*

Αποστολέας Θέμα: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;  (Αναγνώστηκε 33106 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2140
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #98 στις: Νοέμβριος 02, 2019, 07:58:41 μμ »
συνάντηση με έναν τέτοιο χριστιανισμό Χρ. Γιανναράς: Περιμένοντας την Ανάσταση (1985, ET1)

https://www.youtube.com/watch?v=4mES3RKxP7A


Περιμένοντας την Ανάσταση - Νικηφόρος Βρεττάκος 1
https://www.youtube.com/watch?v=C8U_PbeS7yY


Χρ. Γιανναράς για Επιστήμη-Μεταφυσική
https://www.youtube.com/watch?v=TcHzEAyZ3so

Και ο Γιανναράς προσπαθεί να "εξηγήσει" μεταφυσικά ερωτήματα που αφορούν στη θρησκεία στα οποία δεν είναι δυνατόν να δοθούν απαντήσεις μέσω της περιορισμένης ανθρώπινης εμπειρίας.
Παρότι αρχικά σπούδασε θεολογία, ξέφυγε από τα στερεότυπα και τις δογματικές αρχές του χριστιανισμού, κάτι το οποίο προφανέστατα δεν το έχει καταφέρει η πανελλήνια ένωση θεολόγων, με αποτέλεσμα να αρνείται να γίνεται διάλογος στο μάθημα των θρησκευτικών. Προτιμά να μεταφέρει αυτούσια τις απόψεις της εκκλησίας, γιατί είναι πιο εύκολο και ανώδυνο από την αμφισβήτηση και τη διαφορετική άποψη στα θρησκευτικά και εν γένει φιλοσοφικά ζητήματα.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 02, 2019, 08:00:49 μμ από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:01:25 »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5191
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #99 στις: Νοέμβριος 02, 2019, 09:36:36 μμ »
Και ο Γιανναράς προσπαθεί να "εξηγήσει" μεταφυσικά ερωτήματα που αφορούν στη θρησκεία στα οποία δεν είναι δυνατόν να δοθούν απαντήσεις μέσω της περιορισμένης ανθρώπινης εμπειρίας Παρότι αρχικά σπούδασε θεολογία, ξέφυγε από τα στερεότυπα και τις δογματικές αρχές του χριστιανισμού, κάτι το οποίο προφανέστατα δεν το έχει καταφέρει η πανελλήνια ένωση θεολόγων, με αποτέλεσμα να αρνείται να γίνεται διάλογος στο μάθημα των θρησκευτικών. Προτιμά να μεταφέρει αυτούσια τις απόψεις της εκκλησίας, γιατί είναι πιο εύκολο και ανώδυνο από την αμφισβήτηση και τη διαφορετική άποψη στα θρησκευτικά και εν γένει φιλοσοφικά ζητήματα.


Yπάρχουν και άλλοι που ξεφεύγουν από τα στερεότυπα, ακόμα και στον χώρο της Εκκλησίας. Π.χ ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος. Πριν από καιρό, έδινε μια εφημερίδα δυο βιβλία του και αποφάσισα να τα πάρω: το ένα παρουσίαζε όλες τις μεγάλες θρησκείες και το άλλο ειδικά το Ισλάμ. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση η διακριτικότητα και ο σεβασμός με τον οποίο παρουσίαζε τις άλλες θρησκείες. Εγώ, για να είμαι ειλικρινής, δεν ξέρω αν θα κρατιόμουν να μη σχολιάσω κάποια στοιχεία που βρίσκω αρνητικά. Πρέπει να είναι πολύ αξιόλογος άνθρωπος.

Το κακό είναι όμως ότι με έναν περίεργο τρόπο πάντα περισσότερο θόρυβο κάνουν οι σκοταδιστές. Και πάντα βρίσκουν τρόπο να επιβάλουν τις απόψεις τους, εκμεταλλευόμενοι την άγνοια των ανθρώπων.
Είναι κρίμα. :(
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 02, 2019, 09:38:36 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 118
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #100 στις: Νοέμβριος 02, 2019, 09:50:12 μμ »
Ο Γιανναράς μπορεί να «φιλοσοφεί» όπως γράφτηκε προηγουμένως, αλλά ο Άγιος Πειραιώς (ο κατά κόσμον Σεραφείμ Μεντζελόπουλος, μπορείτε να τον απολαύσετε στο https://www.youtube.com/watch?v=R_6kP-8qozo ) μαθαίνω πως έχει τα νεύρα του με την εξέλιξη που φαίνεται να παίρνει το θέμα.

Οι «παροικούντες την Ιερουσαλήμ», δηλαδή οι διαμένοντες στην Α΄ Αρχιερατική Περιφέρεια της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιά, γινόμαστε καθημερινά δέκτες της «γκρίνιας»...

Οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Ορθοδοξίας (συγνώμη … της Επικρατείας εννοούσα) για τα Θρησκευτικά (…..εισηγήτρια στη συγκεκριμένη υπόθεση ήταν γνωστό «πνευματικό τέκνο» του Άγιου Πειραιώς….) μπορεί να τον χαροποίησαν, καθώς διώχνει τα «μιάσματα» και θέτει σα στόχο την «ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης» καθορίζοντας ξεκάθαρα «ότι το μάθημα αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές» όμως τι γίνεται τώρα

Α) με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων σύμφωνα με την οποία «το σύστημα για την εξαίρεση μαθητών από το υποχρεωτικό μάθημα των θρησκευτικών παραβιάζει την Ευρωπαϊκή Σύμβαση, καθώς οι γονείς απαιτείται να υποβάλλουν επίσημη δήλωση, στην οποία θα αναφέρουν ότι τα παιδιά τους δεν είναι ορθόδοξα».

Β) με την απαλοιφή του θρησκεύματος από το myschool και τα απολυτήρια που αναγκαστικά θέσπισε η κ. Κεραμέως (… ο κ. Φίλης και ο κ. Γαβρόγλου δεν το τόλμησαν καν!) ;

Τι φοβάται ο Άγιος Πειραιώς;

Αν αρχίσει και «ξηλώνεται το πουλόβερ», αν αρχίσουν οι αλλόθρησκοι, οι άθεοι, οι ετερόδοξοι, οι αδιάφοροι, οι τεμπέληδες, οι …. να απαλλάσσονται σωρηδόν από το μάθημα των Θρησκευτικών μήπως γίνουμε «Πορτογαλία»;

Στην Πορτογαλία το Συνταγματικό Δικαστήριο της χώρας αποφάσισε τελικά ότι δε θα δηλώνει αυτός που δε θέλει να συμμετέχει στο μάθημα των Θρησκευτικών, αλλά αυτός που θέλει να συμμετέχει.

Αν φτάσουμε στο σημείο αυτό και στην Ελλάδα, για να δούμε μετά πόσα τμήματα Θρησκευτικών θα συγκροτούνται στα σχολεία κατόπιν ειδικής αίτησης των γονέων και κηδεμόνων, καθώς προφανώς η Πολιτεία θα βάλει κάποιο όριο μαθητών για τη συγκρότηση τμημάτων – δε νομίζω να πληρώνει για να γίνονται «ιδιαίτερα» μαθήματα θρησκευτικών σε τμήματα των 5 και των 10 μαθητών….

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2140
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #101 στις: Νοέμβριος 02, 2019, 09:56:31 μμ »

Yπάρχουν και άλλοι που ξεφεύγουν από τα στερεότυπα, ακόμα και στον χώρο της Εκκλησίας. Π.χ ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος. Πριν από καιρό, έδινε μια εφημερίδα δυο βιβλία του και αποφάσισα να τα πάρω: το ένα παρουσίαζε όλες τις μεγάλες θρησκείες και το άλλο ειδικά το Ισλάμ. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση η διακριτικότητα και ο σεβασμός με τον οποίο παρουσίαζε τις άλλες θρησκείες. Εγώ, για να είμαι ειλικρινής, δεν ξέρω αν θα κρατιόμουν να μη σχολιάσω κάποια στοιχεία που βρίσκω αρνητικά. Πρέπει να είναι πολύ αξιόλογος άνθρωπος.

Το κακό είναι όμως ότι με έναν περίεργο τρόπο πάντα περισσότερο θόρυβο κάνουν οι σκοταδιστές. Και πάντα βρίσκουν τρόπο να επιβάλουν τις απόψεις τους, εκμεταλλευόμενοι την άγνοια των ανθρώπων.
Είναι κρίμα. :(

Απάντησες: οι σκοταδιστές επικρατούν ακριβώς λόγω άγνοιας του ¨μέσου¨και κάτω Έλληνα, ο οποίος είναι και το στήριγμα της επίσημης εκκλησίας με "φωτεινές" πάντα εξαιρέσεις. Δεν αρκούν όμως για να "ξυπνήσει" η μάζα και έτσι η ιστορία συνεχίζεται, αφού η πολιτική εξουσία είναι ανύπαρκτη και ανίσχυρη. Δε τολμά να έρθει σε ρήξη με την εκκλησία, γιατί η μάζα ψηφίζει. Στην τελική, η πολιτεία δεν επιθυμεί να την αφυπνίσει, φοβούμενη μήπως κινδυνεύσει και η δική της εξουσία.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:01:25 »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5191
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #102 στις: Νοέμβριος 02, 2019, 10:38:41 μμ »
Οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Ορθοδοξίας (συγνώμη … της Επικρατείας εννοούσα) για τα Θρησκευτικά (…..εισηγήτρια στη συγκεκριμένη υπόθεση ήταν γνωστό «πνευματικό τέκνο» του Άγιου Πειραιώς….) μπορεί να τον χαροποίησαν, καθώς διώχνει τα «μιάσματα» και θέτει σα στόχο την «ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης» καθορίζοντας ξεκάθαρα «ότι το μάθημα αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές» όμως τι γίνεται τώρα

Α) με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων σύμφωνα με την οποία «το σύστημα για την εξαίρεση μαθητών από το υποχρεωτικό μάθημα των θρησκευτικών παραβιάζει την Ευρωπαϊκή Σύμβαση, καθώς οι γονείς απαιτείται να υποβάλλουν επίσημη δήλωση, στην οποία θα αναφέρουν ότι τα παιδιά τους δεν είναι ορθόδοξα».

Β) με την απαλοιφή του θρησκεύματος από το myschool και τα απολυτήρια που αναγκαστικά θέσπισε η κ. Κεραμέως (… ο κ. Φίλης και ο κ. Γαβρόγλου δεν το τόλμησαν καν!) ;

Τι φοβάται ο Άγιος Πειραιώς;

Αν αρχίσει και «ξηλώνεται το πουλόβερ», αν αρχίσουν οι αλλόθρησκοι, οι άθεοι, οι ετερόδοξοι, οι αδιάφοροι, οι τεμπέληδες, οι …. να απαλλάσσονται σωρηδόν από το μάθημα των Θρησκευτικών μήπως γίνουμε «Πορτογαλία»;



Ε ναι... Επόμενο είναι. Προσπαθούν να εφαρμόσουν μια θρησκευτική πολιτική, που σε κάποια σημεία παραβιάζει ανθρώπινα δικαιώματα. Και μπορεί το ΣτΕ να ακροβατεί, για να τα δικαιολογήσει, αλλά το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δεν έχει διάθεση να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα.

Έχουμε να δούμε πολλά... 8)

« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 02, 2019, 10:42:18 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5550
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #103 στις: Νοέμβριος 03, 2019, 01:30:18 πμ »

Yπάρχουν και άλλοι που ξεφεύγουν από τα στερεότυπα, ακόμα και στον χώρο της Εκκλησίας. Π.χ ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος. Πριν από καιρό, έδινε μια εφημερίδα δυο βιβλία του και αποφάσισα να τα πάρω: το ένα παρουσίαζε όλες τις μεγάλες θρησκείες και το άλλο ειδικά το Ισλάμ. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση η διακριτικότητα και ο σεβασμός με τον οποίο παρουσίαζε τις άλλες θρησκείες. Εγώ, για να είμαι ειλικρινής, δεν ξέρω αν θα κρατιόμουν να μη σχολιάσω κάποια στοιχεία που βρίσκω αρνητικά. Πρέπει να είναι πολύ αξιόλογος άνθρωπος.

Το κακό είναι όμως ότι με έναν περίεργο τρόπο πάντα περισσότερο θόρυβο κάνουν οι σκοταδιστές. Και πάντα βρίσκουν τρόπο να επιβάλουν τις απόψεις τους, εκμεταλλευόμενοι την άγνοια των ανθρώπων.
Είναι κρίμα. :(

Ο αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος είναι μια λαμπρή εξαίρεση. Φαίνεται ο άνθρωπος και από τον τρόπο που μιλάει, αλλά και όσοι τον έχουν γνωρίσει από κοντά έχουν να λένε τα καλύτερα, από όσο μπορώ και γνωρίζω.
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 118
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #104 στις: Νοέμβριος 03, 2019, 09:02:00 μμ »
Για να μην παρεξηγηθώ ….

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 3567/τεύχος Β’/24-09-2019 η απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκης Κεραμέως με θέμα: «Απαλοιφή των πεδίων «ΘΡΗΣΚΕΥΜΑ» και «ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ» στους τίτλους του Γενικού Λυκείου». Σε άλλα ΦΕΚ έχουν δημοσιευτεί και αντίστοιχες αποφάσεις για τους  υπόλοιπους τύπους σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Προφανώς δεν μπήκε ο «δαίμονας μέσα της» ούτε η κ. Κεραμέως μεταβλήθηκε σε «διώκτη της Ορθοδοξίας», όπως θα έλεγε και ο Άγιος Πειραιώς.

Απλά αναγκάστηκε να εφαρμόσει την 28/2019 απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αφού νομοθετεί στην Αθήνα και όχι στην Τεχεράνη….

ΤΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ Η ΑΡΧΗ
Αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα η απόφαση 28/2019 με την οποία κρίθηκε ότι η αναγραφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας στα στοιχεία που τηρούνται στο σχολείο, στους τίτλους και πιστοποιητικά σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στο πληροφοριακό σύστημα «myschool» είναι παράνομη.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της Αρχής, η αναγραφή του θρησκεύματος στο Ατομικό Δελτίο Μαθητή και στο Μητρώο Μαθητή καθώς και στους απολυτήριους τίτλους και στους λοιπούς τίτλους και αποδεικτικά σπουδών των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραβιάζει την αρχή της αναγκαιότητας και αναλογικότητας.

Διότι σκοπός της σχετικής επεξεργασίας είναι αποκλειστικά αφενός η παρακολούθηση της φοίτησης και αφετέρου η επίσημη βεβαίωση για τις επιδόσεις και την επιτυχή περάτωση των σπουδών του μαθητή στον αντίστοιχο εκπαιδευτικό κύκλο.

Ενόψει του σκοπού αυτού, η αναγραφή του θρησκεύματος του μαθητή στα στοιχεία που τηρούνται στο σχολείο καθώς και σε ιδιαίτερο πεδίο επί του απολυτήριου τίτλου και των λοιπών τίτλων και αποδεικτικών σπουδών και η συνακόλουθη καταχώρισή του στο αντίστοιχο αρχείο που τηρεί το σχολείο (αρχείο τίτλων), αλλά και μόνη η αποτύπωση πεδίου για τη δήλωση του θρησκεύματος στα σχετικά έντυπα, υπερβαίνουν τον σκοπό της επεξεργασίας και, ως εκ τούτου, δεν είναι νόμιμες.

Γιατί το θρήσκευμα δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την επίδοση του μαθητή, ούτε με την διαγωγή του, που και αυτή βεβαιώνεται στον τίτλο.

Πολύ περισσότερο που ο απολυτήριος τίτλος χρησιμοποιείται από τον κάτοχό του ως τυπικό προσόν για ποικίλες χρήσεις εκτός σχολείου (π.χ. για συμμετοχή σε διαδικασίες επιλογής προς πρόσληψη εργαζομένων).

Στην τελευταία αυτή περίπτωση, η αναγραφή του θρησκεύματος στο απολυτήριο – όπως άλλωστε και η μη συμπλήρωση του σχετικού πεδίου εάν υπάρχει – θα μπορούσε επιπλέον να εκθέσει τον κάτοχο του απολυτηρίου σε διακρίσεις με βάση τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 13 του Συντάγματος.

Κατά συνέπεια, η αναγραφή του θρησκεύματος τόσο ως προαιρετική, όσο και πολύ περισσότερο ως υποχρεωτική στους απολυτήριους τίτλους σπουδών και η εμφάνιση σχετικού πεδίου στα σχετικά έντυπα δεν είναι νόμιμη, διότι αντιβαίνει προς τη θεμελιώδη αρχή της αναγκαιότητας και προς την αρχή της ελαχιστοποίησης της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (άρθρο 4 παρ. 1 (β’) ν. 2472/1997 και 5 παρ. 1 (γ) και 25 παρ. 2 του ΓΚΠΔ).

Με την απόφασή της η Αρχή έκρινε ότι:
α) η αναγραφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας στα στοιχεία που τηρούνται στο σχολείο, στους τίτλους και πιστοποιητικά σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στο πληροφοριακό σύστημα «myschool» καθώς και η ύπαρξη αντίστοιχων πεδίων στα σχετικά έντυπα, ανεξαρτήτως αν είναι προαιρετική η συμπλήρωσή τους και
β) η δήλωση ότι ο μαθητής δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος και εξ αυτού επικαλείται λόγους θρησκευτικής συνείδησης για την απαλλαγή του από το μάθημα των Θρησκευτικών, δεν είναι νόμιμες για τους λόγους που αναφέρονται στο σκεπτικό της παρούσας

Στο πλαίσιο αυτό η Αρχή καλεί το Υπουργείο Παιδείας, ως υπεύθυνο επεξεργασίας,
α) να απόσχει από τις ως άνω μη σύννομες πράξεις επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων των μαθητών,
β) να μεριμνήσει για την άμεση τροποποίηση των σχετικών ρυθμίσεων και να λάβει κάθε αναγκαίο μέτρο προκειμένου να μην αναγράφεται πλέον το θρήσκευμα και η ιθαγένεια στα στοιχεία που τηρούνται στο σχολείο και στους τίτλους και πιστοποιητικά σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και στο πληροφοριακό σύστημα «myschool» και
γ) να εκδώσει κάθε αναγκαία οδηγία προς τις οικείες εκπαιδευτικές αρχές και τους διευθυντές των σχολείων ώστε, εφεξής, για την απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών να μην απαιτείται η δήλωση ότι ο μαθητής δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος, αλλά το δικαίωμα αυτό να ασκείται (από τον ίδιο τον μαθητή αν είναι ενήλικος ή από τους γονείς του αν είναι ανήλικος), κατ’ επίκληση αποκλειστικά και μόνον λόγων συνείδησης.


Αποσυνδεδεμένος menandros

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 304
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #105 στις: Νοέμβριος 03, 2019, 10:07:20 μμ »
H ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΣΕ ολο της το μεγαλειο όπου θέλουμε αποκαλυπτουμε την θρησκευτικη μας ταυτοτητα όπου θέλουμε όχι

ο ΣτΕ το απασχόλησε η περίπτωση έφεδρου ανθυπολοχαγού που υπηρέτησε τη θητεία του και το 2003 κλήθηκε για μετεκπαίδευση. Εκείνος κατέθεσε αίτηση και ζήτησε να εκπληρώσει εναλλακτική πολιτική κοινωνική υπηρεσία ως αντιρρησίας συνειδήσεως, προσκομίζοντας παράλληλα πιστοποιητικό της Κεντρικής Εκκλησίας των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά Ελλάδος, το οποίο ανέφερε ότι από το 2003 ανήκει στο δόγμα αυτό. Το Στρατολογικό Γραφείο απέρριψε το αίτημα με την αιτιολογία ότι ήδη έχει υπηρετήσει στις Ένοπλες Δυνάμεις. Ο πολίτης δεν εμφανίστηκε για την εκπλήρωση της εφεδρείας και κηρύχθηκε ανυπότακτος εσωτερικού σε καιρό ειρήνης και του επιβλήθηκε εξάμηνη πρόσθετη στρατιωτική θητεία.
Η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε μη νόμιμη την αιτιολογία με την οποία απέρριψε το Στρατολογικό Γραφείο το αίτημά του πολίτη. Ειδικότερα, αναφέρεται στην απόφαση ότι σύμφωνα με τις συνταγματικές επιταγές, την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την Προστασία των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και τη νομοθεσία, "εφόσον ο αιτών μετάβαλε θρησκευτικές απόψεις, ενστερνιζόμενος το δόγμα της Κεντρικής Εκκλησίας των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά, μετά την εκπλήρωση ένοπλής στρατιωτικής υπηρεσίας, διατελών στην κατάσταση της εφεδρείας, η μεταβολή αυτή δεν αποτελούσε λόγο αποκλεισμού του από την υπαγωγή στις διατάξεις του Ν.2510/1997 περί αντιρρησιών συνειδήσεως, προκειμένου υπό την εν λόγω στρατιωτική κατάσταση να εκπληρώσει εναλλακτική πολιτική κοινωνική υπηρεσία".

www.ellinikos-stratos.com/stratologia/antirisies.asp
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 03, 2019, 10:09:20 μμ από menandros »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 118
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #106 στις: Νοέμβριος 04, 2019, 03:56:16 μμ »
Συνέντευξη δικηγόρου Βασίλη Σωτηρόπουλου
(ολόκληρο το κείμενο στο http://www.dikaiosyni.com/featured_selected/synentevxi-vasili-sotiropoulou/ )

Η πρόσφατη απόφαση του ΕΔΔΑ Παπαγεωργίου κ.α. κατά Ελλάδας, είναι μια εξαιρετικής σημασίας απόφαση, που επηρεάζει άμεσα το υφιστάμενο καθεστώς σε Ελλάδα και Κύπρο για το μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία. Συγκεκριμένα, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, αποφάσισε ότι το ελληνικό σύστημα απαλλαγής μαθητών από τα θρησκευτικά παραβιάζει την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Τόνισε στην απόφαση του, ότι οι ελληνικές αρχές δεν είχαν το δικαίωμα να υποχρεώνουν τα πρόσωπα να αποκαλύπτουν τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις, μέσω της υποβολής μιας επίσημης δήλωσης στην οποία να αναφέρουν ότι τα παιδιά τους δεν είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, γεγονός το οποίο οδηγούσε σε στιγματισμό ατόμων σε μικρές κοινωνίες.

Ερώτηση: Ποιος θεωρείτε ότι θα ήταν ο ενδεδειγμένος τρόπος συμμόρφωσης των ελληνικών αρχών με την απόφαση του ΕΔΔΑ;

Απάντηση: Ήδη το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι θα συμμορφωθεί με την απόφαση, οπότε το πρώτο βήμα θα είναι η ανάκληση της υπουργικής απόφασης Γαβρόγλου και της εγκυκλίου Λοβέρδου και η αντικατάστασή της με μια νέα διαδικασία απαλλαγής και η θεσμοθέτηση του νέου εναλλακτικού μαθήματος που ζήτησε και το ΣτΕ για όσους απαλλάσσονται. Κατά τη γνώμη μου αυτά επιβάλλουν νέα νομοθεσία. Δεν είναι θέματα υπουργικών αποφάσεων. Πρέπει να γνωρίζουν την ευρύτερη δυνατή δημοκρατική νομιμοποίηση κι επομένως είναι ύλη ψήφισης από την Βουλή των Ελλήνων

Ερώτηση: Η πρώην αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας κ. Αναγνωστοπούλου δήλωσε ότι η ίδια είχε τολμήσει να πει αυτά που λέει σήμερα το ΕΔΔΑ και ότι δεν περιμένει συγγνώμη από κανένα, συμφωνείτε μαζί της;

Απάντηση: Όλοι οι Υπουργοί Παιδείας και οι Αναπληρωτές τους από το 2015 και μετά πρέπει να ζητήσουν συγγνώμη από τον Ελληνικό Λαό που οδήγησαν την χώρα σε μια καταδίκη για παραβίαση ανθρώπινων δικαιωμάτων. Επειδή όμως δεν θα το κάνουν, η γνώμη μου είναι ότι οι αποζημιώσεις πρέπει να καταλογιστούν ισομερώς στους υπεύθυνους της παραβίασης των δικαιωμάτων και να τις καταβάλουν από την προσωπική τους περιουσία. Θα πρέπει να θεσπιστεί η σχετική νομοθεσία για να συνειδητοποιήσουν οι πολιτικοί ότι η δουλειά που κάνουν δεν είναι μόνο λόγια.

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2140
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #107 στις: Νοέμβριος 04, 2019, 06:38:44 μμ »
Συνέντευξη δικηγόρου Βασίλη Σωτηρόπουλου
(ολόκληρο το κείμενο στο http://www.dikaiosyni.com/featured_selected/synentevxi-vasili-sotiropoulou/ )

Η πρόσφατη απόφαση του ΕΔΔΑ Παπαγεωργίου κ.α. κατά Ελλάδας, είναι μια εξαιρετικής σημασίας απόφαση, που επηρεάζει άμεσα το υφιστάμενο καθεστώς σε Ελλάδα και Κύπρο για το μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία. Συγκεκριμένα, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, αποφάσισε ότι το ελληνικό σύστημα απαλλαγής μαθητών από τα θρησκευτικά παραβιάζει την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Τόνισε στην απόφαση του, ότι οι ελληνικές αρχές δεν είχαν το δικαίωμα να υποχρεώνουν τα πρόσωπα να αποκαλύπτουν τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις, μέσω της υποβολής μιας επίσημης δήλωσης στην οποία να αναφέρουν ότι τα παιδιά τους δεν είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, γεγονός το οποίο οδηγούσε σε στιγματισμό ατόμων σε μικρές κοινωνίες.

Ερώτηση: Ποιος θεωρείτε ότι θα ήταν ο ενδεδειγμένος τρόπος συμμόρφωσης των ελληνικών αρχών με την απόφαση του ΕΔΔΑ;

Απάντηση: Ήδη το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι θα συμμορφωθεί με την απόφαση, οπότε το πρώτο βήμα θα είναι η ανάκληση της υπουργικής απόφασης Γαβρόγλου και της εγκυκλίου Λοβέρδου και η αντικατάστασή της με μια νέα διαδικασία απαλλαγής και η θεσμοθέτηση του νέου εναλλακτικού μαθήματος που ζήτησε και το ΣτΕ για όσους απαλλάσσονται. Κατά τη γνώμη μου αυτά επιβάλλουν νέα νομοθεσία. Δεν είναι θέματα υπουργικών αποφάσεων. Πρέπει να γνωρίζουν την ευρύτερη δυνατή δημοκρατική νομιμοποίηση κι επομένως είναι ύλη ψήφισης από την Βουλή των Ελλήνων

Ερώτηση: Η πρώην αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας κ. Αναγνωστοπούλου δήλωσε ότι η ίδια είχε τολμήσει να πει αυτά που λέει σήμερα το ΕΔΔΑ και ότι δεν περιμένει συγγνώμη από κανένα, συμφωνείτε μαζί της;

Απάντηση: Όλοι οι Υπουργοί Παιδείας και οι Αναπληρωτές τους από το 2015 και μετά πρέπει να ζητήσουν συγγνώμη από τον Ελληνικό Λαό που οδήγησαν την χώρα σε μια καταδίκη για παραβίαση ανθρώπινων δικαιωμάτων. Επειδή όμως δεν θα το κάνουν, η γνώμη μου είναι ότι οι αποζημιώσεις πρέπει να καταλογιστούν ισομερώς στους υπεύθυνους της παραβίασης των δικαιωμάτων και να τις καταβάλουν από την προσωπική τους περιουσία. Θα πρέπει να θεσπιστεί η σχετική νομοθεσία για να συνειδητοποιήσουν οι πολιτικοί ότι η δουλειά που κάνουν δεν είναι μόνο λόγια.
Η ερώτηση είναι αν θα βρεθεί "εναλλακτικό" μάθημα με τις συνθήκες που επικρατούν στην εκπαίδευση.
Θεωρώ ότι είναι ένας τρόπος να αποφύγει, ακόμα μια φορά, το υπουργείο παιδείας να βρεθεί οριστική λύση, αναβαθμίζοντας το μάθημα σε θρησκειολογία και περιεχόμενο αναλόγως με την εκπαιδευτική βαθμίδα.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 04, 2019, 06:40:50 μμ από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 118
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #108 στις: Νοέμβριος 04, 2019, 10:18:58 μμ »
Στο http://elawyer.blogspot.com/2019/11/blog-post.html είναι αναρτημένο το πλήρες κείμενο της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για τα Θρησκευτικά, με την οποία γίναμε πανευρωπαϊκά ρεζίλι….

Και φυσικά οι Έλληνες φορολογούμενοι λάβαμε τον λογαριασμό, ήτοι:
«Το καταγγελλόμενο κράτος πρέπει να πληρώσει, εντός τριών μηνών από την προθεσμία κατά την οποία η παρούσα απόφαση θα καταστεί τελική, σύμφωνα με το άρθρο 44 §2 της Σύμβασης, τα ακόλουθα ποσά:
i. από κοινού στους τρεις προσφεύγοντες της προσφυγής αρ. 4762/18 ευρώ 8.000 (οκτώ χιλιάδες ευρώ) πλέον φόρων που μπορεί να επιβληθούν για μη περιουσιακή βλάβη
ii. από κοινού στις δύο προσφεύγουσες της προσφυγής αρ. 6140/18 ευρώ 8.000 (οκτώ χιλιάδες ευρώ) πλέον φόρων που μπορεί να επιβληθούν για μη περιουσιακή βλάβη
iii. από κοινού στους τρεις προσφεύγοντες της προσφυγής αρ. 4762/18 ευρώ 6.566,52 (έξι χιλιάδες πεντακόσια εξήντα έξι και πενήντα δύο λεπτά), πλέον φόρων που μπορεί να επιβληθούν, για έξοδα και δαπάνες.

Προς το παρόν δεν είδα κάποιον από τους πολιτικούς υπεύθυνους να αναλαμβάνει την ευθύνη αν και στην απόφαση αναφέρεται:
«….29. Στις 25 Σεπτεμβρίου 2015 η τότε Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε την πρόθεσή της για απλοποίηση της διαδικασίας απαλλαγής, με την προσθήκη ότι οι γονείς μπορούν απλά να ζητούν τα παιδιά τους να μην παρακολουθούν το μάθημα των θρησκευτικών, χωρίς – θετική ή αρνητική – αναφορά στο θρήσκευμά τους. Όμως, ύστερα από την αντίδραση του Αρχιεπισκόπου της Ελλάδας, η Αναπληρώτρια Υπουργός άλλαξε την θέση της. Η ανωτέρω διαδικασία απαλλαγής παρέμεινε σε ισχύ με το άρθρο 25 παρ. 3 μιας απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της 23ης Ιανουαρίου 2018.»

Για να δούμε θα έχει κάποιος/α την ευαισθησία να μιλήσει ….

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 118
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #109 στις: Νοέμβριος 05, 2019, 02:08:28 μμ »
Δεν είναι παράλειψη, πως δεν αναφέρθηκα στις ευθύνες του Αρχιεπισκόπου για το πανευρωπαϊκό ρεζίλι, έπειτα από την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, καθώς από μια πρόχειρη αναζήτηση στη wikipedia, προέκυψαν τα παρακάτω για το θεσμό:

«Αρχικά ο Αρχιεπίσκοπος διοριζόταν από την κυβέρνηση ενώ στη συνέχεια από τον ίδιο τον Βασιλιά.

Από το 1923 η ευθύνη για την εκλογή Αρχιεπισκόπου περιήλθε στην ίδια την Εκκλησία, η οποία μέσω της Ιεράς Συνόδου εξέλεγε τον Αρχιεπίσκοπο.

Η πρωτοβουλία ανήκε στην τότε Επαναστατική Επιτροπή, η οποία με απόφασή της, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 14 Δεκεμβρίου 1923, ανέθετε την ευθύνη της διοίκησης της Εκκλησίας στην Ιερά Σύνοδο.

Με τον νόμο 1493/1938 περί εκλογής Αρχιεπισκόπου Αθηνών και των Μητροπολιτών του Βασιλείου η εκλογή του Αρχιεπισκόπου έπαυε να γίνεται από τη Σύνοδο της Ιεραρχίας και οριζόταν να γίνεται από ολιγομελή Διαρκή Σύνοδο.

Λίγο αργότερα η εκλογή του Αρχιεπισκόπου ορίστηκε να γίνεται από επταμελή σύνοδο, σύστημα το οποίο συνεχίστηκε και μέχρι την εγκαθίδρυση της Χούντας των Συνταγματαρχών.

Με την εγκαθίδρυση της δικτατορίας η εκλογή του Αρχιεπισκόπου ανατέθηκε σε μία αριστίνδην Σύνοδο, η οποία και εξέλεξε ως Αρχιεπίσκοπο τον Ιερώνυμο Α΄.

Μετά την πτώση της Χούντας, συγκροτήθηκε Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας με το υπ' αριθμόν 274 νομοθετικό διάταγμα, η οποία ανέλαβε να εκλέξει Αρχιεπίσκοπο. Η Σύνοδος αποτελούταν από τους Μητροπολίτες που είχαν εκλεγεί πριν από την 21η Απριλίου 1967, Αρχιεπίσκοπος δε εξελέγη ο Σεραφείμ.».

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 118
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #110 στις: Νοέμβριος 06, 2019, 09:21:50 μμ »
Επειδή θεωρώ πως δεν είναι σωστό να ταυτίζεται η Εκκλησία με τους διάφορους «Σεραφείμ» παραθέτω και μια άλλη φωνή:

«Δεν μπορώ να δεχτώ κάποιον που αρνείται την προσφορά σε πρόσφυγες και μετανάστες. Για μένα αυτός δεν είναι ούτε Έλληνας ούτε Ορθόδοξος. Η Ορθοδοξία περιθάλπει όποιον άνθρωπο από όπου και αν είναι. Αυτό σημαίνει Χριστός», δήλωσε ο μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού Ιγνάτιος.

Οι θρησκείες και η παρερμηνεία τους
Ανέφερε χαρακτηριστικά πως «στην Ορθόδοξη Θεολογική Σχολή των Αθηνών διδαχτήκαμε το Ισλάμ. Έδωσα μάθημα για το Ισλάμ. Είναι λάθος να πούμε ότι όλο το Ισλάμ είναι τζιχαντιστές και θέλει ιερό πόλεμο. Βεβαίως, υπάρχουν στοιχεία που όποιος τα παραφράσει ή τα πάρει στα χέρια του για πολιτικούς λόγους, μπορεί να το μετατρέψει σε πολεμική μηχανή.
Και το Ευαγγέλιο του Χριστού όμως δεν απέτρεψε τις Σταυροφορίες. Η παρερμηνεία έφερε αίμα. Ως βιβλίο πολιτισμού ο καθένας πρέπει να διαβάσει το Κοράνι, και δεν έχει να χάσει τίποτα, γιατί όμως ένας Ευρωπαίος όταν διαβάζει το Κοράνι γίνεται τζιχαντιστής; Έχει χάσει το νόημα της ζωής και μέσα από το Κοράνι που ευκολύνει τα πράγματα νομίζει ότι μπορεί να βρει νόημα στη ζωή του. Εμείς οι Έλληνες έχουμε παράδοση, μυστικισμό, έχουμε την αλήθεια».

ΠΗΓΗ: in.gr

Αποσυνδεδεμένος menandros

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 304
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ

 

Pde.gr, © 2005 - 2020

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 29926
  • Τελευταία: Xristinap97
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1035910
  • Σύνολο θεμάτων: 17733
  • Σε σύνδεση σήμερα: 637
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
  • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 27
Επισκέπτες: 242
Σύνολο: 269

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.061 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.