανεκτικότητας απέναντί της. Παραλλήλως όμως ακυρώνουν οι ως άνω αποφάσεις και την επιδίωξη των εν λόγω προγραμμάτων σπουδών να εντάξουν και να κατανοήσουν εντός του σύγχρονου κόσμου τόσο τον Χριστιανισμό, όσο και ευρύτερα το θρησκευτικό φαινόμενο, μέσω της ανάδειξης της σημασίας της θρησκείας για τον σύγχρονο πολιτισμό, τα σύγχρονα ηθικά και βιοηθικά διλήμματα, την ψυχολογία, τις φυσικές επιστήμες, τα επίκαιρα κοινωνικά προβλήματα κ.ο.κ. (Καλαϊτζίδης, 2001

Το νέο στενά ομολογιακό ή και κατηχητικό μάθημα το οποίο περιγράφει το σκεπτικό της απόφασης του ΣτΕ δεν μπορεί να προβαίνει σε τέτοιου είδους ανοίγματα, όπως τα παραπάνω, αφού, όπως προαναφέραμε, απευθύνεται αποκλειστικά σε Ορθόδοξους μαθητές. Αυτό θα έχει ως συνέπεια το να μη δικαιούνται να το παρακολουθήσουν μαθητές άλλων χριστιανικών δογμάτων ή θρησκειών, αλλά και μαθητές οι οποίοι, αν και βαπτισμένοι Ορθόδοξοι, δηλώνουν ότι δεν τοποθετούν εαυτούς εντός των κόλπων της Ορθόδοξης Εκκλησίας και πίστης. Εξάλλου το Συμβούλιο της Επικρατείας προτρέπει διά των αποφάσεων του την Πολιτεία να θεσμοθετήσει «ισότιμα» μαθήματα για τις λοιπές θρησκευτικές κοινότητες, ώστε να αποτραπεί για τους μαθητές ο κίνδυνος «της ελεύθερης ώρας». Δυνητικά λοιπόν τόσο οι ετερόδοξοι Χριστιανοί και οι ολοένα και περισσότερο αυξανόμενοι Μουσουλμάνοι στη χώρα, όσο και αυτοί που δηλώνουν άθεοι ή θρησκευτικά αδιάφοροι, θα μπορούν πλέον να διεκδικήσουν το δικό τους «ισότιμο» μάθημα.

Επιπλέον δε, με τις αποφάσεις του το Συμβούλιο της Επικρατείας διευκολύνει τη δυνατότητα απαλλαγής από το Μάθημα των Θρησκευτικών οποιουδήποτε μαθητή επικαλείται απλώς «λόγους θρησκευτικής συνείδησης», αφού ο λεπτομερέστερος προσδιορισμός αυτών των λόγων θα αποτελούσε αποκάλυψη ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις ακόμη και Ορθόδοξοι Χριστιανοί μαθητές μπορούν πλέον να ζητούν απαλλαγή από το μάθημα, είτε γιατί δεν συμφωνούν για οποιουσδήποτε λόγους με το περιεχόμενό του είτε απλώς επειδή επιθυμούν να ελαφρύνουν το βεβαρημένο σχολικό τους πρόγραμμα. Με αυτόν τον τρόπο το Μάθημα των Θρησκευτικών, για πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού κράτους κινδυνεύει να καταστεί στην πράξη προαιρετικό μάθημα, αλλά και οι εκπαιδευτικοί θεολόγοι να υποβιβαστούν σε καθηγητές δεύτερης κατηγορίας.

Ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «Καιρός - για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης» στήριξε τα νέα προγράμματα σπουδών με παρεμβάσεις του κατά την εκδίκαση των σχετικών προσφυγών ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας. Το σκεπτικό μας ήταν ότι στα προγράμματα αυτά δίνονται αφενός η δέουσα έμφαση στο ορθόδοξο χριστιανικό δόγμα και αφετέρου οι απαραίτητες γνώσεις για τα υπόλοιπα δόγματα και θρησκείες, αλλά με έναν τρόπο πληροφοριακό και «ανοικτό», έτσι ώστε το Μάθημα των Θρησκευτικών να απευθύνεται σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές, χωρίς να προσβάλλει την πίστη τους, αλλά, αντίθετα, ενημερώνοντάς τους για την επικρατούσα θρησκεία της χώρας στην οποία ζουν, για τον τρόπο με τον οποίον αυτή η θρησκεία διαμόρφωσε την ελληνική ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό, αλλά και ευρύτερα για τη σημασία του θρησκευτικού φαινομένου στον κόσμο που μας περιβάλλει. Είναι αξιοσημείωτο ότι ειδική επιτροπή αποτελούμενη από ιεράρχες των Εκκλησιών Ελλάδος και Κρήτης είχε ήδη εκ των προτέρων εκφράσει τη σύμφωνη γνώμη της σχετικά με τα συγκεκριμένα προγράμματα σπουδών.

Από τα ανωτέρω προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα ότι η εφαρμογή των δικαστικών αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας αποτελεί καίριο και ίσως και θανάσιμο πλήγμα για το Μάθημα των Θρησκευτικών στην Ελλάδα. Εάν δεν ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα από πλευράς Πολιτείας, θα αποφοιτήσουν από το ελληνικό σχολείο γενιές μαθητών, οι οποίοι θα αγνοούν το περιεχόμενο των θρησκευτικών συμβόλων από τα οποία κατακλύζεται η κοινωνία μας, το θρησκευτικό λεξιλόγιο που έχει εισχωρήσει και έχει ενσωματωθεί στη γλώσσα μας, τις θρησκευτικής προέλευσης παραστάσεις, εκφράσεις και πρακτικές, ένα σημαντικό κομμάτι ελληνικής ιστορίας και πολιτισμού συνυφασμένο με την Ορθοδοξία και τον Χριστιανισμό και δη σε διαλεκτική αντιπαράθεση με το Ισλάμ και τον Ιουδαϊσμό, αλλά και τον κώδικα κατανόησης της τέχνης, της αρχιτεκτονικής, της λογοτεχνίας και της λαογραφίας στον βαθμό που αυτές είναι επηρεασμένες από θρησκευτικά περιεχόμενα και συγκείμενα.

Η πρόταση ενός πολιτιστικού μαθήματος των Θρησκευτικών, το οποίο θα έχει ως σκοπό του την προώθηση και την κατανόηση του ελληνορθόδοξου πολιτισμού, ώστε μέσω αυτής της κατανόησης οι μαθητές να μπορέσουν να εξοικειωθούν με την ορθόδοξη χριστιανική Εκκλησία και πίστη, είχε διατυπωθεί προ πολλού για πρώτη φορά από τον μακαριστό καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Νίκο Ματσούκα (1982) και αναπτύχθηκε περαιτέρω εν συνεχεία από τους συναδέλφους Παντελή Καλαϊτζίδη και Σταύρο Γιαγκάζογλου (2007).

Εξάλλου μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρόταση σε αυτήν τη συνάφεια κατέθεσε ο τότε διευθυντής του περιοδικού Νέα Εστία και νυν πρόεδρος του Ιδρύματος «Άρτος Ζωής» Σταύρος Ζουμπουλάκης (2006), αναφερόμενος σε ένα μάθημα θρησκευτικών βιβλικού χαρακτήρα. Κατά τον Ζουμπουλάκη η Βίβλος αποτελεί θεμελιακό κείμενο για τον ευρωπαϊκό πολιτισμό και ενοποιό στοιχείο για όλες τις χριστιανικές ομολογίες, για τους Ιουδαίους, με τους οποίους ο Χριστιανισμός μοιράζεται την Παλαιά Διαθήκη, για τους Μουσουλμάνους οι οποίοι αναγνωρίζουν την αξία και την αυθεντία της Βίβλου, αλλά ακόμη και για τους αποχρωματισμένους θρησκευτικά, οι οποίοι αδυνατούν να αρνηθούν τεκμηριωμένα την επίδραση της Βίβλου στον σύγχρονο πολιτισμό. Ο Ζουμπουλάκης δεν υποστήριξε βέβαια την άποψη να περιοριστεί το Μάθημα των Θρησκευτικών αποκλειστικά και μόνο στη μελέτη της Βίβλου, αλλά το να αποτελεί η Βίβλος το κεντρικό σημείο αναφοράς του μαθήματος, αφού ουσιαστικά όλα τα χριστιανικά κείμενα και μνημεία αποτελούν τρόπον τινά ερμηνεία της. Ένα τέτοιο μάθημα ασφαλώς και πρέπει να είναι υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές, αφού η Βίβλος αποτελεί βασικό πολιτιστικό αγαθό και λειτουργεί ως τέτοιο στη συλλογική μνήμη μας και στον διαχρονικό πολιτισμό μας, έστω και αν δεν το συνειδητοποιούμε πάντοτε (πβλ. για την ιστορία και το παρόν της Βίβλου στην εν Ελλάδι εκπαίδευση Σταύρου Γιαγκάζογλου, «Η Αγία Γραφή στην Εκπαίδευση», Θεολογία 85/4 [2014], 211-241).

Ως βιβλικός θεολόγος και καινοδιαθηκολόγος θεωρώ ιδιαίτερα ελκυστική την πρόταση του Σταύρου Ζουμπουλάκη, χωρίς ασφαλώς να θέλω σε καμία περίπτωση να μειώσω τη σημασία της ευρύτερης μελέτης του διαχρονικού Ορθόδοξου Χριστιανισμού μέσα από τα μνημεία και τα κείμενα του, αλλά και μέσα από τη ζωντανή του παράδοση, καθώς επίσης και από τον διάλογό του με τα άλλα δόγματα, τις άλλες θρησκείες και τις επιστήμες. Θέλω όμως εδώ να εξάρω τη σημασία και την ανάγκη ύπαρξης ενός υποχρεωτικού Μαθήματος των Θρησκευτικών στην ελληνική παιδεία για όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές, το οποίο θα περιλαμβάνει και θα τοποθετεί σε κεντρική θέση τη μελέτη της Βίβλου, κάτι το οποίο στην τρέχουσα συζήτηση δεν τονίζεται, έχω την αίσθηση, αρκούντως (σε αντιδιαστολή με το εξωτερικό, όπου δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη διδακτική του βιβλικού σχολικού μαθήματος, βλ. ενδεικτικά (Theißen, 2003; Zimmermann & Zimmermann, 2013; Roncace & Gray, 2005; Κουκουνάρας Λιάγκης, 2011).

Για τους ορθόδοξους Χριστιανούς μαθητές η μελέτη της Βίβλου είναι αυτονόητα εκ των ων ουκ άνευ, αφού δεν υπήρξε ποτέ Εκκλησία χωρίς Βίβλο. Έστω και αν ο κανόνας της Καινής Διαθήκης άρχισε να απαρτίζεται κατά τον δεύτερο αιώνα μ.Χ. και διήνυσε μια μακραίωνη πορεία μέχρι την οριστικοποίησή του, η πρώτη Εκκλησία είχε ευθύς εξ αρχής ως Βίβλο της την Παλαιά Διαθήκη. Η λειτουργική πράξη της Εκκλησίας, τα θεολογικά της κείμενα το κήρυγμα της, η ίδια η γλώσσα της, ο τρόπος επικοινωνίας της με τα μέλη της και με τον κόσμο, είναι σε μεγάλο βαθμό ακόμη και σήμερα βιβλικά. Η Βίβλος αποτελεί λοιπόν ενδογενές στοιχείο της ορθόδοξης εκκλησιαστικής ταυτότητας. Είναι επομένως ιδιαίτερα ανησυχητικό το γεγονός ότι υπό τις νέες συνθήκες θα μπορούσαν ακόμη και Ορθόδοξοι Χριστιανοί μαθητές να διεκδικούν την απαλλαγή τους από το μάθημα των Θρησκευτικών, με αποτέλεσμα να μη διδαχθούν τίποτε για το θεμέλιο της πίστης τους.

Αντίστοιχα ισχύουν και για τους Χριστιανούς μαθητές άλλων χριστιανικών δογμάτων και παραδόσεων, οι οποίοι απαλλασσόμενοι από το μάθημα θα χάσουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τον κόσμο της Βίβλου που και γι᾽ αυτούς αποτελεί τη βάση, το θεμέλιο και το κέντρο αναφοράς της πίστης τους. Επιπλέον δε, θα απολέσουν τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης με τους Ορθόδοξους συμμαθητές τους στην κατεξοχήν κοινή βάση όλων των χριστιανικών δογμάτων, που είναι η Βίβλος. Χάνεται έτσι η δυνατότητα ενός γόνιμου διαλόγου, ενός πλησιάσματος, μιας αλληλογνωριμίας και αλληλοκατανόησης, η οποία βέβαια στον χώρο του σχολείο οφείλει να είναι ξένη προς οποιεσδήποτε προσηλυτιστικές επιδιώξεις.

Από άλλη σκοπιά είναι απαραίτητη η μελέτη της Βίβλου στο πλαίσιο ενός ανοικτού Μαθήματος Θρησκευτικών για όλους τους μαθητές που εκπροσωπούν μη χριστιανικές θρησκευτικές κοινότητες. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι σήμερα πολλές συγκρούσεις ανά τον κόσμο σε όλα τα επίπεδα έχουν και θρησκευτικές ρίζες. Η ερμηνεία της Βίβλου έχει δυστυχώς διαδραματίσει διαχρονικά όχι μόνο θετικό, αλλά και αρνητικό ρόλο τροφοδοτώντας ιδεολογικά εθνοθρησκευτικές εντάσεις και συγκρούσεις. Ακριβώς για τον λόγο αυτόν είναι καίριας σημασίας η μελέτη της Βίβλου και η ερμηνεία της με έναν τρόπο που να οδηγεί στην εκ μέρους των μαθητών κατανόηση των αιτίων που οδηγούν στον θρησκευτικό φανατισμό, αλλά και της αυθεντικής χριστιανικής παράδοσης της αγάπης προς όλους ανεξαιρέτως τους ανθρώπους συμπεριλαμβανομένων και των εχθρών, η οποία μειώνει στο ελάχιστο τη δυνατότητα διαστροφής του βιβλικού μηνύματος.

Τέλος, ακόμη και για τους δεδηλωμένους άθεους ή τους θρησκευτικά αδιάφορους μαθητές η μελέτη της Βίβλου θα προσφέρει θεμελιακή γνώση ως προς το υπόβαθρο του σύγχρονου πολιτισμού, ο οποίος αποδίδει μέγιστη αξία στο ανθρώπινο πρόσωπο, στα ανθρώπινα δικαιώματα, στην αντικειμενική και καθολική ισχύ και τήρηση του νόμου, στον σεβασμό της ιστορίας, της παράδοσης και της ιδιοπροσωπίας ατόμων και κοινωνικών ομάδων, στην αξία των κοινωνικών αρετών κ.ο.κ. Είναι αδύνατον να κατανοηθεί ο σύγχρονος ευρωπαϊκός πολιτισμός, η ιστορία, η τέχνη, τα κείμενα και η εν γένει ταυτότητα και ιδιοπροσωπία των Ευρωπαίων πολιτών, ανεξαρτήτως των ιδιαίτερων καταβολών τους, χωρίς τη στοιχειώδη γνώση του θεμελιώδους χριστιανικού κειμένου.

Παρά την εν γένει υποχώρηση των κλασικών σπουδών, όπως είναι αδιανόητο στη χώρα μας, αλλά και σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, να υπάρξει σχολείο χωρίς κάποια αναφορά στην κλασική παιδεία, χωρίς κάποιο, έστω, μάθημα αφιερωμένο σε αυτήν, έτσι θα έπρεπε να είναι αδιανόητο το να υπάρξει σχολικό σύστημα στο οποίο οι μαθητές να μη διδάσκονται τίποτε για τη Βίβλο, να μην αποκτούν τη στοιχειώδη, έστω, βιβλική παιδεία (Γιανναράς, 1998, όπως στο Καλαϊτζίδης, 2000, σ. 80). Στερώντας τους μαθητές από αυτήν τη δυνατότητα τούς αρνούμαστε την πρόσβαση στην ίδια την ιστορία και την ψυχή του Ελληνισμού, του Χριστιανισμού και του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Πολλώ δε μάλλον, όταν ειδικά η Καινή Διαθήκη, που αποτελεί το διαχρονικό best-seller όλων των εποχών, είναι γραμμένη πρωτοτύπως στην ελληνική γλώσσα και έχει συμβάλει καθοριστικά στη διάδοση όχι μόνο του Χριστιανισμού, αλλά και του ελληνικού πολιτισμού σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της οικουμένης.

Παρά τις τεράστιες δυσκολίες και ανταποκρινόμενος στις σύγχρονες προκλήσεις, ο «Καιρός» θα συνεχίσει και στην παρούσα συγκυρία να αγωνίζεται για την επιβίωση και για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας. Δείγμα του οράματός μας αποτελεί και το ανά χείρας τεύχος του επιστημονικού περιοδικού μας.

Σε αυτό η Θρησκευτική Εκπαίδευση γίνεται εργαλείο προώθησης του πολυπολιτισμικού διαλόγου και μάλιστα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα (Αλμπανάκη) και συνδυάζεται με τις ΤΠΕ ώστε να εμπλέξει ενεργητικά τους μαθητές στης μάθηση (Buchanan, Lacey και Παζάρσκη), τη λογοτεχνία-ποίηση (Λιντζαροπούλου) και φυσικά τη Βίβλο, για να διδαχθεί το θέμα της δημιουργίας (Μαρκαντώνης). Είναι σημαντικό ότι σε αυτό το τεύχος παρουσιάζονται δύο έρευνες που έχουν γίνει πρόσφατα. Η πρώτη αναφορικά με την εφαρμογή των αλλαγών του Α.Π.Σ. από τους θεολόγους εκπαιδευτικούς, στην οποία διαφαίνεται ότι, αν και οι θεολόγοι συμμερίζονται στην πλειοψηφία τους τις παιδαγωγικές προτεραιότητες των αλλαγών, διαπιστώνεται μία δυσκολία εφαρμογής τους στη σχολική τάξη (Γκρίλης). Η δεύτερη αφορά τη διερεύνηση της προσωπική θεωρίας του θεολόγου και η δυνατότητα εφαρμογής επιμόρφωση θεολόγων-εκπαιδευτικών σε ελληνικό πλαίσιο με σκοπό τον αναστοχασμό (Βαλλιανάτος). Οπωσδήποτε, στο τεύχος ξεχωρίζουν, τέλος, οι ανταποκρίσεις από τη 3η Πανελλήνια Συνάντηση του ΚΑΙΡΟΥ στην Αθήνα (Παπαδόπουλος) και του Διεθνές Συνεδρίου του European Forum for Teachers of Religious Education στο Δουβλίνο (Παρασκευόπουλος).

Ολόκληρο το άρθρο στο: http://www.gjre.gr/current-issue


Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2863
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #136 στις: Νοέμβριος 16, 2019, 08:06:02 μμ »
Αφού οι καθηγητές δευτεροβάθμιας θεολόγοι θέλουν να παραμείνει ομολογιακού χαρακτήρα και συνεπώς προαιρετικής παρακολούθησης ας γίνει έτσι. Ό,τι πει το ΣτΕ. Κατ' εμέ τόσο το καλύτερο. Να μείνουν δίχως μαθητές οι ώρες των θρησκευτικών. Εκείνην την ώρα θα μπορούν να ξεκουράζουνται ή να διδάσκονται κάποιο άλλο αντικείμενο που τους αρέσει.

Αποσυνδεδεμένος ΚΠ

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 553
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #137 στις: Νοέμβριος 16, 2019, 08:14:24 μμ »
Πολλοί μαθητές δεν θέλουν τα μαθηματικά, άλλοι δεν θέλουν την Χημεία, άλλοι τα αρχαία, όλοι οι μαθητές όμως τα παρακολουθούν υποχρεωτικά και εξετάζονται κανονικότατα και αξιολογούνται. Το ίδιο ακριβώς πρέπει να γίνει και με τα θρησκευτικά. Η χώρα είναι Χριστιανική Ορθόδοξη και όπως πολύ σωστά έκρινε το ΣτΕ θα πρέπει να διδάσκονται στο αυτό πνεύμα ακυρώνοντας στην ουσία τους "φακέλους" του Φίλη που δημιουργούσαν μια σύγχυση καθώς παρουσίαζε τις θρησκείες κατα τρόπο συγκρητιστικό. Όσο για το επιχείρημα οτι έρχονται μουσουλμάνοι στην χώρα, 1ον ξέρουν πολύ καλά που ήρθαν (δεν είναι μουσουλμανική χώρα η Ελλάδα) και καλό είναι να μάθουν τα στοιχειώδη πιστεύω της χώρας που επέλεξαν να ζήσουν το υπόλοιπο της ζωής τους και 2ον υπάρχει στην Β Λυκείου το μάθημα των μεγαλύτερων θρησκειών (που συμπεριλαμβάνει και το Ισλάμ). Αν πάλι δεν ικανοποιούνται υπάρχει και το ομόδοξο Ντουμπάι και Κατάρ με πολύ καλύτερο βιοτικό επίπεδο και ευκαιρίες εργασίας καθώς και μεγάλα ιεροδιδασκαλεία και μεντρεσέδες. Λυπάμαι που θα το πώ, αλλά οι κύριοι και κυρίες του ΚΑΙΡΟΥ μόνο θεολόγοι δεν είναι, όταν πρεσβεύουν ότι όλοι είναι το ίδιο και ο Χριστός και ο Μωάμεθ και ο Βούδας και ο Κούδας ένας αχταρμάς, μη πιστεύοντας στην ουσία στο Χριστό ώς αληθινό Θεό που αποκαλύφθηκε στον άνθρωπο ώς ένσαρκος Θείος Λόγος ολοκληρώνοντας το σωτηριολογικό του έργο με το Θείο Πάθος Του πάνω στον Σταυρό, την τριήμερη Ταφή και Ανάσταση δίνοντας την ελπίδα της Αναστάσεως στους ανθρώπους. Απουσιαζει παντελώς ο Πατερικός Λόγος και προβάλλονται ετερόκλητα και ξένα προς την Ορθοδοξία πρότυπα και άλλα πολλά... Μάλλον εισήχθησαν απο τύχη στις θεολογικές σχολές γιατί δεν έπιασαν την Νομική ή άλλες  πρώτες τους προτιμήσεις.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 16, 2019, 09:25:48 μμ από ΚΠ »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #138 στις: Νοέμβριος 17, 2019, 10:01:29 πμ »
Λυπάμαι που θα το πώ, αλλά οι κύριοι και κυρίες του ΚΑΙΡΟΥ μόνο θεολόγοι δεν είναι, όταν πρεσβεύουν ότι όλοι είναι το ίδιο και ο Χριστός και ο Μωάμεθ και ο Βούδας και ο Κούδας ένας αχταρμάς, μη πιστεύοντας στην ουσία στο Χριστό ώς αληθινό Θεό που αποκαλύφθηκε στον άνθρωπο ώς ένσαρκος Θείος Λόγος ολοκληρώνοντας το σωτηριολογικό του έργο με το Θείο Πάθος Του πάνω στον Σταυρό, την τριήμερη Ταφή και Ανάσταση δίνοντας την ελπίδα της Αναστάσεως στους ανθρώπους.

Νομίζω πως οι ισοπεδωτικές αντιλήψεις, η διαστρέβλωση των θέσεων των συνομιλητών και οι αφορισμοί που περιλαμβάνονται στο παραπάνω μήνυμα δε βοηθούν τη συζήτηση, καθώς το κρίσιμο θέμα που καλούμαστε όλοι να αντιμετωπίσουμε - μετά τις αποφάσεις του ΣτΕ που καθιστούν προαιρετικό το μάθημα των Θρησκευτικών – είναι πως θα διαχειριστούμε στην πράξη, μέσα στα σχολεία, τα προβλήματα που θα προκύψουν. Και φυσικά το θέμα δεν αφορά μόνο τους περίπου 3.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ01 (Θεολόγοι) που διδάσκουν στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, αλλά ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα ….

Αποσυνδεδεμένος Δάφνη87

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 473
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #139 στις: Νοέμβριος 17, 2019, 10:35:28 πμ »
Πολλοί μαθητές δεν θέλουν τα μαθηματικά, άλλοι δεν θέλουν την Χημεία, άλλοι τα αρχαία, όλοι οι μαθητές όμως τα παρακολουθούν υποχρεωτικά και εξετάζονται κανονικότατα και αξιολογούνται. Το ίδιο ακριβώς πρέπει να γίνει και με τα θρησκευτικά. Η χώρα είναι Χριστιανική Ορθόδοξη και όπως πολύ σωστά έκρινε το ΣτΕ θα πρέπει να διδάσκονται στο αυτό πνεύμα ακυρώνοντας στην ουσία τους "φακέλους" του Φίλη που δημιουργούσαν μια σύγχυση καθώς παρουσίαζε τις θρησκείες κατα τρόπο συγκρητιστικό. Όσο για το επιχείρημα οτι έρχονται μουσουλμάνοι στην χώρα, 1ον ξέρουν πολύ καλά που ήρθαν (δεν είναι μουσουλμανική χώρα η Ελλάδα) και καλό είναι να μάθουν τα στοιχειώδη πιστεύω της χώρας που επέλεξαν να ζήσουν το υπόλοιπο της ζωής τους και 2ον υπάρχει στην Β Λυκείου το μάθημα των μεγαλύτερων θρησκειών (που συμπεριλαμβάνει και το Ισλάμ). Αν πάλι δεν ικανοποιούνται υπάρχει και το ομόδοξο Ντουμπάι και Κατάρ με πολύ καλύτερο βιοτικό επίπεδο και ευκαιρίες εργασίας καθώς και μεγάλα ιεροδιδασκαλεία και μεντρεσέδες. Λυπάμαι που θα το πώ, αλλά οι κύριοι και κυρίες του ΚΑΙΡΟΥ μόνο θεολόγοι δεν είναι, όταν πρεσβεύουν ότι όλοι είναι το ίδιο και ο Χριστός και ο Μωάμεθ και ο Βούδας και ο Κούδας ένας αχταρμάς, μη πιστεύοντας στην ουσία στο Χριστό ώς αληθινό Θεό που αποκαλύφθηκε στον άνθρωπο ώς ένσαρκος Θείος Λόγος ολοκληρώνοντας το σωτηριολογικό του έργο με το Θείο Πάθος Του πάνω στον Σταυρό, την τριήμερη Ταφή και Ανάσταση δίνοντας την ελπίδα της Αναστάσεως στους ανθρώπους. Απουσιαζει παντελώς ο Πατερικός Λόγος και προβάλλονται ετερόκλητα και ξένα προς την Ορθοδοξία πρότυπα και άλλα πολλά... Μάλλον εισήχθησαν απο τύχη στις θεολογικές σχολές γιατί δεν έπιασαν την Νομική ή άλλες  πρώτες τους προτιμήσεις.
Συγνώμη, αλλά θα υπάρχει χώρα του δυτικού κόσμου στην οποία τα Θρησκευτικά είναι υποχρεωτικό μάθημα, όπως πχ τα Μαθηματικά?! Μπορεί και να υπάρχει-δεν ξέρω. Στη βόρεια Αμερική πάντως που έχω ζήσει πολλά χρόνια δεν ήταν?! Υπάρχει κάποια δυτική Ευρωπαική που να είναι υποχρεωτικό?! :o

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158558
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 441
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 387
Σύνολο: 389

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.131 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.